Samsung Galaxy A33 5G - a három az majdnem öt

Sokat fejlődött az idei 30-as szériája a Samsungnak, már-már a tavalyi A52 szintjét ostromolja, ám azt olcsóbban lehet megvenni.

Multimédia

Öt körben négy kamera ül. Erről különösebb utánanézés nélkül is lehet sejteni, hogy nem kell okvetlen hasraesni, de azt mondjuk elvárhatjuk, hogy ennyi pénzért a főkamera azért korrekt legyen és legalább egy extra látószöget kapjunk. És ez stimmel is, a 48 megapixeles felbontású főszenzor F/1,8-as apertúrát, 1/2 inches szenzort és optikai stabilizációt is kapott, ami ritka ebben a szegmensben. Ugyanakkor viszont az ultraszéles (123 fok) modul 8 megapixeles felbontása és fixfókuszos kialakítása már sejteti, hogy ott nagy meglepetés nem lesz, a makró 5 megapixelen rögzít, ami egy fokkal jobb, mint a semmirevaló 2 megapixeles egységek, a negyedik elem pedig egy mélységérzékelő csupán. A kijelző tetejének közepén látszó előlapi kameralyuk 13 megapixeles szenzort rejt, amely nappal ilyen, este pedig ilyen fotókra alkalmas.


[+]

Alapesetben a szoftver nem kínálja fel a 48 megapixelben történő fotózást, ezt a képarány beállításai alól kell előtúrni. Az összes Samsungnál így van, ami szerintem nem logikus, a legtöbb konkurens inkább külön fotózási módként tekint erre a lehetőségre. Viszont annyiban nem baj, hogy ezúttal sem érdemes erőltetni a 48 megapixelt, egyrészt jóval lassabb az exponálás, másrészt nem lesznek jobbak, csak nagyobbak a képek, itt van egy példa nappal, egy pedig este. Ha hagyjuk dolgozni az automatikát 12 megapixelen, akkor ilyen fotók esnek ki a telefonból:

Dani ránézett a képekre és azt mondta: samsungos. Igaza van. A szaturáció kicsit túl van húzva, a felvételek túl vannak élesítve, képernyőnyi méretben nézve viszont vibráló, élénk, látványos az eredmény, csak hát az ember kicsit nagyítgat, akkor meg már messze van a tökéletestől az eredmény, de ebben az ársávban ennél sokkal jobbat más sem kínál, legalábbis az idei felhozatalt tekintve. Van azonban kétszeres szenzorzoom is, aminek példáit alant lehet megnézni:

Sajnos a fotókon nagyon látszik, hogy digitális nagyításról van szó, a vonalélesség szétesik, a részletek mosottak lesznek. Az ultraszéles kamerától túl sokat nem vártunk, de persze ezzel is kattintgattunk párat:

Bár itt is problémás a részletesség, de a színek jók, a fehéregyensúly korrekt, hangulatos fotókat lehet készíteni, de ezekbe sem érdemes belenagyítani, főleg a képek szélein látszik a gyenge vonalélesség, ahol sok a homályos terület. Az éjszakai mód mindkét szenzorral elérhető, maga az automatikai is szól, hogy érdemes lenne ezt használnunk, ilyenkor megnő az exponálási idő, a telefon tanácsa, hogy tartsuk lehetőleg stabilan, ezt jól meg is fogadtam, így készültek az alábbi képpárok normál és ultraszéles látószöggel:

A főkamera sem brillírozik, de az ultraszélest nem is érdemes elővenni, ott masszív mennyiségű a zaj, de ez alapvetően várható volt. A normál látószöggel készült fotók sem igazán jók, képernyőnyi méretben még jó kiállású a felvételek hangulata és színhőmérséklete, de alaposabban megnézve sok a bizonytalanság. És mindezeken túl a rend kedvéért az 5 megapixeles makrót is munkára fogtam, hogy az alábbi felvételekkel tudjam szemléltetni képességeit a szoftver által javasolt 3-6 centiméteres távolságbéli paraméterekre figyelve:

Nagyon el kell találni, hogy hol lesz éles a felvétel, a megadott 3-6 centiméteres távolság nagyon tág, érdemes egy-egy témáról több fotót is csinálni. Érthető, hogy 5 megapixelen egy fokkal jobb az eredmény, mint kettőn, de ez így is távol áll az igazán jótól. Videózásnál viszont jó pont, hogy az előlapi szenzorral is lehet 4K-ban ügyködni, erre jöjjön három példa (4K és Full HD nappal, 4K este):



Este csapnivaló az eredmény, nappal viszont korrekt lesz a dolog, a két mikrofonnak köszönhetően a hangsáv is vállalható. A hátsó kameraszett esetében a főkamera kínál 4K rögzítést, amit itt mutatunk:


Annak ellenére, hogy van OIS, azért nem remegésmentes az eredmény, de a vonalélesség és a színek rendben vannak. Egészen addig a pontig, amíg nem megy le a nap, mert este a telefon konkrétan nem talál fókuszt. Talán folyamatosabb, szemnek valamivel kellemesebb produkció születik Full HD mellett, ahol az OIS-t az elektronikus stabilizáció is kiegészíti úgy, hogy menet közben még látószöget is lehet váltani:



Jól látszik, hogy este az ultraszéles modullal történő videózás eléggé az extrém sport kategóriájába esik, amiből viszont egyenesen következik, hogy a csak Full HD-ban elérhető szuperstabi mód is inkább nappal lesz opció, ilyenkor ugyanis az ultraszéles kamerát használni a rendszer egy szűkebbre vágott látószöggel. Ez nappal rendben van, bár az OIS+EIS kombóval megtámogatott főkamerás normál felvételek is elég stabilak, este viszont szétesik az egész és teljesen hasznavehetetlen lesz az eredmény. Úgy összességében azonban azt lehet mondani, hogy saját szegmensében a Galaxy A33 a mezőny átlagánál fentebb van kissé, a főkamerával kifejezetten jól lehet dolgozni, az OIS megléte nagyon hasznos, főleg akkor, ha a szoftveres stabilizáció is kiegészíti. Az ultraszéles modul inkább csak átlagos, de legalább lehet kapcsolni rá felvétel közben is, az 5 megapixeles makró pedig egy fokkal több értéket képvisel, mint az átlagos, 2 megapixeles, semmirekellő szenzorok.


Zenei szempontból Tpye-C, Bluetooth és a telefon saját hangszórói képezik a felhozatalt. Utóbbiak maximum közepesre értékelhetők a féloldalas sztereó hatás és a viszonylag hervatag hangerő okán, a másik két megoldás viszont remekül működött. Platformszintű lejátszó gyanánt a YT Music van fent gyárilag, a Samsung saját szoftvere az áruházból ingyen letölthető és az elég sokat is tud a telefonon tárolt zenék meghallgatása kapcsán. Rádió nincs, Widevine L1 támogatás viszont van, tehát a streaming nagy felbontású is lehet.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés