- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Indiában startolt a Poco X6 és X6 Pro
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
Hirdetés
-
Már nem az Apple a kínai mobilpiac kedvence
it Az IDC szerint az Apple 6,6 százalékkal kevesebb mobilt tudott leszállítani Kínában az első negyedév során – a Counterpoint 19 százalékos visszaesést említ.
-
Bővíti a ROG Ally garanciáját az ASUS
ph Az egyes termékek, kártyaolvasóval kapcsolatos problámájára reagált a cég.
-
Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
ma Három készülékkel indít saját név alatt a gyártó: Pulse, Pulse Plus és Pulse Pro. Májustól kaphatók.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
-
parkr
őstag
hát ez a nyár eddig überfasza...
ma konkrétan akkor kezdett el esni amikor elfordítottam a kulcsot a kapu zárjában!úgy látszik a héten már nem terek egy métert sem.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
En elindultam dolgozni, illetve indultam volna, hopp leeresztett a hatso kerekem, kicsereltem gyorsan, elindultam, erre elkezdett esni is..
Az a 1-1,5 bar meg legalabb keves volt, de nem volt idom megallni kutnal, felszenvedtem magam ahova kellett.. Remelem hazafele is szakadni fog az eso.Everybody lies.
-
Valkűr
őstag
válasz maximilian4 #66995 üzenetére
Mondjuk azért mert a régiek nem is olyan szépek és a technologiában is fejlettebbek az ujak, valamint olcsóbbak. A Sram pedig eleve nem kompatibilis a Shimanoval.
[ Szerkesztve ]
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
Valkűr
őstag
válasz maximilian4 #66995 üzenetére
Nem tudom te hol látsz idehaza dögivel 9 sebességes mondjuk XT, XTR váltókat. Már 9 sebes első váltót is alig találtam ami Etype rendszerű. 1 helyen volt az egész országban elfekvő készleten. Más agyonhasznált terméke meg alapbol nálam kizárva.
[ Szerkesztve ]
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
Runner_fxr
Ármester
válasz maximilian4 #66967 üzenetére
Okés, írj rám privátban aztán megbeszéljük. Van egy társaság akikekkel szoktam menni, van, hogy 10-12-en is összejövünk, de szoktam egyedül is menni. Illetve az Alpinbike-al is szoktam menni.
Jövő héten erre megyek például: [link]dokee78: nem feltétlenül kényelmesebb egy nagyobb emelkedésű. Én jobban szeretem a kisebb emelkedésű kormányokat. És a 780mm-es szélességet érzem kényelmesnek, mondjuk ezeket össztelós Trail/AM/Enduro gépekbe. Renthal
Ahhoz az emelkedőhöz jó comb kell és lendület. Esetleg segítségül hívod Robert Bosch-t.
Hasaggymeg: Kipróbálnál egy ebike-ot? Írj rám priviben aztán összehozzuk.
[ Szerkesztve ]
-
Tendd
tag
Találtam aprón egy SLICK RESIST9 26x1,2 köpenyt, 6000ft/pár és újak. Ennyiért jó vétel? Fogalmam sincs milyen szintet képviselhet egy drágább btwin külső.
-
maximilian4
addikt
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #67008 üzenetére
47 évemmel gyenge vagyok én hozzátok,csak a pofám nagy. ...amúgy meg nem próbálom ki nehogy kisértésbe essek.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
maximilian4
addikt
válasz Hasaggymeg #67011 üzenetére
Szerintem nem verseny tempót fog bárki is menni. Én tuti nem hagyok ott senkit, szóval nem maradsz egyedül, de szerintem a többiek sem.
Maxi
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #67011 üzenetére
Biztos nem vagy gyenge, rendszeresen bringázol Te is.
Kényelmes túrázós a tempó, inkább lefelé jövet van vadulás. De az igaz, hogy általában 1000m szint felett megyünk mindig. Azt azért meg lehet érezni túrázósba is, pláne erdei terepen.
Sanszos, hogy nagyon tetszene a rásegítés. Túra végefelé szoktam inkább használni, hogy ne nyírjam ki magam teljesen.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Runner_fxr #67014 üzenetére
Nincs is jobb, mint a vegen felfele a hegy masik oldalarol ilyen "csakerjekhazavalahogy" stilusban menni
Szerintem most delutan munka utan en is valami hasonlot fogok kivitelezniEverybody lies.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Pttypang #67015 üzenetére
Egy eső elment,de a másodikat nemsokára megkapod.Szupercella garázdálkodik és mindjárt eléri Budapestet,majd megy hozzátok.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
veterán
válasz Hasaggymeg #67016 üzenetére
Negykor vegzek, majd Nagymezon bebujok egy szikla ala bambiek melle
Everybody lies.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Pttypang #67015 üzenetére
Régebben én is mentem állandóan, munka után is, az elmúlt 1-2 évben már jó esetben hétvégente jutok el hegyre, vagy 2 hetente hétvégén. Az ismerőseim meg kb majdhogynem mindennap mennek, munka után is. Nekem már erre egyszerűen nincs időm. Persze ez meg is látszik a kerékpáros kondimon. A városi ingázással nincs bajom, de az 1000m feletti szintekhez már jól jön a támogatás. Így csak a jól eső fáradtság van, és nem kerülök abba a helyzetbe, hogy elfogy minden erőm, és szenvedve kell hazavánszorognom. Az már nekem nem hiányzik.
[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
Azért valami magyarázatot hozzáfűzhettek volna, hogy ne csípőből hajítsa a Dunába az arra járó bringás
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Jester01
veterán
Radar szerint talán még belefér egy tókör
Jester
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Runner_fxr #67014 üzenetére
Amúgy hol kezdődik árban az az ebike, amit érdemes megvenni?
-
anorche1
őstag
válasz Runner_fxr #67018 üzenetére
Ezek az elektromos rásegítésű bringák nagyon durvák. Legutóbb Bükkszentre felfelé egy 2m -es 100 kiló fölötti srác előzött meg egy ilyen montival. Próbáltam vele tartani a 24-es tempót felfele, de sokáig nem bírtam 180 fölötti pulzussal, pedig oútival voltam
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
szebe
őstag
válasz Jester01 #67020 üzenetére
Én is elmentem egyre, szokásomtól eltérően "alulról" kerültem + a "hegy".
Végig a bringautakon mentem, jól érezhető, hogy mely helyeken kell ezt később hanyagolni.
Az outit még szokni kell, sokkal kevésbé merem egyelőre elengedni a lejtőkön, mint a montit.Természetesen hazafele a fehérvár táblánál elkapott a zápor, úgyhogy a megázás is megvolt
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
atok666
őstag
Egy dombokhoz abszolut nem szokott (a kornyekunkon semmi domb nincs), atlagos kondival rendelkezo bringasnak (nekem), mennyire megerolteto kb. 700m szint? Konkretan erre az utra gondolok. Keresgelek a kornyeken valami dimbes-dombos utvonalat amit megmasznek...vagy inkabb keressek vmi egyszerubbet kezdesnek?
Atok
-
dbala
tag
válasz Runner_fxr #66966 üzenetére
Gazdagrétről merrefelé szoktál menni Normafára? Keresztül az erdőn, Irhás árok, Csillebérc? Én is XI. kerületi vagyok de inkább Kamaraerdőbe szoktam járni.
Most vettem egy CX-et is, amit kb. országútiként fogok használni csak még keresem a kisebb forgalmú utakat, mert az 1-es meg 7-es úton nem szívesen tekernék. -
Runner_fxr
Ármester
válasz lugosi #67021 üzenetére
Ez attól függ, hogy mire akarod használni. Ha aszfaltra kell ebike, nem túl nagy távokra, akkor kb 300-400 körül már vannak agymotoros belépő kategóriás trekkingek. Viszont ha terepre kell, az már zsebbenyúlósabb, mert ide az agymotor szerintem nagyon nem alkalmas. Farnehéz, nehéz szerelni a defektet, többet is fogyaszt. Középmotoros az ideális monti felhasználásra, ezek meg elég drágák. Itt 3 gyártót érdemes megemlíteni, a Shimano-t, Yamaha-t és a Bosch-t. Egy ilyen modern középmotoros gép 700-800k körül kezdődik. Az még egy alap merev vázas gép. Komolyabb öszztelósok 1,2 milla körül kezdődnek. Ami jó hír, hogy egyre több gép van a használt piacon, bár itt nagyon észnél kell lenni, de kifoghatsz jó állapotú, keveset futott gépeket fél áron simán.
anorche1: Valóban elég erősek. Montiban többnyire a legerősebb motorok kerülnek, a Bosch-nál ez 75Nm-t jelent. Nyilván nem a keréken mérve, hanem a motorban, de azért az nagyon durva. Az átlagos emberi erő háromszorosát teszi hozzá a hajtáshoz ha turbo fokozatba kapcsolod. Erre gyakorlatilag nincs is szükség, mert 1-es max 2-es fokozatban is szinte bárhol felmegy. A turbo arra van, hogy kb izzadság nélkül tekerj emelkedőn, vagy felgyorsíts egy össztelós montit 2,5-ös gumikkal 50km/h-ra sík úton. Ha hosszabb túrát tervezel, akkor érdemes gazdálkodni az aksival, és 1-es, 2-es fokozatot használni. Csak akkor tudsz menni nagyobb távokat ha te is bele teszed az erőd, és rendes montiként próbálod meg használni, ha csak bohóckodni akarsz, akkor nagyon hamar lemerülsz.
maximilian4: Igen, nagyon okosan kell használni, ha lemerül akkor felfelé kb tolod. Enyhébb emelkedőkön feltekered, de komolyabb emelkedőkön már esélytelen, kikapcsolt motorral olyan mintha egy 40-es tányér lenne elöl. Én úgy szoktam használni, hogy sík úton ki is kapcsolom. Ha már lendületben van eltekerd rásegítés nélkül, csak megindítani nehéz. Enyhe emelkedőn is feltekerem motor nélkül még a túra elején. Aztán 1-es fokozat, és max 2-es ha nagyobb emelkedő van. 3-as 4-es fokozatot csak akkor szoktam használni amikor meglátok egy köves, gyökeres, kb megtekerhetetlen emelkedőt és poénból nekimegyek. Illetve amikor beérek a városba, 3-as 4-es fokozaton tudom bekapcsolni a tuningot, ilyenkor 45-50-ig kitekered sík úton is. Így gyorsan hazaérek.
dbala: Edvi Illésen szoktam felmenni, aztán be az erdőbe és fel Normafáig. De olyan is van, hogy aszfalton megyek fel végig az Istenhegyi úton, vagy a Szépvölgyi úton HHH. Gazdagrétről általában mindig az Edvi Illés.
[ Szerkesztve ]
-
dbala
tag
válasz inifini #67030 üzenetére
Ez jól hangzik csak a 4-es út ne lenne benne. Montihoz és erdőhöz vagyok szokva, ahol nem akarnak elütni. De muszáj lesz rávennem magam és hozzászoktatni magam a forgalomhoz.
Runner_fxr: Ezt az Edvi Illést megnézem holnap ha nem esik, hátha nem olyan meredek mint az Irhás árok (10%).
-
fpeter07
veterán
Holnap délután dh világkupa! Sáros verseny várható. Ízelítő: [link]
-
flash-
veterán
válasz dokee78 #66992 üzenetére
hát elég kezdő bringás vagyok még, de szerintem ez súlypont és tapadás függvénye is az erőnlét mellett.
én azt gondolnám, hogy előre kellene minél nagyobb arányban a súlyopontot helyezni.
kormányt lejjebb engedni, illetve ha dönthető akkor előre-le dönteni, esetleg kivenni 1-2 gyűrűt.
nyerget előrébb tolni ha még lehet, előrébb ülni a gyergen, jobban bedőlni, és talán a kerekekből engedni ha kemények.de különben tapasztaltaktól én is várnék ez ügyben ötleteket miket lehet tenni hogy emelkedőn minél jobban előre kerüljön a súlypont
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
-
ShiTmano
aktív tag
válasz Pttypang #67041 üzenetére
Gumi kell oda és kész. A gyári Rubena a külsők legalja. Nem tapad, de legalább hihetetlen gyorsasággal szövetig kopik. Minimum Smart Sam, de egy bütykösebb még jobb.
Jah, és alacsony nyomás.
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
flash-
veterán
válasz Pttypang #67041 üzenetére
magam példájából indultam ki.
cross bringa meglett, első terepes élményem elég rázós volt..
pattogtam a földúton, emelkedőn emelkedett a kerék.
a kormányt előrébb döntöttem kicsit, a nyerget előre kicsit, a kerekekből engedtem.a kényelem az nem csökkent, de terepen is használhatóvá vállt a bringám..
Csak arra akartam kilyukadni hogy a kerékbár enged bizonyos keretek között beállítási lehetőséget amivel ha élünk akkor jobban testre szabhatjuk a beállításokat.köpeny amúgy 37-622 smart sam
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Normi™
őstag
Elég rossz érzés volt itt bringázni ez után. Féknyom nincs ahogy néztem egy centi sem.
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
flash-
veterán
válasz Normi™ #67045 üzenetére
nem tudom mi okozta a balesetet de jómagam és mások példjából merítve az az észrevételem hogy annyira felgyorsult a világ, annyi stressz, feladat nehezedik az emberre hogy vezetés közben is a problémákon és feladatokon kattog az ember agya, amellett hogy siet mert késésben van.
szemléletet kellene váltani,
engem tegnapelőtt majdnem elütött egy nő. nem vett észre. hát hova néz ez?
nem ordibáltam vele de odamentem hozzá és annyit mondtam neki hogy ha fáradt, stresszes, ne vezessen mert valakit meg fog vele ölni.inkább késsen el a gyerek a foci edzésről, vagy inkább zárjon be a bolt de ne rohanjunk könyörgöm, és ne menjünk ha nem tudunk ott lenni fejben!
nyilván a feladatokon nem lehet csökkenteni, de el kellene valahogy érni hogy a volán mögé nyugodtan koncentráltan üljünk oda, nem úgy mint egy zombi(saját példa)
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
veterán
válasz ShiTmano #67042 üzenetére
Tudom, irtam is mar parszor, hogy az en hasznalatommal 400km kornyekeig birtak.
Ha jol emlekszem, eleg haszontalan mintaja van a gyariaknak poros folddel kapcsolatban foleg, szoval inkabb azt kene cserelni, ha a listan van sorrend, akkor dobja inkabb elore(#67043) dokee78
1-1 fokozat, aztán hajrá. Ahol elkapar, ott meg erobol at kell lenditeni a holtponton a hajtokart.
Rahajoltal a kormanyra, mikozben ugyanugy ultel az ulesen?
Nekem csak akkor szokott ilyen elofordulni, ha 1, nedves, saras az osveny 2, kiallok a nyeregbol, mert miert ne(#67044) flash-
De varosban mar a normal beallitas a jobb.
Itt dontenie kell az embernek, hogy melyiket valasztja, nem igazan van arany kozeput, habar ahogy irtam, nekem a kvazi gyari allapottal nincs bajom, ules nagyjabol kozepen, stucninal a hezagolok szinten gyari mennyisegben.[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
Normi™
őstag
válasz flash- #67046 üzenetére
Éjszaka történt,mentek dolgozni a gazdaságba,gyanítom nem voltak kivilágítva,egyszer majdnem fogtam én is egy bringást ugyanitt.Nem sokkal arrébb meg olyan esetem volt,hogy mobilt tartott maga mögött és azzal világított,igazából,ez csak idő kérdése volt sajnos.Elég nehéz anyagi helyzetben lévő emberek dolgoznak itt nagyrészt,nem biztos,hogy hülyeség lenne a gazdaságnak villogókat meg mellényeket venni a dolgozóinak.
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
JackFeryll
őstag
válasz atok666 #67026 üzenetére
a mantra: Nem a szint/táv öl hanem a tempó.
Attól függ milyen átteleid vannak, te milyen erős vagy és milyen emelkedőről beszélünk.
Neked van wattmérőd nem ?
120% FTP-n néhány percig lehet menni aztán elfogy. Kiállásoknál is könnyű túltolni ha nem figyelsz.
80%-on már könnyű menni, a 70% meg totál beszélgetős-nézelődős. 1 órát FTP-n menni halál, de 2*20 perc, 3*10 az jó edzésnek is.
Én kezdésnek lassan mennék 80% körül és akkor nem fog megölni jó esetben egy váratlan 10+%-os szakasz.[ Szerkesztve ]
-
deicide
veterán
válasz JackFeryll #67049 üzenetére
Így van. Az emelkedő is csak egy út, amit furán építettek.
A számokkal kicsit más tapasztalataim vannak viszont. 80% FTP az minden csak nem könnyű, az nekem ~295W, tegnap pont kb ilyet mentem, 600m szinttel, 134km, 36.4-es tempó és 290W átlag. Háát, a vége velé jellemzően bármi másnak mondtam volna, de könnyűnek nem, úgy fordultam le otthon a bringáról.
Aki meg a 20 perccel mért FTP-jén tud 1 órát menni, az gép.
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Ukrajnai háború
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Philips LCD és LED TV-k
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- DIGI kábel TV
- Linux kezdőknek
- ASUS ROG Ally
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- További aktív témák...