- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Yettel topik
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iOS alkalmazások
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Az autosokat minden szarert buntetik halara, ezeknek meg....
-
zsid
senior tag
-
MaciG
addikt
válasz NickGrabowsi #34204 üzenetére
Nagyon is jól tették, hogy megváltak tőle, mert az ilyen és ehhez hasonló sofőrök miatt olyan az emberek megítélése amilyen....
Az eset kapcsán meg felmerül bennem a kérdés, hogy az autósok közül senki nem látta, hogy mi történt? Mert ha igen mért nem ment a busz után, hogy szóljon neki? Mert azért nagy járműnél nem biztos, hogy észreveszi az ember, ha p. a pótkocsi elsodor egy biciklist vagy mondjuk letöri egy autó tükrét,stb.
A közös busz és kerékpársáv meg szerintem marhaság. Mert pont azért van buszsáv, hogy az autóbuszok előnyt élvezhessenek és tudjanak haladni, de ha ott a sávban egy lassú biciklis teker (nem erre az esetre értem) akkor ugyanúgy nem fog haladni, tehát értelmét veszti a busz sáv. Amerre én járok pl. vannak olyan hülye megoldások, hogy a kereszteződés után a biciklisáv ami eddig az út szélén volt az a buszmegállóban folytatódik. Ami azért rossz, mert én lassítok, hogy elengedjem a biciklist, mert neki van elsőbbsége és egyébként sem akarom elütni, de ő is lassít, mert megijed és sok esetben felteker a járdára én meg kereshetem a tükörben, hogy ugyan hol van már és csak remélhetem hogy a járdára ment és nem a holttérben van.
(#34206): lehet kellenének ilyen bringás civil ruhás rendőrök fejkamerával, és ha valaki nem tart kellő oldaltávolságot, akkor menne a csekk.
[ Szerkesztve ]
BANZAII
-
amargo
addikt
Nekem semmi bajom, hogy a buszsávban közlekednek/közlekedhetek bringával, azzal inkább, amikor a a lánchídon a forgalomba kellene átmennem, mert a járdán meg nem megengedett közlekedés csak tolva. Az említett busz leszorítás/gázolás pedig valós probléma, akár figyelmetlenségből, akár szándékosan.
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
AMD Power
titán
Sajnos bármikor lehet bármi. És bárkivel! A vezetés fokozottan veszélyes tevékenység. Én is ugye kb 2 hónapja mikor írtam ide ,hogy majdnem elütöttem egy gyalogost a zebrán. Nem rajtam múlt. Pár nappal ezelőtt parkolóban 1x nem adtam meg a jobb kezet a Focusnak. El voltam bambulva, kerestem az üres helyet,ami nem sok volt. De ott sem rajtam múlott a dolog.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
félisten
válasz AMD Power #34211 üzenetére
Ez igy van es minel nagyobb a kocsi ez annal fokozottabban jon elo. Sokkal tobb a holtter, sokkal kisebb a hely mindenhol, ezert sokszor nem jut eleg figyelmed mindenre, el is ferjek, balrol is jonnek, jobbrol is jonnek, kerekparos is jon, gyalogos is meg menni is kene valamerre. Egy ilyen kurva nagy dognel minden elindulas elott bele kell nezni az elso holtter tukrobe is, mert ha valaki eleje all a kocsinak, akkor a sofor ulesbol nem latom, olyan magasan ulok. Nem egy embert kaszaltak mar igy el, meg nem is 10-et. Most kamionrol beszelek. Sajnos addig ezt nem ertik meg az emberek es nem is foglalkoznak vele, mig bele nem ulnek egybe, mondjuk utaskent es tatva marad a szajuk, hogy micsoda meretei vannak es neked ezt a nagy dogot kell napi 600-700 km-en keresztul terelgetni biztonsagosan hoban, esoben, kodben, faradtan, lerakot keresni stb, finoman fogalmazva is igen embert probalo.
-
MaciG
addikt
Ezért írtam utána, hogy előfordulhat, hogy valaki nem vesz észre egy ilyet nagy járműnél és ezért nem áll meg segíteni, de itt látnia kellett a sofőrnek, hogy szűk az út, a bringást is látta hisz előtte tekert szóval én nehezen hiszem ,hogy ennél az esetnél nem látta hogy elsodorta, de attól még lehet, hogy így van! Csak ez megint olyan, hogy ha valaki tényleg nem veszi észre mit csinált, ezt utólag, hogy bizonyítja be, hogy nem szándékos cserbenhagyás történt?
BANZAII
-
-
félisten
MaciG ez egy jo kerdes valoban, hogy azt hogyan bizonyitja. A videot latva eleg nehezen elkepzelheto, hogy nem vette eszre, viszont az is nehezen elkepzelheto, hogy eszlelve a balesetet a sofor csak siman tovabbment.
AMD Power sajnos keves a hozzad hasonlo gondolkodasu ember!
zsid olyan nagy tavolsagot tartok, amekkorat csak lehet. 1 meter az nagyon keves szerintem.
-
AMD Power
titán
Ilyet sem láttam még.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
biker
nagyúr
és aztán kikerül egy csatornafedelet, ami a jó szokás szerint 30cm mélyen van elsüllyedve, vagy párhuzamosan rácsozott az úttal...
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
miért is? a sávot nem hagyta el, ha te sávon belül megelőzöd, miért is ő a ludas???
Az útburkolat és a forgalmi helyzetnek megfelelően jobbra tart, szerinted he te jössz hátulról, akkor meg kell állni a acsatorna fedél előtt és ha elhaladtál, kikerülheti?Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
MaciG
addikt
Látom nem érted. Ha a kerékpáros az út jobb szélétől egy méterre teker, mert annyira rossz az út, akkor azzal nincs semmi baj. Én arról beszélek, mikor te előzöd a kerékpárost, és ő akkor gondol egyet és anélkül, hogy körülnézne (jelen esetben hátra, mert a kerékpáron nem jellemző a visszapillantó) és jelezné az irányváltását karjelzéssel ,elindul balra...
Vagy te úgy gondolod, hogy a biciklis a sávon belül mehet akár szlalomozva is?BANZAII
-
philoxenia
MODERÁTOR
Te láthatóan tudod, hogy nincs tükre, ha bicikliztél valaha forgalomban, akkor meg tudnod kell, hogy minden csatornafedélnél nem nézhet hátra. Te ellenben jó magasan ülsz és látod a csatornafedeleket is. Ha vannak ilyenek számíthatsz rá, hogy ki fogja kerülni. Amúgy például ha elesik a csatornafedélben könnyen karcsú lehet az 1m kikerülési távolság, . Akkor ki lesz a hibás? A témáról.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
MaciG
addikt
válasz philoxenia #34230 üzenetére
Nem tudom mi a limit arra, hogy milyen nagyságú kátyúkat/úthibát kell táblával megjelölni, de ha az adott kátyú nagyobb ,mint a limit akkor az út fenntartója a ludas értelem szerűen. A másik, meg hogy a kerékpárosra is vonatkozik az, hogy a sebességemet az útviszonyoknak megfelelően választom meg. Arról meg aztán szerintem végképp nem én tehetek, hogy ha valaki olyan bringát vásárol magának ami nem alkalmas a városi közlekedésre Magyarországon (utak miatt).
BANZAII
-
biker
nagyúr
válasz philoxenia #34230 üzenetére
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
ha te mész kocsival, és hirtelen kátyú jön,
a: fékezel, megállsz
b: tükörbenézel, indexelsz, ha lehet, kikerülöd
c: elrántod a kormányt és kikerülödŐszintén!!!
na ugyanezt teszi a biciklisElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
MaciG
addikt
Én még olyan kátyúval nem találkoztam ami hirtelen jött, max olyan lehetséges, hogy én megyek túl gyorsan (ekkor megint csak nem az útviszonyoknak megfelelően közlekedem) .
