- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Garmin Forerunner 965 - csúcs
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Telekom mobilszolgáltatások
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
Hirdetés
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
-
Mozgásban az F1 24
gp A Forma 1 versenyek rajongói hamarosan végre belevethetik magukat az idei epizódba.
-
Alacsony fogyasztású, 128 GB-os szervermemóriát kínál a Micron
ph Az új RDIMM TSV technológia alkalmazása nélkül éri el a címben említett tárkapacitást.
Új hozzászólás Aktív témák
-
namaste
tag
Korábban azt írtad, hogy a vezérlés miatt fogyaszt sokat a GCN, most azt, hogy a skalár egység miatt. Ez már haladás, de ne állj meg itt, van még ott sok-sok tranzisztor.
Ha mindenképpen kis számú tranzisztorra akarod fogni, akkor az energiagazdálkodást szabályozó áramkörök a felelősök. És a Jolly Joker, a magas feszültség. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz namaste #29701 üzenetére
A skalár egység alapvetően hozzájárul a hardver vezérléséhez, hiszen számos fixfunkciós egységek kivált, amellett persze, hogy felkínálja a programozhatóságot, így optimálisan rámappelhető a hardver rengeteg API-ra. Gyakorlatilag teljesen mindegy az API által használt bekötési modell, a GCN-en csak le kell programozni és működik. Más hardveren esetleg emulációhoz kell nyúlni. Szerinted az Apple miért nem tért még vissza NV-re? Nem igazán tudják hatékonyan rámappelni a Metal 2-t.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Oliverda
félisten
"Szerinted az Apple miért nem tért még vissza NV-re?"
Szerintem azért, mert az AMD úgy ugrál neki ahogy fütyülnek, miközben az NV remekül megvan az Apple jelentette kis reklám és csipetnyi profit nélkül is.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Oliverda #29703 üzenetére
Az NV is nagyon vissza akar kerülni, még a meghajtót is erősen fejlesztik, csak az AMD Metal implementációja sokkal hatékonyabb. Ha nem lenne fontos az Apple, akkor az Intel is hagyná, hogy az AMD vigye el az egészet, mert nem éri meg, de a helyzet az, hogy nagyon megéri. Ezért is tervez az Intel AMD GPU-val dolgozó terméket.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
namaste
tag
De minden funkciójának megfelel az NV-ben egy fixfunkciós egység. Amennyivel esetleg többet fogyaszt az utasítások dekódolása, az jelentéktelen, a fixfunkciós egységeknek is kell energia.
Igazából csak a korlátozott számú erőforrásszám a probléma (64 UAV, 14 CBV), ha ez probléma, amit emulálni kell.Miből gondolod, hogy ez műszaki és nem üzleti döntés?
-
Oliverda
félisten
"Ha nem lenne fontos az Apple, akkor az Intel is hagyná, hogy az AMD vigye el az egészet"
CPU mindegyik Macben van, diszkrét GPU viszont csak néhány konfigurációba kerül, ergo ez egy sokkal kisebb szelet, a profittartalomról nem beszélve.
Az Nvidia a Thunderbolt 3 miatt kezdett el drivert fejleszteni, azaz a külső GPU lehetősége miatt, a Mac miatt baromira nem érné meg átrajzolni a GPU-t:
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz namaste #29705 üzenetére
Megfelelt akkor, amikor még nem próbálták ki. Azóta már nem az eredeti implementációt használják, hanem átálltak emulációra. Ezzel ugyan sebességet vesztenek, de sokkal jobban tudnak igazodni a készülő motorokhoz. Valószínűleg ezt ők a laborjaikban már látják, hiszen számos ilyen játék készül őszre és télre. Tehát a pro-kontra érveket átnézve úgy gondolták, hogy az emulációval jobban járnak, még a sebességcsökkenés ellenére is.
Leginkább abból, hogy a Kaby Lake-G-hez az Intel is az AMD-t választotta. Holott választhatott volna NV-t is.
(#29706) Oliverda: Sokat a TB3-mal nem érnek el. Az Apple kemény nulla devkitet szállított GeForce-szal. Akkor érne ez valamit, ha legalább egy dizájnba visszakerülnének.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
namaste
tag
Attól még nem dobják ki a fix funkciós részeket, ha a plusz utasításokkal emulálnak valamit.
Ha sikerült megoldani a DX12 TIER3 bekötést, akkor sikerülhet megoldani a Metal 2-t is.
