- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- iOS alkalmazások
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gus-T.
tag
Egy kérdés:
A h4d.hu teljesen lehalt?
ott is próbálkoztam volna tanácskéréssel, regisztráltam is, csak épp nem enged be, mondván nincs aktiválva... (pedig meg is jött az emil, klik is volt, megis köszönte stb)
-
Tibcsi55555
tag
Ha nagyon fontos a renderidő és miért ne lenne az, akkor tudsz bérelni render farmokat. Természetesen nem olcsók, de itt ugye csak te tudhatod hogy megéri a sokkal gyorsabb render/animáció vagy bármi hogy farmot bérelj.
Amúgy valóban az AMD nem erre való. Nekem egy FX8320 van 8GB 1866 rammal és egy 760GTX. Szóval ez nem a nagy munkákra való, de megteszi egy-egy kisebb projektekre és ezzel lehet gammázni
Illetve az Apple háza táján is lehet hogy érdemes körülnézni, mert azok a gépek az ilyen munkára nagyon jók, csak nem olcsók sajna.
-
Rayyy
senior tag
Igazad van, tényleg elég az 5820K.
[5930 vs 5820]
Reméljük, hogy még nem vásárolt be[ Szerkesztve ]
Minden a legnagyobb render!
-
snots
tag
Tulajdonképpen tényleg csak egyetlen "hátránya" van az 5xxx szériának, az alaplapok viszonylag magas ára, bár az utóbbi időben már azok is kezdtek elfogadható mértékűre mérséklődni. A memória, attól függően, hogy mennyire akarsz extrém teljesítményűt venni, 32 giga körül úgy 70 ezernél indul, ami ekkora méretnél teljesen elfogadható árnak minősül, a DDR3-as sem kerül ennél sokkal kevesebbe.
Arra azért figyelj oda, hogy valami márkásabb, drágább tápot vegyél, ne add meg az esélyét annak, hogy a drága pénzen összerakott konfigurációt valami 10-20 ezer forintért vásárolt táp egy szép napon magával rántsa a pokol bugyraiba, én ezen biztos, hogy nem spórolnék.
Nem árt továbbá valamilyen megfelelő hűtésről sem gondoskodni, főleg, ha tuningolni is akarod a processzort, ami még ezen a szinten sem árt, főleg nem akkor, ha renderelni akar az ember, ahová meg semmi nem elég. Manapság viszonylag olcsón kaphatóak kompakt vízhűtések, de ha ettől elzárkózol, akkor 20 ezer forint környékén már teljesen normális léghűtések is vannak.
Az 5820k jó eséllyel elszaladgál úgy 4.3-4.5 Ghz környékén, ami már kellemesnek tekinthető teljesítménynövekedést eredményez.Az előrevetített 500e forintos keretből, komolyabb videókártya és monitor nélkül, egy kellemes, jelen pillanatban jónak számító konfiguráció rakható össze.
Sok boldogságot hozzá és kellemes 3D-zést vele.
-
Gus-T.
tag
Szia.
Igazad van, holnap adom le a rendelést.. ez lett, ugyanis szereztem még rá pénzt, cserébe befogom a szám
ASUS SABERTOOTH X99
INTEL Core i7-5820K 3.30GHz 2011-3 BOX
CORSAIR Hydro Series H100i GTX Extreme Performance Liquid CPU Cooler (ez fér a házamba)
CORSAIR 32GB Dominator Platinum DDR4 2666MHz CL15 KIT
EVGA 06G-P4-4995-KR GTX980Ti 6GB GDDR5 SC+PCIE
WD Red Pro 3TB 7200rpm 64MB SATA3 WD3001FFSX
SAMSUNG 256GB 850 PRO SATA3 2,5" MZ-7KE256BW
EVGA SuperNOVA G2 850W
-
Feri7619
tag
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem!
Régebben, nagyjából 17évvel ezelőtt használtam a 3D max 4 progit. Az Aurum Bocca 3D studio max könyvéből tanulgattam, de az a könyv már nincs meg, és a MAX is sokat fejlődött azóta.
Angolul nem nagyon tudok.
2 könyvet találtam. Van esetleg újabb kiadású magyar könyv ezeknél?Ezt:
http://www.molybolt.hu/index.php?BODY=Bookinfo&OP=details&ID=64925&VISIT=1&sz=kelly-l-murdock&t=3ds-max-7-biblia-i-iiTermészetesen a fenti link egyben működik...
És ezt: http://www.kiskapu.hu/konyvek/3ds-max-7/
Ezeket a könyveket a 3Ds max 2016-ban használni tudnám? Vagy egy csomó olyan pontba ütköznék, ami a könyvben megvan, de a progiban már teljesen máshol és máshogy, más néven és fejlettebb verzióban, vagyis lehet használhatatlan lenne a könyv?
Még ha nem is teljesen az alapoktól ,de előröl kell kezdenem a tanulást. Nem profi szintig szeretnék eljutni, de egy középszintet szívesen megcéloznék. pl. oldsmobil, űrhajó, autók, tankok, lakások, esős jelenet, víz stb... modellezni, karaktereket viszont kevésbé szeretnék. Most már van gép is hozzá 17 éve még órákba telt egy kép render, persze attól függ mit kellett kiszámítania. A leghosszabb renderem egyetlen képen, 2 nap volt
Most lehet eltartana pár percig az i7-es procival.
A tanácsotokat kérném!
Van esetleg újabb kiadású magyar könyv? Használható az általam belinkelt könyvek a 3ds max 2016-ban? Utána pedig Yotube oktatókra gondoltam....
Szerintetek? A tanácsotokat kérném! Olyan tanácsot, ami előrevisz. Segítséget![ Szerkesztve ]
-
snots
tag
válasz Feri7619 #6963 üzenetére
Nincs különösebben nagy választék magyar nyelvű könyvekből, az említett Biblia (csoda, hogy árulják még egyáltalán, de valószínűleg kínjukban még veszik a népek) arra valószínűleg megfelel, hogy az alapokat elsajátítsd benne. A kezelőfelület alapjaiban ugyan nem változott meg azóta, de a funkciók valamelyest eltérhetnek, illetve mindenképpen kibővültek azóta, elég csak akár pl. a Graphite modeling tool-ra gondolni.
Sajnos, az angol nyelv hiánya itt komoly problémaként jelentkezik, mert a későbbiekben is, szinte csak angol nyelven fogsz találni lerásokat, vagy további tutoriálokat, esetleg megoldásokat egy-egy olyan helyzetre, ha éppen elakadsz. Ugyan valószínűleg előbb-utóbb a max-es fogalmakat fogod tudni majd hová tenni.
A te helyedben (ami főleg az angol nyelv hiánya nehezít meg) elgondolkoznék azon, hogy esetleg valamilyen tanfolyamon részt venni, vannak olcsóbbak, drágábbak, nem feltétlenül 500e forint mindegyik, de lehet, hogy egy pár tízezrest megér az, hogy valamilyen alap szintű tudást megszerezz, pár fogalmat elmagyarázzanak, hátha akkor már könnyebben tovább tudsz lépni majd, és nem lesz annyi idegen, ismeretlen szó.
A youtube jó forrás lehet, bár elsősorban ott is angolul lesz szinte minden, továbbá kérdéses, hogy az ott átadott tudásanyag mennyire tükrözi a tényleges valóságot, illetve mennyire az adott "tanár" látásmódját, vagy leginkább tudását, illetve annak hiányát.
Ui.: Azért i7-esen sem percekbe telik egy render, persze attól is függ, mit látunk a képen.
-
Feri7619
tag
Köszönöm a válaszodat!
Nem teljesen hiányzik az angol nyelv ismerete, de alapozni nem mernék rá. Végül is, már használtam pár évig a 3Ds max-et, tehát annyira mélyen sem kell kezdeni az alapokat, mint aki most találkozik vele először...
Pár perces render alatt azt értettem... hogy amit akkor a gépemmel, egy 133mhz-es Pentiummal 2 napig számoltattam, azt most lehet hogy az i7-es proci egy perc alatt megoldaná, ráadásul mental ray-ben
Ami nekem teljesen idegen, az a mental ray..... de mivel az a max 6-ba tették be először, így a 3D max 7-es magyar könyveb biztos elmagyarázzák...
4ezer ft a könyv, ennyit megér ha a kezelő felületek neve azóta nemigen változott... tehát a menük elhelyezkedését és funkcióját részben megtalálom, ami a hetesben megvoltak. Ami az újítást érinti, megpróbálok majd a yotube- on kiokosodni, viszont említettem, hogy nem profi szinten szeretnék dolgozni vele. Sajnos a tanfolyamok árát láttam... ezért is hoztam fel a témát itt..[ Szerkesztve ]
-
snots
tag
válasz Feri7619 #6965 üzenetére
A Mental Ray mellett/helyett, melegen ajánlott a V-ray rendermotor megismerése, lényegesen szélesebb körben használt és elterjedt. Ennek folyamányaként oktatóanyagot is sokkal könyebben, nagyobb számban találni hozzá.
Valamikor annó én a Mental Ray tanulásával kezdtem, majd csak nagy nyögvenyelősen vettem rá magam, hogy átálljak V-ray-re, akkor is elsősorban csak valamilyen munka reményében. Azóta felé se néztem, különösebben már nem is emlékszem belőle túl sok dologra. Persze alapjaiban lényegében minden rendermotor egyforma, mármint az anyagok, shaderek, fényforrások, kamerák létrehozását illetően, leginkább csak a funkciókban, illetve a render beállításokban különböznek.
Szóval egy szó, mint száz, a személyes véleményem az, hogy a helyett, hogy beleveted magad a Mental Ray megismerésébe, hosszú távon jobban jársz, ha helyette inkább a V-ray-jel ismerkedsz meg.
[ Szerkesztve ]
-
szabog4
aktív tag
Üdv mindenkinek (ismét)!
Érdeklődni szeretnék vga területén! Modellezésre lenne!
Feltettem más fórumba is, de talán itt szakavatottabbakat találok illetve több a tapasztalatotok!
(Nagyrészt játékokról találtam teszteket.)Itt HP-n kerestem!
ATI fronton
100.000ft-ért néztem most egy Radeon R9 390x (8gb-os) vga-t
Nvidia fronton (970 szériát nem akarok, azt mondták abba valami a memória terén nem sikerült jól, hibás...)
100.000ft-ért ASUS STRIX GTX 780 6GB OC néztem, de elvitték sajnos.
helyette nagyon nem találtam jót. Esetleg
140.000ft-ért GTX 980A kérdés, hogy melyiket érdemesebb venni?
Itt egy összehasonlítás a 2 vga-ról! Teszt szerint az ATI jobb.
http://gpuboss.com/gpus/Radeon-R9-390X-vs-GeForce-GTX-980Viszont szeretném a tapasztaltak véleményét is kikérni, hogy ATI-t felejtsek el munkára vagy sem?
(Processzorok terén kikupálódtam, hogy AMD erre a célra nem alkalmas, Intel kell, az megvan!)Segítséget előre is köszönöm!
HUN_Thorpedo
-
-
szabog4
aktív tag
és Toncsi
Köszönöm a válaszotok!
Másik csoportba, azt mondták az ATI a több vram miatt jobban fog jönni. (Pont ez a CUDA dolog miatt nem voltam biztos magamba, mert nagyrészt játékokat hasonlítanak össze [ahol ez nem befolyásoló tényező] és a bechmark tesztek sem épp olyanok [gondolom én] , mint, amire szükségem van.) Van az ATINAK is valami ilyesmije.
8gb-os memóra videóvágásnál jön jól. 512bit megmondom őszintén nem tudom mit befolyásol, de a 256-nál nagyobb (matekból 5-ös) .
970-et is ajánlották, bár arra mondtam, hogy van valami bajuk, széria vagy mifene, aminél kijavítottak, hogy nem hiba, csak nem jól tájékoztattak, tehát alapból valósan 3,5gb a kártya és valamilyen terhelésnél kapja meg a maradék 500mb-ot...vagy ilyesmi. Elolvastam a cikket, hagyjuk!
Miben tér el a 8gb-os ATI és a 4gb nvidia? Tehát a 4gb-os megtud jeleníteni akadás nélkül ugyanúgy egyszerre mondjuk 400 objektumot, mint a 8gb-os? Miben érződik meg ez a vram?
[ Szerkesztve ]
HUN_Thorpedo
-
snots
tag
válasz szabog4 #6971 üzenetére
Az úgy nagyjából rendben van, hogy az eggyel korábbi széria (8xx ugye laptophoz volt), szérián belül eggyel erősebb modellje (780 vs 970) körülbelül egy árban van.
Amúgy az én magánvéleményem is az, most minden komolyabb indoklás nélkül, hogy 3D-re, illetve utómunkára csak Intel és nVidia.
Ui.: 970-es memória "gondokra" reagálva: Annyi probléma volt, vagyis van a 970-es szériával, hogy a 4 GB memóriából az "utolsó" fél GB-ot a kártya valamivel lassabban éri el. Annak ellenére, hogy ez nem volt kifejezetten szép húzás az nVidia-tól, az elérés sebessége elenyészően lassabb csak. Leginkább azért volt annyira hype-olva ez a hír, mert az nVidia szépen eltitkolta ezt a kis malőrt. Ennek ellenére a felső kategória belépjeként a 970-es jó vétel. A 960-as nem igazán hozza az elvárt sebességet az árához képest, a 980-asok, főleg a Ti pedig már kezdenek a "kellemetlen" árkategóriába tartozni, bár természetesen minden csak pénztárca kérdése.
[ Szerkesztve ]
-
szabog4
aktív tag
Összegezve. ha lesz lehetőségem 970 vegyek inkább 780 helyett illetve, ha úgy adódik, hogy lesz megint 780 6gb-os kiadásba, akkor inkább azt? 10-15 között derül ki, hogy megtudom-e venni ebben a hónapban.
Esetleg várható mostanában egy új széria, amitől mindennek lejjebb nyomja az árát némileg?
[ Szerkesztve ]
HUN_Thorpedo
-
snots
tag
válasz szabog4 #6973 üzenetére
Ezt én nem akarom megválaszolni helyetted. Neked kell eldöntened, hogy mennyit számít a 4 vs 6 GB memória, illetve utána kell nézned a kártyák specifikációjának (pl. mennyi CUDA mag), amit én most bocsánat, de nem teszek meg, továbbá mérlegelned kell azt is, hogy használt (780), vagy zsír új kártyát veszel-e (970).
A 780-asban több CUDA mag van, mint a 970-esben, így, szigorúan ezt szem előtt tartva, GPU renderelésre jobb lehet.
Ha aktívan akarsz GPU-val renderelni, akkor alkalom adtán jól jöhet a +2 GB RAM, ugyanakkor valószínűleg technológiában a 7-es széria "elmaradottabb", mint a 9-es.
Új kártyák elvileg ez év második felében várhatóak, de minden bizonnyal azért nem fog a mostani kártyák ára a felére csökkenni, szóval nem hiszem, hogy az újak megjelenése után pl. a 970-es (a mostani 120e forintos árát figyelembe véve) 60 ezerbe kerülne majd.
Én valószínűleg nem vennék kártyát korábbi szériából, bár tény, hogy nálam néha 1-1 játék is lepörög, GPU-val pedig nem renderelek, vagy legfeljebb csak ünnepnapokon.
Viewport sebességben meg lényegében ugyanazt hozza egy 40 ezres, meg egy 150 ezres kártya is. Ha sok cucc van a képen, akkor akad mint a rosseb. Még a jóval drágább Quadro kártyák is szépen kifekszenek egy-egy tömöttebb viewport alatt (Youtube rogyásig van ilyen videókkal). Erre megoldásként az elemek hide-olása, proxy-zása (majd ezt követően pl. point cloud-ként megjelenítése), boxként megjelenítése, stb. szolgál.
Röviden összegezve: Ha nem akarsz GPU-val renderelni, illetve nem játszol komolyabban, akkor akár egy 40 rongyos kártya is bőven sok.
