- Yettel topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Telekom mobilszolgáltatások
- iOS alkalmazások
- Milyen okostelefont vegyek?
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy A71 - elég ennyi?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
Új hozzászólás Aktív témák
-
atila4
senior tag
Sziasztok! Elkezdtem egy új kocsit modellezni.
BMW M3 E92
(igen smooth két ó-val )Még csak ennyi van kész belőle, de folyamatosan készül
Windows 10 / Galaxy S 7 / Asus ROG
-
BonFire
veterán
Ha az Edit Names Selection Settings gombra kattintok az eszköztáron, a Max két üres ablakot dob fel, majd összeomlik. Másnál is jelentkezik ez a probléma, és ha ingen, van-e rá megoldás?
Win8 x64, 64 bites Max.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Igen, elírtam. Még most tanulgatom, és eddig nem volt rá szükség. Másik színnel is ugyanúgy összedől… nem tudom, tegyem-e újra, pár nap még és úgyis lejár a trial.
Viszont ha a mellette lévő mezőbe beírom simán a nevet és Enter, akkor létrehozza a kijelölés szettet a kijelölt objektumokból, csak ugye menedzselni nem tudom ennek a panelnek a hiányában. Nem tudom a későbbi munka során mennyire van erre szükség.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Az az sp az mi?
Ez lenne az? Service Pack
[ Szerkesztve ]
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
snots
tag
válasz BonFire #6452 üzenetére
Az nem derült ki, hogy melyik Max-et használod, de annyit megér a dolog, hogy - ha idáig még nem tetted meg - a legfrisebb javítócsomagot/frissítéseket felrakod.
Innen:
http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/ps/dl/index?siteID=123112&id=2334435&linkID=9241178
Ja, látom, közben írták...
[ Szerkesztve ]
-
BonFire
veterán
Bocsánat, valóban. 3Ds Max 2014 16,0
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Gondolom, ahhoz valamilyen intézmény nappali tagozatos tanulójának kell lenni, én meg nem vagyok az. Egyelőre még nem is tudom, hogy valóban lesz-e rá szükségem a jövőben, vagy megmaradok 2D mágusnak. Amíg a trial lefut, addig próbára teszem, mennyire is érdekel. Mert félelmetesen más, mint a 2D képalkotás.
[ Szerkesztve ]
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
snots
tag
válasz BonFire #6461 üzenetére
Hát, azért 30 nap alatt ebbe nem lehet belerázódni, tapasztalatból mondom, hogy legalább 35-40 nap kell, egyébként szerintem sokkal inkább azt döntsd majd el, hogy akarsz e 3D-vel foglalkozni, nézegessél inspiráló 3D-s képeket, munkákat, aztán ha úgy döntessz, hogy érdekel, akkor készülj fel egy nagyon kemény, tanulós időszakra. Viszont tény, hogy teljesen más, mint a 2D-s képalkotás, de ugyanakkor ha a 2D-s képalkotáshoz már jól értessz, akkor itt is előnnyel indulsz, mert szükség van rá itt is, textúrákhoz, utómunkához. Igazából valahol olyan ez, mint igazán jó 2D-s grafikusnak lenni, nem megy 10 perc alatt, hanem akár egyfajta életcélnak is tekinthető, főleg, ha nem csak hobbi/hétvégi grafikus akarsz lenni.
-
BonFire
veterán
Igazából attól kaptam ihletet, hogy csináltam egy bögre címkét, és meg szerettem volna nézni hogyan is fest majd készen. Illustratorban hengerre rá tudom húzni a textúrát, de jó lett volna egy bögrére. Na, akkor tettem fel, de természetesen még a bögréig meg a textúráig nem jutottam el.
Hátha megtetszik, és akkor komolyan belemerülök. Egyelőre a munkám során nincs rá szükség (bár néhányszor már jól jött volna).
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
snots
tag
válasz BonFire #6463 üzenetére
Ha csak "kiegészítésnek" kell, akkor viszont elképzelhető, hogy jobban jársz pl. valamilyen ingynes megoldással, mint pl. a Blender (no nem mintha abban nem lehetne teljesen jót, nem arről van szó), viszont így később sem okozhat problémát az, ha esetleg hivatalos helyen kell megjelenni az elkészült munkával.
Én konkrétan sosem használtam Blendert (http://www.blender.org/ egyébként), valószínűleg már nem is fogok, de sokan foglalkoznak vele, tudsz tutotialokat, illetve magyar emberkéket is találni itt-ott (talán még itt is), akik tudnak neked segíteni benne, ha csak alapabb dolgokat akarsz benne csinálni, pl. ilyesmiket, hogy hogy nézne ki egy bögrén a logo, vagy felirat, akkor azért az ahhoz szükséges tudást elég hamar el lehet sajátítani, ebben az esetben igazán komoly modellezési tudásra sincs szükség, mert rengeteg ingyenes modell tölthető le az internetről, a textúrátási alapok, főleg egy egyszerűbb modellé, mint pl. egy bögre, szerintem egy hosszabb délután elsajátítható. Ha pedig egyszer úgy döntessz, hogy mégis komolyabb mederbe tereled a dolgot, akkor az alapokkal már rendelkezni fogsz, az elméleti része mind a textúrázásnak, mind a modellezésnek, minden programban ugyanaz, legfeljebb más gombokat kell megnyomni a cél elérése érdekében.
Arról már nem is beszélve, ha 3D-s programmal legszámoltatsz egy bögrét, arra egy logót úgy bő másfél perc alatt Photoshop-ban is teljesen jól rá lehet illeszteni utólag, de még egy bögre fénykép is elég lehet, szükség szerint.
[ Szerkesztve ]
-
BonFire
veterán
Az igazság az, hogy évekkel ezelőtt próbálkoztam a Blenderrel, és csúfos kudarc lett a vége. A Blender a 3D-ben olyan, mint a Gimp 2D-ben. Iszonyat logikátlan, átláthatatlan, egyik verzió még véletlenül sem kompatibilis a másikkal, az internetről letölthető kész modelleket nem tudja beimportálni, tutorial elvétve van csak hozzá, aki meg tényleg vágja, az úgy őrzi a tudást, mint a szent grált. Tököm tele van a freeware meg ópenszósz cuccokkal. Egy életen át kell játszani vele, és szívni. Inkább hajlandó vagyok pénzt kiadni egy kereskedelmi szoftverért, de legyen hozzá rendes közösség, support, tutorial és miegymás.
Ui: Köszönöm a tanácsot, az SP3 frissítés megoldotta a krest!
[ Szerkesztve ]
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
-
Rayyy
senior tag
Na, egy kis skinnig problematika...
2012 64 bites verzióban tapasztaltatok olyat, hogy ha skin modifierben festeni próbáljátok a súlyozást, akkor nem történik semmi? Sőt, ha az envelope-ot méretezgetem, akkor sem változik az adott csonthoz tartozó skin súlyozása... ez valami bug?Minden a legnagyobb render!
-
félisten
Sziasztok!
Nem tudja valaki véletlenül, hogy a 3dbrigade még megvan?
A weboldaluk nem elérhető jó ideje.
Mi lett velük?Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
mielikki
csendes tag
Sziasztok!
Most írok először ide…eléggé zöldfülű vagyok minden téren (nemrég végeztem az egyetemen is)…
Szeretnék egyszerűbb 3D-s látványterveket megtanulni készíteni. A Civil 3D-vel már ismerkedek egy ideje, ebből az alaptudásból szeretnék kihozni valamit. Mit tudok nekem javasolni vagy egyáltalán jó helyre írok-e? Milyen programot tanuljak meg a látványtervek készítéséhez? A 3ds Max elég jónak tűnik ilyen szempontból… Esetleg iratkozzak be tanfolyamra, mert úgy se fog egyedül menni minden?
Egyáltalán, mint építős van-e értelme ezzel a dologgal foglalkoznom?
Előre is köszönöm szépen a válaszokat! -
Rayyy
senior tag
válasz mielikki #6469 üzenetére
(Te most vagy finn vagy, vagy Salvatore-t olvasol)
A 3dsMax+Vray tökéletes választás.
Klasszikus tanfolyamot nem ajánlanék, mert átlag 3-400 000 Ft-ba kerül és erős túlzással annyit tanulsz meg velük, mint 2 hét intenzív tutorialozgatással. Talán túlzás nélkül is. Ezt közvetett tapasztalatból mondom, jelenleg is van kollégám, aki az egyik nagy oktató központban végzett építészeti látványtervezést és együtt csodálkozgatunk néha, hogy mi mindent nem tanítottak meg neki.
Én ingyenes tutorialokat javaslok, aztán ha tetszik, akkor lehet menni a fizetős, profibb külföldi online kurzusok felé.
Utolsó kérdésedre válaszolva... évekig dolgoztam építőmérnökök mellett és nekik ilyesmire nincs szükségük. Ez cégtől függ, ha a melóhely profiljában van látványtervezés is, akkor nyilván van látványtervezőjük, de építőmérnöktől senki nem fog elvárni ilyesmit, ez egy másik szakma.
Szerk.: Ja, és ha elkezded a Max-et, ne lepődj meg, hogy ez nem olyan pontos és nem annyira paraméterezett, mint a szerkesztőprogramok, ez csak látványra való. Ahhoz viszont tökéletesen elég a pontossága.
[ Szerkesztve ]
Minden a legnagyobb render!
-
szabog4
aktív tag
Üdv mindenkinek!
Szeretném a segítségeteket kérni abban, hogy a képen látható görbe vonalakat miként tudnám kiegyenesíteni!?
A bal oldali 'mesh smooth'-al látható jobb oldalt pedig sima 'editable poly'-ba!Sajnos azokat a görbe vonalakat a MAX nem rendeli egy polyhoz sem, így mozgatni sem tudom őket!
Segítséget előre is köszönöm!
[ Szerkesztve ]
HUN_Thorpedo
-
szabog4
aktív tag
válasz asuspc96 #6472 üzenetére
Megpróbáltam és ez lett az eredmény. Végül is működött.
Viszont most nagyon sok poly és vertex miatt több órát vesz igénybe az ablakok eligazítása.
Valami egyszerűbb megoldás nincs, mert tegyük fel csak elméleti szinten, ha ez leadandó munka lenne és meglátnák, hogy milyen gubancok vannak még így is a munkába, akkor nem valószínű, hogy örülnének!
Amit te készítettél asuspc az jó. Egyszerű (kevés vertex és poly) és még is az, ami kell és, ahogy látom itt semmiféle probléma nem adódik a különböző 'élsimítók' használata során. Nem értem nálam miért történik. Valamit biztos rosszul csinálok, ha ilyen történik.
[ Szerkesztve ]
HUN_Thorpedo
-
szabog4
aktív tag
Rayyy: ...ha újra kell kezdeni újrakezdem! Nem probléma!
...de még is, hibás alatt mit értesz? Én okoztam valamilyen formában a hibát vagy a MAX 'bugzott' be?Refeez: Rendben, de miként tudom pofozni a hibást, ha még megfogni sem tudom azt a görbe vonalat? Mint írtam már nincs hozzá rendelve poly, ami furcsa. Ha kell, tudok erről is képet!
[ Szerkesztve ]
HUN_Thorpedo
-
szabog4
aktív tag
...elnézést, már nem tudtam javítani az előző hozzászólásom (helyesírási hibák miatt...)
Na szóval, azért lesz görbe a vonalam mesh smooth után, mert például az ajtónál lévő vízszintes vonalak az első kerékjárathoz (jobb első sárvédő) közelítve már elgörbül és nem tarja a folytonos vízszintes vonalat? ...vagy a jobb első ajtónál nem 100%-ban függőleges a vonal? ...de, ha szeretnék bele egy ívet, ami ad egyfajta karaktert, akkor ez a probléma merül fel.
Elég idegesítő, hogy nem jövök rá. Ráteszem 25x a mesh vagy turbo smoothot és egyesével a kismillió polyt kiegyenesítem, akkor valószínűleg jó lesz, de minél kevesebből szeretném szépre, jóra, használhatóra csinálni.
Mivel később szétválasztva nyithatóra akarom az ajtókat, motorháztetőt, stb.,stb. valamint motort, tengelyt, üléseket, műszerfalat, mindent, ami csak kell hozzá modellezni. Forgó, mozgó elemek is kerülnek majd be az animáció miatt, de ez még nagyon odébb van! Még ezzel szenvedek és, addig nem is megyek tovább, amíg nem tudom megcsinálni! Felesleges addig.HUN_Thorpedo
-
Rayyy
senior tag
válasz szabog4 #6478 üzenetére
Úgy értettem, hogy rossz a háló, hogy szerintem te rontottál el dolgokat... lehetnek duplázott vonalak, egymáson lévő, nem összeforrasztott vertexek, ilyesmik.
Én azt mondom, akkor jó egy subdiv model, ha turbosmooth-ból 2-es szinten elég neki. Maximum, kivételes esetben 3-as szint, de az már durva tud lenni... de inkább felesleges.
Az újrakezdésről annyit, hogy szerintem az sem gáz, ha valaki 5x-10x is újra kezd egy modelt, tehát, ha belefutsz ilyen problémákba, megjegyzed a helyet, hogy hol jelentkeztek és újrakezdve már másként alakítod arrafelé a hálót.
Amúgy azt ajánlom, hogy komplett autó előtt csinálj legalább 10-20 egyszerűbb tárgyat tutorial alapján, hogy lásd, hol vannak a tipikus problémás sarkok, ívek, és hogy más hogyan oldja meg őket! Ettől nem lesz kisebb értéke a te munkádnak, tehát nem kell mindenre magadtól rájönni... mert úgy sokáig fog tartani a dolog[ Szerkesztve ]
Minden a legnagyobb render!
-
lolmanned
csendes tag
Hali! Szerintem is kezd újra, az ajtón a "csomók" ott háló hiba van valószínűleg, miért mesh smoothot használsz turbosmooth helyett?
[link][ Szerkesztve ]
-
-
lolmanned
csendes tag
válasz szabog4 #6483 üzenetére
Turbosmooth gyorsabb és jobban kíméli a gépet, amióta turbosmooth azóta kb semmit nem ér a mesh smooth, nem is értem miért nem vették ki.
Régebbi fórum hsz:
meshsmooth: Ugyanúgy 3 él egymással bezárt szöge alapján simítja el a felületet, viszont ezt új élek berakásával teszi
turbosmooth: ugyanaz, mint a meshsmooth, csak egyszerűbb, gyorsabb, és szerintem szebb eredményt produkál...sokkal szárazabb, biztonságosabb érzés viszont sokkal kevesebb a beállítási lehetőség
tehát:
TurboSmooth = MeshSmooth, csak egyszerűbb és gyorsabb, de ugyanazt a végeredményt produkálja.
A turbosmooth csak real time megjelenítéskor gyorsabb, a renderidõt nem gyorsítja. Ez is eléggé lassít ha komoly modellrõl van szó, ezért legcélszerûbb úgy beállítani, hogy csak rendernél rakja rá a smootht, rela time ne mutassa. Csak annyival egyszerűbb, hogy pár funkciót kiszedtek belõlle a rendes smoothoz képest.Remélem nem kavarodsz össze
-
mielikki
csendes tag
Köszi szépen a választ!
Bennem is kezd körvonalazódni, hogy max elmélyedek egy kicsit a Civil View-ben és ennyi...több száz ezer Ft-ot nincs értelme nekem erre kiadnom...sose leszek vérprofi ha nem tudom eleget gyakorolni.(Nem vagyok finn és nem olvasok Salvatore-t, csak szeretem Suomi-t )
-
Karesz50
csendes tag
válasz szabog4 #6475 üzenetére
szabog4!
Modellezés során próbáld elkerülni az olyan megoldásokat, amiket piros körökkel jelöltem. (A polygonok 4 vertexből álljanak össze, ne 3-ból, vagy 5-ből). Folytasd az éleket a kék vonal szerint. Ott, ahol a kaszni befordul, tegyél be plusz élt, legalább kettőt, egyet a sarok elé, egyet utána, utána T.Smooth-olj, és nézd meg az eredményt. (vékony sárga vonal az ajtónál) A SwiftLoop segít ebben. Általában próbáld úgy vezetni az éleket, hogy felezzék egymást. -
werdaport
újonc
Sziasztok!
A következőt kéne megoldani: Faipari felületkezelő-anyagok. Azaz adott egy faalap. Adottak a pácpigmentek. Adott, hogy kb. mennyire szívja be a pácot az anyag. Adott, hogy az egyes lakktípusok miként viselkednek a pácon. Adott a lakk fényessége. Adott egy eredeti modell, ami lehet egy csempe, egy papírdarab, egy tárgy színe, bármi. Meg kéne állapítani, hogy ennek a tárgynak a színét miként lehet megközelíteni a legjobban az adott faalapon (lucfenyő, gőzölt bükk, tölgy stb.) Egyszóval egy pácreceptúrát kell alkotni. Ilyen típusú modellezésre jó a 3ds Max, vagy máshol keresgéljek? Azért gondolom, hogy jó, mert rendkívül összetett "anyagokat" lehet vele létrehozni.
Első körben a pácpigmenteket kellene belőni. Ezek alkotnák a színpalettát, amiből keverni lehet a kívánt színt. Létre lehet-e hozni egyéni színpalettákat? Hogyan kell?
Egyelőre ennyi, ha ezen sikerül átrágódni, további kérdések merülnek fel.
Remélem létezik rá megoldás!
A válaszokat előre is köszönöm! -
Karesz50
csendes tag
válasz werdaport #6491 üzenetére
werdaport!
Hosszú és küzdelmes feladat elé nézel.
Például a színeket össze tudod hasonlítani a Maxban a pipetta eszközzel, de az eredményt RGB-ben kapod meg, 0 és 255 között, nem CMYK-ban, kalibrált monitoron, meghatározott Gamma értéknél. Lakk glossyt nem. Egy Glossmeter adatait nem tudod bevinni a Maxba. Felületi érdességet sem, csak szemmel, saccra. Egy lakkozott falap csak egy bizonyos szögből, adott világítás és hasonló felületi érdesség esetén fog hasonló színeket produkálni, mint egy műanyag vagy kerámia. Ugyanolyan soha nem lesz, csak ha teljesen egyeznek a felület fényelnyelési és visszaverődési értékei. És ott van még az erezet. A falap melyik pontján egyezzenek meg a színek? Vegyünk átlagot? Mekkora területről? Milyen számítással? Megannyi kérdés...
De bárcsak a színpalettákon múlna! Szóval röviden: a Max több szempontból is alkalmatlan a feladatra. Ha akarod bővebben is kifejthetem. Viszont: autófényezők használnak festékkeveréshez programot, tőlük kéne megkérdezni, kiindulás képp. De a személyes tapasztalat náluk is sokszor felülírja a program által javasolt értékeket. Kísérletezgetés, a tapasztalatok és a mintadarabok részletes dokumentációja, ez még ma is a munkafolyamat lényege. Túl sok a változó, sajnos. Számítógépes megoldások csak elméleti síkon léteznek egyenlőre, tudtommal. Festék boltban, ahol van színkeverés, talán érdemes lenne körülnézni. -
Karesz50
csendes tag
válasz werdaport #6491 üzenetére
Még valami az előzőhöz: Tegyük fel, hogy lefotózod a gőzölt bükköt meg a járólapot egymás mellett, D50 és D65 (5000 és 6500 K színhőmérséklet) fényjellegű világítással,merőlegesen 1 méterről.
A fotókat RAW-ban beviszed az adott programba, ami mindent úgy csinál, ahogy azt megálmodtad, a festő műhely kikeveri, legyártja.
Aztán kiviszed a napfényre, árnyékba, szobába, forgatod, közelebb, távolabb, és nem lesz jó, a két színérzet eltér egymástól. Tapasztalat. Más sorrendben ugyanígy jársz, mindegy.[ Szerkesztve ]
-
werdaport
újonc
Karesz!
Köszönöm a kimerítő választ! Igazán rendes Tőled, hogy időt szántál a megválaszolásra. Festékboltban dolgozom, ahol van színkeverés, sőt színállítás is (festékek és pácok). Nincs egyszerű dolguk a színállítóknak, persze nagyon jó szemük van és valóban, ahogy írod, különböző fényviszonyoknál mást mutat a páckép, ezért - jobb híján - ablaknál dolgoznak, mert természetes fénynél vannak a legközelebb a "valósághoz". Lehet, hogy először festékkel kellene próbálkoznom, az egyszerűbb feladatnak tűnik. Fotózás helyett talán a szkennelés jobb, de bevallom, hogy nem szkenneltem különböző fényességű anyagokat, így nem tudom milyen lenne a végeredmény. A monitoron megjelenő képnek nem kell feltétlenül színhelyesnek lennie, csak egyezzen a beállítandó a beállítottal (szerintem). Csak segíteni szeretném a munkát ily módon, szeretek kísérletezgetni. (Csináltam gömbpanoráma felvételeket és 3D tárgyfotót, persze ezeket is szoftver segítségével és csak a magam kedvéért.) Viszont festékeknél lehet, hogy elegendő lenne egy 2D-s szoftver is, Photoshop pl...
Még egyszer KÖSZÖNÖM! -
Karesz50
csendes tag
válasz werdaport #6494 üzenetére
werdaport!
Konkrétan a Maxra kérdeztél rá. Szerintem a Max egész addig nagyon frankó, amíg egy fantáziavilágot jelenítesz meg vele. A pofonok akkor jönnek, amikor a megrajzolt modellnek hűen tükröznie kell egy már meglévő valós tárgyat, formát, színt, anyagtulajdonságot, mozgást, fényt, stb. Persze bonyolultságtól függ. De a hideg kiráz, amikor a megrendelő hozza a Panton színskálát, és a monitorhoz tartva ellenőrzi a színeket. Megtörtént eset! - "Várjunk csak! Akkor megrajzolom neked Corelben, aztán kitöltő színnek megadom a referenciádat! És csinálunk egy kifestőkönyvet a látványrajz helyett!" - Az meg nem jó neki...Off, de csak azokra reagálva, amiket írtál:
- Erősen tükröződő anyag szkennelésénél óvatosan, ha még nem csináltad, beéghet tőle a CCD! Ez elkerülhető, ha vékony nejlon lapot rakunk az üvegre, ez rontja egy picit a fókuszt, így védve az érzékelőt a túl sok visszavert fénytől. (Meg az üveget is védi a karcolástól). Eszköze válogatja, de a szkenner is torzítja a színt, és nem minden hullámhosszt egyformán. A optika és a digitalizálás a második lépcső, ahol hibás a rendszer. (az első a megvilágítás).
-Szerintem a monitoron megjelenő képnek is színhelyesnek kellene lennie. Az egzakt színmeghatározás minden munkafázisban alapvető követelmény. Te két kevert szín különbözeti színét akarod meghatározni, összetevőkre bontva. Ezért ha a színvisszaadás a vörös tartományban jó, de a zöldben és a kékben már nem, és nem egyformán, a különbözeti szín is csatornákra bontva már rossz lesz, attól függően, milyen messze vannak a 100% zöldtől és kéktől. A változás mértéke ugyanis nem lineáris, a görbe sok mindentől függ. Nem mindegy, hogy 10% eltérés például a fekete felé 5 és 15, vagy 50 és 60 közé esik.És ez így van az RGB, a CMYK, és a HSL szisztémában is.
On.[ Szerkesztve ]
-
werdaport
újonc
válasz Karesz50 #6495 üzenetére
Karesz!
Előfordult olyan eset is, hogy a fószer mindenáron emilbe akarta elküldeni a képet, ami alapján pácot kellett választani neki. Mondtuk, hogy az biztos, hogy nem lesz olyan, amilyet szeretne, de ő csak erősködött. Küldtünk neki egy pácot, aztán visszaküldte, hogy milyen sz@art választottunk. Nem egyedi eset ez se. Az se lehet véletlen, hogy ilyen jellegű problémára még nem született jobb megoldás, mint az emberi szemre hagyatkozni.
Megértettem, hogy a Max tuti nem jó erre a feladatra, tehát más irányban kell gondolkoznom.
Nézzük a festékeket. Sikerül pigmentekből létrehozni egy színpalettát, ami nem RGB lesz, hanem PIGMENT, amit bedigitalizált pigmentekből hozok létre. Tegyük fel, hogy színhelyesen rögzülnek a gépben (bár gondolom, hogy már itt megbuktam). Beszkennelem a beállítandó színt és pipettával felszippantok belőle egy darabkát. A színpaletta kapcsiból megmutatja, hogy mely pigmentből mennyit kell beletenni, hogy kijöjjön a szín. Ahogy azt a móricka elképzeli. Meg én... -
Karesz50
csendes tag
válasz werdaport #6496 üzenetére
Ilyen, és ehhez hasonló textúrákkal érdemes kísérletezni Maxban:
Rárakod egy kockára, gömbre, akármire. Bevilágítod, lerendereled. Megnyitod a render ablak mellett a Material Editort, bármelyik anyagnál ráklikkelsz a Diffuse színválasztó ablakára, erre előugrik a Color Selector ablak. Itt klikk a pipettára, vidd a render fölé a lerenderelt textúrára, és leolvashatod az RGB értékeket.A Print Screen-en nem látszik, de ott van a pipetta, ahol a sárga négyzet a render ablakban.
Sok tanulsággal jár.
-
szabog4
aktív tag
Üdv mindenkinék ismét!
Most másfajta apró gondom támadt, ami a munkát nem hátráltatja, de elég zavaró. A lent látható képen valamiért az objektumhoz egy hatalmas 'kijelölő' négyzetet társít és sokszor megfogom pedig nem is kéne!
Nem sikerült rájönnöm, hogy mivel tudnám kisebbre venni ezt a 'LILA' négyzetet! :/Választ előre is köszönöm!
HUN_Thorpedo
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Sorozatok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- EAFC 24
- Mozilla Firefox
- További aktív témák...
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G6 - i7-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 5580 - i5-G6 I 8-16GB I 256 SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Garancia
- Bomba ár! Dell Latitude 5490 Touch - i5-8G I 8GB I 256SSD I 14" FHD Touch I Cam I W11 I Garancia!