- Azonnali mobilos kérdések órája
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Yettel topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- DIGI Mobil
Hirdetés
-
Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
gp A mai naptól hivatalosan is elrajtol a játék korai kiadása PC-n.
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
kenguru99
aktív tag
válasz Gergőke88 #161334 üzenetére
Ebben a csoportban inkább az mtb megy. Gyere ide.
300-ért nagyon belépő modellt kapsz csak. 500-ért már normális hajtás és hidrós fék is van.[ Szerkesztve ]
-
xy.zsolt
őstag
Vitt már ki valakinek a SPRINTER futár aliexpress küldeményt? Nekem ez új
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
nrg.960
tag
válasz Csokicsibesz #161351 üzenetére
Ezt az enyem oda-vissza hosszába- keresztbe verte, és azt nem vitték el 420ért..
Nem vagyok a szavak embere..
-
Massmurderer
őstag
Valaki véletlen nem tud ilyet,csak szélesebbe??Sehol nem találok.Ez a fajta egy bowdent vagy fékcsövet rögzit,nekem olyan kellene ami szélesebb,és 2-t tud rögziteni.Még csak képet se találok róla.
-
Zsohi
őstag
válasz Massmurderer #161362 üzenetére
Ne használd ezeket sz@rokat, a sima egyszerű műanyag kábelkötegelő jobb megoldás, sőt az egyik legjobb filléres tuning egy kerékpáron.
[ Szerkesztve ]
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
ivana
Ármester
válasz Massmurderer #161348 üzenetére
Elég hülye videó, kb. azt tesztelik, hogy mennyire bírja a bringa ha falnak mész.
(#161347) zsocy Néha nézek én is egyes mai outik milyen nehezek. Az acél villás fondriest bringám is belefér 10kg-be. Ilyen trekking súlyban meg a túra csepelem van
(#161352) kenguru99 Terepen ezek a 40 körüli gumik nem borzalmasak? Kb. mint túra csepelel indulni terepre, elmegy, de azért montival mégis jobban lehet haladni.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
válasz ivana #161364 üzenetére
Nem terepre van az, hanem kavicsos, meg földes letaposott útra. Én is pont nézegetem ezeket, mert elég sok ehhez hasonló, amúgy jó minőségű kirándulóút van a környék erdeiben, de az outit ki fogja nyírni, inkább előbb, mint utóbb, mtb-vel meg rohadtul nem lehet haladni, meg nekem az egész geo kényelmetlen.
Ez pl milyen lehet: [link] ? Érdemes lenne elgondolkodni rajta? Valahol szimpatikus is az 1x8, ugyanakkor tartok is tőle. Ami nekem fontosabb lenne, az inkább a gyorsabb áttételek, a mászós annyira nem téma, hegyre nem sűrűn járok. Az outim is 2x9-es, de elöl a kisebb fogaskereket nem is használom.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Massmurderer
őstag
válasz Hasaggymeg #161367 üzenetére
Nem csak azért nem szeretem a kötegelöt.Ha valamiért bontani kell,öszecseszem a vázat hogy leszedjem.Ezeket a vackokat meg kézzel simán le lehet szedni.
-
bardi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #161367 üzenetére
Miután szétvagdostam vele a vádlimat, nekiálltam reszelővel, azóta olyan, mint a baba popsija! Pár másodperces művelet, és jó lesz az is.
De amúgy ez a kis műanyag bizbasz is nagyon jól tart nekem, ahol az van, soha nem volt vele gondom.'92 Honda VFR 750
-
itouchfan
senior tag
válasz Hasaggymeg #161354 üzenetére
Ez irónia, vagy sem? nekem bejön a váz, telót kivéve szerintem nem rossz cuccok vannak rajta, sőt. Nyilván az se rossz csak ahogy jeahh írja, nehéz és nem Reba.
Csokicsibesz: nézek majd használtakat is, de egyelőre magasan a Merida Big Nine limited tűnik a legjobbnak ebben a 400-450 k kategóriában. 11,8 kg.
Tetszik a Chisel is amúgy, Speciket még nem néztem. 13x0 euróért Canyonbol már van új, Carbon, 1x rendszer, 10,8 kg asszem... Csak annak a geoja annyira nem bejövős.
Szerk: Canyon hülyeség, 1700ert van a legolcsóbb exceed.[ Szerkesztve ]
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Massmurderer
őstag
válasz maximilian4 #161373 üzenetére
Duplavállas villával meglesném a súlyát azért Nem lenne 14kiló alatt
-
itouchfan
senior tag
Nézegetem végig a márkákat, próbálgatom összenézni a felszereltségeket de egyszerűen annyira következetlen az árazás...