-
szabog4
aktív tag
Köszönöm az időt, amit az okításomra szántál!
Vettem egy erősebb CPU-t (meg miegymást ddr2-->ddr3) ég és föld. (Most i7 4770k, régi amd 3800+)
Nem éreztem sebességbeli eltérést render közben, szóval az volt a sanda gyanúm, hogy GPU-ból renderelt, de feltettem itt az erről szóló kérdésem és megtudtam hol lehet átállítani, hát kiderült, hogy CPU-ból renderel, de fura, hogy nem lett gyorsabb.(Függöny szimulációnál jól jött a 16gb ram, kb ennyi előnyt vettem eddig észre.)Írták, hogy csodát nem kell várni.Tehát, ha vga-t vennék, akkor Titan X javallott? (Most Sapphire HD5770 1gb van)
[ Szerkesztve ]
HUN_Thorpedo
-
snots
tag
válasz szabog4 #6975 üzenetére
Én nem igazán érzem azt, hogy jelen pillanatban akkora hatalmas térnyerése lenne a GPU-val való renderelésnek (bár kétségtelen, hogy kapaszkodik felfelé), kivéve azoknál a rendermotoroknál, amelyek kizárólag csak azzal működnek, de a V-ray, MentalRay nem ilyen. Általánosságban legfeljebb a fények beállítására használja az ember a GPU-s részt, a komolyabb teszteket, vagy a végleges képet, már mindig a processzor számolja.
Az mindenesetre furcsa, ha nem érzed a gyorsulást a 2 processzor között, bár tény, hogy sokan abba a hibába esnek, hogy hosszabb idő után lecserélik a gépüket, aztán azt hiszik, hogy az új gép majd mindent kiköhög 5 perc alatt. Ugyanúgy repülnek az órák, néha "súlyos" órák a renderelésre manapság is, legfeljebb már sztenderden 3-4k-ban renderel az ember, nem 640x480-ban, illetve a rendermotorok is fejlődnek, gyorsulnak, ugyanakkor összetettebb szolgáltatásokat nyújtanak, szóval ami az egyik oldalon gyorsul, az a másik oldalon "lassul(hat)" (realisztikusabb anyagok, fények).
Én spec mindig azt csinálom, hogy reggel szépen elindítom a rendert, ha már "tart ott", hogy látni akarom nagyban, vagy esetleg végleges, akkor 4k-ban, mire a melóhelyről hazaérek, csak készen van. (5820k van 4.3-on)
Szóval különösebben nem érdekel, ha renderelget 6-8 órát, úgy sem figyelem, viszont a privát képeimnél különösen kényes vagyok a zajmentességre, szóval inkább számoljon 2 órával tovább, de legyen tökéletes a kép, mint hogy befejezze 2-4 óra alatt, de zajos maradjon.Mostanában egyébként a V-Ray mellett egyre többet dolgozom Corona-val, ami egy igencsak kellemes cucc és nagyon jól sikerült az RT része is, ami ugyan csak CPU-t használ, GPU-val nem megy, de ennek ellenére is baromi gyors.
Én, személy szerint tuti nem vennék méregdrága videókártyát, már feltéve, hogy meg nem nyerem a lottót, mert akkor már úgy is mindegy. Most egy 970-es van, az is elsősorban a játékok miatt, komoly hasznát nem veszem Max alatt.
-
szabog4
aktív tag
Biztos, hogy van különbség nagy melónál. Én személy szerint csináltam 1 próbát, hogy mennyi idő alatt számol ki 1 képet és 11-12mp körül volt. Nem mérvadó. Nagyszabású rendert nem próbáltam, ott tuti előjön.
Tőlem mehet, akár 1 hétig is.
Lényeg, hogy egyszerre sok modelt a jobb vga sem fog tudni kezelni.
1.400.000 poly van jelenleg, karakterek nélkül illetve a füst, tűz lehet utólag fog belekerülni after effectel. 2 Szintes részletes folyosóhálózat, liftaknával és egy nagy teremmel, fényekkel, lényegébe minden. (100%, hogy ez csökkenni fog, mivel sok részen felesleges, hogy túl részletes legyen, (vezeték 32 szögű) csak anno úgy álltam neki, hogy ez nagyon részletes lesz, bármi áron is.)
[ Szerkesztve ]
HUN_Thorpedo
-
snots
tag
válasz szabog4 #6977 üzenetére
Arra nagyon vigyázz, hogy mindent csak annyira dolgozz ki, amennyire szükséges. Egy olyan kábel, ami a kamerától 5 méterre tekereg egy kanapé mögött, nem kell a sok detail, sőt, a kábel is csak addig kell, amíg amíg esetleg látszik és ez úgy nagyjából minden másra is igaz. Ha távol vannak fák, bőven elég a low poly verzió, 40-50 pixel magas fánál senki nem mondja meg, hogy bodorodik meg pöndörödik-e az a kéreg, vagy sem (arról már nem is beszélve, hogy még ez is elkerülhető a fák pl. PS-ben berakásával a távolba).
Ugyanez igaz a textúrákra is, a 8 méterrel odébb lévő tárgyakra felesleges 8k-s textúrát pakolni, bár tény, hogy nagyon én sem szoktam sz*rakodni ezzel, ugyanakkor memóriát azt gazdagon lehet vele spórolni. Ha gazdálkodni kell vele, akkor nem árt észben tartani.
Annó, a kezdetek kezdetén én is elkövettem ezt a hibát, hogy az egy kerülettel odébb lévő házban is ki volt dolgozva minden, aztán lassan rájöttem, hogy nincs rá szükség, csak feleslegesen terheli a gépet, a scene-t és a viewportot.
Valami komolyabb objektum, ami "elkészült", felanyagoztad, stb, érdemes proxy-ba kirakni, ezzel maga a scene könnyebb lesz, mert csak rendereléskor tölti be, tehát nem kell minden egyes alkalommal azt is elmentenie, azon kívül a viewport is gyorsul.
Nagyon könnyen ki lehet futni a 16 GB memóriából sajnos, nekem 32 van és bizony így is érzem, hogy néha jól jönne még egy pár GB, főleg amikor elkezdenek nőni a fűszálak, meg a bokrok, meg a fák.
-
szabog4
aktív tag
Tisztában vagyok ezzel, csak még nem voltam biztos, hogy az animáció miként fog majd alakulni, ezért mindent kidolgoztam (mert miért ne). Most átmegyek majd (2-3 év után) rajta még egyszer a storyboard alapján és, ami nem kell, azt kiveszem, leegyszerűsítem ect. ect.
[ Szerkesztve ]
HUN_Thorpedo
-
repvez
addikt
tudja valaki, hogy mi lehet a gond, ha egy max filet nem tudok megnyitni egy másik verziós max progival?
Visszafelé nem kompatibilis ?
2016osban készült a modell és 2011esben akartam megnyitni, de hibát dob.semmi plugin vagy egyéb nincs a modellen mégcsak készülöben van . turbosmooth és symetry modositó van csak a modellen .
a laptopon win10 pro és 2016 sp2es 3dsmax a pc-n meg win7 64bit 2011 sp2es 3dsmax.
-
dy_nmq
aktív tag
nem igazan kompatibilis visszafelé, max save as es alul tudsz verziot valasztani 2016 eseten 2013-ig. azt meg tudod nyitni 2013ban amivel tudsz 2011be menteni. eleg favago de igy megy. de ha csak geot akarsz atvinni akkor export obj aztan viszlat.
https://www.artstation.com/artist/dy217
-
repvez
addikt
azért az tök jő hogy saját rendszerével nem kompatibilis
Megnézem akkor mit lehet tenni más kiterjesztéssel.
Csak azok nem biztos hogy átviszik a setupot is. a refképeket és egyéb beállitásokat ami a modellezés során segit.Akkor nem lesz m ár választásom fel kell tennem a 2016ot mindenhova.
egyébként a bal oldalon lévő layer bart hogy lehet eltüntetni a 16 alatt, sehogy nem tudtam bezárni vagy eltüntetni.
-
repvez
addikt
nem azért akarom eltüntetni mert nem használnám, csak azért mert elég nagy helyet kitakar még a legkisebbre összenyomva is a laptop amugy sem nagy kijelzőjéból.
15,3-as 1366x728as felbontás és eléggé észrevehető az asztali 20" 1680x1050es után , hogy nincs helyem és kisebbe látom a modellemcsak hogy egyre gondoljunk a bal oldali ahol a sok sárga ikon van. ha csak a szélső ikonok maradnának az nem lenne gond, de hogy igy egy ablak is ott van ugy más kevés a hely, az is jó ha csak akkor jönne elö amikor az ikonjára kattintok.
Még nem tudtam méjebben elmélyedni a használatában a 2011esben ilyen nem volt vagy legalább is nem enynire szem elött és csak a layer managgert használtam a felső menűből. -
dy_nmq
aktív tag
igen az az. elnezve a screenshotot a command panel siman lehet csak 2 egyseg szeles a 3 helyett azzal mar sokat nyersz. Plusz a main toolbart atvalthatod hogy pici ikonokat hasznaljon, meg ha nem animalsz a time slidert is ossze lehet nyomni.
https://www.artstation.com/artist/dy217
-
repvez
addikt
A screenshot nem az enyém a neten találtam csak példálnak.
Én csak 1 sávot használok a controlnál és scrollolok fel le. viszont 4 ablakos rendszert használom igy negyedelődik az ablakok mérete.
Csak akkor váltok ki egy ablakra amikor már nem kell a refképhez igazitani a dolgokat vagy ha csak egy nézethez kell igazitani.DE a bal oldali sávot azt nem tudtam összenyomni, hogy csak az ikonok látszódjank
-
OddMan
őstag
A "3D Studio Max R3 - Biblia II. kötet (Kelly L. Murdock)" könyv CD melléklete megvan valakinek?
Ha valaki fel tudná nekem tölteni tömörítve valamelyik felhőbe azt nagyon megköszönném. Ha a felhő nem jó (pl. OneDrive, DropBox), akkor tudok adni ftp elérhetőséget.
Ha tudsz segíteni légyszi írj nekem privát üzenetet.
Előre is köszönöm annak, aki tud segíteni.''A szíved szabad! Légy bátor és kövesd!''
-
szabog4
aktív tag
Üdv mindenkinek!
Lenne egy olyan kérdésem, hogy megoldható-e valamiféleképpen, hogy amikor egy karaktert animálok, akkor a rajta lévő ruha anyag anélkül 'mozogjon' a testtel vagy épp a környezeti hatással (szél), hogy nekem szimulálás gombbal végig kelljen számoltatnom neki (újra és újra, ameddig nem lesz tökéletes a beállítás?!
Valós idejű szimulálás vagy minek nevezzem.(Nézzétek el, nem aludtam sokat, korán keltem )Itt egy példa!
https://www.youtube.com/watch?v=Ac003UXcq-cvagy ez
https://www.youtube.com/watch?v=tM6H7XRzlZcSegítséget előre is köszönöm!
+1
ILYEN ANIMÁCIÓT külön scripttel készítenek vagy ez alap maxbe?[ Szerkesztve ]
HUN_Thorpedo
-
#90336768
törölt tag
Sziasztok! Lenne egy kérdésem...mit csináljak, hogyha megnyomtam a kötőjelet ( ezt : -) és kisebb lett a nyíl amivel lehet mozgatni, forgatni stb... mit csináljak, hogy nagyobb legyen a nyíl? Válaszokat előre is köszönöm!
-
dorka__24
újonc
Sziasztok
Az volna a kérdésem, hogy egy core i5-ös 6300 hq skylake processzor, nvdia geforce gtx 960m videókártya és 8 giga ram esetén tudom e használni a 3ds max-ot, mayat, modot?
Köszi a választ
-
dorka__24
újonc
Laptop vásárlása előtt vagyok, és felvetült bennem a kérdés, hogy képes lesz-e kirenderelni. De akkor nem okoz majd neki problémát? A program el fog futni?
