- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Bemutatkozott a Redmi új szériája
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
- Bluetooth-headsetekről általában
- Samsung Galaxy A71 - elég ennyi?
- Milyen okostelefont vegyek?
- Fotók, videók mobillal
- Yettel topik
- iPhone topik
Hirdetés
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rayyy
senior tag
válasz mayafree #5911 üzenetére
(látom, hogy elég régi a kérdés, de azért válaszolok)
Én próbálkoztam iRay-jel és nem volt rossz studio setup-ok rendereléséhez... na szóval, nagyon számít, hogy mennyi ram van a videókarin, mert az egész scene-t oda tölti be egy gpu render, tehát ha sokszázezer poli van benne vagy/és rengeteg textúra/shader, akkor bizony egy idő után abba hagyja a rendert vagy ami valószínűbb, el sem tudja kezdeni.
Akit érdekel az iRay és a gpu renderelés, az itt hasznos infókat talál: [link][ Szerkesztve ]
Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
válasz szabog4 #5924 üzenetére
UHH... 4-es meshsmooth
Az is segíthet gazdaságosan dolgozni, ha előre eltervezed, hogy az adott részletek mekkorák lesznek a végső renderen. Ha pl. egy autót csinálsz, amit nagy háttérbe építesz (legyen az környezet vagy stúdió), és mondjuk a kép 1920x1080 lesz, akkor nagy valószínűséggel a visszapillantót elég 1-es szmússzal meghagyni, mivel a fő képen az kb. 30x30 pixel méretű lesz és senki nem fogja észrevenni rajta a szegmentáltságot.Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
Rakott itt már össze valaki hálózatot rendereléshez? Kéne egy kis segíség
Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
válasz pakriksz #6212 üzenetére
Azt, hogy két edge párhuzamos-e, szerintem úgy lehet a legkönnyebben megnézni, hogy edge snap-pel rajzolsz mondjuk egy boxot kettejük közé, és ha valamelyik edge letér a rajzolt box vonalairól, akkor tuti, hogy nem párhuzamosak.
A szögmérés nehezebb, de nem is ilyen jellegű használatra van ez a program. Most hirtelen az jutott eszembe, hogy az adott két edge-et, amik között a szöget le akarod mérni, create shape from selection-nel leválasztod a poly objektumról >> így van két shape line-od, ami ugye három vertexből áll >> a három vertex behatárolásával már tudsz rajzolni egy polygont >> ezt shell-lel kihúzod, így tudsz rá autogrid módban rajzolni mondjuk egy plane-t >> az így rajzolt plane a két megmérendő edge síkja lesz >> ennek a plane-nek az egyik sarkát beigazítod a szög forgáspontjába és beállítod ide a pivot point-ját >> egy másik pontját beigazítod az egyik edge-re >> ezek után, ha forgatásra kapcsolsz és local módban forgatsz, akkor a megfelelő síkban fog elfordulni a plane-ed, és addig forgatod, amíg az egyik edge végpontjába illesztett vertex át nem fordul a másik edge-re, közben leolvasod, hogy mennyit is kellett forgatnod, így megkapod az általuk bezárt szöget.
Ez persze így nem valami pontos, mert szemre kell ráforgatnod, ugyanis sajnos forgás közben a snap mód nem működik.
Amúgy érdekes kérdés, script-tel biztos ki lehet íratni valahogy.
(ezt a sok dőlt betűt)[ Szerkesztve ]
Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
válasz djfules #6222 üzenetére
Én használtam már backburnert (de amúgy a vray distribute rendert részesítem előnyben)... szóval, nekünk úgy működik minden hiba nélkül, hogy minden gépen 64 bites windows van és 64 bites programok (Max, Vray...). Viszont a Windows-ok lehetnek különböző verziójúak. Amúgy állóképre inkább distribute rendert ajánlok, mert a backburner animációra van: egy több frame-ből álló cuccot úgy oszt le a gépeknek, hogy mindegyik egy egész frame-et számol, ami ugye 1 db állóképnél elég haszontalan.
Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
Most hirtelen ilyen megoldást találtam ki, de csontozott objekten nem próbáltam:
- fogod a kígyót, rádobsz egy Vol.Select-et
- létrehozol egy objektet, ami a kitüremkedés alakja lesz (sphere-szerű, de a minimum vastagsága akkora legyen, mint a kígyó max. vastagsága, mert különben be fogja horpasztani... majd meglátod)
- a Vol.Select-ben, a Select by-ban kiválasztod a Mesh Object-et és rákattintasz a kitüremkedés objektre
- a Vol.Select-ben a Soft Selection-t érdemes bekapcsolni
- azután a kígyó kap egy Spherify-t, amit ugye a Vol.Select által kijelölt részre fog alkalmazni
- innentől elég a kitüremkedés objektet animálni, ha azt végigvezeted a kígyón, akkor olyan lesz, mintha végigmenne benne a labda (remélem)Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
Elvileg, ha a Vol. Selection-nél nem használsz smooth selectiont, akkor szigorúan azt fogja módosítani, ami ki van jelölve, de szerintem a fejét azt kézzel kell majd meganimálni, mert a feje teteje, meg az álla alja ugye nem módosul formailag.
Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
válasz lolmanned #6245 üzenetére
Szerintem ilyen tudással nézz meg 1000 tutorialt, gyakorolj pár hónapot és aztán fórumozz, mert az nem lesz túl hatékony, ha minden modellezési problémánál beírsz ide... egyrészt így elég időigényes lesz tanulni, másrészt az itt fórumozók meg fognak unni egy idő után. Ne érts félre, nem rosszindulatból írok, csak tapasztalatból tudom ezeket. Rengeteg jó minőségű ingyenes oktatóanyagot találhatsz a neten, és ha hajlandó vagy kicsit fizetni is érte, akkor tényleg csak rajtad múlik minden. Példa: Viscorbel.
Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
válasz szabog4 #6256 üzenetére
Az oszlopot nyugodtan kezdheted hajtogatni egyesével, annyira nem bonyolult szerintem. Ilyen mintáknál az alap formákat spline-nal szokták megrazjolni, és utána polizzák, szóval ötvözni kell a technikákat.
A gép gyengeségére meg azt javaslom, hogy mindig csak az a része legyen elöl a modellnek, amin épp dolgozol, a többit válaszd le és tedd másik layerre, amit kikapcsolsz. Én még külön fájlba is szoktam menteni az egyes darabokat és ha minden kész, akkor összerakom egy scene-be, ahol már van bevilágítás, stb. Persze, ha gyenge a gép, akkor ott már lehet probléma, ilyenkor lehet használni proxy-t. Érdemes utánanézni.
Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
Több dolog miatt is lehet szürke, de első körben az a kérdés, hogy a kép, amit betettél, az már render? Mert ha az, akkor a szürkeség a rossz bevilágítás miatt lehet. Az, hogy raktál neki displace-t, az nem befolyásolja a szőnyeg színét, max akkor, ha ambient occlusion is van, ami beárnyékolhatja a rojtokat, de itt nem erről van szó. Nézz meg néhány bevilágítós tutorialt, például ezt!
[ Szerkesztve ]
Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
Talált már valaki arra megoldást, hogy Vray-ben az object id pass ne legyen olyan röcögős szélű? Most 3000x3000-ben számoltatok mobil eszközöket és jelölgetném a kávájukat, különböző részeiket, de még ekkora felbontásban is lépcsőzetes a szélük.
Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
Olyan dologba futottam, amit még nem láttam. A csatolt képen a nyilak magasságában fut két vonal... ahogy látszik is, ott röcögősebb rgb pass-ben is az anyag (sima műgyanta padló akar lenni). Szóval vajon mi okozhatja v-rayben ezt a csíkozódást? Az egész padló egy nagy poligon egyébként és nem használok textúrát rajta.
[ Szerkesztve ]
Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
Ilyen világ-koordináta állításról nem tudok, de ha leraksz egy plane-t x-y-ra, aztán felfordítod x mentén 90 fokkal, akkor extrude-dal ki tudod húzni y irányba... csak nem annyira értem, hogy ez miben segítség.
Kis témaváltás:
Azt már észrevettem, hogy sokan, akik pl. építész programokban dolgoznak és kipróbálják a max-et, keresik a szuperparaméterezett szerkesztést, de sajnos ez nem az a program. Át kell állítani az agyat egy kicsit, itt úgy dolgozik hatékonyan az ember, ha ránézésre olyan a végeredmény, amilyet szeretne, nem pedig mértanilag olyan. Ha leragadsz ilyen részleteknél (amire én is hajlamos vagyok), hogy például a vasalt perem hogy fog illeszkedni az ablakkeretbe, akkor lehet, hogy atompontos lesz a munka, de a renderen senki nem fogja látni a plusz órákat, amiket beleöltél. Egyszerűen beledugsz egy boxot és heló. (Persze ez csak általánosságban igaz.)Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
Azt nektek is csinálja, hogy a létrehozott új material library-ra minden egyes kikapcsolásnál rákérdez, hogy akarod-e menteni? (úgy, hogy hozzá sem nyúltam) Tök idegesítő.
Minden a legnagyobb render!
