Aktív témák
-
lenox
veterán
válasz hunnylander #22750 üzenetére
Nem volt helytallo, ertve? A hozzaszolasom meg nem sertegeto, hanem tenyszeru. Muszaj neked minden tevedeshez ragaszkodni?
-
lenox
veterán
Hat en mar kurvara unom, ahogy mindenkit lenezve beleszol mindenbe, a 'szakmaisagot' hangsulyozva, amihez annyi koze van, hogy szerencses napon jol rakja ossze az olvasott infokat, szerencsetlen napon meg nem. Es vegso ervkent mindenki huzhat a sunyiba, de vele csak ervekkel lehet vitatkozni. Persze azokat nem erti...
-
dokar
addikt
válasz hunnylander #22750 üzenetére
nem, a levegő páratartalmának mértéke és a motorból kivehető teljesítmény változása nem egyenesen arányosan függnek össze, annyi biztos, hogy az elején emelkedni fog az ereje a jobb porlasztást miatt, de ha már túl magas az érték, akkor az oxigénből lesz kevés és akkor már a ló túloldalán vagyunk. javaslatom az F1-re: metanol + vízbefecskendezés + sűrített levegő palackból.
extra - SEXRay
-
ronaldo
őstag
Jövőre mik lesznek az új szabályok?
-
hunnylander
őstag
Ha visszaolvasol, en nem foglalkoztam a kerdes fizikai melysegeivel
(ezt boncolgasd magad), en csak egy profan megjegyzest tettem, mert nem vagyok kozel sem olyan okos, mint te hogy esoben csokken a motorok teljesitmenye. Mar ezt sem lett volna szabad? Nos ezt te nem minositetted tevesnek csak belecsaptal a lecsoba amit senki sem kert.Ezentul minden profan egymondatos muszaki jellegu megjegyzeseimhez mellekeljek szakmai disszertaciokat, csak hogy boldog legyel es ne koss belem? Meg mit nem!
www.HunnyF1.com
-
lenox
veterán
válasz hunnylander #22757 üzenetére
nem vagyok kozel sem olyan okos, mint te
Tudom, mar sokszor kiderult. Ezzel nincs is baj, csak azzal, ahogy mindenkit lenezel.
Nos ezt te nem minositetted tevesnek
Hanem? Irtam, hogy nem az az osszefugges, amit gondolsz. De akkor leirom explicite: ez tevedes, az esonek (marmint, hogy esik-e) nincs koze a teljesitmenyhez. Sokmindennek van, pl. paratartalom, homerseklet. Az, hogy Silverstoneban esett nem csak egy parametert valtoztatott, hanem sokat, teves a NASA-ra hivatkozni, hogy szerintuk a magasabb paratartalomnal kisebb a teljesitmeny, ok ertettek, hogy egy parameter hatasat elemzik, te meg azota sem.
amit senki sem kert
Teged mar sokan kertek, hogy hagyd abba az eszosztast. Abbahagytad? Lassan pedig el lehetne rajta gondolkodni. Tipikus 'mindenki szembe jon' esete.
-
#06658560
törölt tag
Noh, dokar linkjeit végignéztem, plusz hunnylanderét is.
Vegyük sorjában a vízbefecskendezés miket művel. Kevesebb benzint juttat a hengerbe - illetve a linkek alapján nem is benzint, hanem metanolt, etanolt, egyéb alkoholféleséget. A hengerbe behoz egy új alkotóelemet, amit összenyomni rosszabb, mint a levegőt, az égés után csak tölteléknek van a hengerben, sőt, elvesz hőt a hasznos munkavégző közegtől. Ahogy az N2 is, mellékesen. Ezáltal csökkenti az égési csúcsnyomást- ennek van előnye is, hátránya is.
Ha benzinre vetítjük a dolgot, akkor a teljesítménynövekedést okozhatja, hogy a lambda=1 keverékállapotból egy ennél sűrűbb keverékhez jutunk, ami a teljesítménykeveréknek nevezett állapothoz közelebb van. Azonban ha egy motor a teljesítménykeverékre van belőve, akkor a plusz víz képes lehet az éghető keverék tartományán kívülre tolni a rendszert. Nem túl egészséges dolog.
Ha befecskendezéses motort veszünk alapul, amit meg kell jegyezni, egyetlen link sem emlegetett, mindenhol karburátorokról volt szó - ott a rendszer a beszívott levegő és a lambda-szonda jele alapján, a terhelést, és fordulatszámot is figyelembe véve határozza meg a befecskendezett benzin mennyiségét. (Manapság, régebben mechanikusabb volt a rendszer, katalizátor nélkül, a levegő áramlási sebessége, nyomása alapján határozták meg az elégetendő benzin mennyiségét, mechanikus módon, ami a lambda=1 állapotot követte le mindenhol, s ezért kelettek turbó- és magassági kiegészítő érzékelők, korrigálók a befecskendezőkbe). Egy ilyen rendszerbe ha benzin-víz keveréket( amit nem lehet lekeverni) fecskendezünk be, az égést simán meg is folythatja.
Vízbefecskendezés javítja a töltési fokot, ez való igaz, és jó dolog, mert lehűl a keverék a hengerben. Azonban ez azt is jelenti, hogy hőt vonunk el a rendszerből, mégpedig nem keveset -hő alternatív megjelenési formája mechanikai munka, amit végzünk rajta. Ez már nem lesz később hasznosítható.
égéshez előkészített keverékben víz, mint olyan. rontja az égést, hisz lesznek olyan helyek, ahol vízmolekula lesz a benzinmolekula szomszédságában, ami azért kicsit masszívabban kötődik önmagához, mint a szénhidrogén valamely eleméhez: hidrogénhez, szénatomhoz. Ez megint nem túl szerencsés megoldás.
A vízbefecskendezésnek vanértelme, ha arra fejlesztett motorról van szó. De anélkül már manapság nincs.
A dragsterek világában sem vízebecskendezés van, hanem a tüzelőanyag az, ami direktbe hűti már a legdurvább gépeket.. Ha jól emlékszem nitrometán a neve, de ebben már nem vagyok biztos.
S ami szintén a víz, mint pozitív dolog ellen szól: gázturbinák jellemző tesztje, a vízállóság. mennyi vizet képesek beszívni, leállás nélkül.
dokar első linkjéhez és idézetéhez kapcsolódva. A szénhidrogéncseppek felszínén nem gőz van, hanem szénhidrogén molekulák. A gőz a cseppek körül van.
A motorversenyek világából a Honda által kifejlesztett kipufogóba történő vízbefecskendezésnek viszont volt egy érdekes haszna, s adott teljesítménytöbbletet: a kipufogógázokat lehűtötte, térfogatukat, nyomásukat csökkentette, így a kipufogást megkönnyítette, amin eresztül a töltetcsere is hatékonyabbá vált, a gázok mozgatásához kevesebb energia kellett.
-
#70869248
törölt tag
válasz #06658560 #22760 üzenetére
van itt pont.
a befecskendezett (bejutott) víz gőzként iszonyat nagyot tágul...ami csak akkor jó, ha jó időben pont annyi amennyi kell...különben csak fojtja a motort.Az F1 autók szigorú program szerint vannak löve...és nincs kétirányú kapcsolat az autó és a csapat közt, tehát az eső érkeztével a hatásfok csak rosszabb lehet.
Amennyiben számolhatnak állandó hőmérséklettel, esővel, páratartalommal, akkor ezt valszeg felhasználhatják...a nagy tapasztalattal (sok eredményes beállítási adattal bíró) csapatok valszeg tudják mely pálya engedi meg ezt a kockázatot.Pl. tipikus példa...esőt ígérnek a vasárnapi futamra, de a szombati qual száraz körülmények között zajlik, mivel a qual után az autón módosítani nem lehet a futamíg, ezért ez komoly kétélű szitu.
A motorbefecskedezés programozásának nagyon nem mindegy, hogy mire hangolják, ha valaki beáldozza a száraz qual-t egy esős motor (és futómű stb mindegy most) beállításokkal, az vasárnap, ha valóban esik az eső, jelentős teljesítményelőnnyel versenyezhet....de ez nem csak a saját beállításból tevődik össze, hanem a többiek előnytelenebb (esőben száraz) beállításaiból is.A vízbefecskendezés egy tök egyszerű dolog, és jó dolog, de nem mindegy hol alkalmazzuk és milyen mértékben...karburátoros feltöltött motoroknál állat tud lenni, hisz még segíti a túltöltést.
[ Szerkesztve ]
-
lúzer
veterán
kíváncsi vagyok, tényleg lesz-e KERS
MO. RIP. - az utolsó kapcsolja le a villanyt.
-
PazsitZ
addikt
válasz hunnylander #22757 üzenetére
Nem értem miért kell megsértődni, ha valamit más jobban tud
- http://pazsitz.hu -
-
hunnylander
őstag
Annyit jegyeztem csak meg, hogy szakado esoben csokken a motorok teljesitmenye (szvsz). Szerintem ebben meg mindig igazam van. Ennyi. Lehet, hogy a csokkenhet szo 'pontosabb' lenne de nem erdekel. Ha nem ertesz velem ebben, vagy hulyenek tartasz, nem erdekel. Senki sem tevedhetetlen. En megbizhato forras alapjan tettem meg az en egyszeru es egyugyu kijelentesemet es nem is fuztem hozza felesleges egyenleteket es eszmefuttatasokat. Ugyanezen vizsgalati eredmenyek alapjan korrigaljak a repulogepmotorok teljesitmenyet is. Ha arra jo, akkor az en artatlan kijelentesemre is jo lehetett.
Csak mert olyan dedos kijelenteseket ejtesz meg rolam, hogy az osszes szakmai jellegu kijelentesem valotlan hulyeseg, ettol meg nam valik azza.
En is mondhatnam, hogy te itt eddig csak vagdalkoztal. Wildrain ugyanazt a kijelentest tette a motorteljesitmenyrol, mint en. Miert nem obele kotottel bele a hulye szorszalhasogatasoddal, o elobb mondta ki. Ja, hogy o nem egy hulye mclarenes Hamilton szurkolo? Szalljal magadba es szalljal le rolam! Olyan undoritoan bekepzelt alaknak tunsz, mint az avatarod. Nomen est omen, nem veletlenul azt valasztottad.
www.HunnyF1.com
-
JJános
addikt
Nagyon irritál a hsz.-ed. Csak hogy belerughass, mert vitázott veled. Ő nem mondott mást csak, hogy esőben csökken a teljesítmény, mellékelt egy cikket, amit nem ő irt. Te meg jössz, hogy belerúgj. Undorító.
Isten egy, és oszthatatlan. Ha valakit Istenen kívül istenítesz, az engem irritál. Ha pedig csak azért írod le, hogy csúfold azt, aki a kedvencünk, nos ez itt üldözendő. Moderátor, és Házigazda is leírta. Esőmenő nem irritál, de Isten nevét hiába ne mond, ne ird.
2007-05-06 óta itt!
-
Motion_Blur
félisten
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
laci666
senior tag
válasz Motion_Blur #22769 üzenetére
Hát igen ez az év rajtja volt
Így lerajtolni a 2 Mekit nem semmi volt.Jól csinálta Massa[ Szerkesztve ]
ASUS Prime A320I-K,AMD Ryzen3 2200G ,2x8GB 3000MHz DDR4 Corsair ,240 GB Kingston HyperX Savage SSD,LG 27MP59G,SilverStone Raven Z RVZ02,Bequiet Shadow RockLP(Gyári AMD hűtő hely hiány miatt),Huawei Nova 5T, XBOX ONE X,MSI GS63 7RF Stealth
-
#70869248
törölt tag
ez egy jó kérdés
kinetikus energia visszanyerő rendszer...Sztem minden csapatnál máshogyan müködhet...egyenlőre még az sem biztos hogy minden autóban benne lesz jövőre.
Alonso döntése egyébként akkár nagyon jó is lehet, mivel a Honda már tesztelte a KERS-t, és ők legalább előnyről számoltak be...a Honda amugy is jó lehet ebben, vannak tapasztalatai és érdeke is fűződik a dologhoz, presztizsének része az ilyen úton való haladás.
Amennyiben a Honda-nál már előrelépésről beszélnek, akkor az már csak fejlődni, finomodni fog.
A Toyota detto.....és úgy egyáltalában sztem a nagy költségvetésű csapatok tudnak ebből előnyt kovácsolni....állítólag akár 100LE +teljesítményt is jelenthet (fenttartással kezelendő), ami azt is eredményezheti, hogy azok a csapatok akik lemaradnak, ill. nem vetik be, azok rettenetes hátránnyal indulnak.
Szal nagy lutri...sztem amelyik csapat az élre törekszik az mind a bevetésén fáradozik dollár/euro százmilliókat belepumpálva, mert az a 12-14kg +súly, ill. az autóegyensúlyának megtartása kisebb probléma, mint szembenézni egy jelentős technológiai hátránnyal.[ Szerkesztve ]
-
hunnylander
őstag
válasz Motion_Blur #22769 üzenetére
Szepen csinalta Massa, el kell ismerni.
Most mar legalabb tudhatjatok, hogy mit erezhetett egy mclarenes Silverstone-nal es Hockenheim-mel kapcsolatban, ami a rajtolast es az elozeseket illeti.
www.HunnyF1.com
-
wildrain
addikt
válasz JJános #22767 üzenetére
Nagyon irritál a hsz-ed. Csak, hogy belerúghass, mert vitázott veled.
Te sem csinálsz semmi mást már sok-sok ideje, mint jössz, és leugatsz valakit, moderátorért kiáltasz, aztán hallgatsz tovább. Ebben nem különbözöl aesirtől, így az erkölcsi alapod a megfegyelmezésre kábé a nullával egyenlő.
Az meg, hogy ki kit/mit tart istennek, nem a te dolgod eldönteni, tudod a kereszténységen kívül vannak más vallások is, mindenki hisz, amiben akar, ezt hívják vallásszabadságnak. Ha valaki Hamiltont istennek látja, hát tegye, közöd nem sok van hozzá (nem mintha aesir valóban annak tartaná).
Nem sértésként, hanem pusztán ténymegállapításként: elképesztő, hogy a korod ellenére semmi érett viselkedés nem tapasztalható nálad.
Tudom, most majd jön egy adag hiszti, meg rendreutasítás, amire - előre szólok - nem fogok válaszolni.
-
wildrain
addikt
válasz Motion_Blur #22769 üzenetére
Kár, hogy nem tudom munkahelyen hanggal nézni, gondolom az is durva.
-
aesir
veterán
válasz JJános #22767 üzenetére
Te, és a dedós hozzászólásaid viszont egyáltalán nem érdekelnek. Ha megnyugtatja a gyermeteg lelkedet, nyugodtan irkálj eztán is nekem, automatikusan figyelmen kívül hagylak.
Természetesen továbbra is Hamilton az Isten, a legjobb, a született esőmenő és szárazmenő!
Van saját életem...
-
wildrain
addikt
válasz #70869248 #22771 üzenetére
Szerintem egy Honda-szintű csapat nem fog a hiperszuper-fejlett KERS-szével sem sokkal feljebb ugrani, mert ugyan néhány tizedet nyernek vele, a többi csapatéhoz viszonyítva viszont már kevesebbet (ha feltesszük, hogy az övék fejlettebb lesz). De ott lesz még az autó többi része. A kasztni, az aero, amiben ha 0.8-1 mp-es hátrányban vannak, akkor nem lesz kiugrás. Ráadásul az kötve van, hogy 1 körben max mennyi energiát nyerhetnek vissza, és ez a határ állítólag nagyon alacsony, így mindenki el fogja érni, akármilyen fejletlen is a rendszere. Így szerintem legfeljebb abban lesz különbség, hogy ki tud már esetleg a kör legelején visszanyerni az energiából, és ki az, akinek sok féktáv kell hozzá, ezért inkább a kör végén lesz jelentős az elraktározott energia.
-
Csepy
őstag
válasz wildrain #22776 üzenetére
Hát, ha nem is a KERS-től, de minden esélyük megvan, hogy előrébb jöjjenek.
Jövőre visszarepítik a kocsik aero csomagjait 10 évvel ezelőtti szintre, rengeteg építési szabály változik, plusz slick gumik. Szóval akár még az élen is találhatják magukat.
Ki tudja...Regards: Csepy
Regards: Csepy
-
brownus
veterán
-
Integra
titán
válasz wildrain #22776 üzenetére
én sem hiszem hogy a kers önmagában felemelné a hondát jelen nyomorúságos helyzetéből
a fene tudja, hogy ross mennyire rúgta szét a mérnökök seggét és mit sikerült alkotnia.
mert hiába 4 szélcsatorna, ha abból egyet sem tudnak megfelelően használni..
azért drukkolok, hogy ross nem véletlen került oda és nem a lábát lógatta!
ha valaki, akkor képes lesz alonsót meggyőzni hogy egy évre kukkantson be hozzájuk. feltéve, ha valóban van valami a boszorkánykonyhán, ami pajesz érdeklődését felkelti....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
wildrain
addikt
válasz Integra #22782 üzenetére
Ross Brawn már önmagában sokat számít szerintem Alonsonak. Fernando szerintem nagyon tiszteli azt az utat, amit Schumacher bejárt, és szeretné ő is végigjárni, ennek az útnak pedig komoly része volt Brawn is. Nem elképzelhetetlen, hogy ha a Ferrarinál úgysem lesz helye, esetleg visszaesnek a vörösök egy-két év alatt (amire szerintem egyre több jel mutat), akkor ottragad a Hondánál.
gV: keresek közben, valahol az a5-ön olvastam, de már nagyon régen.
-
-
Integra
titán
válasz #70869248 #22784 üzenetére
akkor feltételezem gombos-pajesz duó lesz, feltéve hogy gombos helyére nem keres szintén valakit ross.
igazából ha valóban van egy jó autója ross-nak, akkor megfogja fogni alonsot.
ki az a barom aki ne húzna le ross mellett egy évet, érted... nem sokaknak adatott meg a lehetőség, én gyanítom élni fog ezzel...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
aesir
veterán
válasz wildrain #22783 üzenetére
Egyetértek, a Ferrari vissza fog esni erős középcsapatnak, kb a BMW mostani helyére. Mikor még megvoltak a kulcsemberek, akkor is érezni lehetett hogy elfogyott a lendület, amióta pedig elmentek, nagyon hullámzó a teljesítmény. Ez demoralizál és süllyedéshez fog vezetni.
Van saját életem...
-
Pompi
MODERÁTOR
Átnéztem a képeket, kategórizáltam, pótoltam a hiányosságokat - minden versenyzőről van legalább egy fotó Képek a Silver 5-ből szombatról.
(minden oldalon ott a link a nagyobb, 1200x800 pixeles verzióra)És igen, a technikai háttér az adatlapomon.
[ Szerkesztve ]
Feel Good Inc.
-
wildrain
addikt
Itt írnak róla, de ez nem az, amire én emlékeztem, mert valahol egy cikkben olvastam, hogy a köv. években ez az energiamennyiség növekedni fog, és kb. három év múlva lesz kihívás, addig nem, mert olyan alacsony az érték.
Egyébként ez a cikk 500kJ-t ír, de mostanában 400-ról olvastam. -
gyiku
nagyúr
mennyien tudnak itt olvasni a varazsgombbol, bexaras
hüllő
-
Integra
titán
válasz #70869248 #22784 üzenetére
jaj igen, amit elfelejtettem.
lehet hogy gombost is elkéne engedni/küldeni
a honda szenved, vele együtt ő is. lehet, hogy neki is nagyon jót tenne egy másik csapat, a frissülés, a megújulás. de az is lehet, hogy nem akar menni, mert látja, hogy itt van ross és erre várt már mióta, gondolom azért látja a fejlesztéseket is jövőre..
talán még egy évet kap. de nem tudom, hogy ross mennyire gondolja komolyan.
meg ott a bruno senna is akit figyelnek...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
wildrain
addikt
válasz hunnylander #22793 üzenetére
Ha Ross okos, nem hoz letre csapaton beluli rivalizalast
Szerintem Button képes lenne megszorongatni Alonsot, főleg első évében, így ezt nehéz lenne kivitelezni. Addig persze nem gond, amíg nem az első helyért harcolnak... -
hunnylander
őstag
válasz wildrain #22795 üzenetére
Alonso nem az a ficko, akinek kulonosebben idore van szuksege, hogy alkamazkodjon a technikahoz. Biztos, hogy Button motivalva lenne Alonso altal, de kicsit kiegett mar a Hondanal, ami ertheto. Alonsonak nagy az egoja, nagy az onbizalma, nagy a pofaja, de tud is vezetni. Az ilyen fickok a tipikus VB eselyesek.
www.HunnyF1.com
-
Oliverda
félisten
válasz hunnylander #22772 üzenetére
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
lenox
veterán
válasz hunnylander #22764 üzenetére
Rajtad kivul senki nem onti tele a topikot, oke, hogy nagy resze hasznos info, de nekem (meg ahogy elneztem meg jopar embernek) negativba billenti a hulyeseghez gorcsosen ragaszkodas.
A te avatarod sem veletlenul gyerekes .
Semmi koze nincs se McLarenhez, se Hamiltonhoz a rolad kialakult velemenyhez, csak ahhoz van koze, hogy mindenbe beleszolsz, mindenkit lenezel, es kozben egy csomo hulyeseget hordasz ossze. Probalkozhatsz veluk takarozni, de mindenki atlat a szitan.
Olyan undoritoan bekepzelt alaknak tunsz
Igen, nyilvan en tunok annak ma, maskor meg mas, mondtam, mindeki szembe jon tipikus esete. A sokadik eset utan mar eszrevehetted volna, hogy esetleg neked kene elgondolkozni, nem mindenki masnak.
-
Peat;)
veterán
Aktív témák
- Sorozatok
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Autós topik
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Milyen légkondit a lakásba?
- Milyen okostelefont vegyek?
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- eMAG vélemények - tapasztalatok
- iPhone topik
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- További aktív témák...
- SAMSUNG FLIP3 8GB/128GB FEKETE, ÜZLETBŐL, GARANCIÁVAL
- SAMSUNG Z FLIP4 8GB/128GB GOLD (Fóliás, mindene ÚJ), 2025.DEC-ig GARANCIÁS, ÜZLETBŐL, BESZÁMITÁS
- Sigma 150-600mm Sports objektív ( Nikon ) -Újszerű-
- MICROSOFT SURFACE LAPTOP 2 - MEGKÍMÉLT ÁLLAPOTBAN (ajándék tok + USB hub)
- Újszerű Asus TUF F15 FX506HE - 15,6"FHD IPS 144Hz - i5-11400H - 8GB -512GB - RTX 3050 Ti - 2 év gar
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest