Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ear001

    addikt

    válasz lezso6 #86888 üzenetére

    Miért lenne baromság? Ilyen egységsugarúan egyszerű zenéken, ahol mindig minden hangos tényleg tök mindegy, de ez szerencsére a zenei világnak csak egy kis szelete.

    A baj az, hogy egy nagyzenekar, ha rádörrent 100dB fölötti csúcsokat tud, majd abból pillanatok alatt visszahalkul, amit limiterrel-kompresszorral rögtön megvág a felvétel technika vagy 20-30 dB-vel, amit a hangmérnök megvág még 10-el, mert úgy kényelmesebb dolgozni, a zenei rendező még 10-el, mert miért ilyen halk, amikor halk, a masternél meg még tízzel, meg lecsapdossák az extrém sávszéleket, mert átlaghifinek még ez is sok, ugyan már minek az a 40 Hz alatti izé, az én stúdiócuccomon se jön ki, majd biztos Jóskapistánál megszólal...

    Szegény vásárló meg megkapja a kiadványt, ami digitálisan több mint száz dB-t tudna, de olyan laposan szól, mint a Hortobágy, és annyira élvezetes hallgatni, mint Zuzu Petalssal beszélgetni. Aztán az ember kezébe kerül egy Sheffield Lab lemezen mondjuk a Walkűrök lovaglása, és csak néz ki a fejéből, hogy ilyet lehetett 1978-ban, a hangosnál leesik a csillár, a halknál még a lélegzeted is visszatartod, olyan finom, a nagy csinnbumm meg jól hallhatóan veszik el a terem sarkában valahol nagyon kevés herzen. Mitől szól jól? Az egyik válasz az, hogy mert van benne dinamika.

Új hozzászólás Aktív témák