-
Met
nagyúr
válasz dorka__24 #6992 üzenetére
Futni fog a program azzal nincs gond csak lassú lesz a render.
Ha lehet akkor erősebb procisat válassz. A külön vga ok, a 8 giga ram is (esetleg ha van rá keret akkor abból is mehet több).
De várj még hátha valaki innen laptopról nyomja."If in doubt, flat out!" Colin McRae
-
repvez
addikt
Szerintem m ha még csak azt érdeklődi, hogy hogyan fut a gépén a nevezett program akkor ez sztem azt jelenti, hogy most szeretne belekezdeni valamelyik program megtanulásában, tehát, mire eljut odáig, hogy olyan bonyolult dolgokat készitsen, hogy a 8gb ram és ez a hardver nem lesz elég, addigra amugy is lecserélné a gépét.
A renderelés meg alap szinten ha nincs normálisan optimalizálva amugy is lassu lesz mig aki ért hozzá az ugy is kihozza a legjobbat a gyenge hardverből is.
Modellezésre szten egyáltalán nem lesz gyenge ez a laptop..
Én is felváltva használom a PC és a laptop között a progit és egyik sem egy erőmü,de még modellezés alatt nem okozott gondott semmi.
Az asztali gépem 8gb ram, és HD4850essel használom, a laptop meg 4gb ram és egy A6 os procival szerelt Todhiba 750d-16k.
Az ami a kettő között e legnagyobb hátrány az a kijelző mérete és felbontása. 20" ról 15" HDreadyre vissza állni nem olyan jó, mert sok helyet elvesznek igy a keretek. -
#90336768
törölt tag
Valaki tud nekem segíteni? A mozgató nyilak kisebbek lettek...annyira, hogy szinte már azt se tudom, hogy hol vannak...megnyomtam a kötőjelet és kicsik lettek a nyilak...at újra telepítés se oldotta meg...a segítségetekt előre is köszönöm
-
reamfater
újonc
Sziasztok!
Kezdő vagyok, lenne egy kérdésem.
3D s max 2016-ot és hozzá tartozó V-ray-t használok.
Töltöttem netről sok ingyenes V-ray materiált.Az alap kocka vagy gömb vagy teáskanna testekre rá is teszi szépen az összeset.
VISZONT én rajzoltam 2D-ben vonalakból dolgokat, amiből csináltam 3D-s testeket amik most Mesh-ek.
Ezekre a bonyolultabb materiálokat nem rakja rá rendesen, pl amihez vannak map-ok (pl egy fa vagy parketta erezete). Felrakok mellékelve egy képet, hogy jobban el tudjam mondani.Elöl van egy teáskanna amin rozsdás materiál van. Ugyan azt a materiált a hátsó betű testekre rárakom akkor csak egyszínű barna lesz.
Ha a fű materiált rakom rá a hátsó betűkre akkor csak sima egyszínű zöld lesz.
Mi lehet a megoldás?
Köszönöm a válaszokat előre is. -
snots
tag
válasz reamfater #6999 üzenetére
A megoldás elsősorban sok gyakorlás és tanulás, mindemellett az UVW Map és az UVW Unwrap behatóbb megismerése. Ez - többek között - tipikusan egy olyan dolog, amit nem lehet pár mondatban kitárgyalni.
Amennyiben komolyabban érdekel a dolog, próbáld meg lépcsőzetesen felépíteni a tanulást, én különösebben nem látom értelmét annak, hogy hol ebbe, hol abba nyaljon bele az ember, ami éppen a szeme elé kerül.
Indulj az alapoknál, a program kezelőfelületének, illetve a téma elméleti részének a megismerésével, ezek után jöhet némi modellezés, illetve ezzel karöltve textúrázás, ennek környékén már nagyjából tisztában leszel azzal, hogy miért sima narancs színű, vagy éppen zöld az a betű, holott te textúrát raktál rá.
Sok kitartás és elszántság kell ehhez a dologhoz, de ha egyszer belevágsz, úgy igazán, akkor rengeteg szépséget is fogsz találni benne és bőségesen meghálálja a befektetett hónapokat/éveket.