- Milyen okostelefont vegyek?
- Yettel topik
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Android szakmai topik
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
Hirdetés
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
Új hozzászólás Aktív témák
-
szabog4
aktív tag
Elakadtam egy másik dologban.
Substance Painterbe megfestettem a modellem, ami egész jól néz ki. Ahol lekopott a festék ott a fém megcsillan, a bőr (nem test) is szépen néz ki, látszik, hogy nem sík, aztán kiexportálom a materiált és megáll a tudomány.
Ezeket készítette el a program:
Base Color (Bump)
Height (?)
Metallic (?)
Mixed AO (?)
Normal (Normal)
Normal DirectX (?)
Roughness (Roughness)Az alap szín az fent van, az oké. A bőr-t nem tudom ráerőltetni a modellre, csak fekete alapszínt rakja be. (szürke színűnek kéne lennie a bőr textúrával.) A fémet sem tudom életre kelteni. Fehér marad.
Tudnátok segíteni?
HUN_Thorpedo
-
-
Rayyy
senior tag
Olyat tud a Max, hogy azt nem jelöli ki, amit nem látok az adott nézetben?
Egyszerűbb példa: van két kocka, egy nagyobb mögött egy kisebb. És ha front oldalról húzok rájuk egy nagy kijelölő keretet, akkor nem jelöli ki a kicsit, mert az a nagy mögött van, így nem látszik.
Konkrétabban: van egy cső, aminek van vastagsága, tehát a belseje is megvan és én azt ki akarom törölni, mert nincs rá szükségem. (Igazából több tízezer különböző méretű és különböző szögben álló csövem van és mindegyiknek ki kell törölni a belsejét). Szóval jó lenne, ha meg tudnám csinálni azt, hogy egy mozdulattal kijelölöm az összes cső összes külső polyját és inverz kijelöléssel megfordítom, aztán delete. De a probléma az, hogy a belső polikat is kijelöli ezzel az egy mozdulattal, merthogy nem backface-ek... hiába nem látszódnak vizuálisan. Így most konkrétan face-enként kell törölgetni ami nem jó. Hanem rossz. Nagyon.
Minden a legnagyobb render!
-
szabog4
aktív tag
Üdv mindenkinek!
Érdeklődnék, hogy jelenleg mennyire befolyásoló tényező a CUDA core?
Nvidia fronton nézelődöm, de a 780Ti több cuda-val rendelkezik, mint az 1070. Viszont minden másba jobb az 1070.Válaszotokat előre is köszönöm!
HUN_Thorpedo
-
szabog4
aktív tag
Nehéz döntés előtt állok.. tudom ez nem vga topic, de a modellező programhoz elég szorosan hozzátartozik.
Utánanéztem a gtx 1080 ti-nek és azt látom, hogy meglódult a VGA-k fejlődése. Most jönnek a 12-20gb-os vga-k, majd 2018-ban a 32... és ezek szerint duplázódik.
Nem merek vga-t venni nagy pénzekért (120-200k), mert rá 1-3 hónapra már dupla akkora memóriával (és egyéb fejlettebb specifikációkkal) jön ki 1 új modell...
... de gyengét sem szeretnék.Következő év májusát meg kellene várnom? Addigra kijön 1 újabb modell és a gtx 1080 ti már lényegesen olcsóbb lesz.
Azt hittem megáll huzamosabb időre a dolog...erre jött a VR és meglódult megint. Annak kell a vas.
HUN_Thorpedo
-
Rayyy
senior tag
válasz szabog4 #7159 üzenetére
Szerintem nem nehéz döntés.
Játszani akarsz? Akkor a legdurvább kártya kell, amire pénzed van és most megveheted.
VR-ozni akarsz? Akkor a legdurvább kártya kell, amire pénzed van és most megveheted.
Csak modellezni akarsz, a többi nem olyan fontos? Akkor elég egy középkategóriás kártya, mehetsz is bármeliykért a boltba.
Renderelni is akarsz GPU-val, de csak hobbiból? Akkor a legdurvább kártya kell, amire pénzed van és most megveheted.
Felesleges várni, az 1-2 éves kártyák is pont jók mindenre. Ha kivárásra játszol, akkor megöregszel a 16 MB-os S3 videókártyáddalMinden a legnagyobb render!
-
szabog4
aktív tag
A szakmában akarok elhelyezkedni, ezt is tanulom. Semmiképpen nem nevezném hobbinak.
Hát igen, a HD5770 nem egy erős gépezet. Korlátoz rendesen, de annak sincs értelme, hogy veszek most 1 kártyát és 2 hónap múlva meg lemegy az ára 20-40k-val, mert kijött 1 újabb típus. ...és csak azért nem vettem azt, mert nem voltam türelmes. Nem havonta veszek VGA-t és jól meg kell gondolnom mire verem el a pénzt.
Jelenleg az 1080-as gtx-et tartom nyerőnek (Cuda core is magas), de sokallom a ~200k-s árcédulát. 160-ért már elfogadhatóbb lenne. (Röhögve adnák ki érte ennyit, ha visszatermelné, de ez a folyamat nem most fog még beindulni.)
Van bennem némi pesszimizmus és most megvan rá a keret; nem akarok arra alapozni, hogy majd egyszer lesz több és akkor megveszem az újabbat. Mi van, ha nem, akkor szenvednem kell azzal a középkategóriás kártyával, amikor vehettem volna az akkori erőforrásaimból telhető legjobbat. Érted mit akarok?
Mi van, ha nem csak hobbiból akarok renderelni?
/"...Renderelni is akarsz GPU-val, de csak hobbiból?..."/Legyen a topicba vágó kérdés is.
Van rá mód max-ben, hogy korallzátonyt, leomlott hegyoldalt pár kattintással készíthessek és ne kelljen 25.000.000 polygont beállítgatnom egyesével?
(Zbrush-al könnyen kivitelezhető, de engem Max-ben érdekel a dolog.)[ Szerkesztve ]
HUN_Thorpedo
-
rlazol
addikt
Rayyy: bal oldalt az objektlistában rákattintva ki tudod jelölni.
létrejött egy keresztbefutó szaggatott vonal az egyik max ablakomban. Mi okozza? Hiába zoomolok ki-be ugyanúgy marad, stílus vagy módváltással se tudom kikapcsolni. a többi 3 ablak jól van. Gondolom bekapcsoltam valamit?szerk.: elkezdtem dolgozni abban az ablakban, egyszer csak azt vettem észre, hogy nincs ott, pedig csak vertexekkel dolgoztam. Ahogy jött, úgy ment. Valami jöttment vonal lehetett... de mi volt ez?
[ Szerkesztve ]
Az orvosom szerint elmebajban szenvedek. Ez butaság. Minden percét élvezem!
-
Met
nagyúr
Az miért van hogy a scene-ben sötétebb a textúra mint ha win intézőben vagy PS-ben nézem a jpg-t?
Konkrétan egy 3 éve elkezdett autómodell file-t nyitottam meg és a blueprint nagyon sötét.
Kezdtem egy új doksit nulláról és abban is sötét, a jpg-vel van baj vagy a max-ben van valami elállítódva?"If in doubt, flat out!" Colin McRae
-
RefeeZ
tag
ezer éve nem nyúltam max-hoz meg ilyenekhez, de szerintem adott perspektíva megvilágítása okozza. jpg-ként a képet látod ahogy le lett mentve, a nézetben viszont már objektumként van kezelve (gondolom ráhúztad egy plane-re). de mondom, ez erősen tipp jellegű, mivel rég nem foglalkoztam ilyesmivel
-
togvau
senior tag
2013-as maxban az egyik játékba készült modellem materialjait a játék materialjairól (amit nem tud renderelni a max), visszaállítottam standard-ra. De 1-2 ponton szinte világít a cucc, pedig a textúra sötét ott, szóval tök máshogy néz ki rendberben mint a viewportban, akármelyik mental ray presetet nyomom be. Sőt ha másik presetet nyomok be akkor az egész kifakul, és úgy néz ki a textúra, mintha 1000 kimosták volna 70 fokon...
A material mind sima standard alapbeállításokkal, a textúra pedig 32 bites (24 bit+ alpha).