De ez megint lehet üzleti döntés, főleg ha KL-G valóban az Apple-nek készül és ezt a két cégtől rendelte. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz namaste #29708 üzenetére
Hogyne sikerülne. Meg is oldják, csak nem mindegy, hogy milyen hatékonyan.
Nem csak nekik készül, de valószínűleg megkérdezték őket, hogy mit látnának szívesen. A véleményük minden bizonnyal komoly szempont volt.
(#29709) Oliverda: Mert vissza akarnak kerülni. Az pedig csak úgy megy, ha megmutatják, hogy tudnak legalább annyit, mint az AMD. Ha vakargatnák a tökeiket, akkor soha többet nem választaná őket az Apple.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#45185024
törölt tag
-
Oliverda
félisten
A legtöbb vállalat még nagyobb piaci részesedést szeretne, de azzal valószínűleg tisztában vannak, hogy az AMD inkább beker áron adná a GPU-kat a Apple-nek, minthogy egy újabb presztízs veszteség árán elveszítse a három nagy cég (Apple, MS, Sony) közül az egyik kvázi kizárólagos partnert. A driver egyelőre csak arra jó, hogy odapiszkáljanak egy kicsit, bár ha az AMD nem kapja össze magát a Navival, akkor könnyen lehet, hogy majd integethetnek az Apple-nek is.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Puma K
veterán
válasz #45185024 #29711 üzenetére
GTX 1070 vs RX Vega 56
1506 : GPU base clock (MHz) : 1156
1683 : GPU boost clock (MHz) : 1683
64 : ROP pixels/clock : 64
120 : Texels filtered/clock : 224
1920 : Shader processors : 3584
256 : Memory path (bits) : 2048
(GDDR5) 259 GB/s : Memory bandwidth : 410 GB/s (HBM2)
150W : Board power : 210W[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Raymond
félisten
válasz Puma K #29716 üzenetére
Mester, az ilyenekre van a Monospace
<- GTX 1070 | RX Vega 56 ->
---------------------------------------
1506 : GPU base clock (MHz) : 1156
1683 : GPU boost clock (MHz) : 1630
64 : ROP pixels/clock : 64
120 : Texels filtered/clock : 224
1920 : Shader processors : 3584
256 : Memory path (bits) : 2048
259 : Memory bandwidth (GB/s) : 410
150W : Total Board Power (W) : 210[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
#45185024
törölt tag
-
#45185024
törölt tag
stoon : jó a kép én szeretem az öniróniát is MÉMben.
Tényleg nincs kép? Mert én látom.
LINK
Megjött az első Custom Vega eredmény ezt akartam megosztani veletek.
Elképesztő fogyasztási anomáliák vannak még a történetben.
MSI gaming x 1080 alá jön 2 FPSel a Strix vega 64 , vele egyenlő FPS-re meg a MAX, de ne tudjátok meg az a 2 FPS mennyi fogyasztás növekedést okoz
Egyenlőre van egy Bugos Driverünk ami nem kezeli rendesen a húzást, amint rendesen lehet majd OC-olni jelentkezem[ Szerkesztve ]
-
Crytek
veterán
Observer és Agents of Mayhem CPU/VGA teszt
AoM-nél vajon mi az ennél a hígcsirafos grafikánál ami ennyire lezabálja a gépeket??
[ Szerkesztve ]
Next PC Upgrade: 2022
-
ÁdiBá
addikt
Sziasztok,
A multi gpu megint ütött, [link]
Fury X és egy VEGA...
Nekem kevés csak az eredmény?[ Szerkesztve ]
ÁdiBá
-
#45185024
törölt tag
56 az a legkisebb Vega
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz FLATRONW #29734 üzenetére
A (nem OC) 1080Ti-nek ugyanaz a 480GB/s van, mint a nagy Vega-nak. Ha eltoljuk MSAA-val (lehetőleg 8X-ossal, mert minimum nagyítóval kell keresni a különbséget a mozgóképen, de legalább két pofára zabálja az erőforást) a szűk keresztmetszetet a memória sávszélesség felé, akkor apadni fog az előnye, mert itt tök egálban vannak.
Nekem megfelelőnek tűnik amúgy ez a 480GB/s, főleg a Vega architektúrális fejlesztéseivel, amit sosem tartottam szükségesnek, az a 8X-os MSAA. Szűk keresztmetszet mindig lesz valami, mivel minden programnak, beállításnak más az ideális, nem tudsz "tökéletes" arányú VGA-t alkotni. -
-
FLATRONW
őstag
Ez csak azért vicces, mert 2-3 évvel ezelőtt az volt az érvelés a 256 bites memória felépítésű NV-k ellen , hogy a jövő játékaiban mekkora hátrányt is fog az jelenteni. Mivel a különféle modern grafikai megoldások nagyon nagy mértékben meg fogják növelni a sávszélesség igényt.
