Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Spartans

    csendes tag

    Sziasztok!
    A következő problémával volna : meghibásodott videokártyámat garanciális szervizelésre elküldtem a kérésnek megfelelően a webshop részére.
    Sajnos azt a választ kaptam ,hogy a kártya nem javítható és ,hogy levásárolhatom a számlán szereplő összeget! Termékcserét sajnos egyáltalán nem hajlandóak biztosítani hiába kértem ...
    A kártyát már használtan vásároltam papírokkal együtt, már én is jóval többért mint a számlán szereplő összeg ,sőt ennek a kártyáknak a használt ára is már kb a háromszorosára emelkedett , tehát használtan jóval többet ér ...
    Az ügyben ,hogy termékcserét kapjak békéltető testülethez fordultam már kétszer is sajnos eredménytelenül , először Budapesten ahol a cég képviselője nehezményezte az adásvételi szerződés vagy meghatalmazást hiányát, mivel a terméket használtan vásároltam, ezért a testület komoly eljárási hibát vétve az ügyet elutasította ( hiánypótlásra kellett volna felszólítani) és érdemben nem is vizsgálta meg .
    Az első tulajdonostól a meghatalmazás beszerzése után újra benyújtottam az ügyet immár egy vidéki békéltető testülethez ,de itt a cégtől sajnos senki sem jelent meg!

    Ezután én átnézve a velük folytatott levelezést nagyon furcsának tartottam ,hogy a kártya javíthatatlanságának tényének igazolása érdekében semmilyen szerviz dokumentumot nem kaptam tőlük!
    Ezt utólag nehezményezve többszöri kérésemre sem voltak hajlandóak igazolni számomra... Azt állították a gyártói szervizbe küldték vissza, akiktől én már megkérdeztem a dolgot ,de azt választ kaptam,hogy kártya sajnos sosem járt náluk...
    Szerintetek jogosan követelhetem a cégtől ,hogy igazolják számomra a szervizelés megtörténtét?
    (Mivel én már attól is tartok ,hogy visszaélés történt ez esetben...
    Tehát konkrétan arra gondolok a kártyát esetleg máshol megjavíttatták, majd eladták a használt piacon papírok nélkül jóval többért mint ami a számlán szerepel , nekem meg visszajeleztek,hogy javíthatatlan...)

    Szintén azt is kértem tőlük ,hogy küldjék vissza számomra a videokártyát, így azt szakszervizben saját költségemre bevizsgáltatom ,de sajnos erre sem reagáltak...

    Szóval mit javasolnátok ez ügyben, esetleg tegyek rendőrségi feljelentést a cég ellen??

  • Spartans

    csendes tag

    válasz Superhun #23979 üzenetére

    Helló.

    Igen 2020-as vásárlás és 2 év jótállás van rá, a jótállási papíron igazából semmi ide vágó dolgot nem találtam egyedül ezt: "az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a törvényben foglaltak szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. "

  • Spartans

    csendes tag

    válasz Superhun #23981 üzenetére

    Igen megtalálható "Jótállás időtartama 2 év".
    Valószínűleg pereskedni nem érdemes a plusz költségek miatt....
    Én igazából arról szeretnék meggyőződni,hogy a videokártyát nem ők nyúlták le , mert ugye azt írták a nekem ,hogy gyártói szervizbe került, a gyártói szerviz szerint meg biztos ,hogy nem járt náluk. Továbbá erről az állítólagos szervizelésről már háromszor kértem tőlük ,hogy küldjenek róla valami papírt, de sajnos eddig semmi...

    Bármit gariztattam ennél jóval kisebb értékű dolgok estén is mindig konkrét leírást kaptam , hol járt a termék mit javítottak rajta vagy a másik esetben az okát ,hogy miért nem javítható.
    Szóval ez így nekem elég gyanúsnak tűnik...

    [ Szerkesztve ]

  • Spartans

    csendes tag

    Egy powercolor rx 5700 xt kártyáról volna szó.
    Nos igen ,jelen esetben érthető miiért nem akarják vállalni a termékcserét , ami engem már annyira nem is érdekel , mert úgysem lesz belőle semmi sem sajnos...
    Így ezeket figyelembe véve arra fókuszálnák esetleg nem történt -e valami visszaélés a termék szervizelése során. Egyébkét a céggel folytatott levezés közben kiderült ,hogy már maga a gyártó is érdeklődött náluk afelől ,hogy minden törvényszerűen zajlik-e , sajnos az nem derült ki mire jutottak....
    Egyébként kétszer is ,a nekem küldött e-mailben és a békéltető testület jegyzőkönyvében is az szerepel ,hogy a gyártói szervizbe került visszaküldésre a termék.

    Én viszont ismét írtam a gyártónak ,hogy még sajnos mindig nem rendeződött számomra megnyugtatóan a dolog ,tehát nem tudom hová került a termék elküldésre még azt sem tudom mi baja vagy miért nem javítható...

    A mai nap kaptam választ a fogásztóvédelemtől miszerint jogomban áll a szerviz által kiállított véleményt elkérni illetve a terméket is visszakérhetem mivel az még az én tulajdonomban áll.Továbbá akár hatósági eljárás is indítható náluk, a webshop ügyintézésével kapcsolatban és amennyiben bűncselekmény gyanúja is felmerül rendőrségi feljelentés is tehető....
    "A levelében leírtakkal kapcsolatban a Hatóság a panaszkezelés, valamint a minőségi kifogás ügyintézésének jogszerűségére, illetve az esetleges megtévesztésre vonatkozóan rendelkezik hatáskörrel. "

  • Spartans

    csendes tag

    Sziasztok.

    A pár hónapja itt leírt garanciális szervizelés során eltűnt videokártyám ügye lezárult , sajnos nem túl jó eredménnyel , a kártya nem lett meg.
    Úgyhogy szeretném megosztani a komplett történetet ,hogy legalább más ne járjon úgy mint én.

    Tehát használtan apróhirdetési oldalról vásároltam egy garanciás, papírokkal rendelkező Powercolor rx 5700 xt videokártyát , ami sajnos idővel meghibásodott.
    Garanciális javításra elküldtem a 220volt Magyarország kft-hez , akiktől azt a választ kaptam ,hogy a terméket a beszállító partnerük egyenesen a gyártóhoz küldte vissza, ahol a javíthatatlanság ténye lett megállapítva.
    Sajnos azonban kiderült ez az állítás hamis ,mivel én megérdeklődtem a gyártónál és azt válaszolták a kérdéses termék sosem járt náluk!
    Továbbá ez a cég többszöri felszólításra sem tudott semmilyen szerviz dokumentumot vagy bevizsgálási jegyzőkönyvet felmutatni arról ,hogy a kártyám szervizelve lett volna , még azt sem lehetett megtudni mi a termék hibája...

    Ezért érhető módon szerettem volna a kártyámat visszakapni és javíttatni , mivel erre a fogyasztóvédelmi szabályozás lehetőséget biztosít.
    Ennek következtében fordultam a Budapesti Békéltető Testülethez , másrészt meg azért is, mert ez a cég semmilyen termékcserét nem volt hajlandó biztosítani számomra, csak a számlán szereplő vételár visszatérítését. Ezzel az a probléma ,hogy a globális chip hiány és bitcoin bányászat miatt ezeknek a kártyáknak a használt ára akkoriban kb a háromszorosára emelkedett (kb 300-350000Ft) , sőt már én is jóval magasabb összegért 220000Ft-ért vásároltam, tehát jóval többet ér mint a számlán szereplő összeg (134990 Ft).
    Több hónap várakozás után eljött a meghallgatás napja ahol a cég képviselője nehezményezte az eredeti tulajdonostól származó adásvételi vagy meghatalmazás hiányát , ezért az eljáró tanács az ügyet hibásan elutasította, holott ez helyett hiánypótlásra kellett volna felszólítani.
    A testület tanácsának eleget téve beszereztem az eredeti tulajtól a meghatalmazást ,majd újra benyújtottam az ügyet immár egy vidéki békéltető testületnél.
    Ám itt sajnos 220volt Magyarország kft -től senki sem jelent meg, mivel hivatkoztak arra ,hogy már volt egy eljárás az ügyben, aminek persze szintén ők tettek keresztbe!!!

    Ezt követően e-mailben panaszt tettem a cégnél amire 2 hónap elteltével sem jött válasz , újra érdeklődve náluk azt írták ,hogy állítólag nem kapták meg , pedig három e-mail címükre is elküldtem , ÉRDEKES ...
    Mivel a kérésemnek továbbra sem tettek eleget ,hogy a videokártyámat visszaküldjék, fogyasztóvédelemhez fordultam és kértem az eljárásuk lefolytatását..
    Az eljárás megindulásának hírére végre annyit sikerült megtudni tőlük ,hogy a kártyát állítólag Compusale Hungary Zrt részére küldték vissza ,valamint tudomásuk szerint az árukészletüket lefoglalták nyomozati eljárás keretében , (honlapjuk nem elérhető). Persze erről semmilyen átvételi elismervényt nem tudtak küldeni...
    Továbbá ,hogy ezt a céget többször felszólításra sem tudják elérni.
    5 perc internetes keresés után sikerült felvennem a kapcsolatot a Compusale Hungary Zrt-vel, válaszuk szerint ők is egy beszállító partnerhez küldték vissza a videokártyát ,sajnos arra a kérdésre ,hogy hová többszöri kérésre sem kaptam választ. Papírokat az állítólagos szervizelésről ők sem tudtak küldeni!
    Arról tájékoztattak ,hogy én nem állok velük szerződéses jogviszonyban csak a 220volt Magyarország Kft követelheti tőlük vissza a terméket ,ami érthető..
    A Compusale Hungary Zrt ügyvezetőjének Vámos Lászlónak a megoldása az volt ez ügyben ,hogy letiltott Facebookon....
    Ebből is látszik 220volt Magyarország kft valótlan állított azzal miszerint a beszállító partnerünk közvetlenül a gyártóhoz küldte vissza terméket!!

    Ezt követően a 220 volt ismételten az ügyvédjük segítségével megakadályozta a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatását .
    Megint jött a békéltető testület esetében használt trükk, miszerint az eljárás egyik megszüntetésének oka az volt ,hogy a cég azt állítja nem rendelkeznek meghatalmazással, ugyanis én a cégnek már többször jeleztem ,hogy igenis rendelkezek meghatalmazással ,de ezt egyszer sem kérték be tőlem, ezt egyszer sem nehezményezték , sem az állítólagos szervizeléshez , sem pedig utólag a vételár visszafizetéséhez sem kérték !
    A másik ok egy szövegkörnyezetből kiragadott direkt tévesen értelmezett részlet, miszerint én munkámhoz is használom a terméket, ezért nem minősülök fogyasztónak.
    Nos ez a megállapítás is téves, hiszen a terméket magánszemélyként vásároltam , semmilyen gazdasági tevékenységet nem végzek, nincs cégem, semmilyen vállalkozásom, így ha akarnám sem tudnám nem fogyasztóként használni.

    Mivel az ügyet sajnos lezárták a 220 volt ismét nem volt hajlandó tovább intézkedni. Érdeklődésemre ,hogy sikerült-e már végre felvenniük a kapcsolatot a Compusale Hungary Zrt-vel nem jött válasz.
    Ismét jött tőlük a szokásos trükk az időhúzás , 3 hétig többszöri megkeresésemre sem voltak hajlandóak reagálni , gondolom "nem kapták meg" a nekik küldött rengeteg e-mailt....
    Ezt követően nagy nehezen reagáltak ,de ugyan azt írták amit én jeleztem nekik pár hete ,hogy a partnerük is egy beszállító partnerhez küldte vissza és ,hogy nem tudják vissza adni.
    Tehát hiába kértem ismét semmit sem intéztek , a kártyát eltűnésével kapcsolatban feljelentést nem tettek !
    Összefoglalva a lényeget:
    1. vállalkozás semmilyen dokumentumot vagy bevizsgálási munkalapot többszöri felszólításra sem tudott felmutatni a termék javításának igazolása érdekében.Ezáltal a szavatossági szabályozás első lépcsőfoka sem teljesül ami a termék javítása vagy cseréje volna.
    2. hamisan többször is azt állították ,hogy termék a gyártói szervizbe került visszaküldésre , mivel a gyártó tájékoztatása egyértelmű a termék sosem járt náluk... maga a gyártó is kereste náluk a kártyát eredménytelenül .
    3. a terméket nem kaphattam vissza , holott még az a saját tulajdonomat képezte , mivel a vételár kifizetését nem fogadtam el.
    Arra ,hogy a nekem okozott többszöri jogsértést ,hogyan kívánják orvosolni szintén nem kaptam választ!

    Nagy logika nem kell hozzá sejtsük mi történt , véleményem szerint a kártya itthoni zug szervizben javításra került ,majd a számlán szereplő jóval magasabb értéke miatt az ebben részt vevő személyek haszonszerzés céljából értékesítették...
    Nekem pedig jött a visszajelzés ,hogy javíthatatlan ,hiszen a kártya akkori használt piaci értékéből ami 350000Ft volt röhögve kifizetik a számlán szereplő 134990 Ft összeget!

    A fogyasztóvédelem javaslatára rendőrséghez is fordultam ,de tőlük érhetetlen módon azt a választ kaptam ,hogy ebben semmi bűncselekményre utaló dolgot nem látnak, így nem tudnak vele mit kezdeni.
    Ezek szerint itt egy fogyasztóvédelmi szabályozás amit a fogyasztóvédelem képtelen betartatni egy vállalkozással , miszerint a "vásárló a terméket vissza kaphatja és maga is javíttathatja.."
    Tehát felesleges itt bármiféle igazságszolgáltatást kérni. Nincs fogyasztóvédelem. A kis embernek sem a szava sem a bizonyítékai nem felelnek meg. Ezzel nyilván tisztában van a cég és jól ki is használják....
    Az utolsó lehetőség a bírósági út lett volna ,de a több százezres költségek miatt ezzel nem szerettem volna foglalkozni.

    Sajnos meg kell állapítanom ,hogy a 220 voltnak csak a stiklik és a kibúvók keresése a lényeg , ha bármi probléma merül fel szaladnak az ügyvédjükhöz, aki aztán mosdatja őket ...
    Rengeteget vásárolok az internetem , de messze kijelenthetem amit a 220volt Magyarország kft művelt az mindennek legalja volt , soha sem fogok vásárolni tőlük semmit sem , én mindenkinek azt javaslom messziről kerülje ezt a céget, kímélje meg magát a fentebb leírtaktól!

    És végül mi a tanulság ebből?? Én mindenkinek csak azt tudom javasolni ,ha meghibásodik a garanciás videokártyája és a jelenlegi helyzetben mint az én esetben is használtan jóval többet ér a kártyája mint a számlán szereplő összeg , vegye fel a kapcsolatot a gyártóval és nekik küldje vissza!! Hiszen így van a legnagyobb esélye annak ,hogy javításra kerüljön vagy termékcserét kapj , ne pedig a magyar webshopokhoz és beszállítói partnerek tömkelegéhez ,hogy aztán jól eltűnjön.
    A Powercolor ezt nekem is felajánlotta ,de nem tudtam visszaszerezni...
    Sajnálatos módon esetem nem egyedi, egyre többen panaszkodnak arra ,hogy a visszaküldött kártyák a gyártóhoz már nem jutnak el...

Új hozzászólás Aktív témák