Hirdetés
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Letiltás - hogy is van ez?
- Google Pixel topik
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Milyen külső akkumulátort mobileszközökhöz?
- Mobilinternet EU-n kívül, eSIM adatcsomagok használata
- VoLTE/VoWiFi
Új hozzászólás Aktív témák
-
huskydog17
addikt
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Crytek
nagyúr
válasz huskydog17 #33501 üzenetére
Nem tudom mi az a VGXI ,de a lenti gameplay után az a kérdés fogalmazodik meg bennem sokadjára ,hogy miért mindig a gagyi noname fostengerekbe raknak finomságokat már ha ez a VGXI valami annak számít....
Next PC Upgrade: 2022
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Crytek #33502 üzenetére
Mert a VXGI nem igazán szereti a sok animációt a jelenetben. Párat elvisel, de ha mondjuk 30-40 embert kell leanimálni, és még a bokrok és a fák is mozognak, ne adja isten még a fű is, akkor sokszor omlik össze. Ha megnézed a fenti videót, a végén megmutatják a VXGI-t nagyobb területen, amikor full statikus minden. Ezzel nem igazán tudnak jelenleg mit kezdeni. Az aktuális rendszerben van egy hard reset beépítve, ha a mozgás beragadna, de az nagyon csúnya jelenségekhez vezet. Mindig az alaphelyzetbe ugrik az objektum, amikor éppen megpusztul a VXGI, így hiába lengedezik mondjuk a fő, egyik pillanatról a másikra megváltozik az állapota. Ebben sajnos még pénzt se igazán raknak, mert az alapproblémát az integráció hiánya okozza, egy ilyen komplex rendszer ugyanis nehezen implementálható szimpla middleware-ként. A CryEngine megoldása azért működik fényévekkel jobban, mert az integrálva van a motorban. Ez a kis csapat se valószínű, hogy megoldja, majd idővel kikerül a tervek közül. Annyi játék készült már úgy, hogy működni fog benne a VXGI, és még mindig csak ott tartunk, hogy jönnek a játékok, amelyekben működni fog, persze mindig más cím.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
VTom
veterán
Nem is értem egyébként, hogy ilyen megoldásokat egyáltalán minek erőltetnek.. Ez mikorra lehet reális játékokban? 5 év? 10 év?
Mondjuk hosszú távon biztos megéri az nVidiának, hogy az fps zabáló effektekkel el tudják adni az újabb generációs kártyáikat.Everybody has a plan until they get punched in the mouth.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezeknek már van realitása. A Sony The Tomorrow Children című játéka 2+1 bounce VXGI megoldást használ. És tök szuperül működik a PS4-en. Nyilván az NV-nek valahol fontos, hogy PC-n is legyen hasonló. Értsd ezt úgy, hogy ez egyre inkább presztízskérdés. Egy rakás pénzt beletoltak a GameWorks VXGI-ba, és jelenleg azt látják a fejlesztők, hogy még 1 bounce mellett is működésképtelen, miközben kb. annyi pénzt égetnek el benne, amennyi egy teljes indie fejlesztő éves működési költsége. Az egészből azt vágják le sokan, hogy middleware-en keresztül berakni az ennyire komplex effekteket egyáltalán nem ideális, mert a Sony integrált formában ugyan, de jóval gyengébb hardveren és jóval több számítással járó eljárással megcsináltan. Nem először jár a GameWorks így, elvégre a Witcher 3-ban is sokkal több effektet terveztek. Ha tehát kidolgoznak valamit, akkor muszáj legalább egy játékba berakni, hogy megmutassák működik. Igaz, hogy brutális pénzt elégettek mire megoldották, de nem hagyhatják, hogy a GameWorks egy nem működő koncepciónak látszódjon.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
kikikirly
senior tag
Fizika nincs a játékokba, és ilyen marhaságokból csinálnak presztízs kérdést.Ezen a csodálatos Gameworks videón semmi olyan nem látni, amit ne lenne benne több éve a játékokba.Nem látok más magyarázatot mint hogy a mai fejlesztők nem játszanak a játékaikkal, teljesen úrrá lett a mérnöki és pénzügyi szemlélet.Ez nem csak a fizika hiányát magyarázza meg,hanem azt is hogy hogy tudnak elcseszett harcrendszerrel kiadni játékokat.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz kikikirly #33507 üzenetére
Fizikából már nem nagyon lehet, mert a legtöbb stúdió mélyen integrált fizikai motort használt. Middleware-ből már nagyon kevesen dolgoznak, mert sokkal lassabb.
