- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Bemutatkozott a Redmi új szériája
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
- Bluetooth-headsetekről általában
Hirdetés
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Mobilarena
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
badbull1
csendes tag
válasz pulutodurumo #33633 üzenetére
Háát ha valóban ~66 -os gyűrűsujjad kerülete akkor ~11,5 -ös gyűrű kell rá nem pedig 9 es
pont ez a lényege a méretezésnek
az hogy ha 9 est rendelsz és jó rád az azért van mert rossz méretet küldenek neked (valsz biztos ami biztos úgy vannak vele ha elméred még akkor is felmegy azért is szoktak ráhagyni mert pl anatomiailag van akinek kicsit vastagabb az ujjperce, vagy szélesebb gyűrű esetén, ... stb.)
Az USA méretezési skála:
0 -ás az 36,5 mm kerület
+1 méret az pedig +(~)0,1 hüvelyk kerületnövekedést jelent (bár pontosabban itt igazából az átmérő emelkedik a hüvelyk tört részével ...) -
badbull1
csendes tag
válasz pulutodurumo #33653 üzenetére
nem a matek tudásod esetlegesen sejtett hiánya véget írtam le az usa méretskála alakulását hanem az alis méretkiszoglálsi pontosság végett én is vettem már s nekem is nagyobbat küldtek ... attól még nem az a méret való nekem
menny be egy ékszerboltba és kérj egy 9 es gyűrűt próbára s majd mesélj ... -
badbull1
csendes tag
válasz pn4hvq #33651 üzenetére
Ne félj a vita indítástól bár lelked/pénzed rajta.
Örülj hogy Posta szállítás (gondolom) végett tudod igazolni hogy rossz számot adott amihez a küldemény nem részedre került elküldésre/kézbesítésre (ez már bőven elég ok ... hidd el őket sem kerülgetné a lelkiismeret beírni hogy Te vetted át ha -többnyire- nem bizonyítható a rossz kézbesítési cím). Visszatérítés s majd ha lesz készleten nekik akkor újrarendeled .. ennyi.Én személy szerint a másodiknál is vitát nyitnák. Elismerte hogy nem küldte a teljes rendelt készletet. Mérlegeld hogy vagy visszakéred a különbséget vagy vállalod a kockázatot a szavahihetőségét illetően (minimum jelezhette volna előre vagy eleve fel sem kínálja akként értékesítésre ... nem kizárt hogy elküldi ... bár nagyon vegyes a kép e tekintetben hogy vagy jön a "hiány" vagy nem)
-
badbull1
csendes tag
válasz mefistofeles #33666 üzenetére
Utoljára írok a témához. Csak segíteni szerettem volna. 65mm felett, ffi méretben is átlag feletti az ujjméreted még ha "kis kezed" is van. Kínai készlet szóval tudod ez is a "szok kici" -nek gyártják . A méretezés pedig 15 (75mm) ig van s e fölött van a túlméret. Ha biztosat szeretnél menj be Te is egy ékszerboltba vagy olvass a neten. Kollégától is kérdezhettem volna ha neki a 9 es gyűrű rámegy a 67 -es ujjára az hogy lehet 60mm ?
Én csak a véleményemet mondtam s rám se hallgass mert ha netán mégis 12 -est rendelsz s küldenek neked is ráhagyással netán 14 -est (nem valószínű) akkor én leszek a feketebárány -
badbull1
csendes tag
válasz mefistofeles #33668 üzenetére
Alin is lehet találni gyűrűt 15 ös méretben csak ez már valóban a "konfekcióméretbe" úgy kell begyömöszölni s kicsi rá a % os kereslet.
(a jellemzően régióján kívülre is forgalmazó alin megtalálható árukat nem csak az alinak gyártják s összességében valsz nagyobb az ázsiai régió felvevőképessége a kínai terméke tekintetében ...)
A cserét többnyire könnyen felajánlják/elfogadják a kifogásoknál csak épp mivel nálunk a kormány nem dotálja a szállítást így majd biztos hogy meggondolod magad a postaköltség hallatán (s ezzel ők is tisztában vannak).
A "méretfüggő" termékek mindég is hordoznak magukban sajna nem is elhanyagolható rizikót illetve eltérést s ezt csak pl. sok-sok termék értékelés olvasással tudod csökkenteni (de nem megszüntetni ) . -
badbull1
csendes tag
válasz pulutodurumo #33653 üzenetére
ígértem hogy többet nem írok de ...
itt viszont vagy mégis csak a matekkal van a gond vagy a méréssel vagy nagyon elbeszélünk egymás mellett: kör kerület 2rπ sha a belső átmérő 19mm abból nem értem hogy lesz a ~60 helyett "66-7" -
badbull1
csendes tag
válasz Andre0 #33757 üzenetére
csak halkan de mindenkinek a jogállamiságról
"Az Áfa tv. 75. § (1) bekezdés b) pontja alapján a termékimport adóalapjába tartoznak azok a járulékos költségek is, amelyek az importáló közösségi tagállamon belüli első rendeltetési helyig merülnek fel. Ilyen járulékos szolgáltatás lehet a vámügynök által ellátott vámjogi képviseleti szolgáltatás is." -
badbull1
csendes tag
A téma teljes körű tisztázása engem is érdekelne.
De a vitatott pont az áfa tv alatt kerül szabályozásra s e szempontból független hogy az import magánszemély ill. postaküldemény. A posta valóban a 3500 ft os díjat "bruttóként" említi s ott abban fizeted meg az vonatkozó áfát de ettől még élhet az általam linkelt felállás. Nekem is volt már hasonló vámkezelésem de amint itt a posztokból is látszik nem egységes a gyakorlat!
Ha valaki visszakérdezne s közölné a hatósági indoklást azt szívesen olvasnánk. -
badbull1
csendes tag
tényleg aliexpresshez tud valaki support emailcímet ?
-
badbull1
csendes tag
válasz Digitalpimp #33780 üzenetére
gondolom nálad is visszaigazolták már a kézbesítést az ali felé mielőtt te átvetted volna (illetve a pickpack pontra való leadás ideje nálad is az alin a sikeres kézbesítési dátum) ?
-
badbull1
csendes tag
Lehet félreértjük egymást.
Gondolom te pl. a minőségi kifogás eseténi vitára érted hogy elfogadják neked a te általad leigazolt csomagátvételi időpontot pl. a 15 napos határidő tekintetében.
Én arra gondolok ha nem én vettem át a csomagot(pl. rossz számot adtak és más részére került kézbesítésre). A nyomkövetés a pick-pack pontra való leadásig él s ráadásul helyszín tekintetében nem nyomon követhető hogy hol vette át valaki. -
badbull1
csendes tag
Sajnos nem fordított a dolog! Ali részről azzal érvelnek hogy átvételre került a csomag (melyet a nemzetközi nyomkövetési oldalak alátámasztanak csak épp helyszín megjelölés nélkül). Ha folytatod a vitát akkor kérik hogy mutasd be az igazolást hogy nem te vetted át vagy hogy az elveszett.
-
badbull1
csendes tag
Én meg sajna csak olyan esetekkel találkoztam hogy mindég rám hárították az igazolási kényszert. (dehogy adtam bármi féle felhatalmazást más szállítási címre .. tiszta alapesetről van szó).
egyik példa ...
Vitára adott Ali indok: "Purchase Protection is running out, but package is still in transit->Judgement from AE: Invalid"
"We would appreciate your cooperation that you can contact your local shipping company or post office to check the package. You're also suggested to check with your family members or neighbors if they signed the package in the name of you."
"The tracking information shows that it delivered to your address. Please track it in the logistics official website or contact shipping company servicer to get more information. If you did not received, please provide document to prove lost....."
Igazolásuk hogy a címemre kézbesítették az csomagot ennyi.
Package Information: AliExpress Shipping RO41363xxxxEE : Delivered
Úgy vélem ez alapján ők is úgy gondolják hogy elmehetek akárhova -
badbull1
csendes tag
még annyit ezen példához illetve sejtetve hogy mennyire a nagyszámokra bízva megy ez a kissé foghíjas szállítási logisztika:
hiába kérdeztem az Alit a vita során hogy legalább segítve egymást azt árulja el hogy mely szállítmányozási társaság végezte ill. igazolta vissza a kézbesítést (mivel nem a posta volt ezért a szállítmányozási társaság nem is került jelölésre a célországnál a nyomkövetési infónál) s majd én is némi esélyben bízva megpróbálok utánajárni a dolognak de még ezen kérésemre sem tudtak semmilyen, nem hogy pontos szállítót megjelölő választ adni! -
badbull1
csendes tag
Na ez az ! Te mivel igazolnád hogy nem kapod meg ? Van egy nyomkövetési számod meg a nyomkövetési rendszer hogy azt hazánkban kézbesítették.
A vita indítása nem kifejtéssel indul hanem választási választási leehetőséggel. Vagy melyik opció állna közelebb (gondolom abból a kevés választási lehetőségből ez nem véletlen van ott)? De nem is ezek a lényeg hanem az ezen tényekre az Ali reagálása és elvárása!
Mit ill. mely konkrét folyamatot érted fellebbezés alatt? -
badbull1
csendes tag
Ja gondolod foglalkoznak azzal?
Hidd el ugyan nem igazolást a postától (mivel nem adtak csak azt az infót ismételték el válaszlevélben ami a nyomkövetési rendszerükben látszódik fars adat) csak a postai nyomkövetési linket adtam meg nekik valamint képet arról hogy ez a csomag nem került a magyar posta kezelésébe (ekkor kérdeztem -eredménytelenül - az Alit hogy árulják már el ki szállította) de erre sem reagáltak csak ismételgette az Ali hogy az ő nyomkövetési rendszerükben ez bizony kézbesítésre került "részemre". -
badbull1
csendes tag
válasz badbull1 #33800 üzenetére
még egy esetpélda
"Problems with the order: No tracking information
Judgement from AE: Invalid
Invalid Reason:
We're really sorry for what has happened and we totally understand your feeling. As the shipping information indicates the package has been delivered and you didn't provide us with the valid evidence to prove you haven't received the package within the limit days, we assume you have received the package and we will release the full payment to the seller according to our rule."
Ezt is hogy igazolnád ha nincs helyszínmegjelölés a nyomkövetésben illetve nem árulják el még azt sem hogy ki szállította ?
Az csak a hab a tortán hogy ez is valsz. valami előre logikázott gépi szöveg mert egy szó nem esik arról amiket a vita során említettem és kérdeztem.
(Ja és persze a szokásos keleti hajbókolás meg hogy adjál 5 csillagot a vitakezelésre is ) -
badbull1
csendes tag
Vázolt/felvetett téma tekintetében (ali vita során kinek milyen érvelési lehetőségei vannak illetve miket fogad el az ali) nem bír jelentőséggel hogy kaptam e sms-t vagy e-mailt. De nem, nem kaptam sms -t illetve emailt később megtaláltam bok@mymeest.pl a spam mappámba. Átlag heti 1-2 csomag kerül rendelésre részemről s ez az első esetek egyike volt mikor belépett a sprinter az ali biszniszbe s akkortájt itt a fórumon még híre hamva sem volt ezen témának. Mire az első esetemre tiszta lett a kép, 2 nap volt hátra a csomagvisszaküldésből. (mivel a sprinter kissé értetlen a felvetett aggályok tekintetében, a fogyasztásvédelem és az nmhh vizsgálja mit lehet ezen kevésbé szabályozott folyamatban tenni a szerintem a - minimumon túlmutató- elvárhatóbban ügyfélbarát folyamat érdekében.)
„Postai igazolás”: (egyértelműsítés végett) a Magyar Postának nincs ilyen szolgáltatása hogy a nem részedre kézbesített csomagokról igazolást ad. Ha beérkezik a csomag Magyarországra és a rendszerükbe s mégsem részedre volt kézbesítve amit véleményed szerint neked kellett volna megkapnod akkor panaszbenyújtási lehetőséged van melyet 30 napos határidővel (ali vita hosszabbítás ?) kivizsgálnak és megválaszolnak. Egyéb tekintetben csak a nyomkövetési rendszerükben látható infót ismétlik el melyet az ali nem fogad el (illetve vázolt esetemben nem egyszer, nem fogadott el).
NAV állásfoglalás vámértékmeghatározásról: Ma aktuálisan beszéltem a NAV ügyfélszolgálattal. A tekintetben hogy a vámügynöki díj beletartozhat e a vámértékbe (posta, magánszeméyl), keresése alapján nem talált kiadott állásfoglalást (említhette hogy általános tájékoztató nem minősül állásfoglalásnak s nem is minden részletet fed le). (lehetőség van epapíron ill. ki.vfo@nav.gov.hu -n igazolására alkalmas állásfoglalást kérni … ha konkrétan nem cáfolod illetve ha időm engedi, lehet megkér(d)em)
Az is tévhit hogy a vámérték meghatározásánál a banki átutaláson szereplő összeg a legfőbb mérvadó (még ha a bevett gyakorlat ezt is sejtetné). A vámérték meghatározásnál a fő szempont a vámáru aktuális piaci értéke. Ha nem nagy mértékben tér el (és ezen postai import termékeknél ez nagyban „képlékeny” határ) és átutalási bizonylattal is az olcsóbbságát támasztod alá, akkor valsz elfogadják. De egy kisarkított példával ha „egyet fizet s tízet vihetsz” v. „tízet már vittél s ez itt van ingyen” import termékről lenne szó, „gyaníthatóan” nem veszik figyelembe az banki utalást.
Csak egy érdekes statisztika e tekintetben: a 22 eur alatti értékhatár alatt jelzett de nav vizsgálat alá vont postai küldemények több min 4/5 elhasal (!) melyek nem kis hányadához hibába mutatnak be 22 alatti utalást ….
Remélem így már elég részlettes volt.
Várom én is válaszod a ali vita megfellebbezésének menete tekintetében![ Szerkesztve ]
-
badbull1
csendes tag
Nem estem neked illetve nem értem miből gondolod valamint tudom hogy nem erről szól a topik. A vonatkozó hozzászólásaim részemről is azért vannak neked címezve mivel az én véleményem is az hogy „Néhány dolognál rossz következtetéseket vontál le” s én részletesen is próbálom indokolni a tapasztalataimmal illetve ismereteimmel a forumozókat segíteni szándékozva (utóbbi esetben én is tévedhetek s konkrét érvekkel, állásfoglalásokkal, stb. meggyőzhető is vagyok!).
A Magyar Posta tekintetében az „igazolás” adását én sem taglalom tovább mert mindketten leírtuk tapasztalatunk ill. infóink s aki elolvasta, szerintem le tudja szűrni a lényeget hogy mit ad ki az mp és azt az Ali mely esetekben fogadja ill. nem fogadja el.
„Nem piaci értéktől indulnak:” (Vámérték (vámkiszabás alapjának) meghatározása)
https://www.nav.gov.hu/data/cms389223/2947883399_tajekoztato.pdf
Ki térhetünk ennek is részletes eset elemzésére de mivel lezártnak tekinted a témát illetve az alábbiak végett én sem részletezem míg konkrétan valaki esetszerűen fent nem akad ezen.
„70. cikk …” tisztasor itt elírásom miatt nem egyről beszélünk(bocs). Mivel a ~7k huffal megterhelt forumtárs esetében az értékhatár jóval vámteher kiszabás alatti s csak áfát (+posta vámügynöki díj) fizetett ezért nem is lényeg a vámérték illetve oda (áfa) adóalapot szándékoltam írni. Ha a vámügynöki díj valóban nem áfa alap akkor meg az áfa tv. 71§ miatt számoltak neki a valós áru érték s nem a kuponokkal csökkentett kedvezményes (és átutalási bizonylattal alátámasztott!) ár alapján áfát (s nem azért mert pl. „nem jogállamiságban élünk” 😊 ).
„Röviden: az Aliexpress döntésének felülvizsgálatát a döntést követő 7 napon belül lehet kérni megfelelő bizonyítékokkal alátámasztva.” Ez túl „rövidre” sikerült 😊 kérlek taníts (vagy bárki más) 😊 mert fogalmam nincs miről beszélsz.
(az utóbbi hangnem poén s az sem támadás ! értékelem a hozzáállásod illetve a topik tevékenységed! de vannak dolgok amiben nem értünk egyet .. nem baj) -
badbull1
csendes tag
válasz gerzson88 #33886 üzenetére
írj csomagazonosítót s talán segíthetünk vagy nézd és totál részletezd mit mutat a meest és a ppp nyomkövetése a rendelkezésedre álló csomag azonosíto(k észt és/vagy ppp-s) tekintetében
az ilyen esetektől tartok én is csak ppp -re e tekintetben körülményesen lehet számítani a meest nem foglalkozott az e-mailos kérdéseimmel az ali meg vakon van -
badbull1
csendes tag
Ez már tökéletesen megfelel és köszönöm is!
Már csak azt nem értem hogy hogy az utolsó (nov22 -én zárt) vitámnál ez a lehetőség miért nem jelent meg (tényleg, észrevettem volna ... habár hosszított vitám volt mármint hogy az ali javasolt válaszát sem fogadtam el). A vevőszolgálati tájékoztató ezen pontjáig ugyan nem jutottam el de itt szükségem is lett volna rá s kerestem én is a lehetőségeket. Én az Éva bot -on keresztül kerítettem nagy nehezen online supportot de ott sem említették ezt pedig kérdeztem hogy milyen lehetőségeim vannak a vita zárás után ha nem értek egyet. A poén a dologban hogy elmagyaráztam neki miért nem értek egyet s igazat is adott s ígérte hogy utánajárnak s majd mailban tájékoztatnak (~ez volt 11.25 -én de eddig semmi válasz).
Kérdeztem többek között hogy miért változtatja meg a meest a címzést s miért írja át magát feladónak (normális szállítmányozó cég átcímkézésnél jelzi a saját "honna"-t (s nem feladót ír) kiegészítve hogy nem feladó (pl. shipper only, not seller) meg hogy miért jelölik nyomonkövethetőnek ha nem veszik bele a rendszerükbe a valós kézbesítésig szereplő összes cég csomagazonosítóját melynél az eredeti már nem használható .. stb. Egyenlőre várok a válaszra, de nem sok reményt fűzök hozzá hogy kapok is -
badbull1
csendes tag
válasz Fail3D! #33933 üzenetére
Van pár hiba néha ill hiányosság .. jeleztem én is egy konkrét vita során hogy pl. hiába írja hogy kattintsak az elfogadásra ha ok nekem ha azon az oldalon nincs ilyen gomb/lehetőség (képet mellékeltem neki a vitaoldalról) s én sem tudom akként korrigálni a vitát ahogy ők (0 -ra állítom a visszatérítendő összeget a javaslatomban) de nem reagálták le hanem a szöveg alapján lezárták ők.
Részemről igyekszem tartani maga is az általam elvártakat ... ha pl. Yanwen Economic Air Mail -al 60++ nap az érkezés akkor a vita során visszakapott értéket azért visszaküldöm neki valamely egyeztetett módon ("kamu" áru vásárlás tőle vagy email paypal v. stb)
(videó feltöltésére nincs lehetőség tudomásom szerint s ha ez csak ezzel szeretnéd igazadat alátámasztani van rá sansz hogy nem fogadják el a nem igazoló erejű szöveges magyarázatot)
-
badbull1
csendes tag
Az elfogad és az elvet nem minden esetben jelenik meg. Említett példámban is pl. az első eladó és ali általi megoldási javaslatnál valóban ott volt de mikor elvetettem mindkettőt s elhúzódott a vita a további javaslatoknál már nem jelent meg (csak a visszavonási lehetőség ha jól rémlik ... itt jeleztem is az alinak) [kép]
A videofeltöltés tekintetében valóba ... részemről összekevertem az vásárlás értékelés soráni lehetőséggel illetve videófeltöltési lehetőség hiányával. -
badbull1
csendes tag
válasz walakyb #33949 üzenetére
Nem vagyok benne biztos hogy akkor átlátod a háttérproblémákat. Betenne ha a különböző szállítócégek nyomkövetési információi jogi értelemben bizonyítéknak számítanának (ezek tájékoztató jellegűek! bár az megint másik kérdés hogy az ali vitakezelése kényszerűen nagyban hagyatkozik rá).
Az alit esetenként pl ali standard -nál azért is érdemes zaklatni mert ezen szállítási módot ha jól tudom ők szervezik.
Én is olyan helyen vettem át a ppp-s csomagom ahol szupermarket kis üzletében levő hírlapárusnál egy kartondobozba voltak behajigálva a csomagok s az emberek/vásárlók ott sétáltak tőle kb 1 méterre s ha nem egy valaki van bent, lebukás totál minimális esélye mellett elcsórható lett volna pár tétel belőle -
badbull1
csendes tag
Valós szám szerintem is illetve az MP is azt állítja. (Hivatalosan kerül a rendszerükbe az észt postától s nem neten szedik össze az infót róla bár elsőre ők sem értették miért küldik részükre az adatokat ha a küldeményt már nem). Amiért nem látható omniva -n valsz azért mert mint írják is oldalukon az csak országon belül vagy országukba küldött illetve tőlük kimenő küldemények esetére alkalmazható. deehnhy viszont csak egy nemzetközi tranzitpontjuk a németeknél s cégcsoportjuk egyik külön tagja a post11 nyújt támogatást a nemzetközi szállítmányozásban ill közvetít felek között.
Hogy mely csomagszámot mely szállító hogyan értelmez tn -nek sajnos azt nagyon képlékenyen kezelik s nincs ilyen részleteket is taglaló egzakt megfogalmazása ami minden küldemény szállítmányozó tekintetében alkalmazható lenne. -
badbull1
csendes tag
válasz dethroner #34006 üzenetére
válaszodból sejtve megkérdem: értelmezted amit írtak részedre "9. Teendők, ha máshol kézbesítik a nekünk megadott nyomkövetési számú küldeményt."? mert ha igen akkor max csak szívatni próbáltak de visszakapod a pénzed s akár rendelsz mástól (ha van még másnál ill nálad bizalom ) .. s valóban ennyi
[ Szerkesztve ]
-
badbull1
csendes tag
válasz agroman #34068 üzenetére
A https://t.17track.net/en neked is Magyar Posta általi kézbesítést ír a sprinteres esetekben ?
Pl.:
Ezen infó alapján (is) dolgoznak az Aliexpress vitakezelők s ezért is nyaggatnak tévesen hogy "keresd a helyi postahivatalt" ha gond van. -
badbull1
csendes tag
-
badbull1
csendes tag
nem értem teljesen mire írod a mindegyet (ok látom te is szerkesztetted közben értem .. csak kíváncsiságból kérdem a többieket meg hogy valóban azért erőltetik hogy a postát keresd s nem pl a sprintert .. csak vicc az utóbbi mert olyan sosem lesz mert gőzük nincs hogy az hozza ... )
nekem közel nem mindegy hogy helybe hozzák vagy 10+km -et autókázok érte
de ettől független mind 2 esetre a házhoz és a ppp-s nél is (utóbbi esetre hamisított adat és nem csak nem tekintem kézbesítettnek hanem az alin leadott cím tekintetében nem is az ) ugyanúgy a kézbesítési tény kerül vissza a rendszerükbe
ők is értetlenek már amennyire ezen mélységű információk a vitakezelők rendelkezésére állnak amit kétlek mert elsőre azt kérdezgette hogy minek linkelgetek neki egy meest es nyomkövetőt mikor az nem hivatalos és köze nincs a szállításhoz és az aliexpresshez (utóbbit még talán talán az aliexpress standard shipping ellenére elhisszem) mondom neki hamár linkelte a 17tracket akkor nézzen már utána akkor mi és kié a pl-es bejegyzés majd jött "ja valóban .. akkor ezt is továbbítom magasabb supportra"
gyanús hogy a meest olcsósítja a fuvarozást mmindenki más legalább magyarázkodni próbál a meest meg már 2 emailcímen is kérdezve válaszra sem méltat[ Szerkesztve ]
-
badbull1
csendes tag
Én mint írtam már régebben megkaptam minden csomagot (szerencsére). Bár az első esetben nem a sprinteren múlt mert rossz számra küldték az sms -t mint kiderült (hiába jó szám volt leadva) s a levelük meg a spam mappában landolt. S akkor mielőtt még nem vettem át a csomagot az MP "igazolását" sem fogadták el vitánál (60 nap közben letelt)!
Kértem az MP-t hogy kerek perec írja le hogy erre és erre a címre a csomagot nem kézbesítette. Válaszuk melyet továbbítottam az Alinak:"
Köszönjük, hogy megkereste ügyfélszolgálatunkat.
Elektronikus nyilvántartásunk szerint az Ön által jelzett azonosítószámú küldemény nem érkezett a Magyar Posta kezelésébe. A postai rendszerünkben azért nem látható, mert feltehetően nem Magyarországra szólt a küldemény.
A küldeményeket az azokon megjelölt címen kézbesíti minden posta iszolgáltató. Esetenként a Távol-Keletről érkező, rendelt árukat tartalmazó küldeményeknél tapasztaljuk, hogy nem megfelelő azonosítószámot adnak meg a címzettek részére, emiatt javasoljuk a helyes azonosítószám egyeztetése érdekében a feladóval felvenni a kapcsolatot.
A nemzetközi megállapodások értelmében kézbesítésig a küldemény a feladó tulajdonát képezi, javasoljuk, hogy a feladóval szíveskedjen felvenni a kapcsolatot.
Abban az esetben ha a felvevő ország Postaigazgatása a küldeményért kártérítési felelősséget vállalt, a feladó kárigénnyel az illetékes Postaigazgatáshoz fordulhat.
Együttműködését köszönjük."
Magyarázat nélkül figyelmen kívül hagyták !!! S újból 0 visszatérítést ítéltek melyet nem fogadtam el majd pár napra (kb egy nappal a sprinter visszaküldés előtt megtaláltam hol a csomag mire sikerült minden fuvarozócéget körbekérdezni s a válaszlevelekt megvárni) de ha nem sikerült volna vagy a sprinter valóban elkeveri az adataim s még mailt és félreküldi vagy elkeveri netán a csomagom akkor nem tudom mit csinálhattam volna)
Hogy valóban jól működjön ezt a fuvarmódot nem igazán lehet nyomokövetési megnevezéssel ellátni mivel nincs nyomonkövetve a valós kézbesítésig.
Vagy fel kéne tüntetni az ali support oldalán hogy csak városon belül garantálják a kézbesítést ezen szállításnál (bár van akinek a szomszéd településen rakják le ) és pl. hogy fingjuk nincs ki kézbesíti.
Most utólag persze én sem félek ettől de akkor vért izzadtam s hidd el nem mindenki olvassa el ezt s a hasonló forumokat sőt másnak is lekeverhetik az adatait s ezzel izzad más is ... Bőven lehetne ezen mit csiszolni hogy valóban ne csak döcögjön hanem jól működjön ..[ Szerkesztve ]
-
badbull1
csendes tag
válasz cidalain #34101 üzenetére
Az általános 60 napos védelmi idő lejárta előtt ritkán és nagyon indokolt esetben tudod csak a megnyitott vitádat érvényesíteni (nem részletezem most).
Általában a 60 nap előtt pár nappal pl. 55-iken már keresheted az eladót hogy mit tud a csomagról (ha az egyébként nem látszik pl. a nyomkövetésből világosan és pl 30-50 nap a szállítási módnál megadott idő). 1-2 nappal a 60 nap lejárta előtt szintén a szállítási mód hosszától és az eladó válaszától függőn akár már nyithatod a vitát, de valóban a vitára alapesetben a 60-75 -ig tartó időintervallum van kitalálva (HA előtte már nem igazoltad vissza az áru átvételt valamint 75. nap zárul alapesetben az Ali által felügyelt vitanyitási lehetőséged).
Ha lejárt a védelmi (alapeset 60 nap) időd akkor az aliexpress nem fog várást ítélni/dönteni a vitanyitásodra illetve ha netán ezt javasolja akkor ugyanezen javaslatát is nyugodtan elutasíthatod és pár napon belül visszaítélik a pénzed (ha más esetleges "bizonyítékuk" nem kavar be). -
badbull1
csendes tag
válasz cidalain #34105 üzenetére
Ez még nem ítélet az ali részéről csak megoldási javaslat.
Megnézve a csomagod máshol is, ez valóban várt vámra (meg másra is) csak nem kis-hazánkban de ahogy látom 12.03 -án elindították a rendeltetési országba (ezt látja az ali is).
Ezért kért meg hogy várd ki a 15 napot is ill. a 10-et ami hátra van a vitaindítási lehetőség utolsó napjáig. Nem kell elfogadnod de a jelen állás szerint (mondjuk úgy az eladónak is kedvezve) illik. Kaptál is a leveled szerint 10 nap válaszadási határidőt ha jól látom. Ha a 15. nap (illetve a 10 nap válaszidőn belül illetve aktuálisan amit a rendszerben látsz) nem jön meg a csomag akkor elutasítod az ali javaslatát és leírod hogy vártam még 9 v. 10 napot de még mindég nem jött meg s kérded a pénzed (vagy megkapod a csomagot és elállsz a vitától közölve velük az örömhírt )
+ a többi szöveg azért félrevezető mert valsz csak ők is opciókból választhatnak s az avagy takarja az adott helyzetet vagy csak közelítőleg (se néha ) a megjegyzése/felkérése fontos jelenleg ill. általában.[ Szerkesztve ]
-
badbull1
csendes tag
válasz badbull1 #34107 üzenetére
bocs elsiklottam a 30 nap felett én is így este valóban azt írja mivel rajta kívül álló okok miatt csúszik a szállítás ezért nem jár a 60 napon túli autó visszatérítés hanem kaptál +30 nap védelmi időt (a 6 napos kavarodás miatt )
ez egyébként látszik valahol a rendszerben a mailodon és mondjuk a vitarészleteken kívül ?[ Szerkesztve ]
-
badbull1
csendes tag
válasz cidalain #34111 üzenetére
Akkor ne is vedd készpénznek akkor amit írtam a 30nap+ ról mivel én sem vagyok biztos benne !!!
Ez nekem sem egyértelmű hogy ez csak egy általános tájékoztató szöveg a fejlécben hogy "azon" esetekre hosszabbítják a védelmi időt "azon" vitákra ahol ... ,vagy ez most konkrétan a te vitaesetedre is ill rád is vonatkozik ?!
10 nap mulva ha nem jön meg ha valóban 3án ide indították akkor szerintem nyugodtan visszautasíthatod az ali javaslatát mondván hogy már bőven kivártad vámos és egyéb csúszást is, de biztos az lenne ha valaki erre tutit tudna mondani vagy az ali egyértelműen megválaszolná ...[ Szerkesztve ]
-
badbull1
csendes tag
Ez nem csalás még ettől. Nem kizárólagos hatáskör a postai szabványoknak megfelelő csomagszámok (illetve ez annak sem felel meg valóban) használata. Számos csomagszállító tevékenykedik szabálysértés nélkül az univerzális postaszabályokon kívül.
Sőt alapesetben például a posta unóban sem jelenti a regisztrált jelző a kézbesítési igazolás meglétét. Illetve mind a nyomon követhetőnek mind a regisztráltnak számos módozata van valamint kölcsönös megállapodás alapján számos + szolgáltatást adhatnak egyes alapszolgáltatások mellé melyek nem univerzálisak (külön fogalomként él a regisztrált, a nyomon követhető s az igazolt kézbesítés is).
Attól hogy valaki a posta unió keretein kívül tevékenykedik még akár bizonyos pontokban szigorúbb eljárást is követhet mint maga az unió. -
badbull1
csendes tag
Sajnos a postai szabványok alakításában az elsődleges szempont a hivatalok közötti működés hangolása s másodlagosan építkeznek ezekre az ügyfél irányú szolgáltatásokkal.
Az aliexpress meg tudomásom szerint nem biztosít olyanról hogy közlik előre hogy mely csomagszállító társasággal fogják küldeni a csomagot (van ahol közlik de pl. nem minden szállítási formánál jelenik meg az MP a HU célország mellett ... nem véletlen).
Azt ahogy ők jelzik a szállítási módot felénk mint nyomon követhető s mégsem végig az, abban már teljesen egyetértek de erre vonatkozó garanciát részükről sem találtam még. -
badbull1
csendes tag
válasz UzziVp #34170 üzenetére
Bocs de szerintem te is félreértesz pár dolgot. Miből gondolod pl. egy csomagszámról számról hogy egyértelműen kamu? Attól hogy nem nyomon követhető, nem regisztrált nem találsz róla semmit sehol, stb. attól az még vígan lehet egy valós funkcionalitással bíró csomagszám. Már említett itt hogy ezek nem teljesen egységes fogalmak s a postán belül is ezeket 2 oldalú megállapodással finomítják s egy csomó meghatározás még ott sem univerzális s akkor még csak a postákról beszéltünk s a többi csomagszállítóról nem.
-
badbull1
csendes tag
válasz badbull1 #34077 üzenetére
na még gyorsan ...
most fejeztem be az ali vevőszolgálat email megkeresésére adott kifejtő válaszom (meestes átcímkézés s spriteres "bakik")
csak igazat mondott a chatsupportos hogy megpróbálja magasabb szintre tolni a témát
persze újabb email címről jött már ez is s ezt is a spam mappában találtam
péntek délután kerestek s 2 munkanap válaszidőt adtak remélem nem a 7 munkanapos kínai hetet veszik alapul s belefértem
kifejtettem a részleteket s reményemet fejeztem ki nekik hogy megtalálják a mindenki számára elfogadható vagy pozitív megoldást
a remény hal meg utoljára ... -
badbull1
csendes tag
Parancsolj egy birodalmi biodroid Nyakamat rá hogy tudja a választ
Írhatnám illetve jó pár órával ezelőtt írtam is hogy hogyan lehet előcsalogatni őket de fogad el hogy ez nem csak ott megy így (ennyi átfutási idővel) s ráadásul fő szezon van ott is. S olyanokat szeretnél kérdezni olyantól aki csak azt tudná elmondani neked biomódban ami eleve le van írva -
badbull1
csendes tag
Röviden. Az utóbbi hozzászólások tekintettében afsz -től független hazánkban törvényi szabályozás van!
herrká példájában vázoltakra 90% esélyes egy kártérítési igény érvényesíthetősége.
Könyvelt küldemény kézbesítésére a tv eleve konkrétan kizárja a levélszekrénybeli kézbesíthetőséget illetve konkrétan átvételi elismertetést ír elő az arra jogosult tekintetében!
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- Milyen NAS-t vegyek?
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Házimozi belépő szinten
- PlayStation 5
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- További aktív témák...
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G6 - i7-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!