- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- iOS alkalmazások
Hirdetés
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Mobilarena
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz ecaddsell #31384 üzenetére
Nem egészen úgy müködne hogy nem rakják bele, gondolom Kínában egy Kicserélő Központban komolyabban veszik a munkájukat, más a munkavégzés jogi szabályozása, de persze ott is lehetnek simlis emberek, ugyan úgy a szállitási folyamatban résztvevő cégeknél. Nem csak nálunk dézsmálják a reptéri kiszolgáliknál a csomagokat.
-
nfsu17
veterán
válasz ecaddsell #31370 üzenetére
nekem egy júl. 23-i mobilhátlap nem akar megérkezni (első alis rendelésem, így nem is tudom mit várhatnék), bár még 18 nap van hátra ali szerint.
szerintem nem követéses szállítással kértem (nem is láttam, hogy lehet-e ilyet), de azt írja, hogy már repülőre tették...és ennyi. Departed country of origin -
fricy81
tag
válasz ecaddsell #31398 üzenetére
Kösz ezt a posztot, így már nem aggódok, az én egyik csomagom "csak" aug 12 óta pihen valahol egy magyar vámraktárban. Mondjuk nagyon nem aggódtam miatta, ~két dolláros tétel, economy szállítással, csak pont olyan, amit itthon tízszeres áron is rémálom beszerezni....
Viszont hogy a magyar postát is védjem: kinti szállítással is lehettek gebaszok: aug 5-10 között feladott csomagok most kezdenek beérkezni, közben meg (elvileg) ugyanolyan szállítással aug 20 körüli csomagokból kettő már átesett a vámon, a többi meg várja, hogy lekezeljék.
A konténer bontás meg akkora lutri... egyikben négy nap alatt három csomagból egy jött át, másikból meg aznap megy is tovább a csomag. Szóval vissza minden pozitív a magyar postáról, és azonnal monnyonle! -
Topikgazda
válasz ecaddsell #31632 üzenetére
Nem tudom megerősíteni a leállást, mert nem volt, nálam 2 hét szünet azért volt mert a postás elment nyugdíjba és a helyettesítők csak az aláírós küldeményeket hozták ki. Az új végleges postás meg az első napján Mikulást játszott, több csomagot kaptam mint karácsonykor.
A Hong Kongból érkezőknél volt még torlódás, a zavargások miatt nem minden jött el időben.[ Szerkesztve ]
-
nfsu17
veterán
válasz ecaddsell #31632 üzenetére
nekem meg sem érkezett még a júliusi cuccom, az eladó már hosszabbított is.
ha tudom, hogy ilyen hosszúak a kínai érkezések, akkor inkább rendelek máshonnan.
persze 30-50 napot írtak vásárláskor, szóval nagy meglepetés nincs, csak én inkább picit türelmetlenebb vagyok, mint nem. -
Castell
aktív tag
válasz ecaddsell #31632 üzenetére
Nálam is nagyon aggasztó a helyzet, több éve folyamatosan rendelek (e-bay-ről is), de soha nem volt ilyen hektikus és rémisztően lassú a szállítás és ez kb. 2+ hónapja kezdődött. Korábban átlag 2-4 hét volt a szállítás, most ez felkúszott átlag 1,5 hónapra. Jelenleg 16 termékem vár kézbesítésre. Sok ebből munkatársé vagy családtagé. Mind apró-cseprő dolog, de soha nem torlódott fel ennyi, pedig a rendelési volumen évek óta kb. állandó nálam. 3 termékemnél egynél már lejárt a 60 nap, a másik kettőnél a napokban fog lejárni.
Ha ez így megy, akkor inkább parkolópálya lesz egy darabig Ali és tsai. Csak remélem, hogy nem a csomagokat dézsmálják valakik...
Mindenestre ennek hatására már akkus elemet, és kábelt ezen a héten már hazai webshopból rendeltem. Még jó, hogy találni olyan hazai boltokat, ahol jó áron lehet vásárolni...
-
Topikgazda
válasz ecaddsell #31693 üzenetére
Most nem értelek. Vagy fizeted az AFÁt a meghiúsult vásárlásra is? Beérkezik Kínából a nevedre és címedre szóló árut tartalmazó küldemény. Erre lesz vámeljárás és áfa fizetés. Ha vásárlás meghiúsul arra nem érkezik küldemény, így nincs mit fizetni rá.
