- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- iOS alkalmazások
- Yettel topik
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Mobilarena
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
runner 125
nagyúr
válasz BigBlackDog #49221 üzenetére
Igen, ez a HR-V. Az S60-ban nagyon király a gyári hifi, azt nem piszkáltam. A külső zajokat szvsz egy ilyen szigetelés kevésbé tompítja, igen, csak két első ajtó rezgéscsilapítása volt a cél. (Mert itt első sorban az a szigetelés oka, h a hangszóró mozgása kevésbé keltsen rezonanciát az ajtó fém alkatrészein, illetve h az ajtó külső és belső síkja "légmentesen" legyen lezárva, így olyan mintha egy zárt "dobozban" ülne a hangszóró.)
Ahhoz h komoly zajcsillapítást érjen el az ember kb. az egész autót ki kell belezni és minden részét körbeszigetelni, a motortérnél legalább duplán.z123456789
Kösz! Szívtam vele eleget, összevágta a lemez a kezeim, egy ajtó 1 hétvége.
maximuss
Nem tudom hifis körökben mennyire vagy jártas, Mészáros Gyuritól. Elég régi tag high end audioban, ő segített az egészben.
Ez a konfig:
U-Dimension ProZ Comp 6 (erősítőről meghajtva, első ajtók kiszigetelve, MDF karikával kiemelve, magasak a tükröháromszögbe ami átalakítva, bőrözve)
Hollywood Excursion HXA 45, ProZ-t hajtja, félaktívban
U-Dimension Element EL-Coax 5 Koax 13 cm (fejegységről hajtva, csomagtér oldalába a gyári hangszóróhelyekre, MDF gyűrűvel kiemelve)
u-Dimension ProX 410 egyedi ládában
Hollywood HXA-1K, mélyet hajtjaAhogy fentebb is írtam, nem tűnt fel, h csendesedett volna 2 ajtótól. Bár a HR-V utazója kb. 100, alapjáraton meg annyira halk a motor, mintha nem is járna. Nem volt célom süketszobát csinálni belőle, a zenéhez viszont tök jó lett, sokaknak leesik az álla, h szól. Ráadásul az egész úgy lett kiépítve, h semmi nem látszik belőle. Gyári elemek alatt van minden, egyedül az általam gyártott mélyláda (01, 02) az árulkodó jel, h nem gyári a zene (meg persze a hangzás. )
Nem néztem azóta, végig fel lett hevítve, nem érzem h levált volna.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
tag
válasz runner 125 #49252 üzenetére
Szép munka!
Én főleg a csend miatt csinálnám, nekem az a pihentető, a gyári zene -ha néha bekapcsolom- így is megfelel. A teljes zajcsillapítás az rettenet munka és pénz... de ha már vki belevág, akkor így érdemes csinálni.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz maximuss #49255 üzenetére
Kösz.
Komoly a videó.
Amúgy a normális zajcsillapítóknak iszonyú tömege van, mármint nyilván nem annak a paplan szerű anyagnak, amivel végül beborítják az egészet.
Egy egész autót beborítani vele.. hát akkor legyen benne motor is, h utána használható maradjon."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
a.gabriel
tag
Segítségeteket szeretném kérni az alábbiakban.
Nekem is van-volt egy VII. Civicem, amit saját figyelmetlenségemből sajnos összetörtem az M0 -on.
Ez az autó megmentette az életemet, és én is szeretném megmenteni viszonzásként.
Az összes ajtaja csukódik a törésben elszenvedettek ellenére.Sajnos nincsenek nekem bejáratott (hála istenek) karosszéria lakatosaim, ezért ha tudnátok mondani olyan szakembert akire Te-Ti is rábíznátok ilyen munkát, azt örömmel venném.
Egy biztos cím és alkatrész beszerzési forráson már el tudnék indulni.
Erről a szegényről lenne szó.
A tört elemek megpróbálom én beszerezni, ha lehet akkor színhelyesen, bár ez igencsak nehéz lesz és ismerem a buktatóit is.
