- Mobil flották
- Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
Hirdetés
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
gp A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
Új hozzászólás Aktív témák
-
lolmanned
csendes tag
Köszi a tippeket, a scriptet, texturázása nem lesz leányálom, hol kezdődik végződik
Ha erre esetleg tudnátok küldeni hasonló tutorialt vagy tippet, szívesen fogadnám!
Előre is köszi. -
szabog4
aktív tag
Üdv mindenkinek!
Érdeklődnék, hogy van-e lehetőség olyan animáció készítésére, ami konkrétan egy adott objectumra hat és másra nem. Példában fogom leírni, mert ahogy leírtam az ...hagyjuk!
Na szóval én csak az ember animálásával szeretnék foglalatoskodni és nem szeretném X framenként én a forgó/villogó lámpatestet forgatni, hanem az a lámpatest magától forogna egyenletesen!
...ha lehetséges egy tutorial linknek nagyon örülnék!
Segítséget ismét előre is köszönöm!
HUN_Thorpedo
-
szabog4
aktív tag
Az oké, de nincs erre valami egyszerű megoldás, hogy ezt egyszer megcsinálom és annyi! Miként fogalmazzam meg?! öhmm...
Biztos van valami olyan lehetőség, hogy automatán egyszer beállítva már nem kell foglalkoznom vele! Most azt is megoldhatom, hogy tegyük fel 4 framepontból megcsinálom a forgást (inkább 2) és azt másolom végig, de ez helyett gondoltam hát, ha van egyszerűbb!
Példának talán a maxbe épített /na ezt is hogy fogalmazzam / automata lépésanimációt hozhatnám fel! kijelölöd lépésikonnal, hogy hol és merre menjen a lépés a max meg magától ráanimálja a lábnyomokra a modelled. (leegyszerűsítve írtam na)
Jól néz ki! Ez mehet is majd lassan a PCs GTA5 autómódba bele!
[ Szerkesztve ]
HUN_Thorpedo
-
atila4
senior tag
válasz szabog4 #6555 üzenetére
Hát tényleg nem tudom mire gondolsz. De szerintem mentsd el a max-ot és a modelledet csak be importálod. Nekem is van beállítva egy studió render és ez el van mentve max fájlba. Ha valamit akarok renderelni akkor csak megnyitom és be importálom az adott modell-t, így nem kell mindig beállítgatni a rendert.
Windows 10 / Galaxy S 7 / Asus ROG
-
hBR
tag
sziasztok!
egy olyan problémám állt elő a 3dsmax-el, hogy egy ai-ban elmentett szövegből álló logo-t kihúzok benne úgy, hogy 3 dimenziós legyen majd össze akarom törni a vorovoi script-el akkor a betűk belsejében lévő üres részegre berántja a "test" részeit és elrontja az egész ábrát... mi ilyenkor a teendő?
Olyan nincs hogy valami nem sörnyitó!
-
Rayyy
senior tag
-
hBR
tag
-
neko18
senior tag
Milyen módjai vannak a renderidő csökkentésének?
A felbontást és a minőséget nem igazán venném le, jelenleg 1.5ös vray adv sp4-el csinálnámkdxsv
-
Rayyy
senior tag
Nem a turbószmúsz dobja meg az üvegpoharat, azt ráengedheted... persze ne 4x.
Ha van rajta caustic, az nagyon meg tudja dobni, ha a reflections és refractions bounce fel van tolva, az is nagyon meg tudja dobni, továbbá, ha a vray light sample értéke nagyon magas. Ez elég sok dologtól függ, szerintem könyvet lehet írni (biztos írtak is) a vray optimalizálásáról.
(Amúgy személyes véleményem szerint az AMD processzorok nem munkára valók, csak a gépházak belső fűtését oldják meg különösen hatékonyan... de nem akarok senkit megsérteni.)Minden a legnagyobb render!
-
AKG
tag
Üdv minden szakinak!
Következő kérdéssel fordulnék hozzátok:
A munkám meggyorsítására keresnék ötleteket,jó tanácsokat,véleményeket.
Bútortervezéssel foglalkozom.
A terveimet SolidWorksben készítem.A parametrikus tervezés,valamint a gyártáshoz szükséges infók kinyerése miatt használom ezt a progit,megítélésem szerint elég jól.
A renderelő része viszont nem elégséges,ezért keresnék egy arra alkalmasabb programot.
A maxot régóta tanulgatom,optimális esetben is egy gyenge kezdő szinten állok
Ha van esetleg köztetek olyan,aki tanácsokkal tudna segíteni a hatékonyabb munkavégzésben,szívesen fogadnám a segítségét.
Elsősorban az importálással,anyagkezeléssel,világítással,és rendereléssel kapcsolatos segítségre lenne szükségem,tervezni nem igazán használnám a szoftvert.Köszönök minden hozzászólást!
-
neko18
senior tag
Utánanézek ezeknek, hogy milyen értékeken vannak Még csak tanulgatom a programot Korábban már elkezdtem és csináltam is pár modelt (kipufogó, apexi felfüggesztés: rugó és gátló)
Egyetértek, hogy egy i7 4770k sokkal alkalmasabb az ilyesmire, de nem volt 80k-m csak úgy procira, csak 25k-m volt és az fx-6300 ebben az árkategóriában eléggé kimagasló teljesítményt nyújt szerintem Egyébként sem munkára használom, egyelőre csak ismerkedek vele és hobbi szinten szeretném a dolgot művelni
kdxsv
-
Millió tutorial és csupán egy 1000 oldalas könyv van a v-ray-ről, aminek "VRay - The Complete Guide" a címe.
Amúgy én a Solidrocks nevű kis kiegészítőt ajánlom, ami nagyon nagyon hasznos v-ray rendereléshez. -
neko18
senior tag
Na ez jónak tűnik, utánanézek és kipróbálom
Ahogy észrevettem leginkább a fényekkel (vray fény), tükröződésekkel (kevésbé) és az üveggel (nagyon durván) van a legnagyobb baja
Lehet csak játszanom kéne a render beállításokkal egy picit, de nehéz hogy azt sem tudom mi micsodát jelent Persze az ilyen élsimitás rögtön lejön hogy az mi, de annyi beállítási lehetőség van
kdxsv
-
Varlaisaran
senior tag
Sziasztok.
Másfél éve kezdtem el modellezni Oblivion, illetve most már Skyrim alá. Még az elején míg nem ment a max, mit nem adtam volna egy élő magyar topicért, nem is egyszer kerestem ph-n, most vagy a szemem szúrta ki vagy hülye vagyok, de legalább időben megtaláltam
Van talán köztünk még netán ilyen irányba fejlesztgető user?35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.
-
Rayyy
senior tag
Abban kéne segítség, hogy olyan rendert tudjak csinálni, mint amilyen ez a videó:
http://vimeo.com/68537268Se árnyék, se színátmenetek, sőt a videó nagy részében nem is lenne szükség 3D-re, de például 01:10 körül, mikor felépül a ház szintekből, ott tisztán látszik, hogy 3D-s objektumok.
A vraytoon nem alkalmas erre, az csak vonalakat rak az objektek köré. Arra is gondolotam, hogy esetleg AfterEffects-el érték el ezt a hatást... nemtom'.Minden a legnagyobb render!
-
-
Rayyy
senior tag
Ha gondolod, dobd át az ímélemre a scene-t, megnézem én is, hogy mennyi idő lenne itt. Egyébként, ha ilyen nagy üres tered van, érdemes azt külön kirenderelni pohár nélkül, gyorsabb beállításokkal, aztán kirendereled csak a poharat, ameddig az árnyéka tart és összerakod.
Minden a legnagyobb render!
-
neko18
senior tag
A scene-t nem mentettem el csak a poharat textúrák nélkül A tér az csak sima vray plane, a világítás az vray light. A térrel egyébként nem dolgozik sokat, a pohár tart sokáig, a 15 percből kb 2-3 perc a tér a többi az a pohár és az árnyéka De már így is jobb mint pár nappal ezelőtt, mikor kb ugyanúgy 15 percig tartott a 640x480-as kép lerendelése mint a mostani fullHD
Igazából ami nem tetszik azaz árnyék Azon lehet valamit csiszolni?
A pohár modelt azért elnyomtam az emailedre
[ Szerkesztve ]
kdxsv
-
Rayyy
senior tag
Na, csináltam pár tesztet, a képek alsó sorában láthatod, hogy milyen beállításokat használtam.
Valószínűleg az nyomja meg nálad a renderidőt, hogy a reflection és refraction beállításokat nem kerek 1,0-re rakod, hanem lejjebb veszed, hogy opálos legyen az üveg. Ha összehasonlítod az időket, láthatod, hogy ez nagyon sokat számít. Egyébként a geometria, amit küldtél, elég fura Nincs rajta smooth, ha meg ráteszem, még furább lesz... ez pohárnak nem lenne túl jó a valóságban, mert belül tele van élekkel. Az árnyékot leginkább az tudja javítani (sok más mellett), ha a fény subdiv értékét 8-ról felveszed, nálam 32-őn van. És amúgy az én poharam 84 000 poly, szóval azt nyugodtan lehet neki ereszteni.
Caustic effektre meg ajánlom EZT a videót.[ Szerkesztve ]
Minden a legnagyobb render!
-
neko18
senior tag
Jelentkezek ismét, még mindig sok a render időm valamiért
Pedig semmi extra a kép, de kemény 34 percig szenvedett a gépem egy ilyen kinyögésére:Ha rádobom a chrome materialt nem tudom mennyi időt fogok öregedni, de egyenlőre örülök ha tudok szép chrome-ot csinálni mert nem nagyon akaródzik menni
[ Szerkesztve ]
kdxsv
-
neko18
senior tag
A vrayplanen aszfalt textúra van, a kipufogón próbáltam egy steel materialt, de kb mintha semmi nem lenne rajta...
Nem nagyon értem mi lassíthatja ennyire be, tegnap ugyanezt lerendereltem egy picit kisebb minőségbe, material nélkül és az megvolt kb 5perc alatt...az aszfalt textúra miatt lenne? Pedig semmi extra[ Szerkesztve ]
kdxsv
-
Rayyy
senior tag
Amúgy szerintem mielőtt tovább kérdezel itt, rá kéne szánnod egy-két hetet arra, hogy végignyomsz mindenféle vray tutorialt, mert az nem fog menni, hogy minden egyes felmerülő problémára itt kérdezel rá. Te is jobban jársz, ha magad jössz rá bizonyos dolgokra, mert azokat többet soha nem felejted el + lesz sikerélményed. Az biztos, hogy gyors eredményeket nem szabad várnod ettől a háromdésditől.
Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
SRÁCOK!
Lehet, hogy kéne ebbe a topikba is speckó 1. HSZ, amiben fel van sorolva pár alap tutorial, tanács, ilyesmik?Minden a legnagyobb render!
-
neko18
senior tag
Az nagyon jó lenne
Sajnos youtubeon kevés magyar 3ds max tutorial van, az angolt is értem, de néha használnak szakszavakat amihez közöm sincs Próbálok tutorialokból tanulni amennyire csak lehet, már így is sokkal szebb a render mint elsőre szóval a sikerélmény az van egy pici aminek nagyon örülök. Remélem hamar ráérzek a dolgokra, csak kéne valami leírás hogy melyik funkció mit jelent.kdxsv
-
snots
tag
Ha csak bizonyos szakszavak nem mennek, akkor azért komoly gond nem lehet. Azoknak utána lehet járni, hogy mit jelent magyarul, lényeg, hogy megértsd a tutorialból, hogy az adott funkció mire való.
Angolul is azért nagyon sok tutorial van, ahol mindent részletesen elmagyaráznak
Ha konrétan a "száraz" tények érdekelnek a V-ray-jel kapcsolatosan, akkor jó kiindulópont lehet a korábban már említett
V-ray - The complete guide (second edition)
bár én személy szerint ezt egy fokkal még jobbnak találom, lényegretörőbben magyaráz:
Photograpy and Rendering with V-ray (http://www.grafica3dblog.it/libro/eng.htm)
Nagyon jó V-ray tutorialokat lehet találni Viscorbel-nél (http://viscorbel.com/), itt különösen első körben a shaderekkel kapcsolatos "Creating V-ray material 1-2-3"-at ajánlom, kellőképpen hiánypótló tutorialok, de igényes a többi darab is, ha komolyan gondolod a dolgot, érdemes végigrágni magadat rajtuk, de első körben azért célszerűbb a fentebb említett "száraz" alapokkal kezdeni.
Angolul nagyon sok jó és értelmes tutorialt lehet találni, csak keresni kell.
Ezek ugyan mind-mind fizetős tutorialok, de egy kis elszántsággal minden megoldható.
Nincs azzal semmi gond, ha kérdezel itt dolgokat, csak annyi a lényeg, hogy a "másik oldalról" is tegyél meg mindent a dologgal kapcsolatban. Az tényleg nem járja, hogy megkérdezi az ember, hogy hogyan kell kockát csinálni, aztán meg megkérdi, hogy hogyan kell gömböt.
Tanulmányozd a tutorialokat, minél többet és minél kitartóbban, és gyakorolj amennyit csak tudsz, ha eközben, vagy utánuk elakadsz valahol, akkor pedig mindig van itt valaki, aki örömmel segít.
-
neko18
senior tag
Köszönöm, kedvencekbe elmentetem őket, átbogarászom ezeket a tuorialokat, leginkább az interior tutorialok jönnek, be mivel csak kisebb dolgokba tervezek Megpróbálok pár ilyen pdf-et is beszerezni, remélem megértem. Szeretnék minél gyorsabban fejlődni. De így is több kedvem van a dologhoz mint anno mikor először elkezdtem és ez számomra bíztató textúrákkal annyira nincs gondom, mert tudom elég jól kezelni a PS-t is, szóval utómunkákat is csinálhatok a renderen
kdxsv
-
lolmanned
csendes tag
Én igényt tartanék ilyen első HSZ-ra, szerintem sok embernek megkönnyítené az életét.
Texturázásra (ami photoshopot is mutat), tudtok jó tutorialt?
Előre is köszi! -
snots
tag
A textúrák és a shaderek kreálása nem egy és ugyanazon dolog. Az, hogy értessz a PS-hez az nagyon jó dolog, az utómunkára, illetve a textúrák "piszkálgatására" szükség van, komolyabb munkáknál ez elengedhetetlen. A shaderekkel kapcsolatban szerezd be a már említett
http://viscorbel.com/shop/creating-v-ray-materials-vol123-bundle/
tutorialokat és nézd meg őket, mindjárt jobban fog körvonalazódni a dolog. A render beállításokra valóban jól használható a Solidrocks (ahogy írták is), valóban nagy "gondot" levesz az ember válláról, lényegesen egyszerűbbek a render beállítások így, ugyanakkor (személyes véleményem szerint) teljes mértékben, minden egyes opciójára azért nem szabad hagyatkozni, sokféle beállítás van benne és tényleg nagyon jól el vannak benne találva a render presetek. V-ray 3.0-ban már ez is változott egyébként, ott már eleve van beépítve sokféle preset, az egyszerűbb használhatóság miatt. Az, ha esetleg a render beállítások bonyolultnak bizonyulnak, komolyabban ne szegje majd kedved, az említett Solidrocks-szal elég jól (és nem utolsó sorban tényleg megfelelő "renderidő/minőségben") "kikerülhetőek" ezek a dolgok, ugyanakkor ennyire azért nem egyszerű a dolog, nincs 1 kattintásos megoldás, mástól is függ a renderidő, illetve rá kell érezni arra, hogy milyen "minőség" az, ami szükséges, és milyen az, ami már szükségtelen, csak a renderidőt növeli az egekig, de láthatóan már nem lesz szebb a végeredmény, ha ténylegesen elkezdessz vele foglalkozni, erre majd rájössz.
Elképzelhető, hogy lesznek olyan pillanatok, amikor úgy leszel vele, hogy bizonyos dolgokat egyáltalán nem értessz, de ez nem gond, hidd el, előbb-utóbb megvilágosodik majd a dolog. Ésszerűen van felépítve (legalábbis többnyire ), és kellőképpen sok az összefüggés is (úgy értem, hogy 1 beállítás több dologra van hatással), de tulajdonképpen ez a legtöbb dologgal így van a világon, amivel valami igazán szépet, jót, értelmeset lehet létrehozni, azt általában nem túl egyszerű kezelni, ez itt is igaz.
A V-ray az egyik leginkább elterjedt rendermotor, éppen ezért nagyon sok információt, tutorialt, leírást és fórumot lehet találni (angolt persze), amit ezzel foglalkozik. Valójában tényleg csak arról szól ez az egész, hogy tényleg akarja e az ember csinálni. Elszántság, az kétségtelen, hogy kell hozzá, különösen az első időkben. Egy tutorialt nem egy nagy kaland lekövetni, "létrehozni" videó alapján valami olyat, amit más már megcsinált, ezt lényegében egy delfin, majom, esetleg egy okosabb pocok is meg tudja csinálni, ugyanakkor a tényleges alkotáshoz szükséges (amikor valami tényleg (majdnem) úgy néz ki, ahogy az ember elképzelte) tanulási mennyiség években mérhető. Ezt mindig észben kell tartani, persze mindig főgg attól is a dolog, hogy ténylegesen mit akar az ember. Ha csak úgy "csinálgatni valamit", hobbi szinten, arra egy pár hónap már elég, komoly dolgokhoz, például ha ezen a pályán akarsz dolgozni, mint már írtam, évekre van szükség. Ezt mindig mérlegelni kell.
[ Szerkesztve ]
-
snots
tag
Jut eszembe, azt elfelejtettem megkérdezni - bocsánat, ha már írtad korábban esetleg - hogy mi a tényleges cél? Miket akarsz csinálni? Interior/Exterior (látványtervek)? Játék modellek? Filmes terület? Karaktermodellezés? Illetve hobbinak szánod csak, vagy esetleg későbbi hivatásnak is?
[ Szerkesztve ]
-
neko18
senior tag
Egyenlőre kisebb autóalkatrészek, házon belüli tárgyakat csinálnék. Ha ezekből szereztem egy kis tapasztalatot akkor szeretnék szoba nagyságban gondolkodni, pl megtervezni egy egész szobát, aztán nagyobb házak/autók modellezése. Próbálom minél lépcsősebben csinálni ezt a dolgot, hogy ne menjen el tőle a kedvem, legyen egy picit sikerélményem. Szerintem egy ilyen program esetében nem lehet nem lépcsősen haladni
Egyébként az autók mindig is érdekeltek, szóval az ilyen alkatrészeket szívesen megcsinálom, ha megtudom. Persze nem egyből a legnehezebben megcsinálható modelleket, hanem pl felfüggesztés, kipufogó, kisebb alkatrészeket csinálnék
Talán később csinálok játékokhoz is ilyen modelleket, de ebbe nem tervezek belemenni, ahogy az animálásba sem nagyon
kdxsv
-
snots
tag
Örülök neki, hogy így látod, magam is így gondolom, mármint a lépcsőzetességgel kapcsolatosan.
Sokan elkövetik azt a - szerintem - hibát, hogy elkezdenek modellezgetni, eljutnak egy alap-közepes szintig, de közben már a folyadékszimulációkat nézegetik, meg az animációval foglalkoznak.Még mielőtt valaki agyon akar verni lapáttal, megjegyezném itt is, hogy attól függ, hogy mit akar csinálni az ember. Ha hobbi szinten, csak az idejét üti el a dologgal, akkor nézzen mindent ami tetszik, ami éppen szembe jön, azonban ha komolyan akarja venni a dolgot, akkor fontos, hogy egy jól felépített, átgondolt terv szerint haladjon előre.
Azért is kérdeztem, hogy mit akarsz csinálni, mert másfajta megközelítést igényel, tulajdonképpen már a kezdetektől, ha mondjuk játékokba akarsz modelleket csinálni, mintha mondjuk lakásbelsőt. Nem túlzottan a részletekbe menve, játékmodelleknél például számít a polygon szám, sokkal erősebben épít a textúra festésre a dolog, tudni kell mi az a normal map, hogy működik, stb, stb, stb...
"Lakásmodellezésnél" nem különösebben fontos a polygonszám (persze ésszerű keretek között kell tartani a hw korlátok miatt), textúrát is csak ünnepnapokon kell komolyabban festeni (az más, hogy fényképekből ezt azt összeollózik az ember, azt én nem hívom textúrafestésnek), ugyanakkor nagyon ismerni kell a shadereket, tisztában kell lenni a fényekkel és a kamerabeállításokkal (fényképészet, kompozíció, stb.) és még nagyon sok dologgal, ami a "való világban" létezik. Játékmodellnél a francot nem fogja érdekelni, hogy a kamerát te a "mittoménmilyen" szabályok szerint állítod e be, harmónikus e a kép, vagy sem, elég ha leadod a modellt, még kamera se kell feltétlenül, fények dettó.
Az a legfontosabb, már ha az én véleményemre vagy kíváncsi, hogy tanulj és gyakorolj minél többet. Ha csinálsz egy modellt, ami nem feltétlenül sikerült jól, nincs gond, kezdd el előről(!). Újra, meg újra. Több értelme van szerintem a folyamatos újrakezdésnek, közben tanulva a hibákból, mint egy adott modellen örökké javítgatni a hibákat, úgy sem lesz igazán jó a végeredmény, csak beledilizik az ember.
A következő fontos dolog, hogy ha csinálsz valamit, akkor azt nyugodtan publikáld, senki nem úgy született hogy szuper dolgokat csinál egyből, viszont hallhatsz jó tanácsokat a munkáiddal kapcsolatban, amit célszerű lehet megfogadni. Egy viszonylag alap szintre, én úgy gondolom, hogy aránylag hamar el lehet jutni, utána mutatkozik meg igazán, hogy ki a legény a gáton.
Az autómodellezési fázison általában az emberek többsége átesik, nem nagyon van olyan profi, vagy félprofi, aki egy-két autómodellt ne tolt volna ki magából, elvégre férfiak vagyunk, vagy valami ilyesmi, bár én ezzel kapcsolatban is azt gondolom (és itt most bizonyára többen nem értenek velem majd egyet), hogy az ember nagyjából találja ki, hogy miket akar majd csinálni, és utána arra építse fel a tanulmányait. Ha autómodelleket, akkor azt, ha "lakásbeltereket", akkor azt. Bár persze ennyire nem kisarkított a dolog, megvannak azok az alap dolgok, amik mindegy, hogy mit csinálsz, úgy is érteni kell majd hozzá.
A sikerélmény az fontos dolog, mint úgy általában az élet minden területén, elvégre a sikerélmény az első visszajelzés arra, hogy amit csinálsz az nem rossz. Első körben a legfontosabb, hogy te elégedett legyél azzal, amit csinálsz, csak utána jön az, hogy ezt mások is így gondolják. Vérmérséklettől függően, úgy is fogsz hideget-meleget kapni a munkáidra, ezeket meg kell tanulni a helyén kezelni, itt is, mint az élet egyéb területein is, vannak akiknek soha, semmi nem jó, csak az, amit ők csinálnak (aztán közben az sem jó ). Ahogy haladsz előre a tanulmányaidban, úgy is el fogod tudni dönteni majd azt (legalábbis nagy valószínűséggel), hogy ki az aki ténylegesen szakmai/művészi, hasznos tanácsot ad, ki az, aki pedig csak egyszerűen le akarja szarozni azt amibe te órákat/napokat/heteket fektettél.