- Digitális detox a Nokiától
- Yettel topik
- 15 éves az első androidos Samsung telefon
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Xiaomi Smart Band 8 - folyamatosan
- iPhone topik
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Realme GT 2 Pro - papírforma
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
Hirdetés
-
Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
ph A vállalat kétféle Strix Point dizájt tervez idénre, ezek közül a nagyobbik a dedikált GPU-k jó részét is kiválthatja.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
ma Rengeteg Samsung megkapja az AI alapú nyelvi, képi és keresőfunkciókat.
-
Mobilarena
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
1981Gabi
újonc
Szia!
Foglalkozol még ccc modul javítással? -
-
Anaren91
senior tag
válasz CharlieDrop #60057 üzenetére
Az elektromos autó számomra akkor éri meg ha viszonylag olcsó (5-6 misi) kellően felszerelt, olcsón fenntartható, kellő hatótávval. Ha 5-6 misi körül akarnék kocsit venni, és lenne egy eketromos ami elmegy mondjuk 500 km-t egy töltéssel, szó nélkül azt választanám. De ha úgy állnék, hogy lenne 25 misim egy kocsira, akkor már nem az lenne a szempont, hogy olcsón fenntartható keveset fogyasztó akármit vegyek, hanem erős szerepe lenne benne a móka faktornak is. Ami egy nagy köbcentis benzines motor.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
cOxeR
Ármester
válasz Anaren91 #60058 üzenetére
Mindegy mit írsz, körtét az almával nincs értelme összevetni. Ha almát akarsz enni, nem érdekel a körte hiába kerül pont annyiba.
Mindenki 500km-t tudo elektromost szeretne jól felszerelve 5-6M-ért a rossz hír, hogy benzinesből se nagyon van. Max sok km-el és 10 év körül. -
Tomics
addikt
Sziasztok!
Közeljövőben szeretnék egy F30 320d vagy 420d (automata) autót vásárolni.
A kérdés, hogy N47 vagy B47 motor a problémamentesebb? Azt tudom, hogy a vezérlést 200k km környékén ki kell cserélni, illetve szívósor, egr tisztítást is érdemes elvégeztetni. Van egyéb más típushibája ezeknek a motoroknak? Turbó, esetleg más költségesebb alkatrész mennyire problémás? Mennyi legyen zsebbe, ha patent állapotúra akarom tenni és mondjuk 5 évre tervezek vele minimum? 1 milla elég lehet? Illetve xDrive kerülendő ebből a szempontból? A gyengébb ED motorokkal mi a helyzet ilyen téren?
Az előző szériával is szemezgetek (E90), de azokban már sok lehet a km illetve a koruk, hosszabb távra tervezek. Azok megbízhatóbbak esetleg?
[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
-
Gsx-rr
veterán
a baj,hogy egy ertelmes elektromos auto 15 millio folott van.
ugyanaz a kategoria hagyomanyosbol a fele
Ez egy atlag auto lehet a premium kategoriaban nincs mar ekkora kulonbseg.ez az akkutechnologia zsakutca,igy nem fog erdemben fejlodni az elektromos autozas.
Europaban kicsit jobb a helyzet de osszesen mennyi elektromos van?
10 szazalek? Vilagszinten meg lehet 1. -
chess001
aktív tag
-
-
Gsx-rr
veterán
válasz Shadowbull #60067 üzenetére
10 eve mondjak ezt. Magyarorszagon erosen elvakult emberek vannak az elektromos autozas mellett,de kicsit korul kell nezni a vilagban. Megallna az elet,ha a mostani technologiaval a mostani autok 20 szazalekat lecserelnek elektromosra.
Pont ott hatranyos ahol szukseg lenne ra. a nagyvarosokban. -
Chris0321
addikt
válasz Shadowbull #60067 üzenetére
Ez a baj, hogy politikai döntés van. A technológia jelenleg még nem elég jó ahhoz, hogy átvegye a belsőégésű járművek helyét, plusz nincs hozzá megfelelő elektromos hálózat ami el is bírná azt a rengeteg elektromos töltőt.
-
Shadowbull
addikt
válasz Gsx-rr #60068 üzenetére
Persze, régen mondogatják, a világ meg szép lassan de határozottan változik. Nyilván másképp fognak történni a dolgok az EUban meg az USAban, de az EU folyamatok teljesen egyértelműek, sőt ha nem sikerül kilobbizni egy többé-kevésbé értelmes Euro7et, akkor az egész sokkal gyorsabb lesz mint ahogy gondoltuk eddig. Ha pedig tényleg lesz szilárdtest-akku az évtized végére tomeggyártásban és tényleg hozni fogja amit ígérnek, akkor még egyértelműbb lesz a helyzet.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
FIREBLADE78
addikt
Vicc a bmw árazása is. Alap ix vagy mi a rák a neve 29 misi kb. És alig van benne extra. Ix3 20-on eleje,közepe körül van és alig tudsz hozzá venni extrát mert tele minden jóval. Mi ebben a reláció?
I4-et várom. De az biztosan irreálisan drága lesz. Így térjünk át a környezettudatosságra[ Szerkesztve ]
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #60068 üzenetére
Picit körbenézel, mennyi elektromos kisteherautó kerül forgalomba pl nv200, ez a hatótáv amin rugózunk, igazából badarság, céleszköz az auto, és nem véletlen, hogy rengeteg cég pl Mazda se hoz jelenleg nagy hatótávú autót, még is sokan akarnak pl mx-30-at is. A nagy átlagnak nem kell egy tankkal 5-600 km, de a fele se, ez tény, lehet rajta vitázni (kivételek mindig vannak) csak értelmetlen. Tölthetőség meg szerintem akarás kérdése a városban. Kell hozza beruházás, de ettől függetlenül megoldható.
Ráadásul pont a városi embereknek elegendő kicsi hatótáv, ott is fogyaszt a legkevesebbet, ott kis hatótávok miatt elegendő egy sima konnektoros töltés is.
Egy ügyfelem is most vesz, napi ~30-t megy Bp-en, ez neki azt jelenti, hogy hetente kettő alkalommal kell tölteni ha biztonsági játékos… arról nem beszélve, hogy havonta 80 ezer a parkolási díja a munkahelye lokalizációja miatt.
Covid előtt car sharing volt a megoldás, de azt letették.
Sok oldalról lehet nézni, keresni kifogást, meg miért nem jó, de sok a jó oldala… meg kellene tanulni kicsit összetettebben gondolkozni. Igen, ez is lobbi, de az üzemanyag is… nekem is kb 6x%-on áll a garázsba az I3, mégse feszülök, hogy jaj mi lesz ha épp mennem kell, egyszerűen lusta voltam feldugni, az elmúlt 2-3 napban, mert bőven elég ami benne van. -
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #60071 üzenetére
Mikor volt olyan, hogy egy prémium gyártó az újdonságot nem prémium áron indította. Azért van annyi extra alapból, mert magas az elvárása az embereknek, sokan lassan kamera meg önparkolás nélkül nem vesznek autót mert el vannak kényelmesedve teljese.
-
Ck.
addikt
Azért az elég gáz, ha egy prémium gyártónál borsos feláras extra az, ami akár már egy alsó-közép kategóriás gyártónál alapfelszereltség. Ilyen például az adaptív tempomat vagy a ráfutásgátló autonóm fék asszisztens, esetleg a sávelhagyás figyelmeztető. Pontosan emiatt látni az utakon, legalábbis az UK piacon 80-90%-ban fapad BMW-ket, motorizáltságtól függően. Tűt kell keresni a szénakazalban egy-egy extrásabb példányhoz. Egyedül ennél a márkánál tapasztaltam ezt, általában az Audi-Mercedes-Lexus mind jobban áll extrák terén, a használt és az új piacon egyaránt.
-
germinator66
aktív tag
Sziasztok!
Ti hogy látjátok, E91 320d-ből mennyitől indulnak azok, amikkel érdemes foglalkozni...? Nem arról van szó, hogy egy fillért ne kelljen rákölteni, de értelmes állapotban van, és mondjuk nem full fapad. Lehetőleg LCI, 2010-től. Illetve milyen ezekben az automata, érdemes megvenni? Egyel korábbi szériában még elég szegényesek voltak, de nem tudom, ezekben milyen.
[ Szerkesztve ]
-
windlord
őstag
Sok elonnyel jar ha motorvezerlot frissittet az emberfia?
-
Krisz0418
őstag
Sziasztok!
23eves fiatal fejemnek tervezek autot venni ami elso latasra megfogott az egy e91 320d vagy 330xd. Ajanlott? Mire kell figyelni? Ha nem akkor mit erdemes hasonlo kategóriában? Nemet vonalon szeretnék maradni mindenképpen.
Az osszeg adott jelenleg is, 2-2,5millio felre van teve kocsira.+atiras, szerviz. Az auto inkább hosszabb tavra lenne hasznalva 50+km. (Városra, boltba jarni van egy 1.0-as suzuki).
Szaguldozni nem tervezek, inkabb a dinamikus vezetes a jellemző. A lényeg hogy kenyelmes legyen, najo picit a megjelenes is fontos. Lehessen bele pakolni ha nagyobb utazas van. Tágas legyen. Fontos az is hogy az sszony ne dobassa ki velem 2het utan5os golf 1.9pd-rol valtanek.
AMD RYZEN 5900X || GIGABYTE AORUS LIQUID 280MM || MSI TOMAHAWK B550 || CRUCIAL BALLISTIX 2x16GB 3600cl15 || CM V1200 PLATINUM || XFX MERC 6800XT ||
-
CharlieDrop
veterán
válasz Krisz0418 #60079 üzenetére
Skoda octavia, elég nagy
A plusz szervíz lehet akár egy milla is, szóval akkor menj neki, ha van legalább 3 milliód Akkor a 2 millás autóval nyugi lehet.
xd-t inkább hagyd, maradhat a sima d.e9x-ben 3 féle dízel van, M47 (alapból 163 ló, de van 150-es is, ugyanaz a motor), N47 (177 (van 163-as is) és 184 lóval).
Az M47 kicsit megbízhatóbb és olcsóbb is, de gyengébb, az N47 problémásabb, de erősebb és kevesebbet fogyaszt. Nekem az újabb N47 van, de újabb egyes kasztnival én szeretem.De ha beírod ezeket a motorkódokat a keresőben, sok mindent kiad.
[ Szerkesztve ]
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
FIREBLADE78
addikt
[link] Én ilyet vennék
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
H.Ezredes
őstag
Elkészült egy újabb paripa. A szokásos dolgokat elvégeztük rajta és most lehet nyugalomba használni.
F07 N57N 530XD 168E Km
Olajcsere összes szűrővel
Első diffi olaj / váltó olaj / osztómű olaj / hátsó diffi olaj csere
Hűtőkazetta takarítás / műanyag vízcső csonk csere új hűtőfolyadék
Hengerfej szívócsatorna koksztalanítás ( diózás )
Szívósor takarítás
Stage 1 ~ 306Le / 630Nm / EGR OFFA tulaj boldogsága mindent elmond nekem
"Helló
Van egy új kocsim 😂
Olyan mintha párszáz kilóval könnyebb lenne
A váltások meg sokkal finomabbak lettek
Eddig ennyit vettem észre
A fogyasztásról még nem tudok mit mondani mert a hazafelé út nem annak optimalizásáról szólt... 🤷♂️😂
kb ilyet szerettem volna. Most sokkal könnyedebben indul meg nem gondolkodik annyira. Eddig is imádtam az autót de most főleg. 🙂"►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
Carlytoo
aktív tag
válasz Krisz0418 #60079 üzenetére
Ha a megjelenés is fontos, akkor felejtsd el az e91-et. Mondjuk ez szubjektív, de szerintem ocsmány. E60 esetleg? Mondtad, hogy nem kívánod kitaposni a belét, akkor egy 520/525i a facelift előtti verziókból. Nem eszik annyira sokat, de mégsem annyira rizikós, mint a dízel. Én most tartok 750.000 ft-os szerviznél az 530D-vel és nincs még vége. Kb 2-300.000 és minden olyan lesz, ahogy én akarom. Ez sajnos ilyen.
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
-
KAMELOT
titán
válasz Shadowbull #60067 üzenetére
Annyira jól megy az elektromos autózás, hogy a Ford 7.3 godzilla motor után most ennek a biturbo változatán dolgozik. Sajnos ahogy többen is írták az e-autók gyártása véges. Ameddig nem érkezik meg a 750i-m addig vettem egy 2001 Laguna 1.6 benzin 220k km. Tip top állapot. Garázsolt, nem cigis. Hatótáv 800-1000km között. 1700€ volt
Megyek osztrában, előttem meg Tesla 75km/h-val! Ez aztán az élmény
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
H.Ezredes
őstag
A motornak és a tulajnak ez a hosszútávú érdeke. A lerakod ott szivosor miatt nem fog kigyulladni mivel a lezárt EGR se fog edurranni.... Plusz ilyen értékkel nő a fogyasztas... Azzal pedig nem a karosanyag csökken.... Kitakaritva és kiirva soha nem fog leretkelidni nem fog többet csökkenni a teljesitmeny emiatt nem is fog megnoni a fogyasztas. Több ügyfél van aki Nemetországban, Ausztriában vagy epp mas országban használja az autóját helyi rendzaammal. Hivatalos vizsgán mindegyik auto teljesíti az osszes normát... De mindenki maga dönti el neki mi a jó.... De ez olyan dolog, hogy még a Német markaszerviz se foglalkozott vele mikor garanciaba EGR-t csereltek az egyik ugyfelnek...
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
chess001
aktív tag
válasz Carlytoo #60087 üzenetére
Felénk is már átállt a kisebbség az E39-ról (vagy nem akarnak egy 400e ért vett kocsira 1 misit költeni) az E60, a 3-ast nem komázzák, úgyhogy biztos igazad van.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
negro
őstag
válasz chess001 #60091 üzenetére
Erdekes ahol en jarok fokent, heves, pest, fejer megye, evente 1x ha latok c-et E39-el. Szerencsere mar ezek eltuntek. De megmondom oszinten 10 eve se sokat lattam. Ellenben rengeteg az E46, E90 illetve az E60. Az utobbit meg sajnos a bmw-es kozegben(legalabbis itt a kornyeken) konkretan cgany bmw-nek hivjak. Kb minden 3. -ban amit latsz brazil fog ulni.
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
Carlytoo
aktív tag
válasz chess001 #60091 üzenetére
az E60, a 3-ast nem komázzák,
Na most ez mi is akar lenni? Egyébként néha te azért kommentelsz, hogy hülyeséget írjál? HA ez az akart lenni, hogy e39-ről e60-ra váltanak, akkor ez azért van, mert már nagyon olcsó. Haverom is megkérdezte tőlem ,hogy nem venném-e esetleg át tőle az övét? Köszönöm, de nem. Egyszerűen nekem nem jön be és ennyi. Ahol most szervizelik az enyémet, volt egy E60 tulaj (szintén szervizeltetni jött). MEgkérdezte a szerviz tulaját, hogy esetleg nem eladó az a 39-es? Mondta, hogy tuti nem, de azért felhív. Amint az autó kész van, akkor ő átvenné tőlem 1.4-ért, vagy elcseréljük az E60-ra. Szintén köszönöm, nem volt a válaszom. Volt 3 millióm autót venni. Nem sok pénz, de ebből már lehet jobbat. Nekem E39 kellett és ha rá kell költenem az árát (1.2), akkor is ez marad. Ne akard már állandóan megmondani, hogy ki milyen autót vegyen.
[ Szerkesztve ]
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
-
Anaren91
senior tag
válasz Krisz0418 #60079 üzenetére
Szia. 23 éves fejjel akkor vegyél BMW-t ha jó a kereseted. Karbantartás igényesek, meg kell adni nekik amit kérnek, álltalában nem is olcsó hozzá az alkatrész.
20d-nél ajánlott egy vezérlés+olaj+szűrők cseréjével kezdeni, ez már maga párszázezres tétel. Aztán még jöhetnek a váratlan események, mint pl ahogy most öcsém járt. Vett egy A4-et, fasza minden, új vezérlés, olajban 1200 km, jön megy patika. A kereskedő szerint. Most meg hogy már jobban szemügyre vettük a 2 hét alatt: Valszeg bal oldala le volt zúzva, mind a két baloldali ajtózár kuka (darabja 20k), vezérlés 2016-ban volt cserélve, olaj korom fekete volt, első lökös festve, mert jól megnézve eltér a színe, bal első ajtó eláll, kettőstömegű kuka. 2 hét alatt többet költött a kocsira mint én az 1 év alatt...(ha a 200k-s lámpát nem számolom )
Szal ahogy mondták, vételáron felül 500k-1 misi legyen félretéve, mert bármi jöhet...[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Carlytoo
aktív tag
válasz windlord #60099 üzenetére
Mert egyik se fődarab hiba. Nem veszik vissza.
Nekem egyébként a manuálosítása az E39-nek annyiba került, mintha az automata váltóját kompletten felújítattam volna. (700K). Ugye ebben minden benne van. Szóval igen, nem olcsó autók, de brutális élményt adnak.
[ Szerkesztve ]
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
Új hozzászólás Aktív témák
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- RC modell földön, vízen, levegőben
- PlayStation 3
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen pendrive-ot vegyek?
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- Path of Exile (ARPG)
- PlayStation rajongói nyereményjáték
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Proxmox VE
- További aktív témák...