Hogy renderelhetem le normálisan?hitler, sztálin, micro usb
-
togvau
senior tag
-
togvau
senior tag
-
PhoebeCat
csendes tag
Hali
Lehet ostoba a kérdés, és tudom, hogy nem pont erre való a vas (Lenovo z50-75) de ez van :-(
Ezen van 8,1 64 + 3ds max 15.
Mitől lehet az, hogy modellezés közben orthographic-wireframe nézetben egy ablakban nézem, de ahogy nő a részletek száma (objects:6647, faces:999780) brutálisan lasul a gép, megáll elszürkül a kép, miközben a proci 2.3-2.8Ghz döcög (tud 3,3at is) a 12gb ramból 30%ot használ, a dedikált vga (2Gb) pedig meg se moccan. AMD radeon dual graphics ON.
Rendereléskor sem hajszolja a gépet, simán lehet filmet nézni akkor se lassul semmit, de nem filmet akarok nézni !!! Haladjon...
Hogyan lehetne rávenni egy kis igyekezetre a vasat ???Mindenféle véleményre kíáncsi vagyok.
És köszönöm szépen előre is. -
Rayyy
senior tag
válasz PhoebeCat #7176 üzenetére
Az, hogy a viewport belassul 1 millió polinál, meg ennyi object-nél, az nem olyan meglepő egy ilyen gépnél. Ez egyébként a videókártyának tudható be leginkább... azt meg tudjuk, hogy sajnos a Max sem (és sok más program sem) képes normálisan kihasználni a vasak erejét. Egyszerűen nem úgy vannak megírva.
Az lényeges kérdés, hogy milyen renderelőt használsz, mert az már érdekesebb, hogy render közben videózhatsz. Én eddig Mental Ray-t, Vray-t, Arion-t, Octane-t használtam és most Corona-t használok pár hónapja, de egyiknél sem alapbeállítás, hogy mondjuk hagyjon meg 1-2 szálat (főleg, ha GPU). Arra akarok kilyukadni, hogy a rendermotorban nem állítottál-e valami olyat, ami miatt kihagy szálakat... mert a renderelők alapból 100%-on járatják a magokat.
Esetleg valami adminisztrátori windows beállítás, ami megakadályozza, hogy fullon menjen a gép? Céges? Van rendszerfaszda?
OFF:
Amúgy AMD-s géppel neki se állunk munka jellegű tevékenységnek, mert azok pasziánszra valókMinden a legnagyobb render!
-
PhoebeCat
csendes tag
"Rendszergazda" már ha a winfos rendszer :-)
Saját gép, ezért külön köszi az utolsó sorokat, melengeti a szivem :-) ez van, na... De pont ezért írtam is. Így van benne kihívás, az előző gépemben meg a 10hez a minimum hardware volt meg :-)
Mental ray-t (már a nevében is utal rá,hogy nem ati ra való ) használok, quicksilvert is próbáltam, de az sem használta a gépet.
Hol tudok a rendermotorban szálakat, meg egyéb hardware használatot állíthatnitgatni? -
Rayyy
senior tag
válasz PhoebeCat #7179 üzenetére
Ez is nagyon érdekes, amit írsz (csupa érdekesség), mert ha én egy 2 milló 300 ezer poliból álló scene-emet 6000x4000-ben ki szeretném renderelni, akkor az kb. 2 óra lenne az én munkaállomásomnak és a két renderslave-nek együttvéve
Én Mental Ray-t évek óta nem használok, most átfutottam a beállításait, szerintem csak script-ből megoldható a szálak elvétele, úgyhogy biztos nem állítottad el. Valami más probléma lesz ott.
Még úgy lehet ilyet előidézni (most kérdeztem rendszergazdát), hogy a render elindítása után Windows Task Manager-ben az affinitásnál elveszel szálakat... de nyilván te ilyet nem csináltál.Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
Kicsit nyakatekert a logikám, bevallom... arra gondoltam, hogy ha valamiben van 2 millió poly, akkor az már jelent valamilyen kidolgozottsági szintet, magyarul nem 1 db standard shader van mindenen fehér színnel + 1 fény GI nélkül... de lehet, hogy de.
Minden a legnagyobb render!
-
PhoebeCat
csendes tag
-
PhoebeCat
csendes tag
válasz PhoebeCat #7184 üzenetére
Hahahaha.
