Hirdetés
-
Szeptember végén érkezik az Ara: History Untold
gp A PC-re szánt alkotás első naptól elérhető lesz a Game Pass rendszerében.
-
Az üzleti szférának szól a SmartThings Pro
ma A kütyüket összefogó megoldásból irodák, üzletek és hotelek is profitálhatnak.
-
Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
it A kínai Ex-Robots hiperrealisztikus humanoid robotjai meggyőző arckifejezésekkel dolgoznak, a pszichoterápiában és az egészségügyben is bevethetik ezeket.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
pinnacle
nagyúr
válasz Superhun #23866 üzenetére
Köszi! Ez hol van leírva? Magyarországi üzletük is van. Szerintem a 14 napos elállás EU-s jogszabály. Az Európai Unió hivatalos portáljához tartozó weboldalán is ezt írják.
Köszi ElektrikusDE! Akkor ezek szerint a 4campingnél "félretájékoztattak."
Korábban már írtam, hogy az
eciponél is így értelmezik,
Milyen hosszú folyamat a visszáru árának visszautalása?
A visszautalás az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül történik meg (kivéve vis maior esetén).
Azt hittem csak a 14 napon belüli elállás EU-s jog, de látom a visszautalás is.
Milyen következményekkel jár a szerződéstől való elállás?
Elállás esetén az interneten megkötött szerződés a szerződéskötés napjára visszamenőleg kerül megszüntetésre, ezért olyan helyzetet kell teremteni, mintha a fogyasztó meg sem rendelte volna a terméket az online shopban. Ez azt is jelenti, hogy a fogyasztó köteles a terméket saját költségén visszajuttatni az eladó részére, kivéve, ha az eladó vállalta e költség viselését, az eladó pedig köteles haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 napon belül a fogyasztó által kifizetett teljes összeget,[ Szerkesztve ]
-
Gyuri27
félisten
válasz Superhun #23914 üzenetére
Általában de nem mindig.
Mivel a jogszabályok még mindig eltérőek és az árazás a marketing stb-stb.
Ilyen szempontból 3 garit különböztetünk meg (de ezt a cégek fel is tüntetik).
Van a hazai (ez ugye egyértelmü).
Nagy cégeknél van az eu gari (de ez fel kell legyen tüntetve adott terméknél, egyre gyakoribb).
Bizonyos termékeknél akad "világ gari" (ritka de lehet találni).Amd - Radeon - Ryzen
-
Vikusz77
tag
válasz Superhun #23962 üzenetére
Szia!
Meglátom még, valószínűleg megkérdezem a véleményüket a dologról, de nem fogok békéltető eljárást indítani, tárgyalásra járni az biztos.
Ahhoz, meg hogy valami jogi erővel bíró precedens legyen szerintem perre kéne vinni az ügyet, a békéltető testület amennyire tudom csak ajánlást fogalmaz meg. -
Spartans
csendes tag
válasz Superhun #23979 üzenetére
Helló.
Igen 2020-as vásárlás és 2 év jótállás van rá, a jótállási papíron igazából semmi ide vágó dolgot nem találtam egyedül ezt: "az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a törvényben foglaltak szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. "
-
Spartans
csendes tag
válasz Superhun #23981 üzenetére
Igen megtalálható "Jótállás időtartama 2 év".
Valószínűleg pereskedni nem érdemes a plusz költségek miatt....
Én igazából arról szeretnék meggyőződni,hogy a videokártyát nem ők nyúlták le , mert ugye azt írták a nekem ,hogy gyártói szervizbe került, a gyártói szerviz szerint meg biztos ,hogy nem járt náluk. Továbbá erről az állítólagos szervizelésről már háromszor kértem tőlük ,hogy küldjenek róla valami papírt, de sajnos eddig semmi...Bármit gariztattam ennél jóval kisebb értékű dolgok estén is mindig konkrét leírást kaptam , hol járt a termék mit javítottak rajta vagy a másik esetben az okát ,hogy miért nem javítható.
Szóval ez így nekem elég gyanúsnak tűnik...[ Szerkesztve ]
-
jeni
félisten
válasz Superhun #24076 üzenetére
Szia.
Köszi.
A srác a telefonon keresztüli tájékoztatása alapján a bolt nem foglakozik a megadott,megjelölt címen a leadástól számított 30 napos határidőre.
Rájuk ez nem vonatkozik.
Nem tekinti ezt érvényesnek.
Azt mondta ,hogy én értelmezem félre a rendeletet, vagyis azt mondta hogy a szervizbe kerülésétől számít a 30 nap.
Tehát ha 15 nap az odaút és visszaút is plusz 15nap akkor se számít semmilyen időnek a bolt és a szerviz közti eltelt időnek.
Csütörtökön megírom melyik bolt volt az, addig kivárok,nehogy támadási felületet adjak nekik.
A Békéltető Testülethez akkor lehet fordulni ha a panaszos levelemet (panaszkönyvi bejegyzés) a bolt helyben nem írja jóvá vagyis elutasítja és azzal a papírossal mehetek ha jól tudom?[ Szerkesztve ]
-
iceQ!
addikt
válasz Superhun #24091 üzenetére
Köszönöm.
Keresek egy ilyen céget akkor,bár nem tudom hogy hol találok ilyen céget.
[ Szerkesztve ]
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
-
Kobe
veterán
válasz Superhun #24148 üzenetére
Koszi. A gyakorlatban ezt mikepp kell ertelmezni, milyen meghibasodasokra alkalmazhato?
Jogszabaly emliti ugye a "gyartasbol fakado" es "rejtett hibanak" minosulo meghibasodasokat, de ezt ki hogy ertelmezi....Ha mondjuk veszek egy nagy erteku laptopot, maganszemelykent, akkor 2-3 evig minden nyugjet allja a szerviz. Tegyuk fel, nem pixelhibas, hanem egyszercsak bedoglik benne a kijelzo, vagy a raforrasztott memoria fustol el.
Ha mondjuk ugyanazt a laptopot 1 ev utan hasznaltkent megveszem egy cegtol, es 6 honap mulva ugyanugy bedoglik benne a raforrasztott memoria, vagy meghal a kijelzo, akkor az a szavatossag keretebe beleesik, lehet e ervenyesiteni az igenyt? -
Kobe
veterán
válasz Superhun #24150 üzenetére
Nem pont erre gondoltam, a forrasztott memoriat csak mint pelda hoztam fel a nem cserelheto alkatreszre analogiakent. (ugye egyre tobb laptopban van raforrasztott nem bovitheto memoria....) de emlithettem volna laptop eseten akar a VGAt. (illetve mondjuk hattertarolot vagy akkumulatort sem akartam a peldaban emliteni, mert arra ugye toltesi ciklus es irott adat mennyisege is befolyasolja a garanciat)
Szoval a szitu, hogy ha vetelkor a keszuleknek semmilyen eszlelheto baja nincs, beleertve a beepitett / nem cserelheto alkatreszeket, de ezek kozul mondjuk fel ev mulva csak ugy megadja magat valamelyik ilyen komponens, akkor az a szavatossagba beletartozik-e?
Mert ha az alapjan ertelmezem, amit irsz, es pl ha a laptopot altalanossagban kiprobaltam vasarlaskor, akkor eselyesen mukodott a proci / VGA, stb, es ha ezek kozul haleg valami akkor az IJB esete.... (vagyis szavatossaggal a garanciahoz kepest boven megszivod)
-
jeni
félisten
válasz Superhun #24237 üzenetére
Arra kíváncsi lennék,hogy egy Emag vételi Asus 1650 Super kari feltehetőleg újra kicserélt darab arra miért csak 1 évet vállat a bolt? A gyártó részéről ilyenkor arra is elvileg 3 év lenne.
Esetleg ezt kéne valahogy a gyártó oldalán regisztrálni ha lehetne?[ Szerkesztve ]
-
gordonfreemN
addikt
válasz Superhun #24237 üzenetére
Mint kiderült, ha nem tudják javítani, akkor lehet választani, hogy pénz vagy termékcsere.
Közben vizont kiderült, hogy nem a VGA döglött meg, hanem a fél éves monitorom. Ettől független a helyzet ugyanez, ha visszaküldöm, nem tudok mit használni, ergo vennem kell valamit, amíg kijavítják.
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
qltsar
addikt
válasz Superhun #24691 üzenetére
Szia!
Köszönöm a javaslatot, tegnap megkaptam Soundcore-tól a választ, hogy természetesen nem "authorized reseller"-től történt a vásárlás - nem lepődtem meg sajnos - .
Hogy lehet kideríteni, hogy jogutód nélkül szűnt meg a cég? Úgy gondolom, hogy jópár ember intézne még garanciát a PCLanddal, főleg, hogy nem kis értékekről van szó amennyiben esetlegesen a cryptoláz alatt vásárolt videókártyákról beszélünk.
Esetemben ~50.000 Ft-ról beszélünk, de sejtem, hogy vannak rosszabb helyzetben lévők is.
Természetesen PCLand azóta sem válaszolt.
[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
addikt
válasz Superhun #24715 üzenetére
& (#24716) LuckyL:
TÖban egész jó kis videót találtam róla.A videóban azt mondja, hogy jogszabály alapján minden 10k forintnál drágább termékekre, esetünkben műszaki eszközre 1 év jótállást ír elő és +1 év szavatosságot; a használt termékre 1 év szavatosságot kell vállalnia.
Valószínűleg használtként árulja ezeket az értékesítésből visszamaradt terméket, pl.: a gyártó vállal 3 hónap garanciát, de a maradék 9 hónapban jogszabály szerint az eladó kftnak kellene vállalni szavatosságot jogszabály szerint
.
Hiába kerül fél millióba az említett termék pl.: laptop, mivel használtként árusítja a fentiek szerint kellene vállalnia szavatosságot? Használt termékekre nem jár a sávos jótállás? -
TheProb
veterán
válasz Superhun #24873 üzenetére
és #24872Lackooo84: Köszi, közben befutották a szállítási ktg refund-ját is, miután bemásoltam nekik a saját oldalukról az itt is idézett sorokat.
Szerintem arra játszanak, hogy aki nem jár utána és nem szól, akkor ott annyival beljebb vannak. Ha szólsz, akkor meg kifizeti.
Hozzáteszem ezt én sem tudtam, csak amíg nem láttam leírva. Mondjuk számomra az lett volna a logikus, hogy nem fizetik vissza, mert mért nyelje be a szállítási ktg-et, ha az end user meggondolja magát."Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
Graphics
Jómunkásember
válasz Superhun #25144 üzenetére
Jó ezt az "emiatt tart itt az ország" általános esszenciát nem kell minden csipcsup dologra rásütni..
Semmi köze a történetnek ehhez. Az ország nem emiatt tart itt.
Az már más kérdés, hogy véleményem szerint ebbe több energiát nem érdemes fektetni... Egy 500 Ft-os termék esetében.. Én zártam, ennyi idő alatt mindannyian többszörösét kerestük meg...
[ Szerkesztve ]
-
-
Lackooo84
nagyúr
válasz Superhun #25272 üzenetére
Izé.... szerintem ő áll belém mindig, fordítva szerintem ez még egyszer sem történt meg... Nem tudom ő talán valami kereskedő, ezért védi annyira az ő érdekeiket.
Ha a cserére nem kötelezhető a bolt, akkor miért szerepel az a fogalom első helyen a jogszabályban? Ez is érdekes... Ha a jogszabály úgy fogalmaz, hogy "cserélni köteles", akkor csere, itt nem is értem mibe akarnak a kereskedők kapaszkodni, meg hát nem értem hogy nem lehet őket arra kötelezni, mikor ezt megteszi a jogszabály. Mert akkor én meg azt mondom, hogy engem meg nem kötelezhetnek arra, hogy a pénzt fogadjam el, és akkor sakk-matt.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
Kiskokó
veterán
válasz Superhun #25283 üzenetére
Helló, nem történt semmi, mert rögtön ügyvédhez fordultam, miután láttam, hogy egyáltalán nem partner a segítségben a Leier kft.
Viszont 2 ügyvéd sem vállata el az ügyet, már csak abból az okból kifolyólag sem, mert már maga a térkő rendes szakvéleményezett bevizsgálása is problémás.A 3. cég aki nagy nehezen vállaná a térkő hivatalos bevizsgálását szakvéleménnyel (ami cirka fél millió Forint)
Namármost fél milliót feleslegesen nem akarok elkölteni a szakvéleményre, ha közben nincs egy ügyvéd aki ezt tovább vinné nekem. Érdekes módon mindenki velem ért egyet és nyilván való, hogy a legyárott termékkel van baj, de mégis azt a választ kapom, hogy a bíróságon ez "gyenge lábakon állna". Nem értem ha van egy szakvélemény amely bizonyítja hogy hibás a termék miért gyenge lábakon állna ?
1-2éve jojózok ide oda, az építőiparban úgy látszik bárki bármit megtehet, mert a bürokráciának hála nincs mitől félniük...| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
4Grider
nagyúr
válasz Superhun #25294 üzenetére
Az általad linkelt cikkben is szerepel a 10 kg vagy rögzített elhelyezés. Egy láncfűrész viszont se nem 10 kg-nál nehezebb, sem pedig rögzített elhelyezésű. Vicces (és igen drága megoldás) lenne, ha bármilyen termékhez a boltok/nagyáruházak küldözgetnének futárokat, amikor azok elromlanak.