Ha valaki tud színhelyes elemeket ebben az is segítség lenne nekem!Köszi a segítséget.
Bp - vagy közvetlen vonzáskörzetéből kellene a szakember
[ Szerkesztve ]
A minőség az nem véletlen!
-
z123456789
addikt
válasz a.gabriel #49257 üzenetére
Hogy lásd, átérzem a dolog lelki részét próbálom megfogalmazni emocionálisan:
megvédett, mert ez volt a dolga. Igazi szamurájként tette a dolgát az ura felé. Meg kell köszönni neki, és méltóságteljesen elbúcsúzni tőle.Kitörött kerék, és még ki tudja az alváz mennyire ment el? Az elemek, meg örökké rohadni fognak egy ilyen sérülés után.
-
Sziasztok,
Fekete vagy ezüst felni illene jobban rá?
Sajnos feketéből inkább csak matt vagy selyemfényű van a legtöbb helyen. Kevés magasfényű vagy polírozott van.Tudom, az a kérdés nekem melyik tetszik...de szeretném más véleményét is meghallgatni valamint ötleteket is kaphatok.
-
-
tboldi
nagyúr
-
martillo
tag
Sziasztok,
Az elso olajcsere utan ma kigyulladt az olajoskanna, toltenem kellett ra. ~9700km ment bele, 0W30-as olaj, a kocsiban 245k km van. Ez realis/normalils olajfogyas ~4,5 honap alatt ennyi futassal?(OFF)Murphy: Reggel indulas elott mondom megnezem mennyi az olaj benne, utoljara 6-7k km megtetele utan neztem es also harmadon volt a palcan. Pont kilepett asszony, mondom akkor indulas, majd meloban megnezem, mielott hazaindulok, erre 5km utan kigyulladt, allhattam meg ratolteni...(/OFF)
-
Winner_hun
félisten
Rejtett szelep ellen szól valami?
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
orbitalion
tag
válasz martillo #49266 üzenetére
Szerintem nem normális, ha fogy az olaj. Hiba lehet az olajban és lehet az autóban is. Nekem 298ezer volt az Accordban, mikor eladtam (2,2i VTEC). Jó olajjal (...ami belevaló az a jó, nem az amit a haverok, meg a faszbuk mond), nem szabad fogynia, ha jó a motor. Az olaj minőségével is lehetnek gondok. A castrollt hamisítják és nehéz olyan olajat venni manapság, ami felkapott és nem hamisítják. De tételezzük fel, hogy nem hamisítvány, akkor sem szabad olyan olajat tölteni az autóba, ami nem belevaló. A gépkönyv megmonja, hogy milyen való bele. Ha azt írja pl. hogy 5W40, akkor nem szabad 0W30-at tenni bele, mert megeszi, illetve nem lesz megfelelő a kenés (a kettőnek van köze egymáshoz). Egy jó olaj viszkozitása a teljes élettartama alatt (ami több mint 20ezer, de inkább 30...50) nem szabad változzon számottevően (főleg nem üzemi hőfokon). Én 10-12 ezrenként évente cseréltem "rendeltetésszerű" használat mellett sem fogyott le a minimum alá a 12év alatt, amíg nálam volt, kivéve, mikor egyik évben castrollt tettem bele unszolásra, (mert az magnatec és védi meg ja...) akkor több mint egy litert kellett utánaöntenem. Annak az olajnak még a szaga is rossz volt.
Szóval vegyél bele Eneos-t, és pont olyat, ami elő van írva a motorodhoz! A mostani Civicbe is ezt tettem tavaly (ebbe 5W40 kell) és 0 fogyásom volt 22ezer alatt az idei cserénél (kemény tuning mellett). (Ebben 20ezrenként kell olajat cserélni, 7 liter van benne és diesel fele fodulattal!).Vannak dolgok, amiről mindenki tudja, hogy nem lehet megoldani. Aztán jön valaki, aki erről nem tud, és megoldja. A.E. Civic 2.2 ctdi mk8
-
runner 125
nagyúr
válasz orbitalion #49268 üzenetére
Ez motortípus függő is. Bizonyos motoroknál a gyári leírásban benne van az olajfogyasztási adat.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
tboldi
nagyúr
válasz tboldi #49265 üzenetére
Kiderült, hogy rozsdás a féknyereg belseje, és beragadt a dugattyú. Most felújítás alatt.
Mondjuk áprilisban a győri Honda igazán szólhatott volna erről... Nem hinném, hogy 3 hónap alatt lett ilyen.
(#49267) Winner_hun: Macerás. Amúgy nem tudom, sosem volt még dolgom vele.
(#49266) martillo: Közel 10k km után nem lenne jobb egy rendes olajcsere?
[ Szerkesztve ]
-
orbitalion
tag
válasz runner 125 #49269 üzenetére
Honda motort ismersz ilyet?
Vannak dolgok, amiről mindenki tudja, hogy nem lehet megoldani. Aztán jön valaki, aki erről nem tud, és megoldja. A.E. Civic 2.2 ctdi mk8
-
runner 125
nagyúr
válasz orbitalion #49271 üzenetére
D16W5, mind eszi. Új korától.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
BlacKSouL
addikt
válasz orbitalion #49268 üzenetére
Szerintem nem normális ha nem fogy az olaj.
Fogynia kellene, hiszen felkenődik a hengerfalra, a lehúzógyűrű a hónolásból nem húzza le, - még szerencse - így a forró hengertérben részben elpárolog, keveredik a keverékkel és a kipufogószelepen távozik, részben elég, és szintén távozik a kipufogószelepen. Aztán felmelegszik, párolog, a kartergáz-visszavezetésen keresztül pedig az elpárolgott olaj a hengerbe kerül, ergo szintén eltávozik.
Cserébe szintén a hengerből kerül bele korom, mert az égés elég sokszor nem tökéletes, kerül bele üzemanyag ugyanezen okokból, kerül bele fémkopadék, meg még egy csomó dolog, ami a térfogatát növeli, de az olaj aránya valójában csökken.Ha a motor környezetvédelmi szempontból megfelelően működik, azaz a gyári előírtnál nem vagy nem sokkal rosszabbak az értékei, nem füstöl, nincs rendellenes vagy extrém olajfogyasztása, akkor tulajdonképp még némileg ideális is, ha mondjuk 10000 km alatt elfogy 1 liter, amit 2 decinként a gondos gazda utántöltöget. Miért? mert állandó friss, tiszta olaj utánpótlást kap az elfogyasztott mennyiségért cserébe. Akinek egy csepp nem fogy, az meg megy az utolsó szakaszban már olyan olajjal, amiből valójában ugyanannyi olaj elfogyott már, de cserébe rosszabb kenőképességű üzemanyag, szintén hasonló kenőképességű korom és pláne rossz kenőképességű fémkopadék kerül bele, látszólag ugyanakkora szinten tartva az olajszintet, valójában nagyobb arányban tartalmazva szennyeződést. A viszkozitása pedig változni fog, először csökken, majd megnő. Az általában igaz, hogy nem feltétlenül 10ezer alatt, de az is tény, hogy az üzemeltetéstől erősen függően. És az is igaz, hogy a max és a min jelzések között bőven lehet 6-8 deci eltérés. Akinek a minimum alá nem csökken, de odáig lemegy, annak is elfogy kb. ennyi.
Vagyis olajfogyasztásról igazából akkor kellene beszélni, ha mondjuk valóban 1-2 ezer km alatt megenne 1 litert. Odáig azt én nem tekinteném annak.Meg aztán vannak eleve olyan konstrukciók, lásd R18-as, amelyik 0 km-es kora óta, gyári olajjal (nem faszbukos, és nem haveros) is fogyasztja, nagyjából hasonló, 6-8 deci/10.000 km-es mértékben. Cserébe a konstrukció méretéhez és teljesítményéhez mérten üzemanyagtakarékosak. Én őszintén szólva szívesen feláldozok évi 10.000 km futásteljesítményre 1 liter olajat, ami mondjuk kerül 3500 Ft-ba, cserébe ha a motor fogyaszt mondjuk az átlagos 8 liter helyett 6-ot. Akkor az üzemanyagot tekintve 340 Ft-os ár mellett, az azt jelenti, hogy 272 ezer Ft helyett 204 ezret fogyaszt el 1 év alatt. Tehát 3500 Ft-nyi olajfogyást áldoztam fel az üzemanyagtakarékos konstrukció oltárán 68.000 Ft megtakarításért.
A gépkönyvek meg sokszor azt mondják: 0W20-10W40. Tehát aki 5W40-et tesz bele, ugyanúgy a könyv szerint jár el, mint aki 0W20-at.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Kobe
veterán
válasz orbitalion #49268 üzenetére
Just fyi, a hondak nagytobbsegebe a 0w20 tol 5w40ig gyakorlatilag barmi jo, meg mezikonyv szerint is, abban is igy specifikaljak. Szoval olyan nagyon nagyon nem lehet melleloni, ha egy picit madikst vesz, mert azzal is ajanlason belul marad
Mas lesz ott a gond ha ennyire eszi -
martillo
tag
válasz tboldi #49270 üzenetére
De, igazad van, pontosan emiatt is van tervezve jovo het elejere az olajcsere, akkor talan a 10k is meglesz, de nem azt akartam kicentizni, akkor er ra a szerelo. A csereciklust en is 10k-n akarom tartani, de mivel ez lesz a masodik olajcsere, amiota nalam a gep, igy nem tudtam, ez mennyire realis fogyas.
Most Castrol Edge 0W30 volt benne, mehet az bele ujra vagy mas tipust nezzek?
(1.8 benzin 8gen Sedan Civic)Koszi mindenkinek az infot/velemenyt/tapasztalatot!
BlacKSouL-nak kulon a reszletes magyarazatert[ Szerkesztve ]
-
orbitalion
tag
Ez egy új dolog, hogy ilyen széles tartományban adnak meg olajakat (el kell adni mindent). Az irodalom szerint az olaj ideális viszkozitás értéke 10mm2/s körül kell legyen üzemi hőfokon. Ez a hőfok általában 95°C küröl van, ezért adják meg az olajak W utáni viszony számát is 100°C-ra értelmezve. Ha ezt komolyan akarjuk venni, akkor W40-es olaj kell minden normál használatú motorba és W50-es a verseny körülményekhez, ahol az olaj melegebb lehet, mint 100°C. A W előtti szám a hideg szivattyúzhatóságot adja meg. az 5W a -35°C adja meg. Soha nem lesz ilyen hideg nálunk, ezért csak pénzkidobás 0W venni. Ez csak reklám, meg hit kérdése, illetve az említett megvásárolt biztonságérzet, hogy nekem a legjobb olajam van.
Vannak dolgok, amiről mindenki tudja, hogy nem lehet megoldani. Aztán jön valaki, aki erről nem tud, és megoldja. A.E. Civic 2.2 ctdi mk8
-
orbitalion
tag
válasz BlacKSouL #49273 üzenetére
Fura lenne, ha 14éve minden motorom esetében üzemanyaggal pótlódott volna az olaj.
Nyílván fogy, de ha nem változik meg az olaj viszkozitása, akkor minimálisnak kellene legyen. Olajtól függően tudtam fogyasztást is produkálni ugyanabban a motorban, írtam is, ezért azt állítom, hogy 1liter 10k alatt jó motornál az olajat minősíti negatívan. Hogy vannak olyan motorok, amik eszik az olajat? Igen, hallottam ilyenről, de az szerintem nem egy jól sikerült konstrukció és nem lehet etalonként beállítani.Utolsó szakasz pedig "nincsen". Egy jó olaj elvileg 50ezret is kibír jelentős viszkozitás változás nélkül, olvass utána, vannak mérések...
[ Szerkesztve ]
Vannak dolgok, amiről mindenki tudja, hogy nem lehet megoldani. Aztán jön valaki, aki erről nem tud, és megoldja. A.E. Civic 2.2 ctdi mk8
-
nagyúr
válasz orbitalion #49277 üzenetére
"Utolsó szakasz pedig nincsen. Egy jó olaj elvileg 50ezret is kibír jelentős viszkozitás változás nélkül"
Hat en ebben nem hiszek.
[ Szerkesztve ]
-
orbitalion
tag
válasz tboy93 #49278 üzenetére
Nem kell hinni semmiben, ezek mérésekkel bizonyított dolgok. Persze attól semmi nem fog tönkremenni, hogy sűrűbb cserét írnak elő, és vannak nem szintetikus olajak is, amik hamarabb törődnek. (A hosszú szénláncok, amik a viszkozitást határozzák meg egy olajban, szó szerint eltörnek, ettől hígul az olaj). Egy szintetikus jó minőségű olaj nagyon sokat kibír. Más kérdés a szennyeződés, elég lenne szűrőt cserélni pl.
Ennek ellenére én is kicserélem 20ezrenként, de ez a nagy 10ezres csere, úgy tűnik csak az olajgyártóknak kedvez.Vannak dolgok, amiről mindenki tudja, hogy nem lehet megoldani. Aztán jön valaki, aki erről nem tud, és megoldja. A.E. Civic 2.2 ctdi mk8
-
orbitalion
tag
válasz tboy93 #49278 üzenetére
Itt egy cikk, ami minimum érdekes...
[link]Sajnos van benne egy félrevezető rész is, hogy az 5W hígabb hidegen, mert sajnos ez nem teljesen igaz, Mérhetően hígabb, de a motor szempontjából a 0W-s olaj is messze van a 10-es ideálistól hidegen (olyan 2-300 körül) és nagyon gyorsan emelkedik mindegyik, ahogy melegszik a motor, minimális az idő eltérés az ideálisnak mondható tartományba érések között. Tehát, ha nincsen -40fok, akkor akár a 10W is megfelelő lehet, annak ellenére, hogy sokan azt gondolják, hogy az a traktorokba való!
[ Szerkesztve ]
Vannak dolgok, amiről mindenki tudja, hogy nem lehet megoldani. Aztán jön valaki, aki erről nem tud, és megoldja. A.E. Civic 2.2 ctdi mk8
-
runner 125
nagyúr
válasz orbitalion #49279 üzenetére
"Ennek ellenére én is kicserélem 20ezrenként, de ez a nagy 10ezres csere, úgy tűnik csak az olajgyártóknak kedvez."
A 20 és 30k-s csereperiódus pedig az autó(motor)gyártóknak.
Itt a kérdés h inkább 10k km-enként olajat cserélsz, vagy koptatod a motort. Nyilván, lehet érvelni, h addigra eladod, stb. De egy minimálisan tecnikai beállítottságú ember 10-15k km-enként lecseréli.
Tizenévvel ezelőtt eleve ilyen periódusok szerepeltek a szervizkönyvekben, ez mára tolódott ki 25-30.000-re. Megy a folyamatos fejlesztés olaj fronton is, kerülnek bele új, más adalékok, de az kizárt h 3x-os élettartamot értek volna el. Számomra ez egyértelműen a fogyasztói társadalom hozománya.Jah és h az olajtesztekről is szó essen:
"Csak abban a statisztikában hiszek, amit én magam hamisítok"
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
orbitalion
tag
válasz runner 125 #49281 üzenetére
Sokminden igaz lehet, amit mondasz, de azért olvasd el a cikket is, amit belinkeltem. Megbízható a hely, ahol kimérték...
Vannak dolgok, amiről mindenki tudja, hogy nem lehet megoldani. Aztán jön valaki, aki erről nem tud, és megoldja. A.E. Civic 2.2 ctdi mk8
-
BlacKSouL
addikt
válasz orbitalion #49276 üzenetére
Az is új dolog, hogy egyre alacsonyabb viszkozitású olajokhoz tervezik a motorokat és viszont?
A szivattyúzhatósági határhőmérséklet egy segélykiáltás, nem pedig a mértékadó érték. Ha tartjuk magunkat ahhoz, hogy a 100°C/10 cSt az ideális, akkor minden ami ez alatt van az a motor szempontjából "káros", kopást eredményez. Mivel a szerencsétlen olaj szintetikus mivolta ellenére is a hőmérséklet csökkenéssel exponenciálisan növeli a viszkozitását, ezért minél lejjebb kerülünk az üzemi hőmérséklettől, annál intenzívebb ez a hatás, annál nagyobb munkára kényszerítjük a motort, bocsátunk ki károsanyagot, stb. Nézd meg, hogy egy 10W és egy 0W olaj 0°C-on mérhető viszkozitása mennyi, és mivel 0 fok már bizony előfordul, ezért nyugodtan lehet azt mondani, hogy amíg a 10W viszkozitása el nem éri a 0W-nek 0 fokon mért viszkozitását, addig hideg üzem szempontjából a 0W motorkímélőbb, mint a 10W. Az 5W meg a kettő között van.
Az pedig motorkonstrukció, így kvázi kor kérdése, hogy a 100 fokon mérhető viszkozitásban mennyit enged meg. Ha tökéletesen működik 8,5 cSt viszkozitással, akkor a 0W20 az ideális. Ha 14,5 cSt a minimum, akkor a 0W40, stb. Üzemmeleg állapotban azt kell kiválasztani ami a legjobban megfelel, ami olyan értéket vesz fel, amit a motornál ideálisnak vehetünk. A hidegoldalit ezen belül a legalacsonyabbra vehetjük, hiszen az nem olyan szempontból érdekes,csak, hogy fel tudja-e törni a szivattyú az olajat, hanem hogy amíg el nem éri a 100 °C-t, addig mekkora viszkozitásesést kell végigvárnia. Nem mindegy, hogy 5-6000 körülről kezd csökkenni, hanem mondjuk 1600-ról. Mert azért annyira hirtelen nem fog az felmelegedni.De továbbra sem értem, hogy miért ne lehetne akár etalon egy olyan motor, amelyik szervizperiódusa alatt 6-8 deci olajat fogyaszt, ha cserébe van teljesítménye, rugalmas, és kifejezetten jó a fogyasztása. Ilyen mértékű olajfogyasztás maximum egy minimális környezeti terhelést jelent, de merem állítani, hogy a vele összemérhető motorok amik nem esznek olajat, semmit, nullát (állítólag) rosszabb értékeket produkálnak. Persze az olajszint mérő versenyen nem lehet etalon, de attól szerintem vannak hasznosabb mutatói is egy motornak. Vajon miért van az, hogy a sok autót látott szervizesek, diagnoszták, szerelők soha nem arról készítenek statisztikákat, hogy melyik autó mennyi olajat fogyaszt, hanem ezt a kérdést ésszerű határokon belül elengedik? Talán mert nem ez a mérvadó?
Azok meg hogy elvileg az olaj mennyit lehetne képes kibírni, az mind igaz akkor, ha beindítják, és utána soha többé nem állítják le. Vagy ha 3-4000 km-eket futnak le konstans fordulatszámon. minden más esetben fokozott az igénybevétel, ami lehet akár extrém is (2-5 km-es utak, állandó hidegindítás)
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
orbitalion
tag
válasz BlacKSouL #49284 üzenetére
A Civicnél azonos motornál évjárattól függően más olajat ajánlottak. A régebbiekhez 5W40-et, a 2010-esekhez 0W30-at és 5W40-et is! Itt nem arról van szó, hogy a motort áttervezték. Lehet, hogy valahol a kisbetűsöknél ott volt, hogy a 0W30-at milyen égtályra ajánlják...
Természetes, hogy a W30-asra tervezett motorba azt kell önteni, de ezek a pálfordulások érdekesek. Mert ha rájöttek, hogy inkább 0W30, akkor miért van mellette az 5W40. Vagy ez jó, vagy a másik, mindkettő ellentmondás. Persze, ha kicsit csipeget belőle, meg amúgy sem lehet kimutatni a káros hatását az alacsonyabb viszkozitásnak, akkor az nem lehet gond, csak legyen aki veszi a sokkal drágább olajakat! Nem vagyok egy nagy összeesküvés rajongó, de ezt simán el tudom képzelni, mert nem látok benne más logikát.
Mint ahogy a hideg indítás káros hatásait sem lehet kimutatni. A mai motorok úgy tűnik attól függetlenül mennek 3-400ezret, hogy boldog-boldogtalan önt mindenféle olajat az autójába.
Egyet tudok, az Accord kapott hideget-meleget tőlem, még is úgy ment 18éves korában, mint hatévesen. 10W40 MOL olajat tettem bele végig, nem ette. Hibátlan volt mikor eladtam, pedig gondolom sokan felhördülnek, hogy MOL olaj! Eneos, Castrol, Mobil1 stb. jól csengő olajak lila ködbe viszik a vásárlót. A mérések szerint meg minimum olyan jók, mint a MOL arany sorozata és nem fordítva. Még is ha MOL olajat tenne valaki a V-Tec-be (a bele valót), nem érezné magát jól, nem merné elmondani a haveroknak. Fura világ ez...
[ Szerkesztve ]
Vannak dolgok, amiről mindenki tudja, hogy nem lehet megoldani. Aztán jön valaki, aki erről nem tud, és megoldja. A.E. Civic 2.2 ctdi mk8
-
BlacKSouL
addikt
válasz orbitalion #49285 üzenetére
Tippelek, téligumit se használtál soha, mert az is a gonosz gumilobbi terméke, pedig 30 éve még kapni se lehetett. Sőt őket is az olajlobbi tartja sakkban. Csak hogy sok olajat és sok gumit vegyenek.
Az nemtom felmerült-e benned, hogy esetleg a régebbi autókba azért nem ajánlott a gyár 0w olajat, mert nem lehetett még kapni, illetve nem volt jóváhagyva, szabványosítva, vagy tesztelve? Aztán miután ezek megtörténtek, és az új olajok mitadisten teljesítették vagy túlteljesítették a követelményeket, módosították az előírást.
A hideg indítás káros hatásait nem lehet kimutatni. Köszönöm, nincs több kérdésem.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
nagyúr
-
Bandi18
tag
Az EBC úgy tűnik bekopott, már beleraktam 6000km-t amit tapasztaltam, hogy a bekopás előtt kicsit gynegébben fogott mint a gyári, viszont most sokkal jobb. Kisebb pedálállásnál nagyobbat tudok fékezni és remekül adagolható. És ami nagy pozotívum hogy ha 2 napig áll behúzott kézifékkel akkor nem "rohad be" a betét. Ez utóbbi a tárcsán meg is látszott sajnos :S viszont hála a pár milis koptató régetnek ami betéten volt teljesen el is tűnt
Ami még pozitív hogy kevésbé poroz mint a gyári. Szóval engem megvettem
(Green betét elöl hátul, plusz alap tárcsa elöl)
-
orbitalion
tag
válasz BlacKSouL #49286 üzenetére
Mindig is volt téligumim, amióta létezik...
Ferdítesz, nem a 0W a fő probléma, hanem a W30 és a W40 egyidejű ajánlása ugyanarra a motorra mindenféle magyarázat nélkül. A két olaj nem alkalmas egyazon motorba. Az egész elméletet hazuttolja meg. A túlteljesítés haszontalan, ha sokba kerül, csupán erről beszélek eddig, ha nem értetted volna meg.
Vannak dolgok, amiről mindenki tudja, hogy nem lehet megoldani. Aztán jön valaki, aki erről nem tud, és megoldja. A.E. Civic 2.2 ctdi mk8
-
Aladdin
senior tag
válasz orbitalion #49291 üzenetére
"mindenféle magyarázat nélkül"
Van magyarázat a Honda kézikönyvében.
0W-20-szal kevesebbet fogyaszt az autó. Nekem ennyi elég -
audi100td
nagyúr
válasz orbitalion #49291 üzenetére
Miért lenne ellentmondás? Egy kivonat a 2004-es Civic kézikönyvből:
Egyrészt éghajlatnak megfelelően érdemes kiválasztani az olajat, nem biztos, hogy egy északi országban jó lesz ugyanaz mint egy déliben. Másrészt, valóban, ott vannak az üzemanyag takarékos olajak, kevesebb ellenállást kell leküzdeniük a dugattyúknak a kisebb viszkozitású kenőanyaggal szemben, így csökken a fogyasztás is. Illetve azért sem ellentmondás, mert a gyártó meghatároz egy minimumot ami alá nem szabad menni, de attól magasabb minőségű olajjal még lehet üzemeltetni a motort, sőt mindenképp ajánlott.
[ Szerkesztve ]
-
m3tr0
senior tag
válasz orbitalion #49291 üzenetére
Vicces,hogy te akarod megmagyarázni BlacKSoul kollégának,hogy melyik olaj mibe való.
Látszik,hogy új vagy.
Legalább keress rá a hsz-eire mielőtt neki állnál olyan témában okítani amiben ő kb. álmában felkelve, egy erős sziget fesztivál után is többet tudna mondani mint te - általános felhasználó - valaha is.
Ezzel nem téged akarlak minősíteni, hanem arra világítanék rá,hogy ha tőle megkérdezed,hogy mégis milyen olajat kéne raknod ebbe meg ebbe,eme egyszerű kérdésre is nagyon részletes, mindenre kiterjedő válasszal szokott szolgálni - kb. elfáradok mire végig olvasom - és ami a legdurvább,hogy nem cikkekből ollózza ki vagy wikipediáról, hanem saját kútfőből.[ Szerkesztve ]
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
-
orbitalion
tag
válasz Aladdin #49293 üzenetére
Azzal már ne foglalkozzál, hogy közben megeszi (károsítod a motort (korom lerakódások) és a környezetet (akár szaga is lehet mögötted) és nem ken megfelelően az alacsony viszkozitása miatt. Tudom, addigra eladod. Szegény vevő...
[ Szerkesztve ]
Vannak dolgok, amiről mindenki tudja, hogy nem lehet megoldani. Aztán jön valaki, aki erről nem tud, és megoldja. A.E. Civic 2.2 ctdi mk8
-
orbitalion
tag
válasz audi100td #49294 üzenetére
Van sok irodalom (ha nem ilyen területed dolgozol), amiben pontosan leírják az olajok hogyan működnek egy motorban. A helyes elvek szerint könnyű kiválasztani a legmegfelelőbbet, ha már a gyártó nem teszi meg ezt helyettünk...
Vannak dolgok, amiről mindenki tudja, hogy nem lehet megoldani. Aztán jön valaki, aki erről nem tud, és megoldja. A.E. Civic 2.2 ctdi mk8
-
Aladdin
senior tag
válasz orbitalion #49296 üzenetére
Miért enné meg?
Évente viszem cserére, 8-9000 km-enként kap új olajat, sosem kellett még utánatölteni, minimális, pár mm-es csökkenés látszódik a pálcán.
Új kora óta nálam van, mindig 0W-20 került bele... -
Bad Pritt
nagyúr
Sziasztok!
Van arról valakinek tapasztalata vagy valahol le van írva, hogy a Honda HR-V 2WD és 4WD között mennyi a különbség fogyasztásban?
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Gaming notebook topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- További aktív témák...
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- 3D nyomtatott versenypályák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000