- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Telekom mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- DIGI Mobil
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
-
Xbox Game Pass [2024] - A májusi lista
gp Az elkövetkező időszakban többek között megkapjuk a Kona II Brume című játékot.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mr X
veterán
Téged olvasva elgondolkodtam. Soha nem balhéztam számtech boltossal garis ügyben, mindig próbáltam alkalmazkodni. De ha ezt valaki előadná nekem, az tuti, hogy az utolsó fillérig kiszedném belőle a termék vásárlásakor kifizetett pénzem.
Akárhogyan szépítgeted, és hivatkozol "kompromisszumra", a törvény szerint a teljes vételárat vissza kell adnod adott esetben, ha nem tudsz ugyanolyan terméket adni cserébe. Ha a vevő belemegy más cserébe, az ő dolga, de ezzel neked tesz szívességet. Tudom, hogy szívás, de ez van. Nem szép dolog úgy előadni ezt, hogy a boltosnak joga van máshoz, mint a törvényben rögzítettekhez.
"Van ember, aki elméleti síkon játszadozik kélyesen paragrafusokat mormol és vakon hisz ebben a mostani rohadó rendszerben és van, aki dolgozik évtizedek óta és kiszolgálja a népet."
Azért kíváncsi lennék, ha veled szemben járna el valaki hasonlóan, akkor is ezt mondanád-e? Ezzel nem lehet megideologizálni a vevő átverését. Tudod mi lenne korrekt? Ha azt mondanád neki, hogy figyelj, törvény szerint visszajárna a teljes vételár, de alternatívaként felajánlom, hogy válassz pár hasonló termék közül. Ha nem kell, visszaadom a pénzt. Nem kell elsunnyogni, hogy van lehetősége a pénzt választani. És nem csak a szerinted jogos töredékét.
Rosszul érinti a hasznot, de ezt vállalta a tulaj a bolt nyitásakor. És ha az alkalmazottól húzzák le a kieső pénzt, az nem a vevő hibája. Minden tiszteletem a boltosoké, de a mondás szerint "aki kurvának áll, ne csodálkozzon, ha megb*sszák".
-
Mr X
veterán
"3év körül a bolt nem fog egy akkor 50k-s vga helyett most is 50k-s vga-t adni, mert ez abszurd. A kettő között jókora teljesítmény eltérés van. Ezt a boltnak senki sem téríti meg.
Ha pl 2év és 11hónapos akkor 150k-s kártya helyett kap egy azonos teljesítményű, ám 30ezres kártyát, senki nem követett el sem jogsértés, sem károkozást, mivel azonos teljesítményt kapott a vásárló.
El kell fogadni, hogy annyit veszített az értékéből a termék""Azt sem értem, hogy lehet a gyártó feltételeitől szigorúbb feltételek megszabása egy köztes kereskedő kárára egy jogállam által.
Abszurd.
És aki ezt védi, az egy senkiházi, aki csak is azért védi, mert neki ebből haszna származhat.""Van ember, aki elméleti síkon játszadozik kélyesen paragrafusokat mormol és vakon hisz ebben a mostani rohadó rendszerben és van, aki dolgozik évtizedek óta és kiszolgálja a népet."
"Más kártyát a GYÁRTÓ és vagy NAGYKER küld a végfelhasználónak vissza az eredeti helyett."
Íme pár sor a hozzászólásaidból. Ne gyere nekem azzal, hogy nem tudom értelmezni, amit írsz, mert baromság. Igenis átvered a vevődet, mivel gondolom nem mondod el neki, hogy joga van a teljes vételárat visszakapni, csak előállsz vele, hogy ezt és ezt tudod felajánlani helyette. A törvényben le van írva, hogy ha nem tudsz ugyanolyan terméket adni helyette, köteles vagy visszaadni a tejes vételárat. Az már csak hab a tortán, hogy még meg is akarod ideologizálni ezt, és azt hívod szarházinak, aki él a jogával.
Miért akarod te jobban tudni, hogy mit akar a vevő?
A nagyker és a gyártó nem küld a vevőnek semmit. Ő neked küldi, mivel veled áll szerződésben, nem a vevővel. És a vevőt nem kell, hogy érdekelje a nagyker. Ő veled szerződött.
