- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Digitális detox a Nokiától
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- DIGI Mobil
- Milyen okostelefont vegyek?
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
Hirdetés
-
Xbox Game Pass [2024] - A májusi lista
gp Az elkövetkező időszakban többek között megkapjuk a Kona II Brume című játékot.
-
Május 7-én bulit tart a Huawei
ma Méghozzá Dubajban, ahol új termékek várhatók. Ezek a Watch Fit 3 és laptopok lehetnek, a Pura 70-es telefonok maradhatnak Kínában.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
stol
addikt
"Ezzel nem lehet megideologizálni a vevő átverését. Tudod mi lenne korrekt? Ha azt mondanád neki, hogy figyelj, törvény szerint visszajárna a teljes vételár, de alternatívaként felajánlom, hogy válassz pár hasonló termék közül. Ha nem kell, visszaadom a pénzt. Nem kell elsunnyogni, hogy van lehetősége a pénzt választani. És nem csak a szerinted jogos töredékét."
Hol van szó a vevő átveréséről?
Ki mondta, hogy nem így járok el, amit a 3. mondattól leírtál?
Itt a probléma a gyártó-magyar törvény közötti ellentéten van, ahol a köztes kisker szop be mindent.
Magyarisztánban van egy olyan fogyasztói törvény csokor, amely sehol a világon. Ennyi.Mit is írtam? Én NEM cserélek önkényesen az eredeti helyett másra. A nagyker és vagy gyártó küld mást, amit a vásárló vagy elfogad, vagy nem. Ha nem, akkor jön szóba a fenti általad írt passzus.
~7,5év alatt 2 fizikai sérült alaplapot leszámítva minden esetben sikerült megoldani így a garanciális problémákat és a vevő (legalábbis ott a boltban) elégedett volt!
A 2 fizikai sérült alaplap ügyében pedig utólagosan a kermi és fvf nekünk és a gyártónak adott igazat.
Pénzt visszafizetnem 2 esetben kellett 7,5év alatt; egyik egy vízhűtéses táp volt, a másik egy 4890-es ATI VGA. A második esetben azért ragaszkodott csupán a vevő az eredetihez, "mert műszaki kuriózum" tisztában volt a teljesítményével a gyártói csere alkatrésznek, de ő a műszaki kuriózumhoz ragaszkodott volna.
Viszont ő a pénzzel sem volt boldog... Mert volt pénze, de nem volt 4890-e.A szöveget elolvasni és MEGÉRTENI kell.
Nem átfutni és kiragadni részeket."Azért kíváncsi lennék, ha veled szemben járna el valaki hasonlóan"
Jártam már így.
Kompromisszumra törekedek és a régivel azonos használati értékű készülék elérését kezdeményezem. Nem ragaszkodtam az eredetihez csak azért, mert "szomszéd Pistikének is az van" célom az volt, hogy NE legyen használatban gyengébb az a kiindulási alaptól.Remélem a második, már neked szóló postot rendesen elolvasod és megérted.
[ Szerkesztve ]
-
stol
addikt
"mivel gondolom nem mondod el neki, hogy joga van a teljes vételárat visszakapni, csak előállsz vele, hogy ezt és ezt tudod felajánlani helyette."
Rosszul gondolod. NEM én ajánlom fel. Hanem a gyártó és vagy nagyker.
Azt is rosszul gondolod, hogy a vételárat sem ajánlom fel." törvényben le van írva, hogy ha nem tudsz ugyanolyan terméket adni helyette, köteles vagy visszaadni a tejes vételárat. "
Ez abban az esetben meg is történt, ahol sem a gyártói/nagyker cserét nem fogadta el, sem megállapodásra nem jutottunk.
Szaházinak azt nevezem, aki 1-2 nappal a gari vége előtt visszajön és bizonyíthatóan tette tönkre az eszközt és ennek ellenére veri az asztalt. Valamint, már behozás pillanatában kijelenti, hogy neki az akkori vételár szerint kell egy most új alkatrész a polcról.
