- Telekom mobilszolgáltatások
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- iPhone topik
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Free Play Days 2024 - 17. hét: Railway Empire, Prison Architect
gp Extraként a TramSim: Console Edition című játékot is kipróbálhatják az érdeklődők.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
Új hozzászólás Aktív témák
-
szabog4
aktív tag
válasz kriszpontaz #7250 üzenetére
Most épp a procit húzom. Megfelelő topikban segítenek. 1percet csökkent a renderidő, ami 250 képnél már számottevő. 4ghz, de most el kell mennem, szóval ennyinél marad.
Örülnék, ha a 4770k-t meg az amp extreme 1070-est együtt tudnám bevetni, mert vissza van még legalább 6-700, de meglehet 1000+ óra render is, ha csak a CPU-ra bízom. Nem kívánok butítani a scenen. 1 világítás van így is. Megnézem, de csak holnap! Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
HUN_Thorpedo
-
szabog4
aktív tag
válasz kriszpontaz #7250 üzenetére
win10 kell meg a 16-17es max...szuper.
[ Szerkesztve ]
HUN_Thorpedo
-
Guresz
tag
Sziasztok!
Valaki találkozott már olyan problémával hogy Garment Maker használatakor becrashel a program? Tegnap óta folyamatosan ezt csinálja pedig előtte jó volt. Újraraktam a programot hátha megjavul de ez sem segített rajta.
Van ötletetek a megoldásra?
Előre is köszi! -
szabog4
aktív tag
Sziasztok!
3Ds max 2014-ből melyik opcióval importáljam ki a becsontozott karakterem? Átraknám a 'pályára', de a FBX-el hibákat rak ki (pl.: csontokra) illetve 3Ds-t próbáltam, az meg konkrétan a kézfejet és ujjperceket szétdobálta illetve, ránézésre nem csontként funkcionáltak.
Visszafele nem működik a dolog, hogy a pályákat rakom a karakter köré. Túl sok a textúra és nem mind külön megfestett. (Lásd: Kábelek, ezekre ráhúztam 1 sima letöltött texútárt és nem is UW-ztam.)
Guresz: Nekem az a tapasztalatom, hogy max verziószámtól függ az ilyesfajta bug. Próbáld meg egyel újabbal vagy régebbivel.
[ Szerkesztve ]
HUN_Thorpedo
-
szabog4
aktív tag
-
kriszpontaz
veterán
válasz szabog4 #7259 üzenetére
Nyers fordításban:
Egy vagy több objektum a scene-ben olyan tengelyekkel rendelkezik, melyek nem merőlegesek egymásra. Az FBX modul csak merőleges tengelyeket támogat, és nem fogja helyesen importálni azokat a módosításokat melyek hatással vannak a helyi tengelyekre.
Ez az alábbi objektumok pontatlan megjelenítését okozza:
- blablabla
-
-
-Nem vagyok a szakszavakban otthon, így bocs, ha hülyeséget írtam.
-
szabog4
aktív tag
válasz kriszpontaz #7260 üzenetére
Köszönöm! Így már értem!
Resex Xform, illetve lehet be kell állítanom T pózba a karakterem. (Már csak az a kérdés, hogy menni fog-e :v )
[ Szerkesztve ]
HUN_Thorpedo
-
szabog4
aktív tag
válasz szabog4 #7261 üzenetére
Nem jutottam előrébb. Megnéztem ezt a videót, de itt a karaktert jelöli csak ki, a csontot nem. Megpróbáltam így is, úgy is. Nem tudom mit kéne csinálni.
Megpróbáltam a karakterhez behozni a terepet, de ott meg multy/sub objectet rakott be jópár textúránál, sőt, most már azt sem tudtam kimenteni (Most hibákat halmozta...), ha max fájlba mentem ki és azt hívom be, szétdobja a modelleket.
Reset Xform szétborítja a modellt, beállítani esélytelen, hogy jó legyen neki. (Csak a modellt kijelölve Reset Xformozva, a normálokat megcserélte és ennyi... )
Hulladék egy retek programot. Saját programjába nem tudok behívni anyagot. Egyszerű téglatesttel működik, oké, szuper, Paintbe is tudok rajzolni textúrát...Na értitek...
Már nem vagyok biztos abban, hogy én vagyok a hibás, ettől eltekintve várom a javaslatokat.Nagy cégek mivel dolgozhatnak... saját programok...vagy MAYA... Már káromkodhatnékom van...megint -1 nap a semmibe.[ Szerkesztve ]
HUN_Thorpedo
-
rlazol
addikt
Sziasztok!
Konverziós problémában kérek segítséget. 3DS MAX ban megterveztem egy tárolódobozt, amit szeretnék CNC-vel kivágatni. Az ember 2D DWG fileban kéri az anyagot, de én csak 3D-ben tudom átrakni, ráadásul a méretek is teljesen elszállnak az ő gépén, hiába exportálok 2007es CAD formátumban. Mi lehet a gond?
köszi!
Az orvosom szerint elmebajban szenvedek. Ez butaság. Minden percét élvezem!
-
Márton
nagyúr
üdv
Ha beszkennelek egy babafigurát vagy valami hasonlót 3D-ben, akkor azt tudom-e 3dsmax-ban könnyen különböző pózokba tenni? Pl. ül, fekszik, felemeli kezét, fog valamit, stb.
Ez lenne a feladat. Valaki otthon van karakter modellezésben? Meg kell adni vonalakkal a törzset, fejet, kezek, lábak vonalát és azt mozgatom, vagy nem ilyen egyszerű?Nem kell animálni, csak különböző helyzetekről kéne pillanatkép, mert élőben nehéz úgy beállítani.
köszi!
Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
rlazol
addikt
a 3d lézerszken eredménye általában egy mesh. Ebben a az egyes vertexek, vertexhalmok kijelölésével és forgatásával a feladat megoldható, de a kijelölés, főleg a váll-hónalj tájékon macerés lesz, ahoz pedig, hgy szép legyen, rendbe kell majd tenni a mesh-t és skint kell ráhúznni, ami nem egyszerű mutatvány.
Az orvosom szerint elmebajban szenvedek. Ez butaság. Minden percét élvezem!
-
Márton
nagyúr
lézerszken? photoscan
Az eredmény egy obj +textúrák, amit be tudok húzni 3dsmax-ba.
Csak itt kéne ügyeskedni..
kösziEmlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
szabog4
aktív tag
A skinelés egy felettébb macerás mutatvány.
Weight tool-al próbálja az ember belőni, de képtelenség tökéletesre. Nem is értem a nagy cégek miként oldják meg.
Kép: PAINT-PERCEK (Narancs vonal mentén kéne mozgatni, de csak a zöld vonal mentén hajlandó.)
Konkrétan a hónaljánál voltam így, Ahelyett, hogy válla és a könyöke között mozgatta volna a vertexet, inkább egy totál abnormális irányba kezdte. (Megoldásom: Nem mozdítottam úgy, hogy látszódjon.) Lehet kevés is volt a polygon, de ez most mellékes, attól még a vertexek mozgatásánál ilyen nem kéne előforduljon. Legalább tudnám szabad kézzel beállítani, egyesével. Az lenne a legjobb.
Lehet megnézem a Maya mit tud...
egyszercsak.HUN_Thorpedo
-
acsati
aktív tag
Sziasztok!
Hogyan keressek olyan tutorialokat, ahol egy kész modellt egy fényképre szeretnék renderelni, minél realisztikusabban? Esetleg valaki linkelne ilyet és akkor már elboldogulok. -
acsati
aktív tag
Oda azt a VrayHDRI-t kellett berakni, amin material editorban a háttérképet helyeztük.
Egy gyors rendernél, látom hogy berakja a hátteret, csak így pozicionálni nem tudom, ha a viewport-ban meg nem látom
próba render -
acsati
aktív tag
Bocsánat a sok kérdésért, de már nem tudom mi tévő legyek. Biztos valami apró beállítás hiánya lehet nálam, de nem tudok rájönni, hogy mi az.
Ebben a videóban 2:15-3:38-ig lévő intervallumban mutatja be, hogy teszi be a hátteret viewportba. Mindent ugyanúgy csinálok és nekem mégis csak fehérség jelenik ott meg. (próbáltam én is .hdr, de .jpg képpel is)
Mit bénázok el? -
acsati
aktív tag
Elég zavaró, hogy nem tudok rájönni. Hol tudnék utánaérdeklődni ennek még, akár külföldi oldalakon?
Ezek a tutorial videók szerint járnék el (úgy linkeltem, ahol az a rész van, ahol beillesztik a képet)
Video1
Video2
Video3Nálam meg ez a szitu lép fel: kép
De a próbarenderemen még azt is látom problémaként, hogy a képet kinagyítja. (szétesik, pixeles lesz) A videókban meg valahogy minden tökéletes. -
Vesa
veterán
Sziasztok,
Elnézést ha nem teljesen ON a téma, de mivel itt napi szinten használjátok a 3D programokat, talán érdemben is tudtok nekem segíteni.
Max-hoz és Adobe AE-hez építenék gépet, de nem igazán tudok dönteni, hogy mibe érdemesebb beruházni, minek a legjobb az ár/érték aránya jelenleg, ami a gyakorlatban is jól használható és rendesen lehet vele dolgozni?
Főleg azon vacilálok, hogy inkább egy desktop i7 6700k, vagy egy gyengébb de sokmagos Xeon legyen dual alaplapban, mert abból akár 12mag/24szálas gépet is tudok építeni, nem sokkal több pénzért. A harmadik verzió, hogy a procik helyett inklább egy dual 980Ti-be fektetek, mert egyesek szerint a GPU rendering lényegesen gyorsabb, mint a CPU-s.Ha bárkinek van tanácsa, vagy gyakorlati tapasztalata abban, hogy mibe lenne érdemes a fenti programokhoz beruházni, azt szívesen venném! Jöhet privátba is, hogy ne OFF-oljuk szét a topikot.
Köszönöm!A tudomány a valóság költészete!
-
szabog4
aktív tag
Saját tapasztalat alapján, hiába vettem gtx 1070-et, nem éreztem lényeges előrelépést a HD5770-hez képest 3Ds Maxbe (2014). A viewportba némileg több objectet tudok megjeleníteni (ár/érték arányba gyalázat).
Azt hozzá kell tenni, hogy a driverek sokat visszafognak. Nem véletlenül van a Quadro sorozat például. Nem hülye az Nvidia. Sokat tudna segíteni, ha lenne 1 mókult driver Maxhez, Mayahoz.Renderbe, lehet saját hibámból, de nem tudtam működésre bírni a GPU rendert; legalábbis nem éreztem, hogy besegítene a 4770k-nak.
Mintha beszéltük volna itt, hogy van CPU+GPU együttes erejének bevetésére lehetőség, de most ebbe nem vagyok biztos.
Viszont a 4770k-nál, amikor 3,5Ghz-ről felhúztam 4,1-re, akkor előjött a különbség, számottevően. Majd 1,5-2 percet tudtam spórolni 1-1 képen. (7000 képkockánál, már számottevő előrelépés.)Ram-ot Zbrushban lehet elfogyasztani illetve Max-be én ruhanyag szimulálásnál vettem észre, hogy 10gb-ot simán megeszik, ha nem többet.
VGA-t meg Substaince Painterbe tudtam hasznosítani, ott a HD5770 elhasalt keményen.
Egyelőre azt látom, hogy bőven elég lett volna egy 1060-as vga és helyette egy jobb CPU-t vettem volna.(Legalább mennek a játékok maxon, amikkel nem is játszom. )AE-hez nem tudok hozzászólni, abba nem mélyedtem el.
Természetesen nem ismerem a programokat 100%-osan, hogy is ismerhetném. Megeshet, hogy van, ahol lehet hasznosítani 1-1 erőforrást, amiről nem tudok, de ezt majd a többiek kiegészítik!
[ Szerkesztve ]
HUN_Thorpedo
-
Vesa
veterán
válasz szabog4 #7278 üzenetére
Köszönöm a választ és a sok gyakorlati tapasztalat leírását! Éppen emiatt írtam ide, mert ez a lényeg!
Közben egybként Rayyy kolléga is volt oly kedves, és ellátott engem igen kiváló tanácsokkal, úgyhogy már megvan az irányvonal, és így már nyugodtam tudok tervezni. Rengeteg segítség ez, hiszen nem kevés pénzről van szó (főleg, mivel most már két gépről van szó), és hasztalanul nem szeretnék befektetni.Mindenkinek nagyon köszönöm a segítséget, és elnézést, ha kisit OFF voltam a témával!
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
togvau
senior tag
Szeretnék modellezni tervrajzok alapján, de a max viewportban egy plane-re rakott tervrajz textúra (4400x1000-es png) olyan 320x200-as felbontásban jelenik meg... És már a régi viewport driver állítgatás trükknek sincs hatása.
hitler, sztálin, micro usb
-
repvez
addikt
itt a Texture Maps. értékét állitsd be jó nagyra az javitani fog rajta, de még igy sem lesz olyan szép mint ahogy a képnézegetőben látod. a Blenderben sokkal jobban megoldották ezt .
egyébként nem is értem, hogy az ilyen beállitáson miért nem változtatnak már alapbol az uj kiadásoknál, szinte mindenki ezzel kezdi, hogy át állitsa ha refképből kell dolgozni.
-
PhoebeCat
csendes tag
Üdvözletm
Félig off leszek, bocsi.
Unreal engine 4 ben jártas itt valaki?
Az lenne a gondom, hogy max-ban van egy rakás objectem szépen pontosan elrendezve, és ezt így egyben szeretném átvinni ue4-be, de nem tudom, hogyan maradhatna meg az elrendezés, illesztés.
Illetve a pontos az objectek összeillesztése hogyan lehetséges ue4-ben???Köszi.
