- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
ph Megkezdődött az NPU-k elleni hadjárat, de egy fontos részletet nem említ a cég.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz zoltanz #3448 üzenetére
Ahogy az előttem szóló írta: az egy motoros kerék, sose fog így* pörögni.
Amúgy próbálj meg ráállni a lemezjátszóra 120 kilóval, és gurulni vele.
Kerestem a specifikációt, hogy mit mászik meg a roller. Azt írják 15 fokot.
WTF? Még ha azt mondanák, hogy 15%-os emelkedőt (az csak ~8,5 fok),
de szerintem annyit közel sem. Max. egy 30 kg-os gyerekkel a nyakában:
én most 83.5 kg-mal mérlegeltem, és 4%-on simán felvisz, 6%-on meghal.
(A mélygarázs kijáratot nem is akarom kiszámolni, de ott is inkább tolom.)*: ennél amúgy tudna jobban is, de már nem tökéletes az új csapágy sem.
Szerk: mondjuk a Kútvölgyi lejtő eleje több mint 6%, a közepe felé enyhül.
Az eleje valahogy úgy néz ki, hogy 25 méter emelkedő 290 méteren.
Az 8,6% és közel 5 fok. Na, azon max. két motorral, és két akkuval, LOL![ Szerkesztve ]
-
Ezekiel Ston
senior tag
válasz m4rk.89 #3444 üzenetére
Biztosan, nekem még nem volt bajom az összecsukással sem plusz a fékkel sem. mindig normálisan használva (nem belvárosban) simán elegendő nekem a fékút és a féktáv és annak erőssége. Szerintem 290ezerér ezt igen jól tudja, és én elégedett is vagyok vele.
Az én igényeimnek megfelelő. Ha neked nem, akkor nézz szét a piacon más kompromisszumot alkotva, és vedd azt meg. Nekem az én elvárásaimnak tökéletesen megfelelő ez a roller, -
Lien
tag
Nem tudom, hogy van-e a piacon (a bérelhetőeken kívül) olyan roller ami 700W-os.
Ha én ezt az e-twowot használom megbüntethetnek vele az utcán hiába megyek lassan? Illetve erre már kötelező lenne egy bukósisak? Alattam biztos nem fog 40-el menni tekintve, hogy most 88 kg vagyok. Papírját magamnál kellene tartani? Vidéken lesz használva, nem Budapesten, ha ez számít. -
B-L-A-C-K
titán
Míg nincs rá szabály nem fognak megbüntetni, és nem is igazoltatnak emiatt. Nekem az OXO 2000W-os...
Bukósisak se kötelező, mivel nincs rá szabály, így nincs meghatározva mivel használod. Ezt magad döntöd el hogy te igényled e vagy nem. Bár 35 felett azért már indokoltnak tartom. 30 alatt nem. Van egy M365-öm is, ott nem hordok semmit, OXO-nál már zárt sisak.
[ Szerkesztve ]
-
Darellus92
aktív tag
Sziasztok,
Emellett a roller mellett döntöttem hosszas válogatás után.Van bárkinek tapasztalata? 113kg és 200cm vagyok ezért a Xiaomi kilőve.
A 700W papíron elég jól hangzik.
HTC = Help This Company
-
Wine
csendes tag
válasz Darellus92 #3460 üzenetére
Nekem tetszik. Szervizháttér ? Ez valami olasz cucc ? Nekem francia rollerem van.
[ Szerkesztve ]
-
madrac
őstag
válasz Darellus92 #3460 üzenetére
Elég jónak tűnik ennyiért, ha még garanciát is lehet intézni, de ez így elsőre elég nagy zsákbamacskának tűnik. Sajnos a nagyobb motort nem lehet kihasználni maximum emelkedőn és nagyobb súllyal, mert a végsebessége erősen korlátozva van, és a hatótávolsága sem valami fényes. A maximum motor teljesítmény a m365-nél is 500W..
-
#07746304
törölt tag
Nos én például roller eladás, és roller vétel között vagyok, de rollert csak azután fogok venni, hogy látom a szabályozást.
A magam részéről legszívatósabb variációt látom a legvalószínűbbnek, azaz AM-es jogsi, kötelező, műszaki, és bukósisak, térd és könyökvédő kell majd rájuk. Ki nem tiltják, mert akkor nincs pénzbevétel. Így meg mindenért lehet majd fizetni.
Ennél sokkal fontosabb dolgokban sem tartanak széleskörű hatástanulmányt, na meg itt még érdekképviselet sincs.
Persze a másik része a dolognak, hogy ahogyan említetted jön a tél... na most 1. -20 fokban lefagysz róla... 2. Az akkumulátor hatótávja olyan mértékben lecsökken, hogy nem éri meg elindulni sem.+[link] Egyébként nekem egy ilyen Chopper lene frankó, ha szabályoznák, és ráengednék az utakra. Nem tudom jogilag, és műszakilag miért nem engedik fel (nem nem az autóútra, és az autópályára)
-
B-L-A-C-K
titán
válasz Darellus92 #3464 üzenetére
Azt a 25-ös korlátot ki lehet szedni vajon belőle...?
-
Wine
csendes tag
válasz #07746304 #3465 üzenetére
Kötelező segédmotorra is kell kötelező, de kb 20% köt. Amúgy az elektromos robogónak nevezett kategóriával megkeveredtek páran, de azt mondjuk a kresz szabályozza, merthogy ilyen kategória nincs is, viszont motorteljesítmény szerint van, meg sebesség szerint, és így kerékpárnak minösül 300 w ig, ha pedig gyorsabb 45 km/h nálnél már motorkerékpár, a kettő között segédmotor.
[ Szerkesztve ]
-
Wine
csendes tag
Ill a 25 km/h korlátig ugye kerékpár, de ott van az emberi erővel hajtott kritérium, na most ha nagyon akarom, az e rollert is lehet emberi erővel hajtani. Amúgy a mostani teljesítmény alapú szabályozás adoptálható kis módosítással, szerintem ilyesmi lesz, most a német szabályozás a legszigorúbb, több uniós országban, a most nálunk a nem jármű kategóriában levő roller, azokban már a 250w kategória kerékpárnak minősül.
[ Szerkesztve ]
-
B-L-A-C-K
titán
Amúgy nem unjátok már ezt a szabályzás dolgot? Teljesen értelmetlen addig lovagolni folyamatosan rajta míg nincs. Addig nem büntetnek, és használhatod kedved szerint. Majd ha lesz rá hivatalos, akkor lehet kivesézni mit hogy, de addig minek? Bár lehet nektek nem, de nekem halál unalmas hogy erről szól a fél topik mikor nincs rá még semmi...
-
Wine
csendes tag
válasz B-L-A-C-K #3469 üzenetére
Na jó, de aki rollert vesz, nem akar olyat venni, amit lehet hogy jövőre agyonbasznak mindennel. Ezt kérdezték. Azért fejtettem ki, hogy mi a helyzet az unióban, a németnél biztosan nem lesz erősebb szabályozás, ha azt megnézi valaki, az irányadó lehet.. Úgyis nyalizunk nekik, lehet egy az egyben az lesz. Annál csak liberálisabbak vannak, amíg nem tudunk biztosat, talán egy ilyen körültekintés segíthet ebben a dilemmában, de ki is lehet várni....
[ Szerkesztve ]
-
B-L-A-C-K
titán
De előre se te se én se senki nem tudja megmondani milyen szabályzás lesz ha lesz is. Most mondhatom hogy vegyen ilyet vagy olyat, mi van akkor ha típus engedély is kell hozzá mint németbe? Tudod előre lesz e vagy nem? Ha valaki fél a szabályzás miatt, ne vegyen rollert, aki meg nem vegyen és használja. Ha lesz is szabályzás ki tudja mikor, és ki tudja milyen, szóval aki erre konkrét választ tud adni az csak egy jós lehet.
-
Norby86
őstag
Sziasztok!
Ebben a topikban az elektromos és benzines rollerekről is lehet témázni? Mert kinéztem a neten használtan egy Nitro scooters benzines rollert, de nem tudom eldönteni hogy ez a magyar közutakon mennyire használható szerintetek? Azt olvastam hogy jogsi nem kell hozzá az tiszta sor, de a kátyúkkal mennyire birkózik meg szerintetek? Van valakinek ilyen benzines rollere? Vagy akár elektromos kivitelben is mert kerék méretben és vázfelépítésben ugyan az a kettő. 11.5 colos kerékmérettel árulják.
-Norbi-
-
#07746304
törölt tag
Egyébként érdekes dolog ez. Az én robogómra elvileg nem kell 240W-os Polymobil... 55-60 Kg az önsúlya... na most megy 35-tel. Bukósisak van rajtam, ha valaki elém ugrik (akkor ugye 60 kiló 35-tel jön plusz az én majdnem 100 kilóm, és akkor még lehet 20-30 kiló csomag is), főleg egy gyerek, az úgy kell darabokban keresni (meg lehet én is esek). Jogilag nem kell rá jogsi, és ha nem én vagyok a hibás, nem is nekem kell első sorban aggódni, és a halálos kimenetű baleset is könnyen összejöhet. Persze ezt biciklivel kevésbé lehet összehozni, mert azzal kiköpöd a tüdődet 35-tel tekerve, plusz a canga van vagy 10-15 kiló max, és nincs csomagnak sem igen hely...
-
Norby86
őstag
válasz #07746304 #3473 üzenetére
Ehhez a gyártó szerint sem kell, 350 wattig a törvény sem írja elő. Eddig akárkivel beszéltem azt mondta hogy nem kell hozzá. Viszont a kátyúkkal kíváncsi lennék a 11,5 colos vastag kerék hogy birkózik meg. Nekem fontos lenne a nagyobb hatótáv és a gyorsabb közlekedés, de ha a közepes kátyúkba megakad akkor már veszélyes lehet.
-Norbi-
-
Norby86
őstag
válasz #07746304 #3474 üzenetére
Kerékpárral az a bajom hogy arra csak az a bizonyos dongó motor létezik ami ugyan szintén nem szabályzott hogy kell e rá jogsi, de ugye ahhoz normális kerékpárt is kellene venni amire felszerelem a motort. Árban ugyan ott lennék mint ezzel a benzines rollerrel, viszont kisebb végsebesség, hatótávba kb azonos a kettő. Én eddig országúti kerékpároztam, de valahogy meguntam és most kiszeretném próbálni milyen egy motoros rollerrel közlekedni. Az elektromosakat is néztem, de a 25 km/h nekem kevés és a 30 km hatótáv is kevés,mert az azt jelenti hogy 15 km után fordulhatok haza tölteni az akkut. Benzinesnél viszem a kannába az 5 liter benzint és utántöltőm maximum. Azért nagy dilemma most ez nekem, azért is jöttem ide hogy tapasztalatokat gyűjtsek hátha valaki használ vagy használt már benzines Nitro Scooter rollert.
-Norbi-
-
#07746304
törölt tag
válasz Norby86 #3476 üzenetére
"
Hasznos Tanácsok:
Nagyon fontos a gyári 1:30-as keverési arány betartása az üzemanyagnál!Tilos esőben, vizes úton használni, a vízpermet kárt tesz a váltóban, ott korróziót okozhat.
Fontos a láncfeszesség és annak kenése, ellenőrzése.
Télire engedjük le a maradék benzint, azt a tavaszi indulásnál ne használjuk fel, károsodhat a motor!
Hidegebb időben benzinben dúsabb keveréket kell beállítanunk!"Na a vastagon szedett résznél nálam elhasal...
Egyébként: A jogsinál vagy valamit félreértettél, vagy a gyártó sarkít, de egy kukkot sem ír a jogosítványról, viszont:
""AM" kategóriás jogosítvány - Olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, melyet max. 50 cm3-es belső égésű motor vagy max. 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége max. 45 km/h és saját tömege legfeljebb 350 kg."
-
Norby86
őstag
válasz #07746304 #3477 üzenetére
Esőbe nem használnám semmiképp, de persze az benne van a pakliba hogy elkap az eső hiszen futó zápor vagy zivatar az bármikor lehet nyáron. Lehet kapni hozzá első sárvédőt is, de azért ez a rész bennem is kérdőjeleket szül, hogy most akkor ennyire gagyi anyagból lenne? Azért egy szigetelést a váltóhoz tehettek volna, most nem azért de a kerékpáromnál sem rozsdásodik a váltónál pedig esőbe is használom, ezért is érdekes ez a dolog. Holnap viszont személyesen felhívom a gyártót és erre is rákérdezek. A jogosítvánnyal kapcsolatban amit írtál az helytálló, bár ennyire részletesen nem ismertem ezt a törvényt. Kérdésem csak az ezek után hogy ezt mennyire nézi egy rendőr? Mert itt mifelénk heti 1-2 benzines rolleres emberkét látok rohangászni a Budapesti utakon. Minden esetre holnap okosabb leszek mert felhívom a gyártót, úgy tisztább szerintem a tényállást megértenem. Jogosítványt robogóra meg azért nem akarok letenni mert majd tervezek egy B kategóriás jogsit megszerezni, csak autóm nincs és lehet utána sem lesz még egy jó darabig. Így előbb célszerű lenne egy autót beszerezni, de az meg drága mulatság és nincs rá pénzem. Addig is gondoltam jó lenne egy kicsit nyomni neki az úton így tízen pár év kerékpározás után, egy kis újdonság. Amúgy simán vennék elektromosat ha menne legalább 35-el és a hatótávja legalább 50 km lenne. De ha létezne is ilyen elektromos roller, az ára már egy használt autóéval vetekedne.
-Norbi-
-
Norby86
őstag
Köszi, megnéztem, de ami nekem megfelelő lenne az 525.000 Ft. Az nekem nagyon sok, én használtan néztem 2 év garanciával ezt a scootert. Aki vette jogsira gyűjt és ezért adná el. Még gondolkodom azért rajta megéri e vagy mi legyen, meg holnap telefonálok a gyártónak.
-Norbi-
-
Norby86
őstag
Megkérdeztem a gyártót és ajánlott a jogosítvány, mivel nyugat európába nem szolnak érte de idehaza szeretnek szivatni a rendőrök. Állítólag ülés nélkül rollerként funkcionál, de üléssel már mondhatják rá hogy kis motor. Én nem kockáztatnék büntetést, jelenleg meg nem tervezem jogosítvány lerakását, mert ha le is raknám kizárólag B kategóriás érné meg, de ahhoz meg mint fentebb írtam érdemes autót is vásárolni hogy az ember ne jöjjön ki a vezetési ritmusból. Kizárólag motorra nekem nem érné meg letenni a jogsit, maximum úgy ha esetleg A kategóriából B kategóriába kedvezményesen lehetne továbblépni. De ilyenről nem tudok hogy lenne. Az anyag maga masszív, de az alkatrészek mint pl csapágy, csavarok nem rozsdamentes acélból készültek és kárt tehet bennük a víz. Úgyhogy most elgondolkodtam hogyan tovább, mert jó lenne egy roller, elsősorban amin ülni is tudok, de az ilyen 20-25 km hatótáv nekem kevés mert nem csak városba használnám hanem külvárosba vagy akár picit távolabb is. Elektromos kerékpárok drágák, benzines kerékpárral meg megint ott lennék hogy megbüntetnek.
-Norbi-
-
#07746304
törölt tag
válasz Norby86 #3482 üzenetére
"Úgyhogy most elgondolkodtam hogyan tovább, mert jó lenne egy roller, elsősorban amin ülni is tudok, de az ilyen 20-25 km hatótáv nekem kevés mert nem csak városba használnám hanem külvárosba vagy akár picit távolabb is. Elektromos kerékpárok drágák, benzines kerékpárral meg megint ott lennék hogy megbüntetnek."
Rollerrel országúton meglát a rendőr, büntet is.
-
Fishor
senior tag
Sziasztok!
Valóban a kerékpár lenne a megfelelő besorolás hiszen 2 kereke van. Csak nem értem miért nem gyártják ennek megfelelően a rollereket, úgy hogy szabályosak legyenek. Gondolok főleg a két egymástól éltérő fékre, a lámpák is lehetnének szabványosan felrakhatók előre hátra stb. Az elektromosnál nem is beszélve, ott meg pláne alap lenne egy kerékpár szabálynak való megfelelés...
Üdv: Fishor
-
-
Alwares
aktív tag
Múlt héten Barcelonában nyaraltam, hát nem kicsit irigykedtem az ottani közlekedésre. Az egy dolog, hogy milyen a tömegközlekedés (rengeteg metró, busz, olcsó jegy), de hogy minden második utcában van bicikliút az valami elképesztő. Elég sokan bicikliztek, de ami megdöbbentett hogy mennyivel több elektromos roller van. Kb minden harmadik ember M365--on meg ES2-ön ment és láttam jópár Joyort is. (komolyabb darabokból nem láttam sokat, láttam pár Zero 10x-et és Dualtront).
Bérelhetőből is volt vagy 4-5 cég, én csak a Bird-ös M365-öt próbáltam ki. Végtére nem voltam meglepődve hogy ennyi roller van, autós forgalom alig, a biciklis és gyalogos infrastruktúrát össze se lehet hasonlítani a budapestivel. Bakker én itt bármikor megyek bringával vagy rollerel konkrét halálfélelmem van szinte folyamatosan... Nincs hely, bringás sáv alig, ami van annak is jórésze életveszélyes, parasztok/idegbetegek az autósok és a bringások is... : / -
Dorian
félisten
Nem is írtam: úgy egy hete történt, hogy a nyár közepétől használt Kugoo-n egyszerre csak érezhetően elkezdtek működni a lengéscsillapítók. Így mennyivel kényelmesebb
Ennyi idő kell nekik, míg a 70 kilóm alatt bejáratódnak? Furcsa.Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
#07746304
törölt tag
-
#07746304
törölt tag
[link] Ez most akkor már kerékpár ? Vagy birodalmi lépegető ? Vagy Roller ?
-
Wine
csendes tag
válasz Alwares #3487 üzenetére
Itt Győrben is egyre több van, de még mindig kevés. Igazából az úthálózat is elég szar, idővel nekem is váltanom kell vmi komfortosabb rollerre, ami jobban bírja ezeket a tankcsapdás utakat. És valóban sok a tahó, nem engednek el csak bámulnak mint magyar ökör a vetés szélén.
[ Szerkesztve ]
-
#07746304
törölt tag
[link] https://youtu.be/o0YdQtFD_c8
-
#07746304
törölt tag
Azt én sem olvastam, csak megnéztem. Viszont én ott nem mertem volna menni rollerrel.
Nekem közben elment a hibás ECU-m a kikiáltási árnál is többért.
Hamarosan itt lesz az utolsó alkatrészem is a Kugoomhoz, így már csak pár nap és használhatom ismételten szeretett rollerem.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #07746304 #3497 üzenetére
használhatom ismételten szeretett rollerem
Nyehehe. Akkor kellett volna lenyomni, amikor 50K-ért volt fent kompletten.
Annyit megért volna alkatrésznek is, de új áron nyomni a hibásat azért meredek.
Mindenesetre van rá sansz, hogy a végén tényleg működni fog. Ki kell használni
amíg még jó idő van, most még meg lehet hajtani. Télen nem lesz tapadás, LOL.
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Milyen TV-t vegyek?
- További aktív témák...