Hirdetés
A magánkézben lévő Zhejiang Geely Holding Group Co., Ltd., ismertebb nevén a Geely autóipari vállalat a mobilpiacon is megjelenni szándékozik, ebben pedig a kissé méltatlanul mellőzött Meizu lesz a segítségére. A potenciális akvizíció értékét nem számítva a Geely már 10 milliárd jüant, nagyjából 1,5 milliárd dollárt fektetett a projektbe.
Li Shufut, a Geely Holding Group elnökét a 36Krypton idézi, aki szerint a mobiltelefon a szoftverinnováció motorja, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy a gyakorlatban is megismerjék és használják a technológiát, abban a pillanatban, amit az adott fejlesztés piacképes lesz, ezt pedig az autóiparban is kamatoztatni szeretné. (Legalábbis a Google kínai-tudása alapján valami ilyesmire gondolhatott a költő.)
Meizu m3e
A Geely jelenleg gyártópartnert keres, nagy valószínűséggel a Foxcon lesz a befutó, a kutatás-fejlesztés viszont marad házon belül, amiben a Meizunak nagyjából húsz éves tapasztalata van. A marketinghez viszont szemmel láthatóan kevésbé értenek, éves szinten kevesebb, mint egy millió készüléket tudnak értékesíteni (a csúcs 20 millió volt sok évvel ezelőtt). Pedig a Meizu meglehetősen sokáig kitartott a hagyományos formaterv mellett, voltak izgalmas koncepcióik, érdekes próbálkozásaik, kitűnő ár/érték arányú belépő modelljeik és alapvetően korrekt felső kategóriás ajánlataik, plusz a hordható okoseszköz kategóriában is bepróbálkoztak. (Még Star Trek különkiadás is volt, de ez valószínűleg csak számomra kiemelten izgalmas.)