-
SzK50
csendes tag
Letölthető fájlokkal és összehasonlításokkal egy érdekes site Max ée Adobe programokhoz, Mac és Windows oprendszerekhez, stb, érdemes körülnézni:
[link]
[link]
[link]
Mac vs PC:
[link]
Vray:
[link]
[link]Ha valakinek van kedve letölteni és letesztelni a saját vagy a cége gépét, hajrá! Esetleg feldobhatná ide az eredményt, biztos érdekes lenne mindenki számára.
-
Andrsaint
csendes tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, mert nem tudom megoldani, pedig biztos valami banális dolog...
Tehát: "Walk through" nézetben eddig 360 fokban lehetett nézelődni, de most nem tudom a kamerát le-fel irányban mozgatni, sem pedig perspective-ben, jobbra-balra megy, de le-fel nem...nem értem miért, sosem volt még ilyen...próbáltam videókat nézni róla de semmit nem találtam... próbáltam egy default új filet nyitni hátha valamit elállítottam, de ott is ugyanez a gond fogadott....újraindítottam a gépet és újra ez a gond....valami ötlet?
-
szabog4
aktív tag
válasz PhoebeCat #7282 üzenetére
Nem ismerem az engine-t! Valószínűleg keresned kell hozzá egy plugint! Youtube tutorial esetleg?
[ Szerkesztve ]
HUN_Thorpedo
-
Rayyy
senior tag
Gondoltátok volna, hogy a Vray RT 3.5 nem rendereli ki a Vray metaball objektumot? ...agyam eldobom. Itt a jó GTX 1080, de minek.
Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
Csapatja valaki a Max-et Mac-en? Vannak nagy különbségek, hibák, nemtudommik?
Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
Használja valaki a 2017es Max-et 1060-as gpu-val? Szeretik egymást?
Minden a legnagyobb render!
-
mgabesz87
csendes tag
Sziasztok. Az árnyékot szeretném beállítani perspective nézetben, hogy ne legyenek ilyen cakkosak a körvonalak. Már felhúztam mindent 4096-ra, de nem ezzel kell állítani. Nem egy külső fényforrás árnyékát, hanem az alap árnyékot szeretném beállítani. Korábban már rájöttem, hogy is kell csak elfelejtettem XD. Itt egy kép, hogy mi is a problémám. Köszönöm.
-
Rayyy
senior tag
válasz mgabesz87 #7294 üzenetére
Nem írtál verziószámot. Meg azt sem, hogy milyen fényforrással világítasz.
Itt van erről egy fórum, hátha segít:
https://forums.autodesk.com/t5/3ds-max-forum/viewport-shadow-quality-3ds-max-2017-student-version-newbie/td-p/7018639Amúgy elképzelni nem tudom, hogy minek foglalkozol ezzel.
Minden a legnagyobb render!
-
Bence942
tag
válasz mgabesz87 #7296 üzenetére
Hello engem olyan dolog érdekelne hogy call of duty united offensiveből szeretnék kiszedni modelleket és azokat mozgatni stb [link] Igaz ez cod4 tudom de ilyet szeretnék ezzel a régebbi játékkal (UO) hogy lehetséges e ? Valaki csinált e már ilyet? cs 1.6-al már láttam hogy csináltak igaz annak más a grafikus motorja.. de hátha ezzel is lehet.
-
mgabesz87
csendes tag
válasz Bence942 #7297 üzenetére
Szia! A Call Of Duty és a COD United Offensive OpenGL játék. Kicsivel bonyolultabb modelleket kiszedni belőle mint direcx-es játékokból, de működik. Direcxt 9-ig 3DRipper DX 1.8 tökéletes, itt a modellek megmaradnak az eredeti pozíciójukban. Csak 32 bites programoknál használható! A Ninja Ripper már képes 64 bites programból is modellt kiszedni. Itt van, hogy torzul a modell amit scale-lel lehet orvosolni és sajnos nem az eredeti pozíciójában van. Igazából ez csak összetett objektumoknál probléma pl tankoknál ahol szinte minden rész külön modell. Na és ez már dx 9től felfele is működik. Ehhez a 2 programhoz van import script 3DSMAX-hoz. Ennyi a directxes rész. Opengl-hez kell
- GLIntercept v0.5
- OGLE v0.3 beta
meg egy jó leírás amin eligazodsz az alap angol leírást tartalmazza a program. -
szabog4
aktív tag
3Ds max 2014
Vray 3.00.03Sziasztok!
Hogyan tudok négyzetes VRay Light-ot csinálni? Plane jó lenne, de kör/ovális alakú a fényforrás, ami nekem nem jó.
Lehet, ha egy négyzet alakú (pl.: ablakkereten) át világítom meg a modellt jó lenne, de nem tudom mennyire rontaná el a tükröződés részét.
Szerk.: +1
Mesh light options-t mivel lehet bekapcsolni, hogy kiválaszthassam melyik fény forrás mire hasson?[ Szerkesztve ]
HUN_Thorpedo