- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Fotók, videók mobillal
- Milyen okostelefont vegyek?
- Netfone
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
Hirdetés
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Konzolokra is megjelenik a Deathbound
gp A PC-s verzió mellett megkapjuk a teljes kiadást PlayStation és Xbox platformokra is.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gyuri27
félisten
válasz luciferc #6401 üzenetére
306/A. §
A jogosult a választott szavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott kárt köteles a kötelezettnek megtéríteni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett magatartása adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
A boltos helyébe erre hivatkoznék.
Mikor visszavitte javitást vagy cserét kért (mivel először ezt kérhet). Erre dolgozott vele a kisker szervize. Hát Józsi ez a táp halott. Küldjük a nagykernek. A nagykerben Béla melózott vele. Aki szintén felismerte, hogy halott. Küldik a gyártónak. A gyártó a világ másik végén megállapitja, a táp döglött küld egy másikat. Mivel ez a tipus nincs egy másik fajtát küld.
Nos az egész hercahurca és annak költségeit a kötelezettnek kell állnia. Ez van a törvényben és egy így helyes. Viszont a mi esetünkbe későn vakarózott a kedves vevő. Aki nem számitott arra, ha egyszer egy 70k-s tápot elhoz 7k-t és azt gariztatni kell a bolt egyből a pénzét adja vissza. Kitalálja, hogy ezt az egész folyamatot Ő nem szeretné. Mert nehogymár bukjon a dolgon. Na itt jön a fenti törvényhely. Ahol a boltos helyében azt mondanám. Uram amennyiben kéri vissza a hibás terméket az légipostával tudom vissza küldetni a tengerentúlról. Aminek az összege 50625ft.
Valamint a fenti törvény is annyit ír, hogy másik lehetőségre lehet áttérni. Nem az egész garis eljárást visszamondani, semmissé tenni.Amúgy meg aki használtan megvette egy tápot az full luser. Mert nem veszek olyan cuccot meg 30k-t aminek a számlájára 7k van irva.
[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
aktív tag
válasz bullseye #6400 üzenetére
Nem a haverom volt a vásárló, és ha ez velem törttént volna akkor nagy eséllyel az így jártál választ kaptam volna az eladótól. Van egy kis társaság akik személyeskedni járnak fel erre a fórumra mint pl te is, és vannak akik használható jogi és fogyasztóvédelmi tanácsokat adnak próbálj meg légyszives objektív maradni. Előre is köszönöm.
-
luciferc
őstag
válasz Gyuri27 #6402 üzenetére
Nem értem amit írsz. Azt írod kijavítást vagy cserét kérhet. Akkor javítsák ki vagy cseréljék ki. De a pénzt önhatalmúlag nem adhatják vissza. Kijavították? Tudtommal nem. Kicserélték? Ha jól figyeltem, akkor nem. Akkor miről beszélsz? Ki tért át másik igényre? Nem értelek.
A cég ezt válaszolta neki: "Ezek alapján, mivel kifutott termékről van szó csak jóváírni tudjuk a termék teljes, vásárlási vételárát."
Ez meg nem jogszerű, mert a vevő választása szerint (hogy emeljem még ki) árleszállítást is kérhet.
mod: erre meg: "Aki nem számitott arra, ha egyszer egy 70k-s tápot elhoz 7k-t és azt gariztatni kell a bolt egyből a pénzét adja vissza." nem is kellett számítania, mert a bolt ezt nem teheti meg.
[ Szerkesztve ]
-
luciferc
őstag
Látom sikerült megfogni a lényeget. A fórumtárs miért fizetne a vevőjének? Használt cuccot adott el minden papírjával. Nem titkolt semmit. A vevő is nyerészkedett ennyi erővel, mert egy 1 hónapos tápot fele áron vett. Itt egyedül a bolt sírhatna, de ő meg verje le a munkatársain, mert nem igaz, hogy se árazáskor, se kiadáskor nem lehetett észrevenni, hogy vargáné árban adtak egy kissé jobb tápot.
-
Gyuri27
félisten
válasz luciferc #6405 üzenetére
"6. Szükséges ismételten kiemelni, hogy amennyiben a szerződő felek a szavatossági igény(ek) érvényesítése során nem tudnak megállapodni, a szerződésszegés tényének és a szavatossági igény jogosságának kimondása bírósági hatáskörbe tartozik."
Idézet az nhh oldaláról.
Tehát irány a biróság![ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
luciferc
őstag
válasz Gyuri27 #6409 üzenetére
Ez világos, de ez nem is volt kérdés.
