- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Mobil flották
- Yettel topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy Note10 és Note10+ duplateszt
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
-
Megkérték az Apple beszállítóját, hogy ne használjon annyi áramot
it A Foxconn is azon cégek között van, amelyet megkértek Vietnámban, hogy jelentősen csökkentse az áramfogyasztását.
-
Ismét elhalasztották a Life by You korai kiadásának megjelenését
gp Jövő hónapban indult volna az early access, jelenleg azonban nem tudni hogy mikor debütál a játék.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BlacKSouL
addikt
válasz orbitalion #49276 üzenetére
Az is új dolog, hogy egyre alacsonyabb viszkozitású olajokhoz tervezik a motorokat és viszont?
A szivattyúzhatósági határhőmérséklet egy segélykiáltás, nem pedig a mértékadó érték. Ha tartjuk magunkat ahhoz, hogy a 100°C/10 cSt az ideális, akkor minden ami ez alatt van az a motor szempontjából "káros", kopást eredményez. Mivel a szerencsétlen olaj szintetikus mivolta ellenére is a hőmérséklet csökkenéssel exponenciálisan növeli a viszkozitását, ezért minél lejjebb kerülünk az üzemi hőmérséklettől, annál intenzívebb ez a hatás, annál nagyobb munkára kényszerítjük a motort, bocsátunk ki károsanyagot, stb. Nézd meg, hogy egy 10W és egy 0W olaj 0°C-on mérhető viszkozitása mennyi, és mivel 0 fok már bizony előfordul, ezért nyugodtan lehet azt mondani, hogy amíg a 10W viszkozitása el nem éri a 0W-nek 0 fokon mért viszkozitását, addig hideg üzem szempontjából a 0W motorkímélőbb, mint a 10W. Az 5W meg a kettő között van.
Az pedig motorkonstrukció, így kvázi kor kérdése, hogy a 100 fokon mérhető viszkozitásban mennyit enged meg. Ha tökéletesen működik 8,5 cSt viszkozitással, akkor a 0W20 az ideális. Ha 14,5 cSt a minimum, akkor a 0W40, stb. Üzemmeleg állapotban azt kell kiválasztani ami a legjobban megfelel, ami olyan értéket vesz fel, amit a motornál ideálisnak vehetünk. A hidegoldalit ezen belül a legalacsonyabbra vehetjük, hiszen az nem olyan szempontból érdekes,csak, hogy fel tudja-e törni a szivattyú az olajat, hanem hogy amíg el nem éri a 100 °C-t, addig mekkora viszkozitásesést kell végigvárnia. Nem mindegy, hogy 5-6000 körülről kezd csökkenni, hanem mondjuk 1600-ról. Mert azért annyira hirtelen nem fog az felmelegedni.De továbbra sem értem, hogy miért ne lehetne akár etalon egy olyan motor, amelyik szervizperiódusa alatt 6-8 deci olajat fogyaszt, ha cserébe van teljesítménye, rugalmas, és kifejezetten jó a fogyasztása. Ilyen mértékű olajfogyasztás maximum egy minimális környezeti terhelést jelent, de merem állítani, hogy a vele összemérhető motorok amik nem esznek olajat, semmit, nullát (állítólag) rosszabb értékeket produkálnak. Persze az olajszint mérő versenyen nem lehet etalon, de attól szerintem vannak hasznosabb mutatói is egy motornak. Vajon miért van az, hogy a sok autót látott szervizesek, diagnoszták, szerelők soha nem arról készítenek statisztikákat, hogy melyik autó mennyi olajat fogyaszt, hanem ezt a kérdést ésszerű határokon belül elengedik? Talán mert nem ez a mérvadó?
Azok meg hogy elvileg az olaj mennyit lehetne képes kibírni, az mind igaz akkor, ha beindítják, és utána soha többé nem állítják le. Vagy ha 3-4000 km-eket futnak le konstans fordulatszámon. minden más esetben fokozott az igénybevétel, ami lehet akár extrém is (2-5 km-es utak, állandó hidegindítás)
Aláírás (nem kötelező megadni)
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Vicces képek
- Sorozatok
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Arena Breakout: Infinite
- Az Apple szerint ejteni kell az USA trösztellenes perét
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs