- Poco X6 Pro - ötös alá
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Xiaomi Smart Band 8 - folyamatosan
- iPhone topik
- Fotók, videók mobillal
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Számháborút nyerne az Ulefone Armor 26 Ultra
- iOS alkalmazások
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
Hirdetés
-
Hi-Fi RUSH - Ismét felbukkant a Nintend Switch változat
gp Ezúttal az európai korhatár-besorolás oldalán találkozhattunk a játék adatlapjával, egyre esélyesebb hogy újabb platformra is befut a program.
-
Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
ma A Galaxy S22 és S21 család is One UI 6.1-re vált, ám eltérő AI funkciókkal.
-
A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
it Egy felmérés szerint a legtöbb amerikai osztja azon véleményt, hogy a TikTok egy őket befolyásoló eszköz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
lolmanned
csendes tag
Én csak másolok, egy meglévő tankot Textura is meg minden megvan hozzá Hát tart amíg tart akár 2 hónap akár fél év de megakarom szenvedni
Itt tartok egyenlőre -
lolmanned
csendes tag
Mármint képet nézek és úgy próbálom megcsinálni, nem youtube videóról
-
nagyúr
válasz lolmanned #6251 üzenetére
Ami már most látszik, hogy rengeteg poly-t pazarolsz, indokolatlanul. Nem elég lemodellezni egy tankot, adott polygonból kell általában dolgozni. Persze, erre "ráállni" ráérsz akkor, amikor már maga a modellezés megy. Ha meg csak hobbi szinten marad, a kutyát nem érdekli majd, mit hány polyból csinálsz meg
-
lolmanned
csendes tag
Egyenlőre ezt szeretném túlélni
Ha jól megy nekem akkor majd, ha kedved van elmondhatod mit hogyan. -
Rayyy
senior tag
válasz lolmanned #6245 üzenetére
Szerintem ilyen tudással nézz meg 1000 tutorialt, gyakorolj pár hónapot és aztán fórumozz, mert az nem lesz túl hatékony, ha minden modellezési problémánál beírsz ide... egyrészt így elég időigényes lesz tanulni, másrészt az itt fórumozók meg fognak unni egy idő után. Ne érts félre, nem rosszindulatból írok, csak tapasztalatból tudom ezeket. Rengeteg jó minőségű ingyenes oktatóanyagot találhatsz a neten, és ha hajlandó vagy kicsit fizetni is érte, akkor tényleg csak rajtad múlik minden. Példa: Viscorbel.
Minden a legnagyobb render!
-
szabog4
aktív tag
Üdv mindenkinek!
Előzőhöz hozzászólva hát én is egyből HYPOLY autót akartam, aztán csak jöttek sorra a gondok és még mindig nem érzem úgy, hogy tipp-toppul haladnék vele ezért kicsit szüneteltem.
Én anno, amúgy annyi segítséget vettem igénybe, hogy miként tudok szerkeszteni mondjuk egy boxot!
Aztán belevágtam a közepébe. Nem lett olyan rossz bár tény, hogy 1-1,5 hetet simán elbíbelődtem. Aztán előröl kezdtem valamint, akkor már azt hiszem tettem fel itt ezzel kapcsolatban kérdést. Második is még gyengélkedett itt-ott, de már sokkal jobb lett, mint az előd. Azzal is elbíbelődtem szerintem 5napig. Aztán kicsit szüneteltem és áttértem más modellekre, amikbe beletanultam egy-két dologba, majd nekiálltam a 3. verziónak és 2óra alatt megcsináltam. Nem mondom, hogy tökéletes lett, mert 1-2 helyen a horpadást nem sikerült kiszednem és még mindig saját véleményem szerint sok polyt használok, de majd a negyedik verzió.
Nem másolom az autót ezt magam terveztem és modelleztem. Eredetileg felvételihez kellett volna mellesleg egy 100cm hosszú agyagmodellt is csináltam, de persze nem nézték meg, mert nem képesek benyomni a MAC-et és berakni a CD-t. Na mindegy. Én egy-két dolgot itt tanultam meg a többit kitapasztaltam. Youtubeon annyit néztem meg, hogy miként lehet 'X' elemből kivágni 'Y' elemet. Valószínűleg még a textúra háló vagy minek nevezzem kiterítéséről fogok nézni, mert azt sem tudom meg még sok mindent. Ez picit sok lett nézzétek el.
