- Yettel topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Apple iPhone 11 - népalma
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- Telekom mobilszolgáltatások
- Huawei P30 Pro - teletalálat
Hirdetés
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Xbox Game Pass [2024] - A májusi lista
gp Az elkövetkező időszakban többek között megkapjuk a Kona II Brume című játékot.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
6030D
Ármester
válasz Don.Corleone #160850 üzenetére
Milyen kell? Kerékkampós, váztartós vagy liftes? Itt van választék meg szállítás.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Teasüti
nagyúr
válasz Massmurderer #160852 üzenetére
Egy levegős tagnak is kussban kell lenni, mint a villának? Volt ősrégi RS rugós tagom jó régen. Az abban lévő csillapítás is szörcsögött.
Nem szuszogásnak mondanám, hanem szörcsögésnek, mint ahogy a levest szippantod fel a kanálról.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Begbiebike #160849 üzenetére
Az a baj, hogy olyan xc-t kell hasonlítani a 14-16 kilós trailhoz, ami ugyanannyiba kerül és hát... egy tűrhető nehéz trail árából simán ki lehet hozni 10kg körüli (akár alatti) xc-t és akármennyire nem vagy grammániás, olyan isten nincs, hogy 5kg súlytöbbletet ne érezz meg. Ha meg kicsit is érdekel a grammozás, akkor 2-300g-t is megérzel, 1-2 kg meg már nagyon nagy különbség. Mint párral visszább is írtam, minden a hozzáálláson és bringázási stíluson múlik, engem pl annyira nem érdekel a veretés, de felfele a maxot akarom kihozni a dologból, amire képes vagyok, ráadásul gyakran bevállalok 100km-nél hosszabb aszfaltos köröket is, ami egy trail-enduroval öngyilkosság lenne.
Amúgy én személy szerint trail fullyt sosem próbáltam, csak 16 kilós pluszos endurót, az alapján képzelem el kb, hogy milyen lehet egy kicsit könnyebb, kissebb rugóutas bicaj, ami xc és enduro között van . De megérzésem szerint nekem minden túlzás, ami egy komolyabb xc-nél vaskosabb, az anduróval konkrétan már úgy éreztem magam, mint aki buldózerrel akar menni porcelánboltbaMassmurderer: Nekem mindkét telóm szörcsögött eddig, frissen szervizelve is.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
t.kristof
senior tag
Sziasztok!
Megszeretném venni életem első komolyabb bicóját, de nem tudok dönteni kettő között. Az egyik a [Cube Aim Pro], a másik a [Kellys Madman 50] lenne. Hétköznapi használatra lenne, városban, később néha terepre is. Tudnátok mondani pro/kontrát a két gép (alkatrészei) között?Az élet sz*r játék, de k**va jó a grafikája...
-
xy.zsolt
őstag
Ma vettem észre, hogy a Mavic hátsókerék picit kotyog.....1 éves. Gondolom ez nem normális? Ha ez így van akkor SOHA többet Mavic kerék.... Van rajta valami ami kilazulhatott és meg kell húznom vagy ez ennyi?
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Maximum1
őstag
válasz Don.Corleone #160850 üzenetére
Nekem ilyen van, 2 db lóg rajta /22kg a 2 bringa /
Decás
Egyik felcsukos, a másik nem, én soha nem csuktam fel így szerintem elég a decás. -
Begbiebike
csendes tag
válasz jjeahh #160855 üzenetére
Itt a lényeg, a többi csak mellébeszélés.
"Amúgy én személy szerint trail fullyt sosem próbáltam"
Próba nélkül nehéz. De megértem az aggályaidat, csak fotelből nem nagyon lehet ezeket eldönteni.
Aszfaltra nem való az biztos, ehhez nem kell személyes teszt.100+ db tesztbicaj a közel 10 éves Bikemagos ténykedés után is azt mondom, hogy jó dolog olvasgatni ezekről, de ki kell próbálni.
Ahogy nem véletlenül mondja Runner, hogy senki ne nagyon dumáljon az ebike-okról, amíg csak max. a parkolóban ült rajtuk.
Tudnak azért meglepetéseket okozni az új bringák/fejlesztések.
(Most csak egyet említek halkan: dropper post.)Sajnos persze kevés lehetőség van itthon komolyabban kipróbálni bicajokat. Van már egy-két tesztprogram meg concept store. Megértem, hogy nehéz így bringát választani. Túl sok a találgatás meg a mellébeszélés amit egy 10-20 km-es tesztkör egyből tisztázna.
-
jjeahh
nagyúr
Nemkell . Egy jobb fully drága, annyit sosem fogok szánni rá és szeretem az egyszerűséget, azok a hátsó forgáspontok, tag egy ilyen sárbetyárnak horror . Szerintem pár hetente szervizelnem kéne.
Begbiebike: e-bikeot azt valamikor kipróbálom, mert felénk több helyen bérelhetőek, csak annyira nem érdekelt eddig a dolog, hogy kiadjak 7k-t érte, annyiért adják ki egy napra
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Don.Corleone
aktív tag
válasz 6030D #160853 üzenetére
Kampós megoldást láttam eddig, de minden alternatívára vevő lennék. Van egy pár mtb, arra sztem Maximum1 kolléga linkelt megoldása lesz a befutó, a Bianchi pedig egy külön kampóra menne, talán így lenne a legjobb. Igazából hely van gazdagon, csak jó lenne a felső teret kihazsnálni a tároláshoz.
(#160859) Maximum1
Köszönöm szépen az ötletet, nálam alapból lógna rajta mindig egy bicó, szóval szerintem sem szükséges a felcsukos változat, ez elég jónak tűnik! Lassan költözünk egy közelebbi garázsba, szóval be is rendelek egy ilyent. Köszi a tippet!
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #160855 üzenetére
A súly értékekről jut eszembe és pont a topic leírásban is láttam, hogy updatelve van néhány dolog, míg a súly értékekkel kapcsolatban úgy tűnik van némi lemaradás a fejekben.
Egy modern trail gép nincs 16 kg, legfeljebb a régiek. Egy jó trail megáll 13 kg-ban (trail az 130-140mm-t mozog), endurok 13-15kg és a super endurok amik 180-at mozognak 15-16kg-os súlycsoportot képviselnek.
Ami inkább meglepett, hogy ma a verseny DH gépek bizony 15+ kg körül vannak és mindenképpen 16 kg alatt a nagy kerekek ellenére is. A topic leírás 18-24kg dh gépei valószínűleg már évtizedes múlton túli információ. Az inkább az e-bike-ok súlya.
Ízlelgettem egy darabig emésztés előtt, hogy DH gép = 15 kg.Egyik sem lesz 9 kg, nem akarom rád tukmálni, csak eszembe jutott, hogyan változtak a bringa kategóriák súly értékei. A 15 kg-os dh-n még mindig nem jutottam túl...
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #160844 üzenetére
Ha jó,zárt bovdenházad van igaz,de kevés az olyan és idővel mindegyik "bekopik" majd nehezen megy az erősen súrlódó szakaszokon.Az átlagos OM Jagwire igényelheti a teflonos olajat olyan helyekre ahol nagyot kanyarodik a ház,mint nyeregcső,váltó stb. Én (régebb,meg nejemnél,mert most enyém végig héjazott Elite) kiakasztom a szemekből a házat, leveszem a kupakokat és addig nyomok bele teflonos sprayt amíg a másik végén megjelenik,majd jól megforgatom a házat,és visszaszerelek mindent.Megtörlöm alaposan a bovden csupaszon futó szakaszait,és egy-egy ilyen kenés után olyan mintha bovdent cseréltél volna.
(#160857) xy.zsolt...az nem olyan QRM csapágy,vagyis önbeállós? (Ne kérdezd hogyan működik,nem tudom,csak úgy tudom elképzelni,hogy a kopás után tolja az egyik golyópályát,mondjuk a csapágy belsejét,ezzel új pályára kényszerítve a golyókat,egyben csökkentve a kopás miatti hézagnövekedést. )
(#160860) Begbiebike...nem feltétlenül kell mindent kipróbálnod ahhoz,hogy eldönthesd neked kell-e vagy sem,ezért is hagyatkozunk gyakran mások tapasztalataira is. Szerény véleményem szerint bár az outit tartjuk leggyakrabban a "specializált céleszköznek",a mai városi embernek még az is sokoldalúbb lehet mint egy össztelós romboló,mert míg az egyre jobb minőségű aszfalt lassan az ajtónkig ér,a terepig,mely egyre messzebb kerül tőlünk, el kell valahogy traktorozni a széles gumikkal felszerelt hintalóval. Persze nem erről és nyurga társairól beszélek.
(#160869) sebgutkopf...hagyom hátha elriaszt mindenkit a déhától! Utána nézek és hamarosan javítom.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz Don.Corleone #160866 üzenetére
Nekem ez a megoldás tetszik a legjobban, csak kell hozzá szabad falfelület. [link]
Különböző megoldások vannak rá, lehet sajátot is cnc-ztetni, de pár forintból is megoldható (tetőléc, tipli, kampó, kötél).Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Begbiebike
csendes tag
válasz Hasaggymeg #160870 üzenetére
Nem kell mindent, de ami érdekel, szóba jöhet nálad, azt viszont nem árt.
Például ami elő került XC/Trail. Pont itt nehéz mástól gyűjtött infók alapján tájékozódni, hogy akkor nekem most egy merevfarú agresszívabb trail vagy egy kikönnyített fully trail, esetleg egy plusszos már majdnem enduro lenne-e a megfelelő.Ugyanez országúton is, nagyon jó hogy említetted. Ott is el lehet merengeni, hogy comfort (endurance?), race ne adj isten speed vagy gravel lesz-e számomra a megfelelő aszfaltozásra.
Sajnos próba nélkül nehéz, és ezért is szomorú, hogy nálunk kevés az olyan bemutatóterem méretű bolt aminek komolyabb tesztprogramja van.
jjeahh, amennyit elszórtál minden féle vicik-vacakra az elmúlt években abból ott állhatna egy Santa Cruz is lassan. peace!
-
Toobee
veterán
válasz Runner_fxr #160825 üzenetére
Nekem ez a videó is tetszett: Which is Faster for Average Riders? // 27.5 VS 29 TIMED BATTLE.
https://barbieripnk.hu/
-
jjeahh
nagyúr
válasz sebgutkopf #160869 üzenetére
Egy jó trail 13kg, egy jó xc 10kg körül kezdődik, ez tiszta, viszont egy 10kg xc 2000 euróból megvan, annyiért trail fullyból csak belépő nehéz gépet kapsz. Szal hiába akarja már 100-ik user rámbeszélni a trail fullykat, ha egyrészt nem biztos nekem való, másrészt soha nem fogok annyi pénzt rászánni, amennyibe kerül. Valamiért hiába írtam már rengetegszer, mégis elkerüli a figyelmeteket ez és az is, hogy szeretek mászni és lejtőn nem akarok veretni . Persze ha sok pénzem lenne tuti vennék valami trail félét is kizárólag terepezni már csak a kíváncsiság meg az élmény miatt is, outit szintén és fatbikeom is lenne, de egyetlen mindenes bringának erdélybe számomra valszeg csak az xc felel meg.
Begbiebike: dehogy
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Csokicsibesz
tag
válasz jjeahh #160875 üzenetére
Számomra az áron kívül a legnagyobb visszatartó erő a forgáspontok kérdése.
Így is gyakran viszem szervizbe a bringámat (részben a különböző cserék miatt, részben a saját balfaszságom miatt), de egy össztelós gépnél még több a hibaforrás és az ebből eredeő javítás. A hátsó tagot is rendszeresen szervizelni kell, forgáspontokat takarítani, csapágyakat cserélni stb.
Pedig az új downcountry bringák eléggé adják, valószínűleg az élvezeti faktoruk is jóval nagyobb mint egy merevfalú bringának. Lehet még öregednem kell kicsit aztán a komfort érzet nyer az anyagi szempontok előtt. -
Toobee
veterán
válasz Csokicsibesz #160876 üzenetére
Én már két éve használom a 2014-es Speci Endurot. Még nem kellett a csapágyakhoz nyúlni (forgáspont). Ha mozog hátul is, akkor az +1000-1500 EUR, sajnos ez ilyen.
https://barbieripnk.hu/
-
Massmurderer
őstag
válasz Csokicsibesz #160876 üzenetére
Azért úgye tudod hogy a hátsótag miért van ott??Valamit valamiért.Merev vázassal ahol leveri a vesédet,kirázza a beleidet,ott a full telóssal szépen elzörgetsz.Viszont még mindig van amibe a merev vázas jobb mint az össztelós.Pl. súly.
-
bardi
aktív tag
válasz Massmurderer #160878 üzenetére
Hiába hatékonyabb a merevvázas felfele, az általam szokásosan bejárt utakon a fully kevésbé fárasztja a lábam, pont a rugózás miatt. Pedig nem is igazán veretem lefele, sokan, sokkal gyorsabbak nálam egy merevvázassal is. Ha tényleg gyorsan mennék, akkor méginkább kijönne a különbség.
'92 Honda VFR 750
-
ZolkoW
őstag
válasz Pttypang #160864 üzenetére
ha megnézed, ehhez árulnak háromféle méretű kereket. A sima 27.5-öst mondjuk nem értem, mivel az tényleg kisebb. Jó, annyival nem, szóval nyilván működik az is, de 1 centivel, vagy többel lejjebb kerül minden. Az viszont bevett dolog más gyártóknál is, hogy egy 29x2,4 és egy 27,5x2,8 vagy 3,0 kerék csereszabatos. Virslibb gumival meg gondolom egy sima 27-esbe is belefér a 29-es kerék. Pl. 26-os alu ősmontiba próbáltam már bele 29"x35mm-es görgőzős kereket, és működött
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
xy.zsolt
őstag
válasz Hasaggymeg #160870 üzenetére
Halvány lila dunsztom sincs....azon a részén ahol a gyorsszár belemegy a tengelybe simán 2 ujjal lehet tekerni.....na azon tekertem és megszűnt a kotyogás
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Toobee #160877 üzenetére
Nekem a saint középcsapágyam fél év után már cserés lett volna, egy év után meg teljesen beállt, pedig azt agyondicsérték, hogy milyen jól bírja a sarat . Az előző kerékagyaimat is tönkretettem egy szezon alatt, szal nálam egy fullyt rengetegszer kéne szervizelni és drága mulatság. Ugyanakkor az egyik haverom 3 éve nem nyúlt hozzá a hátsó forgáspontokhoz és működik, de ő sokkal jobban kíméli a bringát, mint én, pl. esős időkben egyáltalán nem jön terepezni, én meg a legnagyobb mocsarakba is belemártom
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
manager2220
tag
Sziasztok,
Tudtuk ajánlani Budapesten olyan bringa boltot ahol nagy a választék, sok kiállított bringa van?
Nem utolsó sorban segítőkészek is?Köszi
-
itouchfan
senior tag
válasz jjeahh #160875 üzenetére
Nem akarok belekotyogni, meg jók ezek az eszmefuttatások, érdekel is a téma, de...
Mindig ez a vége, hogy azt érzed/írod, hogy téged akarnak rábeszélni egy trail fullyra, de közben te dobod be a trail fully bringák linkjét, hogy ez milyen könnyű, milyen jól mászik, milyen lehetne az XC-hez képest, stb-stb... És én ebben érzek egy kis ellentmondást, de lehet, hogy tévedek.Egyébként meg ezt tényleg hiányolom én is, hogy kevés az olyan bolt, ahol rá tudsz ülni az adott bringára, kipróbálhatod, esetleg mehetsz vele egy kört... Kb látatlanban vesznek bringát az emberek és én ugyan még nem vettem új bringát, de majd tervezek és tök fura lenne, ha nem tudnék raülni, tekerni vele egykét utcát legalább, mint a használtál. Igaz, ott kicsit más is a célja a próbának.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
ggeleven
őstag
válasz itouchfan #160884 üzenetére
Nem járványidőszakban speedbike-nál simán összerakták nekem a bicót és odaadták vásárlás előtt, hogy menjek vele pár kört a környéken. De (#160440) HugóBoss-tól tudjuk, hogy ez most nálunk sem megy annyira.
(#160883) manager2220
Nem sok ilyen lesz most. Csörögj rájuk, hogy megoldható-e és mi van készleten.
K2-Pacsirtamező utca
Bringaland-Dózsa György utca
Speedbike-Hungária utca
Berguson
Fülöp kerékpár
M&M kerékpár[ Szerkesztve ]
Egy hülyénél nem lehetsz okosabb, szóval kár vitatkozni.
-
Rica
senior tag
Kiralysag volt reggel hajnalban meloba jonni. Sehol egy kutyasz@rato, csak nehany futo. Most, hogy senki nem tart be semmilyen szabalyt, en is bemegyek oda, ahova bringaval nem szabad. Van egy k. jo szakasz, egy 30-40 meteres baromi meredek lejtovel kezdodik es vagy 3 perc szaguldas cikk-cakkban. Kar hogy nincs penzem gopro-ra, csak ez a par perc megerne. A kep nyilvan mashol keszult.
Felni temahoz: nekem az XC/trail bringan 21-esek vannak, es a 2.3-as (29) gumik profiljat tul gombolyitik. Kenytelen vagyok nagyon alacsony nyomason tartani (1.4 bar), hogy ervenyesuljon a szele, ami nyilvan komoly buntetest jelent amikor hegyet maszok. Itt kell is Albionban egyebkent a sok hus a szelere. DHR2 van elol.
Bowden kenes: Nekem az ulesejtom bowdenje hirtelen hajlik vissza legalul. Oda csorgattam bele szaraz lanc olajat mikor osszeszereltem.
https://magaduram-hu.cms.webnode.hu/a-magyar-tortenelem-logikusan/
-
jjeahh
nagyúr
válasz itouchfan #160884 üzenetére
High end pro merev xc-ket is rendszeresen linkelek, ahogy az előbb is a Ghostot, arra mégsem akar soha senki rádumálni . Úgy érzem mist épp a veretős pluszos bringa a divat, majd elmúlik. Ezeket egyiket sem azért linkelem amúgy, mert holnap már rohanni akarok a boltba megvenni, hanem mert valamiért érdekesnek találom és ez egy bringás topik... Hol máshol lehetne a legújabb Ghostról pletykálni, ha nem itt?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jófejsrác
senior tag
Rendelkezik valaki a társaságból Merida Speeder bike-al? Eladtam a crossway-em és alapvetően a speeder típus tetszik. Viszont érdekelne, ha rátévedek valami murvás földútra (alapvetően aszfalton tekerek csak) mennyire fog fájni. Esetleg ballonosabb gumit rátenni amit enged a villa.
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz Massmurderer #160872 üzenetére
2005 Fox Float R.
Emlékeitek szerint akkortájt szörcsögteg a tagok gyárilag?[ Szerkesztve ]
-
Zsohi
őstag
Friday Fails [link] , a heti bűnős élvezet adag megérkezett.
(#160894) Teasüti: Ma is vannak olyan tagok/villák, igazából beállítás, típus, olaj függő is a dolog és normális, annak idején nem volt téma a hangjuk.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
gergovass_
csendes tag
Sziasztok!
29", MTB-t szeretnék vásárolni, max 170 ezer forintig. 174 cm magas, 73 kg vagyok. Használva földes, murvás utakon lenne, aszfalton nagyon minimálisan.
A segítséget, tippeket előre is köszönöm!
-
X2N
senior tag
Veretős pluszos bringa a divat? Én nem ezt látom. Nagyon réteg cucc, nem is fog elterjedni soha hiába akarják elterjeszteni 10+ éve. Az utóbbi 10évben e-bike-ok gyakorlatilag jobban elterjedtek mint a plusz-s kerékpárok. A szélesebb felnik elterjedésével meg ugyanezt el lehet érni, legtöbben 2.4-2.6-os külsőt vesznek AM,Enduro-ra, ami egy 35mm-es felnivel teljesen jó mindenre.
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
Az első valami brutális
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
ivana
Ármester
válasz gergovass_ #160896 üzenetére
[link] Ennyiért kb. ezt érdemes.