Az, hogy 7 és fél év alatt 2 eseted volt, amikor pénzt kellett visszaadnod, szép dolog. De kíváncsi lennék, ha tájékoztattad volna a vevőket, hogy mihez van joguk, akkor is ez lenne-e az arány. Gondolom nem.
Jó lenne, ha leszállnál a magas lóról. Hidd el, elsőre is megértettem, amit írtál, nagyon is jól. Talán neked kellene elolvasnod a saját hozzászólásaid.
-
Mr X
veterán
A jelen hozzászólásodban felsorolt kitételeket az eredeti szövegben nem írtad le. Ezt már átfogalmaztad. Eredetileg te írtad, hogy abszurd a vásárláskori teljes vételárat visszakérni, és szerinted törvényes "avultatott" árról tárgyalni.
A nagyker és a gyártó nem ajánl fel semmilyen cserét a vevőnek. Ő csak neked ajánlhat fel bármit, amit te vagy elfogadsz, vagy nem. Logikusan elfogadod, mert különben sokat buknál. De a vevőnek te, mint kisker ajánlod fel a cserét. A vevőt nem kell, hogy érdekelje, hogy te mit intézel a nagykerrel, ő velük nem szerződött.
Ne haragudj meg, te se sem gondolod komolyan, hogy ha valakinek elmondod, hogy a másfél éve 50k-ért vásárolt, és most meghibásodott terméke helyett nem csak az azonos teljesítményű, 20k-s másik terméket választhatja, hanem az 50k-s vételár visszakapását is választhatja, akkor a nagy része a terméket fogja választani. Ennyire nem jófejek az emberek.
A gondolom-ra alapuló kijelentéseim az alapján születnek, amiket te leírsz. Ha jól rémlik, te kardoskodtál amellett is, hogy nem kell azonos termékre cserélni, csak azonos teljesítményűre.
[ Szerkesztve ]
-
Mr X
veterán
-
Mr X
veterán
Nincs már a 15 nap, a szervíznek törekednie kell a mielőbbi megoldásra, de nincs megadott nap.
A vásárláskori teljes vételárat kötelesek visszaadni, nem tehetik meg, hogy "értékcsökkentett" vagy utolsó raktárkészlet szerinti árat akarnak ráderőltetni. Amennyi a számlán szerepel, annyit kötelesek visszaadni.
-
Mr X
veterán
válasz HUN]Repa #6138 üzenetére
A törvény eléggé egyértelmű. Nem azt írja, hogy meg kell alkudni a visszatérítendő összegről, hanem azt, hogy visszajár a teljes vásárláskori összeg. Ezt nem lehet máshogy értelmezni.
Az a tipikus magyar mentalitás, hogy a vevő a köcsög, mikor ezt meg meri említeni. Mikor kifizette, akkor sem mondta a vevőnek senki, hogy te figyelj már, ne adj ennyit, elég lesz nekem kevesebb is.
[ Szerkesztve ]
-
Mr X
veterán
Semmiféle törvénytelenséget nem követ el a fogyasztó, ha visszaköveteli a teljes vételárat, ha nem tudják sem javítani, sem ugyanolyanra cserélni a cuccát.
Ha valaki eleve pénzvisszával megy be, az nyerni akar rajta, de ezt ne mköteles a boltos teljesíteni, amíg tud javítani vagy cserélni ugyanolyanra. De ha nem, akkor köteles.
Természetesen, ha a boltos és a vevő meg tudnak egyezni, akkor mindkét fél nyer, de ez a vevő jóindulatán múlik, a boltosnak nincs döntési joga a kérdésben.
-
Mr X
veterán
válasz prime_adam #6262 üzenetére
Ha nem tudnak ugyanolyan típusút adni, visszakérheted a teljes vásárláskori vételárat. Ha sikerül megegyezned velük, akkor jó, de törvényileg kötelesek ilyen esetben visszafizetni a teljes összeget.
Nem kötelezhetnek más termék elfogadására, de még csak levásárlásra sem.
[ Szerkesztve ]
-
Mr X
veterán
válasz prime_adam #6301 üzenetére
Innen már te döntesz, ha bíróságra megy az ügy, mindenképp vesztenek, de az nem 1-2 hét. De az is lehet, hogy meghátrálnak. Ha viszont sürgősen kell a cucc, kénytelen vagy belemenni.
Azért merik ezt megtenni, mert tudják, hogy az ember nem kínlódik bírósággal, hiába van nyerő helyzetben.
-
Mr X
veterán
válasz Gaboo007 #6322 üzenetére
Mivel te sem vagy köteles elfogadni bármilyen más típusra történő cserét, így a bolt sem köteles felajánlani azt.
Ebben a helyzetben a boltnak van nyert helyzete. Nem tudnak-akarnak javítani, így a jogszabálynak megfelelően visszaadják a teljes vételárat.
Az más tészta, hogy azzal a pénzzel te semmit nem érsz, de a jog így rendelkezik.
-
Mr X
veterán
Tegyük hozzá, hogy ha a srác vásárláskor megkapta a számlát is a tápegységgel, akkor láthatta, mennyi van ráírva, innentől ez az "így járt" kategória. Megvette ennyiért.
Itt is benne van az alapelvekben, hogy minden annyit ér, amennyiért el lehet adni. Ez most egy olyan helyzet, amikor a vevő szívja meg azt, hogy a bolt jogszerűen jár el.
[ Szerkesztve ]
-
Mr X
veterán
Ez a vita most bennem is feldobta a kérdést.
A jelen helyzettől függetlenül, általánosságban kérdezem. Ha az bolt úgy ítéli meg garanciális ügyintézés keretében, hogy a termék nem vagy nem gazdaságosan javítható, akkor nincs lehetőségem rá, hogy a garanciális ügyintézés folyamatát megszakítsam, visszakapjam a terméket és akár saját költségen máshol javíttassam meg?
Vagyis, ha elindítom a folyamatot, nincs semmilyen lehetőségem megszüntetni?
[ Szerkesztve ]
-
Mr X
veterán
válasz kukinyo #6439 üzenetére
Csak erre egy megjegyzés.
Miért verte át a boltot? Ők árazták be, és oda is adták annyiért, pedig mondhatták volna, hogy nem, mert nem valós árat írtak ki. Vagy akár azt is, hogy jelenleg nincs készleten. De odaadták.
A vevőnek miért kellene tudni, minek mennyi a valós piaci értéke? Még az sem jó, hogy aránytalanul olcsó volt, mert ennyiért lehet már kapni tápot, azt meg neki nem kell tudnia, hogy X márka Y terméke mennyibe kerül máshol. Ez nem egy LCD TV, amiről lehet tudni, hogy a 10k-s ár elírás, mert annyiért kizárt, hogy kapjon.
[ Szerkesztve ]
-
-
Mr X
veterán
válasz csucsbicep #6497 üzenetére
Csak ha nem tudják javítani, vagy ugyanolyanra cserélni.
-
Mr X
veterán
válasz csucsbicep #6500 üzenetére
Ha tudnak adni helyette másik ugyanolyat, akkor nem kérheted vissza a pénzed.
Ha nem tudnak ugyanolyat adni, akkor meg nem kötelezhetnek levásárlásra, akkor vissza kell adniuk a számlán szereplő teljes vételárat.
[ Szerkesztve ]
-
Mr X
veterán
Ezt írtam, hogy akkor jár vissza a pénz, ha nem tudnak sem javítani, sem cserélni ugyanolyanra. Azt sem írtam, hogy ne fogadja el, amit a bolt ajánlott neki. Azt írtam le, milyen jogai és kötelezettségei vannak.
Az a cég nem jófejségből ajánlotta fel a cserét más termékre, csak így olcsóbban kijönnek, mint ha vissza kellene adniuk a pénzt. A kisujjra meg, nem szívességet tesznek a vevőnek.
[ Szerkesztve ]
-
Mr X
veterán
-
Mr X
veterán
Na pont erre gondoltam.
"A lítium-ionos akkumulátorok NEM igényelnek FORMÁZÁST, az első és az ötvenedik, vagy ötszázadik töltési ciklus semmiben nem különböznek egymástól." [link]
Vagyis nem kell semmiféle ilyesmi, ha feltöltött, lehúzod és kész. De mindenhol a mai napig azt mondják, hogy 12-16 órát kell tölteni első vagy első 3 alkalommal.
Az elektronika meg lekapcsolja a töltést 4.1V-nál, hiába hagyod rajta utána.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Gaming notebook topik
- E-roller topik
- Horgász topik
- Tőzsde és gazdaság
- Főzőcskés topic
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Futás, futópályák
- Az alaplapgyártókra hárítja az Intel az egyes Core CPU-k stabilitási gondját
- Politika
- További aktív témák...