- Milyen okostelefont vegyek?
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- MG4 menetpróba
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Yettel topik
Hirdetés
-
Free Play Days 2024 - 17. hét: Railway Empire, Prison Architect
gp Extraként a TramSim: Console Edition című játékot is kipróbálhatják az érdeklődők.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #60984 üzenetére
Engem sikerült lenyűgöznöd fotóiddal,az biztos! Milyen magas vagy és milyen arányban lenne földút és aszfalt? Esetleg kell-e a sárvédő/csomagtartó felszerelés?
(#60986) bandi0000...azok a pöckök határozzák meg a rugó előfeszítésének mértékét,ergo mekkora erővel húzza vissza a bovdent/nyíljon behúzás után a fék.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #60990 üzenetére
Akkor szerintem valami használt sárvédős (vagy melyre majd sárvédőt szerelsz) montit kellene nézz pl. itt. Linkeld be amire gondolsz és itt lesz mindig valaki aki véleményezze.Itt van egy vázméret táblázat is,hogy tudd mekkora kell neked. Kezdőként Itt is olvasgathatsz előtte.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
veterán
válasz jjeahh #67115 üzenetére
Egy hatvanezres decathlonos montival tekergek, szerintem azon tul, hogy legyen megfelelo fokozatod, hogy felmenj az emelkedokon, kb mas nem szamit, legalabbis nem feltetlen szukseges. Sok mindennel lehet meg konnyiteni a dolgon, de a fokozatok a legfontosabbak, mert egy sik terepre valo libakergetovel peldaul nem sokra mesz hegynek fel.
A foldutas reszen a teleszkop segithet, de ez gondolom nem jelent gondot, igazabol adj magadnak idot szerintem, hogy hozaszokj, ne akarj rogton Kékestetőt mászni napi kétszer
(#67113) dokee78
Ismerem, ettol meg szerintem nincs ertelme, figyelni kell egymasra es kesz
A menetszel miatt pont annyit ersz a mikrofonnal, hogy nem. Ha a ruhad moge bujtetod, akkor meg ugyanott vagy.[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #67118 üzenetére
Terepen sok a 100+ km,de aszfalt+murván meg lehet ejteni.Tavasztól őszig aszfalton,a pár rövidebb mellett hetente legalább 1x megejtünk egy 100 körülit nejemmel.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
veterán
válasz jjeahh #67122 üzenetére
A megfelelo fokozattal arra gondoltam, hogy van olyan attetel, amivel konnyen mesz felfele, a fizikai kepessegeidnek megfeleloen nehez tekerni, akar hosszabb emelkedokon is feljutsz normalisan, nem pedig haldokolsz minden egyes pedalfordulasnal.
En Bánkútra menet például a "hosszú" szerpentines részen 28-16 beallitasban szoktam menni ha jol emlekszem, ez elol es hatul is az egyes fokozat, ezzel kenyelmesen feltekerek, kozben meg konyvet is olvashatok vagy jatszhatok a telefonon, kb egy ora alatt fent vagyok
Everybody lies.
-
Laox
aktív tag
válasz jjeahh #67118 üzenetére
jjeahh: Nem egy világbajnok a felszereltsége, de full SLX, jó minőségű Manitou és DT Swiss teleszkópok, a váz is minőségi Scott, ennél jobb szerintem a nem profiknak nem is kell. Hibátlanul megy.
-=RelakS=-: Hát igen, ezen egy elég ritka tag van, 3 kamrás és "fordítva" működik, tehát nem összenyomja, hanem széthúzza a terhelés, igazából jobb, mint a maiak, csak bonyolultabb és drágább is, de hát ezen már rajta volt... No meg az is jó benne, hogy kormányról 3 fokozatban állítható ez a hátsó tag is, eléggé jól lehet adagolni terepen.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz jjeahh #67144 üzenetére
Attól függ, mi számít "hegyre" kategóriának. A legfontosabb az akaraterő, főleg az elején. "Bármivel" lehet biciklizni a hegyen, főleg ha csak aszfalton és földes, dózer úton mész vele. Én évekig egy vas vázas, merev villás alsó kategóriás mtb-vel mentem a hegyekben, csak egy 2,2-es Conti volt rajta, ami jobbnak számított. (Börzsöny, 60+ km/1000+ m túrák) Mindenhol elmegy, de nyílván tudni kell, mi a határa, hogy ne essen szét (nekem szétesett ). Ezután már el tudtam dönteni, hogy milyen terepre kell majd a bicó, és az új már olyan lett. Aszfaltra túrázgatni szerintem km-től függetlenül tökmindegy. Méretben jó legyen, meg üzembiztos legyen. A többit a combizom+akarat megoldja.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #67118 üzenetére
Lehet venni sok mindent jó áron, de észnél kell azért lenni, mert sok sumákoló van. Teljesen tapasztalatlanul nem ajánlom, hogy egyedül nekivágj, hacsak nem bevállalod a kockázatot, hogy olyat veszel meg amire utána még jó sokat költhetsz. Össztelósoknál különösen vigyázni kell, mert ezeket a gépeket még durvábban szokták használni általában. 200k körül csak valami régebbi jószágot tudsz szerezni, de nem lehetetlen kifogni egy jót. A vázat nagyon át kell nézni, hogy nincs e rajta repedés. A forgáspont csapágyakat is ellenőrizd le, nyeregnél finoman megemeled a seggét és figyeled, hogy nem kottyan e. Megtekergetheted kicsit oldal irányba is a seggét, illetve emeld fel és ejtsd a talajra a hátulját, miközben fogod a kormányt. Ilyenkor már lehet érezni ha valami nem okés a forgás pontokkal.
