Hirdetés
-
PlayStation Plus 2024 Essential - A májusi lista
gp Ebben s hónapban többek között a Ghostrunner 2-t kapják meg az előfizetők.
-
Nemzetközi piacra érkezik az Amazfit Helio Ring
ma Elsőként az Egyesült Államokban lehet majd megvásárolni a gyártó első okosgyűrűjét.
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
atila4
senior tag
Egy fél év után megverték a modellemet turbosquidon. Elég sokat levont. Felét kaptam csak még az árnak, de örültem neki, hogy valaki hasznát vette
Windows 10 / Galaxy S 7 / Asus ROG
-
-
szilas87
újonc
Sziasztok!
Azt hogy tudom megcsinálni, hogy van egy boxom, abból kijön egy kötél, és lóg rajta egy golyó. És ahogy leesik a golyó úgy nyúljon a kötél is? Milyen módosító vagy mi kell hozzá?
-
Rayyy
senior tag
Hell!
Backburner kérdés:
Tudja valaki, hogy hogy lehet job-ot menteni max-ből és CSAK job-okat hozzáadni a backburner-hez? Gyanús, hogy nem lehet ilyet, de legalább megkérdem.
Mert számomra hihetetlen, hogy csak úgy lehet a fájlokat befűzni a netrenderbe, hogy mindegyiket külön megnyitom és beállítom, mindezt úgy, hogy közben az elsőt már elkezdi számolni, mert a Submit gomb megnyomása nem csak queue-ba rakja, hanem el is startoltatja az adott fájl számolását. Esetleg ezt a start funkciót lehet valahogy késleltetni?Minden a legnagyobb render!
-
viktorhmv
senior tag
Sziasztok!
Grafikuskent dolgozom de szeretnem magam tovabb kepezni 3D iranyba is. Elsosorban latvanytervek elkeszitesehez es csomagolas tervezeshez keresek celszoftvert. Ezekre a feladatokra mennyire alkalmas a 3D Studio Max? Esetleg tudnatok egy szoftvert ajanlani?
Koszonom szepen!
Grafikai és arculattervezés. Ezzel foglalkozom hivatás szerűen. Ha szükséged van egy lelkiismeretes tervezőgrafikusra akkor dobj egy PÜ-t nyugodtan. www.viktorsebok.com
-
erer1000
őstag
nemrég kezdtem el max-ezni, viszont nem jövök rá egy dologra.
egy embert kezdtem el, úgy hogy függőlegesen a felét, majd tükrözni akartam és egyesíteni.
ez volt az elv.
tükrözés megy, de nem tudom hogyan kéne egyesíteni az eredetit és a tükörképét hogy egy objektum legyenM5A99X-EVO R2.0 , 1050Ti, 4x8GB 1960MHz , FX 8350@4,4GHz, 1x3TB+2x1TB HDD, 120GB+480GB+1TB SSD || HP Pavilion 15-CX0000NH
-
pikszel
őstag
válasz erer1000 #6913 üzenetére
Ha csak egyszerűen klónoztad és tükrözted, majd egymás mellé mozgattad a két objektumot, akkor > Attach > vertex alobjektum módban kijelölöd az érintkező pontokat és jöhet a Weld. Viszont erre van egy módosító, a Symmetry. Ekkor elég a modell felével bíbelődni, a többit elvégzi magától. Arra azonban figyelj, hogy a Mirror gizmó jó helyen legyen. A Symmetry módosító mellett a kis + jel, kijelölöd a Mirror-t és a mozgató/forgató eszközzel pozícionálod, ahogy szeretnéd.
Itt van egy kép a módosítóról. Itt láthatod is, hogy a bekapcsolt Weld Seam össze is "olvasztja" a két felet, a Slice Along Mirror pedig eltávolítja az egymásba lógó felesleget.
[ Szerkesztve ]
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
rlazol
addikt
sziasztok!
van egy mashem és két kérdésem
-a mash 268 MB. hogy tudnám csökkenteni a vertex számot anélkül, h jelentősen romlana a -minőség?