Ha választani lehet, hogy belemegyek a kátyúba, vagy rárántom a kocsit pl. egy nyerges vontatóra ami épp előz, akkor inkább a kátyú.BANZAII
-
-v-
addikt
Te bicajoztál már életedben közlekedés céljából a városban, vagy csak a fotelből okoskodsz hogy mit hogyan kéne?
(#34224) biker: akkor meghal, ennyi. Ha jönnek szembe is meg melletted is mennek el nem kerülgetsz csatornafedelet mert akkor bemész a teherautó alá. Mellesleg te meg szoktál amúgy vezetni?
Baromira bírom ezt amikor mindkét tábor a magáét fújja, köcsögautós, köcsögbicajos... aztán az egyikről kiderül pont soha életében nem ült bicajon, a másiknak meg jogsija sincs. Érdekes én 12 éves korom óta bicajozok pesten, meg 10 éve vezetek, sosincs bajom a bicajosokkal autóban ülve (kivéve a kivilágítatlan részeg bicajosokat), meg bicajon ülve is tudom hogy kell menni hogy magamra is vigyázzak meg az autósokkal se basszak ki ...[ Szerkesztve ]
-
mezis
nagyúr
Én megyek 20-al (10-el) a bicajos mögött addig, amíg nem érzem biztonságosnak az elhaladást mellette. Ő is egy közlekedő és nagyon sérülékeny a "karosszériája". Nem érdekel, hogy mögöttem hányan "biztatnak" nagyobb kockázatra. Legfeljebb akkor bosszankodom, amikor 10 m-re van a párhuzamos kerékpárút.
Ezek általában a városi közlekedés problémái. Ha elhúzok centikkel mellette, lehet, hogy a legközelebbi lámpánál ismét előttem lesz. Vagyis csak egy kis időre fogok gyorsabban haladni nála. Akkor meg minek kockáztassak ?
Ha meg már tarthatatlanná válik a közlekedési helyzet, akkor bizonyára lesz pénz a megfelelő műszaki megoldásra (nem csak focipályákra).
[ Szerkesztve ]
mezis
-
-v-
addikt
Én megyek 20-al (10-el) a bicajos mögött addig, amíg nem érzem biztonságosnak az elhaladást mellette.
Ha _tényleg_ nem lehet kikerülni, akkor persze nem kerülöd hanem vársz. De ennyi erővel akkor egy busz pl. sose tudná kikerülni a bicajosokat, ha mindig isten tudja hány méter távolságot akarna tartani.
Ő is egy közlekedő és nagyon sérülékeny a "karosszériája".
De ezzel neki is tisztában kell lennie Úgy kell bicajoznia hogy biztonságban legyen, illetve hogy érvényesítse a jogait, és egyenlő partnerként kezeljék. Ha olyan az út, hogy kátyús, vagy nincs elég hely hogy biztonságosan kikerüljenek, akkor nem az a megoldás hogy 10 centire a padkától és szentségelsz meg majd elesel mert 10 centiről előznek, hanem akkor behúzod jobban a sáv közepére és ennyi ... csak persze akkor meg aztán nagytányér kónusz és haladás van, mert ha egyenrangú közlekedővé erőszakolod ki magad, akkor sebességben is legyen meg a 40. Ha meg a 10-es úton bicajozom csúcsforgalomban, akkor tisztában vagyok vele hogy ott nem lesz kátyúkerülgetés mert 10 centire mennek el a nyerges vontatók mellettem és meghalok.
Legfeljebb akkor bosszankodom, amikor 10 m-re van a párhuzamos kerékpárút.
Ami többnyire a görkorisokon kívül mindenkinek használhatatlan és veszélyes ... főleg ha gyorsan A-ból B-be jutnál, sportolási céllal mész ki, vagy országúti bicajod van stb. stb.
[ Szerkesztve ]
-
Beri
addikt
ha egyenrangú közlekedővé erőszakolod ki magad, akkor sebességben is legyen meg a 40
Ilyet nem fogsz látni. Helyette előrecsorog a drótszamárhuszár a lámpánál a sorok között, aztán teker tizenkettővel, feltartja a fél várost, kerülgetik, centizik, aztán a következő lámpánál kezdődik minden újra.eladó Aromamizer RDTA V1
-
-v-
addikt
Ha meg már tarthatatlanná válik a közlekedési helyzet, akkor bizonyára lesz pénz a megfelelő műszaki megoldásra (nem csak focipályákra).
szvsz nem ez a megoldás, nem elszeparálni kell a közlekedés különböző résztvevőit, vagy külön alagutat építeni a bicajosoknak, hanem megtanulni együtt közlekedni.
(#34242) Beri: a fenti a bicajos oldalra is vonatkozik, nekik is meg kell tanulni együtt közlekedni Egyik oldal se higgye azt enyém az egész kibaszott út, csak én közlekedem, és mindenki le van szarva. Ami saját biztonságod kérdése, az nem lehet vita tárgya, meg van csomó dolog amit nem lehet egyszerűen másképp, de minden másban meg jó volna mindenkinek felfogni hogy kompromisszumokat kell kötni, mert nem csak én vagyok az úton, függetlenül attól min vagy miben ülök
[ Szerkesztve ]
-
zsid
senior tag
"De ennyi erővel akkor egy busz pl. sose tudná kikerülni a bicajosokat, ha mindig isten tudja hány méter távolságot akarna tartani."
Lehet most újat mondok, de előfordul ilyen is. Én már araszoltam kerékpáros mögött több száz métert 10km/h-val, mert olyan volt a szembejövő forgalom, hogy nem tudtam biztonságosan megelőzni.
Az egyik legszebb az volt, amikor megálltam a pirosnál a Szentendrein kifelé a Bogdáni útnál, külső sávban az első helyen. Jött a bringás, a sorok közt piroson át, majd adta a zöldet megindultunk és jött a felüljáró. Csúcsforgalom volt, kikerülni nem bírtam, senki nem engedett egy sávval beljebb, araszoltam a bringás után kb 5-tel a felüljárón fölfelé, majd lefelé is. Persze én is elmehettem volna mellette a BKVs módszerrel...
Talán az én és Lauda esete annyiban tér el a busztól, hogy a busznak majd a földig burkolt az oldala. Nálunk kamionnál, ha nincs raklaptartó a pótkocsin, kis oldaltávolságot tartunk és ilyenkor akad bármi gond a bringással ( megszédül, aknafedlap,elhúzza a légörvény) akkor nálunk nem nekiesik az oldalának, hanem beesik a pótkocsi alá a csoporttengely anatómiailag egy picit átrendezi. Nekünk ezért ajánlott több oldaltávolságot tartani, ami sokszor bizony hosszú araszolással jár.
<tRucKdriFteR>
-
biker
nagyúr
-
mezis
nagyúr
"Csúcsforgalom volt, kikerülni nem bírtam, senki nem engedett egy sávval beljebb, araszoltam a bringás után kb 5-tel a felüljárón fölfelé, majd lefelé is."
A lojális magatartás az lenne ilyenkor a belső sávban haladó részéről, hogy akkora követési távolságra lassít, hogy a szélső sávban "szenvedő" autó biztonsággal ki tudja kerülni a kerékpárost.
Meg kell azért érteni ha nem enged a a cm-eiből, hiszen súlyos másodperceket veszítene....mezis
-
MaciG
addikt
válasz Bati0501 #34235 üzenetére
Szoktam biciklizni a városban (igaz nem Budapesten), de nekem még soha nem jött hirtelen ilyen kátyú/csatornafedő amiről beszéltek, mert én magam elé szoktam nézni, figyelem az utat és nem is tekerek úgy mint egy állat.
(#34239) amargo: Lehet igazad van, bár a gyakorlat nem ezt mutatja, mert sosem volt még balesetem (amit én okoztam volna) és ez esetek 99%-ban csak pozitív visszajelzést szoktam kapni.
Az viszont igaz, hogy nem kedvelem a bringásokat, de hidd el, megvan rá az okom.BANZAII
-