- Android szakmai topik
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Yettel topik
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Milyen okostelefont vegyek?
- Ezek a Samsung Galaxy A35 és Galaxy A55 magyar árai
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- iPhone topik
Hirdetés
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Assdak
őstag
Sziasztok!
Nem vagyok szakértője a témának, csupán egy barátom kért meg, hogy segítsem ki, mivel nálam a HW adott, pár renderrel. Telepítve lett egy 2014-es max és egy 3.0s V-ray.
A probléma, hogy rendereléskor, olyan mintha nem renderelne mindent, csupán pár objektumot, a többi egy nagy feketeség marad.
A barátom, főállásban ezzel foglalkozik, ezért gondolom a modell elviekben jó, így esetleg valamilyen beállítás probléma lehet.Van esetleg valakinek ötlete?
Köszi!
-
Rayyy
senior tag
Először is: hogyhogy nem a főállásban ezzel foglalkozó barátodat kérdezed?
Ha csak Max és Vray lett telepítve, az általában nem szokott elég lenni, van egy csomó plugin, script, ami még kellhet, hogy egy scene jól működjön... tipikus hiba, hogy ha több gépen dolgozik egy ember, akkor az egyikre elfelejt valami apró kiegészítőt telepíteni és nem érti, hogy miaf...
Aztán például lehet, hogy exclude-olt objektumok maradtak a scene-ben, mert úgy kaptad meg, hogy teszt-beállítások lettek elmentve.
Globális gamma beállítások?
Esetleg resetelni a vray-t és elölről beállítani?
Kipróbálni egy újonnan létrehozott scene-t, hogy azt csinálja-e rendesen... nekem ezek jutnak eszembe.Minden a legnagyobb render!
-
longwild
aktív tag
Sziasztok!
Remélem, hogy a problémámban tudtok segíteni és a megfelelő topicot találtam meg a kérdésemhez. Abszolut kezdő vagyok, ezt fontos tudnotok.
Igazából 3D modellezési alapkérdésnek tekintem, mert valószínűleg sokszor találkoztok ezzel - szerintem.
Tegyük fel, hogy adott egy model, mely egy furcsa formájú medencét ábrázol. El lehet készíteni azt az "inverz" modelt, ami ebbe a formába illik pontosan és kb a medencében lévő vizet reprezentálhatja?
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
pikszel
őstag
válasz longwild #7059 üzenetére
A boolean műveletekre keress rá. Azzal meg tudod oldani a dolgot, és ha pontos méretekkel dolgozol, akkor pár adatot meg is tudhatsz, mint pl. felület, térfogat.
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
longwild
aktív tag
válasz pikszel #7060 üzenetére
Szia!
Köszönöm a választ!
Elkezdek majd vele játszani, ugyanis épp a lényegre tapintottál rá... Épp az lenne a vágyam, hogy egészen pontosan meg tudjam mondani, hogy az adott modelbe milyen mennyiségű víz (egyéb anyag) férhet el (térfogat számítás).
Biztosan lesznek majd még kérdéseim, ugyhogy jövök majd
Jött is egy kérdés: a képzeletbeli medence negatívjának képzéséhez, ha jól értem, először az eredeti medence modellt be kellene fednem. Ennek a burkoló modellnek az előállítását hogyan szoktátok végezni?
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
pikszel
őstag
válasz longwild #7061 üzenetére
Úgy is megoldhatod a dolgot, hogy a medret poligon alobjektum módban elvágod a képzeletbeli vízszint síkjának mentén (Slice pane poligon módban vagy Slice modifier), törlöd a felesleget és ezt kupakolod be a Cap holes módosítóval.
[ Szerkesztve ]
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
Rayyy
senior tag
Csak én érzem úgy, hogy kéne a topiknak egy Összefoglaló, amiben van sok hasznos link és tanács abszolút kezdőknek?
Persze, ne csak a szám járjon, írjam is meg, mi? Lehet, hogy valamikor csinálok egy vázat és szétküldöm itt pár embernek, de nem tudom, hogy mi a hivatalos menete a dolognak.[ Szerkesztve ]
Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
Nem értem, hogy miért lenne egyszerűbb kimetszeni és kiteríteni ezt a formát, amikor már megvan, csak rá kell tekerni... kiterítés alatt pontosan mit értesz? Unwrap?
