Felvásárolja a Geely a Meizut

A Lotus, a Volvo és a Polestar tulajdonosa a mobilpiacon is szeretne érvényesülni, ehhez pedig a gyengélkedő Meizu fogja hozzásegíteni.

Hirdetés

A magánkézben lévő Zhejiang Geely Holding Group Co., Ltd., ismertebb nevén a Geely autóipari vállalat a mobilpiacon is megjelenni szándékozik, ebben pedig a kissé méltatlanul mellőzött Meizu lesz a segítségére. A potenciális akvizíció értékét nem számítva a Geely már 10 milliárd jüant, nagyjából 1,5 milliárd dollárt fektetett a projektbe.

Meizu Zero
Meizu Zero [+]

Li Shufut, a Geely Holding Group elnökét a 36Krypton idézi, aki szerint a mobiltelefon a szoftverinnováció motorja, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy a gyakorlatban is megismerjék és használják a technológiát, abban a pillanatban, amit az adott fejlesztés piacképes lesz, ezt pedig az autóiparban is kamatoztatni szeretné. (Legalábbis a Google kínai-tudása alapján valami ilyesmire gondolhatott a költő.)

Meizu m3e
Meizu m3e

A Geely jelenleg gyártópartnert keres, nagy valószínűséggel a Foxcon lesz a befutó, a kutatás-fejlesztés viszont marad házon belül, amiben a Meizunak nagyjából húsz éves tapasztalata van. A marketinghez viszont szemmel láthatóan kevésbé értenek, éves szinten kevesebb, mint egy millió készüléket tudnak értékesíteni (a csúcs 20 millió volt sok évvel ezelőtt). Pedig a Meizu meglehetősen sokáig kitartott a hagyományos formaterv mellett, voltak izgalmas koncepcióik, érdekes próbálkozásaikkitűnő ár/érték arányú belépő modelljeik és alapvetően korrekt felső kategóriás ajánlataik, plusz a hordható okoseszköz kategóriában is bepróbálkoztak. (Még Star Trek különkiadás is volt, de ez valószínűleg csak számomra kiemelten izgalmas.)

Hirdetés

  • Kapcsolódó cégek:
  • Meizu

Azóta történt

  • Új Meizu telefon a láthatáron

    Sajnos a Meizu teljesen eltűnt itthonról, de Kínában sem hasítanak. A Geely új fejezet lehet a cég történetében, addig is itt egy új modell.

Előzmények

Hirdetés