Hirdetés
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Gray Zone Warfare - Napokon belül kiderül, hogy mikor indul a korai hozzáférés
gp A jelentések szerint a zárt tesztek sikeresek voltak, hamarosan még többen belevethetik magukat a programba.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
addikt
Tehát a csak városban és országúton használt túra bicajokon az első teló mindenképpen csak hátrány?
Azért kérdem csak, mert alig látok túra bicajokat, amiknél mindkét villa fix lenne, de végülis én is valahol értem ezt az energiaelnyelős dolgot.
Így viszont elkedvtelenít a kinézett Csepel Traction bicó is, mert az is első telós. :/ -
addikt
Értem, bár csapatom majd nyáron néha földúton is, szóval annyiban lehet előnyös lehet mégis minimum az első teló, hogy ne rázza szét a bicajt a hepehupa (egyébként végig
Esetleg ha tud valaki ajánlani fix villás 28"-as felnőtt, megbízható túrabicajt, az érdekelhet.
Ezt a Csepel Traction-t is itt a topikból olvasva néztem ki és megtetszett. -
ígyvanferi
addikt
Az cink. Akkor is ilyen gáz a helyzet, ha nem a Paris-Brest-Paris brevet-n akarok végigmenni? A másik felhasználása az egyetemre bemenni egy nap kétszer-háromszor, meg vissza. 1,5 km/út.
A fő gond ott van, hogy ezekről halvány fogalmam sincs. 10K-ért én is szívesen vennék ezeknél sokkal jobb bringát, de kicsi rá az esély, hogy sikerüljön. Max. belinkelek még párat (pár tucatot), aztán megszakértitek.
-
-=RelakS=-
veterán
Az egyik bringámon sima dinamóról váltottam agydinamóra
Szóval akad némi tapasztalat.
Ja, és ha valaki szereti a dinamós világítást, mert az tuti nem merül le (tehát akár vésztartaléknak, mint én), annak ha nem agydinamója van, gumiválasztáskor erre oda kell figyelnie.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Runner_fxr
Ármester
Én azt nem vitatom el tőled, hogy egy vfék egyszerűbb szerkezet, ezáltal egyszerűbb is elhárítani a műszaki problémákat. Ez valóban így van, egy bovdent kicserélni egy vfékben egyszerűbb, mint egy szerencsétlen esés következtében elszakadt hidraulikus fékvezetéket kicserélni, és feltölteni olajjal. Viszont mindettől függetlenül, szerintem egy hidraulikus tárcsaféknek bőven van annyi előnye egy vfékhez képest, hogy megéri ezt bevállalni. Én szinte kizárólag hidraulikus tárcsát használok már vagy 10 éve. Nagyon ritkán volt vele problémám. Felesleges egy egy szerencsétlen esetet kiragadni, általában nagyon jól működnek, kicsi a meghibásodás lehetősége. Ezek is már nagyon kiforrott technikák, megbízhatóan működnek.
Ráadásul itt cross trekking felhasználásról beszélünk, te meg gondolom normál trekkinget hajtasz, aszfalton. Neked elég a vfék, de nem biztos, hogy másnak is és használni meg egyértelműen jobb érzés, neked is az lenne. Persze nem feltétlenül szükséges mindenkinek, pláne trekkingre.Valóban nem szoktam napokat túrázni, oda nyilván nem árt csomagtartó, de mondjuk ezt montin eleve nem nagyon tudnám kivitelezni, mert nem bírná a kiképzést amikor tempósabban jövök le egy hegyről. Csak a nyeregcsőre rögzíthető lehetne alternatíva, de az meg pláne nem bírná, így marad a hátizsák. Egy napra elegendő felszerelés nem olyan sok, meg aztán tetszik, hogy van egy 3 literes ivózsák is benne.
Az alap suntour villákat én tényleg nem akarom védeni, ha olvastál régebbi hozzászólásokat tőlem, akkor láthattad, hogy én sem szeretem őket, de ez mtb felhasználásra vonatkozik. Cross trekkingre, pláne ilyen rossz utakra mint amik Budapesten is vannak, nem árt ha van valami minimális lengéscsillapítás legalább a kormányzott keréken, erre a célra egy alap rugós suntour épp megfelel. Igénytelen szerkezet, nem kell sajnálni, arra meg jó, hogy ne rázza úgy szét a csuklót, könyököt, vállat. Nyilván csillapítása szinte semmi, terepen egy nagy vicc, de az más tészta. Persze ugyan úgy megértem azt is, hogy van aki a merev villát szereti, bevállalja a kényelmetlenebb utazást a kisebb súly és hajtáshatékonyság érdekében. De ne mondjuk azt hogy egyik vagy másik a jobb, attól függ, hogy ki mire használja a kerékpárját és mi a fontossági sorrend. Átlag trekking felhasználó biztos, hogy a gagyi rugós villát választja a merev helyett, amit meg is lehet érteni.
Az agydinamo kontra hagyományos dinamo dologhoz is szólnék pár szót, először is, a hagyományos dinamo ugye dörzsöli a külsőt, ami zajos is és érezhetően visszafogja a kereket. Ráadásul még a teljesítménye is nevetséges. Ilyen erővel jobban jársz ha veszel 1500ft-ért felgumizható villogót előre hátra, azzal is észrevesznek, másra a hagyományos dinamo se jó, mert az az utat nem fogja neked bevilágítani. Viszont az agydinamo sokkal korszerűbb szerkezet, sokkalta kisebb az ellenállása, nagyobb a teljesítménye, hangtalan, és még az utat is bevilágítja ha egy normálisabb lámpa van rákötve. Az egy hasznos és használható szerkezet, ellenben az elavult, hagyományos dinamóval, ami arra jó, hogy kapásából leszereld és felrakj egy villogót vagy valami értelmes lámpát.
[ Szerkesztve ]
-
Directors
senior tag
-
Upo
addikt
Én is erre gondoltam, nem mindenki akar azonnal extrémsportolni, felénk a legközelebbi domb kb. 50km, a lányomnak én is vettem egy kis piros női vázas puch bringát, alu hajtás, rigida duplafalú felnik, schwalbe defektvédős gumik, elöl v-fék, hátul kontrás nexus7 agyváltó, bőven jó suliba meg edzésre járni (~2km). Olyan 4 éve sikerült kifognom 30-ért, nagyon jó kis bringa. A triatlonos bringája tényleg jobban szalad, de mindent a maga céljára, suliba/munkába járáshoz én se vennék 100-ért használt bringát, 50-ért is simán lehet fogni megfelelőt, csak figyelni kell a kínálatot és gyorsan reagálni ha van egy jó ajánlat.
Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
-
belaazallat
addikt
Ha megoldja, hogy ne érjen hozzá a nadrágja, akkor mindegy milyen a lánc!
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
veterán
Akkor már láncot is kéne cserélnem, az meg áprilisban lesz, addig meg mivel a 7es sorral szerelt kerek elhalalozott, igy a hatos sorral szereltet hasznalom addig, amig nem tudom cserelni.
De akkor nem lehet normalisan beallitani hozza, hogy 1-6 fokozatig tudjam hasznalni rendesen, vagy igen?Everybody lies.
-
nagyúr
Pont ahogy Cathfaern írta, a finomabb fokozatváltások miatt. Itthonra a 28-as lánckerék fölösleges meg a 11-es is csak gyárilag ezzel adták.
Agyaltam mi legyen főleg a Stelvio miatt de azt hiszem megpróbálom a 12-25-ös sort ha erőben fejlődöm akkor elég lehet oda is.[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
nagyúr
Ez a 11-28 kiosztása:
11-12-13-14-15-17-19-21-24-28Ez pedig a 12-25-é:
12-13-14-15-16-17-19-21-23-25Mondjuk ez mindkettő 105-ös sor nekem meg a gyári Tiagra annak leeht kicsit másabb a kiosztása de újból 105-öst vennék. A sor elejénél valóban nincs nagy eltérés de fölfelé azért kellemesebb hogy van 16-os meg a nagyobbaknál is csak kettőt ugrik.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
fpeter07
veterán
Nem is kell szorítani, csak váltani kell vele. Mondjuk anno úgy találták ki, hogy félig a váltón legyen az ember keze. Ez terepen eléggé problémás lenne, picit megcsúszik a kéz, és utána lehet össze-vissza váltogatni, erősen balesetveszélyes. A drágább modellek biztos megoldották ezt a problémát.
-
---Lasali---
Közösségépítő
Elég persze, de akkor már hoz az ember a nagykerből egy fűzött kereket, olcsóért, kicentrírozom meg rakok bele zsírt, beállítom, ezért még lehet kérni a kis haszon mellett munkadíjat is, így lehet rajta keresni, a vevőnek meg nem kell fűzés díjat fizetni pluszba, meg sokat várnia.
Egyébként nem sokat érnek, hiába állítom be ezeket precízen, hiába van bennük jó zsír (már egymás után próbálgatjuk a drága minőségi zsírokat, motorex, liqui moly, hanseline, mobil1...), 3-4 ezer km alatt képesek berágódni a kónuszok. Sok kereket quando aggyal szerelnek, azok se érnek semmit. Aztán ott van a trinity, stb agyak. Mindegyikhez ugyan az a kínai hauser szerelt tengelyt lehet kapni, 3/8 ados kónuszban fordul csak elő jobb minőségű. Úgy dobálom el ezeket a szervizben mint a használt papírzsebkendőt.. volt mikor egy diszperzites méretű vödör félig megtelt volna két hét alatt kibontott berágódott szerelt tengely kónusz kombókkal.. nyáron azon röhögtem mikor számoltam össze miből mennyi kell, hogy kilóra kéne már hozni a nagykerből.. pedig annyira nem vagyunk nagy forgalmú szerviz..
Egyébként nem drága egy ilyen agy felújítása, az egész szerelt tengely annyiba kerül mint egy shimano kónusz, tehát igazából ha nincs nagyon szétcseszve, míg a csésze megadja magát, el gurul 3 felújításnyit, az meg ha tényleg figyelve volt rá meg normálisan beállítva, 10 ezer km. De van amelyik kihúz 15 ezret is, annyit meg ennyi pénzből ha elmegy, akkor végül is megéri! Kínaiak megint nyernek mire a konklúzióhoz eljutunk...[ Szerkesztve ]
-
DjKoxi
senior tag
Nagyon unom az edények cserélgetését, össze-vissza csapódik a mosófolyadék, kiönteni-visszaönteni. Nem egy nagy összeg ( egy szett ruha ára). Kertes házban lakom, 6db kerékpár, kerti kisgépek, sokszor jól jönne egy ilyen szerkezet.
Legutóbb csak 2 db spd pedált szereltem, Nicro K3-s tisztítót használok, de tovább tartott az alkatrészmosás mint az egész művelet. -
Maximum1
őstag
Két kereket nem kapsz 20ezerért ami kibír 3 ezer km-et a pesti utakon, meg még "alu fixi hajtás" használtan sem kapsz 8 ezer alatt.
Ha egy kicsit is ad bringájára valaki és vesz 2db olcsó de új gumit+belsőt+felni szalagot már 10ezerben van.
Persze lehet itt jönni a szép és olcsó emlékeiddel, de a mai világban és talán a divatja miatt nem igen működnek, sőt minél régebbi annál többet kérnek érte, mert sokan azt vallják a régi jobb.... -
Runner_fxr
Ármester
Ránézésre nekem ez inkább alunak tűnik, ilyen vastag csövekből nem nagyon szoktak acél vázakat gyártani, a villa az biztos acél. Tény, hogy nem egy nagy kaland ez a bringa, de egy ősrégi outi se biztos, hogy jobb, azt is ki kell fogni, nem hozzáértőnek nem lesz könnyű feladat, ez legalább garis, meg új is. Ennyi pénzért ez van. Azért lehet ezt használni.
-
---Lasali---
Közösségépítő
-
Tamás008
tag
Mondjuk a titkos álmom egy ilyen bringa: [link] .
de sajnos nem engedhetek meg magamnak egy ilyen gépet.Így jött az ötlet, hogy inkább megpróbálnék építeni egy ehhez külsőre hasonló, alap, kontrás, egysebességes kerékpárt olcsó pénzből, hogy kielégítsem valahogy a retro kinézetű bringa mániám, és adjak az életérzésnek.
-
Atesz 666
aktív tag
-Mert eredetileg is volt rajta,csak tönkre ment.
Sony Xperia S, Sony Xperia SP, Sony Xperia Z3, Sony Xperia Z5, Sony MDR-ZX330, Sony a 33, Sony KDL-40EX500, Sony BDP-S360, Sony STR-DH820, Sony MDR-XD100, Sony DR-S5, Sony SS-FCR6000, Sony SS-B1000, Sony SA-W2500, Jamaha DVD-S663, ASUS X75V NOTBOOK, ASUS RT-N53 Router, SonimXP3.2 Quest Pro, stb stb.
-
Solad
őstag
Folyósan jön ki, és zsírrá dermed.
A gyorsasági görkori csapágyaiban olajat használunk. Minden kis apróság számít. Amikor az egyik versenyzőm 500-on , cirka 40 másoperces távon három tizeddel maradt le a világcsúcstól (nem az adott verseny legjobb idejétől), 41. lett. Fontos helyezéseket jelenthez az a pici is amit az olaj és zsír közötti különbség okoz.
[ Szerkesztve ]
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
Új hozzászólás Aktív témák
- Melyik tápegységet vegyem?
- Energiaital topic
- Futás, futópályák
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Autós topik
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Le Mans Ultimate
- HDD probléma (nem adatmentés)
- További aktív témák...