Ebben az esetben, ha a gyártó nem azonosra cserél, magamtól javasolom a vételár visszaszolgáltatását és a vevőnek, hogy azt máshol költse el lehetőleg.
Ha a fogyasztó kiszolgálásának elutasítása véget beír, még azt is vállalom."A nagyker és a gyártó nem küld a vevőnek semmit. Ő neked küldi, mivel veled áll szerződésben, nem a vevővel. És a vevőt nem kell, hogy érdekelje a nagyker. Ő veled szerződött."
Nem beszéltünk vevő-gyártó kapcsolatról. Arról beszéltünk, hogy x hw helyett küldött y hw-t.
"Az, hogy 7 és fél év alatt 2 eseted volt, amikor pénzt kellett visszaadnod, szép dolog. De kíváncsi lennék, ha tájékoztattad volna a vevőket, hogy mihez van joguk, akkor is ez lenne-e az arány. Gondolom nem."
Én nem gondolom, hanem TUDOM. Mert ez a garijegyen szerepel, sőt az ide vonatkozó passzusok a boltban falon ki vannak függesztve, az FVF elérhetőségei mellé
A gondolom-ra alapuló kijelentéseket meg légyszíves mellőzzük.
[ Szerkesztve ]
-
stol
addikt
Abszurdnak tartom, de ha ez a törvény, nem járhatok el másképp, mert utólag jogi úton még többet fizetek rá.
Csupán véleményt nyilvánítottam.
Az lenne a törvényes, ha avultatás lenne az it eszközöknél."Logikusan elfogadod, mert különben sokat buknál."
Ezt rosszul tudod. Addig a pillanatig, amíg a csere a kezemben nincs, nincs tudomásom arról, mire cserélték.
Akkor ott más lehetőségem nincs.
Sőt, ölre se mehetek vele, mert hogy? Kivel? Gyártóval? Kiröhögik az egész országot, úgy ahogy van."Ennyire nem jófejek az emberek."
Akkor nem mutatják ellenérzésüket, mert eddigi tapasztalat alapján 99%-nak az az érdeke, hogy a réginél nem rosszabb terméket kap. Aki kifogásolja, kompromisszumra törekszünk."te kardoskodtál amellett is, hogy nem kell azonos termékre cserélni, csak azonos teljesítményűre."
Ha azonos műszaki paraméterű, azaz a régivel vagy tökéletesen megegyező és vagy kicsivel erősebbet kap a meghibásodott helyett, műszakilag nem károsítom meg a vevőt.
Ez az én véleményem, ezzel lehet nem egyetérteni, de ez van.
Ha az anyagi részét sérelmezi, akkor arra is kompromisszumos megoldást találunk.
Ettől független, a hivatalos jogszabályok, a szerviz munkalapon, eredeti garancia levelén és boltban is elolvashatóak.Az, hogy a hatályos fogyasztóvédelmi törvényekkel kapcsolatban ellenérzésemnek hangot adok, még nem jelenti azt, hogy eképen járok el. Csúnya is lenne, mert már börtönben ülnék szerintem.
Pl. a jelenlegi országvezetéssel is erős kifogásom van, mégsem írom ki, hogy fideszeseket nem szolgálok ki.
Elmondtam a véleményem, ennyi. Ez nem jelenti azt, hogy úgy, vagy még attól rosszabbul járok el a mindennapokban.Remélem, sikerült elmagyaráznom a kettő közötti különbséget.
További kérdésekre szívesen válaszolok, de az alaptalan gyanúsításokat kerüljük el.
Első pár postot lehet bal lábbal kelős napomon írtam zabosan, de ez még nem jelenti azt, hogy szembeköpöm a vásárlót.
Inkább nem a boltba a pult mögött engedjük ki a fáradt gőzt, akkor mindenki jobban jár. -
Josi
aktív tag
-
Josi
aktív tag
Igen, csak mondjuk a 2. 3. évben nem azok a feltételek mint az elsőben.
Pl Kingston garanciális feltételei:
Kingston gyártmányú termékekre vonatkozó garanciális feltételek.Élettartam garancia :
ValueRam, HyperX és Kingston rendszer specifikus memóriák, Flash memória kártyák (pl.:Secure Digital(SD),Compact Flash, MultiMediaCard, SmartMedia), Linear Flash, különböző memória bővítő kártyák, hálózatiadapterek, routerek, hubok, switchek (tápegység, és hűtőventillátorok kivételével).
5 év garancia :
USB Memóriák, és PC kártya olvasó (PC Card Reader)
3 év garancia:
DataPack PC Card merevlemez
2 év garancia:
Solid state PC kártya (PCMCIA)
1 év garancia:
TravelLite USB kártya olvasó, és USB bővítő kábel bölcsővel.Ezek a garanciális feltételek csak eredeti, végfelhasználó által kötelezően bemutatott számlával érvényesek.A garanciális feltételek más személyre nem átruházható.
Ekkor csak a jogszabály által kötelezően előírt garanciális feltételek érvényesek.
Az egy évnél idősebb termékek cseréjénél az új kicserélt termék garanciája az eredeti számla garanciáját viszi tovább, vagy 90 napig, amelyik a hosszabb.
A Kingston fenn tartja a jogot, hogy amennyiben nem tud ugyanolyan terméket adni, mint amilyet megvásároltak akkor újabb, esetleg nagyobb teljesítményűt adjon cserébe.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Gyuri27
félisten
Itt a fórumon is volt poszt, hogyan kell egy vga-t tönkre tenni!
Szeretnék egy boltot. Mert akkor a hobbym lenne a munkám. Vagy menne vagy nem. De itt abszurdisztánban semmi nem úgy müködik ahogyan kéne. Egy két ilyen értelmes vásárló, egy két jószándékú nagykeres. Máris csődbe mentél.Amd - Radeon - Ryzen
-
stol
addikt
-
Gyuri27
félisten
151/2003. (IX.22.) 1§
(4) Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a forgalmazót megillető jogok a fogyasztói szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.Amd - Radeon - Ryzen
-
sasa311
veterán
A kötelező jótállás 1 év tartós fogyasztási cikkre. Azt akkor is meg kell adnia a kiskernek ha piros hó esik.
Ezen felül ha a gyártó jobb feltételeket vállal akkor azt tovább kell adni - olyat, amilyet vállal a gyártó.Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
Miért lenne?
Ilyen esetben visszakapod a számlán szereplő EREDETI vételárat (ami akár több évvel azelőtti). Ezzel CSAKIS jól lehet járni - kivételt képez a mostani eset, amikor a kedves kérdező gyakorlatilag meglopta a boltot.
Ügyeskedett, beszívta. A terméket visszakérni lehetősége nincs, ugyanis a hibás termékért cserébe a törvény szerint köteles elfogadni az eredeti vételárat. Ugyanis a jogalkotók - nagyon helyesen - úgy vélték, hogy ezen a vásárló nem veszíthet. Nem is, ha nem lopott / mutyizott a szajré.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
kukinyo
addikt
Ne má?
Megnézted az adatlapját?
Egy ilyen géppel rendelkező emberről el tudod képzelni hogy nem keni-vágja?
Ez rossz kifogás. -
Gyuri27
félisten
Nehéz értelmezni ugye?
A cég a mostani lap árát adja vissza oly módon, hogy abban az értékben választhat lapot.
Én így értelmeztem a leirtakat. Magyarul mindegy lenne ha pl 25k kp-t szurkol le vagy 25k-s lapot visz a vásárló. A vásárló meg igenis jól jár, mert nem kell min 2 hetet várni semmire.
De igazad van. A bolt húzza az időt min 2 hétig. Aztán adjon egy ugyan olyan lapot. Mert az az asrock lap nem rita, kb minden bokorba van belőle.Amd - Radeon - Ryzen
-
bullseye
addikt
nem, de nem is veszik át javításra, hogy 6-8 hét múlva visszaadják anélkül, hogy hozzányúltak volna... sajnos ilyen is akad néha, amitől már (pontosabban még mindig...) szívességnek számít, ha egy cég egyből felajánl egy jó cserét.