Azt érdemes megérteni, hogy a middlware-eknek van annyiban értelme, hogy az egész nagyon egyszerűen beépíthető és megy is. Ez adja a legnagyobb előnyét és egyben a legnagyobb hátrányát is. Ugyanis a teljesítménnyel fizet azért, hogy könnyen beépíthető, vagyis nem lehet annyira mélyen integrálni, hogy gyors is legyen.
Ez az érem másik oldala, amiről nem szokás beszélni. Nyilván ha ezt is nyíltan felvállalnák, akkor fel sem merülne Crytekben az a kérdés, hogy "mindig a gagyi noname fostengerekbe raknak finomságokat"...[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Fred23
nagyúr
A mélyen integrált fizikai motor azért biztosan átírható kicsit, ha van rá akarat. Az AVX2 pedig már a legtöbb prociban benne van, jövőre pedig az Ice Lake -ha minden igaz- már AVX-512-vel jön. Meg ott az egyre több mag is. Az extra effektek nekem már nem olyan ütősek évek óta, mint amilyen egy sokkal jobb fizika lehetne.
-
keIdor
titán
Azoknál a játékoknál, ahol unlockolt az fps szépen látszik, hogy a magasabb CPU órajelen üzemelő PS4 Pro és XOX azonos beállításon pont annyival gyorsabb, amennyivel magasabb az órajel. Hatalmas a CPU limit...
Még fejlesztők is mondták, nem egy, nem kettő, hogy kevés a CPU. Nem véletlen buta állandóan az AI játéktól függetlenül már, fizika sincs. Azért, mert ez az AMD Jaguar ennyire képes... ezen spóroltak, és ez meg is látszik.
Majd ha a PS5 valóban kap Zent, akkor ez változhat, addig marad a buta AI és nulla fizika.¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
kikikirly
senior tag
,,A Sony The Tomorrow Children című játéka 2+1 bounce VXGI megoldást használ. És tök szuperül működik a PS4-en."
Ugyanígy mélyen integrált fizikai motort nem lehet módosítani?? Értem hogy előre elkészített Middlewarokat nem szeretik, elviszi a teljesítményt, ezért használnak saját fizikai motort.
Leképző 3-évről 3 évre még mindig fejlődik, viszont a fizikához hozzá se nyúlnak.Ez még csak a fizika.Animációkból is nem azt mondom hogy kevés van,de 3x annyit minden játékba el tudnék viselni.Véges költségvetéssel nem értem miért azt fejlesztik ami már amúgy is tökéletessel vetekszik.És még csak nem is beszélnek techdemó szinten se a gyenge fizikáról.Bezzeg Ray Tracing meg egyéb hülyeségekről igen.Nem a pénzhiány itt a probléma,hanem hogy rosszul költik el.Keldor Papa: Jól beszélsz.Talán a Pro konzolokat nem 4K-val kellett volna eladni, és akkor a plusz számláló egységeketbefoghatták volna fizikára(GPU-ból jóval erősebbet kaptak). Állítom hogy abból még jobb reklám anyagokat tudtak volna forgatni.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Fred23 #33512 üzenetére
Nem igazán tudnak mit kezdeni az AVX2-vel, amíg az Intel ma is ad ki olyan procikat, amikben az AVX sincs benne. A konzolok miatt persze elmennek az AVX-ig a programok, de tovább nem.
(#33513) Raymond: Ez az egész csak döntés kérdése, nem pedig technikai akadály.
(#33514) Keldor papa: A Sony ma már rengeteg lehetőséget biztosít a fejlesztőknek. Ha valaki úgy érzi, hogy CPU-limitje van, akkor menjen a GNM API-ról az LCUE-ra. Utóbbit használják manapság a Sony játékai, lásd az új God of War.