-
4Grider
nagyúr
válasz Superhun #25304 üzenetére
El fogja ezzel érni az EU, hogy évente többször szüntetik majd meg ugyanazokat a kereskedelmi cégeket, leépítik az ügyfélszolgálatot, és amit lehet, gépekre bíznak. Mi 25 éve működünk, alig bírjuk az orrunkat afölött a bizonyos szint felett tartani, nevetségessé váltak az árrések, alulfizetjük a dolgozóinkat és gagyi futárszolgálattal szállítunk házhoz, hogy fel tudjunk adni naponta néhány száz csomagot és ne szántsa be a hitelező bank a céget. Nevetséges ez a hozzáállás a 3-5%-os árrésű és a vásárlónak ingyen kiszállított termékek idején.
-
Kiskokó
veterán
válasz Superhun #25312 üzenetére
Igen, kötelező lenne nekik a szállítás költséget is vissza küldeni!
Én mondjuk nem szoktam ezen fent akadni, azért nem teljesen ferr ez a hozzállás a jogszabály részéről... sőt mondhatni egyenes gáz. Szerintem!
Persze netről vásárolva lehessen vissza küldeni ok nélkül 14 napig, mert az ember nem tudja élőben megnézni a terméket stb... ez így korrekt, igen is legyen tisztába a vásárló azzal, hogy ha már ezt a vásárlási módot választotta (amire senki se kényszerítette) akkor HA véletlenül eláll a vásárlástól akkor a szállítást nyelje csak be.Ez most kicsit olyan mintha hozzám bejönnének a boltba, és valaki számonkérné rajtam az üzemanyag költségét azért mert visszahoz valami terméket. Abszurd lenne nem ? (Nyilván boltba nem úgy hoznak vissza terméket mint netről rendelve, csak próbáltam érzékeltetni)
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
válasz Superhun #25312 üzenetére
Igen, termeszetesen arról van szó és én is így tudtam, ahogy most te linkelted is!
Nekem nem fizették azt meg, most néztem meg direkt a számlát és csak a termék vételárát fizették/utalták vissza nekem.
Írok is a boltnak, hogy azt is ki kéne fizetni...mert jár! Köszi!◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*2x32GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 3080 16GB MXM*4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
válasz Superhun #25312 üzenetére
Hova/kinek érdemes jelezni, ha egy bolt nem fizeti vissza a száll. költséget?
Nem nagy összeg, nem is azért, de nekem megéri jelenteni ahol kell..már csak azért is!◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*2x32GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 3080 16GB MXM*4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
Lackooo84
nagyúr
válasz Superhun #25335 üzenetére
Nem, akkor már csak a csere lebonyolítására van 8 napjuk, a javításra várás már okafogyottá válik a fogyasztónak. Olvasd el még egyszer, és értelmezd. Már a 30. nap után csere jár, illetve a fogyasztó elállhat, és visszakérheti a pénzt. Erre van 8 napjuk a vállalkozásoknak, hogy kerítsenek egy cserét, vagy nálad legyen a pénz.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
ThodEE
őstag
válasz Superhun #25344 üzenetére
Megjött az e-mail, pár nap múlva adnak egy bontatlant, semmi konkrétum a dátumról, vissza irtam neki hogy lejárt a beszerzési idő, és holnap adják vagy utalják a vétel árát, de csak küldött egy fél kilométer emailt a jogokról meg ha nem tetszik akkor mehetek a helyi békéltetőhöz...
http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- AutoCAD
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Okos Otthon / Smart Home
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Diablo IV
- Call of Duty: Mobile
- Gaming notebook topik
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Horgász topik
- További aktív témák...
- Poco X6 Pro 12/512 garanciális
- INGYEN POSTA! AsRock B550M, Ryzen 5 5500, RX 6600XT, 16Gb DDR4 3200Mhz CL16, 250Gb M.2, 600W Gold
- CTO ÚJ Bontatlan MacBook Pro 16 M3 Pro 12CPU/18GPU 18GB/1TB SSD Magyar billentyűzet Azonnal átvehető
- ÚJ BONTATLAN Apple Watch Series 8 S8 41-45mm Azonnal Átvehető DEÁK TÉRNÉL 1 Év Apple Garanciával.
- Új APPLE AIRPODS PRO 2 GEN USB-C bontatlan aktiválatlan 1 év garancia AZONNAL ÁTVEHETŐ Deák Térnél.