Igaziból arra irányul a kérdésem, hogy a Bend-en kívül meg lehet-e máshogy is tekerni ezt a formát... valami elegáns megoldás után nyomozok. A Bend akkor lenne jó, ha a gizmo-ja lehetne kúp alakú... de nem lehet.Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
Persze, az egyértelmű... a nyak is ki van mérve és le van modellezve és a címke is. Szóval a mérettel nincs baj. Úgy voltam vele, hogy behúzom a vektoros alakzatot > garment maker > bend és csókolom, ott van az üvegen, UV-zni sem kellett, kész. Aztán rájöttem, hogy Bend-del nem lehet megcsinálni, akármit bűvészkedek a gizmo-val. Mindenképpen nyújtja a poly-kat és ahhoz, hogy ez jól kijöjjön, a címke mesh-nek egyáltalán nem szabad méretet változtatnia behajlítás közben... ahogy a való életben is csak hajlik, nem pedig nyúlik. Amúgy már ráhazudtam, szóval maga a projekt kész, ki is ment ügyfélnek, csak most próbálom kideríteni, hogy én vagyok ilyen nyomi vagy ez tényleg ilyen bonyolult
Minden a legnagyobb render!
-
longwild
aktív tag
Sziasztok!
Én szívesen olvasnék egy összefoglalót, de van a 3d szerkesztgetés környékén pár alap probléma. Ide nem tudsz írni olyan általános összefoglalót, ami miatt ide járnak a magamfajta fogalmatlanok. Hogy értsd: motoros topicba jó az összefoglaló egyes modellek típushibáiról, jó alkatrészforrásokról, jó szerelőkről. Számítógép ház topicba jó az összefoglaló hűtési eredmények oldalainak linkjeivel, mérettáblázattal stb. Ezek kézzelfogható dolgok.
A (virtual) 3d pedig olyan, hogy elindítom a szoftvert, betöltök valami modellt és "na jó, most ezt vagy azt kéne csinálni vele... hogyan tudom?". Átlag embernek, mivel nem kézzelfogható a 3d, sok tanulás kell ahhoz, hogy egyáltalán értelmeset tudjon kérdezni (szakemberek, azaz a Ti szemetekkel nézve). Már eleve a szakzsargon is több, mint amit megérthetnénk.
Szóval ötletnek jó, lehet, hogy segítene is valamit, de how-to összefoglalót nem lehet írni. Ide pedig a legtöbben szerintem épp ezért néznek be...
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
Sziasztok!
Szorgalmasan töltöttem az elmúlt pár napot Viszont kérdések és (vélt) problémák még mindig vannak.
.obj forrásból dolgozom, mely egy külterület felületét adja meg (surface?). Ezen surface elvileg tartalmaz hibákat, melyeket a cap holes segítségével javítok.
1. Honnan tudhatom, hogy valóban vannak hibák a surfacen?A surface hibáinak javítása után feladat, hogy a surface formája által megadott mélyedést feltöltsem kb vízszintesen, ameddig csak lehet, majd a feltöltés térfogatát meghatározzam.
2. Erre ismét a cap holest használtam -valószínűleg nagyon amatőr módon-, ami nagyjából létre is hozta a kívánt eredményt - ránézésre. Van esetleg más megoldás is erre?Ha ez megvan, akkor módosítom a surfacet valamely pontján, eljátszom a fentieket ismét rajta és végül meg kellene határoznom a különbséget, illetve a különbség objektumot is elő kellene állítanom. Ez az, ahol most elakadtam, mert gyanítom az egész surfacet a cap holes után még fel is kellene töltenem, vagy valós objektummá kellene konvertálnom stb. Ezek nélkül a jelenlegi állapotban az előző és új állapotú surfacet egy stagere importálva hiába vonom ki egyikből a másikat, csak annyi lesz az eredmény, hogy a kisebb térfogatú eltűnik, a nagyobb változatlanul ott marad - de a cél a különbség objektum lenne.
3. Mi lehet a megoldás?Ha segít nektek a megértésben, adhatok obj filet is, de csak privátban.
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
Rayyy
senior tag
válasz longwild #7079 üzenetére
Esküszöm, szívesen segítenék, de csomó dolgot nem értek...
- külterület felülete?
- feltölteni?
- valós objektummá konvertálni?
- stagere importálva?
- mi számít hibának... a lyukak?
Ha van két objektumod, amik egymásba érnek, akkor például úgy kaphatod meg a közös részt, hogy Compound object / proboolean / intersection.
Úgy érzem, hogy rossz programot választottál. Szerintem neked Autocad kéne.Minden a legnagyobb render!
-
pikszel
őstag
válasz longwild #7081 üzenetére
Az STL check módosítóval könnyen megtalálod a háló hibáit, az említett összetett objektummal és azon belül a megfelelő művelettel pedig eléred amit szeretnél.
[ Szerkesztve ]
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
mad1
veterán
Hali,eltunt a program jobb oldali kezelo felulete...Melyik bill prancsot nyomtam le?Vagy melyikkel hozhato vissza?
Ne szemetelj ! = Steam
-
mad1
veterán
Nekem az kellene ahol be lehet allitani a plane -t meg a fenyeket.
ctr+x el az also savot tunteti el,es nekem a jobb oldali kezelo felulet kellene.Ne szemetelj ! = Steam
-
MrRL19
senior tag
Helló
lehet picit off ,de sajnos nem találtam semmi mást .
Kérdésem : Gta sa autóra ,hogyan lehet csinálni ilyen angel eyes-okat ?! esetleg vmi leírás/videó.
köszönöm előre a választ
(zmodellerel , vagy 3ds max csinálnám nem tudom igazából melyikkel lehet egyszerűbben)
Na, viselkedj rendesen, kaszáld a dohányt, tudd, hol a helyed és ki tudja? Talán egy nap majd kinyitják a könyvet és beírják a neved. Befogadnak a családba. Beavatott leszel. Na gyere, emeld a poharad! ///M P O W E R
-
longwild
aktív tag
Sziasztok!
Ismét erre vagyok, egészen belejöttem a szoftver használatába... Amire nekem kell, végülis elég eredményesen tudom használni.
De
Újabb kérdés adódott:
- hogyan tudom egy adott vertex pontos koordinátáit meghatározni?A modell alapjában egy obj file-ból lett importálva, azaz ha kijelölök egy pontot, annak a pontos koordinátája (szerintem) valahol megtalálható kellene legyen...
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
Köszönöm!
Egyébként találtam maxscriptet is, mely Vertex ID alapján megadja a pontos koordinátát.
Közben adódik másik kérdés is:
amorf testek összeforgatására van valamilyen jó megoldás?Tegyük fel, hogy van egy amorf testünk. Ebből készítünk egy másolatot, melyen mindenféle műveletet végzünk. Ezen műveletek miatt a test módosul, koordináta rendszere is elmászik.
Viszont van 4-5 jól azonosítható pontja, mely megegyezik az eredeti test hasonló pontjaival. Ezen pontok transzformációja alapján (ezen pontok egymásra igazítása alapján) megtudhatnám azt a metódust, amely az egész testre alkalmazva fedésbe hozná a két testet.
Remélem érthető, amit írtam.
Szóval van erre valamilyen megoldás?
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
Rayyy
senior tag
Az miért lehet, hogy a Forest Pack objektumot a két render szerver nem számolja Vray distribute-ban, csak az én helyi gépem? Fent van minden gépen ugyanaz a verziószámú Forest Pack és működik is, mert kipróbáltam minden gépen külön.
Minden a legnagyobb render!
-
longwild
aktív tag
Sziasztok!
Tudnátok ajánlani jó programot, ami képes egy OBJ file import által előállított objektum térfogatának számítására?
3ds Max is jónak űnik, de a számítási algoritmusa valahogy nem konzekvens eredményeket hoz...Illetve megtennétek, hogy esetleg Ti is importáljátok az OBJ fileokat és megnézitek a térfogatait, amit linkelek?
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Android szakmai topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Formula-1
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Háztartási gépek
- Alkoholista nevelde
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!