- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Mobil flották
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Milyen okostelefont vegyek?
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- iPhone topik
Hirdetés
-
A Xiaomié lehet a Snapdragon 8 Gen 4-es elsőség
ma Több másik kínai telefon követheti ugyanezzel a chippel az év végéig.
-
The First Descendant - Kizárólag PC-n lesz játszható a következő teszt
gp Jövő hónapban jön egy nagyon rövid zárt béta, amelyből a konzol tulajok most kimaradnak sajnos.
-
3 évre zárnák börtönbe a legnagyobb kriptotőzsde korábbi vezetőjét
it Az amerikai ügyészek keményebb, 3 éves börtönbüntetést akarnak elérni, miután Changpeng Zhao, a Binance korábbi vezérigazgatója bűnösnek vallotta magát a pénzmosásellenes törvények megszegésében.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ariadne
őstag
Onnantól, ha jelentős kényelmetlenséget okoz neked a javít(gat)ás, visszakérheted a teljes vételárat. Nincs számbeli megkötés.
mod.: ja ezt viszont értelemszerűen ott kell megejtened, ahol vetted, nem a szervizben.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Louloudaki #6010 üzenetére
Fogyasztóvédelemnek írhatsz csak simán a mailcímükre is, régebben legalábbis működött.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Chaser
titán
válasz sasa311 #6035 üzenetére
Jól tudom hogy azok a jogszabályok még nem módosultak, amik azt tartalmazzák, hogy a kiskeré a javítási kötelezettség gar alatt, nem zavarhat el hogy vigye a vásárló szervizbe? És amennyiben a vevőnek problémája kérheti független szakértőhöz való eljuttatását a terméknek. Továbbá ha a kisker azt írja a garlevélre hogy xy szervizben érvényesíthető csak, azt nyugodtan lehet semmisnek venni mert eltér a jogszabálytól a fogyasztó kárára?szerk: Ha 3x ugyanazzal a hibával szervizelték elállhatsz a szerződéstől. Ez annyit tesz, hogy visszakéred a pénzt a bolttól. Sztem gugli is kidobja az idevágó jogszabályt.
[ Szerkesztve ]
_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
sasa311
veterán
Jól tudod.
Leadhatod a boltban, majd ő eljuttatja a szerződéses szervízébe.
A bevizsgálás költsége körül van valami csavar, talán csak a kötelező 1 éves jótállás alatt kell a kereskedés költségén bevizsgálni és a + jótállás alatt már a te költséged. Vagy valami hasonló, ezt meg kéne nézni.Nem kell semmisnek venni. ÉrvényesítHETŐ, ha neked az kényelmesebb. Ha nem akkor leadod ott, ahol vetted és majd ők eljuttatják.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
-
Speedhs
őstag
Sziasztok !
Segítséget szeretnék kérni garanciás kérdésben.
Van egy Palit Gtx 480-as vgam. Szétszedve egyszer sem volt. 3 nappal ezelőtt meghalt, nem ad képet. Mondom fasza.. vissza gariba, de észrevettem, hogy a hátulján lévő 3 matrica közül, az egyik, amelyiknek van egy X alakú bevágás a közepén, elszakadt.
Ilyenkor mi a teendő ? Vajon tudják majd garanciáztatni ? -
-
Geri017
újonc
Üdv.
Az lenne a problémám h annó vettem egy XFX 9800GTX+-os karit használtan és a srác akitől vettem azt mondta h van még 1 év garancia rá ott van a vidi kari hátulján 1 kis papír arra rávan írva minden és hogy a vidi karit beviszem egy olyan boltba ahol árulnak XFX kártyát ők megnézik ezt a cetlit és felküldik a nagykerbe.Valaki segítene h most pontosan ez megvalósítható vagy mit csináljak, mert garancia papír az nincsen csak a vidi kari hátulján lévő cetli. -
apóka
aktív tag
A sztori a következő:
"Mamifon" (Myphone) megrendelve a Speedshop-tól. Tegnap megjön, öröm a köbön, mert ma van a szülinap.
Tegnap töltőre fel 1/2 10-kor, délután 3-kor még nem lehet bekapcsolni (SIM-mel sem). A ledes lámpa világít, de ha lehúzom a töltőről, akkor nem....vagyis nem veszi a töltést. Mozgattam, aksit , töltőt, stb....nem volt változás. Csak a töltő melegedett
Hívom a boltot, elmondom a hibát, kérek helyette új (de jó) készüléket. A hölgy készséges, türelmet kér, megkérdezi a kollégáját.
A válasz pozitív, elmondja, hogy ma jön a futár és hoz egy új, készüléket, viszi a régit....kicsi megnyugvás a részemről.
Ma jön a futár, nem hoz semmit ....telefon megint, most férfi kolléga. Elmondom a tegnapi történetet. Vázolja, hogy semmi köze ahhoz amit a kolléganő tévesen mondott. Elviszi a futár a készüléket, ők bevizsgálják, ha rossz, akkor kapok újat.....persze már a jövő héten.Ez így normális Szerinte én vagyok a hülye, mert nem tudom töltőre tenni és bekapcsolni a készüléket? Kíváncsi vagyok, hogy mi sül ki ebből? Az lenne a minimum, hogy sűrű elnézések közepette küldenék a JÓ készüléket!
Focust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
-
apóka
aktív tag
válasz Biznisz Elek #6071 üzenetére
Az elállással tisztában vagyok, de nekem egy ilyen jó készülék kellene. Ha javítani akarják, akkor elhajtom őket......nem javított készüléket szeretnék kapni egy új áráért
Focust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
-
Drakuf
tag
Sziasztok. Itt (www.pc-webshop.hu) vettem egy tapegyseget meg anno (corsair tx650), ami elromlott. 4 hete kuldtem el nekik, es azt mondtak ra max. 2 het es kuldik az ujat... persze azota is kuldik. Nagyon ugy erzem, hogy nem fognak ezek kuldeni semmit. Mit lehet ilyenkor csinalni?
-
waithEard
őstag
Sziasztok!
A kérdésem az lenne, hogy ha egy hibás VGa (4850, 512 Mb DDR3) elromlott, és cserélni kell, akkor ki állapítja meg, hogy mi a megfelelő "erősségű" kártya cserébe? Vagy ha nem kell, akkor kötelesek az eredeti vételárat visszaadni?
"The cold feel of my skin. I try to lose but always win." - M.D.B. - The Fever Sea (RégiHApró: 68 piros \ 0 fekete)
-
Bagira01
veterán
Sziasztok!
Lenne egy olyan problémám, hogy eladtam itt a hardveraprón egy alaplapot. 3 nap próbagarit vállaltam rá. A lap nálam hibátlanul üzemelt. A gari leteltekor írtam a vevőnek, hogy minden okés-e azt írta, hogy persze tökéletesen megy. Erre több mint egy hét után megkeres, hogy szar meg átvágtam és hogy feljelent stb. Nem értem mi alapja van annak amit ír mikor az általam vállalt garancia letelt. Ki az aki visszavenné hibásan a lapot mikor nálam is jó volt és nála is aztán meg mégse...Hirdetéseim: http://goo.gl/TfNH1d
-
Gyuri27
félisten
válasz Bagira01 #6079 üzenetére
Veled mindig történik valami.
Ha három nap garit adtál rá akkor az addig szól.
Ha utána elromlik IJ. Ez a használt hardver átka.Amúgy barátomtól vettem egy lapot + procit. Nála müködött, megnéztük direkt. Hazahoztam. Nálam meg sem mukkant.
Majd így eledtam elmesélve a vevőnek a történetet. Megvette, nála megint ment.
Szóval használt használt hardvernél bármi előjöhet.waithEard: a jogorvoslat a következő.
1 megjavitják a vga-t.
2 ha ez nem lehetséges, cserélik egy ugyanolyanra ami vatta új és full gari jár hozzá.
3 ha ez sem müködik a vételárat vissza kell adják.Ha bolt normális (boltos) és meg vagy velük elégedve lehet egy áthidaló megoldás.
Kérsz tőlük egy kb ugyanilyen teljesitményű 5xxx vagy 6xxx szériás vga-t. Mivel a gyártó nekik is csere vga-t fog küldeni, ha már nincs gyártásban (márpedig biztosan nincs 4870 már gyártásban).[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
waithEard
őstag
válasz Gyuri27 #6080 üzenetére
Köszönöm!
Amúgy azért tettem fel a kérdést, mert javítani nem tudják, (Ram hiba) cserélni sem, mert már nincs 4850-es, de azt modják, hogy pénzt vissza nem adnak. Nem is kéne, de csere VGA sem, inkább ram, vagy ssd. De akkor mi képezi az értéket? Az eredeti ár, vagy a csere vga ára? (Egy sapphire 5750 512-est ajánlottak.)
"The cold feel of my skin. I try to lose but always win." - M.D.B. - The Fever Sea (RégiHApró: 68 piros \ 0 fekete)
-
Gyuri27
félisten
válasz waithEard #6081 üzenetére
Szóval olyan nincs, hogy pénzt nem adnak vissza!
Olyan van, hogy jófej vagy és nem vered az asztalt a kp miatt!
Az ár meg a csere kártya ára. Vagy amit kialkudtok.
De ha ők már kategórikusan kijelentik nem adnak vissza pénzt akkor nem jófejek.
Így én a továbbiakban nem lennék jófej velük és kérném a vételárat.
Az 5750 meg szerintem nem egy kategória a 4870-l. Egy 5770 kb ugyanazt tudja.
[link]Melyik bolt ez?
[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
waithEard
őstag
válasz Gyuri27 #6082 üzenetére
Ez a Pécsi Infolex. De nem 4870, hanem 4850-es. Igaziból az a gond, hogy nekem már nem kéne a VGA, inkább más hardver. Vagy pénz.
Szóval ők kötelesek pénzt adni, ha nem akarom elfogadni a csere karit, és nem tudják javítani, vagy ugyanolyanra cserélni?
Megvan valahol ez a törvény? Nézegettem, de hülye vagyok én ezekhez..."The cold feel of my skin. I try to lose but always win." - M.D.B. - The Fever Sea (RégiHApró: 68 piros \ 0 fekete)
-
bullseye
addikt
válasz waithEard #6083 üzenetére
na most itt az a kérdés, hogy milyen cserekártyát kínálnak, és miért nem fogadod el...
Ha ugyanolyat szereznek, akkor sem kell elfogadnod a cserét feltétlenül, de szokták, mert az törvényes út...
Ha nem ugyanolyat, de teljesítményben ua vagy jobb, akkor illik/érdemes elfogadni.
Ha nem akarod elfogadni, mert más kell, akkor mondhatod még azt, hogy levásárlod az eredeti árat - hátha az megkönnyíti a dolgokat.
Alapból meg jogod van visszaállíttatni az eredeti állapotot, azaz az EREDETI összeget visszakérni, csak ha ők meg bedurciznak és nem adják, akkor mi lesz? per évekig? ukrán maffia?'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
Gyuri27
félisten
válasz bullseye #6086 üzenetére
Fogyvéd. Némi vizsgálódás esetleg birság elég ráhatás szerintem.
Egy 4850 gyorsabb mint egy 5750. Az 5770 van vele partiban.
Illetve a bolt se javitani, se cserélni nem akar. Ezen a ponton szerintem halál jófej a vevő nem ez eredeti vételárat kéri. Hanem a csere kártya árát szeretné levásárolni.Amd - Radeon - Ryzen
-
Drakuf
tag
Ezt kaptam közel 4 héttel azután, hogy feladtam a 25 ezres corsair tápom gariztatni.:
"Még nem tudjuk elhozni a szervizből a tápot, mert nincs kész. Amint készen lesz, küldjük Önnek a csomagot."
Azelôtt meg nem volt idôm postára adni 2 hétig, vizsgaidôszak miatt... azóta persze nincs gépem. Zsír. Legalább írtak végre konkrétumot... <3 Mo. -
bullseye
addikt
válasz Gyuri27 #6087 üzenetére
bírságolhat a fogyvéd? mert régebben volt olyan, hogy csak erélyes nemtetszését fejezhette ki...
@drakuf
nem tudom mennyire vagy velük jóban, és akarsz abban maradni, de a törvényben van valami, hogy törekedni kell rá, hogy a javítás ne okozzon indokolatlan kényelmetlenséget. Ha eddig nem volt szükséged a gépre, az egy dolog. de most már van, 4 hétig türelmes voltál, így húzzanak bele, vagy adjanak cserét, ha még mindig nem látható a folyamat vége...[ Szerkesztve ]
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
beno01
csendes tag
Tisztelt Kartársak!
Nemrég írtam a gtx280 - as vga - m garanciáztatásával kapcsolatban, hogy mire is számíthatok, úgy gondolom, hogy tartozom annyival, hogy beszámolok az eredményről, ami nem is olyan negatív.
Majdhogynem, két hónap elteltével kaptam egy gainward gtx480 - at, amivel szerintem maximálisan meg lehetek elégedve.Kicsit úgy érzem, hogy anno a 2db 8800GTX balul sikerült garanciáztatásáért is kárpótolva lettem.
Tisztelettel . . .
-
Speedhs
őstag
eszméletlenül jófejek voltak !! Én mikor mentem gariztatni, akkor közölték, hogy hoppá ez már szét volt szedve ! Mondom---?????? MIVAN???? Ja, hogy az úriember kitől vettem már megbabrálta, vagy akitől ő vette.. FASZA.. azóta nincs egy forintom sem a kártyábmból ( gtx 480 ) ..
-
Drakuf
tag
Pontosan mennyi ido utan lehet kerni a termek cserejet? Hol van ez torvenybe foglalva? Elfogyott minden turelmem!
-
beno01
csendes tag
Hát én úgy tudom, hogy 30 napon belül kötelesek garancia fejében a terméket megjavítani, vagy cserébe terméket kínálni, vagy ha hosszabb időt vesz igénybe a javítás, akkor ideiglenesen terméket adni, ami pótolja a garanciáztatott termék funkcióját. Ha ezek egyike sem működik, akkor követelheti vissza a vevő az általa vásárolt termék vételárát, amelyet a vásárláskor fizetett. Bár én nem tudom, hogy mióta adtad be a terméket garoztatásra, általában a kisker a nagyker lassúságára szokott hivatkozni. De te a terméket gondolom nem a nagykernél vetted, hanem a kiskernél. És a kisker felé kell a követelést érvényesíteni, akár a fogyasztóvédelem közbenjárásának a segítségével. De mindenesetre, ha már eleged van nagyon, akkor nincs más teendőd, mint ténylegesen tanácsért fordulni a fogyasztóvédelemhez.
-
bullseye
addikt
szerintem meg nincs ilyen törvény. pár évvel ezelőtt legalábbis még nem volt. akkor írta egy kolléga:
Ha a javítást választjuk, arra tizenöt nap áll a szerviz rendelkezésére. Sajnos ezt a törvény úgy fogalmazza meg, hogy a kereskedőnek „törekednie kell” e határidő betartására - amit a kereskedők persze úgy fordítanak le, hogy gyakorlatilag megszűnt a javítási határidő. Megnyugtatásul: erről szó sincs. A törvényben ugyanis az is szerepel, hogy a javítást a vevőnek okozott indokolatlan kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. A gyakorlatban ez - kiegészítve a „törekvéssel” - azt jelenti, hogy ha a szerviz ki is csúszik a határidőből, de erről értesíti a vevőt, és megfelelő indokkal alátámasztja a késedelmet, az még elfogadható teljesítés.
A szervizek ma már nem kötelesek cserekészüléket adni a javítás idejére, az ezt szabályozó passzusok teljes egészében kikerültek a fogyasztói törvényekből (így a javítási határidő sem növekszik automatikusan 30 napra cserekészülék biztosítása esetén, mint régebben). Viszont az említett „indokolatlan kellemetlenség” kiküszöbölésére a szerviz saját hatáskörében mégis felajánlhat cserekészüléket.
ezt megerősíti a fogyvéd is:
http://www.nfh.hu/hasznos/szavatossag/szav_jogok/jogok_tartalma.html
de ezt is írják:
A Ptk. 306/A. §-a alapján a vásárló jogosult az eredetileg választott szavatossági jog helyett utóbb másikkal fellépni – pl. először kijavítást, majd annak sikertelensége esetén vételár-visszatérítést kérni. Amennyiben az áttérés indokolt volt, illetőleg arra a kereskedő magatartása miatt került sor (pl. nem készült el a javítással a vállalt határidőre), akkor a vevő nem köteles a kereskedőnek az áttéréssel okozott kárt megtéríteni. Egyéb esetekben azonban a fogyasztó köteles az áttéréssel okozott kárt megtérítenifenyegetésnek biztos megteszi
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
Padree
senior tag
Helló!
Van egy MSI videókártyám, amit 3 év garival vettem, most kb. másfél éves. A probléma hogy "csapágyas" lett a ventilátor: kicsit zörög, lehet, hogy lassabban is forog, és néha meg-meg áll, majd újraindul, kikopott gondolom. Játékok alatt már fagyik a rendszer.
A hűtőventilátorra is vonatkozik a 3éves garancia? Ha esetleg emiatt az elégtelen hűtés miatt romlana el a VGA akkor az kinek a sara?
Tovább bonyolítja a dolgot, hogy Budapesten vásároltam a karit, én pedig 200km-re lakom és jelenleg körülményesen tudom feljuttatni, szóval potyára nem küldeném fel - hogy aztán lerázzanak azzal, hogy ez nem garanciás dolog.
"I don't give a penny - FCK twenty twenty..."
-
kisdudeEe
csendes tag
Üdv!
Acer Aspire 5738ZG típusú laptopom van.Szeptemberben jár le az 1 év garancia és szeretnék még 2 év garanciát venni a gépre.
registration.acer.com oldalon csináltam magamnak fiókot és ott a termékeimhez regisztráltam a gépet.
A kérdés:Ha veszek hozzá [link] ilyen garanciát és regisztrálom azt is, akkor onnantól kezdve 3 év garanci a van a gépre.
Hülyeséget nemszeretnék csinálni ezért előbb kérdezek.Get out of here Stalker.
Új hozzászólás Aktív témák
- Konzolok karbantartása - hűtőpaszta csere - takarítás (minden 10. karbantartás INGYENES)
- Samsung Galaxy S22 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! GAMER PC - RTX 3060Ti - i5 10400F/11400F - 16GB DDR4 - 500GB Nvme SSD - 500W 80+
- GAMER PC - GTX 1060 6GB - i5 10400F/11400F - 16GB RAM - 120- 480GB SSD - 500GB HDD
- GAMER PC - GTX 1080 8GB - i5 10400F/11400F - 16GB RAM - 240GB SSD - 1TB HDD