Navigáció
Nos, innentől kezdődnek el az igazán nagy különbségek. A Tomtom ugyanis csak magyar, cseh és lengyel térképet tartalmaz, míg a Mio az iGO kelet-európai verziójával rendelkezik, amelyben a fentieken túl szlovák, szlovén, román, szerb, bosnyák és horvát térkép is van. Ráadásul frissebb, sokszor mentem olyan úton, amit az iGO már ismert, a Tomtom pedig ki volt akadva rajta, hogy a pusztában közlekedem.
A megjelenítés is a Mio mellett szól. Sokkal szebb, jobban paraméterezhető és egyértelmű, pedig mindkét eszköz 3D módban mutatja az utat. Ám a Mio grafikailag fejlettebb, ráadásul intelligensen közelít, ha kereszteződéshez érünk. Lehet azonban a Tomtom szoftverét is kedvelni: az iGO ugyanis egy picit késik, egy hajszálnyival később veszi észre, hogy kanyarodom.
Érdekes, hogy ugyanazon az úton a Mio gyorsabb eljutást becsült meg, a Tomtom mindig 10%-kal több időt kalkulált, holott hajszálra megegyezett a tervezett útvonal. Végülis egyiknek sem lett igaza, mert beleszaladtunk egy kis útfelújításba. A tervezési módok közül a leggyorsabb és a legrövidebb mindkét eszközben benne van, az iGO viszont ismeri a leggazdaságosabb fogalmát is, amely elvileg az üzemanyag optimális kihasználására hivatott. A fizetőutak mindkét készüléknél elkerülhetőek, ez pozitív.
A cím megadása hasonló módon történik, elég az első néhány karaktert beütni és máris listát kínálnak fel az eszközök. Ám a Mio ezt jobban megoldja, ugyanis nem kell külön várost választani, hanem a legutóbbit dobja fel, a Tomtom esetében ez egy külön kattintás után jöhet csak létre. Az utcaneveket a Mio csak akkor listázza, ha már a kínálat elfér a képernyőn, a Tomtom viszont folyamatosan, de egyszerre csak kettőt, ezért léptetni kell, ami nem annyira baráti.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!