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
bullseye
addikt
mint az árengedményes táp esetében is megállapítottuk, a garanciális cucc a vevőé. Ha a hibája nem garanciális, akkor is, mert
1, attól még lehet javítható
2, még viheti független szakértőhöz
3, mert kifizette b+ha azt a garanciára beadottnál rosszabb állapotban kapja vissza, akkor őt kár érte...
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
stol
addikt
Papíron nem, de gyakorlatilag illik terheletlenül járatni 1-2 órát. És akkor sokkal hoszabb életű lesz a gép és erősebb.
A mobil li-ion akkuknak gyakorlatban azért kell az első 16órás töltés, mert az elektronika úgy fogja "látni" a tlejes kapacitást. A fő töltés 3-4 óra alatt végbe megy, ám a li-ion cella csak 80%-ig tölthető gyorstöltéssel. A maradék 20% un. lezáró töltéssel C/10 árammal folyhat.
Ehhez viszont, 6-5 óra kell. -
stol
addikt
"Az elektronika meg lekapcsolja a töltést 4.1V-nál, hiába hagyod rajta utána."
Sokkal bonyolultabb töltési mechanicmusa van a li-ion akkunak, minthod delta-v alapont töltse az elektronika.
Én valamikor rég még ezt tanultam kb.: [link]
Egyes gyorstöltők egy óra, vagy még rövidebb idő alatt töltik fel a Li-ion akkut. Az ilyen töltő kihagyja a második fázist és rögtön készet jelez, miután először éri el a feszültség a maximális értéket az első fázis végén. Ekkor a tényleges töltöttségi fok 70%. A záró töltés tipikusan kétszer addig kell tartson, mint a kezdeti töltés! Csepptöltést fölösleges alkalmazni, mert a Li-ion cella képtelen elviselni a túltöltést. A csepptöltés egy olyan, fémes líthium réteget képezne a felületen, amely a cellát labilis állapotba hozná. Ehelyett, egy korrekt záró töltés pótolja az akku kismértékű önkisülését és védőáramkörének fogyasztását. A töltő minőségétől, valamint a telep önkisülésétől függően célszerű minden 500 óránként vagy 20 naponként záró töltést végezni. Jellemzően a töltés akkor kapcsol be, ha az üresjárási nyitott kapocsfeszültség 4,05 V és akkor áll le, ha a feszültség újra 4,2 V/cella.
luciferc!
Olvass utána inkább
[ Szerkesztve ]
-
stol
addikt
Azt sem állítottam, amit TE igen.
Azt mondtam, hogy én "úgy tanultam, hogy ...." Ebben sok továbbképzéses tanfolyam is volt.
Az általad linkelt oldal magyar megfelelőjét linkeltem vissza.... [link]
Mi evvel a probléma?
Lehet, évek óta szar tudásanyagból dolgozom, de ez vanSzerintem, tovább PÜ-ben, vagy máshol, mert ez it OFF.
[ Szerkesztve ]
-
stol
addikt
Mivel a boltosnak nem kötelező tudnia, hogy az adott telefon/pda/notebook stb. mennyi idő alatt tölt fel, a bemondott 16 órás ciklusból a vásárlónak gondja nem származik.
Itt most a semmin vitázunk kissé...
Sajnos sok mgyar szakszöveg van véletlen/szándékosan félrefordítva, vagy más szóhasználattal ellátva, mint az eredeti.Legszebb csemege: Sealed Lead Acid Battery -> magyar azt mondja: Zselés akku
Ettől viszont falnak megyekVagy, amikor bejön és azt mondja, UV cső kő! Közben meg feketefény (black light)... stb.
-
Spirit
őstag
A pár alkalom elég tág...a második alkalom a cserét követően néhány héttel jött el. Most az iponba fogom vinni várok mondjuk 3 hetet, és ha nincs csere, elállok?vagy kivárom a hónapot, kapok monitort, és ha megdöglik akkor állok el?(ott is lesz vagy 2-3 hét, mire bevizsgálják a 3. megdöglést)
-
Spirit
őstag
Számomra elég jelentős kényelmetlenség. A foltos első moncsit fél évig néztem, mivel kellett a munkámhoz. Szeptemberben semmim időm nem volt gép elé ülni, így arra időzítettem a javítást. Visszakapok egy másikat, ismét szükségem lenne rá, de ez nem csak hogy foltos, hanem van, hogy elmegy a kép percekre, mielőtt vissza lehetne kapcsolni. Egy hónapig távoli asztallal fogok telefonról hozzáférni a gépemhez?(cseremonitorom nincs) Felrobbanok már...
[ Szerkesztve ]
-
Spirit
őstag
-
Spirit
őstag
Értem, és nagyon szépen köszönöm. Tényleg nem szeretem az ilyesmit, és már nyitás óta náluk vásárolok, sosem volt még garanciális ügyintézésem sem náluk. Ez egy 28"-os 100e ft-os óriás, imádom, eszem ágában sem lenne lecserélni, csak végre normálisan működjön. 80k körül van náluk több fajta 27"-os moncsi, bőven megelégednék vele, csak legyen megbízható.(nem kívánok sokat, legalább amíg garis)
-
-
Ace Ventura
addikt
És hányszor vigyem még így vissza.Ez egy 4 hetes telefon, amiből 2 hetet már szervízbe volt, most megint 2 hét ugyanott.
Újat mikor kérhetek, 3szervíz után?Üres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej
-
stol
addikt
Néha vannak érdekességek.... Pl. fos táp miatt elpöffent chipsetű nem olcsó kategóriás MSI lap (40+e).
Jófejségből kicseréltem a chipsetet, a lap továbbra is szar maradt, de felküldtem feltételesen a gyártónak.... Erre visszadbják azzal, hogy paszta van az LGA foglalatban
Paszta kimos, 2.-ra átvették. Pedig fostam, hogy a BGA forrasztást ne vegyék észre...Igazából a szar táp miatt égett lapot el kellett volna utasítanom... Tápot nem is nálam vette (HKC).
De miért vállaltam ezt be? Mert 1év alatt 250ezret költött nálam. Igaz ebből nekem csak bruttó 18ezrem lett.
-
Mr X
veterán
Tegnap bevittem a telefont a T-hez, leadtam, jeleztem, hogy cserét kérek. A szervizes ráírta a papírra a csereigényem, de mint mondta, valószínűleg nem fogják ezt elfogadni.
Ha ismét úgy kapom vissza, hogy a hibát nem javították meg, elállok a szerződéstől.
Mi ennek a menete? Szóban jelzem, vagy kérnem kell mondjuk a vásárlók könyvét, és oda leírni az egész történetet? A szervizessel kell ezt intéznem?
-
Retro DJ
aktív tag
Nem jó a hasonlat. Inkább úgy lenne jó, ha nem működik a féklámpa a lámpatest hibájából, és így is kijavítják (amit egyébként kétlek) annak ellenére, hogy anyu tegnap széttolatta (az akkor keletkező repedés miatt nem működik a féklápma sem). (Az autóipart amúgysem szabad egy kalap alá venni mással, mert ott nagyon sok esetben a szerviz nyeli be a költségeket adott esetben... erről lehetne regélni, de nem ez a topic célja)
A termék gyártója köti ki, hogy milyen esetben vállalja a jótállást. Tehát, ha egy telefon érintője törött, nem vállalja a gyártója (forgalmazója) a jótállásos javítást, mert a telefon állapota nem teszi lehetővé. Kvázi a repedéskor bekövetkező hatás is kiváltója lehet a meghibásodásnak.
Lehet csűrni, csavarni, meg nem elfogadni, ez így van.
Retro