- Bluetooth-headsetekről általában
- Samsung Galaxy A71 - elég ennyi?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Milyen okostelefont vegyek?
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Yettel topik
- iPhone topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
Hirdetés
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Karesz50
csendes tag
válasz pakriksz #6400 üzenetére
Akár én is lehettem volna az a droid, ahogy te fogalmazol, aki azt az animációt készítette, ezért válaszolok most neked helyette is. "...átadott nekem...dummy-n vannak a keyframek... a játék nem tud dummy-t kezelni..."
Ez a történet erősen sántít. Ha az elején közlöd, hogy milyen programba szeretnéd az animot, akkor az úgy lesz elkészítve, és megspóroltál volna magadnak is, és a kollégának is pár óra fölösleges melót és idegeskedést. Ehelyett te tipikusan az a tahó vagy, aki nulla szakmai tudással le droidozod azokat az embereket, akik megcsinálják helyetted azokat a munkafázisokat, amikhez te tök hülye vagy. Hidd el nekem, ha primitíven vázolod fel az igényeidet, és utána még primitívebben fikázod a végeredményt, nem lesz hosszú pályafutásod ebben a szakmában. Ha kicsit más stílusban fogalmaztál volna, szívesen segítenék, de így csak hálát adok a jó sorsnak, hogy nem veled dolgozom. Karesz[ Szerkesztve ]
-
Karesz50
csendes tag
Persze ha övé a játék, és ő csinált hozzá egy "animációt" és téged kért meg, hogy tedd már bele, akkor a vak vezet világtalant esete forog fenn.
-
Karesz50
csendes tag
Keressetek rá erre: Using Dummy Bones for Prop Morphing Animations
Talán ez lesz a megoldás. -
Gizmo86
csendes tag
Sziasztok!
Köszi a valaszt snots! Persze igazad van ,hogy tutorialokat kellene inkabb neznem,de megtanultam annyira modellezni amennyire kb. nekem szüksegem lesz tutorialok alapjan azert probaltam a reszletekbe is belemenni.(animaciot nem fogok csinalni) az angolom jo azzal nincs problema.Viszont amint belekeztem a v-raybe a material editorba vilagitas beallitas meg kamera ezeket nem lehet ugy különvalasztani,hogy most csak az egyiket tanulom.Meg amikor elkezdek utanna olvasni akkor ott megemlit ket olyan dolgot amirol meg nem hallottam elkezdek annak utannnaolvasni ott megint talalok valamit annak elkezdek utannaolvasni es ıgy azt sem tudom hogy eredetileg minek neztem utanna.Szoval az en tanulasi modszeremmel van a problema azt tudom=) csak tenyleg nem könnyu,de ha masnak sikerült megtanulni nekem is fog
-
snots
tag
válasz Gizmo86 #6404 üzenetére
Vannak nagyon jó V-ray tutorialok, alap, illetve emelt szinítűek is.
Pl, el lehet kezdeni a dolgot ezzel.
Utána lehet mélyíteni, pl. ilyesmi tutorialokkal/trainingekkel:
http://vrayart.com/
http://viscorbel.com/shop/creating-v-ray-materials-vol123-bundle/stb, stb, rengeteg van, lényegében számolatlanul, hosszan lehetne írogatni itt, továbbra is azt mondom, hogy az a lényeg, hogy az alapoktól indulj felfelé, szép sorjában.
-
pakriksz
őstag
válasz Karesz50 #6401 üzenetére
Én nem szeretném semmilyen programba exportálni, ő szeretné, én csak segítek neki mert ilyen jószívű vagyok, és ismerem a programot.
Tudom mire való a dummy (egy ipari hulladék program hibáinak és marhaságainak megkerülésére, amely programot 3ds max-nak hívják), de én nem használtam (és milyen jól tettem, hogy a saját modelljeim animációinál kerültem ezt a megoldást, tudva hogy egy ilyen primitív bugoktól hemzsegő tákolmány modellezőprogramnál jobb mindent a legjobban leegyszerűsíteni, hátha azt képes normálisan kezelni...).
Ahhoz képest hogy én vagyok "tök hülye" a munkafázisokhoz, a saját modelleimen mindezen túl voltam, többször is, emellett még nekem kellett javítanom az ő modelljén olyan hibákat is, hogy fantommaterialok, duplázott materialok, már nem létező de bizonyos objektumokra még mindig ráhúzott materialok, és az általános optimalizáció a játékbeli rajzolási hívások csökkentésére.
Pályafutásom pedig önmagamtól függ, ugyan is a munkám teljes egészét egyedül csinálom beleértve a modellezést, animálást, textúrázást, optimalizálást (a 3D motorok és grafikus API-k ismeretében), hangokat, programozást, és értékesítést is.
Egyébként igazad van, nem lesz hosszú pályafutásom a szakmában, ugyanis az utolsó modellemet fejezem be hamarosan, ugyanis azt mondtam pár hónapja, hogy ennyi én befejeztem, mert elegem van a maxból, minél jobban megismerem a nem, vagy rosszul vagy félig működő featureket, a sok éve javítatlan bugokat, és a nulla érdemi fejlődést(na jó, a 2013-ban végre eljutottak a barmok addig hogy a viewportbeli megjelenítés nagyjából bugmentes legyen ), és azt hogy egy új kiadás egy pár bugfixből és néhány beépített, innen onnan összevásárolt eredetileg usermade scriptből áll, annál jobban utálom. Nem éri meg az idegeskedést és az időt. Maradok a programozásnál, ott legalább van fejlődés, nem egy retardáltakból álló belterjes cég uralja az egészet, mint az autodesk.
Azért sejtettem hogy az írt problémára sincs rendes megoldás csak a favágó módszer, mert nem vártam többet egy olyan programtól ahol alapvető mindennapinak tűnő műveletekhez fejben kell koordinátákat számolgatnom, és vertexenként bepötyögni, vagy segédobjektumokkal kerülőúton elérni egy igen egyszerűen kivitelezhetőnek tűnő célt...Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
snots
tag
válasz Gizmo86 #6407 üzenetére
Szerintem sokan vannak itt, akik örömmel segítenek, de úgy az igazi, ha te pedig amennyit csak tudsz, tanulsz magadtól. Később majd még ajánlok tutorialokat. Nem emlékszem, hogy mondtad e már, vagy kérdeztem e már, de milyen irányba akarsz elsősorban orientálódni? Mi az elsődleges kiszemelt cél? "Mindennel" (ami éppen szembe jön) foglalkozni akarsz, mert csak hobbinak szánod, vagy pl. játékfejlesztésben akarsz részt venni, vagy esetleg valamilyen vitualizációs dolog érdekel, vagy pl. karaktermodellezés. Azért lenne jó ezt tudni, mert úgy aztán egész célirányosan lehetne arrafelé terelni a tanulás irányát.
-
pikszel
őstag
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
asuspc96
senior tag
Helló!
Ennél nem találtam jobb topikot, de ha tudtok kérlek szóljatok, tehát a kérdés:
Tudtok mondani folyadék szimulációs programokat amik viszonylag egyszerűen kezelhetőek egy full kezdő számára is ?
akváriumban kellene áramlást szimulálni... -
snots
tag
válasz asuspc96 #6413 üzenetére
Esetleg meg lehet még próbálkozni a Glu3D nevű dologgal.
Illetve a Chaosgroup-nak (Vray) is van egy saját ilyen folyadék/részecskeszimulációs megoldása, ami Phoenix FD néven fut.
Mindenesetre arra készülj, hogy igazán egyszerű egyiknek sem lesz a kezelése, illetve még annyit, hogy ezek kellőképpen számolásigényes dolgok, természetesen ez nagyban függ a szimulációban résztvevő részecskék számától.
-
asuspc96
senior tag
és a részecskék száma gondolom szoros összefüggésben van az áramlás hitelességével nem ?
vagy hogy mondjam, mekkora eltérésnél veszem észre a kész munkán ?
pl 10 és 12 millió részecske között ? százalékosan is ugyan ennyi lenne az eltérés ?
és ugyan ennyivel is számolna többet ? (százalékban mérve ?)
vagy ezek nem lineárisan összefüggő adatok ? -
snots
tag
válasz asuspc96 #6416 üzenetére
Tulajdonképpen csak laikusként tudok hozzászólni ehhez a dologhoz, de ha józan paraszti ésszel belegondol az ember, bizonyára te is erre az eredményre jutottál, természetesen minél több részecske van, az áramlás annál precízebb fizikailag, annál több részecske hat egymásra.
Mivel ez a dolog általában rengeteg kísérletezés igényel, illetve precíz tervezést, ezért valószínúleg még ezen fázis alatt (előzetes tesztek alatt mármint) ki fogod tapasztalni, hogy körülbelül hány részecskére lesz szükséged a kívánt minőség eléréséhez.
Én biztosra veszem, hogy a részecskék számának növelésével nem arányosan nő a számolási idő, hanem valószínűleg (jóval) nagyobb mértékben.
Ha elkezdessz keresni ezzel kapcsolatban különböző videókat a youtube-on, akkor nagyon sok videóhoz odaírja a feltöltő, hogy hány részecskével, mennyi idő alatt (sokszor külön megjelölve a fizikai számolás idejét, illetve a renderidőt) és milyen gépen történt a szimuláció, ebből egy hozzávetőleges becslést tudsz készíteni a várható számolási időről.
Azért ha sikerül valamit elérni majd ezzel kapcsolatban és esetleg publikus az eredmény, akkor biztos lenne itt pár ember, aki kiváncsi lenne a majdani végeredményre.
-
Karesz50
csendes tag
válasz lolmanned #6364 üzenetére
Fessél túl a varrat határain, amikor a textúrát készíted, mert a szomszédos élek melletti területek textúrájáról is mintát vesz a program! Tehát lógjon túl a textúra az éleken 5- 10 pixelt. Blur, Noise segít az átmeneteknél. a színre is ügyelj. Úgy vágd fel a felületeket, hogy ott legyen metszés, ahol a valóságban is van, pl. egy ruha varrásánál, ha bőrözöl, akkor semleges területen, ahol nincs jellegzetes minta, és amúgy sincs szem előtt. Bútoroknál le lehet lesni a módszert a kárpitozásról.
-
Karesz50
csendes tag
V-Ray 2.40 for 3ds Max - teljes, átfogó help.
-
Karesz50
csendes tag
Bocs az offenzíváért, de csak így tudtam személyre szólóan válaszolni.
-
Rayyy
senior tag
válasz asuspc96 #6413 üzenetére
Én a Phoenix FD-t ajánlom, ez egy plugin, tehát nem egy szuperbonyolult dolog, 1-2 nap alatt fogsz tudni akváriumot csinálni vele szerintem, ha rászánsz 2-3 órát a tutorialokra.
[PhoenixFD](ja, látom, már ajánlották)
[ Szerkesztve ]
Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
Viszont, ami szívás, az az, hogy hogy töltsd fel rendesen az akváriumot. Erre van egy script, hogy már eleve megtöltve rakja be a mödanszét: ha felrakod a phoenix fd-t, akkor telepít sample fájlokat is, és a "pool" nevűben van a script, ami kezdésnél belerakja a vizet az ojjektumba.
[ Szerkesztve ]
Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
...és a pool file a dokumentumok/phoenix fd/samples mappában van. A simulation fülnél van olyan, hogy use script, ha az editre kattintasz, ott lesz a script, kimásolhatod, de akár ezzel a fájlal is dolgozhatsz, mert be van világítva, render beállítva, stb...Minden a legnagyobb render!
-
RefeeZ
tag
Na, ezt fejezzétek be, gyerekek Van annak más módja is, hogy mindenkinek válaszoljatok (egy kommentben).
