- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- iPhone topik
- A Honor és a Huawei uralja a kínai mobilpiacot
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- MG4 menetpróba
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Möhe
addikt
Sziasztok,új vagyok a topikban,de elég sokat vezetek,mint autópályán mint városban. Ma (és amúgy is) eléggé idióta emberekkel találkoztam,és nem az állatkodó hanem a teszetosza szüttyögő pötsökkel. pölö:
1. - M7 BP-Balaton irányban,az érdi tetőről jövet a belső sávban egy 60+ os papa kamiont előzve ~100km/ó-val... eddig minden oké,az öreg előtt semmi forgalom csak próbálja megelőzni a lejtőn a nyergest.....de a lejtő felénél fékez ,csakhogy az előzés még mindig tart. Nah itt kapott el a harci ideg,villogtattam,dudáltam de semmi, az faxi csak fékez illetve világít a féklámpa,de lassulni nem lassult be a kocsi az biztos,csak tartotta a 100-as tempót.
2. - A lámpahasználat a másik amikor rá tudnám gyújtani a kocsit az illetőre. A bazári ledsor világít,a helyzetjelzővel együtt (hogy lássa a műszerfalat) vagy csak önmagában ,de ugyan ez a ködlámpával kombinálva is "divat" erre felé. Vagy nuku világítás,még ebben a szürke időben sem. Időseknél trendi a nappali reflektor, éjjel viszont annak mellőzése ha éppen a sor elején van.
3. - A jobbra tartás, sokan kibérelik az autópálya belső/középső sávját kb 110-120-al és ott zötyögnek,ha meg villantok akkor én vagyok a bunkó,és előzés után meg visszaáll abba ahol megelőztem.Vagy városban 2x2 sávos emelkedős részen (70-es tábla)ha anyuci benntragad 50-el a belsőben,én meg a külsőben élből elmegyek mellette akkor is csak azt látja hogy én veszettül mutogatok és csak villogtat.
Nem voltam még hibás közúti balesetben,vagy előidézésében ,de gyorshajtásom már volt. Tempósan közlekedem,használom az indexet időben,nem úgy mint sokan hogy már szinte állóra fékezte a kocsit a kereszteződés előtt majd kanyarodás közben kapcsolja.
A felsoroltak közül mindegyiknek kivétel nékül elvenném a jogsiját és a szeme láttára eltörni,széttépni,perforálni,és majd megtanulja használni az autóját. De ma is rekedtre káromkodtam magamat mire megtettem ~470km-t. -
Möhe
addikt
Szerintem kizárt. Természetemből adódóan rühellem azt amikor csakis az emberi butaságon,hülyeségen,idiotizmuson múlik az hogy pl.: ( eme topikhoz illően) csak ezért kell fölöslegesen fékeznem,vagy megállnom vagy sávot váltanom mert az adott helyzetben az előttem/mellettem,szemben lévő autós hogyan közlekedik.De mondhatnám azt is hogy a boltban tetű lassú a pénztár és ez csak is az emberi tényező miatt olyan amilyen,de otthagyok mindent és kisétálok üres kézzel,mert ezzel lehet felhúzni. Szerettem horgászni,órákig elvoltam csendben szó nélkül a vízparton,mert ott csak a halon múlt minden hogy most rákap,vagy nem,ezt nem lehetett irányítani,a többi esetben viszont igenis lehet javítani a helyzeten.Ezért vagyok ideges az előző hsz-ben felsoroltakhoz hasonló balf@szok miatt. béke
-
Möhe
addikt
válasz Winner_hun #26782 üzenetére
Kizárt,ha eddig nem tudott ezután sem fog.
Az ilyen vezető nincs tisztában a kocsija tulajdonságával,gondolok itt a tükör használatára és a reflektor vagy index használatára,a ködlámpára pláne.Imádom amikor ködzárót használ a konvoj közepén (köd persze sehol,csak sötét van) . Nah nekik szépen elvenném a jogsiját ott helyben,mert zavaró tényezők az utakon. Én sem vagyok szent,de az alapvető dolgokkal tisztában vagyok.[ Szerkesztve ]
-
Möhe
addikt
válasz Winner_hun #26784 üzenetére
Akkor fejtsed ki mit miért keverek.
-
Möhe
addikt
válasz Winner_hun #26789 üzenetére
Eddig is ezek alap dolgok voltak a vezetésnél,ha nem égett bele rutinszerűen akkor már késő,kivéve ha oktatóval az oldalán vesz 20 órát ,aki belefékez vagy rácsap a kezére ha valamit kihagy a sorból. Másként felejtős.
[ Szerkesztve ]
-
Möhe
addikt
válasz Winner_hun #26803 üzenetére
Igen.Engem úgy találtak el nagy sebességgel oldalról,hogy főútvonalról kanyarodtam balra nagy ívben. De nekem jobbról egy alárendelt úton nagy sebességgel jött egy autó,neki 3 (!!!) STOP tábla jelezte a kötelező megállást,plusz még az aszfaltra is fel volt festve. Mégsem állt meg.Én már elkanyarodtam úgy hogy hogy a holt terembe került az autó (furgonnal voltam) és hirtelen nagyot csattant a kocsi,akkor esett le hogy az a barom képtelen volt megállni. Ő elismerte a hibáját ,de mentegetőzött ,hogy ő csak balra akart kanyarodni (ahonnan én jöttem) és azt hitte megállok. Le lehet vonni a következtetést.
A kalapos vénemberekről megintcsak megvan a véleményem,és 99%ban úgy is vezet ahogyan egy kezdő.
Sokat járok a *ESCO parkolójába,tábla jelzi mindkét bejáratánál hogy jobbkéz szabály van érvényben,lehet tippelni mennyire van ténylegesen így. -
Möhe
addikt
válasz Winner_hun #26805 üzenetére
A felhozott példa lehet hogy egy sarkított verziója. De ha egy jól kitáblázott kereszteződésben így viselkedik valaki, akkor gondolj bele hogy mit művel egy egyenrangú kereszteződésben,ahol semmi nem jelzi hogy mit is KELL csinálni? Te tudod hogy ott vagy,de a másik nem képes felismerni a helyzetet és azt megfelelő képpen értelmezni. De akkor is állítom,hogy aki használja a kocsiját napi szinten,de a berögződött folyamatoknál valami nem stimmel,akkor is szarul közlekedik.Hiába bizonygatja azt hogy még nem okoztam balesetet,pedig 20 éve vezetek. Sokuknál ziher hogy nem rajtuk múlott hanem a másik reflexén. Ez pedig egyet jelent avval,hogy nem tud a megfelelő időben ,megfelelően dönteni,hanem leblokkol és időt veszítve nő a reakcióideje és így a baleset kialakulásának is lehetősége,aztán satufék a vége valamelyik sofőr részéről.
Sokak egy sima körforgalmat is képtelenek használni,befelé indexel,kifelé menet nem,és még sorolhatnám az idióta mutatványokat. -
Möhe
addikt
válasz Winner_hun #26807 üzenetére
te szívsz valamit?
-
Möhe
addikt
válasz dízelracer #26821 üzenetére
Tavaly nyáron kollégámat a családjával együtt feltolta Sz.szentmiklósról jövet a nulláson egy bulgár kamionos a Duna híd előtti betonfal szakaszra,hónapokig lehetett látni a zöld csíkot. Meg sem állt a kamionos, kilóméterekkel később vették ki a rendőrök a sorból a mocskot.A kis avensis totálkáros lett,apróbb karcolásokkal megúszták,plusz hetekig fájó izületekkel. Mákjukra be voltak kötve mindannyian.
Idén nyáron meg jóbarátom volt kinn Erdélyben (hazalátogatott),és ő is panaszkodott hogy ott aztán tényleg nincs autós morál.Az egész úton anyázott,pedig ő odavalósi.Sem index sem istent nem néznek,mennek mint a mérgezett egér.
Amúgy a nyári hónapokban sok busz és hasonló baleseteknél azért illett volna a határra egy KPM-es csapatot telepíteni,akik a igenis ráfekszenek a műszaki állapotok vizsgálatára. Rengeteg busz és kamionosnak a gumiabroncsaiból kikandikált a drót.Addig nemkéne beengedni őket amíg legalább az nincs rendben rajtuk,mint téli hónapokban az osztrák vagy svájci határ felé a téli gumi megléte.szerk: Tomcsi23: jah ilyenkor előkerülnek az egész évben garázsban tartott "ünnepi" szekerek,és apa meghajtja a még 320 forintos benzinnel megtankolt táltost. "Vasárnapisofőr" felvonulás ha másként kell fogalmazni.
[ Szerkesztve ]
-
Möhe
addikt
-
Möhe
addikt
Itt nyugaton egész nap ködös ,szürke idő volt végig (néhol tejköd). Lehet bennem van a hiba ,de mintha a közlekedők felét nem érdekelné hogy kivilágítsa autóját menet közben. Helyzetjelző és ködzáró (városban! ) meg a bazári ledsor az már alap,de a fényszórót használni ,pláne városon kívül....