-
-
Rayyy
senior tag
Őszintén szólva nem nagyon értem a kérdést. A boxok is és a plane-ek is polykból állnak, csak amíg 1 boxhoz 6 db kell, addig 1 plane állhat 1 db polyból vagy 100 000-ből is. Ezért nem értem, hogy mit jelent szó szerint neked az, hogy boxokból rakod össze, hiszen, ha egy box a kiindulópont, akkor is szét kell hajtogatni polykká. Amúgy meg hasonlítsd össze, hogy a két általad említett scene-ek hány polyból állnak és valószínűleg ki fog jönni, hogy az, amelyik akad, több polyt tartalmaz.
És de, a játékokban használt modellek is polykból épülnek fel. (poly nem egyenlő a plane-nel)[ Szerkesztve ]
Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
Szerintem, ha csak spline-ból csinálod meg, akkor nem lesz jó a haló. Az oldalán igen, de felülnézetből nem lesznek benne edge-ek, amik a falakat összekötik. És az például már gáz, ha csemferelni akarod. Nem mindig csinál olyan sok hibát a boolean, és ha azt kijavítod, akkor mindenhol meglesznek az edge-ek. Persze, ha nem lesz se subdiv modell, se chamfer, se semmi, akkor tényleg elég a spline.
Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
válasz asuspc96 #6413 üzenetére
Én a Phoenix FD-t ajánlom, ez egy plugin, tehát nem egy szuperbonyolult dolog, 1-2 nap alatt fogsz tudni akváriumot csinálni vele szerintem, ha rászánsz 2-3 órát a tutorialokra.
[PhoenixFD](ja, látom, már ajánlották)
[ Szerkesztve ]
Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
Viszont, ami szívás, az az, hogy hogy töltsd fel rendesen az akváriumot. Erre van egy script, hogy már eleve megtöltve rakja be a mödanszét: ha felrakod a phoenix fd-t, akkor telepít sample fájlokat is, és a "pool" nevűben van a script, ami kezdésnél belerakja a vizet az ojjektumba.
[ Szerkesztve ]
Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
...és a pool file a dokumentumok/phoenix fd/samples mappában van. A simulation fülnél van olyan, hogy use script, ha az editre kattintasz, ott lesz a script, kimásolhatod, de akár ezzel a fájlal is dolgozhatsz, mert be van világítva, render beállítva, stb...Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
Az erős túlzás szerintem, hogy digitábla nélkül lehetetlen, inkább annyi, hogy van, akinek az kényelmesebb a munkához (általában azoknak, akik jól rajzolnak).
Ráadásul szerintem nehezebb UV-zni, mint textúrát készíteni valamilyen rajzprogramban.Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
Na, egy kis skinnig problematika...
2012 64 bites verzióban tapasztaltatok olyat, hogy ha skin modifierben festeni próbáljátok a súlyozást, akkor nem történik semmi? Sőt, ha az envelope-ot méretezgetem, akkor sem változik az adott csonthoz tartozó skin súlyozása... ez valami bug?Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
válasz mielikki #6469 üzenetére
(Te most vagy finn vagy, vagy Salvatore-t olvasol)
A 3dsMax+Vray tökéletes választás.
Klasszikus tanfolyamot nem ajánlanék, mert átlag 3-400 000 Ft-ba kerül és erős túlzással annyit tanulsz meg velük, mint 2 hét intenzív tutorialozgatással. Talán túlzás nélkül is. Ezt közvetett tapasztalatból mondom, jelenleg is van kollégám, aki az egyik nagy oktató központban végzett építészeti látványtervezést és együtt csodálkozgatunk néha, hogy mi mindent nem tanítottak meg neki.
Én ingyenes tutorialokat javaslok, aztán ha tetszik, akkor lehet menni a fizetős, profibb külföldi online kurzusok felé.
Utolsó kérdésedre válaszolva... évekig dolgoztam építőmérnökök mellett és nekik ilyesmire nincs szükségük. Ez cégtől függ, ha a melóhely profiljában van látványtervezés is, akkor nyilván van látványtervezőjük, de építőmérnöktől senki nem fog elvárni ilyesmit, ez egy másik szakma.
Szerk.: Ja, és ha elkezded a Max-et, ne lepődj meg, hogy ez nem olyan pontos és nem annyira paraméterezett, mint a szerkesztőprogramok, ez csak látványra való. Ahhoz viszont tökéletesen elég a pontossága.
[ Szerkesztve ]
Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
válasz szabog4 #6478 üzenetére
Úgy értettem, hogy rossz a háló, hogy szerintem te rontottál el dolgokat... lehetnek duplázott vonalak, egymáson lévő, nem összeforrasztott vertexek, ilyesmik.