-hogy tudom azt megcsinálni, ha mash egy alap színű, de az animáció során az egyik része más színű lesz? Mint amikor rákkattintasz valamire és azzal kijelölöd az adott részt.köszi
Az orvosom szerint elmebajban szenvedek. Ez butaság. Minden percét élvezem!
-
pikszel
őstag
Szia!
A mesh optimalizálásához pont a nevéhez illő Optimize módosító lesz a segítségedre.
Az objektum egyes részeinek átszínezéséhez hozz létre több anyagot különböző színekkel, majd azt polygon alobjektum módban húzd rá a kijelölt lapokra. Ha ez kész, akkor lent az idősávon kapcsold be az Auto Key gombot, húzd a lejátszófejet a kívánt időhöz (az animáció időtartama), majd az anyagszerkesztőben egyszerűen változtasd meg a színt. Kapcsold ki az Auto Key-t a nem kívánt animációkhoz és most ha húzgálod a lejátszófejet, akkor már láthatod is az eredményt. Ha ere gondoltál.
Üdv,
p„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
blountex
senior tag
Hello!
Hogyan lenne ezt célszerű megcsinálni?
[link]Többszőr próbálkoztam már a kivágással (más objektumoknál is), de elég macerás a Maxban.
Elvileg úgy tudom, hogy a Snap Togglenél a Vertexel kell rárajzolni az objektumra, viszont ilyenkor a Turbosmoothal nem mindig okés a dolog és elég nehéz kiigazítani...
[link]
Gondolom a felületét érdemes UVban megcsinálni és Photoshopba rátextúrázni?[ Szerkesztve ]
-
snots
tag
válasz blountex #6918 üzenetére
Hát, az biztos, hogy a legjobb akkor lesz az eredmény, ha megmodellezed.
Magát az oldalsó részt nem bonyolult megcsinálni, 5 perc alatt összedobtam valami "hasonlót". (persze az kicsit erős túlzás, hogy hasonlót, csak próbáltam elkapni a lényeget, pontosan nem is tudom, hogy mi lehet ez, az biztos, hogy ezt a formát szépen megmodellezni kellemes kikapcsolódás lesz)Az egész, amit én csináltam spline-okból készült, majd az array tool használatával körve lett forgatva a "minta".
Szóval az egészből a legkevésbé bonyolult a "kivágások" megcsinálása. Ha ezt én 5 perc alatt felhajigáltam ilyen el nem ítélhető minőségben, akkor fél-1 óra alatt teljesen precízen megcsinálható maga a körforgásos mintázat (persze ezzel még közel sincs vége a dolognak).[ Szerkesztve ]
-
pikszel
őstag
válasz blountex #6918 üzenetére
Én is máshogy kezdtem volna. Az oldalfalat görbével megrajzolva, (akár egy arra hivatott szofrverrel) majd extrudálva készítettem volna el az oldalfalat.
És nagyban függ attól is a dolog, higy mihez kell a modell.
[ Szerkesztve ]
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
blountex
senior tag
Köszi a válaszokat.
A Maxot még elég kezdő szinten tanulgatom, sok minden van amit még nem tudok/ismerek.
Amit még használni szoktam az Autodesk Inventor. Abba elég könnyen meglehet csinálni az oldalfalat és extrudálni.[ Szerkesztve ]
-
Rayyy
senior tag
Arra van ötletetek, hogy a 2015-ös miért csinálja azt, hogy az egérgörgetésre általában jól zoom-ol, de néha ugrik egy-egy hatalmasat? Nagyon idegesítő.
Minden a legnagyobb render!
-
Clickbait
aktív tag
Sziasztok!
Egy hobbi szinten tudó, konyító embert keresek, segítségre lenne szükségem!
Készülő játékprojtektem közepén tartok, egy-két modellem azonban a levegőben "lóg" nincs jelenleg 3DS Maxra időm, a legtöbb modellemet ott kezeltem.Úgymond egy társat szeretnék pár hónapra, akivel a modelleken közösen tudok dolgozni. Ha van bárki ilyen, aki segítene nekem, és részt venne egy játék fejlesztésében, dobjon nekem egy PÜ-t, és a többit ott meg tudjuk beszélni barátibb hangulatban.
You got clickbaited.