Eszközkezelőben a max prioritását normálról feltoltam magasra :-) hihi az egér is alig mozdul, de a még mindíg nem pörög a proci, és szabad a ram több mint fele...
A vga sem meleg, tehát, csak magammal toltam ki.
Lassan beletörődök, hogy ennél gyorsabb nem lehet, én meg nézzek közben valamit, nyugodtan, mert nem számít. -
PhoebeCat
csendes tag
Nem számít miket állítgatok, sok fénnyel persze tovább tart, de nem az zavar, hogy mennyi időt vacakol a rendereléssel, hanem az, hogy nem használja ki a gépet.
Próbálok neki minnél macerásabbat kitalálni, hátha csak kevés a feladat, de nem, csak tovább tart, de nem használ több erőforrást. -
snots
tag
válasz PhoebeCat #7186 üzenetére
Task manager performance rész mit mutat renderelés közben?
Ha ott 100%-on van, akkor dolgozik. Én is tudok filmet nézni renderelés közben, de ez nem feltétlenül azt jelenti, hogy maradt még "egy filmnyi" szabad erőforrás a processzorban, szimplán csak máshogy csoportosítja át az erőforrásokat, hogy a filmnek is jusson.
Nekem így néz ki renderelés közben a task manager:
-
PhoebeCat
csendes tag
Ez nyomra vezetett. Köszi.
Bocsánat, elnézést, hogy bosszantottam benneteket, csúnyán átvert az az app amivel figyeltem a procit, a hőmérsékletet jól mutatta, de a proci kihasználtságát nem a pillanatnyi órajelhez képest mutatta, hanem a maximálishoz képest, így már világos, mi is volt itt.
Mégegyszer bocsi. -
szabog4
aktív tag
Van egy kőkemény warez kérdésem.
FUMEFX-et honnan tudnám telepítős formában letölteni?
Van 1 fajta verzióm, de azt nekem kell bemásolgatni különböző mappákba és nem akar működni.
Elindítom a 2014-es maxot (hozzá való a fumefx)Kiír 2 hibakódot, de VRAY-ra panaszkodik. Semmilyen serialt nem kér a fumefx-hez. A fájlokat is csatoltam.
Komolyabb port akarok készíteni, de plugin nélkül nem jött össze.
Tudnátok segíteni?
[ Szerkesztve ]
HUN_Thorpedo
-
-
szabog4
aktív tag
Megpróbálom, köszönöm!
Valamilyen plugint, scriptet, tudtok, amivel súlyt tudok adni az egyes objecteknek?
1 szétesett sziklát akarok leejteni, de sok elemből áll és jobb lenne, ha tudnék neki fizikát adni és nem egyeslével állítom be.
Letettem egy Udeflectort, hogy legyen mi felfogja az eső tárgyakat, a gravity külön létrehoz valamilyen pontokat és nem a objectemre hat. (Ezekből a pontokból lehet folyadékot meg egyéb anyagot kreálni.) Eddig jutottam. Hozzá láncoltam, blindeltem, de nem érdekelte különösebben. Lehet én szúrtam el valahol.
Néztem neten, hogy van valami eszköz, amit sokan használnak (reactor), de nem találtam letölthető verziót, valószínűleg ez is fizetős.
[ Szerkesztve ]
HUN_Thorpedo
-
Rayyy
senior tag
válasz szabog4 #7191 üzenetére
Nem kell hozzá semmi extra, ott a beépített MassFx motor. Megnyitod a MassFx toolbar-t, hogy tudd kontrollálni a dolgokat, az objektumra pedig teszel MassFx Rigid Body módosítót és konkrétan kész is. Felemeled a levegőbe a szikladarabokat és elindítod a szimulációt: a darabok máris zuhannak.
Itt egy szuperkezdő tutorial.Minden a legnagyobb render!
-
szabog4
aktív tag
Megnézem! Köszönöm!
Használtok GTX 1070-1080 vga-t?
Mennyivel nyújt többet a 80 a 70-nél?