Én azt mondom, akkor jó egy subdiv model, ha turbosmooth-ból 2-es szinten elég neki. Maximum, kivételes esetben 3-as szint, de az már durva tud lenni... de inkább felesleges.
Az újrakezdésről annyit, hogy szerintem az sem gáz, ha valaki 5x-10x is újra kezd egy modelt, tehát, ha belefutsz ilyen problémákba, megjegyzed a helyet, hogy hol jelentkeztek és újrakezdve már másként alakítod arrafelé a hálót.
Amúgy azt ajánlom, hogy komplett autó előtt csinálj legalább 10-20 egyszerűbb tárgyat tutorial alapján, hogy lásd, hol vannak a tipikus problémás sarkok, ívek, és hogy más hogyan oldja meg őket! Ettől nem lesz kisebb értéke a te munkádnak, tehát nem kell mindenre magadtól rájönni... mert úgy sokáig fog tartani a dolog[ Szerkesztve ]
Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
A kérdésedre nem tudok válaszolni (segítenék, ha tudnék), de annyit mondanék, hogy szerintem ez a patch modellezés felejtős, poly modellezésből kell felgyúrnia magát az embernek. Csak azért mondom, nehogy sok időd menjen rá. Így voltam én Nurbs-szel is, csomó ideig próbáltam használni a Rhino-t, meg kipróbáltam Max-es plugint, de mindent lefedő megoldásnak a klasszikus poly maradt.
Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
Olyan nincs, hogy meghajlítasz egy polyt plusz vonalak nélkül. A bezier tényleg képes erre látszólag, de ott a szerkesztésnél nem polyról beszélünk, hanem vektorról. És bizony annak is van "felbontása", a topológiáját, ha 5 lépcsősre állítod, akkor a bezier görbék által határolt felület is lépcsős lesz, de ha 16-ra, akkor eltűnik a lépcsőzetesség... ugyanis minden felület háromszögekből áll, amiknek a száma határozza meg a felület simaságát. És ezeket a háromszögeket nem lehet hajlítani. Mivel neked a végén úgyis poly háló kell, ha játékhoz akarsz modellezni, akárhogy is csinálsz meg egy modellt, a végén polyvá alakítod... tehát szerintem ki is lehet hagyni az egyéb technikákat és érdemesebb egyből polyból csinálni.
Itt egy kép, hogy lásd, a végén nem nyersz semmit patch vagy spline modellel:
A felső sor a kiindulás, az alsó az editable poly-ra való konvertálás eredménye.[ Szerkesztve ]
Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
Na, most mi történt a Mekszemmel: edit poly módban, ha megnyomom az 1-est a billentyűzeten, akkor vertex kijelölésre váltok, ha megint megnyomom, akkor meg lejön vertex kijelölésről > eddig ok volt.
Újrahúztam a gépet, és most, ha megnyomom az 1-est, mikor már kijelölésen vagyok, nem történik semmi. Nem dobja el a kijelölést. Mitől lehet ez?Szerk.:
>> Nagyon hülye vagyok, bekapcsolva maradt a shortcut override.[ Szerkesztve ]
Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
-
Rayyy
senior tag
Nem a turbószmúsz dobja meg az üvegpoharat, azt ráengedheted... persze ne 4x.
Ha van rajta caustic, az nagyon meg tudja dobni, ha a reflections és refractions bounce fel van tolva, az is nagyon meg tudja dobni, továbbá, ha a vray light sample értéke nagyon magas. Ez elég sok dologtól függ, szerintem könyvet lehet írni (biztos írtak is) a vray optimalizálásáról.
(Amúgy személyes véleményem szerint az AMD processzorok nem munkára valók, csak a gépházak belső fűtését oldják meg különösen hatékonyan... de nem akarok senkit megsérteni.)Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
Abban kéne segítség, hogy olyan rendert tudjak csinálni, mint amilyen ez a videó:
http://vimeo.com/68537268Se árnyék, se színátmenetek, sőt a videó nagy részében nem is lenne szükség 3D-re, de például 01:10 körül, mikor felépül a ház szintekből, ott tisztán látszik, hogy 3D-s objektumok.
A vraytoon nem alkalmas erre, az csak vonalakat rak az objektek köré. Arra is gondolotam, hogy esetleg AfterEffects-el érték el ezt a hatást... nemtom'.Minden a legnagyobb render!
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Gaming notebook topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- PlayStation 5
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Politika
- Microsoft Excel topic
- Autós topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G6 - i7-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 5580 - i5-G6 I 8-16GB I 256 SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Garancia