- Telekom mobilszolgáltatások
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- iPhone topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
Hirdetés
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kobe
veterán
ha egy márkaszervízbe beadtam egy cuccot szervízelésre, de az csúszik, akkor hány nap után lehet kérni, hogy ne javitsák a cuccot, hanem adjanak helyette újat ?
-
Kobe
veterán
sziasztok
van egy vitatott minőségű termékem, amit szeretnék cseréltetni / visszavetetni az eladóval. A holmit webshopon keresztül rendeltem, azzal a kitétellel, hogy személyesen venném át a boltban (nem szerettem volna 2-3 K-t futárra költeni, lévén 10 perc séta a bolt, és összvissz egy 6K-s holmiról beszélünk, nyílván nem is nagyon érte volna megy futárral kérni)
Jeleztem a boltnak személyesen, hogy valami problémám van a termékkel (a valós teljesítmény nagyon elmarad az elvárttól), így szeretném cseréltetni vagy visszakapni a vételárat. A boltban arra hivatkozva, hogy "ez ilyen", finoman elhajtottak, mondván mivel személyesen vettem át a boltban a terméket, rám nem vonatkozik a 8 napos visszatérítés sem.
Érdekelne, hogy ez valóban igaz, tényleg csak akkor küldheted vissza a terméket ha futárral kéretted a kiszállítást, de ha ugyanúgy neten rendelted és a boltban vetted át, akkor már nem ?
-
Kobe
veterán
sziasztok
a korábban említett problémám, miszerint a bolt nem hajlandó visszavenni az árut, a 8 napos határidő ellenére sem, továbbra is él.
Érdekelne, hogy hova lehetne továbbítani az ügyet, hogy valaki ténylegesen a körmükre csapjon ?
Bármilyen kis összegről van is szó, mostmár csakazértis végig akarom vinni, mivel a boltban folyamatosan hülyének néznek - a "pult"tól a szervízbe továbbítanak (jelzem, hogy nem garanciális jellegű a gond, nem baj, akkor is), a szervíz szarik rá, és a pultba küld vissza, megint visszamegyek megint ugyanez a kör - amit furcsállok, elvégre egy szervíz nem állít ki számlát, max raktárra vesz dolgokat, ettől fogva gondolom egy stornós áfás számlát sem nekik lenne kötelességük kiállítani, pláne nem a házipénztárt / kasszát kezelni.
Mivel ragaszkodnak ahhoz, hogy a törvény értelmében a személyesen átvett árút nem kötelesek visszatéríteni, és elmagyarázni sem lehet nekik, hogy ez nem így van, így már csak férfiúi virtusból is megszopatnám őket. Any idea, how?
-
Kobe
veterán
válasz netseft #6483 üzenetére
épp ez a lényeg, leírtam, neten rendeltem meg, neten kaptam visszajelzést is a rendelés befogadásáról, viszont személyesen vettem át - 10 perc sétára lakok a bolttól, és egy 6 ezres cuccot nem biztos h megéri 2-3 ezerért furikáztatni futárral városon belül.....korábban linkelték a fogyvéd állásfoglalását, küldtem írásbeli panaszt a boltnak, illetve érdeklődtem itt is h mi számít szerződéskötésnek - a számla kiállítása a helyszínen, vagy a megrendelés emailben, webshopon. Itt is, és a törvény szerint is azt találtam, hogy a netes emgrendelés a mérvadó.....
-
Kobe
veterán
azért azt hadd szögezzem le, hogy úgy vittem vissza a cuccot, hogy mondtam a srácnak, nem vagyok benne biztos hogy nem műszaki hibás. Szerintem az, hogy 3 db 8 cmes ventillátor egy a4-es lapot is csak nehezen emel meg, olyan gyenge teljesítményű, sejteti, hogy akár lehet rossz is a termék. Ehhez képest be sem kapcsolták, hogy ellenőrizzék, vajon helytálló-e amit mondok, vagy mondták, hogy hagyd itt, bevizsgáljuk, idézem "ez ilyen". Ez aztán az alapos szakmai komment. Bejen kb 3 napig lenne munkám, ha a hatáskörömbe tartozó dolgokat hasonló percizitással látnám el.
Mondtam, hogy akkor hoci elő egy ugyanilyennel, hasonlítsuk össze, az is ugyanennyit bír-e, ja, hát az nincs raktáron.
Azt hozzá sem teszem, hogy egy laptop hűtő teszteléséért nyílván nem fognak egy 200 ezres laptopot kibontani pl, mert amúgy mind asztali gép van csak a boltban.
Tehát hiába személyes átvétel, a kipróbálás lehetősége zéró. Ránézésre meg gondolom minden user megmondja, hogy mondjuk egy ellenállás túlmelegedik-e, vagy egy potméter kontakthibás ugye....tehát tartalmilag nem látom, mitől több a személyes átvétel, de ez már csak csűrés facsarás.
Akkor mondom pénzvisszafizetés helyett legyen egy kompromisszum, ők visszaveszik ezt a szart, és azonos áron adnak valami értelmes és használható terméket. Hát olyat nem lehet.
Hát, ha ők ennyire rugalmasan állnak hozzá, akkor én is, untig leszarom mit határoz a fogyvéd, de egy homárt + fogyvéd kombót simán megér, a kettő közül valamelyik csak letisztázza, hogy akkor pontosan hogy is van a jogszabály.
[ Szerkesztve ]
-
Kobe
veterán
a kínai gagyi a világ egyik legelismertebb pc-hűtéstechnológiai eszköz gyártójának egyik terméke, amely konkrét típust több neves notebookokkal foglakozó oldal a top 5 vételbe sodorja, ártól függetlenül
Btw, a fogyasztóvédelmi törvényben nem olvastam olyan passzust, hogy a vásárlót csak akkor illeti meg fogyasztói jogának gyakorlása, ha hazai terméket vesz, vagy X értékhatár felett vásárol valamit.
Tehát a hasonlóan "hasznos" kommenteket mellőzzük inkább.
[ Szerkesztve ]
-
Kobe
veterán
ez igaz, DE
ha en azt mondom, hogy gyenge a teljesitmenye - es ez esetben siman lehet, hogy meg a gyari specifikaciok megadott ertekekhez kepest is gyenge - akkor azt a szervizes sem tudja eldonteni anelkul, hogy bekapcsolna. Marpedig ez ugye nem tortent meg, igy nekem max az rohato fel, hogy pontatlanul fogalmaztam, mig a szervizes reszerol tovabbra is all a slendrian bevizsgalas vadja. Kb mintha egy tv-szerelo az alapjan akarna megitelni, valoban beegett e a katodcso es szarok a szinek, hogy be sem kapcsolna a tvt.
Mindenesetre, nem is igazan ez volt a kerdes alapja, hanem hogy letisztazzuk, a 8 napos elallas joga pontosan mikor is illeti meg a vasarlot.
-
Kobe
veterán
nem érvényes, legalábbis amelyik shop feltünteti ezt a dumát a honlapján az visszacsapja az árut azzal, hogy ez van
nemrég jártam így, bolti átvétellel kértem, nem cserélték, sőt még udvariasan elküldtek a fogyvédhez, mondván az csak egy felügyeleti szerv nem döntéshozó testület, úgyhogy nyugodtan mehetek hozzájuk, ha elmarasztalja a céget, ők ugyanúgy szarnak bele a döntésbe
(csinálták mindezt egy 6 ezer forintos notebook hűtő miatt, amikor előtte 1 héttel hagytam ott náluk 200 ezret notira, fillérbaszás rulZ)egyébként arra hivatkoztak, hogy a netes megrendelés még nem szerződés, csak ha kifizetted és mivel te boltban rendelted jogilag bolti vételnek számít. Én elmondtam nekik, hogy ez nem igazán így van, szerződést lehet kötni ráutaló magatartással emailben, telefonon, stb, az hogy én a boltban fieztem ki, az mellékes, mert az csak a szerződésben foglaltak pénzügyi teljesítése "financial settlementje", nem, szerintük, de pl az összes tőzsde így működik, nem tom egy webshop miért nem tud....
[ Szerkesztve ]
-
Kobe
veterán
válasz bullseye #6595 üzenetére
az ilyen webshoppal sokat nem lehet kezdeni, max messziről kerülni - részemről ez fog történni a jövőben.
Szerencse az, hogy a kis tétel volt a tanulópénz és nem a nagy értékű dolog. A cucc egyébként kontakt hibás volt a kábelezésnél, és szerencsémre meg tudtam csinálni házilag az érintkezőket, de ez akkor sem mentség a távgyógyítás szintű bevizsgálásra, ahol bekapcsolás nélkül megmondta a srác, hogy az pedig helyesen működik, majd erre a "szakvéleményre" alapozva a nálam kb 45 cmrel kisebb, 70 kilóval könnyebb nyikhaj nekiállt kiabálni a pult mögül (kb ott építettem volna be a vitrinbe ahol van).Ettől függetlenül vesztettek egy lojális vásárlót - elég gyakran vásárolok nem kis összegű számítástechnikai eszközt, és nem csak magamnak - de ha nekik a kiskereskedelmi válság közepén nem téma egy visszajáró kuncsaft, akkor majd örülnek máshol a pénzemnek.
-
Kobe
veterán
sziasztok
van egy okostelefonom, amin megjelent 5 db pixelhiba, 3 ezek közül ráadásul egy egymáshoz közeli, kisujj körömnél kisebb területen (piros, zöld és fehér színben beragadt pixelek), emiatt be is adtam szervízbe. A szervíz a garanciális javítást megtagadta, mondván ők az ISO-9241-302, 303, 305, 307:2008 pixel defects szabvány végzik az erre vonatkozó garanciális javításokat, ami ezt mondja ki:
Class 3 panels permit any or all of the following:
5 full bright pixels
15 full dark pixels
50 single or double sub-pixels stuck on or offNincs erre valami konkrétabb szabályozás ? Azért az, hogy egy 5.5 colos kijelzőn 50 hibás pixelt kéne elérnie az ingerküszöbnek elég meredek, ennyit még egy 120 centis LCD tvn is nehéz lenne produkálni....
[ Szerkesztve ]
-
Kobe
veterán
Xiaomi telefon, de itthoni vetel, emiatt a wayteq magyarorszaghoz szol a garanciaja, mint hivatasos szervizpartner.... A kulfoldi garanciaztatasa ennel sokkal baratibb, ott mar 2db hibas pixelnel cserelik, javitjak, van olyan kulfoldi webshop ahol egynel...
Igazabol en is azt neztem hogy mekkora pofatlansag 2017ben ilyen feltetellel operalni, ez a szabvany meg anno az lcd oskoraban volt elfogadott
A szabvanyra egyebkent a garanciajegyben hivatkoznak
[ Szerkesztve ]
-
Kobe
veterán
Vettem aprilisban egy telefont, amit augusztusban leadtam szervizre.
Aug 9-szep 10ig, 31 napot volt szervizben, es nem csinaltak rajta semmit egy gyari visszaallitast kiveve (ami nem javitotta meg, of course) .... Szep 11en ujra leadtam szervizbe ugyanazzal a hibaval
Osszessegeben mar 41-42 napja huzodik a sztori, masfel honapja nincs nalam a telefonJol sejtem hogy ilyenkor mar kerhetem az eredeti allapot visszaallitasat, vagyis penz vissza es kezicsokolom?
Alza. Hu egyebkent. Sajat ASZF jukben a harminc napon tuli kijavitasra ok maguk ugy hivatkoznak mint sulyos szerzodesszeges, illetve a reklamacios lapon is azt irjak, 31.napra vallalja a hiba maradektalan kijavitasat + mivel 6 honapon belul hibasodott meg, igy velelmezhetoen mar vasarlaskor hibas volt a termek
-
Kobe
veterán
válasz Exodion #20629 üzenetére
Visszafizetik, irtam bekik egy emailt. Csak nem igazan ertem ehhez miert kell 10-15 telefonhivas es 5-6 email, ha az utolsot 3percen belul elbiraljak....
Mondjuk jartam mar ugyanigy veluk, hivtam oket, panaszlevelet irtam, stb, nem jogos nem jogos.... Megkereste oket a fogyved, ket perc alatt jogosnak iteltek a panaszom....
-
Kobe
veterán
Hi
Egy egyelore elmeleti kerdes, az hogy fogyasztovedelmi dolog lesz e belole a gyakorlatban majd a panaszbejelentes elbiralasa utan derul kiRendeltem kb 400e HUF ertekben tobb holmit az emagrol dec 9-en, bolti atvetellel, amikor meg elt a 15%ot kupon formajaban dec 12ig visszateritjuk akciojuk. Dec 11-re igertek atvetelt a kijelolt boltban de nem jott semmi ertesito, majd dec 14-en egy automata email hogy az egyik raktaron nem levo termek atszallitasa kesik a kijelolt fovarosi boltba es majd valamikor ertesitenek ha eppen megerkezett, atveheto a teljes rendeles, konkretabb datum nelkul, es ha a kesedelmes kiszallitas problemat okoz nyugodtan toroljem a kiszallitast es probaljak mas atveteli modot.
Na nekem a keses gondot okozott merthogy videki vagyok igy mar csak 1-2 napom volt atvenni es utana irany videk holidayre...
Az ugyfelszolgalatot / boltot rendelesmodositas vegett kb 3 napig kajtattam hogy legalabb a fontosabb, raktaron levo dolgokat atvehessem, a tobbit nyugodtan kapjak ki a rendelesbol, de egyszeruen 3 napig csak az automatat hallgattam, mig vegul kinomban ahogy az emailben javasoltak toroltem es tetelenkent ujrarendeltem, elerhetoseguk szerint a termekeket. Mar az emag helyett az extreme digitalt hivtam hatha ok at tudnak kapcsolni, de csak annyit mondtak hogy jah hat ok elerhetetlenek... Boltban is ugyanezt mondtak kesobb.A fo cuccot sikerult is atvennem mivel keszleten levo volt, de mivel az ujrarendeles mar dec 12 utan volt, ertelemszeruen a webshop nem adta meg a kedvezmenyt, ami OK hogy csak kuponos de igy is 60K minusz. Atvetel utan persze sikerult elernem az ugyfelszolgalatot, akik mindenfele nyakatekert megoldast javasoltak (vigyem vissza a termeket, kerjek ujat a regi rendelsszamon es jo lesz, stb) de vegul nem sikerult ledealelni mert az ÜSZ javaslatat a bolt utasitotta el / tartotta kivitelezhetlennek, illetve a csere csak 2x a kozpontba furikaztatatassal lett volna megoldhato, ami 2x bizonytalan hosszusagu ido h visszakapjam az eppen mar kezemben levo dobozt....(az alap problema ugye 1 db atszallitastol indult, 2x berizikozni ugyanazt nyilvan nem volt humorom) igy ezt az opciot nem kertem, leve karacsonyi ajandekrol van szo, illetve a 60K kupon helyett felajanlott 3000 HUF helyszini kedvezmenyt is elutasitottam
Ami erdekelne, hogy ha elutasitjak a panaszom amiben a kedvezmeny jovairasat kertem (reven az eredeti dec 9es hataridon beluli az ÜSZ es a bolt elerhetetlensege miatt kenyszerusegbol kellett torolnom, nem a sajat, hanem a bolt kesedelme miatt), erdemes fogyvedhez menni, jogos a faxkorbacs vagy ilyesmi halott ugy?
[ Szerkesztve ]
-
Kobe
veterán
válasz nanamii_o #23893 üzenetére
igazából teljesen mindegy hogy ott van-e a számla vagy sem, az Alza probléma esetén _neked_ nem fogja gariztatni a készüléket, még akkor sem ha a számla másolata épp nálad van.
Garizáshoz be fogja kérni a taggal készített írásos adásvételi szerződést, én inkább az után futnék először -
Kobe
veterán
válasz nanamii_o #23896 üzenetére
Gondolom az alza is viccbol irta ki a sajat honlapjara, hogy hasznalt termek masodkezbol vasarlasa eseten nem eleg a szamla, hanem kell az adasveteli is melle
termék második (vagy többedik) tulajdonosaként az alábbi dokumentumokra lesz szüksége a garanciális ügyintézés lefolytatására:
- Számla (az első tulajdonostól tudja beszerezni, vagy az Önt megelőző tulajdonostól, ha rendelkezik azzal)
- Adásvételi szerződés (melyen szerepel a számla sorszáma és az adott termék szériaszáma)
- Meghatalmazás az első tulajdonostól, hogy eljárhasson garanciális ügyintézéssel kapcsolatban (melyen szerepel a számla sorszáma és az adott termék szériaszáma
Ennek hiányában a csereterméket vagy a pénz visszatérítést is az eredeti vevő fogja megkapni, az alza siman kikuldi annak a usernek az adataira akinek a fiokja alatt volt az eredeti megrendeles.
Volt mar ra pelda h user gariztatta a hasznalt cuccot, nem lehetett javitani, a penzt meg az eredeti tulajnak utaltak, aki szepen benyelte a talaltpenzt.[ Szerkesztve ]
-
Kobe
veterán
válasz nanamii_o #23898 üzenetére
Mert az emberek 99.9% a el sem olvassa adott bolt ASZF jet. A 10 millio fogyasztovedelmi szakerto orszaga vagyunk.
Alza topikban ha az adasveteli szora rakeresel, kiad tobb tucat talalatot, vagyis nagyon valid jelenseg / elvaras az adasveteli az urbeli takonylidercnel[ Szerkesztve ]
-
Kobe
veterán
válasz Lackooo84 #23902 üzenetére
ez tuti ? mármint hogy az alza egyáltlaán oda küldi javítani a konzolokat ? mert az alza nem feltétlen a hivatalos szervizközpontba küldi a cuccot, hanem a sajátjába csehországba, lásd pl xiaomi telefonokm hiába van hivatalos szerviz, ők saját központban javitják csehországban
[ Szerkesztve ]
-
Kobe
veterán
válasz Lackooo84 #23907 üzenetére
Azert ez nem pont igy van.... Amikor az alzaban vett xiaomi telom meghibasodott, pont hogy _nem_ vihettem a magyarorszagi hivatalos szervizbe, nem vettek be a keszuleket, mertnem volt megallapodasuk az alzaval.
(emlekeim szerint az volt a kavar, hogy amit az alza idehaza arusitott az voltakepp az alza.cz keszlete volt, az meg eppenseggel lutri hol van naluk keszlezen eppen)
En rakerdeznek azert a PS szerviznel, lehetoleg irasban hogy ilyen esetben mizu -
Kobe
veterán
Sziasztok
Turom a tavalyi jotallasra vonatkozo jogszabaly modositast, de nem igazan leltem benne ertelmezheto infot.
Ugye a kotelezo jotallas idotartama a vasarolt eszkoz vetelaratol aranyosan valtozott, 250K felett kotelezoen 3 ev lett.
Ez hasznalt termekre / tovabbertekesitesre mikent vonatkozik?
Ha pl egy adott ceg vesz egy nagyobb erteku eszkozt (gondolom rajuk alapbol csak 1 ev vonatkozik az eredeti vasarlaskor), de azt 1 ev mulva tovabbertekesiti maganszemelynek ES a tovabbertekesites pillanataban a termekre a megallapodott tovabbadasi ar alapjan 2 vagy 3 eves jotallasi kategoriaba esne, akkor arra milyen szabaly vonatkozik?
Nyista jotallas? Vagy ilyenkor pl az ara alapjan 2 ev garis cucc - 1 ev hasgnalat - > 1 evet adniuk kene? -
Kobe
veterán
válasz Superhun #24148 üzenetére
Koszi. A gyakorlatban ezt mikepp kell ertelmezni, milyen meghibasodasokra alkalmazhato?
Jogszabaly emliti ugye a "gyartasbol fakado" es "rejtett hibanak" minosulo meghibasodasokat, de ezt ki hogy ertelmezi....Ha mondjuk veszek egy nagy erteku laptopot, maganszemelykent, akkor 2-3 evig minden nyugjet allja a szerviz. Tegyuk fel, nem pixelhibas, hanem egyszercsak bedoglik benne a kijelzo, vagy a raforrasztott memoria fustol el.
Ha mondjuk ugyanazt a laptopot 1 ev utan hasznaltkent megveszem egy cegtol, es 6 honap mulva ugyanugy bedoglik benne a raforrasztott memoria, vagy meghal a kijelzo, akkor az a szavatossag keretebe beleesik, lehet e ervenyesiteni az igenyt? -
Kobe
veterán
válasz Superhun #24150 üzenetére
Nem pont erre gondoltam, a forrasztott memoriat csak mint pelda hoztam fel a nem cserelheto alkatreszre analogiakent. (ugye egyre tobb laptopban van raforrasztott nem bovitheto memoria....) de emlithettem volna laptop eseten akar a VGAt. (illetve mondjuk hattertarolot vagy akkumulatort sem akartam a peldaban emliteni, mert arra ugye toltesi ciklus es irott adat mennyisege is befolyasolja a garanciat)
Szoval a szitu, hogy ha vetelkor a keszuleknek semmilyen eszlelheto baja nincs, beleertve a beepitett / nem cserelheto alkatreszeket, de ezek kozul mondjuk fel ev mulva csak ugy megadja magat valamelyik ilyen komponens, akkor az a szavatossagba beletartozik-e?
Mert ha az alapjan ertelmezem, amit irsz, es pl ha a laptopot altalanossagban kiprobaltam vasarlaskor, akkor eselyesen mukodott a proci / VGA, stb, es ha ezek kozul haleg valami akkor az IJB esete.... (vagyis szavatossaggal a garanciahoz kepest boven megszivod)