Én hd5770ről váltok, ami mindenképp nagy lépés, de nem vagyok biztos benne, hogy van értelme az 1080-nak. (Most a "ha van pénzed rá, akkor a 1080-at vedd" tanács nem érdekel. Ár/értékbe az 1070 a nyerő.)A képen több polyt tudok megjeleníteni akadás nélkül, ez tiszta sor, de rendereléskor mennyiben gyorsul fel a dolog vagy mi azaz eszköz, ami ki is használja a vasat?
Azt vettem észre, hogy textil anyag szimulálásánál a ramot eszi nagymértékben, renderkor a CPU-t.
GPU-t nem tudom mi terheli.Neten játék teszteket találok meg, olyan render teszteket, ahol pont nem egymást hasonlítják össze. Sötétben tapogatózom. Lehet nem jóra keresek rá. Nyers adatokat GPUbosson láttam, de gyakorlatban érdekel a dolog.
3Ds max 2014-et használok.
Segítségetek előre is köszönöm!
[ Szerkesztve ]
HUN_Thorpedo
-
snots
tag
válasz szabog4 #7195 üzenetére
Konkrétan a viewport megjeleítésben nem sokat nyersz vele, az sajnos nem ilyen dolgokon dől el, annyira jól pedig a Quadro kártyák sem teljesítenek (10x-es áron) mint azt sokan gondolják, bőven lehet ezzel kapcsolatban youtube videókat találni, ahol 5-6-700 ezres kártyákat fektetnek meg. A Quadro/Tesla/Titan kártyák elsődleges előnye a nagy menyiségű memóriában, illetve a sok CUDA magban rejlik, amire ha szükség van, akkor mélyen a zsebbe kell nyúlni.
Nekem itthon 970GTX van, én nem észlelem, hogy a viewport bármivel is gyorsabb lenne, mint a munkahelyen lévő 750Ti, pedig azért pár kategóriával magasabb a kártya.
GPU alapú renderelésnél biztos, hogy számít, ott egész pontosan a CUDA magok száma az, ami nyom a latba. GPU renderelésnnél ami még számít természetesen az a memória mennyisége, ami a videókártyán van, mivel oda tölti fel a textúrákat, bár pár render engine (pl. Octane) használ egy ún. "out of core" megoldást, aminek segítségével ilyenkor a számítógép fizikai memóriájába is fel tudja tölteni a textúrákat, a sebesség rovására (de legalább a limit megszűnik).
Bizonyos szimuláló programok használják, vagy használhatják a GPU-t is, ha használsz ilyesmit, akkor nézz utána, hogy az adott program támogatja-e, de amennyiben nem használsz GPU alapú render engine-t, akkor alap esetben jobban jársz, ha azt a pénzt inkább processzorvásárlásra, vagy memóriára fordítod, vagy 2 monitorra, vagy tabletre (rajztáblára), stb.
-
James33
csendes tag
Üdv mindenkinek.
Egy kis segítséget szeretnék kérni.Ágy vázát készítettem több sline-ból,egymás mellé rakva méretileg,formailag változtatva,de ugyanannyi vertexpontból. Lényegében végig egy spilent módosítottam.A kérdésem az lenne amit képekkel mutatok,hogy hogy lehet a vertexpontokat egyszerűbben összekötni hogy a végeredmény egy tárgy legyen ne csak splineok?Tehát egy ágy forma.http://www.kepfeltolto.com/kep/spline
http://www.kepfeltolto.com/kep/spline-02
http://www.kepfeltolto.com/kep/spline03
http://www.kepfeltolto.com/kep/spline-04
http://www.kepfeltolto.com/kep/spline-05
A válaszokat előre is köszönöm. -
szabog4
aktív tag
Nemrég újítottam (~2015-10-16) amd 3800+-ról i7 4770k-ra és 4x1gb ddr2 -ről 2x8gb ddr3-ra, nemigazán gondoltam abba, hogy mostanában cserélnék. (DDR4-es alaplapok, akkor még drágák voltak, ezért lett ddr3.)
+16gb ram-ot akarok majd. (Minek kell stimmelnie, hogy működjenek egymással? Mhz-nek?)[ Szerkesztve ]
HUN_Thorpedo
-
Rayyy
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen okostelefont vegyek?
- Yettel topik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Napelem
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen videókártyát?
- OLED TV topic
- Windows Insider Program
- További aktív témák...
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!