- Yettel topik
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Garmin Forerunner 55 - bemelegítő kör
- Google szolgáltatás (GMS) Huawei telefonokra
- Telekom mobilszolgáltatások
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Realme 8 - az igazi nyolcas
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- iPhone topik
Hirdetés
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Xbox Game Pass [2024] - A májusi lista
gp Az elkövetkező időszakban többek között megkapjuk a Kona II Brume című játékot.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz brumi1024 #166350 üzenetére
Vagy abs hiánya
Amúgy most nézem, hogy mai hír, de 4 éves videó, vagy rosszul volt beállítva a dátum[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
barnam_
nagyúr
válasz kisza25 #166352 üzenetére
Elrántotta a kormányt, valószínűleg az volt a legfőbb oka, hogy a szalagkorlátnak ment. Szerintem nem nagyon fékezett, de féknyomokat nem nagyon látok, tehát ha fékezett is, működött az ABS.
Tanulság: talán lehet jobb hagyni hogy belemenjen az előtte lévőbe. Azért pályatempónál gyakorlat kell ahhoz, hogy ennyi idő alatt kikerülj egy tárgyat magad előtt. Mármint ő kikerülte a Skodát, de cserébe nekiment a korlátnak. -
Kickass
őstag
Ma Csákvár volt a program, Csuta cukrászda fagyizója tömve volt.
Visszafele meg a bal első kerék felvert valamit ami kiütötte a dobbetét alsó részét, igy az beleért a kerékbe, szép hangja volt. Kép nincs, bogaras a kocsi, ja és az ablakmosó tartály is lyukas.
Kell egy új kocsi.... -
Kickass
őstag
válasz simonjoe #166358 üzenetére
Igen, egy vagy két hete jártunk arra, akkor is sokan voltak bár nem ennyien. De egyszer azért lehet kipróbáljuk. Tábla szerint 2012-ben volt ott valami év fagyija, azért az nem most volt
Az út is szar arra felé, így ne csodálkozz, h leamortizálta a vasad.
Ez egyébként pont az M1-en történt (szerencse hogy visszafelé) nem a Bicske utáni alsóbb utakon. -
#89309696
törölt tag
válasz barnam_ #166354 üzenetére
Mindenképp jobb belemenni, mert az előtte lévő kocsi halad előre + puha is, a korlát áll és nem puha. És még ha vannak a mellette lévő sávban vagy a másik sáv szembe forgalom akkor annak is nekimegy, szemből véd legtöbbet az autó amúgy is. Nem szabad a kormányt kapkodni ilyenkor, de valószínű megijedt.
-
-
6030D
Ármester
válasz brumi1024 #166362 üzenetére
Szerintem az átlag ember nem fog belemenni. Egyrészt benne(d) van az ösztön, hogy mented magad, másrészt attól fog félni, hogy őt hozzák ki hibásnak, ő fizet (a sajátot). Ez a büntető fék is érdekes, mert ha úgy csinálják, hogy sávot vált, onnantól neked kell követési távot tartani. Mennyi időnek kell eltelni, hogy büntetőfék legyen, vagy követési táv gond?
Természetesen elítélem, előttem még nem fékeztek, de azért lehet, hogy ki hívnám beszélgetni.[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
brumi1024
veterán
válasz 6030D #166363 üzenetére
Pont ezért mondom, ha megtapasztalja, hogy milyen egy ilyen szituációban megpördülni, akkor átalakul ez a reflex, láttam erre sok példát, de elég megkérdezni egy oktatót. A tanfolyamon az ilyen helyzeteket kontrollált körülmények közt elő lehet idézni. Ha pedig a következmény ismert, akkor nem lesz kérdés, hogy melyiket választja.
EQMontoya: Igen.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
Doki16
addikt
válasz 6030D #166363 üzenetére
Nekem volt egy esetem télen. Havas volt az út, az a nagyon finom friss ami csúszik mint az állat. 35-el mentem, tényleg ennyivel, mert utólag visszanéztem a GPS adatokat. Kiszaladt elém egy kutya, az első hirtelen reakcióm az volt, hogy rátaposok a fékre. Szembe jöttek, természetesen maradok egyenesben, utána a következő gondolat pörgött át rajtam gyorsan, hogy jön mögöttem egy 24 tonnás kamion és itt most mégsem kellene fékezni. Tehát egy pillanatra reflexből ráléptem a fékre és aztán el is engedtem. Sajnos elütöttem a kutyát
Ez volt a kisebbik rossz. Ha én akkor beleállok a fékbe akkor belém rongyol a kamion és abba bele se merek gondolni, hogy mi lett volna.Voltak még más ilyen állatos eseteim is. Az a fontos, hogy ha szarvasnál kisebb akkor csak menj tovább és sajnos üsd el. Nem szabad beletaposni a fékbe és elrántani a kormányt.
Pár hónapja volt, hogy kiszaladt elém egy szarvas. Már lelki szemeim előtt láttam a csattanást. Rámarkoltam a kormányra és már el is kezdtem fékezni. De szerencsére visszaugrott a padkáról az erdőbe. Mindig figyelem, hogy jön-e valaki mögöttem, ha nem jön senki na akkor lehet satuzni. (ha van ABS és ESP)
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Gabesz87
addikt
Létezik olyan összehasonlító oldal, ahol a technikai adatokon (méret, motorizáció stb.) kívül akár felszereltségi szintek alapján is lehet összehasonlítani?
Még egy kérdés: kompakt családi kombi kategóriás autókban (Focus, Ceed, Megane stb.), esetleg még egyel nagyobb kategóriában (Insignia, Mondeo) melyiknek a legjobb az autómata váltója? (új, max. 1-2 éves autókra gondolok). Csak mert a tesztben ált. azt olvasom az automatákról, hogy lassú, gondolkodik, bakkecskézik stb. SZóval olyat alig látok hogy hű de faxa.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Doki16 #166370 üzenetére
Ez egy érdekes téma lesz az önvezető autóknál, hogy azok vajon ilyen esetben mérlegelnek-e ennyire, vagy csak simán fékezni fog, nem törődve azzal mi jön mögötted és mennyivel...
Ha meg egy ember támolyog eléd a sötétben, mit csinálsz? Azt is elütöd? Ezek rohadt nehéz és szar kérdések.
(#166371) Gabesz87: Olyan hogy legjobb automata váltó, olyan igazából nincs. Illetve a prémium kategóriában a Porsche PDK és a ZF 8 sebességese szokott a legjobb lenni.Fordokban és KIA-kban is vagy saját fejlesztés vagy valamilyen Aisin szerű szokott lenni, átlagos darabok, nem a csúcsok csúcsa de ez a bakkecskézés ez honnan jön? Ki mondott ilyet? Mi a lassú? Mi a gondolkodik? Ez nem NFS sajnos, a közúti automata vátó nem olyan lesz, ami egy Ferrari 458-ban van.
A legjobb váltó jelenleg (szerintem): ZF 8HP És a lista hogy mikbe szerelik.[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
válasz Doki16 #166370 üzenetére
Én is fékezéskor a tükröt nézem egyből, mert azt tudom, hogy én meg tudok állni, de hogy a mögöttem levő is, az már nem biztos.
Kerültem ki már szarvast 3-4* (67-es út), egyszer átugrott az elöttem menő autó és közöttem (84-es út Sopronból haza)
Róka és fácán az itt mindennapos , még az utcánkban is szokott lenni (róka), fácán meg mindkét elkerülőn.
Régebben sokat jártam haza éjjel Ausztriából, akkor többet néztem az út szélét, mint az utat.
Eddig egy mókust ütöttem el, satufék sem segített, az i20-al, vittem épen lemosni, aznap vitték el.[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
-
#89309696
törölt tag
válasz simonjoe #166368 üzenetére
Ez eddig is ugyanennyi volt, csak most lett felkapott. Ha valamiben hírérték pénzszag van akkor a média lecsap, mint gyöngytyúk vagy kacsa az élelemre. Tipikus bulvár cikk az említett példa is ahol balesetnek nevez egy rálehelést, hogy mindenki ezerrel klikkeljen, mert várják a hatalmas roncsokat és a vérfoltokat.
A média egy ótvar nagy mocsok, évek óta nem nézek semmilyen híroldalt pont ezért. Ami nagyon kritikus hír azt úgy is visszahallja az ember ismerősöktől, boltban, szomszéd öregasszonytól és akkor rákeres. Irdatlan mennyiségű felesleges infó terheli az emberek agysejtjeit ilyen szennyekkel, nem csoda, ha annyira idegbetegek, idegileg kimerültek. -
Doki16
addikt
válasz Tsebacsi #166373 üzenetére
Igen ezek nehéz kérdések. Pont erre a kérdésekre született meg pár évvel ezelőtt ez az oldal. [link]
Nyilván ha egy ember lenne nem kérdés, hogy beleállok a fékbe. Ha van egy kicsi esély is, hogy túl élje akkor nem a kocsi számít.
A Tesla egyébként már most figyel mindent sokkal jobban és gyorsabban mint bármilyen ember. Ő csak akadályokat lát és nem döntéseket hoz.A legjobb automata váltó egyébként megbízhatóság szempontjából az E-CVT.
(#166374)kisza25: Én is detto. Mindig ha nagyobb fékezés van akkor nézem tükröt is. Sokszor tekintek mindig magam mögé. Főleg annak tudatában most már, hogy a kocsi magától lát előre és kezeli a forgalmat a radaros távtartó miatt. Nagyon biztonsági játékos az tuti
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
brumi1024
veterán
-
Gabesz87
addikt
válasz Tsebacsi #166373 üzenetére
Valamelyik tesztben olvastam talán a Totalcar-on nem olyan régen, hogy lassan menni nehéz, mert bólogat, ugrál, vagy ilyelsmi, és pl. parkolásnál hülyén fogunk vele kinézni. Meg hátramenet váltásnál van egy kis késlekedés, ilyeneket olvastam. Nyilvánvaló, nem sportkocsihoz illő váltót remélek, csak mégis arra voltam kíváncsi, hogy melyik a legmegbízhatóbb, legfinomabb az adott kategóriában. Gyakorlati tapasztalatom nem sok van, eddig amiket vezette, automaták, azok régiek: valami régi nagy Volvo (950/960, nem tudom), Lancia Thesis, meg főleg 70'-es, '80-as amcsi autók, 3 sebességes váltóval (megjegyzem ha finomságról van szó, ez az etalon nekem!)
-
#89309696
törölt tag
válasz stickermajom #166372 üzenetére
Ha siet elmegy a külsőben jelentős sebességkülönbséggel és vissza se néz.
Az ilyen kaliber egyáltalán nem siet, hanem frusztrált. -
nagyúr
válasz Gabesz87 #166380 üzenetére
"Valamelyik tesztben olvastam talán a Totalcar-on nem olyan régen, hogy lassan menni nehéz, mert bólogat, ugrál, vagy ilyelsmi, és pl. parkolásnál hülyén fogunk vele kinézni. Meg hátramenet váltásnál van egy kis késlekedés, ilyeneket olvastam"
Ez szerintem mind hülyeség, nem bólogat, nem ugrál. Rémlik valami, hogy a DSG-t ekézték, hogy nagyon megindul ha lelépsz (vagy inkább leugrassz) a fékről és ez parkolásnál problémás lehet, de ezt egyszerű bénázásnak tartom...
QRU: Csinál ilyesmit az új DSG? Tudtommal nem, max. rántani szokott egy picit egyes-ből kettesbe de az is véleményes. Hátramenet mindig lassabb lesz, ez nem manuál, hogy pörögjünk. A hagyományos váltók is ilyenek.
Hülyén kinézni akkor fogunk, ha cuki rénszarvasnak öltöztetjük az autótHa rettegsz, próbálj ki minél több automata tesztautót és meglátod milyenek.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Doki16
addikt
válasz Dluinet #166383 üzenetére
Én is ezt írtam fentebb. Legjobb váltó ha csak haladásra kell a kocsi. Nincsenek felesleges fokozatok. Nincs külön hátramenet, csak egyszerűen villanymotor hajt hátrafelé. Mindig finoman indul el bármelyik irányba. Úgy mássza a 20%-os emelkedőt 3km/h-val, hogy öröm nézni. DSG beledöglik az ilyenbe.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
nagyúr
válasz Gabesz87 #166380 üzenetére
Nem kell nagyon visszakeresni, épp az előbb olvastam a mai totalcaros Superb tesztet.
"Ezek a VW-féle DSG váltók egy időben az iparág legjobbjai voltak, de mára kialakult egy olyan sejtésem, hogy generációról generációra darabosabbak lettek"
"Mert ez a váltó gyors ugyan, ha minden rendben megy, de néha érezhető rántással teszi be a következő fokozatot. Kiszámíthatatlan helyzetben pedig – és ebben az univerzumban minden kiszámíthatatlannak minősül, ami nem folyamatos, egyenletes felfelé, vagy folyamatos, egyenletes visszafelé gangolásban merül ki – elég tétován találja meg a megfelelő áttételt a polcon, utána pedig, gyülemlő zavarában, idegesítő hirtelenséggel dobja rá a kuplungot. Sokszor jutott eszembe a tesztelés alatt – „ez rém kellemetlen”.
Persze, kiszámítható, nyugodt stílusban vezetve szépen kapcsolgat, de ha az ember a hektikus városi forgalom állandóan változó helyzeteihez próbál alkalmazkodni, az együttélés percei megkeserednek a szép Skodával."
Én személy szerint a ZF váltóit szeretem a legjobban. E-CVT-vel még nem volt dolgom.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz bulikavagyok #166386 üzenetére
Octavia?!
És a válasz a váltóra: "Annyira furcsának tűntek a bajaim az autóval, hogy megnéztem egy csomó idegen tesztet az autóról, mert elkezdtem kételkedni az igazamban. Azokban pedig az szerepelt – a DCC-s, DSG-s Octavia nem sportos, de szépen rugózik, finoman megy, jól váltogat. Tehát vagy velem, vagy a budapesti használattal, vagy a konkrét autóval volt a gond, már csak azt kéne eldönteni, a három közül melyik volt a ludas."
(#166390) bulikavagyok:
Méretei és a hátulja miatt simán össze lehet őket keverni. A golf meg jelenleg randa.[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz stickermajom #166372 üzenetére
Alapvetően az lenne, de itt nem erről van szó. Félreértés ne essék, én is szeretek visszajelzést adni a forgalomnak, ha hülyeséget csinálnak a bóbiták, de ilyet nem csinálnék, "magasabb szinten" ugye ezt bepróbálják egy 40 tonnás kamionnal is... Olyan már én is csináltam, hogy végigmentünk az M0 aktuális sebesség korlátozásával egy adott szakaszon, miután a román kamionos majdnem legyalulta az autómat, mert épp filmet nézett a fülkében. Persze nem tetszett neki, de hát ez egy ilyen játék.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
nagyúr
-
Gabesz87
addikt
válasz bulikavagyok #166386 üzenetére
Jaja, én is épp az imént olvastam az Octavia tesztet. Monjduk nekem azok az autók alapból kiesnek az érdeklődési körömből, ahol a klíma gombjait az érintőképernyőre száműzik...ekkora idiótaságot! Meg VW csoportos autót nem is nagyon szeretnék. Kombiból a Megane (jelenleg is M4-em van, csak 5 ajtós), Focus, Ceed, ami még szóba jöhet (dízel!), esetleg a Corolla, bár abból inkább csak a 2 literes hibrid izgatna, de az meg veszett drága. Bár nézegettem msot egyel fejjebb az Insigniat, elég jó akciók vannak a készlet autókra, ill. a Mondeot. Mondeo meg talán többet eszik, és elég údivatú a belső műszerfal, de ha kezelhető, annyi baj legyen. Opel 1.6CDTI motorjáról meg jókat olvastam, jól fogyaszt.