(#33518) kikikirly: Sok dolgot lehet csinálni, lásd a Sony is megcsinálja ezeket a PS4-re, de multiplatform szinten addig nem igazán várható előrelépés, amíg a WDDM2 nem lesz minimum követelmény.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Fred23
nagyúr
válasz core i7 #33515 üzenetére
Tudtommal jó hatásfokkal használják fizikai szimulációk gyorsítására, vagyis szerintem az AVX felhasználható lenne játékokban is arra, hogy jobb fizikát kapjunk, különösen az AVX512. Írta valaki hozzáértő talán egy éve, hogy nem nagyon akarják a fejlesztők rendesen kiaknázni a benne lévő lehetőségeket játékokhoz, így egyelőre nem is ér sokat, ha egyáltalán valamelyik játék támogatja. Talán ilyen 1% gyorsulást hozott egy autós játékban, ha jól emlékszem; de ez lehetne sokkal több is.
Abu85: Jobb lenne, ha egyszerűen nem törődnének azzal az egyre csökkenő táborral, akiknek ez problémát jelentene!
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Raymond #33521 üzenetére
Ha valakinek sikerül, valakinek pedig nem, akkor nyilván nem az a hülye, akinek sikerült.
Ezek a konzolok fix képességű gépek, rengeteg lehetőséggel. Az Ubisoft például még az elején ütközött abba a problémába, hogy cloth fizika, amit terveztek nem volt gyorsabb a CPU-n, mint a régebbi rendszereken. Mit csináltak? Átrakták a GPU-ra és tízszer gyorsabb lett. Légy kreatív és működni fog. Persze lehet sírni is, csak akkor a kreatív stúdiók elmennek melletted. Abban egyetértek, hogy mindenkinek joga van eldönteni, hogy dolgozik, vagy telesírja a sajtót, hogy xy nem működik, mert kevés CPU/kevés memória/szarok a grafikus API-k... kinek éppen mi volt a problémája.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Raymond
félisten
Varj, segitek:
""Ez az egész csak döntés kérdése, nem pedig technikai akadály.""
"Ezek a konzolok fix képességű gépek, rengeteg lehetőséggel."
Tehat a mostani izzadsagszagu 30FPS melle meg lehetne jobb fizika, csak ugy dontottek nem irjak at GPU-ra. Vilagos. Csokkentett objektum mennyiseg es reszletesseg mellett a GPU-t shading-el kimaxolva hogy legalabb szep legyen az egesz a meg 30FPS-t tarhatto felbontasra belove van szabad kaacitas, csak ugy dontottek nem hasznaljak ki. OK.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Raymond #33523 üzenetére
Nem csak GPU-ra. Lehetne CPU-ra is, vagy akár a kettő részegység kombinációjára. De a legtöbben még addig sem jutnak el, hogy a GNM API-val csökkentség a CPU terhelését, az LCUE használata pedig rendkívül ritka. Aki viszont lemegy igen alacsony szintre, azoknak működik. Mint írtam lehet sírni, hogy nem megy, de ettől még más megcsinálja.
Közelmúltból jó példa a Far Cry 5. Az új motort levitték mindkét nagy konzolon a legalacsonyabb hozzáférésre, és a megjelenéskor elégedett is volt mindenki. PC-n a DX12 kimaradt, de a DX11-es kód is elég jól működött, azt sem érte panasz. Tehát effektíve, ha van akarat, akkor meg lehet csinálni.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Raymond #33525 üzenetére
Az FC2-nél használt fizikai implementációt már az FC3-nál kidobták. A miértje ennek annyi, hogy felesleges beleölni az erőforrást, amikor nem sok játékost érdekel. Egyébként nincs lényeges teljesítményigénye ezeknek. Régen a konzolokban lévőknél sokkal gyengébb processzorral megoldották, csak van egy fix idő- és pénzkereted az egész projektre, és alig tudod magát az alkalmazást befejezni a kiadásig, nemhogy még olyanokra költs, mint a törhető ágak, ésatöbbi. De hogy ez egy hardveres probléma lenne? Egyáltalán nem, hiszen kb. 10 évvel korábban is megoldottuk, az akkori jóval gyengébb hardvereken.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Shing
őstag
A Far Cry 5-höz nem is kell csak egy 10 éves proci.
[link](A videóban GPU limit van).
Szokásos történet, a GPU-ra van pakolva minden, mert a konzolokban az az erősebb (aránytalanul). Az FC5-t lehet, hogy elbírták volna az előző konzolok is némi butítással. Úgy könnyű fejleszti, hogy 1-2 fizikai elemet kiszedek, hogy máshol hozzátehessek technikailag.
Persze nem muszáj fejleszteni, mert "úgysem érdekli a játékost", csak akkor maradhatunk 20 éves szinten is, azt sem izgat sok embert hogy mozog-e a szélben a növényzet vagy hogy egy fizikai elem valós időben fut vagy vmi fix animáció. -
füles_
őstag
ASUS announces AREZ Radeon Graphics Series
Az Asus is képes volt ebbe a szarba beleugrani, ráadásul nem csak a brandet dobták el, hanem a márkanevet is megváltoztatták. Szánalmas, az Nvidia részéről is. Remélem lesz ebből valami jogi vita, jó páran már kezdeményeztettek vizsgálatot a GPP felé az FTC-nél.
-
Petykemano
veterán
válasz füles_ #33528 üzenetére
Eddig azt gondoltam, hogy a brandet (gyártónevet) nem kell eldobni, csak a gamer brandet foglalja le a GPP
Vagyis ahogy most Asus ROG, úgy az új szérie lehetett volna Asus AREZ.Persze van ilyen pozícionálás a piacon: AMD kártyára innentől csak Gigabyte márka kerülhet, Aorus nem. De ez eddig is egy ilyen külön márka volt.
MSI-nél hogy lesz?Mindenesetre az legalább már kiderült, hogy az Asrock nem az Asus AMD-márkás "leágazásaként" szállt be a bizniszbe.
Mondjuk szerintem eléggé ki****tak az nvidiával:
ASUS ROG STRIX GAMING
AREZ STRIX GAMING
Az nvidia célja szerintem a gaming márka kisajátítása volt.
Vagy ennél erősebb és vonzóbb márka az Asus és a ROG?Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
veterán
válasz Petykemano #33529 üzenetére
A márka nagyon számít, azt, hogy ROG sokan ismerik, AREZ-t meg kb senki. Ha jól látom, már több, mint 10 éves a ROG, ezt egykönnyen nem hozza be az AREZ. Sőt, ha elmaradnak majd a ROG kártyáktól, még rögzülhet is a vásárlókban, hogy B vonal csak.
solfilo
-
füles_
őstag
Az AMD hivatalos reakciója a GPP-re:
Radeon RX Graphics: A Gamer’s Choice (érdemes elolvasni)
AMD Radeon™ Graphics: Freedom of Choice -
veterán
válasz cyberkind #33517 üzenetére
GTA V -ben is le kellett butítani egy csomó proci igényes dolgot a GTA IV -hez képest: GTA IV is better than GTA V
Mert a jobb grafikához kell a jobb proci is, ha nem csak nagyobb felbontásról és több shader effektről van szó, a PS4 CPU -ja meg nem erősebb érdemben a PS3 Cell procijánál.[ Szerkesztve ]
-
cyberkind
félisten
Már akinek jobb, nekem speciel kicsit se hiányzik, hogy nem lehet motorozni a játékban, vagy a sportkocsik is úgy viselkednek mint a hajó és még sorolhatnám, az pedig részletkérdés, hogy a 4-ben nem volt ilyen gyors és pörgős multi ami igényli ezt a fizikát is, és azt se feledjük el, hogy ez az Xbox 360-Ps3 párosra lett fejlesztve, ami azokat a gépeket teljesen kihasználták.
[ Szerkesztve ]
-
Egon
nagyúr
válasz füles_ #33531 üzenetére
Valóban érdemes volt elolvasni: röhögni mindig jó...
1. Nyilván mostantól nem tudja az egyszeri júzer gyakorolni a választás szabadságát, hiszen pl. az Asus nem fog AREZ néven Radeonokat árulni ugyebár - oh wait...
2. Nyilván a PC gémerek választásának szabadsága lebegett az AMD szeme előtt, amikor semmit nem tettek az ellen, hogy a bányászok lerabolják a piacot, és aminek következtében gyakorlatilag nem kaphatók a termékeik - érdekes módon ezzel nincs problémátok.
3. Szeretnék a választás szabadságával élni asztali konzol fronton (is), mondjuk egy életerős, Intel+nV felállásban megvalósított, PC-s hardverekkel is versenyképes (aka X-box első generáció) konfigurációban. Az asztali konzolvilágban megvalósult monopolhelyzet ellen miért nem mentek tüntetni, annak miért tapsoltok? Csak nem azért, mert azt a kört az AMD nyerte? Kettős mérce rulez..."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Egon
nagyúr
Adott a lehetőség: cáfold meg tételesen, pontról pontra. Főleg az első pont tekintetében leszek kíváncsi az érvekre: az AMD-s szlogen ugyebár a választás szabadsága...
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Puma K
nagyúr
válasz cyberkind #33541 üzenetére
Mikor először próbáltam a GTA V-öt FPS-nézetben PC-n, akkor elmentem az erdőbe nézelődni, hogy azta qrva de rohadt jól néz már ki az egész világa a játéknak ráadásul egy új szemszögből.
Az erdő szélén nézelődve egy pihenőnél leparkolva az autómmal vizsgáltam a környezetet. Nem mentem nagyon az erdő mélyére. Ugyan látni nem láttam, de már hallottam a puma jellegzetes hangját amitől már frászt kaptam mert hirtelen hangosan felüvöltött... majd rám vetette magát és megölt. A váratlan eseményt riadtsággal és kifakadó röhögéssel tudtam nyugtázni
Az AMD CPU-ra reagálva meg ha megnézed, hogy egy jaguar magos FX 8xxx a maga 8 szálával és csilliónyi Ghz-cével játékokban egy Intel i5-ös 4 magos és 4 szálas CPU-val versenyez aminek elég minimum 3-3.2Ghz-cen járnia... akkor ebből nem nehéz azt a következtetés levonni, hogy harmat gyenge a konzolokban lévő 2x 4 magos 1.6 GHz-cen járó 2MB cache-el rendelkező CPU-k bizony gyengék a multiplayer-hez csillámporos low level API ide vagy konzolokra szabott OS oda.
Ezen a szálon tovább haladva, pedig a tapasztalatom azaz volt, hogy egy i5 4460 (4 mag, 3.2 Ghz és 6 MB SmartCache) gyenge volt a GTA Online-hoz, mert meg-meg akadt a játék hát még mikor egymást elkezdték darálni az emberek és elővették a vadászrepülőket, tankokat, RPG-ket meg ami rendelkezésre állt. Ugyan azzal a géppel offline-single a játék gyönyörűen futott, de a CPU-t az Online megette, és ezért voltam kénytelen i5-ről i7-re váltani és ugyan azon grafikai beállítások mellett 1 komponens azaz a CPU cseréjével kisimult a játék.
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Puma K
nagyúr
válasz solfilo #33546 üzenetére
Valóban: List of AMD FX microprocessors
Bezavart az erőbe valamelyik megnyitott lap amit ezzel a témával kapcsolatban nyitogattam sorra
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Dtomka
veterán
Kipróbáltam az FC5-t.
Induláskor vettem észre, hogy AMD-s támogatású. Jól szerepelnek az AMD kártyák, fej-fej mellett...
[Far Cry 5: AMD VEGA Delivers, 50 GPU's Benchmarked!]Nézegettem, a Vega árakat, mert úgy vettem észre kezdenek normalizálódni
pl:ASUS ROG-STRIX-RXVEGA64-O8G-GAMING RX VEGA 64 8GB HBM2 PCIE
Viszont a 1080Ti még mindig súrolja a csillagos eget
pl:ASUS ROG-STRIX-GTX1080TI-11G-GAMING GeForce GTX 1080 TI 11GB GDDR5X PCIE
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Sweet.tv - internetes TV
- BMW topik
- Asszociációs játék. :)
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Szólánc.
- Metal topik
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest