- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- MIUI / HyperOS topik
- Júliustól kötelező biztosítást kell fizetni egyes rollerek után is!
- Redmi Turbo 3-ból készül a Poco F6, megvan a start dátuma
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Mobil flották
- Google Pixel 6/7/8 topik
- A Galaxy A54 és az A34 is megkapta a One UI 6.1-et
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Hirdetés
-
Európába érkezett a ChatGPT egyik legnagyobb ellenfele
it A Google-hátszelű Anthropic Európában is kiadja a Claude AI-chatbotot.
-
Teljesen passzív, ipari célú MSI minigép a Tiger Lake-UP3 platformon
ph A két kijelzőt kezelő, többféleképp bővíthető vasat az Intel OpenVINO MI fejlesztőkörnyezethez ajánlják.
-
Alig egy nap múlva végre bemutatkozik az Assassin's Creed Shadows
gp A Red kódnéven futó epizód végre a feudális Japánban fog játszódni.
-
Mobilarena
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kiskokó
veterán
válasz lezso6 #86474 üzenetére
Mit akarsz én tényleg hallgatom néha Szerintem tök vicces
Igaz nem is milliós a kis Vincent - Ma párosom
Nem tudom tényleg milyen viszonyok vannak itt a topicban, én imádom a Ph-t mert mindig segítettek eddig mindenben.
Jövőre ha elköltözök fontos lenne számomra egy amatőr szint- segítség nyújtás. Alapokat elmondani elmagyarázni stb.
Akár szoba akusztikával, elrendezéssel kapcsolatban, vagy PC ről való minnél jobb minőség elérése. stb
Ha úgy van akár meg is vendégelem a segítőkész fórumtársat, hogy élőben tudjunk érdemlegesen játszadozni a dolgokkal.
De azért azt hozzá teszem, "fiatal" és nagyon amatőr vagyokMondjuk Fehér ember közel van hozzám, ha úgy van lehet elcsábítom majd ha vevő rá
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
#92251648
törölt tag
válasz lezso6 #86651 üzenetére
A nyitott ajtó és az ablak a két legjobb akusztikai eszköz, mert semmit nem vernek vissza. Persze ami mögöttük van, az már okozhat problémákat, de előnyökkel is járhat. Lakószobákban, ahol vannak ruhásszekrények, gyakran javaslom, hogy hagyják nyitva résnyire az ajtókat, mert szerencsés esetben igen jó basszuscsapdaként is működhet a bútor. Ellenben ha az ajtó mögött egy nagy zengő tér, pl. kövezett folyosó, lépcsőház van, akkor onnan komoly visszhangok érkezhetnek a szobába, így azt az ajtót jobb zárva tartani zenehallgatás közben.
A takarítás az egyik legmegbízhatóbb HiFi trükk.
-
-
Ixion77
őstag
válasz lezso6 #86826 üzenetére
Meg kell különböztetni a matematikai eredményeket a valós eredményektől. A matematikában ha valamit leosztasz 100-al, majd visszaszorzod 100-al, pontosan visszakapod az eredetit. A valóságban nem feltétlenül. Ott vannak távolságok, veszteségek, zajok, kapacitások, stb.
Pl. ha egy erősítőnek 2V a maximális bejövő feszültsége, de te használsz 40dB digitális csökkentést, akkor az interconnecteken átfutó maximális feszültség máris csak 0.02V lesz. Persze az erősítő ezt is visszaerősíti, de azért a torzulások arányosan megnőnek. Mintha egy 2kg-ig használható mérleggel 20g alatti súlyokat akarnál mérni. Lehetséges, de nem lesz olyan pontos mint egy 20g-ig használható ékszermérleget használva.