-
lolmanned
csendes tag
válasz Karesz50 #6421 üzenetére
Köszi a választ
Amikor csinálok egy tankot, és semmilyen normális megoldás nincs a lánctalp megcsinálásához, (pathdeform szétnyújtja, szétbarmolja, megmozdítom kicsit a spline-t amire csináltam, vagy akár egy elemet, az eddigi beállított tank elemeket elmozdítja a helyéről...)
Ez meg nem működik nekem. [link]
(Max 2009-es verziót használom, nagyobb verziószámmal már szerintem nem vinné rendesen a gépem)Kézzel megcsináltam a lánctalpat, ráillesztettem a 4 kerékre, de hihetetlenül belassult minden tőle, eddig semmi baj nem volt.
[ Szerkesztve ]
-
snots
tag
válasz lolmanned #6429 üzenetére
Spacing tool-lal megoldható a lánctalp "felhelyezése".
Egy láncszemet megcsinálsz, majd egy spline mentén spacing tool-lal "felrakod".Meg szabad kérdezni egyébként, hogy milyen számítógépet használsz? (proc, mem, vidkártya, oprendszer)
Nem feltétlenül igaz az, hogy a magasabb verziószámú Max-ek jobban eszik a gépet.[ Szerkesztve ]
-
BonFire
veterán
Sziasztok!
Most látok életemben először Maxot, tehát még kijelölni sem tudok vele. Keresek érthetően magyarázó videotutorialokat. Tudom, hogy van egy csomó a YouTube-on, de azok összevissza kattintgatnak, nem magyaráznak, hogy mit miért, merre?
Ajánljatok már nekem valami expertet, aki érthetően magyaráz!
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
félisten
-
BonFire
veterán
Gondolom, az angol szövegre értette! Persze ellustultam már, és hallás után többet megértek, de azért elboldogulok az írott szöveggel is. Mindenesetre az ennyire képi alkotásnál nem tartom szerencsésnek a szövegelést képek nélkül, a kettőnek szervesen össze kell kapcsolódnia.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
snots
tag
válasz BonFire #6437 üzenetére
Kezdetnek ilyesmivel próbálkozzál:
http://www.lynda.com/3ds-Max-tutorials/Getting-Started-3ds-Max/123561-2.html
http://www.lynda.com/3ds-Max-tutorials/3ds-Max-2013-Essential-Training/95341-2.htmlAmúgy meg támogatom én is a help használatát, a Max-nek kifejezetten jól felépített help-je van, szükség esetén le is tölthető, így nem kell mindig online nézni benne mindent, ha valami elakadás van, vagy részletesebben kíváncsi vagy valamire, mindenképpen érdemes "hozzá" fordulni.
-
snots
tag
Személy szerint én sem különösebben szeretek könyvből tanulni, talán erre mondják azt, hogy vizuális típus vagyok, bár nem biztos.
Nekem jobban megmarad úgy a dolog, ha valaki elmondja, különösen akkor, ha szárazabb az anyag, a könyvön simán elalszom. Megnézem a "videót", közben jegyzetelek, nekem ez vált be legjobban, de természetesen ahány ember, annyi félék vagyunk.Ettől függetülenül "nem elkerülhető" az olvasás, ha másért nem azért, mert bizonyos anyagok csak írott formában érhetőek el, de ha lehetőgés van választani, akkor én mindenképpen valamilyen videó formátum mellett teszem le a voksot.
-
lolmanned
csendes tag
Hali!
Ilyen szintű texturázást hol lehetne megtanulni ps-ben?
Speciálisan ilyen texturázós oktatók vannak?[ Szerkesztve ]
-
snots
tag
válasz lolmanned #6442 üzenetére
Leginkább sok gyakorlással, illetve a Photoshop kellőképpen mély ismeretével. Ehhez elsősorban némi rajztudás (Photoshop-os, vagy egyéb ilyen, 2D-s program) és művészi hajlam szükséges. A textúra jó részét fényképekről viszik fel, de nem elhanyagolható a "kézzel végzett" munkarész sem.
Ha ilyesmire adod a fejed, akkor első körben kezdj el mélyebben ismerkedni a Photoshop-pal, továbbá nem árt valamilyen (Wacom) tablet sem, mert egérrel eléggé nehézkes (röviden: lehetetlen) finoman dolgozni.
Összefoglalva: Tanulható a dolog, de nagyban függ az adott embertől is. Olyan ez, mint a zongorázás, lehet tanulni, de ha az ember eredendően béna hozzá, akkor kiemelkedően sosem fog menni.
Ilyesmikkel beletekinthetsz a munkafolyamatba:
http://www.thegnomonworkshop.com/store/product/873/Photorealistic-Texture-Painting#.UqiI5uK0ZEk
http://eat3d.com/dozer_part3 -
Rayyy
senior tag
Az erős túlzás szerintem, hogy digitábla nélkül lehetetlen, inkább annyi, hogy van, akinek az kényelmesebb a munkához (általában azoknak, akik jól rajzolnak).
Ráadásul szerintem nehezebb UV-zni, mint textúrát készíteni valamilyen rajzprogramban.Minden a legnagyobb render!
-
djdaniel
senior tag
válasz BonFire #6439 üzenetére
én ezt ajánlom, nem csak magyaráz benne az oktató ha nem csinálja is ; [digitaltutors.com]
érthetően magyaráznak benne, és artikuláltan. -
szabog4
aktív tag
Üdvözlök mindenkit!
Lenne egy olyan kérdésem, hogy megoldható-e mondjuk egy modell létrehozása, de Render után nem látszik viszont az árnyékot vet?
Példák:
Tegyük fel, hogy lefilmezem az utcát. Utána én ebbe belevágok mondjuk egy robotot... Az árnyéktörést valahogy meg kell oldani és ahhoz egy másik modell kell, ami ott van, de nem látszik; mégis megtörik rajta az árnyék. Ugye kell a robot modell, ami látható, kellenek azok a modellek, amiken megtörik az árnyék /fa, ház/, de nem láthatók.
Másik példa egy szoba lefotózása és abba mondjuk egy szellembelerakása. Nem látszik, de árnyéka van és a szekrényen is megtörik a fény. Ehhez kell a szellem modell, ami nem látszik csak árnyékot vet valamint a szekrény is, ami szintén nem látszik csak megtörik rajta és így olyan hatást kelt, mintha ott lenne.
Természetesen talaj is kell meg egyéb, de most a lényegre próbáltam rávilágítani!
Remélem sikerült megérteni a kérdésem! Igyekeztem jól szemléltető példákat hozni!
Választ előre is köszönöm!
HUN_Thorpedo
-
lolmanned
csendes tag
Miért van az, hogy gyakran meghülyül a 3ds max, az a probléma, hogy mikor alt+görgő segítségével akarok pásztázni egyszerűen nem csinál semmit.
win xp 3ds max 2009-esel is ezt csinálta, most win7 3ds max 2011-nél is.
Eléggé idegesítő.
Választ előre is köszi! -
rlazol
addikt
sziasztok,
megint a materialokkal akadt gondom, ocsmány minőségben jelenik meg.
lásd: ittmegpróbáltam beállítani a korábban tanácsoltak szerint
de hiába állítom be, újraindítá után a "Match bitmap..." pipák kikerülnek és a MipMap lookup is visszaáll NONE-ra.
konfigom az adataimnál...
köszönöm!
Az orvosom szerint elmebajban szenvedek. Ez butaság. Minden percét élvezem!
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Fűnyíró topik
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Bluetooth-headsetekről általában
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Samsung Galaxy A71 - elég ennyi?
- Hobby rádiós topik
- Amit látnod kell 80’ – 90’ évek, egész estét betöltő mozi filmjei.
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G6 - i7-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 5580 - i5-G6 I 8-16GB I 256 SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Garancia
- Bomba ár! Dell Latitude 5490 Touch - i5-8G I 8GB I 256SSD I 14" FHD Touch I Cam I W11 I Garancia!