- DIGI Mobil
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- iPhone topik
- Realme 8 - az igazi nyolcas
- uleFone Power
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
gp A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
DeFranco
nagyúr
válasz ldn218 #25948 üzenetére
"Biztos hogy nem én csinálok hit kérdés belőle ezt nem is tudom honnan szedted "
"Nekem semmi bajom a gyári ajánlott motorolajokkal ne értsd félre, viszont ha valaki mást tesz bele az nem (I)hiszem (/I)hogy kárt okoz a mechanikának."
nuff said
"Inkább nálatok van az hogy mást nem mertek használni gondolván gyári előírás ez a legjobb az autómnak."
megalapozott információnk nincs arról hogy a másik megfelelő (vagy jobb). neked sincs gondolom. ha van akkor vázold. hint: "sanyibá mondta" nem megalapozott informácó. a "fuvaros vagyok" sem az.
"Neked mondott már olyat egy márka szerviz vezető hogy a vadonás új autódba csak azért teszi ezt és ezt a viszkozítású olajat mert a garancia miatt a gyár ezt írja elő és ő ezt igazából nem ajánlaná?"
mi a köze a viszkozitásnak a szabványhoz? mindenesetre a viszkozitás meg relatív fogalom, most vettem autót, négy viszkozitás van megadva működési feltételtől függően. szabvány meg egy.
"Neked mondott már olyat másik márka szervízes hogy ne a gyári olajat rakd mert attól van jobb is ?"
mit jelent neked a gyári olaj? amire a márka logoja van rászitázva? vagy az a márka amit a gyártó "ajánl"? egyik sem az amiről mi beszélünk, szabványt tudhat 15 márka, onnantól már ízlés dolga ezek közül az ember melyiket választja (nem hiszek az olajmágiában. tudja a szabványt, nekem megfelelő a viszkozitása, kész, letudva)
"Neked mondott már olyat a castrol disztribútor hogy ne ezt a "szart" tedd bele ?"
nem mondott, és?
én elhiszem hogy sok emberrel beszélgetsz és mindenki nagyon meg akarja szakérteni a kérdést, és mindenki meg is osztja rengeteg tudást a fejibül a levegőbe hanghullámként mint mennyei mannát, mert hát ugye más nem tudja a nagy igazságot csak ő mert hát ő is kell hogy fontos legyen valamiért és kell valami értéket képviseljen a világban ami egyedi és ami őt definiálja a létezésben mert különben csak lebegne az üres térben a lét és a mineklét között.
ismerek én is ilyeneket. 80%-a tökhülye. ide is jár egy pár.d
van a motor, tervezte a mérnök. ő ért hozzá. specifikált paramétereket. ezt kell tudni az olajnak. tudja, jó. nem tudja nem jó. ennyi. ez a matek, pistabá meg figyeljen oda arra hogy nyomatékra húzza a szűrőt és ne magyarázzon.
[ Szerkesztve ]
-
darvinya
titán
válasz radi8tor #25946 üzenetére
Ismerem olaj szűrítőket, ami semmi mást nem csinál, mint olaj viszkozítás csökkenti, amit ír a leírás.
Ez nem más, mint olaj sűrítés.Nekem sehol nem csöpög/ereszt alul.
Szelepfedél / olaj beöntő kupak ereszt, de 3000km alatt sem tudom megállapítani a fogyást.
Ez a korrózió védelemem.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
válasz gabor9991 #25958 üzenetére
Na persze, álmodj csak.
Akkor még direkt szűrő csere +5, sport dob +5, matrica a szélvédőre +5 és máris 125 lónál tartunk ami 25%-os javulás a gyári lóerőkhöz képest és még nem is volt optimalizálva.Kereskedő előtti tulaj 10w40-et etetett a gyapjasommal, egyszer tehát biztosan ilyen olajjal járt egy ideig, erről papír/számla is van. (hogy esne le a keze a szerelőnek...)
Aztán miután hozzám került gyári speckós Formula 5w30-at rakattam bele eddig a közel két év alatt kétszer, hidegen kicsit dízeles kopogós a hangja de 1-2 perc alatt megszűnik. 251e km van most benne.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
oliwire
őstag
Találtam egy ilyet, szerintem egész korrekten le van írva benne a motorolaj választás:
[link]Idézet belőle:
"3 hasznos tipp kenőanyag választáshoz:
1. Amennyiben gyakran használja a gépjárművét városi környezetben, gyakran van forgalmi dugóban, sokszor vezet nagy sebességgel, és az autója régebbi típusú, akkor 5w40-es viszkozitású vásároljon. Ha a visszafogottabb vezetési stílust preferálja, és fontos önnek az üzemanyag hatékonyság valamint környezetbarát gépjármű használat, akkor inkább az 5w30-as terméket válassza.
2. A kenőanyag kiválasztásakor a viszkozitás mellett a következő paramétereket is figyelembe kell venni:Az olajalap kompozíciója. Egyes motorokhoz kizárólag csak a szintetikus olajak megfelelők, míg másokhoz csakis az ásványi eredetű olajok..API és ACEA besorolás. Még az egymással megegyező SAE viszkozitási fokozatú termékek is eltérhetnek egymástól az adalékanyagok mennyisége, a hamutartalom és egyéb paraméterek tekintetében.
Az említett eltérések ezeknél az osztályozási rendszereknél figyelembevételre kerülnek.
3. Kérjük, ne feledje, hogy az 5w30-as olaj, 5w40-esre történő cseréje - illetve ennek fordítotja - csak abban az esetben lehetséges, ha ez az adott gépjármű gyártója által engedélyezett. Ugyanis máskülönben a motor idő előtt tönkremehet."[ Szerkesztve ]
-
#31600896
törölt tag
Üdv. Tapasztalatokat várok Focus 2 és Focus 2 facelift tulajoktól, hogy mennyivel jobb a hangzása a 6000 CD-nek, ha a két hátsó ajtóban is szól a zene? Nekem sajnos mindkét hátsó hangszóróm
kussbanvan, sehogy nem tudom felébreszteni biztos ki vannak ütve. Viszont ha nincs értelme nem bontanék kárpitot.
Jelenleg elég bénán szól a mély, 12-es hangerőszint után meg csak a magas lesz hangosabb a mélyet visszaveszi, pedig 30 a max... -
kcsa
veterán
válasz oliwire #25960 üzenetére
A legfontosabb mondatot véletlenül kifelejtetted:
Összegzés
A kenőanyagokat mindig az adott gépjármű gyártója által rendelkezésre bocsátott technikai ajánlások figyelembevételével kell kiválasztani. ... Kizárólagosan csak a viszkozitás figyelembevétele nem elégséges a megfelelő kenőanyag kiválasztásához ...[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz #31600896 #25961 üzenetére
Nekem Sony van, a megszokás miatt szeretem a hátsó hangszórót. De az a tapasztalatom hogy eleve jobban szól mint a 6000-es (más fej, más hangszórók), szóval lehet a megvágott méllyel nem fogsz semmit kezdeni (régi 6000-esben volt clip opció, azt kikapcsolva nem vágja meg, tiédben nincs ilyen?)
-
oliwire
őstag
A 3. pontban lévő szempont szinte ugyanezt tartalmazza. Ott is a gyártó által ajánlott olajat kell választani, ha biztosak szeretnénk benne lenni, hogy a motor a legjobbat kapja. És egyet értek veletek, hogy pl a 2-es focushoz 5W30 kellene. Majd a következő olajcserénél megkapja, most egy jó minőségű Castrol Magnatech van benne, szerintem az nem okoz benne annyi kárt.