Ahogy valaki írta is, itt szinte minden csak játék a számokkal. Matematikailag kiszámolható, hogy a 24 bites hangerőszabályzás és a 64 bites közt a torzítási különbség teljesen elhanyagolható. Persze az utóbbi jóval nagyobb csillapításra lenne képes mielőtt eléri a hallható torzítás tartományát, de a fizikai okok miatt ez már úgysem számít. Csak egy (talán kevésbé ismert) példa: a világ legjobb ellenállásainak (vishay naked) jel/zaj aránya 40dB körüli. Darabja 8-10eFt. A mi erősítőinkben nem olyan van, hanem a 3Ft/db árú. Annak a zaja 20-25dB...
Az analóg hangerőszabályzók szintén borzalmasan zajosak. A kommersz szénréteges változatok a legrosszabbak, a dact és létra jellegőek már lényegesen jobbak, az opto alapúak még jobbak, a legjobb pedig a digitális szabályzás. De ha figyelembe vesszük hogy az utóbbi jóval korábban történik a láncban, ergo alacsonyabb jelszinteket okoz, már változhat az végeredmény. De a lényeg: mindezek ellenére az ócska szénpályás szabályzójú, zajos ellenállásokból és kondikból épített erősítőinken is egész jól szól a zene, nem? Azért, mert az értékelésünk torzításaihoz képest még ezek a torzítások is elhanyagolhatóak, nemhogy a 24-64 bit közti különbség..."Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
#92251648
törölt tag
válasz lezso6 #86831 üzenetére
"Azért egy 30 dB dinamikával rendelkező hanganyagot szerintem nem szívesen hallgatnál egy 40 dB dinamikájú rendszeren..."
Valóban nem ez a cél, de a többség pontosan ilyen élményben részesül nap mint nap. A hangfelvételek nagy részén nincs 30-40 dB-nél nagyobb dinamika, a lakószobák többségében a megszokott hangerő mellett pedig nem jelenik meg 40-50 dB-nél nagyobb átfogás.
-
bkercso
nagyúr
válasz lezso6 #86834 üzenetére
A 0,00...0X%-os torzítás elektronikánál gyakran azt jelenti, hogy van pl. keresztezési torzítás, ami amplitúdóban nagy, csak időben rövid és kiátlagolva tényleg ennyi. Furcsa, hogy megszüntetve ezt mennyit tud javulni a hangminőség. Ahogyan az is, hogy egy 0,0003%-os elektronika is mennyit tud színezni, vagy másként: milyen határozott hangkaraktere tud lenni.
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
#92251648
törölt tag
válasz lezso6 #86888 üzenetére
Valóban a Mastering lépésnél kapja meg az anyag a végső megszólalást, de már a felvétel közben is alkalmaznak dinamika kompressziót, nélküle igen nehéz lenne keverni, élvezhető hangzást összehozni. Egy időben, mikor hifista körökben divat volt mindent a kompresszorokra fogni, mutogattam egy hangfelvétel nyers és masteringen átesett verzióját. Akinek volt szerencsétlensége meghallgatni őket, onnan kezdve bizonyosan nem szidta a dinamika komprimálást.
Ezeket a DR listákat én sem szeretem, mert olajat öntenek egy erősen félreértelmezett téma vitájára. Eleve nem lehet egy hangfelvétel dinamikai viszonyait egyetlen számmal leírni, ez inkább csak a totál laikusok megtévesztésére alkalmas és nincs sok köze a hangminőséghez.
-
Ear001
addikt
válasz lezso6 #86888 üzenetére
Miért lenne baromság? Ilyen egységsugarúan egyszerű zenéken, ahol mindig minden hangos tényleg tök mindegy, de ez szerencsére a zenei világnak csak egy kis szelete.
A baj az, hogy egy nagyzenekar, ha rádörrent 100dB fölötti csúcsokat tud, majd abból pillanatok alatt visszahalkul, amit limiterrel-kompresszorral rögtön megvág a felvétel technika vagy 20-30 dB-vel, amit a hangmérnök megvág még 10-el, mert úgy kényelmesebb dolgozni, a zenei rendező még 10-el, mert miért ilyen halk, amikor halk, a masternél meg még tízzel, meg lecsapdossák az extrém sávszéleket, mert átlaghifinek még ez is sok, ugyan már minek az a 40 Hz alatti izé, az én stúdiócuccomon se jön ki, majd biztos Jóskapistánál megszólal...
Szegény vásárló meg megkapja a kiadványt, ami digitálisan több mint száz dB-t tudna, de olyan laposan szól, mint a Hortobágy, és annyira élvezetes hallgatni, mint Zuzu Petalssal beszélgetni. Aztán az ember kezébe kerül egy Sheffield Lab lemezen mondjuk a Walkűrök lovaglása, és csak néz ki a fejéből, hogy ilyet lehetett 1978-ban, a hangosnál leesik a csillár, a halknál még a lélegzeted is visszatartod, olyan finom, a nagy csinnbumm meg jól hallhatóan veszik el a terem sarkában valahol nagyon kevés herzen. Mitől szól jól? Az egyik válasz az, hogy mert van benne dinamika.
-
#92251648
törölt tag
válasz lezso6 #86891 üzenetére
Gyakori, hogy felvételnél már az A/D átalakítás előtt, rögtön a mikrofon után van egy kompresszor, ami véd a konverter túlvezérlésétől és segít a digitális dinamika tartomány kihasználásában. De már a mikrofonok sem tudják a valós hangnyomás változásokat mindig lekövetni, ezért a felvételen soha nem lesz ott az a dinamika, amit élő előadásnál megtapasztalhatunk.
Hogy ez kinek mekkora fájdalmat okoz, erősen szubjektív. Akinél a zenehallgatás kizárólagos tevékenység, tehát nagy figyelemmel és viszonylag magas hangerőn történik, nála elvárás lesz a nagy dinamikatartomány. De akinél inkább háttértevékenység, annak kimondottan idegesítő, hogy az előadás nagy része nem hallható. Ilyenkor jön a kérdés a felvételt készítők részéről, hogy melyik ujjamba harapjak.
-
krichd1
addikt
válasz lezso6 #86888 üzenetére
Ez így oké, csak ez megint egy szélsőséges példa, nyilván át lehet verni a mérő algoritmust.
"A dinamikát hallani kell. Lehet méricskélni, de nem sok értelme van."
Ennek nagyon örülök, hogy leírtad, sok minden mást is meg kellene hallani zenehallgatás során, nem csak méricskélni pár számmal, csak ez nem szokott sok embernek sikerülni.
A DR adatbázis szerintem nem hülyeség, ha egy átfogó adatbázisként kezeljük, persze nem tökéletes, nem szolgál referenciaként a hangminőséget tekintve. Viszont, miután rengeteg albumot hallgattam már, nyilván nem méricskélem meg mindegyiket, de néha összevetek néhányat kíváncsiságból, és gyakorlatilag elég jó képet fest az albumok dinamikájáról, vagy annak hiányáról. Vannak kivételek, de ezt már az első kommentemben is írtam, így már megint csak önmagam ismétlem.Az év legjobb zenei albumai: http://tinyurl.com/ou4u3ql
-
bkercso
nagyúr
válasz lezso6 #86888 üzenetére
Szerintem a DR-mrés is skálafüggetlen gondolkodást igényelne, mert a zenében/zajban a pillanatnyi hangosság időbeli eloszlása ilyen. Fraktálok színezésénél tapasztaltam meg magamon, mennyire nem tudunk így gondolkodni.
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
#92251648
törölt tag
válasz lezso6 #86896 üzenetére
"Jaa. De ez más, hisz ez a kompresszor csak akkor kompresszál, ha túl hangos. Illetve hangosít, ha túl halk. Szóval hangszerhez (és mikrofonhoz) kellene igazából szabni, hogy a felvétel a lehető legjobb legyen. Illetve ha a mikrofon kompresszál, akkor a "unkompresszálni" kell, pl 3:1 helyett 1:3, ugye ilyen is van. "
Úgy tűnik, nyitott kapukat döngetsz. Minden kompresszor akkor lép működésbe, ha a jelszint elér egy meghatározott értéket. A kompresszió önmagában nem "hangosít", ez egy következő lépés, amit néhány kompresszor felkínál szolgáltatásként. Természetesen ezek beállítása minden esetben egyedi, igazodik a helyzethez, ehhez igazítjuk a mikrofon erősítő, A/D konverter paramétereit. A kompresszor ellentéte az expander, ami tágítja a dinamika tartományt.
-
#46129152
törölt tag
válasz lezso6 #86967 üzenetére
Hát azért ennyire rossz nem lehet.....
" Különösen figyelemre méltó volt a hangszórók első osztályú és "nehéz" fa feldolgozása. Az 1990-es években egy IQ TED 4 (párár 1798 DM) volt az IQ- tartományban értékesített képviselő . Ebben az időben az IQ-t az egyes IQ System One (kb. 20 000 DM) referencia-rendszere képviselte egyes hi-fi magazinok referenciaszintjén. "
Egy élmény volt..... -
#92251648
törölt tag
válasz lezso6 #87249 üzenetére
Erősen más véleményen vagyok.
Az USB kábelt célszerű a lehető legrövidebbre venni, mert technikai és hallható hatása van/lehet elektromágnesesen szennyezett környezetben (is). (No offense!) Láttam már olyant, hogy méregdrága DAC meg sem nyikkant egy 3 méteres, szintén nem olcsó USB kábellel, az 1 méteressel pedig hibátlanul muzsikált.
Az analóg jelkábel lehet hosszú, de 15 méternél már szimmetrikus átvitelt illene használni, ám ennek csak akkor van értelme, ha a kábel két végén mosolygó készülékek is szimmetrikusak.
Hangfalkábelnél is lehet nagy hossz, 1 ohmos ellenállást elég nehéz réz, vagy ezüst huzalból összehozni. Egy 10 méter hosszú, 2,5 mm-es réz vezetővel szerelt hangfalkábel ellenállása kb 0,07 ohm, ami elhanyagolható a 4-8 ohmos impedanciához képest.
-
Kiskokó
veterán
válasz lezso6 #87273 üzenetére
Köszi, miért jó a szimmetrikus kimenet? Nem értek hozzá eddig erről nem is hallottam.
Amúgy ja elég csúnya.
Denon-t néztem valami D300? azokról tudni valamit?A fentebbi Hszben van pár elgépelés sorry. csak késő van már.
Köszi
helló| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
virkir
veterán
válasz lezso6 #87644 üzenetére
Nem írta, hogy mihez csak annyit, hogy PC-ről hallgatná.
Z.É.T. #87645
Ezt nem de hasonlót igen és személy szerint bottal nem piszkálnám az ilyeneket.
Az ajánlásod ott vérzik el számomra, hogy a bluetooth A2DP szabványt tudó valamit ajánlsz egy hifi topikban.[ Szerkesztve ]
"Nekem papírom van róla, hogy értek hozzá" by Glenda
-
Z.É.T.
őstag
válasz lezso6 #87649 üzenetére
Nehezet kérdezel, maradnék annál, hogy az adott környezetben jobban teljesített.
Én a 80xx szériában a 8020, 8040 és 8050-et nagyjából kedvelem, a 8030 abszolút nem az én világom, a 8010 meg egyszerűen annyira szegényes mélyben, hogy kizárólag szatelitnek szubbal, vagy editáláshoz tudom elképzelni, nem túl igényes workflowban.
Az adott cimborám egy Dynaudio DBM50-et (ha jól emlékszem a típusra, ez a döntött előlapos) használ az elsődleges rendszerben, de kellett neki egy "hálószoba" dobozka. -
hentes555
senior tag
válasz lezso6 #87719 üzenetére
Ez a szoba úgy kb. 3x5-ös. A baj az, hogy elfelejtettem berajzolni, de az ablak előtt van a fal közepén egy konvektor. Úgyhogy oda a kanapét.nem tudom áttenni. Ez a szoba szerintem kiérdemli a zenehallgatásra legalkalmatlanabb elrendezésű jelzőt.