Na de ez már inkább a milyen autót vegyek topicba illik. -
Qru
MODERÁTOR
válasz 6030D #166363 üzenetére
Ha sávot váltasz nem veheted el a másik fékútját (aki elé besorolsz). De ha úgy sorol be, hogy megmarad a fékutad akkor már kedvére fékezhet. Érdekes mert sokáig nem is létezett az a fogalom, hogy indokolatlan fékezés.
Szóval a legkevésbé rossz sztem is ha megtolod hátulról ilyenkor. Ha elkapod a kormányt abból elég nagy baj lehet amint láttuk is a videóban.Doki16: Elém gyerek szaladt ki St.Endrén. Taposom a féket de a kocsi nem lassul szinte semmit, szerencsére átért a gyerek de leizzadtam. A másik mikor egy macska szaladt ki elém, azonnal satufék a vészfék asszisztens azonnal működésbe lépett így lassultam annyit, hogy átérjen előttem. Sajnos a másik sávban egy F Astra ment az viszont elcsapta (valószínűleg nem is látta a takarásomban a macsekot).
Meg a 711-esen szalad ki elém egy kutya balról de szerencsére a gumicsikorgástól megijedt és visszafordult a felezővonaltól. Esélyem sem lett volna amúgy megállni.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz Gabesz87 #166391 üzenetére
"Monjduk nekem azok az autók alapból kiesnek az érdeklődési körömből, ahol a klíma gombjait az érintőképernyőre száműzik." - ne is mondd! Nekem sem igazán tetszik az az új trend amit az A6-os Audival indított a VW. Szerintem még sok bosszúságot fog ez okozni nekem a jövőben.
[ Szerkesztve ]
-
benjoe1
aktív tag
Mazda 6-ra (2008-as) 2015/50 R17 nyári gumikat ajánljatok lszi.
https://www.szarvaskovendeghaz.hu/
-
nagyúr
válasz bulikavagyok #166393 üzenetére
És amikor a Ford ezt megfejeli azzal, hogy fagy a kijelzője, de előtte egy fantom érintéssel ezt-azt kapcsol, pl. kormányfűtést... onnantól nincs esélyed módosítani...
[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Tsebacsi #166382 üzenetére
A száraz DSG az bakkecskézik, VAG topikban volt téma már többször pont egy Golf 1.5 TSI tulaj panaszkodott rá. Van rá SW frissítés de nem tudom az megoldja-e valóban vagy sem mert még csak most kezdik updatel-ni a járgányokat.
Nálunk az olajossal nincs ilyen gond kúszik szépen egyenletesen de rántani ez is tud váltáskor (eddig csak induláskor jelentkezett).
Amit a tesztben írnak tétovázás az a 6 gangosnál sokkal intenzívebben jelen volt de ennél a 7-esnél már szinte alig. Érezhetően sokkal jobb a váltó sw-e.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #166398 üzenetére
Start-stop nálam is off mindig, agybajt kapok tőle egyszerűen. De neked száraz dsg-d van nem? Az egy más konstrukció mint az olajos ami nekünk van.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz cappa72 #166395 üzenetére
Hja, ez is egy lehetséges probléma ami megkeserítheti az életedet. De nekem inkább az állandóan "mocskos" fényes felületek okoznának fejtörést - mivel eléggé rend és tisztaságmániás vagyok. Magamat ismerve egy új A6-osban óránként törölgethetném át az érintőkijelzőket.
[ Szerkesztve ]