- Bluetooth-headsetekről általában
- Samsung Galaxy A71 - elég ennyi?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Milyen okostelefont vegyek?
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Yettel topik
- iPhone topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
Új hozzászólás Aktív témák
-
szabog4
aktív tag
Üdv mindenkinek!
2009 max-ba mi lehet a probléma? Óceán plugint próbáltam telepíteni.
Ezt írja ki:
DLL <C:\Program Files (x86)\Autodesk\3ds Max 2009\PlugIns\hotOcean_Max_2009.dlm> failed to initialize.
Error code 126 - A megadott modul nem található.Rar fájl:
Hot4Max_2009_32bit
Benne lévő fájlok
hotOcean_Max_2009.dlm
libfftw3f-3.dll
READMENem értem pedig odamásoltam mindent, ahova írta a readme.
Ötlet?
Választ előre is köszönöm.HUN_Thorpedo
-
Sziasztok!
Létezik valami program a 3ds max material lib-ek szerkesztésére? Van egy textúra csomagom, amibe sorszámozva vannak a textúrák: wood01d, wood02d (diffuse), meg wood01b, wood02b (bump), stb...
Ezeket egyesével elég lassú és unalmas a programon belül létrehozni... -
pakriksz
őstag
2014 tud még 2010-es formátumba menteni?
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
szabog4
aktív tag
Üdv mindenkinek!
3Ds Max 2009-be miként lehet 'gravitációt' létrehozni valamint gumi anyagot.
Gravitáció:
Tegyük fel van egy dimbes-dombos talaj, mondjuk PLANE-ből. Erre ráhelyeznék egy tégla testet, mint egy autó alváza arra tennék mondjuk 1-1-1-1 rugós tagot, mondjuk ismét egyszerű négyszögből. Ezeknek a végére helyezném a kereket, ami meg csak egy szimpla henger legyen most (ugye 1-1-1-1db minden oldalra).
Na most ezeket, ha végighúznám a dimbes-dombos talajon az követné a felületet (kerekek meg a 'rugók')
Pl.: Bal kerék egy kátyúba van az lejjebb kerül és a jobb hátsó pedig magasabban van. Nem találok most jobb képet, valami ilyesmire gondolok:http://wallpapers.free-review.net/21__Lego_-_Technic.htm
Gumi anyag:
Itt pedig a keréknek szeretnék anyagszerűséget adni. Nem sziklakemény a gumi modell, hanem bizonyos mértékben (beállítástól függő) nyomódik be.
Pl.: Az előző példából a jobb hátsó kerék egy dombon van, de, mivel haladt a jármű, ezért az erőhatások következtében enyhén benyomódott a gumi és szélességébe tágult.
Most, hogy kerestem nem találtam megfelelő képet, de ezen kb. látszik. Bal első kerék!http://1.bp.blogspot.com/_taPC-1l2iog/Sif7Xa7GRSI/AAAAAAAB7MU/e4H1pFy857c/s400/flickzzz.com+offroad+cars+008-737211.jpg
Remélem érthető volt!
Segítséget és a választ előre is köszönöm!
[ Szerkesztve ]
HUN_Thorpedo
-
viktorhmv
senior tag
Sziasztok
Szeretnek 3D tervezo programmal megtanulni dolgozni. Eddig csak kiadvany tervezessel foglalkoztam tehat kezdo vagyok a temaban. Melyik programmal kezdjek el tanulni? Milyen jo tanacsokkal tudtok ellatni?
Elore is koszi!
Grafikai és arculattervezés. Ezzel foglalkozom hivatás szerűen. Ha szükséged van egy lelkiismeretes tervezőgrafikusra akkor dobj egy PÜ-t nyugodtan. www.viktorsebok.com
-
viktorhmv
senior tag
Kulonbozo kiszerelo anyagokat elsosorban. Flakon, tegely, karton. Ilyesmi, de lehet h kesobb a bonyolultabb dolgokba is belemennek.
Grafikai és arculattervezés. Ezzel foglalkozom hivatás szerűen. Ha szükséged van egy lelkiismeretes tervezőgrafikusra akkor dobj egy PÜ-t nyugodtan. www.viktorsebok.com
-
pakriksz
őstag
hello
2 edge által bezárt szög mérése lehetséges valahogy? Vagy könnyen megnézni hogy 2 ednge párhuzamos-e?
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
Rayyy
senior tag
válasz pakriksz #6212 üzenetére
Azt, hogy két edge párhuzamos-e, szerintem úgy lehet a legkönnyebben megnézni, hogy edge snap-pel rajzolsz mondjuk egy boxot kettejük közé, és ha valamelyik edge letér a rajzolt box vonalairól, akkor tuti, hogy nem párhuzamosak.
A szögmérés nehezebb, de nem is ilyen jellegű használatra van ez a program. Most hirtelen az jutott eszembe, hogy az adott két edge-et, amik között a szöget le akarod mérni, create shape from selection-nel leválasztod a poly objektumról >> így van két shape line-od, ami ugye három vertexből áll >> a három vertex behatárolásával már tudsz rajzolni egy polygont >> ezt shell-lel kihúzod, így tudsz rá autogrid módban rajzolni mondjuk egy plane-t >> az így rajzolt plane a két megmérendő edge síkja lesz >> ennek a plane-nek az egyik sarkát beigazítod a szög forgáspontjába és beállítod ide a pivot point-ját >> egy másik pontját beigazítod az egyik edge-re >> ezek után, ha forgatásra kapcsolsz és local módban forgatsz, akkor a megfelelő síkban fog elfordulni a plane-ed, és addig forgatod, amíg az egyik edge végpontjába illesztett vertex át nem fordul a másik edge-re, közben leolvasod, hogy mennyit is kellett forgatnod, így megkapod az általuk bezárt szöget.
Ez persze így nem valami pontos, mert szemre kell ráforgatnod, ugyanis sajnos forgás közben a snap mód nem működik.
Amúgy érdekes kérdés, script-tel biztos ki lehet íratni valahogy.
(ezt a sok dőlt betűt)[ Szerkesztve ]
Minden a legnagyobb render!
-
Palee1989
csendes tag
Sziasztok!
Akinek van 3D munkabeli tapasztalata (fizetett munkák), annak a segítségére lenne szükségem.
Kapok AutoCad terveket, abból 3D ajtókat kell készítenem kb ilyen szintűeket: http://www.belteriajto.hu/Technikailag menne a dolog, kérdésem, hogy kb. mi a reális ár érte? Kb. 40 ajtót kellene csinálni. (egy összegben érdemes árat mondani vagy darabonként?)
Kérlek segítsetek, nem szeretném, hogy szinte ingyen dolgozzak, de azt sem, hogy elküldjenek melegebb éghajlatra! (ha annyira nem publikus infó akkor kérlek privát üzenetbe!)
Köszönöm!
-
djfules
tag
Sziasztok két gépet kötnék össze render szempotjából az egyik gép 64 bit win a másik 32 bit win úgy menni fog a dolog ha mind kettön 64 bites max van?
-
nagyúr
Ha már felpörgött a topik, a max2014 másnak is megáll bizonyos időközönként és várni kell,hogy bármit is lehessen csinálni? Nem, nem az a baja, hogy sűrűn ment, kikapcsoltam, de ugyanúgy csinál, dolgozok, és minden megfagy pár másodpercre, majd mehet minden tovább. Elég idegesítő. Régebben nem csinálta, pedig már akkor is firepro vga-m volt munkára, szóval nem az a baja. Ötlet?
-
Rayyy
senior tag
válasz djfules #6222 üzenetére
Én használtam már backburnert (de amúgy a vray distribute rendert részesítem előnyben)... szóval, nekünk úgy működik minden hiba nélkül, hogy minden gépen 64 bites windows van és 64 bites programok (Max, Vray...). Viszont a Windows-ok lehetnek különböző verziójúak. Amúgy állóképre inkább distribute rendert ajánlok, mert a backburner animációra van: egy több frame-ből álló cuccot úgy oszt le a gépeknek, hogy mindegyik egy egész frame-et számol, ami ugye 1 db állóképnél elég haszontalan.
Minden a legnagyobb render!
-
rlazol
addikt
Sziasztok,
2011-es max ban kérnék render segítséget.
Adott egy objektum, amit a kamera körbejár. Amikor egy-egy frame-et kirenderelek, akkor minden rendben van. A problémám, hogy amikor animéciót renderelek, ahogy a kamera átfordul a másik oldalra, kb 5-10 mp környékén, ez a bizonyos másik oldal tök sötét.
Saját fény nincs benne, fekete háttér van beállítva, és azok a frame-k, amik videón sötétek, darabonként kirendelve tökéletesek.
Mi lehet a gond?köszi
Az orvosom szerint elmebajban szenvedek. Ez butaság. Minden percét élvezem!
-
rlazol
addikt
válasz icecave #6226 üzenetére
nem, a dolog úgy néz ki, h a körülpásztázandó obj belsejében van az összes többi. És ha belelógna, single frame-ként is belelógna.
Szerk:
target kamera, a target az obj. belsejében, ha ez jelent valamit.[ Szerkesztve ]
Az orvosom szerint elmebajban szenvedek. Ez butaság. Minden percét élvezem!
-
snots
tag
Elképzelhető, hogy hogyha látjuk magát a képet (pl. wireframe nézetet), vagy akár egy viewport animációt, akkor okosabbak leszünk. Egyébként meg, ha "darabonként" leszámoltatva megfelelő a dolog, akkor állítsd be úgy, hogy minden egyes képet külön mentsen le, majd utána pedig valami külső programmal összefűzöd animációnak. Egyébként is célszerű így leszámoltatni az animációkat, mivel ha bármikor elszáll a render, akkor elég az adott frame-től (ahol lefagyott) folytatni a számolást, nem veszik el a a teljes animáció.
-
rlazol
addikt
csináltam neki világítást... így jó.
hogy mi baja volt?Az orvosom szerint elmebajban szenvedek. Ez butaság. Minden percét élvezem!
-
dy_nmq
aktív tag
szoval azert van ez a dolog mert nem raktal le semmilyen fenyforrast hanem csak a default light van bennt, ami ugy mukodik ugye hogy mindig azt vilagitja meg amit nezel ez igy van rendjen. ha renderelsz egy frame-et akkor szepen odappattintja a default lightot a kameradba. de ha szekvenciát renderelsz, akkor a szekv. elso framejére ledobja a fenyt, es utana hiaba mozdul el a kamerad onnantol fogva nem koveti mar a default light a kameradat. igy a korbeforgos animodnak pontosan a felénél durván besotetul minden. legegyszerubben tegyel le egy fenyt es linkeld hozza a kameradhoz igy megoldodik a problema.
https://www.artstation.com/artist/dy217
-
Romvr
őstag
Sziasztok,
Kis segítségre lenne szükségem mert ötletem sincs hogyan tudnám egyszerűen és hatékonyabban megoldani a gondjaimat.
Alapfelállás:
Adva van egy kígyó modellje, Bone-ok berakva, Skin megcsinálva hogy jól mutasson a mozgás. Csakhogy ennek a kígyónak le kell nyelnie egy labdát (mutatva hogy egy kígyó képes 3x nagyobb átmérőjű tárgyat is lenyelni az átmérőjénél), csakhogy itt vagyok most elakadva. Azt kellene megcsinálnom, hogy látszódjon a labda ahogy a kígyó lenyelni és végighalad a gyomráig. Persze pixelenként igazíthatnám a modelt, de úgy kinő a szakállam és nem is mutat jól a végeredmény.- Esetleg létezik valamilyen fizikai modellezés/szimuláció, amivel meglehet oldani úgy hogy magát a Bone-ok segítségével létrehozott animációt nem rontsa el?
- Vagy esetleg valami helper amivel súlyozott pixel-csoportokat tudok mozgatni egyszerűen A és B forma között?Nem sürgős, mert még van 2 hetem kitalálni, de jó lenne ha legalább ötletet kapnék milyen irányból közelítsem meg a témát. Sajnos animációban nem vagyok olyan jó mint modellezésben (főleg nem élőlényekében)
[ Szerkesztve ]
"(...) instead of looking out, they look in. Instead of speaking, they listen. Instead of trying to make sense, they make dreams." ~ Thistle-Chaser
-
Rayyy
senior tag
Most hirtelen ilyen megoldást találtam ki, de csontozott objekten nem próbáltam:
- fogod a kígyót, rádobsz egy Vol.Select-et
- létrehozol egy objektet, ami a kitüremkedés alakja lesz (sphere-szerű, de a minimum vastagsága akkora legyen, mint a kígyó max. vastagsága, mert különben be fogja horpasztani... majd meglátod)
- a Vol.Select-ben, a Select by-ban kiválasztod a Mesh Object-et és rákattintasz a kitüremkedés objektre
- a Vol.Select-ben a Soft Selection-t érdemes bekapcsolni
- azután a kígyó kap egy Spherify-t, amit ugye a Vol.Select által kijelölt részre fog alkalmazni
- innentől elég a kitüremkedés objektet animálni, ha azt végigvezeted a kígyón, akkor olyan lesz, mintha végigmenne benne a labda (remélem)Minden a legnagyobb render!