-
SzK50
csendes tag
Állás ajánlat!
http://epiteszforum.hu/3d-latvanytervezo-munkatarsunkat-keressuk
[ Szerkesztve ]
-
InterFox
senior tag
Sziasztok.
Autodesk termékeknél az miért van, hogy egyik gépen (intel alapú laptop) tökéletesen működnek, minden + Scripte-t elfogad, még az asztali gépnél (AMD APU+NVIDIA) már az indításnál License-et kell cserélni és később sem működik rajta szinte semmi amit kívülről akarok behívni.Mind a két gépen ugyan az a 64bit-es Win10 és ugyan az a 64bit-es Maya 2015-van.
Konkrétumok:
Unreal Engine 4 Maya_AnimationRiggingTools-át akarom használni.(tudom-tudom, de a Maya fórum sok sok éve halott és a probléma szinte az összes Autodesk programot érinti)
Laptopon minden további nélkül működik, de az asztalin a világ összes hibáját előhozza.Van valami + file vagy driver vagy telepítési trükk, ami segíthet a problémán?
A válaszokat előre is köszönöm.
kép:PSN ID: interfoxthedead
-
InterFox
senior tag
Más(3ds-es kérdés)
"convert to editable polygon"-ból hogy tudok visszaváltani "objectum properties"-re, tehát az objektum eredeti állapotába ahol meghatározható volt a magassága a szélessége stb..?
A külön menüablakot megtaláltam, de az ilyenkor már nem szerkeszthető, vissza kéne váltani hozzá teljesen.PSN ID: interfoxthedead
-
-
szabog4
aktív tag
Üdv mindenkinek!
Átlehet állítani valahol, hogy CPU-ból rendereljen és ne a vga-ból (GPU? )?
Amennyiben igen, megírnátok, hogy hol?Vettem új alkatrészeket, de a vga maradt, tekintve, hogy nem volt kedvem ( $ ) másikat venni még...
Ugyanúgy 10mp volt 1 kép!Asus m2v --> Asus z87 Deluxe dual
AMD core 2 duo 3800+ --> Intel I7 4770k
Kingston DDR2 4x1gb 1066mhz --> Corsair Vegeance 2x8gb 1600mhz
(800 tudott menni az alaplap miatt...)Sapphire HD5770 1gb (Karácsony táján váltás)
Segítséget előre is köszönöm!
[ Szerkesztve ]
HUN_Thorpedo
-
snots
tag
válasz szabog4 #6935 üzenetére
Ebben az esetben a VrayRT beállításainál kell módosítanod a lentebb is látható Engine type paramétert (CPU-ra, ahogy a képen is látható).
Ugyan bár kellemesen hangzik az az i7 4770k, de azért nagyon komoly csodákat ne várj tőle, ezzel sem fog kijönni 2 perc alatt egy kép. Egyébként nem teljesen értem, hogy miért erőlteted a VrayRT-t jelen esetben, amikor a 3-as Vray-ben már megtalálható a progressive mode, ami valami igencsak hasonló, ugyanakkor nincsenek benne azok a limitációk, amik a VrayRT-ben igen.
A limitációkkal kapcsolatban lásd ezt a listát:
http://docs.chaosgroup.com/display/VRAY3/V-Ray+RT+Supported+Features
Ahol a no felirat szerepel, az bizony nónó.
[ Szerkesztve ]
-
zolee0808
csendes tag
Üdv! Gyertek az első magyar 3D modellezők fórumára, és csatlakozzatok! Hogy mindenki megkapja a választ kérdéseire. Regisztráljatok és népesítsük be a fórumot! MODELLEZŐK VILÁGA ITT
[ Szerkesztve ]
Zolee08
-
Rayyy
senior tag
válasz zolee0808 #6939 üzenetére
Egy kis kritika:
- a fejléc grafika visszataszító, semmi szükség azokra az effektekre
- a modellezők nem textúrázók, animátorok, stb... szóval kicsit szűkre van szabva a név a témákhoz képestAmúgy hajrá!
Abban egyetértek, hogy még ezt a fórumot is ritkán használják, főleg a haladók és profik, akik inkább külföldi oldalakon töltik az erre szánt időt.Minden a legnagyobb render!
-
Tibcsi55555
tag
Én teljesen egyetértek egy ilyen oldal létrehozásával. Ez a topic hasznos, de egy erre specializált forum videókkal, beszélgetésekkel nagyon hasznos volna.
-
Rayyy
senior tag
válasz Tibcsi55555 #6942 üzenetére
Volt, world3d.hu volt a címe, elég jól indult, de a bezárása előtt már sok vita volt, tele volt szemetelve, a hozzáértőknek már nem volt türelmük az ezredik szuperkezdő kérdéshez, meg a szánalmas képekhez, amiket egyesek feltöltöttek, hogy aztán megsértődjenek a kritikán.
Amúgy mivel kis hazánk piaca enyhén szólva is kicsi ebben az iparban, a szakemberek általában külföldre / külföldön dolgoznak, külföldi oldalakon kommunikálnak, amiből viszont van sok igényes...
...de ettől még mindig hajrá!Minden a legnagyobb render!
-
Gus-T.
tag
Sziasztok.
az alábbi kérdésemet a "milyen gépet vegyek" -ben is feltettem, kaptam is rá javaslatot, de itt is szeretném megkérdezni, hogy milyen platformra érdemes most beruházni kb 2-3évre..
Szeretnék segítséget kérni 3D modellezés ill. renderelés-ben is jártas emberkétől is, az új gépem összerakásánál. már ott elakadtam hogy milyen chipset milyen foglalattal... szarráolvastam magam, de inkább kérdezek:
ez a cserélendő gépem:
- Asus Sabertooth P67 rev3
- i7 -2600k 3.4GHz
- 4x4 GB Corsair vengeance ddr3
- samsung ssd 830 256GB
- EVGA GTX 580 3GBram
- Corsair TX 850 táp
- Win 7 prof 64bitAz alap szitu hogy a meglévő gépemet átadom komplett a munkatársamnak,
aki főleg Adobe, corel, rip szoftver-eket használ... Képszerk, négyformátumú nyomtatás stb..-így nekem kellene egy relatíve jóval erősebb... ráadás gyorsulást szertnék elérni Cinema 4D -ben,
mivel mostanában rászoktattak a megrendelők és itt kéne a rendergyorsítás!!!DE nem szeretnék Firepro vagy Quadro tesla ... ordaskártyákat...
Beérném egy EVGA v. Palit 980ti 6GB-vel is hátha játszanék is... (~200-240e tudom...) de viszonylag tele van CUDA-kal
Tehát:
erre használnám: - munkára, PS, Corel, Cinema 4D - renderelésre - Néha játékraezekre lenne szükségem: - alaplap, proci, vga, memoar, ssd v. m2 ?, táp
preferált, eddig bejött :
- ASUS (Sabertooth) alaplap,
- i7 de melyik?
- EVGA vga-k, az elmúlt 4 vgam EVGA-volt és hibátlanok voltak...
- Ram: 16 v. 32 ? platformfüggő gondolom... és a késleltetés mizériákat én már nem is értem bocsi...
ITT az egyik nagy kérdésem: számít e a DDR4 renderelésnél, ha igen akkor kb hogy viszonyul..?ennyim lenne rá kb.: - 4-500e... attól függ éri-e?
- pl a ddr4-ben nem vagyok biztos hogy most még érné nekem, de meggyőzhető vagyok és érvekkel..A fő kérdés hogy mi számít jobban:
-4 mag vs 6mag (a 8magr valsz nem lesz pénzem..)
- i7, DE? - Sandy Bridge (v. E), Ivy Bridge (v. E), Haswell, Haswell Refresh / Devil's Canyon, skylake?
-DDR3 vs DDR4Nagyon köszönöm előre is, főleg ha rendereléssel kapcsolatban is tudtok pro-kontra javasolni konfigot.
Bocs hogy hosszú, és egy picit kétségbeesett, de még pénteken meg kellene vennem a gépet hogy jövő héten tudjak vele dolgozni.
Ezer hála ha tudtok egy kis iránymutatást adni..
-
Tibcsi55555
tag
Ebben igazad van, a world3d jó kis gyűjtemény volt és abban is igazad van hogy sokan külföldre dolgoznak. Én beszélek angolul, szóval nem baj ha nem magyarul van a tutorial, de azért az anyanyelv az azért csak más Igen, sajnos az emberek sokszor lusták utána/visszaolvasni jó pár dolognak és a sok ismétlődő kérdéssel elrontják az egészet.
Ezért szerintem valami olyasmit kellene kreálni hogy kezdő és haladó csoport, vagy valami hasonló nevekkel ellátott csoportot.
Ha valaki teljesen abszurd basic dolgot kérdez (pl guglizható is), és ezt a haladó csoportban teszi fel akkor azt átmoderálni a másik standard-be és ennyi. Mondjuk ehhez kellene egy moderátor is.Sajnos abban is igazad van hogy kritikát meg nem úgy veszik nagyon sokan hogy próbálunk segíteni, hanem csak "okoskodásnak", avagy valami bántásnak érzik. Azokat nem is értem hogy miért kezdenek bele a grafikusi pályába. Mindenkinek valahol el kell kezdeni és kell az útmutatás
Én drukkolok, hogy a site majd beinduljon, de tényleg kétséges egy kicsit.
-
Rayyy
senior tag
Ez az én véleményem a rendert tekintve:
RAM: nem számít a DDR4, tökéletes a DDR3, illetve a késletetés és a sebesség sem számít, viszont legyen sok! >> szóval 32 GB-ot javaslok.
CPU: itt a magok száma a fő, nem lényeges az utóbbi 1-2 évben megjelentek közül, hogy melyik kódnevű prociról van szó... ja és mindenképpen Intel procit ajánlok.
VGA: ez totálisan attól függ, hogy VGA vagy CPU rendert használsz-e. Én CPU rendert használok és nem játszom, szóval ebbe nem nagyon szólnék bele, de a lényeg, hogy minél több RAM legyen rajta, mert a GPU rendereknél általában az a szűk keresztmetszet. Ha CPU render, akkor meg simán jó a 100e alatti kategória is.
SSD: szerintem a megbízható márkák bármelyikét választhatod, úgy számolj a kapacitásával, hogy kb. 30 GB-ot mindig kell rajta üresen hagynod, hogy tudjon legózni és akkor nem lesz vele bajod
Táp: szintén legyen megbízható márka és mondjuk 600 W... ennél nagyobb már nem kell, persze függ attól, hogy hány vinyód lesz benne és hogy végül milyen VGA-t választasz.A jelenlegi gépednél nem fogsz ezerszer jobbat kapni, a renderidők nem fognak órákat csökkeni. Ilyen szinten inkább elgondolkodnék 3-4 darab olcsó (mondjuk q6600-as), pár éves gépen, amit beállítanál distribute renderbe... az már ingencsak lökne a dolgon.
Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
válasz Tibcsi55555 #6945 üzenetére
Pont az állandó moderátor hiánya miatt vérzett el a world3d. Az nagyon kell minden szakmai oldalra. Anélkül szerintem belevágni is felesleges.
Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
ÚÚÚ, most nézem, hogy egy olyannak próbálok segíteni, aki Corel-t használ?
Akkor visszavonom: AMD-t ajánlok a legdrágább RAM-mal, elég a 4 GB, viszont VGA-ból csakis a Titan jöhet szóba, SSD-t és tápot tekintve pedig a legolcsóbbak is megfelelnekMinden a legnagyobb render!
-
Gus-T.
tag
Köszönöm a választ.
Volt egy ilyen érzésem, mármint az irányvonalat nézve.
De a egy hason fórumban amint szóba jött a keretösszeg,
ott egyből azt javasolták hogy ott már alap a DDR4..
(mondván nincs nagy árkül. memoárokban és a procikban, DE az alaplapoban igen)és innentől nem mindegy, hogy azt az alaplap különbséget (kb.-30-45e) kitoldva, egy 6magos felé nézelődjek esetleg... (term, az intel i7 az alap, csak melyik?)
Jól gondolom, vagy baromságokat írok?
Új hozzászólás Aktív témák
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Politika
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Mászós topik - falmászás, via ferrata, sziklamászás, hegymászás
- Milyen autót vegyek?
- Gumi és felni topik
- Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
- Túra és kirándulás topic
- LEGO klub
- További aktív témák...