Multimédia
Öt körben négy kamera ül. Erről különösebb utánanézés nélkül is lehet sejteni, hogy nem kell okvetlen hasraesni, de azt mondjuk elvárhatjuk, hogy ennyi pénzért a főkamera azért korrekt legyen és legalább egy extra látószöget kapjunk. És ez stimmel is, a 48 megapixeles felbontású főszenzor F/1,8-as apertúrát, 1/2 inches szenzort és optikai stabilizációt is kapott, ami ritka ebben a szegmensben. Ugyanakkor viszont az ultraszéles (123 fok) modul 8 megapixeles felbontása és fixfókuszos kialakítása már sejteti, hogy ott nagy meglepetés nem lesz, a makró 5 megapixelen rögzít, ami egy fokkal jobb, mint a semmirevaló 2 megapixeles egységek, a negyedik elem pedig egy mélységérzékelő csupán. A kijelző tetejének közepén látszó előlapi kameralyuk 13 megapixeles szenzort rejt, amely nappal ilyen, este pedig ilyen fotókra alkalmas.
Alapesetben a szoftver nem kínálja fel a 48 megapixelben történő fotózást, ezt a képarány beállításai alól kell előtúrni. Az összes Samsungnál így van, ami szerintem nem logikus, a legtöbb konkurens inkább külön fotózási módként tekint erre a lehetőségre. Viszont annyiban nem baj, hogy ezúttal sem érdemes erőltetni a 48 megapixelt, egyrészt jóval lassabb az exponálás, másrészt nem lesznek jobbak, csak nagyobbak a képek, itt van egy példa nappal, egy pedig este. Ha hagyjuk dolgozni az automatikát 12 megapixelen, akkor ilyen fotók esnek ki a telefonból:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Dani ránézett a képekre és azt mondta: samsungos. Igaza van. A szaturáció kicsit túl van húzva, a felvételek túl vannak élesítve, képernyőnyi méretben nézve viszont vibráló, élénk, látványos az eredmény, csak hát az ember kicsit nagyítgat, akkor meg már messze van a tökéletestől az eredmény, de ebben az ársávban ennél sokkal jobbat más sem kínál, legalábbis az idei felhozatalt tekintve. Van azonban kétszeres szenzorzoom is, aminek példáit alant lehet megnézni:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Sajnos a fotókon nagyon látszik, hogy digitális nagyításról van szó, a vonalélesség szétesik, a részletek mosottak lesznek. Az ultraszéles kamerától túl sokat nem vártunk, de persze ezzel is kattintgattunk párat:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Bár itt is problémás a részletesség, de a színek jók, a fehéregyensúly korrekt, hangulatos fotókat lehet készíteni, de ezekbe sem érdemes belenagyítani, főleg a képek szélein látszik a gyenge vonalélesség, ahol sok a homályos terület. Az éjszakai mód mindkét szenzorral elérhető, maga az automatikai is szól, hogy érdemes lenne ezt használnunk, ilyenkor megnő az exponálási idő, a telefon tanácsa, hogy tartsuk lehetőleg stabilan, ezt jól meg is fogadtam, így készültek az alábbi képpárok normál és ultraszéles látószöggel:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
A főkamera sem brillírozik, de az ultraszélest nem is érdemes elővenni, ott masszív mennyiségű a zaj, de ez alapvetően várható volt. A normál látószöggel készült fotók sem igazán jók, képernyőnyi méretben még jó kiállású a felvételek hangulata és színhőmérséklete, de alaposabban megnézve sok a bizonytalanság. És mindezeken túl a rend kedvéért az 5 megapixeles makrót is munkára fogtam, hogy az alábbi felvételekkel tudjam szemléltetni képességeit a szoftver által javasolt 3-6 centiméteres távolságbéli paraméterekre figyelve:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Nagyon el kell találni, hogy hol lesz éles a felvétel, a megadott 3-6 centiméteres távolság nagyon tág, érdemes egy-egy témáról több fotót is csinálni. Érthető, hogy 5 megapixelen egy fokkal jobb az eredmény, mint kettőn, de ez így is távol áll az igazán jótól. Videózásnál viszont jó pont, hogy az előlapi szenzorral is lehet 4K-ban ügyködni, erre jöjjön három példa (4K és Full HD nappal, 4K este):
Este csapnivaló az eredmény, nappal viszont korrekt lesz a dolog, a két mikrofonnak köszönhetően a hangsáv is vállalható. A hátsó kameraszett esetében a főkamera kínál 4K rögzítést, amit itt mutatunk:
Annak ellenére, hogy van OIS, azért nem remegésmentes az eredmény, de a vonalélesség és a színek rendben vannak. Egészen addig a pontig, amíg nem megy le a nap, mert este a telefon konkrétan nem talál fókuszt. Talán folyamatosabb, szemnek valamivel kellemesebb produkció születik Full HD mellett, ahol az OIS-t az elektronikus stabilizáció is kiegészíti úgy, hogy menet közben még látószöget is lehet váltani:
Jól látszik, hogy este az ultraszéles modullal történő videózás eléggé az extrém sport kategóriájába esik, amiből viszont egyenesen következik, hogy a csak Full HD-ban elérhető szuperstabi mód is inkább nappal lesz opció, ilyenkor ugyanis az ultraszéles kamerát használni a rendszer egy szűkebbre vágott látószöggel. Ez nappal rendben van, bár az OIS+EIS kombóval megtámogatott főkamerás normál felvételek is elég stabilak, este viszont szétesik az egész és teljesen hasznavehetetlen lesz az eredmény. Úgy összességében azonban azt lehet mondani, hogy saját szegmensében a Galaxy A33 a mezőny átlagánál fentebb van kissé, a főkamerával kifejezetten jól lehet dolgozni, az OIS megléte nagyon hasznos, főleg akkor, ha a szoftveres stabilizáció is kiegészíti. Az ultraszéles modul inkább csak átlagos, de legalább lehet kapcsolni rá felvétel közben is, az 5 megapixeles makró pedig egy fokkal több értéket képvisel, mint az átlagos, 2 megapixeles, semmirekellő szenzorok.
Zenei szempontból Tpye-C, Bluetooth és a telefon saját hangszórói képezik a felhozatalt. Utóbbiak maximum közepesre értékelhetők a féloldalas sztereó hatás és a viszonylag hervatag hangerő okán, a másik két megoldás viszont remekül működött. Platformszintű lejátszó gyanánt a YT Music van fent gyárilag, a Samsung saját szoftvere az áruházból ingyen letölthető és az elég sokat is tud a telefonon tárolt zenék meghallgatása kapcsán. Rádió nincs, Widevine L1 támogatás viszont van, tehát a streaming nagy felbontású is lehet.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!