Ok, az MSAA-at feleslegesnek érzed jelen esetben, de mi lesz akkor, amikor nem lesz felesleges? Vagy mi lesz akkor amikor a beígért grafikai megoldások miatt is meg fog nőni a sávszélesség igény?
Akkor ragadjunk le a mai grafikánál, mert a jövő hardvere kényes a sávszélességre?
Ebből is látszik, hogy nagyon rossz az az irány amit a GCN képvisel. -
HSM
félisten
válasz proci985 #29737 üzenetére
Valóban. Első blikkre sejtek némi összefüggést, hogy az AMD a DSBR-el kicsit az nv-féle raszterizációs irányba ment, spórolni a memória sávszélességgel.
Kíváncsi leszek amúgy, fog-e ez valamerre változni pl. ahogy majd alakulnak a drivereik. Sok múlhat annak hatékonyságán is.
(#29738) FLATRONW: Inkább olvasd el a whitepaper-jét. Jópár újítás éppen ezért került bele, hogy olyan dolgok is megvalósíthatóvá váljanak, amik korábban elvéreztek volna a memória sávszélesség igényük révén.
A raszterizáció elmozgatása a tiled irányba, illetve a primitive shader.[ Szerkesztve ]
-
FLATRONW
őstag
Ok, ez mind szép és jó, de megint úgy van beállítva az egész, hogy ők megváltják a világot ezekkel a megoldásokkal, pedig csak a saját elbaltázott architektúrájuk hatásfokán próbálnak javítani.
Jó esetben elérik azt, hogy 484GB/s mellett nem fog problémát okozni pl. az MSAA, miközben a konkurenciánál ez 256 GB/s mellett sem okoz bajt. -
water cooled VEGA, ugyan az alphacool kb a legprosztobb "fullcover" blokk (igazabol GPU bazinagy bordaval a VRMnek), de remekul mutatja a jelenlegi helyzetet. plusz tomshardware akik valamennyire megbizhatoak es nem pistikeyoutube, tehat pl van normalis gpu clock plot.
ugy nez ki vagy
- a wattman meg mindig bugos mint annak a rendje (nem lenne meglepo)
- vagy tuningpotencialban a hawaii szintjen mozoga gpu clock plot alapjan mindketto lehet, nekem nagyon gyanus, hogy vizen is dobalja az orajeleit ami siman lehet amiatt, mert a wattman nem hajlando kitolni a power maxot rendesen. az, hogy nem skalazodik az orajelekkel szinten lehet architekturalis bottleneck, vagy a statek vezerlese irdatlanul bugos. vagy csak a wattman X fokos VRMnel visszavesz egy statet (ill egyeb vezerlesbeli dolog amit meg nem tudunk).
(#29739) HSM: meglatjuk hogy lesz, a Fury utan en azert valamennyire szkeptikus vagyok.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
HSM
félisten
válasz FLATRONW #29740 üzenetére
Miért okozna bajt az MSAA a Vega-nak? Én csak azt mondtam, hogy ha olyan beállítást tesztelünk, ami memória sávszélesség limites(ebb), akár Vega-n, akár 1080Ti-n, akkor csökkenni fog a Vega előnye Dirt-ben, ami teljesen érthető, hiszen ezen paraméterükben igen hasonlóak. Így nem fog kijönni az architekturális előny az regiszterigényes shadereknél, mert elmegy a szűk keresztmetszet más irányba.
-
#45997568
törölt tag
válasz proci985 #29741 üzenetére
Az EK blokkjait lesz erdemes megvarni, az rendesen hut mindent amit kell, FC blokk es backplate installation guide.
Itt ki is elemzik szepen az FE kartyat, a compatibility list alapjan ugyan a nyak, azt az AC fortelmet en nem szerelnem fel az is tuti.
-
HSM
félisten
válasz proci985 #29741 üzenetére
Nekem most driveres oldalról nem annyira tetszik, amit látok. Rengeteg kapkodás, meggondolatlanság van mostanság (~ az idei év történései). Évekig teljes mértékben meg voltam a driveres oldallal elégedve, de az utóbbi szűk egy évben rengeteg nem tetsző dolog történt. Remélem év végéig összekapják magukat, egy kipofozott driver a Vega-nak is jót tenne. Pl. az OC is furán működik, a skálázódás is fura, néhol nagyon megy, néhol semmi extra.... Szerintem ki fog forrni ez pár hónap alatt, de így elstartoltatni egy ilyen terméket szerintem kicsit gáz.
Nekem amúgy lapjában véve a Fury tetszett, 3 dolog nem jött be benne, egyfelől ott is a driver, ami főleg az elején nem mindig bírta az iramot a kártyával, a másik az erőhöz képest kissé szűkös 4GB vram, de a legnagyobb baj, hogy nem igazán lett versenyképes az ára.
[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
Lehet, viszon ez igy picit lenyegtelen:
"Miért okozna bajt az MSAA a Vega-nak? Én csak azt mondtam, hogy ha olyan beállítást tesztelünk, ami memória sávszélesség limites(ebb), akár Vega-n, akár 1080Ti-n, akkor csökkenni fog a Vega előnye Dirt-ben"
mert nem arrol van szo hogy csokken a Vega elonye es raadasul nem is a 1080Ti ellen, hanem eleve a sima (raadasul FE) 1080-at se eri be. Es nem kell ehhez 4K, a felbontas meg mindig az aranylag alacsony 2560x1440:
Pegig savszelbol a Vega-nal van messze legtobb, itt 484GB/s megy a 320GB/s es a 256GB/s ellen megis az van hogy alig elozi meg a majdnem csak feleannyibol gazdalkodo 1070FE-t.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
HSM
félisten
válasz Raymond #29747 üzenetére
Ugye, ebből az eredményből indultunk ki: [link].
Itt a 1080Ti előtt van a Vega56, ha jól látom.
Ugye, ez az előny olvad el csúnyán 8X-os MSAA-val.Amúgy, bár arról nem szólt a fáma, most ezzel a színtömörítéses dologgal hogy áll az AMD a Vega-nál, de az Nv algoritmusa már egy ideje elég jól szuperál (11. oldal [link]), leginkább MSAA-val, ami így rengeteg sávszélességet megspórol.
[ Szerkesztve ]
-
válasz #45997568 #29743 üzenetére
jaja, EK pl remek lesz (nekem az van mindket hawaiin), vagy barmelyik masik normalis FC.
viszont megiscsak ez volt az elso custom huteses teszt amit lattam.
(#29744) HSM : ja hat a crimson layoutjaval azota se vagyok kibekulve UX szempontbol. es az huz fel, hogy lehetne jo is, csak csomo apro hulyeseg van benne (pl mindket kartyat miert nem lehet monitorozni? wattmant es monitorozast miert kell elrejteni a gaming ful alatt a global settings ala? ki talalta ki az egyseges designt ugy hogy a tileok egy resze csinal valamit a tobbi meg nem?), tetejeben ahogy hallom nem teljesen stabil.
Fury legnagyobb baja szvsz az aran kivul az volt, hogy a 390X kb kannibalizalta hazon belul.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
do3om
addikt
válasz proci985 #29741 üzenetére
Felhívnám figyelmedet hogy a tuningban nagyon jó! Tudhatnád hogy az alap órajelhez kell nézni az elért tuningot, így sokkal jobbnak mutat a kapott szám, sőt alapból sokkal több van húzva rajta mint egy 1080-on.
A most szóban forgó vizest felhúzhatod 1406-ról 1900/fölé ez min. 500Mhz!!
Sokkal jobban mutat mintha azzal menőznének hogy felhúzzák 1677-ről 1900 felé, amin mindjárt alig több mint 10%Persze az NV kariknál eddig az bost volt az alap és onnan mérték AMD-s fanboy barátaink a tuningot, de most ez hirtelen megtávozott.
Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Elektromos cigaretta 🔞
- Futás, futópályák
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Suzuki topik
- Ford topik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Hobby elektronika
- További aktív témák...
- MacMini M1
- Dell Latitude E5440 - i5 4310U / 8GB RAM - számla, 6 hó garancia
- Beszámítás! ASRock H310CM i7 8700 16GB DDR4 500GB SSD RTX 2070 Super 8GB CM Q500L CM 500W
- Beszámítás! ASUS Prime B450M R5 5600 16GB DDR4 256GB SSD 1TB HDD RTX 2080 Super Rampage SHIVA TT 600
- WD BLACK SN850P 2 TB M.2 NVME PCI-E 4.0 x4 - Új, Tesztelt - 7300-6600 MBs - Eladó!