Én azt nem értem, amit te írtál, mert hogy őszinte legyek eléggé zavaros és az ismert tényekkel néhol hadilábon áll, viszont vehemensen támadod a fórumtársat. Írom ezt úgy, hogy én sem kívánom védeni, pusztán igyekszem kívülről szemlélni a dolgot és kocajogászkodni. Ariadne!!!!
-
bullseye
addikt
válasz luciferc #6411 üzenetére
első vonal a javítás, vagy csere. itt tudtommal elég szólni, ha a vevő által kért változat nem megy, és a másikat ajánlani. Ha egyik sem megy akkor is elég szólni, hogy más, árban megfelelő cserepéldányt adnak, vagy pénzt vissza. Itt speciális eset van, mert a termék ára kisebb, mint az értéke, ezért a vevő visszakozna. A garanciaadó erre elméletileg kötelezhető DE továbbra is kérdés, ki fizeti ennek a járulékos költségeit, mi a helyzet Vis őrnagy úrral, stb. És ha bizonyítható, hogy a tápot a cég szándékosan összetörte és elásta, hogy ne legyen a vevőnek, akkor mi lesz? Ki kell fizetniük az árát?
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
luciferc
őstag
Ne hagyd el a topikot, ha érdekel a téma. A boltot érzelmi alapon védték, én pedig jogi alapon próbáltam érvelni anélkül, hogy erkölcsi ítéletet mondtam volna az esetről. Ez egy fogyvédelmi topik, és leírásra kerültek a bolt vélt védelmében elég meredeken kérdőjeles dolgok. Én ezekkel vitáztam.
-
luciferc
őstag
válasz bullseye #6417 üzenetére
Ha egyik sem megy akkor is elég szólni, hogy más, árban megfelelő cserepéldányt adnak, vagy pénzt vissza.
Az ég áldjon már meg téged is. Nem elég szólni. Mi a francért másolom be a nyomorult PTK részeket, ha nem olvasod el. Ha nem megy se javítás se csere, akkor a vevő DÖNT, hogy árleszállítás vagy pénzvissza. A másra csere és társai mind opcionális megállapodás kérdése. Ami lehet, az javítás vagy csere, ha ezek bármi okból nem mennek, akkor árleszállítás vagy pénzvissza, de minden a fogyasztó választása alapján!
A hibás táp pedig a garanciafolyamat során végig a fogyasztó tulajdona. Amúgy ha a gyár szétbontotta, akkor hol is a gyár által küldött cseretáp? Mert a fórumtárs elmondása alapján ez nem szerepel a játszmában, pedig ugye megjelenhetne...
A fogyasztó nem lépett vissza semmitől. Ő kijavítást vagy kicserélést kért. Nem tudták teljesíteni, hanem önkényesen megfosztották tulajdonától és megfosztották PTK szerinti választási lehetőségétől.
-
Gyuri27
félisten
válasz luciferc #6420 üzenetére
A csere tápot a bolt miért adná oda? Hiszen a vásárló ugyanolyat kérhet. Mint tudjuk.
Amúgy meg ismerjük a dolgok menetét. Kisker a nagykerbe. Nagyker a gyártóhoz postáz.
Most a kisker, hogyan szerezze vissza a tápot? Nyilván mint mondtam a gyártó küldött vagy küld egy másik tápot. De mivel ez nem ugyanolyan a vásárló részére ezt nem kell átadni.
Máskor meg a vásárlónak az a baja, hogy nem ugyanolyat kapott és azt nem fogadja el.
Így csak a pénz vissza marad. Esetleg a pereskedés. De az meg veszélyes mert még a végén a kedves vásárló ellen ítél a biróság. Mert ebben az esetben a vásárló nem jóhiszemüen járt. Picit nyerészkedés szaga van. Ilyen esetben a biróság meg már itélt a bolt javára.[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
luciferc
őstag
válasz Gyuri27 #6422 üzenetére
A csere tápot a bolt miért adná oda? Hiszen a vásárló ugyanolyat kérhet. Mint tudjuk.
Semmi gond, ne is adja. Viszont a vevő meg igényelhetne árleszállítást, választása szerint. Fogyasztói jogai mindenképpen sérültek.
Az én is írtam, hogy a jóhiszeműségbe bele lehet kapaszkodni, ugyanakkor azért lehet olyat látni, hogy elfekvő készletet vicces árakon adnak oda boltok, szóval a vevő meg arra hivatkozhat, hogy azt hitte egyszerűen szabadulnának a táptól, hiszen 1200W azért nem mindennapi, lássuk be. Szóval érdekes kérdés.
[ Szerkesztve ]
-
bullseye
addikt
válasz luciferc #6420 üzenetére
Elolvastam, csak az általános üzletmenetben szinte soha nem így működik a garanciáztatás, mert a cég igyekszik javítani vagy cserélni. Az árban egyező csere vagy a pénz visszafizetés a második lépcső, ált. a vevőnek kedvez, ezért nem szokás előtte engedélyt kérni rá. Árleszállítást meg jog szerint lehet kérni, hát akkor rajta, de ha a termék egyáltalán nem működik, mi a megfelelő árleszállítás? 100%-os? Az pont a pénzvisszafizetés. De az is igaz, hogy a hibás példányt is vissza lehet kérni, ezt írtam én is.
cseretáp amúgy azért nincs tudtommal, mert kifutó/kifutott termékről van szó. árban egyezőt vagy teljesítményben egyezőt meg nem kötelesek felajánlani. De ha lenne egy másik 7k-s táp, valószínűleg nem fogadná el a vevő, (bár lehet, hogy jogilag ezt is le kell játszani a teljesség kedvéért)... Ezért a cég visszaadná a pénzt. (Mellesleg, ha tényleg javíthatatlan, akkor valszeg a gyártó kicsengette nekik a teljes árát, de azt, ha akarnák se adhatnák vissza a 7k számlára.)
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
luciferc
őstag
válasz bullseye #6424 üzenetére
Árleszállítást meg jog szerint lehet kérni, hát akkor rajta, de ha a termék egyáltalán nem működik, mi a megfelelő árleszállítás? 100%-os?
Autóknál roncsértékről hallottál már? És ha a táp ugyan most nem működik, de a tulaj tudja, hogy mondjuk 10k-ért megcsinálják neki?
Mondjuk ki, a kisker dolgozói hibáztak (legyünk jóhiszeműek), ezt most a kisker megpróbálja visszafordítani. Csakhogy amíg a vevő nem sértett törvényt, max etikailag támadható, addig a kisker most törvényt sértett. És ha esetleg a kisker már megfizettette a hibázókkal a kárt, akkor a cseretápot most eladja és ő nyerészkedik. Ezt sem tudjuk, nem is állítom. Szóval ezért próbálom pusztán jogi oldalról nézni.
-
-
bullseye
addikt
válasz luciferc #6425 üzenetére
nem nem hallottam, autókról sem. ha nem is értesz velem egyet, akkor is próbálj engem is a jogi oldalamról nézni, kevesebb alázáskísérlettel...
Az, hogy a tápot meg lehet csinálni, kérdéses a gyártó szakvéleménye alapján, ha az igaz. Ha nem, akkor lehet rajta pereskedni 4-5 évet. Ahogy az egészen, úgy általában. Lehet, hogy ez a jogsérelem nagyon fájó az elszenvedőjének, de hivatalosan 7000 forintos sérelem érte. Szerencse, hogy már minden összeg számít - így akár lopás miatt is feljelentheti a céget, ha vicces kedve van, de az is csak egy spirálba vezet.
A kérdés továbbra is az, mikor, milyen eredmény várható jogi úton, ha a cég nem adja vissza hirtelen a hivatalosan megsemmisült tápot?
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
luciferc
őstag
válasz bullseye #6428 üzenetére
Te szerintem gyakorlati oldalról közelíted meg, ami nem baj. És egyetértünk, ez már valószínűleg az így járás esete. Ettől függetlenül nem árt tudni, hogy ki mikor hibázott vagy sértett jogszabályt. Ha nem ilyen ordító árkülönbség lett volna a táp értéke és ára között, akkor valószínűleg jobban lehetne jogorvoslatot keresni. De valljuk be, azért egy lopás miatt ismeretlen tettes ellen tett feljelentés lehet, hogy meggyőzné a céget, hogy nem így kellene kompenzálnia magát az alkalmazottai hülyesége miatt. A táp ugyanis valóban eltűnt, a tulajdonosa tudta és beleegyezése nélkül.
-
Kobe
veterán
sziasztok
van egy vitatott minőségű termékem, amit szeretnék cseréltetni / visszavetetni az eladóval. A holmit webshopon keresztül rendeltem, azzal a kitétellel, hogy személyesen venném át a boltban (nem szerettem volna 2-3 K-t futárra költeni, lévén 10 perc séta a bolt, és összvissz egy 6K-s holmiról beszélünk, nyílván nem is nagyon érte volna megy futárral kérni)
Jeleztem a boltnak személyesen, hogy valami problémám van a termékkel (a valós teljesítmény nagyon elmarad az elvárttól), így szeretném cseréltetni vagy visszakapni a vételárat. A boltban arra hivatkozva, hogy "ez ilyen", finoman elhajtottak, mondván mivel személyesen vettem át a boltban a terméket, rám nem vonatkozik a 8 napos visszatérítés sem.
Érdekelne, hogy ez valóban igaz, tényleg csak akkor küldheted vissza a terméket ha futárral kéretted a kiszállítást, de ha ugyanúgy neten rendelted és a boltban vetted át, akkor már nem ?
-
sasa311
veterán
válasz luciferc #6405 üzenetére
Az a baj abszolut rosszul értelmezed a törvény szövegét...
Kijavítást vagy cserét kérhet HA a bolt tudja teljesíteni VAGY nem indokolatlan többletköltség nekik.
Kijavították? Nem, mert nem tudták (vagy nem akarták, teljesen mind1)
Kicserélték? Nem, mert nem akarták vagy nem tudták (ez is teljesen mindegy)Mi marad? A pénz vissza. AZ, AMI A SZÁMLÁN SZEREPEL! Mást jogilag nem is adhat vissza a boltos.
Az árleszállítást is teljesen kicsavartan értelmezed... Az eredeti vételárból lehet kérni leszállítást, ha 1-1 funkciót vesztett gépről van szó. Ami teljesen rossz azzal milyen leszállítást szeretnél kérni? 100%-ot? akkor ott vagy ahol a part szakad, vagyis 7K.
A terméket LEADTA garanciális ügyintézésre, ezzel beleegyezett ebbe a procedúrába. Visszakozni nem lehet.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
kukinyo
addikt
válasz luciferc #6429 üzenetére
Nagyon elkanyarodtatok az alapoktól.Ha a vevő nem akart volna nyerészkedni,nincs ez az egész hajcihő.Teljesen biztos vagyok benne hogy a törvénysértés már a vásárlásnál elkezdődött.A vásárlónak nem csak jogai vannak hanem kötelességei is.
Egy példa:Ha találsz valamit az utcán és nem adod le (mindegy hol) törvénysértést követsz el (eljárást indíthatnak ellened),jogtalan eltulajdonítás címen.Ki gondolná ezt?
Biztos vagyok benne hogy egy hozzáértő erre az esetre is találna paragrafust.
Úgy hogy a vevő ne firtassa az eladó bolt jogait amíg a saját kötelességeivel nem foglalkozik.
Majd ha ő mindent szabály szerint csinál akkor lehet támadni. -
aktív tag
válasz kukinyo #6433 üzenetére
Semmiféle szabályt nem szegtem meg! Ha a bolt ezt 1ft-ért akarja adni akkor annyiért adja, és ahogy ez én kifizettem a tulajdonomba kerül. Nehogy még én legyek a hibás, tessék a port azon elverni aki árazta, na őt ezért felelősségre lehet vonni! Nem értem miért akarsz engem azért bűnözőnek beállítani mert éltem a lehetőséggel és olcsón megvásároltam egy tápegységet! Mi lenne a kötelességem árazzam be helyettük az általuk eladni kívánt árút? [személyeskedés]
[ Módosította: 7 ]
-
kukinyo
addikt
válasz Gaboo007 #6434 üzenetére
Én nem állítottam hogy bűnöző vagy.Elkövettél egy olyan dolgot amit nem kellett volna.
Szerinted ez ugyan az lenne? Hogy ki van elszállva azt jól mutatja az előző hozzászólásod is.Átvertél valakiket és még te beszélsz jogról,igazságról?
Én a te helyedben behúznám fülem-farkam és nem reklámoznám hogy milyen becstelen vagyok.Várjuk meg hátha idetéved egy hozzáértő emberke és mutat nekünk erről egy linket.
Viszlát és szégyelld el magad.[ Szerkesztve ]
-
-
aktív tag
válasz kukinyo #6435 üzenetére
Csak azt áruld el hogy kit vertem át? Mert már megint alaptalanul rágalmazol, de ez látom itt divat! A vevő a megkapta a tápegységét és vele a hivatalos papírokat is. A termék gariztatása tudtommal nem az én feladatom. És aki elkövette a hibát és nem vállalja a felelősséget az szégyelje magát! Ha te itt eladsz valamit garanciával de a tudtodon kívül megszűnik a kisker vagy más okból nem tudják/akarják gariztatni akkor az is a te hibád? Álmomban sem gondoltam hogy ekkora trükközésbe csap a kisker! Ezért is fordultam ide segítségért de úgy látom felesleges volt [személyeskedés]
[ Módosította: 7 ]
-
aktív tag
válasz sasa311 #6436 üzenetére
Nem, mert mielőtt ők eladták az ő tulajdonukat képezte amint én ezt kifizettem átkerült az én tulajdonomba és én nem mondtam le a tápegység tulajdonjogáról, ha én azt mondom hogy 500000ft-ot kérek a tápegységért akkor annyit kérek maximum nem fizetik nekem ki, de ez hogy a tulajdonomat képező termék csak úgy felszívódik enyhén szólva gyanús. Bevizsgálásra átadtam a szerviznek tehát nem adtam el a részükre. Akkor milyen alapon "semmisítik" ezt meg? Hivatalos papír természetesen nem került elő a megsemmisítésről. A vevőt kártalanítom ami nem lenne kötelességem de megteszem, mint már többször leírtam. Meg lehet nézni hány negatív vélemény van rólam a PH-n... Az szúrja itt néhány gondolom kisker tulajdonos/dolgozó szemét hogy nekik is felelősséget kell vállalniuk a tetteikért.
[ Szerkesztve ]
-
kukinyo
addikt
válasz Gaboo007 #6437 üzenetére
A boltot,boltost verted át [moderálva]. És ezt te is jól tudod,csak makacs vagy mint egy szamár.Szó sem esett most (tőlem) a második vevőről.Válasszuk ketté azt a két üzletet.
De vágd csak magad alatt a fát egy olyan oldalon ahol alap a bizalom.Remélem nagyon sokan olvassák ezt a topicot.
Hiába is háborogsz a bolt helyébe mindenki ezt csinálná,jogosan.És nem utolsó sorban ők még csak nem is károsítottak meg téged.Mint ahogy te tetted velük.[ Módosította: 7 ]
-
Mr X
veterán
válasz kukinyo #6439 üzenetére
Csak erre egy megjegyzés.
Miért verte át a boltot? Ők árazták be, és oda is adták annyiért, pedig mondhatták volna, hogy nem, mert nem valós árat írtak ki. Vagy akár azt is, hogy jelenleg nincs készleten. De odaadták.
A vevőnek miért kellene tudni, minek mennyi a valós piaci értéke? Még az sem jó, hogy aránytalanul olcsó volt, mert ennyiért lehet már kapni tápot, azt meg neki nem kell tudnia, hogy X márka Y terméke mennyibe kerül máshol. Ez nem egy LCD TV, amiről lehet tudni, hogy a 10k-s ár elírás, mert annyiért kizárt, hogy kapjon.
[ Szerkesztve ]
-
sasa311
veterán
válasz Gaboo007 #6438 üzenetére
Miért hiszed, hogy a boltos nem vállalt felelősséget a tettéért? Visszakérte tőled valaki is - az amúgy egyértelműen elárazás miatt - szotyiért vett tápegység árkülönbözetét? Nem. Akkor?
Azt meg már sosem tudjuk meg, hogy mire adtad le (te adtad le vagy akinek eladtad?!) a tápot. Ha bevizsgálásra az egy dolog. Viszont ha garanciális ügyintézésre akkor onnantól az a táp már nem a te tulajdonod. Leadtad garanciális ügyintézésre és a kereskedés a törvények adta lehetőségek szerint eljárva kártalanít téged - jelen esetben visszaadja az eredeti vételárat. Igen, azt, amit te elmutyiztál és akkor nagyon örültél neki.
És ennyi. Ha nem tetszik pereld be őket. Kiröhög a bíró és úgyse jársz jól a végén.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
kukinyo
addikt
Ne má?
Megnézted az adatlapját?
Egy ilyen géppel rendelkező emberről el tudod képzelni hogy nem keni-vágja?
Ez rossz kifogás. -
-
Biznisz Elek
aktív tag
válasz Gaboo007 #6438 üzenetére
"A vevőt kártalanítom ami nem lenne kötelességem de megteszem, mint már többször leírtam"
Na ezt csinálja veled is a bolt mivel nem tudja se cserélni se javítani, gy kifizeti az árát, ha a te vevődnek megfelelt akkor neked mért nem?
▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen routert?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Xbox Series X|S
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Autós topik
- PlayStation 5
- ASUS ROG Ally
- További aktív témák...
- Amazfit I T-REX 2 I GTS 3 I GTR 3 I GTR 3 Pro
- Új Latitude 7440 2-in-1, FHD+ IPS kihajtható érintő, i7-1365U, 32GB DDR5, 512GB NVMe, IR kamera, gar
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 1000 Lite Corsair 650W
- Xiaomi Instant Photo Printer 1S Set Bontatlan!
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 16GB DDR4 250GB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 100 Lite Chieftec 700W