Extra szolgáltatások
POI szempontjából mindkét eszköz viszonylag jól állt. A Tomtom ezt "érdekes pont" névvel illeti, de például a hatvani vasútállomás mindkét eszközből kimaradt. A bállítások között a készülékek egyaránt segítenek színsémákat módosítani, van éjszakai mód, kikapcsolható a 3D térkép. Itt változtathatóak meg a navigációs hangok, a Tomtom még kétféle kínai nyelvjárást is ismer.
A C310-zel ellenétben a Tomtom rendelkezik Bluetooth funkcióval is. Ez nem arra szolgál, hogy kihangpsító legyen a PNA-ból (ilyet ugye láttunk a Mio C510 és C710 esetében), hanem a telefon iternetes csatlakozását próbálja felhasználni arra, hogy extra funkciókat kínálhasson. Először a Samsung P310 volt az alany, amit szépen meg is talált, de az istennek sem sikerült kapcsolódni a netre (pedig még az AT parancs is beírható), úgyhogy egy Motorola V3x-szel próbálkoztam, amellyel végül összejött a kapcsolat.
Így aztán a Tomtom csatlakozik a netre és a cég szerveréről töltöget le okos dolgokat, mint például a célpont időjárása, illetve közlekedési információk vételezésére is képes. Lenne, ha megint nem találnánk szembe magunkat azzal az idegesítő dologgal, hogy hazánkra vontakoztatva semmiféle információ nem áll rendelkezésre. Pedig a Tomtom még a sebességmérő kamerák helyét is ismerhetné, ami - valljuk be - nem egy rossz opció. (A fenti képen kivételesen mind a két fotó a Tomtom menürendszeréből származik.)
Köztes célpontot és alternatív útvonalakat mindkét készülék ismer. Ez hasznos, ha tudjuk, hogy nem érdemes mostanában az Üllői út külső szakaszára tévedni, mert felújítják (hogy hogyan, az egy külön történet, de ez az oldal nem arról szól). A navigációs képernyőn mutatja a két készülék azokat az információkat, amikre sükségünk lehet (sebesség, hátralvő idő, távolság, becsült érkezés), a Mio még arra is képes, hogy ha az általunk meghatározott mértékben túllépjük a megengedett sebességet, akkor beszóljon, hogy "túl gyorsan mész". Ez talán hasznos, de vidéken nem mindig tudja, hogy hol vannak a helységtáblák, így előbb, vagy később kezd el óbégatni, ráadásul sok helyen az út állapota miatt (3. főút, Kerecsend - Kál) van kint korlátozás, amire értelemszerűen nem tud felkészülni.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!