Hirdetés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Sony Xperia 10 V - újraélesztés
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Mégsem a Samsung gyártja az iPhone SE paneleket?
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Z Flip3 5G - csiki-csuki állapot
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Idén vége lehet a Pixel 'a' szériának?
-
Mobilarena
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
izisz
senior tag
válasz SunMount3r #33849 üzenetére
mert eredetileg nem angolul írták a szöveget, csak az ali "kisegít" és automata fordítja angolra.
szerk: megeleőztek[ Szerkesztve ]
-
petymek
senior tag
válasz badbull1 #33802 üzenetére
Jó a téma felvetés. Sokat segített volna, ha hamarabb olvasom ezt az új "kézbesítési" eljárást.
11.-én rendeltem, mint már sokszor. Múlt héten egyszer az egyik rendelésnél azt látom, hogy "kézbesítve". Úgy, hogy nem kaptam meg, de még csak kézbesítési kísérletről értesítőt sem.
Következő nap 2 postát felkeresve, elmondták, hogy ilyen csomagról nem tudnak, nem kézbesítették.
Értetlenül állva, azon tűnődtem, mi van ilyenkor. Kicsit később kaptam egy sms-t, egy számsorral, hogy valamilyen csomagom a kért pontra megérkezett.
Az üzenet nem tartalmazta, ki küldte az sms-t, honnan jött a csomag, de azt sem, hogy egyáltalán hova, melyik pontra érkezett meg.
Az sms-ben szereplő telefonszámot visszíhívni nem lehetett. Utána járkálás után sikerült megtudni, hogy a Lapker Zrt.-é a szám.
Őket telefonon elérni nem tudtam. Ezután pick-pack oldalas telefonszámokat kerestem, így találtam a sprinter számára. Felhívtam, elmondtam mi a gondom, mire -minthogy bizonyosan nem az első voltam- az operátor megkérdezte nem-e rendeltem véletlen külföldről. Kérte a számsort, ami alapján nem találta meg a csomagot, majd további adatokat kérve, adta, hogy xy ponton vehetem át.
Ha nem látom az egyik rendelésemnél, hogy kézbesítve, valószínű az sms-el nem foglalkozok, mert tévesnek gondolom.szerk: az Alin a csomagom azonosítója, és az sms-ben küldött szám sem volt azonos. Teljesen más formátumú volt.
[ Szerkesztve ]
Ne dobd ki régi fejegységed! Eladó PX5 Coreboard/SOM, upgradhez.
-
SunMount3r
nagyúr
Kikapcsoltam azt a Fordító funkciót ás az értékelések már jónak tűnnek (mert szerintem bekacsolva az angolt is átfordítja "angolra" (zagyvára)), de a Q&A-ban továbbra is ugyan az a zagyvaság van. Ezt akkor úgy tűnik nem lehet sehogy sem kikapcsolni? Mert ennél bármi jobb, inkább használnám a saját fordítómat. Azt meg nem hiszem el, hogy ennyien ilyen rosszul/zagyván írtak oda angolul.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz SunMount3r #33854 üzenetére
Hát sokan valami fordítót használnak és azok nem mindig megfelelően adják át a szöveg értelmét, nem igazán lehet vele mit kezdeni.
-
Topikgazda
Az Összefoglalóban bekerült egy új téma: 11. Egy rövid összefoglaló az észt postai nyomkövetési számra hasonlító és a Sprinter futárszolgálat által vagy Pick Pack Ponton vagy háznál kézbesítendő küldeményekről.
-
veterán
válasz SunMount3r #33854 üzenetére
Én ezért írok mindig magyarul értékelést, ha van kedvem írni.
-
anonymus89
addikt
Srácok tudnátok megint segíteni?
Egy xaros tablet tok már 36napja úton van mi a fityfenének szerepel a send item abroad kifejezés 36x??Organikus, természetes összetevőjű, 100% tisztaságú bőrápoló termékek //marcsiszappan.hu//
-
Topikgazda
válasz anonymus89 #33859 üzenetére
Volt már nekem 8 darabos ilyen bejegyzés, csak egy hiba. De hogy konkrétan mikor indult el azt én sem tudtam kitalálni a sok adatból.
-
fairi
addikt
válasz anonymus89 #33859 üzenetére
keresd meg az eredeti nyelvű verziót, china post írja a helyzetet: valami biztonsági ok miatt utasítja el folyamatosan a légi társaság és küldi vissza.
"Guangzhou City, "Guangzhou International" return, note: security return"nekem is van 3 ilyen csomagom aktuálisan, folyamatosan visszadobják.
letörlődött a felirat, maszatos lett a címke, valami matrica hiányzik, kereskedő rosszul töltött ki valamit.
Ez mehet hónapokig, míg meg nem unod és dispute-ot nem kezdesz vagy csoda történik és mégis felengedik a gépre. -
nyikszi
őstag
Sziasztok! Barátom rendelt Aliról (nem először) és nem jött meg 60 nap után sem. várt még, de plusz 30 napot. Ugye dispute-ot nem tud már nyitni? Hol tudja lecsillagozni ilyenkor az eladókat? Nekem se volt még hasonló, eddig minden megjött időben, most is van úton pár dolgom, remélem most se lesz gond.
''Ha az agyunk olyan egyszerű lenne, hogy megérthetnénk, olyan egyszerűek lennénk, hogy nem értenénk.''
-
anonymus89
addikt
Az október 25 az valós akkor indult el.
Csak már tele van a törpöm, az ilyen csomagokkal mert már a tablet rég megjött banggoodról.
Mondanom sem kell, hogy a másik EU-s csomagom mi band 4 kijelzővédő üveg is már csúszásban van. Az eladó kuld nekem egy képet, hogy 16-án már az országban van a csomag.
Ezeket hol lehet nyomonkövetni?
Mondanom sem kell, amit a Bp-re adtam fel ajánlott levelet képzeljétek már a feladóhelyen Nyíregyházán eltűnt.
Most kaptam érte kártérítést mert nem lett meg, egyébként mach 3 turbo fej 8db volt bubis borítékban.Organikus, természetes összetevőjű, 100% tisztaságú bőrápoló termékek //marcsiszappan.hu//
-
-
Dolphine
addikt
Abban igazad van, hogy vannak olyan szolgáltatásai ami máshol nincsenek, ilyen pl. az email küldése. DE! Az email küldés, roppant későn érkezik. A többi program már régen jelez, mire az email megérkezik én ezért hagytam fel a használatával.
Viszont trackitonline szinkronizál alkalmazás és a web között, a többi meg nem, pl. TrackChecker, Parcelapp, Magyar Posta. A Magyar Posta appot nem is értem, hogyha felveszek csomagszámokat követésre, akkor azokat az ÉnPosta fiókomban miért nem tudom weboldalon is megnézni? Miért kell egyesével megint bepötyögni?Nem egyenlőre, hanem egyelőre! Nem ez miatt, hanem emiatt, vagy ez által!
-
Dolphine
addikt
A hajnali az OK, de amikor a TrackChecker óránként ellenőriz a desktop alkalmazásban, akkor az email már okafogyottá válik. Volt olyan nem is egyszer, hogy már a kezemben volt a csomag és jött egy email, hogy átadták a kézbesítőnek.
Nem egyenlőre, hanem egyelőre! Nem ez miatt, hanem emiatt, vagy ez által!
-
őstag
Honnan lehet tudni (előre), hogy Ali kuponból (piros) maximum mennyi igényelhető adott akció során?
Azon kívül, hogy hiába van rá pontom és kérem, már nem ad, mert azt írja, hogy elértem a maximumot.
-
badbull1
csendes tag
Vázolt/felvetett téma tekintetében (ali vita során kinek milyen érvelési lehetőségei vannak illetve miket fogad el az ali) nem bír jelentőséggel hogy kaptam e sms-t vagy e-mailt. De nem, nem kaptam sms -t illetve emailt később megtaláltam bok@mymeest.pl a spam mappámba. Átlag heti 1-2 csomag kerül rendelésre részemről s ez az első esetek egyike volt mikor belépett a sprinter az ali biszniszbe s akkortájt itt a fórumon még híre hamva sem volt ezen témának. Mire az első esetemre tiszta lett a kép, 2 nap volt hátra a csomagvisszaküldésből. (mivel a sprinter kissé értetlen a felvetett aggályok tekintetében, a fogyasztásvédelem és az nmhh vizsgálja mit lehet ezen kevésbé szabályozott folyamatban tenni a szerintem a - minimumon túlmutató- elvárhatóbban ügyfélbarát folyamat érdekében.)
„Postai igazolás”: (egyértelműsítés végett) a Magyar Postának nincs ilyen szolgáltatása hogy a nem részedre kézbesített csomagokról igazolást ad. Ha beérkezik a csomag Magyarországra és a rendszerükbe s mégsem részedre volt kézbesítve amit véleményed szerint neked kellett volna megkapnod akkor panaszbenyújtási lehetőséged van melyet 30 napos határidővel (ali vita hosszabbítás ?) kivizsgálnak és megválaszolnak. Egyéb tekintetben csak a nyomkövetési rendszerükben látható infót ismétlik el melyet az ali nem fogad el (illetve vázolt esetemben nem egyszer, nem fogadott el).
NAV állásfoglalás vámértékmeghatározásról: Ma aktuálisan beszéltem a NAV ügyfélszolgálattal. A tekintetben hogy a vámügynöki díj beletartozhat e a vámértékbe (posta, magánszeméyl), keresése alapján nem talált kiadott állásfoglalást (említhette hogy általános tájékoztató nem minősül állásfoglalásnak s nem is minden részletet fed le). (lehetőség van epapíron ill. ki.vfo@nav.gov.hu -n igazolására alkalmas állásfoglalást kérni … ha konkrétan nem cáfolod illetve ha időm engedi, lehet megkér(d)em)
Az is tévhit hogy a vámérték meghatározásánál a banki átutaláson szereplő összeg a legfőbb mérvadó (még ha a bevett gyakorlat ezt is sejtetné). A vámérték meghatározásnál a fő szempont a vámáru aktuális piaci értéke. Ha nem nagy mértékben tér el (és ezen postai import termékeknél ez nagyban „képlékeny” határ) és átutalási bizonylattal is az olcsóbbságát támasztod alá, akkor valsz elfogadják. De egy kisarkított példával ha „egyet fizet s tízet vihetsz” v. „tízet már vittél s ez itt van ingyen” import termékről lenne szó, „gyaníthatóan” nem veszik figyelembe az banki utalást.
Csak egy érdekes statisztika e tekintetben: a 22 eur alatti értékhatár alatt jelzett de nav vizsgálat alá vont postai küldemények több min 4/5 elhasal (!) melyek nem kis hányadához hibába mutatnak be 22 alatti utalást ….
Remélem így már elég részlettes volt.
Várom én is válaszod a ali vita megfellebbezésének menete tekintetében![ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz badbull1 #33875 üzenetére
Nem egészen értem hogy minek estél nekem. Nem erről szól a topik.
Röviden: az Aliexpress döntésének felülvizsgálatát a döntést követő 7 napon belül lehet kérni megfelelő bizonyítékokkal alátámasztva.Néhány dolognál rossz következtetéseket vontál le.
Én kértem és kaptam igazolást a Magyar Postától a nem nekem kézbesített küldeményről és olyanról is hogy valami nem került a kezelésükbe mert nem érkezett meg. Ez nem szolgáltatás.
A vámolási dolgokat leírják a jogszabályok akit érdekel elolvassa., én nem fogom megint átolvasni. Amit leírtam a a saját tapasztalat, a Magyar Posta és eljáró Vámszerv levelei, tájékoztatásai alapján készült.
De a NAV oldalán mindent megtalálsz. Pl. Az Uniós Vámkódex vámérték vonatkozású előírásai
Nem piaci értéktől indulnak:
70. cikk
A vámérték megállapításának az ügyleti értéken alapuló módszere
(1) Az áru vámértékének elsődleges alapja az ügyleti érték, azaz az áruért az Unió vámterületére irányuló kivitel céljából történő eladáskor ténylegesen kifizetett vagy kifizetendő – szükség esetén kiigazított – ár.
72. cikk
A vámértékbe nem beszámítandó elemek
A vámértéknek a 70. cikk alapján történő megállapításakor az alábbiak egyike sem számítandó be:
f) behozatali vámok vagy az Unióban az áru behozatala vagy értékesítése miatt fizetendő egyéb terhek;és még egy szabály
74. cikk
A vámérték megállapításának másodlagos módszerei
(1) Ha az áru vámértéke a 70. cikk alapján nem határozható meg, akkor a (2) bekezdés a)–d) pontját kell alkalmazni – ebben a sorrendben – az első olyan pontig, amely szerint az áru vámértéke meghatározható.
Ennél van az hogy hasonló termék eladási ára, ügyleti értéke, de csak akkor ha nem teljesül a 70. cikk.Valamint még ez:
139. cikk
Postai küldeményeket terhelő költségek
(A Vámkódex 70. cikkének (1) bekezdése)
A postán küldött áruk tekintetében a rendeltetési helyig felszámolt minden postaköltséget bele kell számítani az ilyen áruk vámértékébe, kivéve azokat a kiegészítő postai költségeket, amelyek az Unió vámterületén merültek fel. A Magyar Posta Vámügynöki szolgáltatása ide tartozik, ezért nem számolandó.Ezt az ügyleti értéket ha bankkártyával fizettem, akkor az erre vonatkozó banki tranzakció, ha banki utalással akkor meg utalási tranzakció igazolása valamint a kereskedőtől kapott vásárlásról valami igazolás.
Az a vámügynöki díj amit emlegetsz, az sosem került beszámításra, akkor sem amikor fizetnem kellet áfát és akkor sem amikor elengedték az áfát a vámeljárások során, ez nem a beszerzéshez kapcsolódik. Nem egy eset volt amikor vámeljárás alá kerültek a küldeményeim.Ja és egy idézet magamtól, az Összefoglalóból:
Ha olyan szöveget látsz a nyomkövetésnél hogy vámon (hold customs, Into customs), az azért van, mert minden, akár 0,5 $-os tétel EU-n kívülről vámeljárás után kerül be a vámjogi szabadforgalomba az országba, az értékhatár alattiak egyszerűsített eljárással, míg a feletti értékűekhez be kell nyújtani a vásárlási igazolásokat.Segíteni akartam azokkal amit leírtam, te meg mindenáron igazolást, állásfoglalásokat követelsz tőlem. Nem áll szándékomban ezzel foglalkozni és neked sem kell elfogadni a tanácsaimat.
Továbbiakban nem tudok ebben a témában segíteni neked, már mindent leírtam, így részemről lezártnak tekintem.[ Szerkesztve ]
-
őstag
Ma rendeltem egy filléres tételt PL raktárból és két nagyobb értékűt (60 USD felett) CZ-ből.
Lehet valami értelmeset tudni az "OTHER PL", a "DHL_CZ" és a "Seller's Shipping Method - CZ" szállítási módokról?(Ezeknél a raktáraknál nem lehetett szállítási módot választani, csak ez az egy-egy volt.)
-
zoltannagy
aktív tag
Szia V/!
Pár napja írtam, hogy akkor Dispute lesz mert írt az eladó, hogy nincs abból a Chip készletből (Android box) amit rendeltem és írta, hogy megfelel-e másik "fajta" vagy várok-e.
Írtam, hogy akkor nem várok és legyen" refund, sajnálom", amit el is olvasott de nem válaszolt.Így most engedte a rendszer refundot amit meg is indokoltam amit Ő írt, de látom, hogy akkor pont ma feladta?
De látszik is, hogy az első feladási azonosító nem volt valódi, most a Dispute folyamatban van, mi lenne a helyes lépés ezután?
[link]
[link]
-
Topikgazda
válasz zoltannagy #33881 üzenetére
Most még nem látom hogy ez idefelé tartó nyomkövetési szám. Az a gond hogy ha tovább vinnéd a dispute-t akkor elutasíthatják hogy szállítás alatt van. Szerintem Cancel dispute amit lehet lépni és várni hogy megérkezzen.
-
Topikgazda
válasz zoltannagy #33883 üzenetére
Az app-ban esetleg üzenet tőle?
-
gerzson88
friss újonc
olyankor mi van, ha átkértem egy másik PickPack Pontra, és a két pont között elveszett? Az eladó azt mondja, ami látszik a csomag trackingnél: Delivered. Csakhogy én sosem vettem át. A Sprinter pedig azt momdja, ők tájékoztatták a Meestet, mivel ő volt a feladó (?!). Az eladó pedig semmit nem tud az elvesztésről, csak nyomja, mint a pereces, hogy Confirm Receipt... Se refundot nem fogok kapni, se csomagot...
-
Topikgazda
válasz gerzson88 #33886 üzenetére
Kezdem a végéről. A Sprinter viszonylatában tényleg a Meest a feladó, nem pedig az eladó.
Itt nálad jelentkezett az a probléma amire az elején már utaltam. Nem te választottad ezt a szállítási módot, a felelősség lényegében nem a tied.
Ha nem küldeted máshova akkor meglenne. Akkor is meglenne persze ha az eladó nem a Meest-el szállít.
Most én minden vásárlásnál kerülöm az Aliexpress Standard Shipping szállítást.A Meest-nek kell írni megadva az összes azonosítót, köztük a vásárlás dolgait is, hogy értesítsék az eladót az elvesztésről és adjanak neked is igazolást.
Valójában az hogy neked lett kézbesítve az nem igazolható. Megfelelően megfogalmazott dispute okkal azért van esélyed. Főleg ha kapsz tőlük valami információt.[ Szerkesztve ]
-
pulutodurumo
őstag
RO....EE küldeményre van még valami trükk, ami nincs benne a kisokosban? Kínából már átjött a németekhez, de a Meest nem látja. Parcelsapp szerint nov. 29. az utolsó állomás, célországba megérkezett.
"Don't fret, boyo. I'll be gentle!"
-
Topikgazda
válasz pulutodurumo #33889 üzenetére
Nézd már meg a Posta nyomkeresőjében is, mert van amikor tényleg igazi észt postai azonosítót adnak és azt a Magyar Posta kézbesíti, de akkor náluk a nyomkövetésben nem csak a kezdő bejegyzés van, hanem a folyamat is látható. Ez viszont nem kerül be a Meest nyomkeresőjébe.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz pulutodurumo #33891 üzenetére
Úgy dönthető el ha az ő oldalukon nézed, de én eddig MP bejegyzést csak a felvételre láttam a Meest-es küldeményeknél, több nem volt.
-
Pogika
aktív tag
Sziasztok, már règòta rendelek aliròl, de ìgy mèg nem jártam. Rendeltem egy telefon akut, kaptam is egy holland postás nyomkövetèsi számot ami 21 nap után azt mutatja hogy a szolnoki logisztikai központban van helyi postára szállìtásra várva. De itt van a bibi, mert nekem eddig mindig kecskemèti logisztikai központos bejegyzès után szállìtották ki a helyi postára (kelebia). Ìrjak rá az eladòra most, hogy nèzzen utána, jò tn számot adott e meg, vagy várjam meg a szállìtás vègèt hogy valaki máshol átveszi e a küldemènyt?
-
kirkri
addikt
Sziasztok!
Járt már valaki úgy, hogy a rendelése megérkezését az Ali automatikusan megerősítette? Ma két ilyen eset is történt nekem. Minden előzmény nélkül jött az alkalmazásból két rendelésemre is, hogy Order finished. Belépve az oldalra pedig azt látom, hogy "Confirmation Received".21 éve a Prohardveren! ™
-
Topikgazda
válasz K.Andras.Vfx #33898 üzenetére
Azt amit leírtam az idézett Összefoglalós leírásban. Visszakéred a pénzed.
A saját tapasztalatom az, hogy az a küldemény sosem érkezik meg, mert ha tévedésből írt másik számot az AliExpress felületre, akkor valamikor csak meg kellene érkeznie a csomagnak, ha tényleg feladta.
Utólag én sosem kaptam meg, ebből azt a következtetést vontam le -lehet hogy téves- hogy fel sem adta.[ Szerkesztve ]
-
kirkri
addikt
Tegnap még volt belőle egy hét. Illetve azoknál amelyek a védelemből kifutnak nem a Confirmation Received megjegyzés szerepel, hanem a Confirmation Timeout. Itt inkább valami bug lehet a háttérben. Mindkét termék esetén kértem buyer protection meghosszabbítást, amit meg is kaptam. Gyanítom, hogy ma az eredeti határidők jártak le, de akkor miért nem confirmation timeout üzenet szerepel a lezárult rendelésnél?
21 éve a Prohardveren! ™
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!