-
Romvr
őstag
Jó a megközelítés. Push-al jobban követi a nem tökéletesen gömb formát is, csak sajnos a fej minden része torzul vele. Nem lehet valahogy kijelölni a vertex-ek azon csoportját amire hasson és a többit vegye figyelmen kívül?
"(...) instead of looking out, they look in. Instead of speaking, they listen. Instead of trying to make sense, they make dreams." ~ Thistle-Chaser
-
Rayyy
senior tag
Elvileg, ha a Vol. Selection-nél nem használsz smooth selectiont, akkor szigorúan azt fogja módosítani, ami ki van jelölve, de szerintem a fejét azt kézzel kell majd meganimálni, mert a feje teteje, meg az álla alja ugye nem módosul formailag.
Minden a legnagyobb render!
-
pakriksz
őstag
Hello
Erre valami megoldás? Ez egy Spline és ezt egy lappá akarnám konvertálni, ahol azok a kis lyukak üresek, a többi meg felület. Ha én erre rányomok egy poly-ra konvertálást, részben jó lesz, de tele van kihagyásokkal.
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
pakriksz
őstag
hát a spline-al éppen a booleant akartam elkerülni, mert annak a vége úgy is az lenne, hogy egyenként kötögetem össze a vertexeket poligonokká
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
lolmanned
csendes tag
Sziasztok
Egy hónapja 3ds maxozom, most tankot csinálok, bár nagyon időigényes...
Mennyi idő amíg rendesen beletanulok a modellezésbe? Én most nem teljes program tudását értem, hanem magát a 3d modellezést értem, válaszokat előre is köszönöm, ha érdekel pár nap és küldök képeket róla, (ha értékelhető lesz). -
lolmanned
csendes tag
Ha létrehozok egy objektumot és úgy nyomom a weldet úgy működik, de ha létrehozok egy másikat attach-t nyomok, hogy a két objektumot egyszerre tudjam szerkeszteni, de úgy a weld nem működik, (a két objektum vertexeit akkarom összeforrasztani) és ha kiválasztom az element módot, akkor is különválasztja az egységeket, persze ez nem baj a későbbiekben, de nem tudom összehegeszteni őket. Mi a megoldás? Előre is köszi
[ Szerkesztve ]
-
lolmanned
csendes tag
De ha törlöm, akkor nem lesz pereme
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz lolmanned #6247 üzenetére
Ezt így az életben nem fogod összeweldelni, semmi ilyen megoldást nem lehet csinálni egy modellel...egész egyszerűen, mert amit akarsz, olyat nem lehet csinálni. Illusztrálva példával obb lenne, de 31 fokos szobában nem állok neki maxozni,hogy még azért is fűtsön a gép
Ha mindenáron ezt akarod, scale-el egy pontba húzod őket össze és úgy hagyod.
-
lolmanned
csendes tag
Velem akkor se szúr ki
Sliceval szeleteltem, kijelöltem azokat a polygonokat amelyek kellettek, és tovább extrudeltem.
Kérdés akkor ezt hagyjam rajta? Texturázáskor nem fog bezavarni? -
nagyúr
válasz lolmanned #6249 üzenetére
Hát persze, hogy így nem szúr ki, mert így lehet, és ez nem az, amit eredetileg akartál, azért sikerült...
Viszont még nem is textuárztál egyáltalán? Biztos nem egy tankkal kezdenm az UV-zást és textelést egy hónapos maxtudással... persze, csak tanács, de majd rájössz magadtól is, hogy túl nagy a fa, a fejszéd meg túl kicsi. Ilyen ez, mikor kezdtem annó, én is egyből highpoly autót akartam csinálni, vray shaerrel...
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G6 - i7-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 5580 - i5-G6 I 8-16GB I 256 SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Garancia
- Bomba ár! Dell Latitude 5490 Touch - i5-8G I 8GB I 256SSD I 14" FHD Touch I Cam I W11 I Garancia!