-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz kisza25 #263700 üzenetére
Hibakódokat egy manuális váltó?
Volt csodálkozás, de igen. Sőt, pont ma mondta a Mazda alkatrészes manus, hogy csak ésszel és azonos cikkszámmal szabad váltót cserélni a mai autókban, különben elektronikai galiba lehet. Ezek a váltóról leveszik a kiválasztott fokozat jelét például. -
MC Pite
veterán
válasz kisza25 #263696 üzenetére
Nem baszakodnék vele. Csipsz, forgatott janódob (az halk), és máris bő ezressel korábban eléred a nyomatékcsúcsot, és kicsit jobban is veszi a lapot. És a 17"-t akkor felejtsd el, valami könnyebb 16osnál maradj.
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
racskobalazs
senior tag
válasz kenwood #263677 üzenetére
Szia,
Igen, simán úgy hagytam ahogy a program létrehozta. Nem nyúltam a fileokhoz.Ha kézzel rányomok, az történik, hogy kiírja, hogy tegyem be a frissítő file-t és próbáljam újra.
Az elmélet az, amikor mindenki tudja, de semmi sem működik. A gyakorlat az amikor minden működik, de senki se tudja miért. Az informatika az, amikor semmi nem működik és senki se tudja miért.
-
kisza25
félisten
válasz MC Pite #263702 üzenetére
Most 7kg-os felnik vannak rajta de még így is olyan az első fokozat, mintha kettesben indulnék
Annó lemértem mikor megcseréltem a felniket, gumistól majdnem 3kg különbség van a gyári felnihez képest 15"- nál (jól mér a mérleg)
Focvis: hm, biztos a váltas segéd miatt, meg a tempomat miatt🤔 na jól van,mindegy is[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
racskobalazs
senior tag
Sziasztok,
Még egy noob kérdés. Menetkamerán csak 1x ragadós ragasztó volt, nem adtak hozzá pótot, hogy tudnám az új kocsiba is felrakni? Sima kétoldalú ragasztó?
Az elmélet az, amikor mindenki tudja, de semmi sem működik. A gyakorlat az amikor minden működik, de senki se tudja miért. Az informatika az, amikor semmi nem működik és senki se tudja miért.
-
macilaci78
nagyúr
válasz kisza25 #263706 üzenetére
A tempomatnak nem mindegy, hogy melyik fokozatban van a manuális váltó? A sebességet figyeli és gázadással, -elvétellel korrigál. A sebességet nem váltja el, ha a kuplunghoz érsz, kikapcsol a tempomat.
Simán elmegy 2.-ban 80-at, ha a motor bírja, illetve 6.-ban tartja a 35 km/h-t, amíg le nem fullad egy emelkedőn.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
radi8tor
MODERÁTOR
"Leggyorsabb tulaj a pályán"-t láttátok?
Elég lassan adagolja TC ezeket az epizódokat, mert a háttérben látható ahogy éppen megy haza Ámon Olivér a Swiftjével.
⭐ Stella
-
MC Pite
veterán
válasz kisza25 #263706 üzenetére
Ez nem kis különbség. Végre egy rendes ember aki megméri .
A kappákat annyira nem vágom gyakorlatban, de
hülye ázsiai sztratoszférában a töltetcscsere optimuma hangulásha nem is legalul, 2000-től érezhető, 2500 környékén már jelentős különbség lesz nyomatékban ennél is ha jól tippelem. Ha a hátsó dob is prosztó, akkor az viszont már alapjárattól hoz némi pluszt (XP-nál sokat dobott, MIII-nál egész igényes volt a gyári dob, annál alig nyertem volna kraftot).
Melyik moci a tiéd 120ló mpi?racskobalazs: Jó minőségű, magas hőt toleráló kétoldalú, igen.
macilaci78: Nem minden fokozatban működik a tempomat, jellemzően negyediktől amikben láttam.
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
őstag
Április 18. M3 melletti "szerviz út" 50 helyett 69, 30 ezer. Láttam is de azt hittem hogy megúsztam hát nem (gondolom tanulóvezetők miatt előztem, ott minden második az).
Régen volt fent videó, most csak képek. De az 5 darabból csak egyen volt sebesség. Ez azt jelenti hogy majdnem megúsztam mert csak egyiken sikerült sebességet mérni, vagy ez ilyen? -
kisza25
félisten
válasz macilaci78 #263708 üzenetére
Opelbe ha vissza váltok, vagy fel váltok, a tempomat nem kapcsol ki, csak a váltás idejére és utána vissza kapcsol magától
[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
kisza25
félisten
De jobban menne
Mc Pite: 1,4 es 100 lóerős és 1,6 os 120 lóerős
Az 1,4 pörgősebb motor és rövidebb a váltója, az 1,6 nyomatékosabb, de hosszú a váltó kiosztás az 1. és 2. sebességben[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
nagyúr
válasz tboldi #263715 üzenetére
MiTo-ban milyen a tempomat komfortja?
Azért kérdem, mert ami volt nálam Fiat500, abban rakás khm.. mit is mondjak... kaka volt a tempomat komfortja. Hogy mire gondolok? Olyan darabos, rángatós volt. Akkor is ha felfelé módosítottam, akkor is ha lefelé. Ha meg motorfékkel közelítettem a beállított sebességet, akkor lement a beállított alá, és a gáz-visszaadásként rántott egyet, mint valami gyakorlatlan sofőr.
Ellenben a Ford szépen logikusan igazodik a sebességhez, szinte csinálja, ahogy azt én elvárom. Az említett motorfékes esetnél lehet érezni, hogy a beállított sebesség elérése előtt kedzi visszaadagolni a gázt, és nem ránt, hanem finoman ráenged. Ez modnjuk nagyon jól sikerült nekik.(Giulietta-ban nincs, nem is tudom, hogy merjek-e rakatni bele a későbbiekben; anyóka és az elektronikus kezelőszervek nem igazán barátok. Én szeretem használni a tempomatot, ha olyan a forgalom.)
[ Szerkesztve ]
B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
kisza25
félisten
válasz cappa72 #263719 üzenetére
Tipoban teljesen jó volt.
Hyundai 50-60- nál azt csinálja (mindkettő) hogy gázt ad, elveszi, gázt ad elveszi. 80-90 felett meg szépen tartja. Szerintem egyszerűen nem gondoltak arra, hogy valaki tempomattal menne lakott területen belül.
Qru: ennyi amúgy a rövidebb váltóval komfortosabb városban közlekedni. A fogyasztás majd kiderül, de BC szerint 7-8dl is lehet közöttük.
Pl. a piros körforgalmon keresztül harmadikba simán átmegy, a fordulat 1500-2000, a kombinál meg mindig mérlegelnem kell, hogy kettő vagy három, de inkább kettes. A másik, hogy az 1,4-es csak szívó oldalon vezérelt és könnyebben felpörög. Jobban is szeret pörögni. Abból a motorból kellene egy 1,4 turbó, azt csipáznám[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
426os
őstag
válasz cappa72 #263719 üzenetére
Bravoban is ilyen darabos a tempomat. Emlékeim szerint a 147 is ilyen volt (ráadásul abban 1-2-3 fokozatokban nem is működött, csak 4.-től felfelé, sebességtől függetlenül).
Érdemes lekapnod a kormányburkolatot, ha ott a csatlakozó, akkor csak egy tempomatkart kell szerezned és plug&play a dolog. Ha nincs csati, kábelt is kell behúzni.[ Szerkesztve ]
.
-
MC Pite
veterán
Shell most azt mondja -15Ft van a táltosra, részletek az appban, de megint nem látom ott.
Mindegy, honlapon fent van:
Kényeztesse autóját prémium Shell V-Power üzemanyagainkkal, és mi 15 Ft/liter kedvezménnyel kényeztetjük pénztárcáját!1
Az ajánlat kizárólag a Shell Appban regisztrált vagy az alkalmazásba bejelentkezett ClubSmart tagok számára érhető el, a regisztrációt, illetve a bejelentkezést követő legfeljebb 24 órát követően. Az ajánlat többször is igénybe vehető az ajánlat érvényessége alatt. Az ajánlat érvényessége: 2023.05.11-igmacilaci78: Most nálam is hasonló a helyzet (negyedik ötvennél még sok), de még nem próbáltam meddig megye ebben a tempomat, és a 370 oldalt még nem sikerült memorizálnom - soha nem kellett ennyi dolgot megtanulnom autóról mint ami ebben van .
Waze nem mondja meg melyik matricák kellenek?
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
macilaci78
nagyúr
Budapest-Nyírehyháza (Nyíregyházán túlra...) távra mely vármegyékre kell vármegye matricát venni?
Ha jól sejtem, Pest, Heves, BAZ, Hajdú-Bihar és SzSzB.
Villa7: :R
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Villa7
tag
válasz macilaci78 #263726 üzenetére
Megyék Pest megye Heves megye Borsod-Abaúj-Zemplén megye Hajdú-Bihar megye Szabolcs-Szatmár-Bereg megye
-
kisza25
félisten
válasz macilaci78 #263723 üzenetére
Na meg amit a többiek is írnak, hogy 1.- ben, rükvercben nem lehet kapcsolni a tempomatot, azt valahogy érzékelnie kell.
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
-
kisza25
félisten
-
Qru
MODERÁTOR
válasz kisza25 #263722 üzenetére
Bubi is csak szivooldalon vezerelt van egy eco mod meg a normal. Toyotatol vettek at, Corollaban is ilyen volt csak annak volt egy visszajelzoje a muszerfalon, hogy mikor van eco modban.
Bubi ugy csinalja ha elore rogzitett ertekre gyorsitasz, akkor kicsit a beallitott tempo fole gyorsit es ugy engedi vissza a beallitott ertekre.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz kisza25 #263736 üzenetére
Igen ezt masik autonal is eszrevettem mar. Elvileg ott optimalisan gyorsit, mert a gyorsitas adja a fogyasztas nagy reszet a sebessegtartas joval kevesebb reszet ezert az adott tempora gyorsitast probalja roviditeni (van egy ideal gorbe, nem padlon gyorsit). Legalabbis vhol ezt olvastam.
Skodaban pl ugy gyorsitott mint egy csiga de ott lehetett allitani a gyorsitas dinamizmusat. Sportba rakva produkalt normalis gyorsulast. Ez nemileg ellentmond a fent vazoltaknak, hogy alapbol lassan gyorsit.
Pl egy fel telet vegig fagyoskodtam reggelente mire rajottem, hogy van benne kiegeszito futes de a CO kvota miatt alalpbol offon van es utolag kell menubol bekapcsolni. 'nyapics...#nincsbennetarcsi
-
MC Pite
veterán
válasz kisza25 #263736 üzenetére
Így van. Teszteld a 80-110et mondjuk négyesben, hogy indul meg pedállal, meg tempomattal. És már tudod is mi az ami ezt a korlátozást (szigorúbb lambda) megszünteti
Fater 2.2 benzines C8-asa anno tempomattal ilyenkor (már fordulaton bekapcsolva a tempomatot, távoli setpointtal) olyat odabaszott, hogy megfejeltük a fejtámlát
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
Drughi
addikt
Sziasztok,
Olcsóbb akkumulátorok közül melyik márka típus ajánlott? Bosch / Varta / Banner? Esetleg egyéb?
1.3as benzines Ignisbe kellene, de nem költenék aránytalanul sokat egy aránytalanul olcsó autóra. -
Integrale
veterán
válasz macilaci78 #263708 üzenetére
Nem mindegy neki. Azt nem tudja, legalábbis nem érzékelők alapján, hogy melyik fokozatban vagy, egyszerűen számolható, és számolja is, ha 100 km/h a sebesség és 3000 a fordulat, akkor 4. ben vagy.
Erre azért van szükség, hogy bizonyos fokozatokban ne tudj tempomatot kapcsolni. Hátramenetet tudja a tolatólámpa kapcsolójának állásából. Váltó csere esetén simán elmászhatnak ezek a fokozatok, én is megtettem. Most 4.-ben forog annyit 130-nál, mint előtte 5.-ben.426-os, MiTo és a Giulietta esetében nem elég a tempomat kar, hiszen nincs hiva dugni. Komplett bajuszkapcsolós egység kell, nem egybe épített.
A Giulietta nem Bravo/Delta/Stilo platform.[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
sagesz93
addikt
Megjárta a Swace az első szervizt, 14900km-el még éppen jókor időzítettem (nem lehet túllépni a 15öt szigorúan ) Tavaly augusztus óta hamar belerepültek a méterek.
Persze 0W16 olaj nincs a világon, tehát örüljek a 0W20-nak, de akár 5W30 is mehet bele.... aztán 5-10 év múlva hallgathatjuk, hogy milyen szar széria volt ez, hullanak el a motorok
Van egy visszahívás a kocsira(vészhívó rendszer frissítés vagy valami ilyesmi), arra azt mondták vigyem majd el a másik suzukiba, mert ott már láttak Swace-t, és több szerelőnek is van, tudják mit kell vele csinálni persze oda 3 hét múlvára volt csak időpont, így a kötelező szervizt kénytelen voltam most elintézni.
85k volt a 0w20 olajjal és az olaj-lég-pollenszűrőveltboy hol tartasz km-ben? Kb egy időben vettük át a kocsikat, azért kérdem.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest