- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
Új hozzászólás Aktív témák
-
berobi78
tag
válasz DigitXT #3199 üzenetére
Vicces, hogy ezen az egy-két km/h-án agyaltok Kugoo S1-em van, 15A-s vezérlővel. Már azzal tudok nyerni vagy veszteni sebességben, hogy hogyan állok a rolleren. Merőlegesen a menetirányra, vagy hosszában. Illetve fúj-e a szél vagy sem és ha igen, hátulról vagy előről A töltöttségről nem is beszélve. Bár azt könnyebben lehet befolyásolni mint a szél irányt.
-
B-L-A-C-K
titán
válasz berobi78 #3201 üzenetére
Ez ilyen kis hobbi szerű b@sztatás, szóval nem kell komolyan venni szerintem. Kugoo-nál amúgy tényleg számít hogy állsz rá és milyen a szélirány stb, vagy milyen az út. M365-nél viszont jóformán csak az emelkedő számít, és az aksi kapacitás, ha fos az út, van van szembe szél, akkor is tudja azt a km/h-t.
-
stellaz
addikt
válasz B-L-A-C-K #3202 üzenetére
Ugyanezt akartam írni, azt hogy szembe vagy hátszél volt, jóformán csak az aksi töltöttségéből derül ki (mennyit használt el azonos útvonalon), menet közben ugyanazt tudja. Amúgy rosszabb aerodinamikájú közlekedési eszközt talán szándékosan sem tudnának kitalálni.
[ Szerkesztve ]
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
stellaz
addikt
válasz stellaz #3203 üzenetére
Nézegettem táblázatokat, ha a paraszt bringához hasonlítom a roller légellenállasát (valójában annál is rosszabb lehet), akkor azzal a teljesítménnyel,. amivel a xiaomi megy 18-at egy átlagos emberrel, egy optimalizált aerodinamikájú, burkolt, fekvő kerékpár esetén már 94-et menne. Azért ez elég durva.
[ Szerkesztve ]
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
stellaz
addikt
Ha most rólam van szó, akkor ismételem, ugyanakkora teljesítmény mellett (75W azt hiszem), a hagyományos kerékpár 18km/h-val tud haladni, az országúti kerékpáros 24-el, egy burkolt fekvő rekumbens 94-el. Pusztán az aerodinamikai jellemzőik miatt.
Ezután azt mondani, hogy nem számít a légellenállás ekkora sebességnél, az azt jelenti, hogy fogalmad sincsen róla. Ebből annyi az igaz, hogy a légellenállás a sebességgel négyzetes arányban nő.
A xiaomi roller nem azért nem fog gyorsabban menni, ha leguggolsz, mert semmit nem számít, hanem mert limitált a végsebessége. Ellenben megnőne a hatótávja, valszeg nem kicsit, ha tudnád ezt így tartani.
[ Szerkesztve ]
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
ultio
senior tag
Ugyanezt tapasztaltam, Kugoo S1 Pro-m van.
Nektek mennyi a hatótávja az aksinak?
Néhány napja használom, egyik nap teljesen lemerítettem az aksit, már a kijelző se kapcsolt be. Szűk 20 km-t tudtam menni úgy, hogy ahol lehetett maxon mentem 3. fokozatban a gyári beállításokkal. Volt többszöri megállás is. A vége felé már levette nagyon a teljesítményt.
Munkahelyre járok vele, oda-vissza kb. 13 km. Hazafelé az utolsó km-eken már visszaveszi a teljesítményt.A kijelzője szerint 27-28 km/h a max sebességem, de eddig kétszer mértem a Xiaomi Bip órámmal, szerinte 30 km/h és 31 km/h volt a max sebességem. Menet közben viszont a Bip szerint 1-2 km/h különbség van a sebességben, a Kugoo szerint megyek gyorsabban.
A rollerrel elégedett vagyok. Eddig semmit nem alakítottam át rajta, a csillapításokat fújtam be WD40-el. Az elsőn nem sokat segített, talán egy napig volt jobb, most megint elég kemény.
Szigetelést végül nem tervezem, esőben nem fogom használni.Jó úton kényelmes, rossza úton az út minőségével arányosan lesz kényelmetlenebb. Összességében azokon a budapesti bicajutakon, utakon, ahol én használom, teljesen vállalható.
Ha rossz az út, akkor zörög, ha jó az út, szinte hangtalan, csak a motor hangját lehet hallani.
Igazából a zörgést szüntetném meg, nem is azért, mert zavar, hanem mert nem tudom, okoz-e valamilyen problémát, ha a belsejében zörögnek az alkatrészek.rasti rusti
-
Tin
veterán
válasz stellaz #3209 üzenetére
Ha a sebesseg lenne limitalt, lejton nem menne 35-ot is akar, pedig siman megy.
Ennel a sebessegnel a legellenallas nem sokat jelent. Elenyeszo. Pont a negyzetesseg miatt. Nagy sebessegnel sokkal inkabb szamit, de 20 km/h-nal nem. Ha szamitana, nem 0.1 km-el lennel gyorsabb leguggolva.
Ebben a sebessegkategoriaban ertelmetlen a legellanallasrol beszelni. Orszaguti kerekpart mert ne hozzuk ide, azok sokkal gyorsabban is kepesek menni.
-
B-L-A-C-K
titán
De limitált, mivel a kereket ha felemeled 35-tel nem fog pörögni, ezáltal sose fog tudni annyival menni sík terepen, csak ha kapsz egy nagy hátszelet max.
Illetve hogy a súrlódás nélküli kijelzett sebességhez minél közelebb kerülj, ott nem is a légellenállás a nagy befolyásolási tényező, hanem hogy hány kiló vagy.
Ultio:
"Szigetelést végül nem tervezem, esőben nem fogom használni."
Ez így oké, de ha mész haza, és leszakad az ég váratlanul mit csinálsz? Én is jártam így...
[ Szerkesztve ]
-
stellaz
addikt
Minden kizárólag a légellenállásról és a gördülési ellenállásról szól Ez az egyetlen limitáló tényező a végsebesség elérésben, ha eltekintünk a mechanikai szerkezetek belső súrlódásától, vagy a maximális fordulatszámtól/áttételi aránytól.
Ha nem így lenne, nem merülne gyorsabban 25-nél a roller, mint 18-nál. Vagy nem lenne fárasztóbb 30-al tekerni kerékpárt, mint 20-al.
[ Szerkesztve ]
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
ultio
senior tag
válasz B-L-A-C-K #3212 üzenetére
Ez így oké, de ha mész haza, és leszakad az ég váratlanul mit csinálsz? Én is jártam így...
Nem indulok el. Pl. a héten hétfőn nem rollerrel jöttem, mert éjszaka esett az eső, vizesek voltak az utak, nem mertem megkockáztatni.
Megpróbálom elkerülni az ilyen helyzeteket. Aztán meglátom, hogy sikerül. De ha tényleg úgy néz ki, hogy esni fog az eső, radarkép is azt mutatja, akkor a munkahelyemen hagyom a rollert.rasti rusti
-
stellaz
addikt
Nekem tizenpár egész éves kerékpározás után az a tapasztalatom, hogy ha nem ilyen egész napos esőről van szó, hanem záporos, zivataros idő, meg a vagy esik, vagy nem helyzetről, akkor meglepően elég ritkán ázok el.
Ebből nem azt akarom levezetnii, hogy kevésszer fogsz megázni, hanem, hogy sokkal többször fogsz gyalogolni, mint az végül indokolt lenne
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #3198 üzenetére
Na, megnéztem neked. 36 km/h. De inkább 35-ön stabil. (A limit 40-en.)
berobi78: örülök, hogy másokat is annyira szórakoztat, mint engem...
Szeretek tesztelni, mérni. Van egy 400-as robogóm, ami 9 másodpercen
belül tudta a 0-100-at, de most vmiért 10 mp fölött van. Zavar. De kibírom!
(Pontosabban nézem, hogy mi mehetett félre, elkopott a hajtás, ilyesmi.)Viszont: Lágymányosi hídon hiába mész kilóhuszat, a végén ott a lámpa,
annyira gyorsan nem tudsz (vagyis nem egészséges ~130 fölött?) menni,
hogy az előző zöldet érd el, ergo amivel gyorsabb vagy, a nyert időt mind
elbukod a pirosnál: a 125-ös csettegővel is ugyanannyi idő alatt értem be.
De engedtessék meg nekem, hogy jobban élvezzem az erősebb gépet.Ami viszont lényeges, ha sokkal lassabb vagy (50-60!), az már azt jelenti,
hogy a zöld lekettyen, mire odaérsz, s az legalább 1-2 perc időveszteség:
ha átlagsebességet akarsz optimalizálni, ismerned kell a lámpaprogramot.Mi köze ennek a rollerekhez? Nagyjából annyi, hogy amikor perceket tart
fel egy piros lámpa, esetleg számíthat, hogy 1-2 km/h-val gyorsabb, mert
az pont annyi időelőnyt jelent, hogy eléred a zöldedet. (Önmagában röhej,
kicsi különbség, gyakorlatban meg adott szituban ennyit számíthat.)De amúgy ahogy B-L-A-C-K írta, annyira nem kell ám komolyan venni, ez
egyfajta hobbi, ahogy nekem a motorozás/motorszerelés is az: most picit
átnyergeltem rollerre, de ha úgy jön ki, hogy elköltözöm, el kell majd adni,
mert tök jó, hogy most sík terepen lakok, emelkedőn nem fog felmenni.
(Ha csak nem kap hátra is egy motort, meg vmi extra akksit, akkor talán.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz stellaz #3213 üzenetére
Azért ennyire nagyvonalúan nem kellene eltekinteni az egyik legfontosabbtól, még pedig a vezérlőprogramról. Nem úgy működik, hogy kivezérli a max. teljesítményt, ameddig csak bír forogni a motor... Az aktuális sebességtől függően változtatja az áramkorlátot, tehát soha nem fog úgy gyorsulni, hogy csutkán, majd hirtelen beáll.
A lejtőn elérhető végsebesség megint érdekes kérdés! Tegyük fel, hogy szabadon futó módban vagy: simán megy 40 fölé, ha nagy lejtő, nem egészséges, de megy! Mi történik, ha ekkor gázt adsz? Fékhatást tapasztasz. Miért? Mert az adott max. frekin kivezérelve a 3 fázisú BLDC motort nem követi le az aktuális sebességedet, kiesik a szinkronból, így lassít, nem is kicsit! Persze nem muszáj életveszélyes helyzetbe keveredni a teszthez: elég ha 1-es fokozatban, amiben mondjuk 12 km/h fölé nem megy saját erőből (mert olyan alacsony az áramkorlát és sebességkorlát) megszalajtod 20 km/h környékére. Próbáld ki, fékezni fog gázra is. Megfordítva, ha nem szabadonfutó módban "nyélgázt" tartasz egy lejtőn, a végsebességed erősen függ az aktuális vezérléstől, hiszen adott tempó fölött inkább lassít, mint gyorsít.
-
B-L-A-C-K
titán
válasz DigitXT #3217 üzenetére
"A lejtőn elérhető végsebesség megint érdekes kérdés! Tegyük fel, hogy szabadon futó módban vagy: simán megy 40 fölé, ha nagy lejtő, nem egészséges, de megy! Mi történik, ha ekkor gázt adsz? Fékhatást tapasztasz."
Kugoo-nál semmi nem történik (tesztelve), mivel nem fogja vissza a motor. Xiaominál már igen.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Tegyél rá egy pneumatikus hátsó gumit, és láss csodát, volt zörgés nincs zörgés! Mondjuk a Pro-nak gyárilag sokkal jobb kereke van hátul, mint a sima S1-nek, de az a hátsó kerék tényleg iszonyatosan tud kerepelni a térköveken, meg csattogni az úthibákon: ezen hatás töredékére csökken felfújható hátsó használatával... Cserébe nyilván a kockázat, hogy defekted lehet, ha belemész valami szúrósba...
Viszont a dolognak az a része, hogy azért nem ajánlott, mert sokkal lassabb lesz a roller tőle nem igaz. Ahogy az előző HSZ-ekben éppen kitárgyaltuk, ha nagyobb ellenállás első körben inkább a fogyasztás nő meg, ameddig a vezrélőprogram úgy gondolja, hogy ez kompenzálható. Ha ez az apróság nem zavar, a menetdinamika nem változik, a menetkomfort viszont ég és föld. Gyárilag zörgős szarból prémium. Itt most kicsit szarkasztikusan értve a prémiumot, de ha már a Lime annak volt itt titulálva pár hónapja, megkockáztatom, hogy ugyanazt az élményt tudja így...
GPS-es ellenőrzésnél ne hagyatkozz a tárolt max. sebességre, mert az lehet egy sima kiugrás, egyszeri mérési hiba. A menet közben mért 1-2 km/h pontosabb, ha ez hosszú távon tartott tempó, akkor pláne. Jó esetben a GPS is beáll, meg Kugoo órája is fix értékre, abból kiszámolható a tévedés, s korrigálható a szervizmenüben, ha érdekel az ilyesmi. A távolságmérés elmászhat tőle, azzal érdemes számolni... De amúgy nálam abban is van kis különbség a GPS/Google Térkép/Kugoo közt. Ha egy mérésed van, tudod, az mennyi. Ha kettő, akkor nem lehetsz biztos benne.
-
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #3218 üzenetére
Megnéztem a videót, ezen az látszik, hogy végig nyélgázon lejössz egy lejtőn, és
hogy, hogy nem stabil 37 km/h a kijelzett max. sebességed. Próbáld ki, ahogy én
írtam: "rálendülsz" 37-tel, majd lelövöd a tempomatot. Rögtön tovább fog gyorsulni.
És utána, ha megint rányomsz a gázra, akkor lassulni fog... (Én is teszteltem ám,
csak éppen nincs videóm róla. Vagyis még nincs. Ha valakit érdekel, csinálhatok.) -
#07746304
törölt tag
No küldenek új akkumulátort is Megérte várni...
-
stellaz
addikt
válasz DigitXT #3217 üzenetére
ok, de attól még az alapvető fizika nem változik. A légellenállás bármilyen tempónál számít, de minél gyorsabban mész annál inkább. Szerintem te abban kételkedsz, hogy ez már a roller sebességénél is számít, pedig hidd el, hogy igen. Országúti kerékpár esetében (aminek sokkal jobbak a légellenállási jellemzői) úgy emlékszem 15 km/h felett már a legnagyobb veszteséget a légellenállás adja.
Itt van egy részlet a Specialized kerékpárgyártó aerodinamikai mérnökétől (saját szélcsatornájuk van):
"A „borotválós” kísérletet elvégeztük 20 és 40 km/órás tempó mellett, és azt az eredményt kaptuk, hogy szőrtelen lábakkal a megtakarított idő közel azonos: 40 km-es távra vetítve bő egy perc. Természetesen 40-es átlaggal egy órányi kerékpározásból jön le az egy perc, 20-as tempó mellett 2 órából. A százalékos megtakarítás természetesen nem ugyanaz, kb. másfél százalék a 0,8-tel szemben."
És most csak a lábszőrről beszélünk rolleres tempó mellett. Persze a sebességet átválthatod megtakarított energiára is. Szerinted akkor mennyi megtakarítást jelent, ha lefelezed a homlokfelületet, mert mondjuk leguggolsz? Vagy éppen nem lobog utánad a kabátod, sálad, nadrágod?
[ Szerkesztve ]
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
DigitXT
félisten
válasz stellaz #3222 üzenetére
Ácsi, én semmit nem állítottam a roller légellenállásáról! Arról se, hogy mennyit
lehetne nyerni a lábszőröm borotválásával. Ellenberger azt feszegettem, hogy
ezeknek a rollereknek a vezérlése messze nem olyan szögegyszerű, hogy csak
a gördülési ellenállás, vagy a légellenállás állítsa be a végsebességüket, sőt! Én
inkább azt állítom, hogy ez első körben a fogyasztásra (hatótávra) lesz hatással,
amíg adott limiten belül a vezérlőelektronika kompenzálja a nagyobb terhelést pl.
ugye a jóval nagyobb ellenállású felfújható kerék használatát (lásd méréseim).Ill. még azt állítottam, hogy B-L-A-C-K azért pontosan 37 km/h-val jött le azon a
lejtőn, mert végig nyélgázon volt, és hiába gurult volna lendületből sokkal többet
is a roller alatta (nem a légellenállás fogta meg, ezt elhiheted), ha a motor illetve
a motor folyamatos vezérlése nem hagyta. Vajon miért forog üresen 36-ot? -
#07746304
törölt tag
M365 Pro-nak van hivatalos magyarországi importőre?
-
Alter
tag
Sziasztok!
Sajnos szerintem kicsit megszívtuk egy használt kugoo s1 vásárlása kapcsán (saját hibámból, mert nem értek hozzá).
S a régi tulaj nem hajlandó elküldeni a garanciás javításhoz szükséges adatokat, egyebeket..
Ezért az lenne a kérdésem, hogy tudtok valami olyan helyet ahol vállalják ezeknek a rollereknek a mechanikai részeinek javítását?
Konkrétan az első kerék/kormány illesztésénél egy jó 5-8mm kotyogás van (de lehet hogy még több is)
Olyan érzés mint amikor robogón/motorokon kikopik a kormánycsapágy, és fékezésnél, vagy egyenletlen talajon elképesztően rázkódik, és instabil lesz az egész.Fogalmam sincs, hogy ezt hol, vagy hogyan tudnám megjavítani. Valami ötlet?
And all the other voices said, Change your mind , You're always wrong.
-
Alter
tag
Rendben, köszönöm.
Megpróbálom elvinni egy kerékpár szerelőhöz, ha viszont vmiért nem vállalja, veszek ilyen hatalmas kulcsot, vagy fogót hozzá amivel szét tudom szedni. Hátha sikerül nekem is alkotnom vmit, jobb mint így instabilan használni.And all the other voices said, Change your mind , You're always wrong.
-
Wine
csendes tag
Néha egyes csavarok kilazulhatnak, érdemes végignézni bizonyok zajok, holtjáték stb esetén...Am így hogy szigszalagozni kell hogy be ne ázzon, ipari hulladéknak tekinthető, mondjuk én pont így jártam egy casio órával neves órásnál, akciósan 30 ezer, kifelé a boltból leestek a díszkarikák a kisóráról, a cseppállósága kb mint ezeké a rollereké, hihetetlen ez a sok hulladék ami ide bejön. De legalább lenne ócsó.
Nekem nagyobb kátyúknál recsegésszerű csattanás jön a kormányoszlopból, de különösebb holtjáték nincs. Gondoltam arra is ahová kinyitásnál bekattan, mert mechanikailag az adná magát, lehet oda valami betétet kéne tenni.[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
A tetején lévő anyát húzd meg szorosra, akár csak a kezeddel, ha nincs kulcsod. A lötyögés megszűnik.
Idővel kilazul, újra meg kell húzni. Vegyél hozzá kulcsot. Régi bringákhoz adtak ilyen lemezkulcsot.
[ Szerkesztve ]
-
djadji
senior tag
Srácok! Engem.eléggé idegesít hogy nincs rajta nullázható km óra. Természetesen, hogy töltés után tudjam mekkora útra vállalkozhatok. Nincs valakinek valami megoldása erre? Nem is értem a beépített km órát. Azt mutatja mennyit megyek egyben? Hát milyen hasznos infó értéke van ennek? Biztos van... De a nullázható, vagy a töltéstő töltésig mérőnek több értelme volna. Mellesleg digitálisan leprogramozni még 3-4 féle.számlálót, na.az se lenne nagy.művészet, nem.értem miért nem éltek a lehetőséggel.
http://djadji.fw.hu
-
attiati
veterán
bocs a tudatlan kérdésért
ezeket a Mol Lime-okat bárhol le lehet rakni tetszőlegesen?
Vagy ezt csak a megtévesztő látszat?
(Margit Szigeten a járda közepén áll a roller a világ végén) -
#07746304
törölt tag
Kíváncsi voltam a cellákra benne
[link][ Szerkesztve ]
-
thomasa
senior tag
Szegeden tud valaki olyan szervizt, aki belső tömlőt tud cserélni egy M365-ön? (Nem, nem szeretném magam csinálni.)
Új hozzászólás Aktív témák
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- Merida összteleszkópos kerékpár
- GoPro Karma drón távirányító és töltő eladó
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- DJI Mavic Mini Fly More Combo