Ezért miért nem büntet a rendőr? -
-
Möhe
addikt
válasz #47053824 #27124 üzenetére
Ez itt volt a belvárosban,sajnos nem láttam élőben,de megnéztem volna azt a lúzert aki ezt tette. A zászló felől van egy szép szökőkutas tér,de a szélén korlátozott autós forgalom engedélyezett ,ha jól tudom áruszállítás céljából. Biztos ki akarta kerülni a dugót ami azon a környéken jellemző,csak egy hiba van a dologban.Soha nem is volt kocsival járható ez a rész,csak lépcsőn ,gyalog megközelíthető abból az irányból a másik utca.Ekkora bakit ellőni....félkegyelmű,pénze van esze nincs,pont!
-
Möhe
addikt
Srácok ti hogyan jeleztek azoknak ,akiknek a világításra hívnátok fel a figyelmét,hogy jó lenne kivilágítania magát? Én hosszan felvillantom a refit,és nem röviden villantgatok mint egy stoboszkóp.De az esetek 80%-ban intenek és megköszönik mert rendőr van az úton.
A másik amitől rohamot kapok,hogy megállok a zebránál ,határozottan intek hogy átkelhetnek,de az öreg mama/papa meg sem moccan,inkább visszaint hogy húzzak tovább. Aztán innentől nekem megvolt az aznapi jó cselekedetem,mert innentől fogva senkit nem engedek elém/mellém/át a zebrán.
-
Möhe
addikt
válasz Khelben #27181 üzenetére
Ezzel az a "gond" hogy te tudod,én tudom,de ő nem tudja. Gyalogosan is határozottan megyek át az úttesten.De akinek nem mindennapi ügye a kresz, az meg van lőve és totojázik. Ezért vallom azt hogy már ovis korban foglalkozni az ilyen dolgokkal.Iskolás korban meg rendesen ráfeküdni.
A szembejövő biciklist meg legszívesebben elütném az egyirányú utcán. -
Möhe
addikt
Már elvesztettem a fonalat de itt most tényleg az irányjelző használatáról vitatkoztok?
-
Möhe
addikt
válasz kw3v865 #27260 üzenetére
Vazze az index azért van hogy jelezzed azt amire készülsz. Sokszor a hülye dugók kialakulását is lehetne mérsékelni ezzel a végtelenül egyszerű és könnyen használható dologgal.De sokaknak az ujjuk annyira fáj vagy nincs beépítve nekik a bajuszkapcsoló hogy képtelenek ezt használni.Körforgalomban a leges legjellemzőbb ennek nélkülözése. Legszívesebben utána menni az illetőnek akinek ez akkora megterhelést jelent hogy képtelen használni és megtisztelni a környezetét azzal hogy jelzi társainak szándékát a gördülékenyebb közlekedés érdekében,és kitörni az indexkart a kormány mögül és a kezébe nyomi azzal a szöveggel: "..nesze b+ most van okod arra hogy ne tudd használni..."
Én még az éjjelni/hajnali (23-04) időszakban is használom,mert ki a tököm tudja hol bújik meg egy rendőr és csak erre várva beszedje a sápot,és hogy én is elvárom hogy jelezze más,akkor én miért ne tennék így?szerk: Rick4 (#27261) : csak kiragadtam egy dolgot a hsz-edből,de ha valaki tud vezetni az még nem jelenti azt is hogy közlekedni is
[ Szerkesztve ]
-
Möhe
addikt
válasz kw3v865 #27264 üzenetére
Sokaknak a sorrend okoz gondot.
Mondjuk 50-es tempóról indulva lekanyarodás egy jobbos utcára: fék-fék-fék (természetesen ezt pumpálva) majd amikor már fullad a kocsi 2esben fordulva rányom az indexre amikor már fölösleges,de te mögötte vered a kormányt egy ideje vagy esetleg kukkolod a biciklist ha az van előtte
de rég kikerülted volna ha ez a sorrend: határozott fék-index (még a kanyarodás előtt 2-3seccel előtt)-kormány (az index második felvillanása után már nem is lennék a közelében) ha egy egyenes úton szembejövő épp nincs a közelben[ Szerkesztve ]
-
Möhe
addikt
válasz Lokids #27272 üzenetére
Akkor a hozzád hasonlókat rendesen anyázom amikor előttem ilyen módon közlekedik,plusz reflektorral megyek mögötte,néha rádudálva.
Melyik kocsiban van egy gombbal/kapcsolóval működő első és hátsó ködlámpa?
Az első ködlámpának még csak értelmét sem látom,mert ha tejköd van akkor én hiába kapcsolom fel a céges kocsin (saját nincs) nem látok különbséget,csak annyit hogy széltében is plusz 2 métert látok vele,de előre egy (városon kívül) 70es tempónál semmit sem.Városban meg ugye a közvilágítás miatt nem kell.
A köd a talajszint felett nagyjából 30-50centis magasságig ereszkedik le. A ködlámpának az lenne a dolga hogy bevilágítson ennek a réteg alá,hogy lássál valamit.De a legtöbb kocsinak ennek a magasságon felül van a ködlámpája így ez megint szarnak egy pofon.szerk: degu: én is szoktam ködös időben ismerős terepen 120al előzni (nem autópálya) ahol tudom hogy hol széles az útpálya és eléggé hosszú az egyenes,pláne ha az előttem lévő olyan lassú hogy mintha szembe jött volna velem
[ Szerkesztve ]
-
Möhe
addikt
Hogy jobban látszanak? Nem vitatom,én ködben is használok reflektort,és megszoktam nézni hogy adott körülmények között ha felkapcsolom a refit akkor többet látok,vagy csak visszaveri annak a fényét. Változó a helyzet,hogy mit mikor használok.
A sok idióta mostanság csak szélsőségeket használ idióta kombinációban.
ledsor-helyzetjelzővel ,csak ködlámpa (az új szériás oktáviák 99%ban így közlekednek felém)
ledsor, ledsor-ködlámpa-helyzetjelző ,és én itt dobnék minden kocsira egy 30ezres közigbírságos papírt,ezután a nagyarcú megtanulja hogy miért nem játszótér az útpálya.Lauda: (#27283)
Azért én figyelek hátra is,és ha olyan a köd akkor is lekapcsolom a hátsó ködlámpát ha én látom a fényszóróját a mögöttem lévőnek,ha eltűnik ,felkapcsolom. Miért olyan umva nagy dolog figyelni a másikat?Ezt nem tudom megérteni.[ Szerkesztve ]
-
Möhe
addikt
válasz Lokids #27286 üzenetére
Ha nincs mögötted senki akkor igen kapcsold fel,de ha már van mögötted valaki akkor minek égeted? Látni hogy ott vagy,felkeltetted a figyelmét és tudattad vele hogy előtte vagy.
De még mindig kiváncsi vagyok melyik a gépcsoda amiben egygombos az első és hátsó ködlámpa is. -
Möhe
addikt
Ezt fogalmazd meg újra. Mert te most azt mondod hogy én azt állítom hogy akkor kapcsolja fel amikor már látótávolságon belűl van a mögötte lévő. Én pont azt mondom hogy ha már tartósan van mögötted valaki akkor nem kell azt a ködzárót használni,mert nem ő zárja a sort,az utolsó embernek kell használni a sorban! Fuss neki újra.
-
Möhe
addikt
válasz Lokids #27290 üzenetére
Az egy kapcsolónak több állással nem gond,de ha on/off állása van az gáz.A fordban (régebbi tipus) a kapcsolónak 4 állása van. 2x forgathatod és 2x kihúzhatod,minden állásban más lámpát kapcsolsz.De van olyan gép is ahol a kézifék mögötti (nem tudom pontosan melyik,egy másik fórumon panaszkodta a tulaj hogy akaratán kívül felkapcsolhatja ha oda teszi a kistáskáját) rekesznél van a ködzáró kapcsolása.Milyen idióta dizájner pakolhatta oda?
Lauda: akkor én mehetek refivel is mert nem látom rendesen a rendszámodat,mert messze vagy,az én megítélésem szerint ez meg a te bajod lesz.Most akkor nekem is meg neked is bajod van.Hol a kompromisszum? Mindenkinek annyira fog fájni használni az agyát amennyire a másiknak. Odafigyelés a kulcsszó,én szoktam ha más nem figyel jelzem felé bunkó stílusban,mert csak arra tud értelmesen reagálni. Ez meg tapasztalat.És nem kell folyamatosan a tükröt bámulni,ha látsz fényt akkor majd odaér hozzád kapcsold ki,amíg nincs nemkell,nem bonyolult ez,csak annak mondjátok.
[ Szerkesztve ]
-
Möhe
addikt
Akkor képzavazban vagy,zárófény,nem te zárod a sort hanem én,nekem kell ebben a helyzetben használnom. Téged már látlak, neked ki kéne kapcsolni, mert már felesleges a használata. Elérted a célját,nem megyek beléd mert követlek és nem úgy estem rád +40km/h es sebességkülönbséggel. De amint látom magyarázhatom itt napestig a lényeget,nem jut el hozzátok.
Ne haragudj de most beleraktalak egy skatujába a kalapos sofőrök közé,akiket jobb ha minél előbb leelőzök,mert egy egyszerű felismerés is nagy dilemmát okoz nekik,és csak hátráltatnak egy rendes tempójú haladásban.Itt nyomok inkább egy kövér gázt és húzok el a rákba.
[ Szerkesztve ]
-
Möhe
addikt
Nah innentől látom hogy a szabály az szabály nálad,vezetni azt tudsz de közlekedni okosan azt nem. Sarkalatosan látod a helyzetet,és nem is akarod elfogadni más érveit.
Autópályán nem használom ha furgonnal megyek (140-150 tempónál kevesen vannak akik megelőznek) és jobbra tarts van nálam,nem nekem kell magara hátúlról felhívni a figyelmet hogy vigyázz itt vagyok.Ha teherrel akkor igen használom mert lassú jármű vagyok (~110km/h) és sokan leelőznek,itt kell felhívni a figyelmet a gyorsan haladóknak magamra,hogy vigyázz mert én is itt vagyok.Ha valaki utolér egy felhajtóról és nem előz meg,kikapcsolom mert már nincs értelme.
Nem érzem jobban magam,de nagyjából már látom milyen lehetsz az utakon. -
Möhe
addikt
de jó hogy mindenki másfelé vezet ,a tapasztalatok alapján mondva ez jobb is
-
Möhe
addikt
válasz deicide #27348 üzenetére
NEm akarok beleugatni,de ha valami forgalmi gebasz van az úton ebben az esetben ( nem te vagy a sorban az első) akkor már az előtted haladók is valami furcsa módon kacsáznak fékeznek. Ebből már logikusan te is lassítasz,de ha nincs ilyen akadály mint az általad vázolt műszaki hibás autó,akkor miért kelljen cammogni?
-
Möhe
addikt
válasz mefistofeles #27399 üzenetére
Van kürt a kocsin? Használni kell jóóóóóóó hosszan,nem csak úgy tü-tü.Észbe kap a paraszt,hidd el.Nem kell szívbajosnak lenni.
-
Möhe
addikt
Egy hülye kérdésem lenne.
Miért mennek ki az autósok igen nagy része,egy emelkedős dupla sávos szakasz külső sávjából a belsőbe,és mindezt még az emelkedő tetejének elérése előtt?Az úton 70-es tábla van! Amikor én tanultam a kreszt,akkor azt mondták nincs teherautó sáv,de tapasztalataim alapján mások úgy hiszik van.
A városnak van egy része ahol 2x2es útpályára lehet kanyarodni jobbról és balról egyidőben lámpa mellett. Rendszeresen megyek arra, napi 1x legalább. Rendszeres belső sávos 50-el szüttyögő figurákat kerülgetve jobbról is,mert hiába villantok neki,nem veszi a lapot. De mutogatni tudja az ujját. -
Möhe
addikt
Igen elírtam. A külsőből miért mennek át a belsőbe. Kiegészítés: üres az út,mert lámpa engedi fel erre az útra a forgalmat.
A jobbra tartási szabály ismerős,úgy megyek én is.De a miértet nem tudom felfogni. Annyira nem mozgat a dolog hogy a rendőrségre írkáljak ez miatt.Csak umva mód nem tudom felfogni miért jobb a belső sávban? -
Möhe
addikt
Nincs utasítás (felfestett nyíl,és tábla sem jelzi a sáv megszűnését) hogy be kellene sorolni a belső sávba. Jó minőségű nem nyomvájus ,ez egy felűljáró egy vasúti pálya felett,így a csatornafedél kiesett,de jó hosszú ez a "híd" . Egyszóval sem az út minősége,sem a kresz nem mondja hogy át kell menni mert....nem indokolják a belső sávba való átsorolást.
szerk.: a sáv megszűnése az van,de az még bőven a híd íve után ami úgy kb a tetejétől kb jó 500m-re van. Az átsorolások meg a kereszteződés utáni kb. 200m-en megtörténnek. Minden 3ik kocsi marad csak a külsőben,vagy újra kisorol mert az előtte lévő lassan megy.Így ő jobbról előz.
[ Szerkesztve ]
-
Möhe
addikt
válasz kételkedem #27465 üzenetére
csak féltik a pacit
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Politika
- Projektor topic
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Napelem
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- iPhone topik
- Vallás
- További aktív témák...