Hirdetés
Kamerák, multimédia
A dupla kamerás trendek már tavaly elérték a Xiaomi középkategóriáját, és csak azért kár, hogy a Mi A1-gyel szemben a 12 megapixeles Samsung ISOCELL S5K2L7 modul mellé (1,4 μm, f/1,9 rekeszérték) itt portréfotós, 5 megapixeles segédszenzor jár, nem pedig 2x-es nagyítású zoomlencse. Adott mindenesetre a villámgyors dual PD-autofókusz (ami nappal szinte sosem bakizik, este viszont néha megkívánja a rásegítést), plusz egy jól használható kereső, vaku, HDR, effektek, módválasztó, exponáló, kameraváltó és galéria ikonokkal. Az önkioldó, a mesterséges intelligenciára épülő arcszépítő és a rácsvonalak a menüből érhetők el, a videós lehetőségek, a panoráma, a négyzetes vágás, a portrémód és a kézi beállítások pedig rövid oldalon simítva. Csak az érzékenység, a fehéregyensúly és az expozíció állítható, camera2 API támogatás sincs.
A hátlapi portrék ezúttal sem hibátlanok (első két kép): elég puha az éles és életlen részek határa, az arcokon pedig több részlet is lehetne (az arcszépítés ki volt kapcsolva). A hátlapi modulhoz dupla LED villanó jár, a 13 megapixeles előlapi kamerához pedig szimpla, tompa fényű. Plusz ugye elvileg egy sor AI-funkció: népszerű az arc elmosott masszává vagy rózsaszín izévé torzítása a gyártó országában. A szelfimodul fixfókuszos, és a Mi Mix 2s-hez hasonlóan messzebb van az élességtartomány az ideálisnál. Ha tehát az ember túl közel tartja az arcához, az életlen lesz, úgyhogy ki kell nyújtani a kart, csak akkor a kép kisebb hányadát fedi le arcberendezése (lásd a harmadik és a negyedik kép összevetését fent. Portrémód az előlapi kamerához is bevethető, hasonló bakikkal.
A Note 5 az árához képest fejlett főkamerát használ, és nappal jól muzsikál, korrekt mennyiségű részlettel középen, valamennyivel kevesebbel a széleken. Nyomtatásra vagy 4K tévés visszanézésre ennyi bőven elég, online megosztásra pláne. Az algoritmus nem élesíti túl az eredményeket (ezt otthon megteheti bárki, aki szerint a képek ettől jobbak lesznek), a zajmentesítés viszont határozottabb, a közepes dinamikán a HDR mód meg nem igazán segít, inkább csak a sötét részekre világosít rá. A makrókra és a sötétben készült fotókra is kellemes mennyiségű részlet jut, bőven kategóriaátlag felett teljesítve. Este ugyanakkor nem árt 3-4 képet is ellőni egy témáról, mert optikai stabilizálás híján könnyen bemozdul a lencse. Épp ez az, amit a fent összeválogatott 12 kép nem árul el: igen jó képek lőhetők a Note 5-tel, a kamera viszont lehetne a mindennapokban kiegyensúlyozottabb.
A videózás eddig akkora falat volt a Xiaominak, hogy túlszűrt hangfelvétele miatt a Mi Mix 2s torkán akadt. A Note 5 sztereó felvételei szerencsére tisztábban szólnak, mégis élesen és tompán, némi alapzajjal, ezen is illene kalapálni. Bár a fehéregyensúly itt is kissé hűvös és a dinamika hasonlóan átlagos, a képminőség abszolút vállalható a 1080p-n, 30 FPS-sel. A középkategóriában ennyire profi elektronikus stabilizálással pedig még nem találkoztam: könnyedén kiegyensúlyozza a rendszer a kézremegéseket és a lépdelés bizonytalanságát.
A gyári szoftver FHD felbontásra van korlátozva, ám a hardver tudja a 4K-t, alternatív szoftverrel pedig képkockaveszteség nélkül lőhetők ilyen felvételek. Ilyenkor sajnos le kell mondani a jófajta stabilizálás előnyeiről, cserébe léthatóan több részlet rögzül. A 4K-s példát A Better Camerával lőttem.
Lassított felvétel is készíthető 720p-ben, 120 FPS-sel, hang nélkül (vajon miért?). A Zene a legtöbb ismert formátumot és kódolást lejátssza a FLAC kiterjesztést beleértve, a WMA-t viszont nem. A lejátszó előadók, albumok, számok és mappák alapján rendszerezi az állományokat, de kérhető keverés is. Füles csatlakoztatása után hangszínszabályzó, Mi Zene hangzásjavítás és pár füleshez passzoló hangkép séma is elérhető, illetve FM-rádió.
A videolejátszó megbirkózik minden ismert formátummal 4K / 30 FPS-ig bezárólag. A 4K / 60 FPS tesztklip már dadogott, az LG sakk témájú HDR klipje meg elakadt. Rendben megy a hangsáv- és feliratváltás, teljes képernyős nagyítás helyett viszont csak a videó széthúzása opció. A Google DRM oldaláról csak Widevine L3 biztonsági szint adott, és aki most zavarban van, annak lefordítom: a Netflix-féle streaming szolgáltatók a HD lejátszáshoz magasabb szintű, L1 védelmet kérnek, a Note 5 így standard felbontáson vetít. A YouTube esetében viszont adott a Full HD opció.
A fülesre korrekt minőségű hang megy, a középkategória elvárásainak megfelelve, hallható zaj vagy torzítás nélkül, átlag feletti hangerővel. A monó hangszóró erélyesen szól, úgyhogy a bejövő hívást messziről is meghallani, 100%-on viszont igencsak zúgós a produktum. Zenehallgatáshoz érdemes 4-5 lépéssel lejjebb szabályozni, de akkor sem szól igazán tisztán.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!