Nem vásárlásokat ellenőriznek, hanem a fizikailag is érkező importált dolgokat eddig is a kezükbe került mindegyik csomag, csak nem mind lett vámeljárás alá kerülő. Ha csak az értesítést kell csinálniuk és az alapján az ügyfél végzi el a mostani "papírmunkát" az már gyorsít a feldolgozáson. De teljesen felesleges nekünk ezen agyalni, megfogják oldani, hiszen majd 20 milliárd forint áfa bevételről beszélnek.
Az hogy mi mikor kapjuk kézhez a csomagot nem érdekel senkit sem. -
Topikgazda
válasz ecaddsell #31697 üzenetére
Így értem. Nem egészen így lehetett érteni az előzőt.
Ha visszaküldenek egy terméket EU-n kívülre, tehát igazoltan kikerül az országból akkor lenne elméleti lehetőség az Állam felé befizetett dolgokat visszakérni.
Ha marad a termék akkor nincs mit visszakérni.
Viszont magánszemélyeknek nincs ilyen, áfa visszaigénylési jogosultságuk most sem. Még. Nem valószínű hogy módosítanak, nem biztos hogy érdek a magánszemélyek importálási lehetőségeinek bővítése, ennek is van elfogadható indoka.
Jelenleg is kedvezmény Mo-on hogy a10 € alatti áfa el van engedve és így 12300 Ft-ig adó nélkül importálhatsz.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz ecaddsell #31701 üzenetére
Jelenlegi szabályozás szerint így van. Igaz ez 50$-ért vett telefon helyett tégla esetén is ha vámolják. Bár mivel az átvilágítón lehet látni hogy ez nem telefon és már így gyanús küldemény, akkor fel szokták nyitni és valószínűleg áfa fizetés nélkül kapod majd meg.
De ne szaladjunk előre, eleve az lesz azért a várható forgatókönyv hogy tudunk úgy vásárolni hogy kifizetjük az áfát, így a refund a teljes összeg lesz.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz ecaddsell #31703 üzenetére
Az Interneten történő fizetésre vonatkozik, teljesen mindegy hogy milyen bankkártya.
A limit emlésed bankon belüli dolog, nem vásárlás.
Az AliExpress EU-n kivüli, az eBay szintén, a Banggood szintén ezért rájuk nem vonatkozik ez a szabályozás és nincs sem Visa, sem MC +védelem, így nem kérik a kódot.
A PayPal kártyás fizetés esetén pedig az EU-s online kereskedőnek kell ezzel foglalkozni, nem a PayPal-nak.
Gondolom Erste bankos a kártyád, ők teljesen megkattantak ezzel a PSD2-vel, automatikusan, értesítés nélkül bekapcsolták minden kártyára, a Netbank használat 2 percre van korlátozva és a népet erőszakkal terelik a Mobil bankjuk felé.Mivel a te biztonságod az érdek így nincs mit reklamálni. Valójában a bankoké, mert ha nincs ez a +megerősítés akkor teljes mértékben ők felelnek a jogtalan vásárlás miatti kárért, így meg majd bebizonyítják hogy nem volt illetéktelen használat vagy ha volt akkor te nem megfelelően használtad, hozzáférést adtál.
[ Szerkesztve ]
-
Jester01
veterán
válasz ecaddsell #33364 üzenetére
Te komolyan erre akarsz dispute-ot indítani, hogy érte kell menni a csomagért?
Az megvan, hogy az átvevőpont esetenként több 10km-re van? Ne csak Budapestben gondolkozz.
Nem neked való az Ali standard shipping, sőt lehet a külföldről rendelés sem, ha ezen fennakadsz.
Címre, házhozszállítással rendelünk és ez eddig működött is. Most tájékoztatás nélkül bizonyos csomagok véletlenszerű átvevőpontra érkeznek. Igen, én is fennakadnék ezen.
Jester
-
Topikgazda
válasz ecaddsell #33400 üzenetére
Srácok tévedésben vagytok, ennek a szállítási módnak semmi köze a Posta lassúságához, az AliExpress szállításaimnál a Cainao a legfőbb logisztika, ők szerződtek EU-s logisztikai cégekkel és az ami a Cainao szállítási mód az azokkal kerül használatra.
Te kaptál sms-t mert nem hagyták le a telefonszámot vagy nem volt olvashatatlan. és az e-mail címed is rendelkezésükre állt. Mi van ha nem?
Téves a megközelítés is én megadtam egy címet hogy hova szállítsák, oda kell. Van egy adás-vételi szerződésem az AliExpres eladóval, benne a teljesítés helye, a PP pont nem az.
Még a kínai PTK adás-vételi szerződési feltételeinek szabályai is egyeznek a miénkével lényegében. Nincs betartva a szerződés.
Hogy intézed a sérült csomagolású küldeményt?
Miért nem címen kézbesíti a Sprinter? Én mint vevő nem adtam erre felhatalmazást azzal hogy AliExpress Standard szállítást jelöltem. Sehol nincs erre az új módira utalás az AliExpress részéről.
Az utóbbi időben ők is folyamatosan megsértik saját szabályaikat. Miért nem kapunk visszaigazolásokat a vásárlásokról? Miért lehetséges hogy vásárlás törlési kérést figyelmen kívül hagyja az eladó? Nem tudom használni az Alipay fizetési védelmét, mert a vásárlásom nem kerül be a rendszerébe?
Egyre több a nem megérkező küldemény, egyre több a bizonyíték olyanokra hogy fel sem adják. Írhat be másnak a nyomkövetési számát, de ha feladta akkor miért nem kapom meg, mert ha más a szám, akkor még ide kéne érnie.
Nagyon a gagyi irányba kezdtek el megindulni. -
Knapp
csendes tag
válasz ecaddsell #35818 üzenetére
A helyedben én már az első ilyen után NEM az Ali Standard Shipping-et választottam volna (mert eddigi tudomásunk szerint csak az megy Meest-el).
Több tucat párhuzamos rendelésem volt, amelyek szakaszosan érkeztek meg, más-más időpontban. Az elindításuknál fel nem merült, hogy probléma lehet.
Eleinte nem is volt gond, egy közeli érdi gyógyszertárba küldték a csomagokat és valóban gyorsan megérkeztek.
Aztán novembertől a gyógyszertár mint PPPont megszűnt, ekkor "sorsolták" nekem a törökbálinti elérhetetlen benzinkutat.
Onnantól vannak gondok és azóta kell mindig átirányítanom elérhető helyre.Az viszont csak most januárra derült ki, hogy két csomag végleg eltűnt, miközben egyik PPP-ról a másikra egyszerre szállították volna át ezeket.
Ma tudtam meg, hogy egy 3. csomagot meg átirányítás helyett visszaküldtek a feladónak...
Ezek már inkább a Sprinter hibájának tűnnek...Az meg csak az elmúlt két hét disputáiból derült ki, hogy az ali sikeres, igazolt kézbesítésnek veszi már a PPPontra kiszállítást is.
Szóval most van ideje levonni a következtetéseket és talán ez az infó másnak is hasznos.Egyébként a karácsony előtti forgatagban nekem még fel sem tűnt, hogy az AE Shippinggel feladott csomagok mennek a Meesttel, amíg rendben megérkeztek, addig ez nem is érdekelt.
Bőven 1000 felett van már az alis rendeléseim száma, így az elutasított panaszaim ellenére ígértek kárpótlást és valóban, néhány tételnél az itteni délelőtti üzenetem óta "valid" státuszba került a reklamációm.
A logikát nem teljesen értem, volt a rendelésben (csomagban) 5 különböző tétel, abból mondjuk kettőnél látom, hogy jár a visszatérítés, a 2 még függőben van, egy meg invalid...Talán úgy vannak vele, hogy hülyeségeket beszélek, de már sokat rendeltem tőlük, így egy kis apróval leráznának...
-
Topikgazda
válasz ecaddsell #36902 üzenetére
Már írtam pár napja, ez a helyzet a játékkal, amíg te írtál addig ettől függetlenül kértem hogy megfelelő szintem maradjon. De ezt is folyamatosan írogatom.
Máshol is van ilyen gond, ott vannak akik azóta nem látogatják a topikot, mert nem egészséges az arány. Sajnos én nem tudom ezt feloldani.[ Szerkesztve ]
-
bepken
veterán
válasz ecaddsell #39849 üzenetére
egyéb opció majdnem annyiba került, mint a csomagom, így az nem tűnt logikusnak. így viszont akkor tudom, hogy semmi jóra nem számíthatok....
╔═══════ "Csak egy visszatérés létezik és az nem a királyé...hanem a JEDIÉ!" ═════╗ ╚════════════════ Xiaomi Mi A1 ═════ Huawei Nova 5T ═════════════╝
-
Topikgazda
válasz ecaddsell #40191 üzenetére
Nincs ilyen opció, pontosabban van egy egyszerű, belépsz a shopjába és a keresőben azon az oldalon, a webshopba keresel.
Van keresel egy terméket, feladja a listát ott választasz.
Ekkor lesz keresési lehetőség a az üzletben (In this store) vagy az AliExpressen ( On AliExpress)Vagy a Store home-ra kattintasz és akkor ott tudsz keresni, képen jobb szélen a nagyítós rész
Ha egy terméket keresel az pedig feladja az összes webshopot, de mivel 50 karakter a kereső szó, nem lehet kapcsolt keresést csinálni.
-
mrzed
senior tag
válasz ecaddsell #43637 üzenetére
V/, ecaddsell:
Köszönöm az információkat.
Azért az már probléma, ha már az eu-ban is gond az, hogy elvégezzék a munkájukat. Ezek is ali std shippinges cuccok, bár a korábbi tapasztalatok alapján megrendeléskor is a post nl-re kattintottam volna. Viszont úgy néz ki, hogy ma már ez nem annyira nyerő. -
Topikgazda
válasz ecaddsell #46571 üzenetére
Mivel eltelt az elküldéstől számolt 10 nap indíthatsz dispute-t amelyben visszakéred a pénzt ha elfogadja akkor a pénzed visszakapod.
A nehézség az hogy nehéz lesz olyan indokot találni amit nem utasít el a rendszer azzal hogy szállítás alatt van, de kezd a meg nem érkezettel elsőként. -
oba
addikt
válasz ecaddsell #49433 üzenetére
Szerencsére nálam normálisabb volt az eladó, ő maga ajánlotta hogy kérjek refundot. Amit meg is tettem és ő jóvá is hagyott már, és az Ali szerint is lett "utalva". Bankkártyával fizettem de még nem érkezett meg. De gondolom idővel meg fogom kapni. Ez 43 dollár értékű rendelés volt. A trackingen látszott is hogy shipment cancelled, az eladó azt írta, hogy "abnormal shipping behavior" jelentsen az nála bármit is. Fura, mert már volt tőle rendelésem múlt hónapban ami meg is érkezett. De szerintem többször már nem fogok tőle venni semmit, pláne hogy ilyen shopxxxxxxx neve van :) Figyelni kell tényleg.
-
Topikgazda
válasz ecaddsell #51050 üzenetére
Sajnos rátapintottál a lényegre, ez lesz a probléma, ami nem -általuk annak tekintett- könyvelt küldemény, annak ők adnak egyedi számot és úgy könyvelgetik és nem valószínű a követése.
Téged a címzés alapján értesítenek, ezért is kérik hogy legyen megadva a telefonszámod, e-mail címed a küldeményen. Ha ez nincs akkor marad az levél értesítő.
Viszont nem minden esetben fogod tudni hogy miről van szó, ha egyidőben több ilyen beszerzésed van.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz ecaddsell #51054 üzenetére
Pont ez a bökkenő, de azt írták hogy meg fognak egy értéket adni ami a csomagoláson van. Ha a Csökkentett adattartalmú vám-árunyilatkozattal való vámkezelés csinálják akkor ebből indulnak ki, ismerve hogy az mindig kamu érték és ha nem kérnek vételár igazolást akkor azt fizetjük ki amit ők írnak. Teljesen mindegy hogy mi van benne, melyiket fizetjük. Ha a Posta szerint az 2 € annak ellenére hogy 25 €, nem állunk le vitázni velük.
-
peestike
senior tag
válasz ecaddsell #57495 üzenetére
Az a vicc, hogy rendeltem az évek alatt többször innen, majdnem 88000 eladás, 98.4%os eladó.
Múltkor rendeltem Belgiumból, sokkal kisebb eladással rendelkező megkérdezte, hogy bocs, nincs a belgáknál, jó lesz e németből. Ilyen is van...42 - Nincs is jobb, mint egy kis kötöttség, ami ellen az ember kényelmesen lázadozhat.
-
Jahno
őstag
válasz ecaddsell #57658 üzenetére
Nem nagyon jött email, néha a futár felhívott, egy időben azt hittem, hogy rendbejön a módszertan, aztán ez is elmúlt. Átirányítani meg nem tudom, nincs aki átvegye, szóval mindenképpen más irányú megoldás kell.
Kevesebb kiszállítás is jó lenne, de nem így. Postára meg meló után simán beugrom, ott megyek el előtte, általában sokat nem is kell várni.
Most utóbbi pár csomagnál azt csináltam, hogy írtam az ügyintézőnek, ez volt a sorrend, amire azt írta, hogy depóban majd személyesen átvehetem, akkor váltott az állapota kiszállítottra. Én meg reménykedtem benne, hogy azért, mert személyes átvétel lesz. Többinél mikor megjelent Pesten a csomag, akkor túl korán írtam, amikor futárnál volt és sikertelen, akkor már túl későn.
"vásárlásnál nagyjából el tudod dönteni neked melyik a jobb."
Ezzel csak az a baj, hogy nagyjából és az nem teljesen okés.
-
Jahno
őstag
válasz ecaddsell #57662 üzenetére
Cím elvileg ott van és ha ennyi más egyebet tudnak küldeni meg folyamatos a kupon, az akció, megérkezik a visszaigazolás és sok más, akkor valószínű nem velem van a baj, hogy rossz helyre írtam az emailcímet, esetleg elgépeltem vagy valami más egyéb:
Persze olvasom itt is, hogy a cím 2. sorába meg ide-oda írjuk be, egyelőre hektikus az egész és egy darabig kísérleteznék ezzel más hülyesége miatt, de inkább nem.
Csomagpontra letétel még határeset volt, meglepődtem, de legalább jött SMS és sok nap múlva is át lehetett venni. Elsőre azt hittem, hogy valami tévedés. Így most ExpressOnenál még egy nagyobb csomagom van, ha ez is elkallódik, akkor nem tudom mi lesz, felgyújtom az egész kócerájt a fenébe. Ma esett be, múlt héten már érdeklődtem, hogy mit lehetne majd tenni, hogy ne járjak így, de úgy néz ki, hogy 100%os megoldás inkább nincs.
-
ecaddsell
aktív tag
válasz ecaddsell #57822 üzenetére
Megjött a FedEx válasza: Mivel "a vámkezelés pillanatában az e-vámban a fuvarlevélen és a számlán sem volt feltüntetve az IOSS szám" így nekem kell intézni a NAV-al (fogalmam sincs mit, sosem intéztem ilyet korábban). Azaz bár elküldtem nekik mindent, az ÁFÁ-s számlát amit letöltöttem, az IOSS számot amit az eladó elküldött, de elkéstem.
Eleve ők sosem kerestek engem (lehet az e-mail címem sem jutott el hozzájuk?), csak én őket.
A csomag átadáskor nem kellett fizessek, majd küldenek valami bizonylatot, ez alapján kell az ott megadott számlaszámra fizetni.Igazán remek ez az IOSS rendszer, megint kétszer lesz ugyanarra a termékre az ÁFA kifizetve (itt nem is keveset bukok ezen, ez nem annyira filléres csomag volt...).
Szerencsére ez volt az utolsó idei rendelésem.
-
Topikgazda
válasz ecaddsell #57877 üzenetére
Ha véletlenül nem fogsz kapni semmit akkor persze ne csodálkozzál. Egyébként keresniük kellet volna az előzetes vámkezelési információk bekérése miatt és akkor tőled meg tudták volna az IOSS azonosítót és az áfa kifizetési igazolást. Innentől kezdve egy picit sem érzem korrektnek az eljárásukat.
-
Topikgazda
válasz ecaddsell #61059 üzenetére
Köszi a kiegészítést, végül is választhatóak ők is szállításra, az hogy én nem szeretem a fafejű ügyfeles embereket az nem kell hogy befolyásoljon bárkit is. Hozzáteszem bizonyíthatóan elküldtem nekik mindent aztán egész véletlenül nem találták meg a szállítmány feldolgozásnál, nekem kellett bizonygatni hogy már pedig megkapták és jó lenne ha abból dolgoznának, 10 napig "vitáztam" velük.
-
cof
veterán
válasz ecaddsell #65607 üzenetére
Pedig nem nagy varázslat.
Alapesetben az eladó a regisztrált email címedet is megkapja és továbbítja is feladáskor.
Account - Settings - Edit profile
[kép] Tiszta és egyértelmű, nincs ezen mit ragozni. Email address mező.
Itt található a regisztrált email címed. Ha itt látod az email címedet akkor az eladó is tudni fogja és továbbítja. Elég buta program lenne ha csak egy változó alapján ismerné fel az email címet mint a @ ettől még lehet hibás a cím és akkor nem sokat ér, meg bárhova írhatok ilyen karaktert a cím mezőben.
Maradjunk annyiban ha valaki Facebook, vagy Gmail-al regisztrált és be van írva a cím mezőbe az email címe és úgy kap email-t akkor elhiszem, hogy ez a módszer működik. Mivel ilyenkor az Ali rendszerében nincs email címed csak egy belső kreált címed van ha 3rd party szolgáltatón keresztül lépsz be.
[ Szerkesztve ]
Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!