Nem értem egyszerűen, hogy mi a logika, példa Scott.
[link] - Scale 960, alu váz, RS Judy, Sram NX Eagle, MT401 fék, 12.6 kg, 1200 dollár
[link] - Scale 940, karbon váz, RS Judy, Sram SX Eagle, MT200 fék, 12,3 kg, 1600 dollár - azaz egy karbon váz, ugyanazzal a hát, max közepes villával, de ha jól tudom gyengébb váltóval, gyengébb fékkel, csupán 300 grammal könnyebben, ellenben 400 dollárral drágábban
[link] - Scale 950, alu váz, FOX villa, XT váltás, MT501 fék, 11,6 kg, 1700 dollár - legjobb felszereltség, alu vázzal és majdnem 1 kg-val könnyebben... nem tudom, hogy ki az aki 100 dollárral olcsóbban megveszi a karbont, emellett...Szóval ez számomra elég érthetetlen...
Legyen belép alu, középkategóriás alu, meg jó felszereltségű alu, aztán a karbonból meg már csak jó meg high-end, nekem ez lenne a logikus, nem az, hogy könnyű karbonvázra rápakolnak kőnehéz villát meg gyenge alkatrészeket... És nem, nem lettem gramm mániás, csak próbálom megtalálni a legjobb montikat ebben az ársávban, és nyilván nem mindegy, hogy 12 kg alatt van, vagy 13 felett.. számomra ez is érthetetlen, hogy a Cube hogy tud 450-460k-ért "Race one" meg "race" címkéjű, 1x modelleket árulni 13 kg feletti súllyal....Hasaggymeg: akkor jó nekem külsőre, geora bejön, jónak néz ki de sanszos, hogy lehet jobbat kapni ennyiért.
[ Szerkesztve ]
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Massmurderer #161374 üzenetére
Nagyjából 700g-al lenne nehezebb dupla vállas villával, legalább is ha maradunk a prémium termékeknél (RS Boxxer, Fox 40). Egyébként ez a váz 120mm-t rugózik, DH villával agyonvágnád a geo-t.
-
nrg.960
tag
válasz itouchfan #161376 üzenetére
Logikus az lenne amit írsz, csak a valóság sajnos mint látod nem úgy van. Mert az emberek élnek halnak a 12s szettért, boost-ért és a karbon vázért. De "jó" árú karbon montikban, van egy hulladék RS Judy meg 12s Sram NX, amit meg nem is kommentálnék..
(Most, hogy nézegettem magamnak fully-kat sorra találkozok ezzel a felállással.. rs judy egy fully-ba.. egy komolyabb lefelében meg nyeklik nyaklik a villa, ha meg van mellé egy értelmes fék meg egy jó tárcsa.. bele sem gondolok..)A karbon utáni vagyakozást megértem a komfort miatt, de ott sem a belépő karbonokat kell nézni ami majdnem alu súlyban van.
[ Szerkesztve ]
Nem vagyok a szavak embere..
-
nrg.960
tag
válasz Runner_fxr #161379 üzenetére
Hát az is, de egy alap szettel szerelt montinál nem beszélhetünk hajtás hatékonyságról, mert elveszlik máshol a watt. Legalábbis én így gondolom.
Nem vagyok a szavak embere..
-
CragON
aktív tag
válasz nrg.960 #161378 üzenetére
"(Most, hogy nézegettem magamnak fully-kat sorra találkozok ezzel a felállással.. rs judy egy fully-ba.. egy komolyabb lefelében meg nyeklik nyaklik a villa, ha meg van mellé egy értelmes fék meg egy jó tárcsa.. bele sem gondolok..)"
Én Cube stereo 120 Pro-ban láttam meg pl Canyon Neuron AL 6.0-ban.
Fully kategok alja, gondolom azért kaptak judy-t. -
Zsohi
őstag
válasz Hasaggymeg #161367 üzenetére
Szvsz a jó és klasszis váltás között a kábelrögzítés jelenti a különbséget, ha mellette minden más adott. Azok a C clipek, pedig nem tartják megfelelően a kábelt a helyükön ahhoz, hogy tényleg tökéletes legyen a váltás. A különbség alig érezhető, de jelen van. Mechanikus féknél viszont könnyen tetten érhető a különbség.
A kötegelő végét, pedig pengével kell levágni síkba a fejjel.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
nrg.960
tag
válasz CragON #161382 üzenetére
Igen, a fully belépője..de akkor sem szabadna egy fullyba ilyen villát rakni, ami egy lefelében nagyobb sebességre hivatottabb és agresszívebb felhasználásra szánt bringa. De úgy látom 3-3200 eur-t félre kell tenni a történetre, hogy karbon vázat és értelmes felszerelést kapjak, vagy vadászok használtan egyet.
Nem vagyok a szavak embere..
-
lorcsi
veterán
válasz nrg.960 #161250 üzenetére
azért néztem, mert a harmadik össztelós...kipróbálnám milyen ha hátul is rugós...de tisztában vagyok vele, mindent nem lehet (árban ok..és 29' is..
elsőt el is vitték annyira jó vétel -volt..D1Rect:
ok, szétnézek a fb csoportokban is
bár pont ott láttam egy 200ert feltett cube bicajt helyenként xt-vel...aztán szétoltották, h az a 26'-os max a felét éri
nem szeretnék 200ert venni..egy erősen 100at érő bicajtHasaggymeg:
nekifutok mégegyszer a vázam mérésének..mert ez így nagyon behatárol
márka kb mindegy...de valahol azt találtam h a cube felszereltsége ár/értékben az egyik legjobb, ezért nézem főleg ezt használtbanjjeahh:
nem vadi újat nézek...inkább 1-2 éves fér bele, ahogy az árakat néztem. azoknál talán nem ilyen új a váz geo
vásárlás előtt próbára mindenképp ráülök -
jjeahh
nagyúr
válasz maximilian4 #161373 üzenetére
"Manapság lettek ennyire nehezek a bringák?"
Simán lehetséges, lásd Toobee endurója vs újabb Specik (?).itouchfan: gondolom a karbon előnye, hogy ha hosszú távra tervezel és idővel tuningolgatod, a váz erre jó alap, mert le tudod vinni 10kg alá is, az alut soha nem fogod.
nrg.960: Judy annyira nem lehet nagyon szar egy xc-be, csak nehéz, az SX viszont gyengének tűnik. Amúgy nem minden gyártó szereli a belépő bringákat gyengébb karbon vázzal, sokan ugyanazt a vázat adják Judy+SX felszereltséggel, mint xtr-el, pl. asszem a Speci is, szal a váz jó tuningalap.
CragON: na ez már sz*rabb, mint egy full merev gép, mert nem "rugózik" semmit, de legalább jó nehéz
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
félisten
válasz lorcsi #161386 üzenetére
Az alkalmi vételek szerintem Facebookon vannak gyakrabban.
Nyilván, ez nem bolt, hogy bemész és pontosan olyan bicajt veszel, akkora méretben és olyan színben amiben szeretnéd.
Ki kell várni, nézegetni kell!A 3. bicajom vettem csoportban, mindig egyre jobb vételeket kötve.
Persze nagyban hozzájárult, hogy egyre pontosabban tudom mit szeretnék. -
Massmurderer
őstag
válasz Runner_fxr #161377 üzenetére
Hát lehet az a 700g nyomná 14kg fölé
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz itouchfan #161376 üzenetére
Ezeket az "anomáliákat" a piac kielégítése szüli,ha karbon,1x12,boost,összteló és még isten tudja mi kell a muglinak,hát lesz az is...olcsón...15 kg-osan.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #161367 üzenetére
tőben kell elvágni, akkor nem bánt senkit. Én is kicseréltem az összes ilyet kötegelőre, az (kivéve a nagyon olcsó vackokat, abból is van selejtes) nem enged el, az biztos. Ilyen bepattintósat már láttam erdei ösvényen a földön
szerk: mondjuk ilyennel (villamos emberek előnyben) [link]
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Massmurderer
őstag
-
ZolkoW
őstag
válasz parandroid #161368 üzenetére
Ami kicsit ijesztő rajt elsőre, az az acél villa, és a négyszöges hajtás, szóval azért látszanak a kompromisszumok. Egyenes kormányos a cél? Meridák, Trek-ek szoktak velem szembejönni az apróban, meg biztos más is - mármint annyira nem ismerem ezeket, de ha árban belefér, egy karbon villa és integrált hajtómű már feljebbi szint lenne, de nyilván lehet élni ezek nélkül is.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Gergőke88
addikt
-
Csokicsibesz
tag
válasz itouchfan #161372 üzenetére
2018-ban én is újonan vettem a saját Big Nine Limitedemet. Szerintem egy kimondottan jó bringa, de vannak olyan dolgok amiket ajánlott cserélni:
- a gyári Ikonok nagyon gagyik, az instant csere
- nekem gyárilag rt10-es tárcsa volt fent, hosszútávon ez sem a legjobb cucc, érdemes minnél hamarabb cserélni
- nekem Shimano Alivio szintű fék volt fent (akko talán 300 vagy 325-ös kódnév alatt fut, most asszem talán 200-as kódnév alatt), ami egyébként nem rossz fék, de ezt is érdemes legalább egy Deore szintig felnyomni
- a kerekek nem túl izmosak, én hátul simán felütöttem a felnit, az elsőt meg totálisan tönkretettem, szerintem ez az igazi gyengesége ennek a bringának. Se nem erős, se nem könnyű. Ezt mindenképp érdemes cserélni.
- ez már totál egyedi, de nekem a markolat nem jött be, szétcseszte a kezemetAz enyém még SLX váltással jött, nem pedig Sram-al, illetve a teló az Machete nem pedig Markhor. Asszem talán már nem is gyárt a Manitou Machetet, lényegében teljesen megegyezik a Markhorral, csak a Markhoron 30-as becsúszó van.
Mondjuk kb. 2 év után most értem el oda, hogy nagyjából minden olyan, mint amilyennek szeretném. Mondjuk lehet még a végén kap egy Rebát, fene se tudja .
Szerintem 10kg elérhető ezzel a bringával, nyeregcső, nyereg, kormány, stucni mind cserélhető lenne még könyebbre.
-
kenguru99
aktív tag
válasz Gergőke88 #161395 üzenetére
Az kellene tudni, hogy mennyit és merre bringáznál. Az olcsóbbikon alu villa van ami elég rázos lesz rossz utakon. Ami ügye eleggé alap magyarországon. De mondjuk karbon villával is a merevebbek közé tartozok ez a cube. A másik a hajtáslánc kérdése. A sokat mennél akkor jobb lesz a 105-ös hajtás. Az egyenes kormány nem kifejezetten graveles. De nem is biztos, hogy szükség van a koskormányra és így sokkal olcsóbb lehet a bringa mert nem kellenek drága hidraulikus fékváltókarok.
-
nrg.960
tag
válasz jjeahh #161387 üzenetére
Nem mindig ugyanazt kínálják az eltérő árkategóriákba. Példának okául ott a Merida Big Nine a CF3 és a CF5 karbon vázak, forma, dizájn, geo ugyanaz..de a felhasznált anyagok a váz megépítésénél mások. A CF 5 egy könyebb és erősebb, merevebb egységet képez.
Vagy ott a Speci meg az S-works esete, ott sem csak az elsó csövön a felirat más.Ezt nem tudják sokan.. karbon és karbon váz között is van különbség, csak annyit látnak.."úúú... ez karbon, ez jau' könnyű meg merev".
Nem oknélkül kerestem a highend vázakat, vagy építettem én is arra.
Ha teheti az ember próbáljon ki egy másfél, 2 milliós highend vázra épített bringát és egy kozépkategóriás karbon vázra építettet..garantálom hogy ég és föld a különbség..nálam az volt.[ Szerkesztve ]
Nem vagyok a szavak embere..
-
-
itouchfan
senior tag
válasz nrg.960 #161378 üzenetére
Én ugyanígy látom, vagy találok 400 körül kompromisszumosat, amivel nem leszek teljesen elégedett, vagy a másfélszeresére fel kell emelni a keretet, hogy újban, kompromisszum menteset kapj - [link] ez nekem például tökéletesen megfelelne. Ez pedig a kompromisszumos verzió pl.: [link] . Szerintem az árkülönbség egyáltalán nem tükrözi hűen a felszereltségbeli eltéréséket. Magyarul a belépő cuccokkal szerelt bringák baromira túl vannak árazva szvsz.
Jeahhh: igen ez igaz, hogy azt könnyebb tuningolni, de ha vesz az ember félmillióért egy bringát azt ne kelljen már tuningolni...szerintem.
Csokicsibesz: Köszi! Külső, markolat ezek olyan dolgok amik könnyen és olcsón cserélhetők. A féket nem nézem, mert van egy alig egy éves, most a 26'-os bringán lévő M6000 fékszettem, azt rá tudnám tenni bármire MT200 meg 400 helyett és az meg menne másik bringára vagy eladósorba. A kerékszett meg olyan dolog, amit nem szívesen fejleszt az ember, mert talán a legdrágább alkatrész lehet (villa, váz, kerékszett hármas egy szint kb), amit cserélni tudsz.
Szóval ez "igényes" fogyasztói szempontból szomorú, hogy a piac ennyire alkazmakodik a trendekhez, ahogy Hasaggymeg is írta ilyen idiótaságokat létrehozva, hogy 14 kilós karbon bringa a legalapabb felszereltséggel.„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, 2 táv, koffer
- Turbo Racing 1:76 RC DRIFT C64 Giroszkópos távirányítós autó
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, koffer
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- GoPro Karma drón távirányító és töltő eladó