Ja még az üveg textúrának vagy minek nevezzem néztem utána.Szeretnék tanácsot kérni, hogy miként álljak neki a korinthoszi oszlop leveles díszének a lemodellezésének?! Ehhez van valamiféle plugin vagy szöszmötöljek nyugodtan el a polykkal egyesével? Megteszem, nem arról van szó csak érdeklődöm!
Itt a kép, amiről készítem (van több is, de elég most 1 is ide)
Itt a modell ahol tartok.(már kezd a gépem gyengélkedni és úgy érzem az egész kastélyt kizárt, hogy képes leszek lemodellezni.)
[ Szerkesztve ]
HUN_Thorpedo
-
lolmanned
csendes tag
Jó rendben, köszi mindenkinek a tanácsát, nem fogok minden pisztlicsári dologért írni, akkor még gyakorolok, utcsó kérdésem egyenlőre, tudnátok még hasznos tutorialokat, oldalakat ajánlani ? kösz előre is.
-
lolmanned
csendes tag
Igen, valamennyire kiigazodom benne, de úgye bár látom is mit csinál, így még könyebb dolgom van, eddig a lynda.com-os oldalon gyakoroltam, és megértettem, nincs bajom az angolal, volt mikor elakadtam, meg kellett néznem azt a részt a videóból vagy 3x, hogy megértettem mit akar
[ Szerkesztve ]
-
snots
tag
válasz lolmanned #6259 üzenetére
Itt egy pár:
Lynda (már ismered, ok)
Viscorbel (már említették korábban)
Gnomon
3D Total
CGWorkshop
Eat3D
3D Palace (Ezeknek sok hard surface tutorial cucc van, a tankhoz most ideális lehet)
...Van még jó pár, ami jó, meg egy rakás ami nem, de ezeknek a "gyártóknak" a tutorial-jaival nem igazán lehet mellényúlni, majd gondolom ajánlanak mások is. Alapozásnak nyugodtan lehet nézegetni az Autodesk channelt is a youtube-on, meg úgy általánosságban, olvasni, nézelődni, gyakorolni, minél többet.
-
Rayyy
senior tag
válasz szabog4 #6256 üzenetére
Az oszlopot nyugodtan kezdheted hajtogatni egyesével, annyira nem bonyolult szerintem. Ilyen mintáknál az alap formákat spline-nal szokták megrazjolni, és utána polizzák, szóval ötvözni kell a technikákat.
A gép gyengeségére meg azt javaslom, hogy mindig csak az a része legyen elöl a modellnek, amin épp dolgozol, a többit válaszd le és tedd másik layerre, amit kikapcsolsz. Én még külön fájlba is szoktam menteni az egyes darabokat és ha minden kész, akkor összerakom egy scene-be, ahol már van bevilágítás, stb. Persze, ha gyenge a gép, akkor ott már lehet probléma, ilyenkor lehet használni proxy-t. Érdemes utánanézni.
Minden a legnagyobb render!
-
-
Gudo
csendes tag
Sziasztok!
Keresek olyan embert, aki otthon van 3ds max-ban.
A következő lenne a kihívás:
rFactor játékban már meglévő autók (adott mod autói) 3d-s modelljeinek átnézése,
a modellek grafikai középpontjának megváltoztatása, és ha szükséges, apróbb változtatások végrehajtása a modellben.
Előny, ha ismered az rFactor játék felépítését, illetve az ISI motort.Előre is megköszönöm, ha valamelyikőtök megkeres, sürgős lenne egy szeptemberi bajnokság indulásához.
-
szabog4
aktív tag
Köszönöm a gyors választ!
A mintára voltam csak kíváncsi (levelek)! Akkor úgy csinálom, ahogy 'mondod'.
Hát Sapphire Radeon HD 5770 1gb
3800+ 2magos 2.1Ghz proci
4gb ram (egyik haldoklik valószínűleg ezért is működik csak 3.25 mindegy is ez a része)Még nem halt meg a gép csak érzem, hogy például szemből nézetbe kicsit arrébb teszem a képet, akkor a textúra picit lassan jön vissza nem pedig hirtelen. Meglátjuk meddig bírja!
Abba segíthetnétek, hogy ezeket a layereket hol tudom elérni, mert nem igazán jöttem rá, hogy hol s merre lehetnek ezek. Sokat könnyítene a munkán, ha nem mindig 'HIDE'-olni kellene. (jobb klikk 'Hide selection' aztán unhide, ami nem kell megint hide ...lassú) (A layer gombkombinációjára is kíváncsi lennék)Találtam egy olyat, hogy MANAGE LAYERS, de ezen belül miként tudom a különböző elemeket átrakni?
Egyesével meg kell majd néznem, hogy melyik BOX, CYLINDER és hasonló elemek épp melyikek?
Megpróbáltam áthúzni a legalsó fájlt, de nem reagált!Mellesleg anno kérdeztem, hogy van-e különbség render idő illetve teljesítmény ügyileg a 3Ds Max különböző verziói között és most kipróbáltam a 3Ds Max 2014-et és a render időt még nem teszteltem le, de nekem sokkal stabilabb, mint a 2009 WINDOWS 7 Ultimate alatt legalábbis. Nincs folyamatos crash a 'semmiért' azaz nem áll le magától. Bugokat ez is csinál, amik mondjuk egy leadandó munka folyamán az ügyfélnek esetleg zavaró lehet. Gondolok most olyanra, hogy megcsináltam az ablak keretét és kiszedtem a felesleges EDGE-ket, de van olyan, amiket nem lehet. Olyan is van, hogy totál felesleges POLY-kat berak, amiket, ha kiakarok szedni eltorzítja a modellt. Megoldom, de nem orvoslom a problémát. Persze mindezek csak drótháló nézetben látszódnak.
HUN_Thorpedo
-
bjucy
csendes tag
Hello! szeretnék egy kis segítséget kérni. Nem régen kezdtem el egy hálószobát készíteni, sajnos a textúrákkal még gondban vagyok és nem értem, hogy ha beállítottam a szőnyeg színét fehérre akkor miért lesz szürke. Photoshopban készítettem egy noise-t és azt a special purpose menüpontban található displacement-be tettem bele.
-
Rayyy
senior tag
Több dolog miatt is lehet szürke, de első körben az a kérdés, hogy a kép, amit betettél, az már render? Mert ha az, akkor a szürkeség a rossz bevilágítás miatt lehet. Az, hogy raktál neki displace-t, az nem befolyásolja a szőnyeg színét, max akkor, ha ambient occlusion is van, ami beárnyékolhatja a rojtokat, de itt nem erről van szó. Nézz meg néhány bevilágítós tutorialt, például ezt!
[ Szerkesztve ]
Minden a legnagyobb render!
-
rlazol
addikt
sziasztok!
egy házat rajzolgatok most és a telekkel gyűlik meg a bajom. Kellene benne h legyen lejtés, meg ugye a pincének/garázsnak/medencének kivágások stb - hogy lehet ezt ügyesen megcsinálni?
Eredetileg boolean oztam, vagyik mindennek megcsináltam a negatív lenyomatát és kivontam a földnek megfelelő dobozból, de nem az igazi az eredmény, főleg ott nem, ahol a mélyülő garázslejárat van.
olyat is próbáltam, h egy plane-ből megcsináltam a felszínt, de nem tudom, hogy tudom ebből a mélységet is megcsinálni?köszi
[ Szerkesztve ]
Az orvosom szerint elmebajban szenvedek. Ez butaság. Minden percét élvezem!
-
Rayyy
senior tag
Talált már valaki arra megoldást, hogy Vray-ben az object id pass ne legyen olyan röcögős szélű? Most 3000x3000-ben számoltatok mobil eszközöket és jelölgetném a kávájukat, különböző részeiket, de még ekkora felbontásban is lépcsőzetes a szélük.
Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
Olyan dologba futottam, amit még nem láttam. A csatolt képen a nyilak magasságában fut két vonal... ahogy látszik is, ott röcögősebb rgb pass-ben is az anyag (sima műgyanta padló akar lenni). Szóval vajon mi okozhatja v-rayben ezt a csíkozódást? Az egész padló egy nagy poligon egyébként és nem használok textúrát rajta.
[ Szerkesztve ]
Minden a legnagyobb render!
-
dy_nmq
aktív tag
Ilyen akkor szokott lenni ha 2 poli pontosan fedi egymast. Itt most vagy tenyleg ez van hogy 2 (akar kulon object) face pont egymasra kerult vagy a padlo objectedben konkáv face van amit behuz maga alá. Esetleg meg vrayben a secondary ray bias-t vedd fel 0.0001-re.
https://www.artstation.com/artist/dy217
-
Guresz
tag
Sziasztok!
Nemrég kezdtem el használni a Max-ot és az alábbi 2 kérdésre szeretnék választ kapni:
1. Hogyan lehet elforgatni a világ koordináta-rendszert a tengelyei körül?
2. Hogyan lehet meghatározott hosszúságú vonalat húzni? CAD-ben parancskiadás után meg kell adni a kezdőpontokat(vagy eltolást) majd a létrehozandó rajzelem méreteit. Max-nál ez hogyan működik?
-
Funhaszin
csendes tag
Sziasztok!
Már több mint egy éve tanulom a 3Ds maxot.
Jelenleg a 2011 64bit-et használom, 1.5 V-ray-el. Sok gondom van vele... Most szerettem volna felrakni 2 plugint de egyik sem tetszik neki! Az Autograss-t és a Multi Scattert! Ha valakinek van egy nagyon jó 3Ds+ Vray párosítása amivel minimális probléma van, és viszi ezeket a kiegészítőket kérem írjon! Fontos lenne...Várom a leveleiteket
-
Guresz
tag
válasz pikszel #6281 üzenetére
Rosszul tettem fel az első kérdést, megpróbálom másképp leírni.
Tegyük fel hogy létre akarok hozni egy téglatestet úgy hogy annak alapjait a X-Z tengelyeken helyezem el és Y irányba húzom ki. Hol tudom beállítani hogy a program ne az X-Y síkot vegye alapul a test létrehozásakor?
-
Rayyy
senior tag
Ilyen világ-koordináta állításról nem tudok, de ha leraksz egy plane-t x-y-ra, aztán felfordítod x mentén 90 fokkal, akkor extrude-dal ki tudod húzni y irányba... csak nem annyira értem, hogy ez miben segítség.
Kis témaváltás:
Azt már észrevettem, hogy sokan, akik pl. építész programokban dolgoznak és kipróbálják a max-et, keresik a szuperparaméterezett szerkesztést, de sajnos ez nem az a program. Át kell állítani az agyat egy kicsit, itt úgy dolgozik hatékonyan az ember, ha ránézésre olyan a végeredmény, amilyet szeretne, nem pedig mértanilag olyan. Ha leragadsz ilyen részleteknél (amire én is hajlamos vagyok), hogy például a vasalt perem hogy fog illeszkedni az ablakkeretbe, akkor lehet, hogy atompontos lesz a munka, de a renderen senki nem fogja látni a plusz órákat, amiket beleöltél. Egyszerűen beledugsz egy boxot és heló. (Persze ez csak általánosságban igaz.)Minden a legnagyobb render!
-
AKG
tag
Ez pontosan így van!
Jómagam SolidWorks-el kezdtem,a max-ot most tanulom.A jobb renderelés,élethűbb látványtervek miatt fordultam a program felé.
Az SW parametrikus,tehát mindent milliméter pontosan tudok megrajzolni.Ennek hiánya nagyon furcsa a max-ban. Jelenleg az SW-ben megrajzolom a terv nagyját,importálom a max-ba,finomítom,beillesztek sok olyan modellt,amit az sw-ben nehézkes lenne megtervezni(pl gyümölcstál a konyhapultra),és lehet renderelni. -
Maxban is lehet pontosan tervezni. Én is csináltam már komplett épületet berendezési tárgyakkal milliméter pontosan maxban. Csak kevesebb eszköz áll rendelkezésre, körülményesebb, meg persze lassabb, mint mondjuk Archicadben. Viszont a polygon-féle szerkesztés miatt olyan alakzatokat is lehet csinálni, amit egy építészprogramban nem.
-
Guresz
tag
Köszönöm a válaszodat!
A karakter modellezést gyakorlom és az egyik videóban a fickó úgy hozza létre a karakter törzsét képező téglatestet hogy annak alapsíkja merőleges a világ-koordináta rendszer X-Y síkjával. A háttérben 2db egymással merőleges plane van a mintaképekkel, amikhez hozzá kell igazítani a létrehozandó testet. A videóban látottakat csak úgy tudtam megismételni hogy előbb elforgattam mindkét plan-t 90 fokkal X tengelyen hogy a VKR X-Y síkjába essenek és így az előnézeti kép alapján létre tudtam hozni a téglatestet.
Lehet kicsit érthetetlen amit írok de talán a mellékelt kép beszédesebb lesz
[ Szerkesztve ]
-
pakriksz
őstag
Mental ray renderkor elmossa az apró részleteket (pl 3 centis szögletes csíkból a felületen, egy íves dombot csinál), ezt melyik beállítás okozza? (final gather-kor még teljesen jó minden úgy látszik ahogy kell, rendernél mossa el. Ezen kívül pedig amikor kész a kép és kimentem, akkor a kimentett kép sokkal sötétebb mint az előnézeti kép. Ez mitől van?
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
daninet
veterán
Üdv!
Kicsit bajlódok a backburner-elPöpec hálózat van, mindkét gép látja egymást, manager elindul, server-ek csatlakoznak hozzá, monitorban látszik mindegyik gép (idle).
Elindítanám a rendert, nework assignment ablak ugye a render gomb megnyomása után, és az már csak a saját gépet látja semmi mást, tehát egyetlen egy PC van csak ott.
Próbáltam, hogy másik gépen indítom a managert, de akkor is csak az az egy látszik. Az xml fájlt már többször töröltem, az nem lehet gond. Tűzfal engedélyezve van. Ha valakinek van valami tippje szívesen vennémMiért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
-
daninet
veterán
most mental ray van terítéken, de lesz vray is akkor kipróbálom.. ebbe a backburner-be pár óra *opást beleöltem, és nem működik, úgyhogy hagyom a francba, ennyi idő alatt lerenderelte volna a képet
Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
-
ned909
csendes tag
Hali!
Hogyan tudom a modelleket egyik munkalapról a másikra átmásolni?
-
szabog4
aktív tag
Remélem jót sikerül leírnom!
Fájl vagy file és ott export, importal /kicsit felöntöttem a garatra most nem tudok pontosabban, érthetőbben fogalmazni... (Y) /Hozzáteszem nekem ez az export-import dologgal volt olyan, hogy hibásan rakta be a modellt...örültem is nagyon
...ha viszont rétegeket akarsz 1 lapon belül, akkor arra én is várok egy választ, mert 1-2 alakzat/modell van a lapon azzal még elökörködöm, kitalálom, de, amikor már 24.000.000 BOX meg PLANE van, akkor ott már nehéz kitalálni, hogy mit is meg h is
[ Szerkesztve ]
HUN_Thorpedo
-
szabog4
aktív tag
válasz icecave #6295 üzenetére
Őszintén szólva még nem volt rá szükségem; megoldottam HIDE-olással, amit kellett épp. Majd egy karakter beBONEolásakor lehet kelleni fog, amikor részletes lesz, de nem igazán volt rá időm mostanába...de mindennek eljön a maga ideje!
Köszönöm a linket! /Tudom, hogy a google a barátom /HUN_Thorpedo
-
snots
tag
2 Max file között a Merge paranccsal is átvihető objektum, nem szükséges az import/export.
-
snots
tag
Ez benne a szép.
A legegyszerűbb egyébként szerintem behúzni a másik scene-t a viewport-ba, majd az ott megjelenő menüben a merge-et választani, én legalábbis mindig így csinálom.