- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Megjelent a Moondrop audio-fókuszú telefonja Kínában, lesz globális verzió is
- Sony Xperia 10 IV - műanyag újracsomagolás
- Indiában startolt a Poco X6 és X6 Pro
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
Hirdetés
-
Baladins - Megjelenési dátumot kapott a PC-s kiadás
gp A jövő hónapban esedékes premiert az év folyamán a konzolos verziók követik majd.
-
Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
ma Nagy az aksi, gyenge a hardver, amiből hosszú üzemidőre lehetne következtetni. Tényleg így van?
-
3 évre zárnák börtönbe a legnagyobb kriptotőzsde korábbi vezetőjét
it Az amerikai ügyészek keményebb, 3 éves börtönbüntetést akarnak elérni, miután Changpeng Zhao, a Binance korábbi vezérigazgatója bűnösnek vallotta magát a pénzmosásellenes törvények megszegésében.
-
Mobilarena
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz Andre0 #33748 üzenetére
A banki igazoláson mennyi pénz volt kifizetve? Ha azt nem teszed hozzá akkor akármit számolhatnak.
De az összegből vonj le 3500 Ft-ot, ennyi az eljárási költségük, a maradéknak 3301,9 Ft felettinek kell lenni, mert novemberben annyi a 10 €-nak megfelelő ÁFA.
Átveszed és megreklamálod. -
Andre0
csendes újonc
válasz szabi__memo #33749 üzenetére
A fizetendő összeg alapján a számításuk: 42 dollár forintban *0,27 + 3500 kezelési költség... ergo önkényesen semmibe vették, hogy mit írtam a bevallásba és a banki kivonatot is, amit szintén mellékeltem. Mindig is tudtam, hogy nem jogállamban élünk, de mindig tanulságos élőben tapasztalni.
-
ecaddsell
aktív tag
válasz szabi__memo #33753 üzenetére
Ebben azért az Ali is sáros, nem kéne ennyire eldugni, hogy mi az amit ténylegesen fizettél és mi az ami discount.
Például én most nemrég vsz. azért néztem be, mert a discount oszlopban nem volt semmi, csak legörgetve a "Payment Received" résznél volt meg a kupon rész (monitor felbontása nem volt elég nagy, hogy az alsó részt is lássam).
Egyébként mikor kerül át a discount oszlopba? Amikor az eladó postázza? Tehát az eladó még kvázi dönthet úgy, hogy nem fogadja el azt az árat?
Nekem elég zűrös ez a rész...Sungoo
A postás aligha fogja odaadni amíg ki nem fizeted, szóval ez jó eséllyel bukta...[ Szerkesztve ]
-
ecaddsell
aktív tag
Igen, de a financial résznél van 1 "Total Amount" rész ahol nekem jelenleg semmilyen discount nem látszik, majd lentebb van 1 "Payment Received" rész ahol ténylegesen látszik.
Mivel annyira gyakran nem csinálom, nem tudom mikor kerül át a kupon használata a "Total Amount" részbe...Nem mellékesen az a "payment received" megfogalmazás sem tetszik annyira.
[ Szerkesztve ]
-
badbull1
csendes tag
válasz Andre0 #33757 üzenetére
csak halkan de mindenkinek a jogállamiságról
"Az Áfa tv. 75. § (1) bekezdés b) pontja alapján a termékimport adóalapjába tartoznak azok a járulékos költségek is, amelyek az importáló közösségi tagállamon belüli első rendeltetési helyig merülnek fel. Ilyen járulékos szolgáltatás lehet a vámügynök által ellátott vámjogi képviseleti szolgáltatás is." -
dzsordzsó
csendes tag
[kép] Üdv! Adott egy telefon 235.99 dolláros BF árral,promo kóddal -15$ + kuponnal(use 2$ off every $15 spent)-30$=190,99$ lenne az ára.Megvettem,de nem tudta levonni,mert limitált összeg volt a bankkártyámon.Financial fül alatt nem a 30 dodó hanem 2 dodó levonás szerepel.Mit rontottam el?15 dodóként kellett volna 2-őt vonni,nem?Vagy ezután fizetéskor?Akkor már reggel is levette volna a 30-at nem?17 és fél óra múlva törli a rendelést.
[ Szerkesztve ]
-
fairi
addikt
Csak rengeteg info van ott.
Első a "Price" utána mindenféle kedvezmény amit az eladó ad, és legvégén a "Total Amount"
Következő részben a
"Payment Received:"
Két összeg: "Payment Method"-nál a "Credit/Debit Card" és a "AliExpress coupons"Ez a sok közül a "Credit/Debit Card" amit effektíve fizettél.
és az egész indulhat akár 50 dollárról és legvégén lesz 15 dollár amit le is vontak tőled.
Ha benyomja egy fordítóba akkor az első "Ár"-nak lesz fordítva és már kész is a dolog. szuper ez az ára, vagyis jön a vámolás!
-
Topikgazda
válasz Andre0 #33752 üzenetére
Ha a bankkártyás igazoláson amit fizettél az 41,26 $ alatt volt, akkor jogtalan a jogtalan fizetési kötelezettség, nem a vámeljárás, mert azt le kell folytatni, de ezen összeg alatt el kell engedni az áfá-t. Az egyébként le van írva, hogy a kereskedői árengedményt sem lehet beleszámolni, hiszen azt nem te fizetted.
[ Szerkesztve ]
-
cof
veterán
Igen, kuponoktól függ, hogy mennyi sorod van, de ha vám ügyintézni valóm lenne akkor arról az oldalról csinálnék egy printscreen-t, és be is keretezném pirossal azt a sort, plusz elküldeném a banki tranzakció levonást is, persze mindenféle fordító nélkül, dollárban (én úgy használom az alit).
[ Szerkesztve ]
Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok
-
atala
addikt
Ha már Áfázunk.
Ha veszek 2 db 25 dolláros terméket külön fizetve, de az eladó egy csomagban adja fel, (sajnos előfordulhat) és megfogják a vám-on, akkor fizetni kell az Áfát? -
badbull1
csendes tag
A téma teljes körű tisztázása engem is érdekelne.
De a vitatott pont az áfa tv alatt kerül szabályozásra s e szempontból független hogy az import magánszemély ill. postaküldemény. A posta valóban a 3500 ft os díjat "bruttóként" említi s ott abban fizeted meg az vonatkozó áfát de ettől még élhet az általam linkelt felállás. Nekem is volt már hasonló vámkezelésem de amint itt a posztokból is látszik nem egységes a gyakorlat!
Ha valaki visszakérdezne s közölné a hatósági indoklást azt szívesen olvasnánk. -
Topikgazda
válasz badbull1 #33770 üzenetére
Amit írtam az hatósági állásfoglalás, meg benne van a Vámtörvényben is, akár hiszed akár nem. Nem fogunk itt állásfoglalásokat vadászni.
Amit a postás átküldött összeget az alapján számolják ki, ha az rossz értéket írt be, akkor rossz határozat születik. Ha 42 $-t írt, akkor jó a határozat, csak téves adatszolgáltatás történt. -
Nwis86
aktív tag
Sziasztok
1 hónapja volt 1 meest-es, sprinteres csomagom, azóta nem is mertem rendelni semmit, nehogy megint ilyen legyen... Lehet tudni már valami biztos infót ezzel kapcsolatban, minden standard shipping meestes lesz? És legfőképpen az lenne a kérdésem hogy mi alapján döntik el hogy pik-pakra megy vagy kihozzák házhoz? És mi van akkor ha olyan terméket rendelek ami áfa köteles és biztos hogy megfogják, eddig ezeket intéztem ahogy kell, de sprinternél ez hogy megy, mi a menete, hova kell küldözgetnem papírokat mailt stb, vagy náluk az ilyen csomagokat nem fogják meg, rendelnék most black friday miatt sok mindent.... -
Topikgazda
válasz Andre0 #33767 üzenetére
Akkor tényleg figyelmen kívül hagyták, igaz a 37,037 € maximum, de ha $-ban fizetted volna akkor eleve kisebb az összeg.
Panasz a postának hogy rosszul adták meg az adatokat a vámhivatalnak, a tényleges bekerülési költség amit fizettél az 33,7 € volt (banki igazolás), ennek az áfája 9,1 € és az ......idézett törvény alapján nem kell megfizetni. Esetlegesen ha változtattak volna az eddigi gyakorlatukon akkor kérheti a 3500 Ft vámeljárási költséget, de áfa az Állam felé nem volt befizetendő.De tényleg nem egészen értem hogy minek fizettek többet, ez egy $ elszámolású hely.
Lényeg az hogy áfa elengedési határ novemberben a 37,037 € és a 41,26 $
Ugyanazt a terméket veszem meg. Ha € akkor fizetéses lesz, ha $ akkor meg nem.[ Szerkesztve ]
-
-
fairi
addikt
válasz Nwis86 #33772 üzenetére
"e sprinternél ez hogy megy, mi a menete, hova kell küldözgetnem papírokat mailt stb,"
ahogy néztem a Meest-es csomagomat, maga a posta intézte a vámot és ráraktak egy zöld matricát ami jelezte nem vámköteles.
Kb ez lehetett az eljárás, sok matrica alapján ezt vontam le: SF express Hanhba vitte a csomagot és átadta a helyi postahivatalnak, az észt képviseletnek. Ott rárakták nem vámköteles, mert értékhatár alatti (elfogadták az eladó árát), és posta átadta a Meestnek, aki kézbesítette nekem.
Villámgyors küldemény 9 nap Kínából! -
Black&White
addikt
50/7-es kupon: TTBF5
-
badbull1
csendes tag
tényleg aliexpresshez tud valaki support emailcímet ?
-
Digitalpimp
senior tag
Ma én is átvettem egy észt postás ragszámos, Meest által behozott, pick-pack pontra érkeztetett csomagot. Azért érdekes egy megoldás. Gondolom a Sprinternek nem buli házhoz hozni ezeket, ezért ez a megoldás.
Viszont ami érdekes, eddig 3 Alis csomagom is úgy érkezett, hogy EU-ban lett feladva, pedig mind Kínából indult. Már elkezdtek átállni a 2021-es áfahatár eltörléssel járó rendeléscsökkenés elkerülésére? A 11.11-es csomagok érkeznek szépen, ilyen ütemben megérkezik minden még idén."...a popszakmában sokminden fontosabb, mint maga a zene. Azt a legjobb kikapcsolni." Ford Fairlane kalandjai "Vihar előtti csend, nem jó itt senkinek, csak az a pár szemét érzi jól magát, aki a képernyőről felém integet, az a sok nagy magyar, az a sok jóbarát!" PiCsa
-
Jó minőségű, kicsi+tápolható usb 3.1gen2 (10Gbps) HUB-ot tud ajánlani valaki?
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
peestike
senior tag
válasz Digitalpimp #33780 üzenetére
Nekem házhoz hozta volna, de lehetett a futárral egyeztetni, munkahelyre hozta így. 10 nap, happy end, egy szavam se lehet. Egy telefonba került, hogy a futárt felhívtam. Viszont, hogy mi alapján döntik el, hogy magyar posta, vagy futár a németektől, na az rejtély...
42 - Nincs is jobb, mint egy kis kötöttség, ami ellen az ember kényelmesen lázadozhat.
-
badbull1
csendes tag
válasz Digitalpimp #33780 üzenetére
gondolom nálad is visszaigazolták már a kézbesítést az ali felé mielőtt te átvetted volna (illetve a pickpack pontra való leadás ideje nálad is az alin a sikeres kézbesítési dátum) ?
-
Topikgazda
válasz Digitalpimp #33780 üzenetére
Nekem meg semmi nem jön, csak az átverések a nyomkövetéssel. Próbáltam magas értékelésű és kevés problémás eladóktól vásárolni, de most ez úgy tűnik nem jött össze. Az elmúlt évek legrosszabb 11.11. lett. Szerencsére annyit romlott a forint, hogy a deviza jóváíráson nem veszítek.
Arra így nem lehet átállni, teljesen más lesz a szisztéma, a jelenlegi csempész útvonalak bezárnak, mert a szállítóknak is a körmére fognak nézni. Most a lengyeleknél sumákolnak, de az áfa minden ország legális bevétele, nem fognak milliárdokról lemondani.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
badbull1
csendes tag
Lehet félreértjük egymást.
Gondolom te pl. a minőségi kifogás eseténi vitára érted hogy elfogadják neked a te általad leigazolt csomagátvételi időpontot pl. a 15 napos határidő tekintetében.
Én arra gondolok ha nem én vettem át a csomagot(pl. rossz számot adtak és más részére került kézbesítésre). A nyomkövetés a pick-pack pontra való leadásig él s ráadásul helyszín tekintetében nem nyomon követhető hogy hol vette át valaki. -
Topikgazda
válasz badbull1 #33789 üzenetére
Mindkettőre. Te választottad a PPP pontra való szállítást? Te a lakcímedet adtad meg szállítási végcélnak, ha a "postás" más helyre viszi és te ezért nem tudod átvenni, az bizony a szállító és az eladó hibája.
Mindegy hogy kiszállítja a csomagot a vonatkozó szabályok szerint amíg a címzett nem veszi át, addig a feladó tulajdona, hiába fizette ki.
Ha lejár a szállítási védelmi idő vagy más okból lezárja a rendszer a vásálást neked 15 napod van reklamálni, akár azt hogy nem érkezett meg és azt is ha gond van vele.[ Szerkesztve ]
-
badbull1
csendes tag
Sajnos nem fordított a dolog! Ali részről azzal érvelnek hogy átvételre került a csomag (melyet a nemzetközi nyomkövetési oldalak alátámasztanak csak épp helyszín megjelölés nélkül). Ha folytatod a vitát akkor kérik hogy mutasd be az igazolást hogy nem te vetted át vagy hogy az elveszett.
-
Topikgazda
válasz badbull1 #33793 üzenetére
Én ilyennel nem találkoztam még. Soha. Mindig elfogadták. Annyira új ez, hogy ilyen nem fordult elő. A szerződési feltételeik nem említenek PPP pontos kézbesítés, mostanában többször kaptam azt hogy erősítsem meg hogy a megadott lakcím jó-e, hiszen ők azt kapták meg.
Nálad ez konkrét eset volt? Az elméleti lehetőséget már többször végig rágtuk.
De még egyszer kérdem te adtál felhatalmazást arra hogy nem a megadott címedre legyen szállítva? Ha nem, elmehetnek akárhová.[ Szerkesztve ]
-
badbull1
csendes tag
Én meg sajna csak olyan esetekkel találkoztam hogy mindég rám hárították az igazolási kényszert. (dehogy adtam bármi féle felhatalmazást más szállítási címre .. tiszta alapesetről van szó).
egyik példa ...
Vitára adott Ali indok: "Purchase Protection is running out, but package is still in transit->Judgement from AE: Invalid"
"We would appreciate your cooperation that you can contact your local shipping company or post office to check the package. You're also suggested to check with your family members or neighbors if they signed the package in the name of you."
"The tracking information shows that it delivered to your address. Please track it in the logistics official website or contact shipping company servicer to get more information. If you did not received, please provide document to prove lost....."
Igazolásuk hogy a címemre kézbesítették az csomagot ennyi.
Package Information: AliExpress Shipping RO41363xxxxEE : Delivered
Úgy vélem ez alapján ők is úgy gondolják hogy elmehetek akárhova -
badbull1
csendes tag
még annyit ezen példához illetve sejtetve hogy mennyire a nagyszámokra bízva megy ez a kissé foghíjas szállítási logisztika:
hiába kérdeztem az Alit a vita során hogy legalább segítve egymást azt árulja el hogy mely szállítmányozási társaság végezte ill. igazolta vissza a kézbesítést (mivel nem a posta volt ezért a szállítmányozási társaság nem is került jelölésre a célországnál a nyomkövetési infónál) s majd én is némi esélyben bízva megpróbálok utánajárni a dolognak de még ezen kérésemre sem tudtak semmilyen, nem hogy pontos szállítót megjelölő választ adni! -
Topikgazda
válasz badbull1 #33796 üzenetére
Nem egyértelmű a dolog. Nem kaptál sem sms-t, sem e-mail-t és a Meest számát sem tudtad?
Mi volt a dispute indoka részedről?
A Magyar Posta nyomkövetője erre a számra ha ez a Sprinteres dolog RO41363xxxxEE nem mutat kézbesítést. Mivel igazoltad hogy nem kaptad meg?
Nem egészen értem.
De ezzel az indokkal sosem indítunk dispute-t a meg nem érkező küldeményre: Purchase Protection is running out, but package is still in transit
Ja és a döntés ellen szokott lenni fellebbezési lehetőség.[ Szerkesztve ]
-
fairi
addikt
Csak én vagyok peches, de most a harmadik csomagomnál szenved a kínai posta ezzel az indokkal: Exchange Station Return-->, note: security return
LL845722994CN-->hátizsák
LL849135124CN-->tea /Guangzhou, Back/
RP807358837CN--->szövet táska[ Szerkesztve ]
-
badbull1
csendes tag
Na ez az ! Te mivel igazolnád hogy nem kapod meg ? Van egy nyomkövetési számod meg a nyomkövetési rendszer hogy azt hazánkban kézbesítették.
A vita indítása nem kifejtéssel indul hanem választási választási leehetőséggel. Vagy melyik opció állna közelebb (gondolom abból a kevés választási lehetőségből ez nem véletlen van ott)? De nem is ezek a lényeg hanem az ezen tényekre az Ali reagálása és elvárása!
Mit ill. mely konkrét folyamatot érted fellebbezés alatt?
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- bitpork: Fogyasztásra ítélve
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Lelövi a Roccat márkanevet a Turtle Beach
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Stellar Blade
- NFL és amerikai futball topik - Spoiler veszély!
- ASUS routerek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...