Még azon gondolkodtam, hogy ha állványokra rakom a hangfalakat a kanapé két oldalára annak lenne értelme? Csak akkor meg ha a gépnél ülök a sarokban, akkor a sztereoról le lehet mondani szerintem.
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
#92251648
törölt tag
-
bkercso
nagyúr
válasz lezso6 #87989 üzenetére
Én ehhez nagyon közel vagyok szerintem: vagy 2.1, vagy fejes. De az amp nem D-oszt.
Apropó: az ún. power DAC-ok is DAC-ok, vagyis van bennük óra, és szűrő is. Meg USB-vevő. Vagyis kb. minden, amit el lehet rontani.
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
-
bkercso
nagyúr
válasz lezso6 #88124 üzenetére
Le kell írni az elejére, hogy mi célból és kiknek íródott. Aláhúzással és szürkítéssel még lehet élni, hogy átugorhatók legyenek részek igény szerint. Plusz olvasási időt az elejére (pl.: csak aláhúzott: 2 perc, fekete 5 perc, minden 20 perc), és hogy minek az elolvasása után milyen döntésekre lesz képes az olvasó vagy milyen infóhoz jut általa.
Ennyi kéne mindössze, ami az online tréninganyagoknak is része már régóta ipari területen.
Ha ekkora energia bele lett rakva, akkor nem kéne elvetni szerintem.[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
Zoluska
tag
válasz lezso6 #88302 üzenetére
Az aktívakat már kizártam. Elsősorban azért kellett a Dynaudioknak távozni. Mindenképp passzív polcsugárzót keresek a meglévő rendszerhez. Most vettem újan az erősítőt és mélynyomót, nem kívánom őket eladni, mert azokkal teljesen elégedett vagyok.
Mivel van mélynyomóm, nincs szükségem nagy mélyközepekre. Nem szeretnék azért túl magasan vágni, de kb. 60 Hz már elegendő. -
nuke7
veterán
válasz lezso6 #88466 üzenetére
nem foglalkoztam a winyo / ssd dologgal, én beikszelem a lejátszónál, hogy memoriából menjen - ezért írtam, hogy lehet, mert tévedhetek, de szerintem se kéne befolyásolnia.
(#88467) AMDFan : áhá, ok. így már értem hogy mi értelme lehet a digitális null tesztnek
[ Szerkesztve ]
https://youtube.com/user/nuke7
-
#92251648
törölt tag
válasz lezso6 #88466 üzenetére
Igen, de abban van különbség, hogy a lejátszandó állományt mekkora szeletekben kérjük be a háttértártól. A memóriából kijátszásnak akkor van igazán értelme, ha lejátszás előtt a teljes állomány a memóriába kerül, onnan játsszuk ki real-time, miközben a háttértárhoz nem is kell nyúlni.
-
#92251648
törölt tag
válasz lezso6 #88474 üzenetére
Nem teljesen értem, miben is akarsz ellentmondani. A folyamat monitorozható, pl. a lemezkezelés is. Ha jRiverben bekapcsolom a memóriából játszást, akkor a lemezhasználat a lejátszás indítása után egy nagy szippantással indul, majd alaposan lecsökken, kikapcsolt állapotban viszont folyamatosan nyúlkál a tárhelyhez a gép. Tehát nem mondhatjuk, hogy nincs különbség a két módozat között.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- Ukrajnai háború
- Nintendo Wii
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- MIUI / HyperOS topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Google Chrome
- Júliustól kötelező biztosítást kell fizetni egyes rollerek után is!
- Redmi Turbo 3-ból készül a Poco F6, megvan a start dátuma
- Futás, futópályák
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen