- Megjelent a Moondrop audio-fókuszú telefonja Kínában, lesz globális verzió is
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Sony Xperia 10 IV - műanyag újracsomagolás
- Indiában startolt a Poco X6 és X6 Pro
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
Hirdetés
-
Lopják az LG akkutitkait
it Inkább licenceli ezentúl az akkumulátoros szabadalmait az LG Energy Solution, mert túl sok a jogsértés. Az LGES mellett az UMC is az autóipar egyre lassuló keresletére figyelmeztet.
-
Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
ma Megjelent a Glow 2.0, a Nomad fluoreszkáló iPhone védőtokjának és Apple Watch szíjának második generációja.
-
Ingyenes az Epic Store-ban az Industria
gp Extraként a LISA: The Definitive Editiont kapjuk meg ajándékba.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
werszomjas
őstag
Üdv.
Szerintetek ha vettem a mai napon egy beltéri dvb-t szoba antennát, de az nem lett jó (nem elég erős, szakadozik vele a kép) ha még ma visszaviszem, vissza kell hogy adják az árát? Vagy nem kötelező?
Fóliát rajta hagytam, semmi baja, csak kipróbáltam.
A bolt ahonnan vettem BestByte.
üdv
-
asdf_
veterán
válasz errorcode06 #8550 üzenetére
Emailben irnek mindkettonek, aztan mindketto valaszat elkuldenem egymasnak Hogy neked itt lett eleged az egymasramutogatasbol, dontsek el vegre, ki fog neked javitani/cserelni.
Esetleg ha van valami bejaratott boltod, akkor veluk lehet, hogy szobaall az expert es szivessegbol elintezik.
A ceg adoszama meg nem feltelen kell, inkabb a szamlan szereplo nev. -
asdf_
veterán
válasz werszomjas #8551 üzenetére
Ha szemelyesen vetted, akkor max jofejsegbol veszik vissza, torveny nem kotelezi oket erre. Ha webshopos rendeles volt, akkor 8 napon belul elallhatsz, termek visszautjat te fizeted, 30 napon belul kell visszaadniuk a vasarlas osszeget.
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
Nem konkret a jogszabaly megfogalmazasa mit kell tenni, de van mar olyan birosagi hatarozat, miszerint 3 napon belul bevitt termeket ott helyben cserelni kell, es csak utolag lehet vizsgalodni, ha nem jogos, akkor meg behajtani az ugyfeltol a zsetont.
Mas kerdes, hogy en ennek elintezeseben bokkenonek latom, hogy ha kereskedokent elottem all mondjuk egy 150 ropis tv bebukasanak eselye, akkor ha a birosagi hatarozat alapjan akarnek eljarni, akkor vevo kap egy masikat rogton ott helyben, utolag kiderul, hogy a vevo tette tonkre, tehat rajta kell behajtanom a termek arat. Ahhoz, hogy ezt meg tudjam tenni, ahhoz szuksegem van a vevo adataira (minimum villant egy fenykepes igazolvany+lakcimkartya), hiszen ha utolag a nem jogos csere miatt nem fizet, akkor fizetesi meghagyast kell kiadatni ellene, amihez szukseg van az adataira. Ellenben nem vagyok hatosagi szemely, igy ilyet a vevotol nem kerhetek. Maris patthelyzet. Ugy erzem, a fenti dontest hozo birosag nem gondolta vegig donteset kelloen alaposan. -
cloonee
tag
Sziasztok!
Van egy Asus k53-as notim, Augusztusban volt egy éves, két év garival kaptam, és pár napja kitört az egyik zsanérja. Szerintetek ez belefér a garanciába vagy az én saram lesz a javítása? Köszi. -
asdf_
veterán
Haaaaaaaaat, mivel sima jotallasi esetben 3 napon kell nyilatkozni arrol, hogy milyen modon tesz eleget az arra kotelezett a jotallasi kotelezettsegeinek -es jelen esetben a javitas ugye tiltva vagyon, tehat ennel a harom napnal idoben nem tud tovabbmenni a szituacio semmikepp-, en akepp gondolnam, hogy harom napjuk van ra.
49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet
a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről3. § (4) Ha a forgalmazó a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a fogyasztót.
(csendben halkan hozzateszem, hogy ez egyebkent nem egeszen eletszeru elvaras a jogalkototol)[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz Integrator #8558 üzenetére
A webshopos _rendeles_ nalam kimerit barmilyen atveteli modot . Igen, tudom, egyes webshopok azt irjak, hogy szemelyes atvetelnel ez nem el a 8 nap, de ez termeszetesen bullshit, ugyhogy ismetles a tudas anyja alapon jo ezt megjegyezni.
[ Szerkesztve ]
-
Ricko
tag
válasz Integrator #8558 üzenetére
Igen, online rendelés volt személyes átvétellel.
Akkor ha akarnám mondhattam volna azt is, hogy nem kell csere és kérem vissza az árát? Ekkor kivizsgálás nélkül kötelesek eleget tenni a követelésemnek?
Úgy tudom ilyenkor - hiba esetén - nem kötelesek pénzt vissza fizetni, ha tudják cserélni az adott terméket. -
derce
csendes tag
Mit tegyek?
A történet:
Egy fórumtársunktól vettem egy szg. alkatrészt, amely elromlott kis idő után, a termékre általa írt garancia van 1 év. Értesítettem őt a hibáról okt. 5-én, mondta semmi gond, postázzam vissza, garancia intézése 2 hét. Mire elpostáztam már 2-3 hetet mondott, azóta is ígérgeti, a legutóbbi hogy karácsony előtti héten tutti megkapom.
Nos már szerda van...........
Vélemény? -
derce
csendes tag
Az elhúzódó ügyintézést a garanciának a gyártónál történő intézésével magyarázza. Nem értek hozzá és ez lenne a fő kérdés, elképzelhető hogy egy neves gyártó hónapokig nem képes a garanciális cserét megejteni?
-
Turbolada II
őstag
-
bullseye
addikt
válasz Turbolada II #8566 üzenetére
Pesszimizmusból
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
Ricko
tag
Na holnap mehetek a cuccért, kicserélték.
-
Integrator
aktív tag
Ha azt mondod, hogy azért akarod vissza a pénzed, mert reggel nem tudtál szarni, és 8 napon belül vagy, akkor ezt az indokot is el KELL, hogy fogadják.
A Megrendelő az 17/1999 Korm. rendelet 4. §-a alapján jogosult az áru átvételét követő nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállni a vásárlástól.
[ Szerkesztve ]
-
q13579
senior tag
Sziasztok!
Párom kapott szüleitől egy fehér-arany nyakéket, nem kis összegért. Nem igazán találták el a stílust ezért cserélték másikra, sajnos az sem az igazi, pénzt viszont szerintünk nem adnak vissza... Más hasonló értékben viszont nincs az üzletben.
Amit viszont nagyon furcsálok. Se az eredetihez, se a kicserélthez nem kaptunk semmi tanúsítványt. Van egy papír, amire elméletileg fel kellett volna vezetni, hány karát, milyen típusú, illetve hány gramm, de üresen hagyták.
A kérdésem az lenne, hogy ékszer esetén, ha az nemesfémből van, nem kellene minden esetben ezt a tanusítványt kitölteni? Mert ennyi erővel mondhat akármit :S.
-
nemeth989
senior tag
Sziasztok.
Tanácsotokat szeretném kérni. Még Október vége felé vettem egy SAMU SSD-t a PcLand nevű bolt webshopjából, minden szép és jó volt, de 4 hét után bekrepált, és visszaküldtem a boltba, hogy gariztassák. Ők szóltak, hogy elindítják a sami garanciát, ez volt olyan nov. 21-fele, most már lassan eltelt 1 hónap és még mindig semmi infót nem kaptam, felhívtam őket 2 hete, de azt mondták amíg nem jeleznek nekik vissza, addig nem tudnak mit csinálni.
Ilyenkor mit tudok tenni? Kezd az egészből már elegem lenni, van arra esélyem, hogy visszakapjam a pénzem, vagy egy cseredarabot, mert valaminek már történnie kellene.
Milyen jogaim vannak ilyen helyzetben?RideMyStyle "LoveMyWilier"
-
szamovar
tag
válasz szamovar #8430 üzenetére
Előző felvetésemre nem reagált senki, úgy hogy most kiegészítem plusz információkkal.
Egy hónap telt el a cipő visszavitele óta és azóta sem kerestek(sms-t ígértek). Nekem sem volt időm ezzel foglalkozni, így hagytam a dolgot. Ma viszont találtam néhány szabad órát, úgy hogy visszamegyek az üzletbe. Közben viszont lejárt a 6 hónapos szavatosság. Mit javasoltok?[ Szerkesztve ]
Alcatel One Touch Max DB - Nokia 3310 - Nokia Ngage - Samsung E900 - Samsung P850 - Se w800 - Nokia N91 - Eten m500 - Samsung I900 - BlackBerry 9000 - Motorola Defy - Nokia E52 - Nokia Lumia 1020 - Apple Iphone SE
-
errorcode06
őstag
válasz szamovar #8573 üzenetére
Tudomásom szerint ha visszavették, akkor a szavi idő annyival hosszabbodik mint amennyit náluk volt/van, így ha pl 5 napra vették vissza, akkor az 5 napot jelent +ban
"Well, Blizzard is dead. It is a corpse being puppeteered by Activision and Bobby Kotick" DesignerDave
-
szamovar
tag
válasz errorcode06 #8574 üzenetére
15 napra vették vissza a jegyzőkönyv szerint, de 30 napja nem értesítettek.
Alcatel One Touch Max DB - Nokia 3310 - Nokia Ngage - Samsung E900 - Samsung P850 - Se w800 - Nokia N91 - Eten m500 - Samsung I900 - BlackBerry 9000 - Motorola Defy - Nokia E52 - Nokia Lumia 1020 - Apple Iphone SE
-
Nerevarine
csendes tag
Sziasztok!
Olyan problémám van, hogy 2 és fél éve tönkrement a videokártyám, volt még rá garancia, így a bolt felajánlotta a "levásárlás" lehetőségét, vagyis kicserélték a kártyámat egy jobbra, ezt el is fogadtam, erre az új videokártyára 3 év garanciát adtak. Most úgy néz ki ez is beadja a kulcsot, az az egyetlen probléma, hogy annak idején csak egy garancia levelet kaptam, számlát nem, mert csere volt, ezen meg nincs feltüntetve vételár.
Ez ugye azért érdekes, mert valószínűleg javítani nem lehet, meg ugyanilyenre cserélni se, mivel 3 éves modellről van szó (Radeon 4890), tehát levásárlás/pénzvisszafizetés lehet a járható út, csak mivel nincs számla így nem tudom az eredeti vételárat sem. Ilyen esetben mit lehet csinálni? Elképzelhető hogy a boltnak van (vagy kell lennie) valamilyen nyilvántartása erről, még akkor is ha csak csere volt? -
sasa311
veterán
válasz Nerevarine #8576 üzenetére
A boltnak nincs, de ilyenkor alap lenne az eredeti kártya számlája.
Illetve részedről az volna a korrekt hozzáállás, ha elfogadnál egy hasonló tudású kártyát cserébe, nem kérnéd vissza a 6 (!!) évvel ezelőtti vételárat.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
Nerevarine
csendes tag
válasz sasa311 #8577 üzenetére
Úgy érted annak a kártyának a számlája amit először vettem, és cserélve lett? Mert az már biztos nincs meg, leadtam minden tartozékot meg papírt amikor cseréltük. Bár gondolom számlából nekik is kell, hogy legyen.
Ez így akkor lehet, hogy tényleg erős lenne visszakérni az eredeti árat, mert tényleg valamikor 2008 közepe/vége felé vettem a Radeon 4870-et, (amit cseréltek 4890-re) csak kicsit elszakadt a cérna, mert ez már zsinórban a 4. VGA-m amit tőlük vettem és gari idő lejárta környékén megy tönkre. Volt egy 110e, és egy 140e Ft-os kártyám is, amik pár hónappal élték túl a garis 2 évet, és nyilván vehettem újat, mert ezeket így már nem cserélték . Ezzel is így jártam volna, ha erre is 2 év gari járt volna.
-
sasa311
veterán
válasz Nerevarine #8578 üzenetére
Számlát ilyenkor nem kellett volna visszaadnod.
Amúgy manapság nem 20 évre terveznek HW-t, "örülj neki", hogy még gariba cserélik. Nem tervezik őket csak pár évre, erről nem a cég tehet akitől vetted. Kérjél helyette valamit (gondolom úgyis egy 5xxx sorozatú kártyát adnak, ami amúgy is sokkal jobb) és örülj, hogy újraindult a gari.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
q13579
senior tag
válasz Nerevarine #8580 üzenetére
Amúgy, a számla másolatát nekik meg kell tartani, legalább 5 évig... Ezt a számviteli törvény elő is írja nekik.
Hivatalosan tehát meg kell, hogy legyen nekik, az más kérdés, hogy ezt nem kötelesek szerintem a rendelkezésedre is bocsájtani.
-
asdf_
veterán
Ha ugyanazt az ugyviteli programot hasznaljak, mint a legelso vasarlasnal, akkor mocskosul mindegy, hogy hol es kinel, milyen szamla van es eredetiben/lemasolva/lefuzve/anyamkinja. A programban megvan minden adat.
-
Thunder82
aktív tag
Ez persze off de mint "hallom " ATI karid volt eddig , igen az áruk jobb az NV- nél de a minőséget meg kell fizetni !! Szal szerintem cserélj platformot és lehet nem mennek tönkre sorba a karijaid Off vége
- [HNT] - ::Hungarian National Team:: # tHUNderKILLLER # tHUNderKILL3R
-
asdf_
veterán
válasz Thunder82 #8584 üzenetére
Vagy csereljen tapot, vagy hazat, oldja meg a szellozest, jatsszon kevesebbet vagy akarmi... Nem mellesleg ugye azon kivul, hogy nvidia vagy ati chip dorombol a kartya kozepen, szamtalan egyeb tenyezo modositja a kartya minoseget (gyarto, felhasznalt alkatreszek, minosegellenorzes, referenciakartya-e vagy sajat tervezes, stb. stb. stb.) szoval eleg nehez lenne ezt arra kihozni, hogy az ati kartyak szarok.
-
Thunder82
aktív tag
Igen-igen van benne valami, de mindenki a saját tapasztalataira épít ahogy én is, és abból alkot véleményt. Ezért is oszlik ketté a tábor ATI vs NVIDIA köré mert általában ez valamiért jobb mint a mási......de mindenkinek meg van a maga kifogása. Én pl ugyanezért váltottam Ati-ról NV-re mert nem jött be ! Nemhogy elromlik és még a huszadikat is abból veszem mert ATI ! Jelenleg 1 GTX 560TI DCU II TOP tulaj vok és nagyon meg vagyok elégedve 1 pár éve !
[ Szerkesztve ]
- [HNT] - ::Hungarian National Team:: # tHUNderKILLLER # tHUNderKILL3R
-
-
gabor901113
tag
Sziasztok!
Lenne egy Samsung NV300 típusú laptopom, ami 1 éve lett vásárolva, eredetileg 2 év garancia van rá!
Na most az a kérdés hogy a garanciapapír nincs meg sehol, de a számla megvan! Most jutottam el odáig hogy vissza szeretném vinni mert a kijelző megnyomódott, semmi külsérelmi nyom, külső monitoron megy a gép tökéletesen! Van rá esély hogy garanciába megcsinálják? Még 1 év garancia van rá!Előre is köszönöm!
-
sasa311
veterán
válasz gabor901113 #8588 üzenetére
Ha normálisan mész és normális a cég is akkor van.
Jogszabály szerint 1 év után garanciajegy szükséges.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
válasz gabor901113 #8590 üzenetére
Többé kevésbé. De azért ha megvan az eredeti számla ritkán szoktak az üzletek szívózni a garijegy miatt.
A gond az, hogy MO-n a kötelező jótállás 1 év. Ehhez elég a számla, amivel bizonyítod az adás-vételt.
Az 1 év feletti garancia úgymond "önkéntes" (habár a törvény azt is kimondja, hogy a kereskedő köteles a kedvezőbb gar. feltételeket továbbadni a user felé, de ebbe szarik bele mindenki nagy ívben), így oda elvileg kell a garijegy.[ Szerkesztve ]
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
gabor901113
tag
válasz sasa311 #8591 üzenetére
Így érthető Még abban tudsz segíteni hogy szerinted ebben az esetben is lehet hogy cserélik? A laptop a táskában volt, hazafele jövet nekicsapodtam a vonatnak ahogy felszálltam és persze a gép ezt jobban megérezte: megnyomódott a kijelző, mégegyszer mondom külsérelmi nyom nincs! És a kijelző jobb oldalán kb egy 10x20cm-es rész megmaradt épen és ott látszik is az asztal!
??
Köszönöm az eddigieket is! -
Josi
aktív tag
válasz gabor901113 #8588 üzenetére
Ha a kijelző "megnyomódott" az nem garanciális hiba, hanem a felhasználó hibája.
Olvasva a köv hozzászólást is, ez zsebbenyúlós dolog lesz.
Kb 20-30 ezer között számolhatsz a kijelzőcserével, márha 1366x768 a felbontása a gépednek.
És ennek semmi köze, hogy 1 éven túl vagy a garanciában.[ Szerkesztve ]
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
asdf_
veterán
válasz sasa311 #8591 üzenetére
(habár a törvény azt is kimondja, hogy a kereskedő köteles a kedvezőbb gar. feltételeket továbbadni a user felé, de ebbe szarik bele mindenki nagy ívben)
Pont ellenkezoleg, papiron tobbet adnak, mint ami jar (aztan utana pingvineznek, hogy az ket ev meg harom ev az nem ugy ket ev meg harom ev). Itt is ket ev garis samsungrol beszelunk (es nyakig vannak a webshopok is 2 meg 3 ev garos cumokkal), mikozben a samsung jotallasi jegyen feketen feheren rajta van hogy az 1+1 ev korlatozott.
Normalis boltban van bianko garjegy, eladasi szamla es gyari szam alapjan kiallitjak utolag siman (feltetelezve, hogy naluk eladaskor rogzitve volt a gyari szam vagy a szamlan, vagy csak a szamlazorendszerben).De a benyomodott a kepernyo, de nincs serulesi nyom, az ugye nem rendeltetesszeru hasznalat, tehat nagyon nem allnek neki patentkodni, ha visszadobjak, mikozben en vagyok a hunyo.
[ Szerkesztve ]
-
sasa311
veterán
válasz gabor901113 #8592 üzenetére
Ez tuti nem garis ügy.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
gabor901113
tag
Értem, semmiféleképp nem állnék neki feljebb. De ha már van gari, csak bepróbálkoznék... Senkinek nem mindegy anyagilag egy kijelzőcsere. Sajnos használtan is 20-25k-ért találtam kijelzőt. Mindenesetre lehet hogy megpróbálom, annyit nekem megér.
Köszönöm a segítséget mindenkinek!
-
asdf_
veterán
Hopp, magan a torteneten atsiklottam, hogy mi zajlott es mi a jelen allapota a kijelzonek. Haaaaaaat, fel oranal es par kilometernyi utnal tobbet nem invesztalnek a dologba, mert rendkivul nagy esellyel tokfolosleges (foleg, ha mar a masodik evben vagy esetleg). Bar igazabol meg annyit sem, mert valahogy nem nagyon tudok mast elkepzelni, mint hogy atvetelnel bekapcsoljak, feledforditjak, mosolyognak egyet, es megkerdezik, hogy te ezt most komolyan gondoltad-e, hogy ezt legariztatod
-
ANDROID???
addikt
A békéltető testületes meghallgatásnak van valami ktg-e?
Új hozzászólás Aktív témák
- OpenWRT topic
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Stellar Blade
- Megjelent a Moondrop audio-fókuszú telefonja Kínában, lesz globális verzió is
- bitpork: Fogyasztásra ítélve
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Lelövi a Roccat márkanevet a Turtle Beach
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- További aktív témák...