De persze az összes többi alkatrészt is szakszerűen meg kell vizsgálni.Az össztelós gép jó buli, sokkal több élményt tud nyújtani mint egy merev. Erdőben használva egy rutintalan ember is nagyobb biztonságban fogja érezni magát. Nagyobb sebességnél is a talajon marad az első hátsó kerék, nem pattog el mint egy merevnél. Ami fontos, hogy olyan össztelóst vegyél, ami a Te kerékpározási stílusodnak megfelelő. Itt nagy hibákat lehet elkövetni, pl megveszel egy nagyon vadul kinéző, de dög nehéz régebbi Freeride gépet. Ezekben többnyire rendes rugóstag lesz, acélrugóval, amit lockolni sem tudsz. 160-180mm rugóúttal is bírnak, 17-18kg is simán meglehet egy ilyen. 200k-ba beleférhet, lefelé egy tank lesz, de felfelé egy kínszenvedés. Mivel túrázásra is használnád, nagyban rontani fogja az élményt. Arra figyelj, hogy lehetőleg a tag és a villa is levegős rendszerű legyen, itt már is lehet fogni 1-1,5kg-ot. A rugóút 140mm-nél több ne legyen. 100-140 között lesz neked az ideális. 100mm XC fully is jó lehet, de ott azért sokkal kisebb az élmény lefelé, mivel ezek inkább a hajtáshatékonyságra vannak kihegyezve. Utána kell nézni, hogy mennyit rugózik a gép hátulja, sokan csinálnak olyat, hogy egy 100mm-t mozgó xc vázba beletesznek egy 140-es AM villát, vagy még durvábbat is akár. Laikus szemmel jól néz ki, de a gyakorlatban egy borzalom lesz, teljesen elrontja a geometriát. A bringa elejét és hátulját nem lehet összhangba hozni rugózás ügyileg. Nagyobb sebességnél ideges lesz az irányítás, stb. Ezt érdemes kerülni. Az ideális ha elöl hátul ugyan annyit rugózik, esetleg elöl 1 max 2 centivel nagyobb a villa.
Árban érdemes talán egy picit hozzátenni ha nagyon jó vétel adódik. És a váz méretre is nagyon figyelj, hiába jó az ár és tetszik, ha a te magasságodhoz nem ideális a méret, nem lesz jó a használata.A lefty villa kicsit furcsa kinézetet kölcsönöz, nem hozzá értők meg is ijednek tőle, de ez egy nagyon minőségi cucc, egy megtekintést szerintem megér, talán a 200k-ig le lehet menni árban.
Ha többet is szánnál rá, ezt lehet megnézném: [Mondraker]
Zyrius: Én 86 óta itt lakom Gazdagréten. Számtalanszor megmásztam Normafát. Kb itt nőttem fel, a Budai-hegységben.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz jjeahh #67151 üzenetére
Hát ezzel nehéz lesz hegyet mászni.
Szerintem egy túrázós gépnek bőven megfelel a merev farú, persze ha jó áron ki tudsz fogni egy fullyt akkor jobban jársz, de mint említetted, szervizigényesebb a több alkatrész miatt (forgáspontok, levegős tag).
Nézz körül mi az ami tetszik, linkeld be ide, és majd megszakértik az éppen jelen lévők. Egy jó állapotú, karbantartott, kazettás agyas (8+ hátsó sebesség) bringával el lehet ilyen helyen kényelmesen túrázgatni. Aztán majd ahogy nézed a hirdetéseket, látod, hogy érdemes-e áldozni jobb felszereltségre, több pénzért (rugós helyett levegős villa, V-fék helyet hidrós tárcsa, alap helyett komolyabb váltás).lugosi: a szívprobléma az mennyire diagnosztizált? Nem lehetne javítani rajta pulzusmérésen alapuló edzéssel esetleg súlycsökkentéssel?
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #67147 üzenetére
Ha a képeket nézem,gombászni,kutyázni és csajozni kellene a bringa,erdei útra. ...amúgy ha jól csalódom te nem először futsz neki ennek a bringa dolognak.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #85769 üzenetére
Szerintem még nem,főleg a hátsó nem.Ha tippelnem kellene akkor a tányérok nem az első koszorút koptatják,mert a sor az egészen jó.Mind2 elmegy még,talán egyszerre lesz cserés,vagy az első még elfogyaszt egy hátsót.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ironizer
tag
válasz jjeahh #85780 üzenetére
Simán lehet, maga a vázméret önmagában nem mond semmit az átlépési magasságról. Nekem a régi 26"-os kerekű, 20"-os vázméretű montimon alacsonyabban van a felsőcső, mint a 27,5"-es kerekű 18,5"-es vázméretű meridámon. Egyrészt a hajtókarcsapágy (a váz legalacsonyabb pontja) magasabban van, másrészt az első teleszkópok is emelik az átlépési magasságot. Sajnos a gyártók közül kevesen adják meg ezt az értéket a geometria adatoknál, így marad a próbálgatás a boltokban (amúgy standover height néven találod meg, ha megadják).
Én is ezzel fogok küzdeni, ha veszek bringát, szintén zenész, 78cm a belső lábhossz nálam. Szólj ha találsz olyat, aminél van legalább 5 centi, de inkább több hely. Igazából azok közül a gyártók közül, akik megadják, még a legkisebb vázaiknál sem láttam 73-74-cm-nél alacsonyabb átlépési magasságot. Az az érzésem, hogy a mostani bringákat nem alacsony emberekre tervezik.
Vannak, akik azt írják, hogy nem kell vele foglalkozni, úgyis a bringán ülsz a az idő 99%-ban, nem pedig a földön állsz, vagy hogy csak simán döntsd meg a vázat, és akkor elfér a lábad között, de szerintem ezek az emberek csak aszfalton tekernek, nem tapasztalták még meg milyen az, amikor egy 20%-os emelkedőn elfogy az erő, meg kell állni, az első kerék az emelkedő miatt az egekben, vele együtt a felsőcső is, és esélytelen letenni úgy a lábad, hogy ne heréld ki magad. Vagy elég ha a talaj egyenetlenségéből adódóan egy 5-10 centis "árok"-ba kell letenni a lábad, ugyanaz az eredmény. Nem kellemes.
-
Ironizer
tag
válasz jjeahh #85784 üzenetére
Vannak, akik azt mondják, hogy 29"-es montit csak 180 cm fölött érdemes, mások meg hoznak erre példát, hogy ez meg ez az alacsony női versenyző is versenyeket nyer a 29-es bringájával. Nekem nincs saját tapasztalatom 29-essel, úgyhogy erről nem mondanék véleményt. Én csak azt mondom, hogy ha terepen akarsz bringázni, és nem akarsz szoprán operaénekes karriert indítani , akkor érdemes odafigyelni a felsőcső magasságára.
Nekem ez egy különösen fájó pont (), mert sajnos naív voltam, és elhittem, hogy az illető tudja mit beszél (vagy akár a merida, mert egyébként asszem valóban csak a magasság alapján kategorizálták a vázméreteket), és csak a magasságom alapján rendeltük meg a 18,5"-es meridát. Tanulság, látatlanban bringát semmiképp, próba, próba, próba.Ráadásul 26"-os kerékkel lehet jó lett volna a 18,5", és én olyat is akartam, de pont akkoriban volt a paradigmaváltás, már nem volt 26-os, ezért én már örökké haragudni fogok erre a 27,5/29-es "hülyeségre". De sztem ennek is köszönhetőek a magasabb felsőcsövek, még ezekkel az ejtett kialakításokkal is. Haver régi 26"-os, nem is tudom, talán 40 centis vázú triál bringája, na ott van elég hely az értékeid meg a váz között.
(#85787) Studi: Egyébként ezzel a vázdöntéssel az is a baj, hogy (főleg induláskor) adsz egy extra terhelést a váznak azzal, hogy megdöntve kezded el tekerni.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz jjeahh #85794 üzenetére
Ez legyen meg. Ez a terepen ide oda ugrálunk, és odaverjük a golyót kérdést nem is értem. Úgyis odavered. A keréknyomot nem úgy tapossák ki, hogy ha neked 15 cm van a vázig, akkor nem lesz mélyebb. Addig nem kell olyan helyre menni, amíg adott esetben egyensúlyból nem tudsz úgy kilépni oldalra, hogy le tudj támasztani. Amúgy ha lyukba lépsz, akkor általában nem a golyóidat vered össze, hanem eldőlsz oldalra, és a kezed/vállad ér le. Olyan nincs, hogy mész egy 40 cm nyomtávú jármű vályúi között, és egyszerre leugrasz talpra két lábbal.
Előző bringa van, ami kényelmes? Annak a felsőcső+stucni méretét kell összehasonlítani az új bringáéval, az lesz a jó hossz neked. Onnantól érdemes próbálgatni az átlépőt.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #85819 üzenetére
Megelőztek,de pont akartam mondani,hogy az a szép táj a gyanúsan sok panellel,havas esővel nagyon Erdély szagú! ...amúgy most már emléxem,hogy kérdezősködtél korábban már olyan bringáról mellyel fotózni járhatsz terepen.Jó soká tartott a vajúdás!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #86066 üzenetére
Bár most nem irigyellek,azért gyakran hiányzik.(Marosvásárhelyen születtem/éltem 30 évet )
(#86065) hegyimorc...az milyen villa?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
hegyimorc
senior tag
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #86111 üzenetére
Harmadik nagyon komoly a havasokkal a háttérben.Remélem idén (is) meglátogatom őket. ...talán most először a drótszamarat is viszem.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #86113 üzenetére
Marosvásárhely az alaptábor,majd onnan valamelyik hegység.Lehet Hargita autó+bringával,vagy a Déli Kárpátok autóval és gyalog.Sárban,hidegben csapatni?!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #86198 üzenetére
Melyik város az? Farkas és medve ritka arrafelé a közelben?
(#86199) pc360 ...kicsi bringáknál alig van hely a homlokcsöven,hogy,főleg montinál,elindíthassák a vastag alsó és felső csövet,itt meg még négy is elférne!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
geotigris9
tag
-
ivana
Ármester
válasz jjeahh #86201 üzenetére
Nyáron voltunk arra és sokat túráztunk (gyalog), láttunk medvét, de az sokkal kevésbé volt para mint a borjú méretű kutyák amik elől úgy kellett elmenekülnünk... Olyan gyorsan még nem vettem elő baltát mint ott, szerenxsére nem jöttek nekünk de ha igen az elég durva lett volna.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #86251 üzenetére
Én helyedben szerelnék egy csengőt és ha nagyon vad helyen tekernék csengetnék egyet-egyet.Ha meghall elkerül a medve,a farkasoktól meg nem kell tartani csak talán télen,fagyban mikor nincs mit enniük.Esőben,erős szélben kell óvatos lenni,mert akkor sem a szag,sem a hang nem terjed elég jól ahhoz,hogy időben észrevegyen és így akár egy medve türelmi zónáján belül is kerülhetsz. (Dolgoztam 8 évet állatkertben,eléggé jól ismerem az állatokat)
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zack
nagyúr
válasz jjeahh #86253 üzenetére
120dB kürt kellene. Van olyan hang benne ami elég magas frekvencia ahhoz, hogy a vadakat elriassza.
Sőt ilyen medvés részhez biztos lenne nálam komoly paprika spray, és gáz kürt is (meccseken használatos).
Ha a bocsait védi, ezek mit sem érnek, mert az életét is feláldozná, ha kellene, de talán egy erős paprika spray-től meghátrálna, az orra nagyon érzékeny. Esetleg gáz / riasztó pisztoly.
A csengőt hagyd. A hirtelen nagy hang ami riasztja őket, pl lövés.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #86365 üzenetére
Most nagy divat lett,főleg amióta megjelentek a 29"-osak,melyeknek még egy hosszabb utú telóval szerelve jó magasra került az elejük.Lényeg,hogy negatívba fordított ctucnival mélyebbre kerül a fogás,sportosabb lesz az üléspozíció.Akinek hajlékony és bírja a gerince annak jó lehet.Amúgy meg a csavarok miatt szerintem csak akkor veszíthetsz garanciát,ha valamit nem jól szerelsz vissza és abból adódik a meghibásodás.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #86367 üzenetére
Az biztos,hogy egy erősen pozitív stucni rontja a bringa kezelhetőségét,továbbá terepen,egy brutális emelkedőn,mikor tulajdonképp rá kell feküdni a kormányra,hogy ne ess hanyatt, jól jöhet az a mély fogás.Amúgy meg egy enyhén negatív stucni pont kompenzálja a homlokcső dőlésszögét,így kvázi vízszintes lesz a talajhoz viszonyítva.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Autós topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Hálózatokról alaposan
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen okostelefont vegyek?
- Formula-1
- Politika
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...