-
kcsa
veterán
válasz oliwire #25965 üzenetére
Azt értsd meg, hogy az előírás nem (csak) úgy szól, hogy 5W30 kell hozzá, hanem a megfelelő gyártói előírásnak megfelelő, lásd pl. itt.
szerk.: a gyártói reklámot bátran figyelmen kívül is hagyhatod, a lényeg a mellékletben lévő lista.
[ Szerkesztve ]
-
Brandynew
őstag
Sziasztok,
Ford Focus mk2-ben elektromos kormányrásegítés van?
[ Szerkesztve ]
-
oliwire
őstag
Értem, még azon belüli specifikációk is fontosak
Érdekes amúgy, amit nem is tudtam, hogy az én 1.6L Duratec Ti-VCT motoromba a Castrolból az 5W20-at javasolja, alternatívnak az 5W30-at. Azokon belül is a Magnatech Professional termékcsalád. Akkor az 5W40 már nem biztos, hogy olyan egészséges neki. Pedig még van bontatlan 4l belőle nekem.. El kéne passzolnom ezek szerint, és nem abból megcsinálni az olajcserét ősszel..
-
Jenne
senior tag
Az akkor az meg milyen - és csak példának és szembe állítva kettőt -, hogy a Ford Fiestában lévő 1.4 TDCi motor és a Peugeot 307-ben lévő 1,4 HDi motor, ami az utolsó csavarig, alátétig teljesen megegyeznek egymással, mivel ezeket a motorokat - akkor még a Ford is tagja lévén -, a PSA-val közösen fejlesztették és gyártották le és tették az autókba. De ugyan ezek a motorok voltak akkor a Citroen C2-ben, a Mazda 2-ben ... stb.
Peugeotba engedi a Total olajválsztója (de a gyári szervize is) a 0w30/5w30/ vagy 0w40/5w40 olajakat többek között, de még akár a 10w40-est is!
Fiestába (ugyan az a motor!) csak az 5w30 viszkozítás a megengedett.
Fiest 1,4 TDCi
Peugeot 1,4 HDi
Nem úgy van ez, hogy a motorgyártó adja a specifikációkat és az előírásokat?A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
#31600896
törölt tag
Ennél a cromaxnál nagyon messzire gurult a gyógyszer pár emberkének, vagy közelre gurult és összekeverték.
6000 CD - ráadásul szerintem még bontott is. -
kcsa
veterán
válasz oliwire #25969 üzenetére
Az 5w20 újabb szabvány, visszamenőleg engedélyezett a használata, de ha megnézed az autód manualját még az 5w30-as olaj szabványa lesz feltüntetve benne.
@Jenne: ha vennél egy új autót, és mindenképpen 10w40-t öntenél bele (hiszen más márka engedi ugye...), majd garanciális ügyintézésbe keverednél: szerinted meg tudnád védeni az álláspontod? Nyernél egy ilyen helyzetben?
@Brandynew: az 1.4 hidraulikus, természetesen kell bele (már ha cseréled, ami elég szívás). De EPHS-be is kell (elvégre az is hidraulikus)
-
troll81
addikt
Sziasztok s max legescsillapito cseren gondolkodom... BILSTEN B6 vagy B 12?ha jól gondolom a B6 a gyari rugóval össze rakható?
-
Morales72
csendes tag
Sziasztok!
A torpanás / rángatás megszűnt. A tippek jók voltak, mert 4db új gyetya és 4db új gyújtókábel megoldotta a problémát. Ég és föld a különbség. A trafót nem kellett cserélni.
A fojtószelepen nem volt lerakódás, csak minimális, az előző tulaj valószínűleg kitakarította. Így nem derült ki, mitől akad a gázpedál hidegben. Majd ősszel / télen visszatérünk rá.
"I'm too old for this sh.t..."
-
nagyúr
válasz #31600896 #25971 üzenetére
A Ford kereskedésben a régebbi modell (6000-es az is, de mk 1-be) ott is valami 100+ volt tavaly... Szóval nem csak ott gurult el a gyógyszer. Meg ezen nem kell meglepődni. Gyári alkatrész.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
gabor9991
őstag
válasz molnarpeter #25981 üzenetére
F1 még nem elektromos.
-
A Zéé
addikt
válasz Sub-ZeRo #25982 üzenetére
és mivel jó 10 éve nem rakják már újonnan autókba a linkelt fajtát sem, ezért sztem kb. beszerezhetetlen egy tényleg új belőle. Ez egy olyan ár, hogy ha valakinek valami eszement indokkal tényleg nagyon kellene és csak ez, akkor ennyiért megpróbálnak szerezni neki. Nem véletlen ez az 5 napos beszerzési idő sem. Ami tényleg beszerezhető, az 1-2 napos határidővel van náluk.
Ha már Cromax, ma voltam náluk éves szerviz okán, 110k huss... 40k volt az olaj+szűrő, levegőszűrő, pollenszűrő csere+általános állapotfelmérés. Ezen kívül kezdett elfosulni a felső motortartó bak, cserélni kellett, 35k. Cseréltettem még fékfolyadékot, 12k. Atnézettem a szervó kört (ez ugye Mk2-2,5 Fókáknál nyűgös lehet), valami O gyűrű már a végét járta, meg cserélték az olajat benne, 23k. Remélem idén nem kell már rá többet költeni, bár még egy teljes polírra lehet, hogy befizetem
[ Szerkesztve ]
Just a simple Lineman...
-
Brandynew
őstag
Sziasztok,
Az lehet, hogy a kis kijelző csak az összes megtett kilométert és az utolsó reset utánit mutatja, semmi mást? Hogy tudom így megnézni, hogy mennyi az átlagfogyasztásom?
Ford Focus mk2 1.4 benzin
-
Real_Necro
veterán
No most lettem kicsit ideges. Pénteken voltam ugye páraszelep cserén. Ma vettem észre, hogy a BT modul nem működik a kocsiban, sem az USB csatlakozó.
Előfordulhat, hogy amikor notiról volt indítva a regen, közben ki lett törölve valami, ami miatt eltűnt?[ Szerkesztve ]
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
Sys85
veterán
válasz Real_Necro #25991 üzenetére
Erősen kétlem.
Azért az nem így működik.
Azt kéne megnézni,hogy a modulból nem csúszott e ki a kábel.
Vagy ez a gond,vagy elpusztult a modul.#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
-
Real_Necro
veterán
Közben találtam egy ilyet: [link]
4. perctől van állítási lehetőség BT-ra.
[ Szerkesztve ]
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
Sys85
veterán
válasz Real_Necro #25993 üzenetére
Hogy hol van a modul azt nem tudok,utána kell nézni.
De amúgy igen,az usb meg a bt egy modul,ahogy az aux is,legalábbis az mk3-as fókánál biztosan,gondolom nem variálták túl más ford modelleknél sem.
Rá lehet nézni géppel,hogy egyaltalán látja e modult.[ Szerkesztve ]
#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
-
darvinya
titán
Holnapi napom szép lesz, legszivesebben már este asztalt borogatnék.
Röviden:
Vásároltam új lengéscsillapítókat, Kyb dupla csöveseket.
Elvittem szerelőhőz, mert már parkolóból kinéznek.
Eredmény ez lett hátsónál.Hát ez közel nem az amit leadtam, ráadásul 1 hónap alatt tönkre fog menni a szilent, tehát egész.
Nem elég a trágya szerelés, ráadásul valamilyen mást raktak be.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz Zoli-bácsi #25998 üzenetére
Holnapig nem írom meg melyik szerviz, mert sok volt az autó.
Holnapig alvással remélem kialszom asztal borogatást, s kiderítem mi a helyzet.
Annyira nem tudják rámkenni, hogy én ezt hoztam, mert olyan helyről vettem, ahol szerviz is van(1 hónapos váró listájuk volt), és számla alapján vissza tudják mit adtak.
Ez alapján hamar kiderül ki a hunyó.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke