- Huawei Pura 70 - fura lettem
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Szinte csak egy nagy kijelző lett a Red Magic 10 Pro
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Megérkezett Magyarországra a Galaxy A16 4G is
- Honor Magic V2 fél év után
- Poco X6 Pro - ötös alá
- A Mobvoi eddigi legkeményebb órája a TicWatch Atlas
- Samsung Galaxy Note10 és Note10+ duplateszt
- Apple Watch
Új hozzászólás Aktív témák
-
biga
őstag
kicsit off: nem tudjátok mi a neve annak a kis elektromos járműnek, ami kb egy rollerre emlékeztet, csak két oldalon van a kereke és egyensúly-áthelyezéssel irányítod? Nem tudom jobban körülírni, de hátha tudja majd valaki, mire gondolok
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
neduddki
nagyúr
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
AMD Power
titán
Ma régi Suzukiban úgy ült a nő az anyósülésen nem bekötve ,hogy volt a kezében egy kb 1 éves gyerek.
-
-
biga
őstag
Azért azt se felejtsük el, hogy mikor a Suzuki bejött Mo-ra a Swifttel, akkor az már egy kifutó technika volt már akkor is. Később kicsit módosítgattak rajta, de az nagyrészt facelift volt. Így kicsit unfair jóval modernebb autókhoz hasonlítani. Ennek ellenére elég jól megállták a helyüket. Az új Swift meg kifejezetten jó kisautó.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
jozefgucci1
addikt
válasz philoxenia #34615 üzenetére
Tegnap pont anyóstol kértem el egy karikára a 14 éves stiftet .1.0 benzin .Még anno nagy örömmel vette újonnan most van benne kemény 45K Km . Eszméletlen , hogy pörög és megy az a kis sárkány . Városban szaladgáltam vele jórészt ,de elég fan volt . Városban szerintem még mindig jó ,de anyósnak megtiltottam , hogy a hétvégi házba vigye vele a gyereket . Nekem is volt még 2003-ban az 1.6 sedan Manager ,de mielőtt jött a gyerek lecseréltem . Pakolni borzasztó volt viszont ment mint az állat és alig evett .
Viszont este átültem a Hondába és az az érzés megfizethetetlen volt azért a stift mégiscsak fapad .Origin :jozefgucci1980 , Cod =játszótéri mászóka színekkel operáló, vérpistikebőszítő játékmenet...
-
Én most is töröm a fejem h kellene egy stift városinak az allroaddal nem mindenhova férek el amikor parkolásról van szó.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
válasz philoxenia #34618 üzenetére
Ehh tudod te nagyon jól hogy a suzuki stiftre gondolok, és pl nem a honda kuvikra
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
MaciG
addikt
-
jozefgucci1
addikt
Ilyen fotókat én is tudnék lőni nap mint nap . Ahová a gyereket viszem suliba ott 100 méterre van egy húsbolt melette egy tejes-pékárus és szemben a zöldséges stand . Namost aki reggel kocsival viszi a gyereket az munkába menet még beszalad valamelyik helyiségbe . Mondanom sem kell , hogy a két sávból jó ha lehet egy felet használni és a "parkoló autók " minden KRESZ szabályt megszegnek amit csak lehet . Természetesen a rend őre erre nem lépnek semmit holott iskolakezdés idején az első héten reggelente ott áll egy és segít átkelni a diákoknak a zebrán míg a társa ott ül a kocsiban , szóval mindez a rendőrök szeme láttára .
És még csodálkoznak , hogy itt tart a város .:harmadik helyen a bűnözési statisztikában eger
[ Szerkesztve ]
Origin :jozefgucci1980 , Cod =játszótéri mászóka színekkel operáló, vérpistikebőszítő játékmenet...
-
biga
őstag
válasz philoxenia #34615 üzenetére
Semmi baj a méretével. Nem családi autónak szánták (még ha a magyar rögvalóság néha mást is eredményez).
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Dany007
veterán
válasz bitpork #34612 üzenetére
Én továbbra sem értem.
Most, ha tényleg egy mk1 Mondeo volt a másik fél a balesetben, amiben utazóknak semmi bajuk nem volt... Akkor szvsz ennyit megér dolog.
Pénzben nem kerül többe egy mk1 mondeo, mint egy ilyen 90-es évekbeli Swift. Sőt.Igen a fenntartása valamivel drágább, de szvsz annyit megér a dolog, hogy túléljenek egy esetleges ilyen ütközést.
Továbbá attól, mert az ember mondjuk friss jogsis, attól még lehet neki ajánlani normális méretű autót. Azzal legalább rendesen megtanul parkolni és érezni az autót, nem fogja mindig a szélvédőn kihajolva sasolni az autó orrát hogy hány centi van még...
Plusz attól még, hogyha többnyire városban használja, attól még szerethet kényelmesen utazni.Szóval én továbbra se vagyok meggyőzve arról, hogy mért kell minden kezdőnek / kevés pénzből gazdálkodónak egyből azt az ősi Swiftet ajánlani.
Jó, ha valaki rá van buzulva a fogyasztásra meg minden... oké. De szvsz fontosabb a biztonság, mint a fogyasztás.Szvsz nem sokáig bírnád ki egy Swift-ben - főleg a 90-es évekbeliben az Audi után! De megnéznélek az első pár km alkalmával, közben és után is.
-
MaciG
addikt
válasz jozefgucci1 #34621 üzenetére
A rend éber őrei valahogy más városban sem igazán foglalkoznak a szabálytalan parkolókkal. Rengetegszer találkoztam már olyannal, hogy a személyautós ott parkol/várakozik a buszmegállóban, ahol megállni se volna szabad, és a rendőr meg simán elmegy mellette. Az már csak hab a tortán, és sajnos sok ilyet is látok, mikor a tanulóvezető áll így a megállóban elakadásjelzővel, mert az oktató beszalad pl a kisboltba, és akkor csodálkozunk, hogy nem változik a helyzet.
BANZAII
-
válasz Dany007 #34623 üzenetére
Varoson belul szvsz eleg. Arra meg hogy meghuzzak mint legutobb Domit jobb is. Meg az sem utolso szempont hogy a kicsi autovsl valoban csak varoshatar tablaig kell menni. Ahogy kilog a lolab mar is elovennem a kisimult arcot
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
biga
őstag
válasz philoxenia #34626 üzenetére
Van aki így, van aki úgy. Van aki meg a nagy autónak nem látja értelmét munkába járni városban. Városba minél kisebb, annál jobb - ez lenne az ideális nézőpont. Sajnos temérdek ember jár hatalmas autókkal zsúfolt városokban napi szinten egyedül üldögélve. Minél többen járnának kicsivel, annál kisebb lenne a parkolási gond pl. Én nem érzem rossznak ezt az irányt, csak Mo-on sokan nem engedhetik meg a családi autó hétvégére + munkába járó eszköz kombót.
Nincs egyébként kis autóm, (egy C4 Grand Picasso-nk van jelenleg), de ha nagyon kellene a munkába járásra egy állandó autó - és valamiért nem lenne alternatíva egy közepes robogó - akkor valami ilyen, vagy inkább még kisebbet keresnék (Aygo, C1, vagy akár egy Twizzy - ez utóbbival még ingyen is parkolnék egy csomó helyen).
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
philoxenia
MODERÁTOR
A nagyon kicsi autoknak van értelme, azért is írtam a Smartot. Az olcsóknak is, pl. a Dacia, az azonos árban csak épp annyival kisebbnek nem latom értelmét, ami csak annyival kisebb, hogy kényelmetlen legyen. A Berlingoval kb akkora helyre tudok beállni mint a Swiftel, száz parkolóhely helyett persze talán lehetne 110-et kialakítani, de akkor mindenkinek Swift méretû kocsival kéne járnia, a második kocsi meg összességében nyilván nagyobb környezetterhelés, mint a nagyobbal bejárni...
-
-v-
addikt
válasz philoxenia #34629 üzenetére
En ezert se ertem amikor valakinek mondjuk egy focus meg C szegmens meg jatszik, de mondeo mar nem mert az tul nagy. De mi az hogy tul nagy, nem ertem mi a hatranya, ahova a mondeoval nem tudsz leparkolni 95% hogy a focussal se, mondjuk evente 1x lesz olyan h focust epp bepaszirozod mondeo meg nem fert volna be, na bumm.... aki meg mondjuk tud tolatni stb. manoverezni egy focussal stb. annak egy mondeoval is megy ... nagyon nagy meg nagyon kicsi kozott en is latok kulonbseget meg latom ertelmet, csak mondjuk ha mindenkinek ket autoja lenne akkor az osszessegeben sokkal tobb parkolohely, mert mindenkinek ket autoja parkol valahol ..
-
biga
őstag
válasz philoxenia #34629 üzenetére
Azért azt el kell ismerned. hogy városi környezetben a kisebb autó általában fordulékonyabb, igenis kevesebbet eszik (mindegy mennyivel, nagy mennyiségben a kicsi is jelentős), kis kivételtől eltekintve olcsóbb és nem minden esetben kényelmetlenebb. És e mellé városon belül bőven elég. Akinek a Smart, C1 stb túl kicsi, még mindig ott a Swift, Clio stb kategória. Egyszerűen racionálisabb döntés a kisebb autó városon belülre, mint mondjuk egy kombi Mondeoval járni garázstól parkolóig 1-2 fővel. Akinek meg nem alternatíva a 2 autó, annak létezik pl a tömegközlekedés, de a kerékpár-robogó sem szentségtörés. Errefelé a közösségi autózás is nagyon megy (BlaBlaCar pl).
Részemről nekem nem fáj, ha valaki nagy autót használ munkába járni, mindenki úgy él, ahogy akar. Mo.-on azért az autó valamilyen szinten még mindig inkább státuszszimbólum, mint eszköz (tisztelet a kivételnek). Sokan inkább megveszik a leharcolt, de nagyobb, vagy nagyobb presztizsűnek vélt autót, mint egy kisebb, de olcsóbban fenntartható, de számára tökéletesen elég autót. Érdekes jelenség pl, hogy arányaiban több Dacia került eladásra Francia illetve Németországban, mint Magyarországon. Pedig azt kifejezetten nekünk, kisebb keresetű országok lakóinak szánják. De inkább megvesz valaki egy 6-8 vay akár 10 éves nagy "presztizs" autót, mint mondjuk egy Sanderot akár újonnan.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
AMD Power
titán
Ebben van valami, Főleg a Dacia eladások. Nálunk sok ember nem él a "földön". El van rugaszkodva a valóságtól. Sokan is szívják érte a fogukat a mai napig és fogják is. Én is vehettem volna Audit vagy BMW. De fenntartani nem tudnám. Biztos menőbb lennék mint fehér Astrába, de (amit amúgy imádok) de erre van pénzem. Ha ebben valami megdöglik lesz pénzem rá megcsináltatni.
-
philoxenia
MODERÁTOR
Suzuki árak. Citroen árak.
De persze lehetne a Dacia, vagy Renault is... Igazából sokszor csak tíz-tizenöt centikről van szó amire gondolok. Fogyasztásnál már nem túl jó a Swift újabbja, mint egy cikkben írták, amit linkeltem. Nekem a Berlingo óvatos vezetéssel 7l körül kijött, mikor méregettem, közel e körül fogyaszt a cikk szerint. Azt nem értem, miért nem lehet tizenöt centivel hosszabb, ha már a belső tér egyre rövidebb... Akkor másképp lehetne férni benne, nem mint a képeken. Tehát nem igazán nagy kocsira gondolok, csak mondjuk egy C3 Picasso méretűre...[ Szerkesztve ]
-
biga
őstag
válasz philoxenia #34635 üzenetére
?
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
válasz philoxenia #34635 üzenetére
10-15 centi (kivül) sztem mindegy. Pl mikor vettük a C4 Grand Picasso-t a másik esélyes az S-Max volt. Az papíron vagy 20 cm-el hosszabb, a belseje viszont érezhetően kisebb, mint a c4-é (és ez főleg leghátúl nagyon látványos).
Akkor már sokkal többet számít egy kis túlnyúlás, vagy a nagy tengelytáv. A Berlingo nem rossz sztem, de a magassága miatt tudnék mutatni pár parkolót, amibe épp csak befér Mélygarázsokban pl igen macerás egy nagyobb autóval parkolni (küzdünk ezzel mi is eleget. Zafiránk volt előtte, az még annyira nem is nagy, de voltam vele olyan mélygarázsban, ahol minden irányban centik voltak egy fordulónál ).Az ár meg nyílván viszonylagos dolog. Gondolom ha melléteszed egy új nagyobb autó árát, látható az árkülönbség (ne egy több éveshez viszonyítsunk), és akkor még ne is beszéljünk a járulékos fenntartási költségekről! Az említett cikket nem olvastam, de te óvatos vezetéshez hasonlítod az ott gondolom sima vezetést. Vagy gondolj csak arra, hogy pl mennyi egy készlet 14-15-ös gumi szemben a nagyobbakra jellemző 17-18-al szemben. Szerintem lehetne még sorolni, ezek kiragadott példák. Sztem kocsi vásárlásnál elsősorban azt kell mérlegelni, mire lesz használva és ehhez mi a legmegfelelőbb. Ha 90%-ban városban jár az ember, a legracionáisabb döntés a kis autó.
Persze az ember nem mindig racionális lény: van aki egyszerűen jobban szereti a nagy autókat akkor is, ha csak 2km-t megy vele. Szerencsére nincs senkire ráerőltetve egyik sem, mindenki azzal jár, amivel akar/tud. De ettől még az alap felvetés igazságtartalma nem lesz kevésbé valós
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
válasz philoxenia #34638 üzenetére
De itt gyk egy kategóriába eső autókról van szó, még ha a 2 véglet között van is 20 centi. Egy kategórián belül a döntés szerintem nagyrészt ízlés és pénztárca dolga, a racionalitás kérdése már a kategória kiválasztásával eldőlt
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
CarajoEsp
senior tag
Sziasztok!
Nem írtam még a topikba, de..
Múlt Péntek, Pestszentlőrinc, volt Sallai út, ami most nem tudom, hogy micsoda, Sas utca kereszteződése, látom, hogy jön a busz, így futva,elindulok a zebra felé. Mikor a busz nagyjából 3 méterre volt a zebrától megálltam a zebra előtt a busz elment én pedig elindultam(újra sietve, hogy elérjem).
Ekkor jobb oldalról egy padlizsánszínű Skodás dudálva csikorgó fékekkel állt meg a lábamtól kb 20centire és nekiállt anyázni. Én rákérdeztem, hogy mit akar, mire kb kis gázzal, nekiment a lábamnak és el kezdte kikapcsolni a biztiövet, hogy majd kiszáll az autóból, azt verekdjünk.
Bántára pont jött egy rendőrautó, amelyik letekerte az ablakát és kiszólt, hogy "Ne tartsam fel a forgalmat"Bevallom meglepődtem így se rendszám, se semmi, de érdekes eset volt az biztos...
-Battletag: CarajoEsp#1838 -Steam: CarajoEsp -WP7 Gamertag: CarajoEsp1-BF3: HUNGeriEnd
-
CarajoEsp
senior tag
válasz philoxenia #34641 üzenetére
Pontosan ezen a szent helyen.
-Battletag: CarajoEsp#1838 -Steam: CarajoEsp -WP7 Gamertag: CarajoEsp1-BF3: HUNGeriEnd
-
#10726912
törölt tag
válasz CarajoEsp #34640 üzenetére
A skodás is hibás,mert látnia kellett volna, hogy ott vagy. De Neked i úgy kell lelépned a zebrára, hogy ne 20 centire fékezzenek le Tőled...legyen egyértelmű, hogy Abban a pillanatban Te át akarsz menni a zebrán. S láss Te is, ne csak az autós dudáljon és fékezzen, hanem Te is.
-
CarajoEsp
senior tag
válasz #10726912 #34643 üzenetére
Értem. Szóval, amennyiben egyértelműen látható vagyok a busz mögött haladó autók számára, egyértelműen látható előre a szándékom amely szerint át akarok menni a zebrán, és nem áll meg az autó, akinek egyébként elsőbbséget kellene adnia, bár ezt nem teszi és ezekután nekimegy a lábamnak a részben az én hibám?
-Battletag: CarajoEsp#1838 -Steam: CarajoEsp -WP7 Gamertag: CarajoEsp1-BF3: HUNGeriEnd
-
CarajoEsp
senior tag
A busszal és az autókkal megegyező volt a haladási irányom. A haladásom közben folyamatosan láttam az autót és ő is, engem, mert amennyiben nem így lett volna, akkor halálragázol. A dolog lényege inkább azon van, hogy miután a zebrán állt csak meg én pedig rászóltam, rágurult a lábamra.
-Battletag: CarajoEsp#1838 -Steam: CarajoEsp -WP7 Gamertag: CarajoEsp1-BF3: HUNGeriEnd
-
CarajoEsp
senior tag
Nem-nem. Tökéletesen látott, csak derogált megállni. És ez nem az első ilyen esetem, tavaly a zebrán ütött el egy Navarrás, akkor annyi különbség volt, hogy állt a zebra előtt és amikor eléértem akkor indult el..mindkétszer munkába menet.
Bár én vagyok a barom, mert fel kellene feküdnöm a motorháztetőre és 100% táppénz.
-Battletag: CarajoEsp#1838 -Steam: CarajoEsp -WP7 Gamertag: CarajoEsp1-BF3: HUNGeriEnd
-
#10726912
törölt tag
válasz CarajoEsp #34648 üzenetére
Nem volt egyértelmű, ahogy írtad, láthatod, nem csak én nem értettem, amit írtál.
Így természetesen más a helyzet. Ez egyébként abból fakad, hogy nagyon sokan nem tudják normálisan használni a zebrát. Hihetetlen idegesítő, ha valaki csak áll a zebra mellett, s nem halad sehová. Ez nem mentesíti a másik felet sem természetesen. A gyalogosnak elsőbbsége van. A helyedben simán oda hívtam volna a rendőrt, hogy ez az ember mit tett, nézze meg, fenyegetett, rád gurult s ki akart szállni a kocsiból.
A tisztázás után egyértelműen igazad van. -
Új hozzászólás Aktív témák
- Belépűszintű Gamer PC Eladó + Monitorral + Billentyűzettel és Egérrel
- XBOX ONE FAT 500 GB gyári tartozékaival, 2 kontrollerrel és 2 játékkal
- XBOX SERIES S KONZOL 512GB-os Játékkonzol - Azonnali termékcsere garanciával
- Vegyes filamentek PLA/PETG/ASA
- Legion 5 15ARH7 15.6" FHD IPS Ryzen 5 6600H RTX 3050Ti 16GB 512GB NVMe magyar vbill gar
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest