Hirdetés

2019. március 18., hétfő

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2019-02-28 15:05:36

Mobilarena

Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#28001) flegga92 válasza Chriss76 (#28000) üzenetére


flegga92
(senior tag)

1.21-én adták fel, szóval az eladó is húzta a dolgot.

(#28002) V/ válasza Chriss76 (#27998) üzenetére


V/
(Topikgazda)

Az első, a második és a harmadik már repül
04.02.2019 00:50 Átadta Légitársaságnak/Szállítmányozónak
Az utolsó is szerintem uton van már.

(#28003) Chriss76 válasza V/ (#28002) üzenetére


Chriss76
(lelkes újonc)

Köszönöm, így már megnyugtatóbb :) Előtte rendeltem 3 csomagot azok 9, meg 10-11 nap alatt itt voltak, gondolom az a ritkább eset.

(#28004) V/ válasza Chriss76 (#28003) üzenetére


V/
(Topikgazda)

Azok nagyon jó idők voltak, ennél azért több a szállítási napja általában

(#28005) johniee


johniee
(senior tag)

A kínai újévben első Ugreen rendelésem már SHIPPED :)) a többiek még gondolom pihennek.

"Nekem a paszta szenvedély" by Tesco-Zsömle =)

(#28006) V/ válasza johniee (#28005) üzenetére


V/
(Topikgazda)

Én a szombat vasárnap miatt kalkuláltam 11-től, de ők eleve tartják az ígéretüket:

(#28007) V/


V/
(Topikgazda)

Csak elkezdtek dolgozni, az eddig függőben lévő vásárlásaimra jönnek a szállítva üzenetek.

(#28008) herrká


herrká
(fanatikus tag)

Sziasztok! Még valamikor november elején rendeltem egy terméket. Január közepén járt volna le a vásárlói védelem. Január 15-kén kértem 21 nap hosszabbítást. Az eladó 30-at adott. Tegnap felnéztem az alira és 30nap 9 óra valamennyi van hátra. Lehet ilyet, hogy "stikában" megint hosszabbít az eladó. Erősen olyan érzésem van ezek után, hogy ez csak időhúzás és soha nem fog megjönni a cucc. A Track order-nél az utolsó bejegyzés "11.23. Received by line-haul". Indítsak vitát, vagy ki kell várnom ezt a ma még 29 napot? Köszi!

(#28009) V/ válasza herrká (#28008) üzenetére


V/
(Topikgazda)

Nincs stika, írta az AliExpress is hogy az ünnep miatt mindenre rátettek +15 napot központilag, ez mindig így van mikor a Kínai Új Évet ünneplik. A szállítási védelem kiterjesztése csak a vevő kérésére történhet, ezt az eladó nem tudja magától emelni.

[ Szerkesztve ]

(#28010) herrká válasza V/ (#28009) üzenetére


herrká
(fanatikus tag)

Köszönöm!

(#28011) zohan echte


zohan echte
(kvázi-tag)

Sziasztok.

Röviden, tömören mit kell tudni az új postai szabályokról?
Most már minden csomag után számolnak fel díjat értékhatártól független? Épp most akartam rendelni több dolgot is és szólt a párom, hogy hallott erről valami új törvényt.

(#28012) V/ válasza zohan echte (#28011) üzenetére


V/
(Topikgazda)

:F
Nincs változás semmiben.
Ingyen eddig sem lehetett küldeni a kézbesítés meg általában ingyenes.
Hogy mi lesz évek múlva, mondjuk 2021-ben az meg nem érdekes, lehet hogy ezt hallotta.
A rémhír témát meg lezártam már itt, de ha gondolod olvasd az előzményt és mivel nem aktuális ezért nem lenne célszerű vele foglalkozni most.
Egy hsz

Kettő hsz

Három hsz

Négy hsz

[ Szerkesztve ]

(#28013) vandor01 válasza zohan echte (#28011) üzenetére


vandor01
(senior tag)

nincs még uj torveny csak ragjak a gittet.... de ha eldontik a nagyjaink?
lesz torveny akár evekre visszamenoleg! lehet késziteni a bukszát! :DDD
nem vagyok tudosa a dolognak de a 22ejros hatar az vmi junios direktivak atvétele
szoval ha lesz uj torvény? akkor mar lehet tulleszunk a "HUNxit"-en is :D :D

most már tényleg nincs elado cucc.....

(#28014) zohan echte


zohan echte
(kvázi-tag)

Köszi a gyors választ. Megkérdeztem párom és mondta, hogy egy ismerőse aki itt Szegeden a postán a külföldi csomag válogatóba vagy hol a fenébe dolgozik mondta, hogy kaptak valami körlevelet, hogy minden külföldi csomag után a posta valami díjat számol fel. Innen van az infó ami elbizonytalanított. :U

(#28015) V/ válasza zohan echte (#28014) üzenetére


V/
(Topikgazda)

Szeged egyébként is van néhány tudatlan az ott dolgozók közt és nincs külföldi csomagválogató. Pl az LX-el kezdődő elsőbbségi, ajánlott csomag szerintük nem könyvelt küldemény ennek ellenére természtesen aláírás ellenében, mint könyvelt küldemény kapom meg.
De egyébként nyilvános az ÁSZF meg lehet nézni hogy a külföldről érkező levelek kézbesítés még mindig ingyenes, eleve a postaköltséget a feladó kifizette.
ÁSZF 33.oldal 6. A POSTAI KÜLDEMÉNYEK KÉZBESÍTÉSE "titkos" belső utasításban nem lehet felülírni a törvényben maghatározott feltételeket. 2012. évi CLIX. törvény a postai szolgáltatásokról

[ Szerkesztve ]

(#28016) kokixy válasza V/ (#27722) üzenetére


kokixy
(újonc)

Helló!

A korábban említett számlálóm (Your order will be closed in...) 1 nap, 22 óra múlva lejár. Ilyenkor már mehet a dispute?
A nyomkövetési információk a Cainiao weboldalán nekem teljesen zavarosak (LP00122735668297), de úgy tűnik, hogy el sem hagyta Kínát és visszament az eladóhoz. Mondjuk azt említetted, hogy ezt kb. felesleges is néznem, mert lehet teljesen fals, de másból nem tudok kiindulni.
Amennyiben mehet a dispute, még egy kérdésem lenne. A rendelés két termékből állt. Ezeket egyben nem lehet megreklamálni? Mert nekem két dispute gombom van. Ebben az esetben mit írok a "refund amount" mezőkbe? Az egyikhez csak az egyik termék ára menjen, a másikhoz pedig a másik termék ára + a postaköltség? Bocs, ha nagyon amatőr a kérdés, ez az első reklamációm, eddig sose volt rá szükség, pedig rendelgetek már egy ideje innen.
Köszi.

Feri

(#28017) V/ válasza kokixy (#28016) üzenetére


V/
(Topikgazda)

Várd meg hogy lejárjon, onnan van még 15 napod indítani.
Minden termékre külön kell indítani. A postaköltség meg megoszlik 2 felé, ezért úgy írod be.Mert a végösszeg amit visszakapsz úgy jön ki. De egyébként felajánlja a maximum értéket.

[ Szerkesztve ]

(#28018) Gézengúz


Gézengúz
(PH! addikt)

Régebben Rafis voltam, most Budapest Bank. Mióta átjöttem azt vettem észre, hogy alis rendelésnél, (máshonnan nem szoktam külföldről) megjelenik a telós banki felületen a levont összeg, majd másnapra ez változik, emelkedik vagy 100ft-ot. Ez a valutakonverzió lenne? Rafinál nem láttam ilyet. Ötlet?

[ Szerkesztve ]

A két legfontosabb nap az életedben az, amikor megszületsz, és az, amikor megtudod miért!

(#28019) V/ válasza Gézengúz (#28018) üzenetére


V/
(Topikgazda)

Nézd meg a bankod devizás kártya vásárlási szabályait. Amikor fizetsz akkor az összeget zárolják egy árfolyamon, amikor levonják ténylegesen, akkor meg az akkor érvényes árfolyammal vonják le. Naponta több árfolyam is van a bankodnál használva, de elszámolás az ua lenen, de minden nap más az árfolyam. Az összes banknál így van, legfeljebb nem tájékoztatott a régi bankod erről.
De segítek itt a BB elszámolása:

(#28020) Gézengúz válasza V/ (#28019) üzenetére


Gézengúz
(PH! addikt)

Rendben vagyunk, köszönöm! A bankos kisasszonynak ehhez telefonos segítség kellett, de ez volt részéről is a magyarázat.

[ Szerkesztve ]

A két legfontosabb nap az életedben az, amikor megszületsz, és az, amikor megtudod miért!

(#28021) EnterR


EnterR
(PH! kedvence)

Sziasztok, véletlenül vettem észre, hogy a shippingnél ez szerepel: DHL e-commerce. Jól értem, hogy ez nem a postán fog kikötni, hanem futár hozza házhoz?

[ Szerkesztve ]

PSN: SaberNexus

(#28022) V/ válasza EnterR (#28021) üzenetére


V/
(Topikgazda)

Rosszul értelmezed, ez a DHL postai ága, nálunk a Magyar Posta kézbesíti. DHL Express a futáros.

(#28023) EnterR válasza V/ (#28022) üzenetére


EnterR
(PH! kedvence)

Na az nekem pont jó, nem leszek a megadott címen a következő 2 hétben. :D :R

PSN: SaberNexus

(#28024) messius


messius
(újonc)

Dispute státusza lezárult, Aliexpress döntése, hogy visszafizetik a megadott összeget. Kérdésem az lenne hogy a Dispute Detailban a "Dispute Survey" gombnak mi a funkciója?

(#28025) V/ válasza messius (#28024) üzenetére


V/
(Topikgazda)

Az amit jelent, értékeled, le írod a véleményed a dispute folyamatáról, a döntésükről.

[ Szerkesztve ]

(#28026) messius válasza V/ (#28025) üzenetére


messius
(újonc)

Köszönöm a választ! Ezután vissza kell igazolnom "Confirm Goods Received" a terméket vagy várjam meg hogy a pénzt átutalják és csak utána nyomjak rá?

(#28027) hur


hur
(újonc)

Sziasztok!

Cainiao Super Economy szállítással van valakinek tapasztalata? Többnyire csak oroszoktól olvastam véleményt, ők főként hosszú szállítási időre panaszkodnak.

(#28028) V/ válasza hur (#28027) üzenetére


V/
(Topikgazda)

Hosszú szállítási idő (30-50 nap), itthon a posta kézbesíti.

[ Szerkesztve ]

(#28029) V/ válasza messius (#28026) üzenetére


V/
(Topikgazda)

Akkor kellett volna amikor megérkezik, ha nem igazolod vissza az eladó csak akkor kapja meg a pénzt az AliExpressztől ha a szállítási védelmi idő lejártakor a rendszer lezárja.
Ami nem érkezett meg az nem lehet hibás, problémás mert honnan tudnád. ;]
Itt nem egészen úgy működnek a dolgok, mint mondjuk az eBay-en, az eladó egy fillért sem látott a pénzedből, ha a javadra döntöttek akkor a pénzt meg is kapod, mivel az AliExpress rendezi az egészet.

(#28030) messius válasza V/ (#28029) üzenetére


messius
(újonc)

Azt hittem, hogy a visszaigazolással nem csak az áru megérkezést hanem a teljes vásárlási folyamatot zárom le. Nem voltam benne biztos, hogy ezután is indíthatok még dispute-ot. Ha jól értem akkor visszaigazolhatom attól függetlenül, hogy dispute-ot akarok nyitni, vagy az én esetemben már lezárult a dispute de még nem utalták a pénzt vissza.
Elnézést az amatőr kérdésekért de még kezdő vagyok és pont belefutottam egy hibás termékbe az első rendelésemnél.

(#28031) V/ válasza messius (#28030) üzenetére


V/
(Topikgazda)

Az Összefoglalóba erről is van leírás. Ha leigazolod a megérkezést azután van 15 nap a dispute megnyitására ha gond van a megérkezett dologgal. Itt sem dispute keretében kell a garanciális hibákat rendezni, az a vásárlásra vonatkozik. Van aki megkapja 20 nap után aztán úgy gondolja hogy még van 40 nap a szállítási idő védelemből és így vár a megérkezés leigazolásával mert mi van ha elromlik.
Ezzel 2 gond van.
1. Van a szállítási idő védelem, ami ha letelik és nem kapja meg az árút vevő, akkor a teljes pénz visszajár és van az a védelem ha a megkapott árú nem felel meg a leírásnak (a működésképtelenség is az) akkor csere vagy vételár visszatérítés az átvételtől számított 15 napon belül.
A szállítási idő védelem az a elvesztés elleni védelem. Nincs önkényes kiterjesztése a 15 napnak.
2. Logikailag hibás az a megközelítés hogy a megérkezést nem igazolom le, de mégis indítva van dispute a működési hibára vagy hogy nem azt kaptam amit kifizettem. Csak a megérkezett dolog esetén derül ki a dispute oka.

Refund Guarantee
If you didn't receive your product or it is significantly different to the description, we guarantee to refund your payment.
On Time Delivery Guarantee
We want to ensure that your purchase will arrive on time, therefore we provide a guarantee that products will be delivered by a set date.

[ Szerkesztve ]

(#28032) szemmelver


szemmelver
(fanatikus tag)

Sziasztok!

Járt már valaki így? Valamit csinálnak vele, csak nem magyarba..

SAMSUNG EVO+ Micro SD kártyák eladók! Érd. Privátban.

(#28033) flegga92 válasza szemmelver (#28032) üzenetére


flegga92
(senior tag)

Ez még rosszabb :D Bár a tied elég régen feladták, a sajátomat a kínai újévnek tudom be.

Bár a tied elég régen feladták, a sajátomat a kínai újévnek tudom be.

[ Szerkesztve ]

(#28034) V/


V/
(Topikgazda)

Ne tegyétek már be képként a nyomkövetési oldalakat. Adjátok meg a számot és akit érdekel az majd megnézi. Értelmetlen teljes oldalt képpel kitölteni.
Köze nincs az AliExpress tapasztalatokhoz a posták össze-vissza szállítási könyvelésének, az adatbázisaik hibáinak, ez nem a szállítási topic.
Ezért is illett volna az Off topic megkülönböztetést használni.
Köszönöm.

[ Szerkesztve ]

(#28035) V/ válasza szemmelver (#28032) üzenetére


V/
(Topikgazda)

Adatbázis hibáról is van ismeretünk, többször szerepelhet ugyanaz az adat akár ugyanazon dátumra és időre vagy különböző dátumra és időre.
A vége egyértelmű, hibás az adatbázis, értelmetlen ismétlődések:

(#28036) ericdrawen74


ericdrawen74
(fanatikus tag)

Miért van az hogy Magyar Posta app mindig màsképp fogalmaz a csomagokkal kapcsolatban? Most pl. így: Egységképző érkeztetése.

mert vétkesek közt cinkos aki néma... (Babits Mihály: Jónás könyve)

(#28037) V/ válasza ericdrawen74 (#28036) üzenetére


V/
(Topikgazda)

Mert változott a rendszer, a nemzetközi kódokhoz új fordítást készítettek. Minden évben új rendszerre költik a pénzt, ez a módosítás az ez évi 5 milliárdos fejlesztés része, ahol majd lehet követni az országon belül is az ajánlott küldeményeket.

(#28038) Flashget válasza V/ (#28037) üzenetére


Flashget
(Jómunkásember)

"ahol majd lehet követni az országon belül is az ajánlott küldeményeket."

eddig is igy volt...ha esetleg a sima nem ajanlottra gondoltal akkor elore lepes lenne, de sajna nemnigy van.
egyiket latni a kezbesitesig a masik verziot amig kinat nem hagyja el.

Xiaomi Redmi Note 5 4/64

(#28039) V/ válasza Flashget (#28038) üzenetére


V/
(Topikgazda)

Február 1-től eddig is így volt. :F
2019. január 18.
Átláthatóbb és az ügyfelek számára követhetőbb termékstruktúrát alakít ki 2019. február elsejétől a Magyar Posta a levéltermékeknél.
Hamarosan a könyvelt levélküldemények elektronikus nyomon követése is biztosított lesz.
A Magyar Posta 2018-ban az ügyfelek modern és magas szintű kiszolgálása érdekében tesztjelleggel elindította a Postai Azonosított Küldemények Követése projektjét. A levélszolgáltatásokhoz kapcsolódó fejlesztés a digitalizáció mellett ügyfeleink számára számos előnnyel, kényelmi funkcióval jár: gyorsulnak az átfutási idők a tértivevények esetén, a könyvelt levélküldemények a csomagokhoz hasonlóan mindig nyomon követhetőek lesznek, a papíralapú adminisztráció csökkenésének köszönhetően a fejlesztés a feladók számára költségmegtakarítást tesz lehetővé.

A teszt az nem mindenhol működött, én nem tudtam a belföldre feladott ajánlott leveleimet követni. Amikor postán maradó kérték, telefonálnom kellett az ügyfélszolgálatnak hogy ugyan megérkezett-e az adott település postájára, hogy értesítsem menjen be érte.
Én nem tapasztaltam 2019 február 1 előtt hogy úgy lett volna.

[ Szerkesztve ]

(#28040) flegga92 válasza V/ (#28039) üzenetére


flegga92
(senior tag)

Postás mesélte, hogy hamarosan lesz PDA-juk mint a csomagszállítóknak, kézzel írott értesítés megszűnik, helyette géppel nyomtat majd egy fecnit a helyszínen. Tervek szerint a nem ajánlott leveleket is csipogtatniuk kell, talán kevesebb lesz így az eltűnt levél (ettől persze nem lesz garantálva semmi). Ez nem biztos, hogy így lesz, de nagy valószínűséggel a kézbesítők nyomon követése miatt így lesz...

(#28041) Melack válasza V/ (#28039) üzenetére


Melack
(PH! kedvence)

Mi is benne vagyunk ebben a tesztben, mint város. Hát szoktam röhögni a postásainkon magamban, amikor a géppel vesződnek...

Informatikai Szolgáltató Asztali Munkatárs

(#28042) Flashget válasza V/ (#28039) üzenetére


Flashget
(Jómunkásember)

En az Alirol vagyis kinabol erkezo kuldemenyekre gondoltam.

Xiaomi Redmi Note 5 4/64

(#28043) V/ válasza Flashget (#28042) üzenetére


V/
(Topikgazda)

Világos, de a Magyar Postáról volt szó hogy mi szövegváltozás, de én is beírhattam volna hogy a magyar belföldiekről van szó a pénzes fejlesztésnél.

(#28044) nxferenc


nxferenc
(senior tag)

Van kb. 500 darab sikeres rendelésem aliexpressen, eddig soha nem volt semmi gondom. Most ezt írja: [kép] Nem tudok fizetni sem telefonon, sem webes felületen. Próbáltam a kártyát törölni, újat hozzáadni, ugyanezt írja. Valakinek valami ötlete?

(#28045) V/ válasza nxferenc (#28044) üzenetére


V/
(Topikgazda)

Igazolnod kellene magad

(#28046) nxferenc válasza V/ (#28045) üzenetére


nxferenc
(senior tag)

Megnéztem, 745 rendelésem van, platinum member vagyok. Eddig nem volt semmi bajuk, most a személyimet kérik? Ez most hogy jött nekik?

(#28047) V/ válasza nxferenc (#28046) üzenetére


V/
(Topikgazda)

Véletlenszerű az ellenőrzés. Regisztráltam az Alipay-re ott kérték az okmány feltöltést, 3 hónap múlva megint kérték, pedig semmi nem változott.

(#28048) nxferenc válasza V/ (#28047) üzenetére


nxferenc
(senior tag)

Weben megnéztem mit kérnek. Személyi, bankszámlakivonat, fénykép a bankkártyáról. Normális náluk valaki? Azt hiszem itt végetért a platinum member státuszom.

(#28049) V/ válasza nxferenc (#28048) üzenetére


V/
(Topikgazda)

Csak a bankkártya a problémás, annak az első oldala az első és utolsó 4 számjeggyel, a többi satírozva, az a fele ahol a látszik az aláírás és a cvc/csc kód semmiképp. A többi mehet.

(#28050) nxferenc válasza V/ (#28049) üzenetére


nxferenc
(senior tag)

Áh, dehogy. Nem küldök semmit. Inkább regisztrálok egy új accountot.

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.